Olen aloittelija traktorihommissa. Mitenköhän päin pitää levykytkimellä varustettu nivelakseli asentaa lumilinkon ja traktorin väliin? Levykytkin traktorinpuoleiseen päähän tai toisinpäin?
Nivelakselin asentamisesta (sis. levykytkin+vapaakytkin)
5
10559
Vastaukset
- aloittelijaah
Mulle joku voisi neuvoa miten uusi ylipitkä nivelakseli levykytkimellä lyhennetään oikean mittaiseksi. Thanks.
- masinistit
Levykytkin työkoneen booriakseliin.
Levykytkin vaatii oikein toimiakseen säätöä – kytkimenpultteja löysätään että varmistuu kytkimen luistaminen, jonka jälkeen kiristetään arvoon jolla pitää kunnes tulee ylikuorma tilanne – jos nivelakselia ei käytetä pitkään aikaan ( ½ - 1 vuosi ) levyt ruostuu kiinni eikä luistoa tapahdu tarvittaessa.
Lyhennys
Akselitraktoriin kiinni, nostetaan työkone asentoon jossa nivelakseli on traktorin ja työkoneen välissä lyhimmillään – nostetaan nivelakselin työkoneen poloinen pää ylös ja mitataan kuinka paljon ylipituutta on – esim 10 cm – nivelakseli vedetään irti toisistaan ja kulmahiomakoneella lyhennetään kumpaakin putkea noin 8 cm. - JD 4520
Levykytkinpaketti asennettuna sinne lingon puolelle on kevyempi käyttää.
Akseli lyhennetän rautasahalla tai kulmahiomakoneelle. Oikea pituus löytyy metrimitalla, tai asentamalla molemmat päät paikalleen ja putket vierekkäin piirtämällä katkaisupaikat. Nivelakseli ei saa koskaan käytössä "pohjata", eli kantaa päikkäin. Katkaise se siis lyhimmän käyttöasennon mukaan ja siitä vielä vähän lyhemmäksi. Suojakuori täytyy käytännön syistä katkaista vähän lyhemmäksi. - masinistit
Korjaus lyhennys mittaan: ylipituus 10 cm lyhennys 13 cm / akseliputki
- juuu
juu
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista857505- 965424
- 2614669
- 444555
- 643302
- 502728
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222378- 512362
Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292352- 412214