Sain hirven sarvet, paikka seinälläkin jo katsottuna, mutta kertokaapas, kuka ne laittaisi trofeeksi? Otanko yhteyttä paikalliseen riistanhoitoyhdistykseen vai mihin? Ja mitähän moisesta palvelusta saa maksaa?
Sarvet seinälle
13
2884
Vastaukset
- Mies
Miksi ihmeessä sinäkin esiinnyt miehenä!?
En ole varmasti ainoa, joka on huomannut, että lähes kaikki aseisiin ja metsästykseen liittyvät kysymykset ovat "naisen" kirjoittamia.
Eikö miehet uskalla näyttää, että eivät välttämättä tiedä kaikesta kaikkea? Eivät edes aseista tai tällä kertaa, trofeista.
Tämä nyt sattuu olemaan anonyymi palsta, niin eikö se nyt ole sama, jos laitatte siihen nimimerkki -kohtaan vaikka "Kake" tai "Pena". Älkää mollatko naisten tietämystä näistä asioista. Moni nainen tietää aseista ja metsästyksestä hyvinkin paljon verrattuna muihin tällä palstalla kirjoitteleviin "naisiin".
Sitä vaan ihmettelen, että täysin anonyymillä palstalla pitää vielä esittää toista sukupuolta!?
Eikö se riitä, että ei laita nimimerkiksi omaa etu- ja sukunimeä, osoitetta ja henkilöturvatunnusta?
Muutenkin tämän palstan kirjoituksista huomattava osa on mielestäni täyttä ...kaa! Varsinkin tuolla ase-palstalla. Mutta onhan se ymmärrettävää, että tänne eksyy monta, jotka eivät ikinä ole aseeseen koskenutkaan ja vain haaveilevat siitä. Joku oli näköjään ampunut hirven tsekkiläisellä Falconillakin!! Joku oli ostamassa haulikkoa ja se olikin jo katsottuna valmiiksi mutta kysyi täällä montako patruunaa siihen menee!? Vaikka itse en olekaan mikään asehullu, niin kyllä minä nyt sen verran hirvikivääriäni ostaessani ainakin otin asioista selvää, että tiesin montako patrunaa lippaaseen mahtuu!
Sen kyllä voin uskoa, että täällä naisetkin kirjoittelevat. Moni myös harrastaa ammuntaa ja metsästystä. Mutta jos joku nainen kyselee täällä, että mitä tehdä kun lukonpidättimen akselissa on pieni naarmu. Onko jousi löystynyt, vai lienekköhän kyseessä valmistuksessa sattunut työstövirhe? Minua ainakin alkaa ehkä vähän epäilyttää onko kyseessä oikeasti nainen.
Minun vaimoni on harrastanut metsästystä monta monta vuotta mutta aseista tietää sen verran että mikä on lukko, lipas ja tukki. Piipunkin kyllä osaa sormella osoittaa, jos kysytään.- Ilona
Kiitos, Mies, vastauksestasi, vaikka se ei kysymykseeni mitään valaistusta antanutkaan.
Vaikka olenkin Nainen, osaan minäkin näyttää aseesta lukon,lippaan,tukin ja piipun. Meidän perheessä metsästävät vanhempani (kyseiset sarvet sain isältäni), ja monet kerrat olen "joutunut" patruunoitakin tekemään... valitettavasti into ei ole vielä riittänyt muuhun kuin tarkkuusammuntaan.
Mutta kun tunnut noinkin asiantuntija metsästyksen suhteen olevan, niin voisitkohan ystävällisesti neuvoa minua ensimmäisessä viestissäni olevan kysymyksen suhteen? - Male
Mikä ihmeen vartija? kuvittelet olevas, mies joka tietää kaikesta kaiken, kai täällä saa kysellä asioista vaikka millä nimimerkillä. Kyllä hänkin esitti asiansa mielestäni asiallisesti naisena.
- ursus
Ilona kirjoitti:
Kiitos, Mies, vastauksestasi, vaikka se ei kysymykseeni mitään valaistusta antanutkaan.
