KARJALANKARHUKOIRA - 01.01.2012 synt. pennut

Karjalankarhukoira

Tämä on sitten takuulla vuoden ensimmäinen Karjalankarhukoira pentue.
Tarkkaa työtä, ensimmäinen syntyi 01.01. yöllä klo 01.25.

Sinä, joka haluat oikeasti PYSÄYTTÄVÄN hirvikoiran, tämä ilmoitus on sinulle.
Saatavana vielä sekä uros, että narttupentuja viikon 7 luovutukseen. Myydään vain metsästäjille maaseudulle, ei taajamien häkkikoiriksi. Omista terveistä ja riistalla hyvin toimivista vanhemmista. Ei rekisteröidä. Koira haukkuu, ei paperi.
Laajahakuinen ja perusterve rotu. Täysin ulkokoira ympäri vuoden.

Ota yhteyttä: karjalankarhukoirat (at) gmail.com

15

1355

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 88

Tuo pysäyttävä pitää täysin kutinsa. Harmaat vetokoirista polveutuvat kävelevät haukkuen kilometrikaupalla riistan perässä. Ei riitä luonto mennä eteen. Karjalankarhukoira on täysin peloton rotu, jolla on ylivertainen itsetunto.
      Vaikeahko kouluttaa, helppo pilata. Ei sovellu enimmälle osalle hirvikoiranomistajista vaativuuden vuoksi. Ei varhaiskypsä. Osaavalle ainoa vaihtoehto suurriistapyyntiin.

• Suomi-rodun edustaja

Vähän kyllä nostattaa kulmakarvoja tuo myynti-ilmoitus... Miksei rekisteröidä? Tämä on uhanalainen suomalainen rotu ja siksi siitä on pidettävä erityistä huolta! Toivottavasti tässä on vain vahinkopentue kyseessä, eikä mikään pentutehtailu! Varsinkin tuo 7 viikon luovutusikä kuulostaa oudolta... Moni karhukoirakasvattaja hyvä kun luovuttaa 8 viikon ikästäkään pentua. Arvioi ainakin pennun kypsyyden ensin.

Ostajat tarkkana!

Kaikella kunnioituksella tietenkin myyjää kohtaan... kun ei tiedä taustoista enempää.

• Karjalankarhukoira

Pitäisikö minun, jo vanhan miehen anoa astutuslupaa omille koirille joltain ulkopuoliselta taholta, että saisin pennut johonkin rekisteriin. Voi veikkoset, älkää unta nähkö. Minä olen näitä Karjalankarhukoiria siksi verta kauan katsellut, että tiedän kyllä näistä yhtä ja toista.

Terve tarkoittaa paitsi terveitä silmiä ja lonkkia, paljon muutakin. Käytös pitää olla terve, rodulle ominainen. Tuliluontoisuutta pitää olla tarpeeksi. Erityisesti emän luonne pitää olla tarpeeksi kova. Niitä millilleen värjäytyneitä kantakirjanarttuja, jotka käyttäytyy, kuin puudelit, on tämä maa väärällään. Mutta nehän onkin niitä paperikoiria, sehän on kaiken tärkeintä...heh.

Eihän näitä nyt vahingossa synny. Mikäs koiranpitäjä se vahingossa koiriaan astuttaa tai antaa astua? Puhtaita rotukoiria.

Seitsemän viikkoinen on mielestäni paras luovutusikä, joitain poikkeuksia lukuunottamatta. 8-viikkoinen vielä hyvä, mutta 10-viikkoinen liian vanha.
        Mikäli haluat, että koira tulee sinulle kuuliaiseksi ja ymmärtää sinua jo kasvojen ilmeistä, sinun on otettava pentu nuorena. Paras tulee omista vanhemmista, mutta se on jo toinen luku.

Yhdet pennut, enintään kerran vuodessa. Kyllähän se tehtaasta taitaa jo mennä?

Nämä sitten myös alkukasvatetaan täysin ilman teollisia eineksiä.
        Pienenä, kun tottuu kotieväisiin, niin syö koko ikänsä. Nappuloilla syötetty on nappuloiden orja. Asiaan perehtynyt koiranomistaja, paitsi säästää pitkän pennin, niin saa aikaiseksi terveemmän ja pitkäikäisemmän yksilön.

Kaupunkilaiset, älkää kyselkö näistä. Ette ymmärrä näistä kuitenkaan mitään. Nämä ei ole teille ja minä ajattelen pentujen etua..ostakaa jonkun muun rodun pentu.

Karjalankarhukoira on mitä uskollisin maaseudun metsästäjän työkaveri. Luonnostaan hakee ja pysäyttää suurriistaa, joku kaiken viljan koira sattuu itsestään silloin tällöin. Mutta kouluttamalla näistä saa työmiehen vaikka vesilintujen noutajaksi, turkisriistan tai metsäkanojen haukkujaksi, veri kuitenkin vetää suurriistan pyyntiin. Jänikset ei näitä oikeastaan kiinnosta ja hyvä niin.

