Kaksi miestä neuvottomana

Hei!
Olen 28-vuotias mies ja olemme poikaystäväni kanssa jo pitkään haaveilleet lapsesta. Me molemmat käymme vakituisesti töissä ja olemme asuneetkin jo onnellisesti yhdessä monta vuotta. Ainoa asia, mikä meiltä puuttuu on lapsi. Olemme keskustelleet asiasta jo pitkään ja nyt olisimme vihdoin täysin valmiita adoptoimaan lapsen. Suomen valtio ei kuitenkaan tue homopareja, joten haluaisin kuulla muiden mielipiteitä siitä, mitä meidän kannattaisi tehdä. Itse olemme jopa harkinneet kulissiavioliittoa, sillä lähipiiristä löytyy naispuolisia ystäviä, jotka olisivat tämän valmiita tekemään.

Mitä vaihtoehtoja meillä olisi? Onko mielestänne liian riskialtista huijata valtiota näinkin tärkeässä ja suuressa päätöksessä?

Omakohtaiset kokemukset ovat myös enemmän kuin tervetulleita.

2

182

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tsemppiä!!

Omakohtaisia kokemuksia ei ole, sillä olen nainen ja naimisissa miehen kanssa. Mutta mielestäni valtio on vanhoillinen paska, kun ei tue homoparien adoptiota.

Tsemppiä teille! Toivottavasti löydätty ratkaisun asiaan. :)

• onnellisesti

Mä olen itse päättänyt, että jonain päivänä hankin jollekin homoparille vauvan, jos lainsäädäntöön ei tule muutosta. Vaikka olen hetero, musta homopareilla on oikeus vanhemmuuteen. Tosin itse voisin olla kuitenkin etä-äitinä. Sellaisena vähän niin kuin kummitätinä. Ainoa ongelma se on, että mieheni ei välttämättä tykkäisi.

Koska kyllä voi hankkia muumimuki tekniikalla vauvan (ei tarvi harrastaa edes seksiä tai käydä kalleissa hedelmöityshoidoissa.) ja sitten homopari voi tehdä isyystunnustuksen ja sisäisesti adoptoida lapsen. Lisäksi huoltajuus voidaan sopia isällä suoraan. Rekistöröityneet homoparit voi toistensa lapset adoptoida. Musta se on edistysaskel. Näin ei jää kiinni.

Tuttava miehelläni on tytär lesboparin kanssa. Se on tuttavalleni todella raskasta, kun näkee omaa ainoaa biologista lastaan niin harvoin kuin synttäreillä. Mut kyllä se on onnistunut.

Tarvitsette vain oikean avarakatseisen naisen antamaan 9 kuukautta aikaa. Mut sellaisen naisen, jonka kanssa tulette toimeen, jos aiotte sopia etä-äitinä olemisesta. Ja ennen kaikkea sellaisen, johon voitte luottaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 532
      8467
    2. Aamuseuraa/rehevää naista

uhkean rehevät m-xxxl naiset/rouvat/pari 18-80v kutsu luokses 31.1 aamusta päiväpanoille 32v hetero mies.oon innokas nuo
      Keuruu
      4
      3642
    3. 24h Kirppis

Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?
      Jämsä
      6
      1985
    4. Suomessa eletään liian pitkään

"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy
      Maailman menoa
      157
      1133
    5. Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain

Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja
      Joensuu
      17
      786
    6. Olen niin haaveillut

Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo
      Ikävä
      57
      712
    7. Oletko koskaan

Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?
      Sinkut
      67
      682
    8. Sun ulkonäkö on

Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.
      Ikävä
      28
      663
    9. En voi ottaa

Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.
      Ikävä
      36
      627
    10. Näyttääkö kaivattusi

Miten hyvältä ❤️
      Ikävä
      37
      619
    Aihe