Vaikka olenkin Nainen, osaan minäkin näyttää aseesta lukon,lippaan,tukin ja piipun. Meidän perheessä metsästävät vanhempani (kyseiset sarvet sain isältäni), ja monet kerrat olen "joutunut" patruunoitakin tekemään... valitettavasti into ei ole vielä riittänyt muuhun kuin tarkkuusammuntaan.
Mutta kun tunnut noinkin asiantuntija metsästyksen suhteen olevan, niin voisitkohan ystävällisesti neuvoa minua ensimmäisessä viestissäni olevan kysymyksen suhteen?Kysele paikalliselta topparilta tai tee itse, ei ole vaikea homma sahaat kallon timpurisahalla ja keittelet lihat pois kallosta vaikka saunan padassa ja vetyperoksidilla elikkä sama aine millä tehdään blondeja valkaiset sen kallon. Ohjeita löydät vaikka kirjastosta.
- Mies
Ilona kirjoitti:
Mutta kun tunnut noinkin asiantuntija metsästyksen suhteen olevan, niin voisitkohan ystävällisesti neuvoa minua ensimmäisessä viestissäni olevan kysymyksen suhteen?Syytin sinua tällä kertaa ehkä turhaan. Anteeksi siitä!
Minua vain on alkanut tuohduttamaan tämä "naisten" paljous näillä metsästykseen liittyvillä palstoilla. On todella hieno asia, että naisetkin ovat metsästyksestä kiinnostuneet mutta en todellakaan usko, että täällä kirjoittelevista "naisista" murto-osakaan on oikeasti naisia.
On aika säälittävää, että joku mies ei uskalla edes täällä anonyymillä palstalla esittää kysymystään miehenä vaan pitää turvautua naispuolista henkilöä edustavan nimimerkin taakse mahdollisia ivailuja välttääkseen. - Mies
Ilona kirjoitti:
Mutta kun tunnut noinkin asiantuntija metsästyksen suhteen olevan, niin voisitkohan ystävällisesti neuvoa minua ensimmäisessä viestissäni olevan kysymyksen suhteen?Enpä osaa oikein kovin hyvin neuvoa, kun en tiedä kuin pari täyttäjää.
Toinen on Ilpo Lahtinen Lustolla ja toinen Raimo Lietsala Orivedellä. Raimon sähköpostiosoite minulla on: [email protected]
Kysy häneltä neuvoa, mistä löytäisit lähimmän ja parhaimman täyttäjän. - Mies
Male kirjoitti:
Mikä ihmeen vartija? kuvittelet olevas, mies joka tietää kaikesta kaiken, kai täällä saa kysellä asioista vaikka millä nimimerkillä. Kyllä hänkin esitti asiansa mielestäni asiallisesti naisena.
En vain ymmärrä miksi jonkun miehen pitää piiloutua naisen nimimerkin taakse. Eikö kehtaa kysyä miehenä vai mikä ihme on?
Tällä kertaa ehkä olin väärässä mutta, jos olet vähänkään tätä palstaa seurannut, olet myös itse varmasti huomannut tämän epätietoisten "naisten" paljouden. - futari
Mies kirjoitti:
Enpä osaa oikein kovin hyvin neuvoa, kun en tiedä kuin pari täyttäjää.
Toinen on Ilpo Lahtinen Lustolla ja toinen Raimo Lietsala Orivedellä. Raimon sähköpostiosoite minulla on: [email protected]
Kysy häneltä neuvoa, mistä löytäisit lähimmän ja parhaimman täyttäjän.Kysyjä halusi neuvoja trofeen valmistamiseksi. Mihin hän mielestäsi tarvitsee täyttäjän palveluksia.
Kysyjälle neuvoksi, että vaikka elämmekin tietokoneaikaa, niin kirjastosta löytyy erinoimaisia opuksia myös riistan käsittelyyn ja metsästysmuistojen valmistamiseen. Sieltä ohjeet löytyy kuvitettuina ja olen itse onnistunut hyvin sarvitrofeen valmistamisessa niiden perusteella vaikka olenkin käsistäni täysi tumpelo. - Mies
futari kirjoitti:
Kysyjä halusi neuvoja trofeen valmistamiseksi. Mihin hän mielestäsi tarvitsee täyttäjän palveluksia.