Tuosta Karjalankarhukoirien rekisteröinnistä vielä. Minulla on sellainen käsitys, että nyt taidetaan lähestyä sellaista tilaa, että enin osa puhtaista ko. rodun koirista jää rekisterin ulkopuolelle. Lieneekö tämä rodun etu? Tähän on oikeilla toimilla oikein pyritty, vai mitä Kennelliitto? Koettakaa suitsia omistajia vielä enemmän, kyllä siitä hyvä tulee...

• dunp
        Karjalankarhukoira kirjoitti:

Pitäisikö minun, jo vanhan miehen anoa astutuslupaa omille koirille joltain ulkopuoliselta taholta, että saisin pennut johonkin rekisteriin. Voi veikkoset, älkää unta nähkö. Minä olen näitä Karjalankarhukoiria siksi verta kauan katsellut, että tiedän kyllä näistä yhtä ja toista.

Terve tarkoittaa paitsi terveitä silmiä ja lonkkia, paljon muutakin. Käytös pitää olla terve, rodulle ominainen. Tuliluontoisuutta pitää olla tarpeeksi. Erityisesti emän luonne pitää olla tarpeeksi kova. Niitä millilleen värjäytyneitä kantakirjanarttuja, jotka käyttäytyy, kuin puudelit, on tämä maa väärällään. Mutta nehän onkin niitä paperikoiria, sehän on kaiken tärkeintä...heh.

Eihän näitä nyt vahingossa synny. Mikäs koiranpitäjä se vahingossa koiriaan astuttaa tai antaa astua? Puhtaita rotukoiria.

Seitsemän viikkoinen on mielestäni paras luovutusikä, joitain poikkeuksia lukuunottamatta. 8-viikkoinen vielä hyvä, mutta 10-viikkoinen liian vanha.
        Mikäli haluat, että koira tulee sinulle kuuliaiseksi ja ymmärtää sinua jo kasvojen ilmeistä, sinun on otettava pentu nuorena. Paras tulee omista vanhemmista, mutta se on jo toinen luku.

Yhdet pennut, enintään kerran vuodessa. Kyllähän se tehtaasta taitaa jo mennä?

Nämä sitten myös alkukasvatetaan täysin ilman teollisia eineksiä.
        Pienenä, kun tottuu kotieväisiin, niin syö koko ikänsä. Nappuloilla syötetty on nappuloiden orja. Asiaan perehtynyt koiranomistaja, paitsi säästää pitkän pennin, niin saa aikaiseksi terveemmän ja pitkäikäisemmän yksilön.

Kaupunkilaiset, älkää kyselkö näistä. Ette ymmärrä näistä kuitenkaan mitään. Nämä ei ole teille ja minä ajattelen pentujen etua..ostakaa jonkun muun rodun pentu.

Karjalankarhukoira on mitä uskollisin maaseudun metsästäjän työkaveri. Luonnostaan hakee ja pysäyttää suurriistaa, joku kaiken viljan koira sattuu itsestään silloin tällöin. Mutta kouluttamalla näistä saa työmiehen vaikka vesilintujen noutajaksi, turkisriistan tai metsäkanojen haukkujaksi, veri kuitenkin vetää suurriistan pyyntiin. Jänikset ei näitä oikeastaan kiinnosta ja hyvä niin.

Tuosta Karjalankarhukoirien rekisteröinnistä vielä. Minulla on sellainen käsitys, että nyt taidetaan lähestyä sellaista tilaa, että enin osa puhtaista ko. rodun koirista jää rekisterin ulkopuolelle. Lieneekö tämä rodun etu? Tähän on oikeilla toimilla oikein pyritty, vai mitä Kennelliitto? Koettakaa suitsia omistajia vielä enemmän, kyllä siitä hyvä tulee...

Joo, ihan asiaa. Se tämä hyysääjäyhteiskunta kooettaa kutistaa meidän kalloja milloin missäkin asiassa. Siitä kai tässä pohjimmaltaan on kysymys.

Älä vaan hemmetissä tee mitään itse....sitä varten on koulutetut (usein mitään oppimattomat) asiantuntijat. Käänny aina kysymään neuvoa :)

Mutta minä poika menen, enkä meinaa....

• Suomi-rodun edustaja

No, meille molemmat karhukoirat ovat tulleet 9-viikkoisina ja ovat kyllä hyvin leimautuneet. Aggressiivisuus on se isoin riski, kun luovutetaan liian nuoria pentuja (koskee kaikkia rotuja).

Nappuloita saavat ja metsällä jaksavat. Edellinenkin koira sai nappuloita ja eli terveenä koko elämänsä, kunnes kuoli vanhuuteen 16-vuotiaana. Riippuu vähän nappuloista, onko hyväksi vai ei. Ja sitten on niitä raaka-ruuan ystäviä yms. Kukin tavallaan, kunhan murret saavat ruuastaan sen mitä tarvitsevat. Ja nappuloiden orjuudesta en sitten tiedä... Meidän koirille kyllä kelpaa kaikki mahdollinen muukin, mitä vain suihinsa saavat - nakit, leivät pöydältä ja mettäkanalinnun jääntet kun ovat sellaisiakin mettässä popsineet.

Karhukoirien kehut allekirjoitan kyllä, mutta kyllä ne saa kiltistikin käyttäytyä. Eräskin "puudelimainen" karhukoira on suomen mestari hirvenhaukuissa. Eli se siitä! Kun käyttöominaisuuksia jalostuksessa suositaan, koirien luonne muuttuu kiltimmäksi. On joku viisaampi tuon tutkimuksessaan todennut.

Ei kai se nyt olisi ihan mahdoton ajatus, jos puhtaat jauhot on pussissa, että kävisi tarkastuttamassa sen koiransa lonkat ja silmät ja sitten astuttaisi? Kuka sitä sairaita haluaisikaan lisää tähän maailmaan? Silmäongelmatkaan kun ei heti ilmene ja D-lonkkanenkaan ei ehkä myöskään heti oireile, jos paino ja lihaskunto pysyy hyvänä. Yksi näyttelyissä pyörähdys ei paljoa vaadi, ei siellä tarvitse mitään kenenkään osatakaan. Tuomarit antavat paljon anteeksi. Kunhan koira ei vain pure. Jos koirat ovat niin toimiviakin, niin äkkiäkös sitä yhdessä kokeessakin käyttäisi ja saisi edes sen AVO1:n. Vai?

Jos rotu on tärkeä, niin luulisi, että olisi tärkeää, että tämä karhukoirien rodun säilyttäminen hyvänä olisi myös tärkeää. Parhaiten se onnistuu, kun kaikki koirat ovat jalostusneuvojien tiedossa ja voidaan kontrolloida mm. sitä, ettei geeniperimä kapene enää enempää. Niitä vierassukuisia ja näytöttömiäkin koiria voidaan tarvita.

Mutta, kukin sitten kai tavallaan. Pääasia, ettei kuitenkaan pentutehtailusta olisi kyse. Inhottaa semmoinen toiminta!

• Karjalankarhukoira

Päivitystä....

Seitsemästä myyty 3u 1n, vielä vapaana 1 2.

Näiden molemmat vanhemmat ovat niitä vanhan koulukunnan karjalankarhukoiria.
        Järeitä, leveäharteisia ja kulmikkaita. Turkki karkea ja superpaksu. Riistalle tuliluontoiset ja armottomat, mutta ei yhdellekään ihmiselle tietääkseni näykkäyksen vertaa vihaiset.

Vuodentakaisen pentueen keskisäkä nyt tasan 60cm.
        Kaikki olivat tuolloin urospentuja.

Tilaisuus hankkia oikea vanhan ajan karjalankarhukoira.

• Karjalankarhukoira
        Karjalankarhukoira kirjoitti:

Päivitystä....

Seitsemästä myyty 3u 1n, vielä vapaana 1 2.

Näiden molemmat vanhemmat ovat niitä vanhan koulukunnan karjalankarhukoiria.
        Järeitä, leveäharteisia ja kulmikkaita. Turkki karkea ja superpaksu. Riistalle tuliluontoiset ja armottomat, mutta ei yhdellekään ihmiselle tietääkseni näykkäyksen vertaa vihaiset.

Vuodentakaisen pentueen keskisäkä nyt tasan 60cm.
        Kaikki olivat tuolloin urospentuja.

Tilaisuus hankkia oikea vanhan ajan karjalankarhukoira.

Vielä....

Niin mikä olikaan pennun hinta?
        Ei paljon mitään, kulu- ja hoitokorvaus a´300e.

• Hirvikoiranomistaja

älkää ostako näiltä Esson miehilt.Varsinkaan karhukoiria.Ne on täyttä kuraa.

• Karjalankarhukoira

Kuraa on sulla poika housussas....taas taitaa pohjalaiset uhota tyhjää.
        Ihan niin kuin melkein aina.

Meillä on näitä kolme sukupolvea katseltu ja minullakin kokemusta näistä jo kohta 50v. Nämä pennut ovat muuten Karjalankarhukoiria, ei karhukoiria.