Kysyjälle neuvoksi, että vaikka elämmekin tietokoneaikaa, niin kirjastosta löytyy erinoimaisia opuksia myös riistan käsittelyyn ja metsästysmuistojen valmistamiseen. Sieltä ohjeet löytyy kuvitettuina ja olen itse onnistunut hyvin sarvitrofeen valmistamisessa niiden perusteella vaikka olenkin käsistäni täysi tumpelo.Nytpä taitaa tällä edellisellä kirjoittajalla olla pahemman laatuinen lukihäiriö!!
Luepa uudestaan Ilonan kirjoitus oikein hitaasti ja yritä ymmärtää, mitä hän siinä halusikaan tietää... - Mies
futari kirjoitti:
Kysyjä halusi neuvoja trofeen valmistamiseksi. Mihin hän mielestäsi tarvitsee täyttäjän palveluksia.
Kysyjälle neuvoksi, että vaikka elämmekin tietokoneaikaa, niin kirjastosta löytyy erinoimaisia opuksia myös riistan käsittelyyn ja metsästysmuistojen valmistamiseen. Sieltä ohjeet löytyy kuvitettuina ja olen itse onnistunut hyvin sarvitrofeen valmistamisessa niiden perusteella vaikka olenkin käsistäni täysi tumpelo.Täyttäjät tekevät myös Trofeita. Lähes kaikki!
Hintaa kyllä tuollaiselle hirvenpäätrofeelle kertyy aika lailla...
Veikkaisin jotain reilua 500 euroa. - Ilona
futari kirjoitti:
Kysyjälle neuvoksi, että vaikka elämmekin tietokoneaikaa, niin kirjastosta löytyy erinoimaisia opuksia myös riistan käsittelyyn ja metsästysmuistojen valmistamiseen. Sieltä ohjeet löytyy kuvitettuina ja olen itse onnistunut hyvin sarvitrofeen valmistamisessa niiden perusteella vaikka olenkin käsistäni täysi tumpelo.Hohhoijjaalle tiedoksi, että Ilonalla on jo yhdet sarvet seinällä, ihan itse valkaistut ja kiinnilaitetut. Ei ollut vaikeaa, ei, mutta uudet sarvet on sen verran isot, etten viitsi nähdä vaivaa. Ja vaikka taitava käsistäni olenkin :-) niin sahaamisen luottaisin mieluummin ammatti-ihmiselle. Mutta kun tämä ammatti-ihminen on hakusessa...
- futari
Mies kirjoitti:
Nytpä taitaa tällä edellisellä kirjoittajalla olla pahemman laatuinen lukihäiriö!!
Luepa uudestaan Ilonan kirjoitus oikein hitaasti ja yritä ymmärtää, mitä hän siinä halusikaan tietää...Lukihäiriön myönnän, mutta eipä tuo sinunkaan luetun ymmärtäminen ihan parasta tasoa ole kun vasta kolmannessa viestissäsi ymmärsit antaa Ilonalle neuvon jota hän kysyi. Muuta ..skaa viesteissäsi tulikin sitten ihan kiitettävästi.
Pahoittelut Ilonalle siitä, että ymmärsin väärin kysymyksesi. Luulin tosiaankin, että epäilit omia taitojasi etkä uskaltautunut trofeen tekoon itse.
Esim Metsästäjä-lehden pikkuilmoituksista tekijöitä varmaankin löytyy kuten joku kirjoittaja jo aiemmin ehdotti.
- Jani
...ainakin metsästys lehdissä. Hinnoista ei kyllä ole aavistustakaan valitettavasti, mutta nekin varmaan vaihtelevat tekijän mukaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2043065Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391580Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus921442- 881332
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461294Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1481196Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121158Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze119989Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89912Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44793