Vanhemmat TERVEITÄ ja riistalla HYVIN toimivia. Isä 4v. ja emä 6v. Eivät ole vielä eläinlääkäriä nähneet, ainakaan minun tietääkseni. Työtä tekevät joka päivä.

Minun isoisä haki koiria jahtireissuillaan Aunuksesta jo paljon ennen sotia Usvan Ukon (Veikko Mielonen) isän kanssa. "Pikku Veikko" oli isäntien vakituinen riistankantaja Uukuniemellä. Taitaa olla siellä Essolla vähän toisenlaisia pentukauppiaita?

En minä näitä jalosta, enkä minä näitä vie näytille näyttelyyn tai koetettavaksi.
        Minä metsästän näillä. Ajattelin, että jos joku haluaa kunnon koiria.

Eihän näitä kenenkään pakko ole ostaa, ostakaa sieltä Kennellitosta!
        Ken tietä käy tien on vanki, vapaa on vain umpihanki....muistivaraisesti Aaro Hellaakoskea mukaillen.

No...2 narttupentua enää vapaana.

• Suomi-rodun edustaja

Kukin kai tavallaan, mutta tämä KARJALANkarhukoira on uhanalainen rotu ja rodun säilyttämistä ei auta se, että sooloillaan jalostusneuvonnan ulkopuolella, vaikka olisi kuinka monta vuosikymmentä kokemusta takana. Kokemuksesihan olisi vain arvostettua järjestön piirissä. Sitä voi yrittää niihin jalostustavoitteisiin ja peviisaan yrittää vaikuttaa, jos ne ei miellytä. Muuten meillä on tulevaisuudessa pahoin hiipunut karhukoirarotu ja jonkinmoinen määrä karhukoiriksi sanottuja koiria, joiden taustoista ei ole todistettavaa näyttöä ja ovat ties mitä sekarotuisia... Rakkaudestako rotuun tähän päädyttäisiin?

• Karjalankarhukoira

Tilanne on jäänyt päivittämättä...

Pennut myyty jo aikaa sitten kaikki.
      Jokainen sai kodin maaseudulta ja pääsevät sitten aikanaan näyttämään hirvenhaukun mallia. Toivottavasti myös karhujahtiin.

Kysyntä pennuista oli laaja. Etusijalla oli kiinnostus vanhempien käyttöominaisuuksista. Kun nämä meriitit tulivat ilmi syntyi kaupat heti.
      Jollekin paperittomuus oli tosin kynnyskysymys, mutta heitä oli kuitenkin selkeä vähemmistö.

Näissä paperikoirissa on ollut viime vuosina niin paljon ihan selviä huteja, ettei se takaa mitään osaamista jahdissa tai koirien terveydentilassa.

Minä olen aikanaan, sekä minun isäni ja isoisäni, rekisteröinyt joka pentueen, mitä harvakseen on syntynyt. Toisinaan on ollut vuosien välejäkin. Ei ole ollut mitään syytä, miksei rekisteröitäisi.

Nyt kuitenkin on ja tilanne on toinen.
      Koiran omistajaa holhotaan, määrätään ja rahastetaan liikaa täysin metsästyksestä ymmärtämättömien tahojen puolelta.
      Minä en tähän muottiin sovellu.

Minä tiedän omat koirani ja se mitä minä niistä sanon riittäköön.
      Minä tiedän soveltuvatko koirani tuottamaan jälkeläisiä, ei pystykorvajärjestö.
      Minä tiedän ovatko pentujen vanhemmat terveitä, ei eläinlääkäri.
      Jokaisella on kuitenkin oikeus omaan mielipiteeseen ja minua saa uskoa tai ei.

Kennelmiehet näkevät nyt punaista lukiessaan tämän. Hyvä! Niin on tarkoituskin.
      Karjalankarhukoiran pennuista taitaa nykyisin osapuilleen puolet jäädä paperittomiksi. Ennen täysin tuntemattomat hermostosairaudet lisääntyvät kaiken aikaa. Tämän olette saaneet aikaiseksi. Onneksi olkoon!

• Suomi-rodun edustaja

No, sinä et asiaa paljoa auta. Onneksi olkoon myös itsellesi!

• kkk

karhukoira on hyvä karhunajokoira, ei pysähdy ikinä.

• artsa6

Hei!
      Otappa yhteyttä, jos jäi myymätön karjalankarhukoiran pentu, numeroon 040-7085503
      Koira tulee maalle ja metsästykseen.
      T: Ari

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      145
      8550
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      47
      2429
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      27
      2241
    4. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      36
      1932
    5. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      95
      1758
    6. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      181
      1737
    7. Sinä saat minut kuohuksiin

Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      21
      1332
    8. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      108
      1143
    9. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      6
      1033
    10. Oletko miten

Valmis läheisyyteen?
      Ikävä
      53
      1015
    Aihe