Harrastuksena omituisuuksien keräily

Olemme tottuneet keräilemään mitä oudompia muistoesineitä.

Maailmalta mukaamme tarttuu kuninkaallisten häähumukrääsää. Itse keräsin aikoinani kansallispukuisia nukkeja nyt olen aloittanut uuden vaiheen, kerään pientä viehättävää tavaraa laajenevaan nukkekotiini.

Tököttääkö sinun piirongin hyllylläsi esim. Ruotsin kruununprinsessa Victorian ja Danielin häämuki kokokuvalla vai kasvokuvalla ruusukkein ympäröitynä vai oletko pinssien ystävä?

Oletko jo ostanut Paavo ja Vuokkomukin?

Mikä on ollut erikoisin/älyttömin muistoesine, joka on kiehtonut sinua ja olet sen aarteisiisi tallentanut?

Oletko ottanut päivittäiseen hyötykäyttöön aarteesi maailmalta esim. Englannin kuninkaallisten kasvokuvilla präntättyjä häämukeja tai kannatko rintapielessäsi esim. harrastepinssejä kuten esim. lohipinssi, aku-ankka tai joku muu sellainen?

104

1801

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • meeriamanda

Keräilin ja miksen vieläkin jos vastaan tulee mäyräkoira koriste-esineitä. On isosista - ihan pikkuisiin, myös mukeja joissa on ko. koiruleiden kuvia.

Ystävät tuovat matkoiltaan, tosin usein eivät ole mäyriksiä ´nähneetkään´ mutta käyttöön mukit olen ottanut, ja hyvin kahvee maistuu ´vääristäkin´ :))

En ole noihin kunikaallisiin sortunut, kuin lukemalla :)

• demeter

Tällainen askeetti nyt ei ole kiiltävän perään, mutta kansallispukuiset nuket voisivat olla kivoja, "voisi köyhäkin sillä tavoin tuota isänmaata kunnioittaa" (Leppäsen Preetiä mukaillen).

• meeriamanda

Muistuupa noista matkamuistonukeista mieleen yksi työtehtävä...huok. :)
        Eräällä ikärouvalla oli yli 80 erilaista nukkea, osa pakkauksissa jossa oli ns. läpinäkyvä etusívu , joissain ei ja pölyyntyyhän ne vaikka putsailisikin.

Tehtäväni oli hakea askartelukartonkia, kaikkine tarpeineen ja kaavat leikkasin yhdestä suojuksesta... niitä sitten pakersin kolmisen tuntia, kaikki nuket saivat samanlaisen suojakotelon. Hyllyriviä oli metreittäin näille keräilynukeille rakennettu.

Ikäni mä muistan sen .... ja useita huokauksiani ;))

• demeter
        meeriamanda kirjoitti:

Muistuupa noista matkamuistonukeista mieleen yksi työtehtävä...huok. :)
        Eräällä ikärouvalla oli yli 80 erilaista nukkea, osa pakkauksissa jossa oli ns. läpinäkyvä etusívu , joissain ei ja pölyyntyyhän ne vaikka putsailisikin.

Tehtäväni oli hakea askartelukartonkia, kaikkine tarpeineen ja kaavat leikkasin yhdestä suojuksesta... niitä sitten pakersin kolmisen tuntia, kaikki nuket saivat samanlaisen suojakotelon. Hyllyriviä oli metreittäin näille keräilynukeille rakennettu.

Ikäni mä muistan sen .... ja useita huokauksiani ;))

Ohhoh, on sun toimenkuvaasi paljon sisältynyt, meeri. Mulla ei olis riittänyt edes kädentaidot, kärsivällisyydestä puhumattakaan...

• Euroopassa on hyvin suosittua ostaa häähumukrääsää. Meilläkin on vihdoin tajuttu ottaa muki idea konkreettiseen käyttöön. Siksi kai se mukijutska. joka on nyt tapetilla menee kuin kuumille kiville. Aijon hankkia itselleni ; )

• eukko.

Kyllä tarttui Williamin ja Katen häistä ostettu häämuki, heidän kuvillaan varustettuna ja käytössä on. Muita tuonkaltaisia mukeja ei taida ollakaan, vaikka muunlaisia on aika paljon käytössä. Väyrysmukia en hanki.

Kerään myös enkelifiguureja tai hahmoja. Niitä löytää kirppareilta parhaiten. Ovat kauniita ja kaikki eri tavalla viehättäviä. Erikoisin on tyttäreni nimeämä "teinienkeli", jonka ostin kirpparilta Oulusta. Se kuvaa enkeliä, jolla on vähän ryhti huono ja kukka roikkuu kädessä, pitkät hiukset ja suuret kengät, ilmiselvä teinienkelihän se siinä on.

• demeter

Nyt kun otit puheeksi (eukko) enkeileitä minäkin metsästän. Tosiaan vain kirppareilta niitä enää löytää. Eivät ole muodissa enää..))

• "eukko."

Hei, tämä on politiikka-aloitus.
        H.

• demeter
        hunksz kirjoitti:

"eukko."

H.

Älä vänkää hunksi. Kaikkihan on politiikkaa...

• eukko.
        hunksz kirjoitti:

"eukko."

H.

Ai on vai? Eikös ne kaikki politiikkaan haiskahtavat aloitukset ole täältä poistettu.

Suututtaakos sua kun jopa enkeleistä täällä puhutaan, vaikkakin sitten ihan keräilymielessä tai mukeista?

• eukko.
        eukko. kirjoitti:

Ai on vai? Eikös ne kaikki politiikkaan haiskahtavat aloitukset ole täältä poistettu.

Suututtaakos sua kun jopa enkeleistä täällä puhutaan, vaikkakin sitten ihan keräilymielessä tai mukeista?

Oli Hunksille tuo äskeinen.

• eukko. kirjoitti:

"eukko."

Mielenkiintoista, muistelen jonkun sanoneen kun oikein kyllästyi.
        Minun ympärilläni ovat aina Enkelit lentäneet, niin raakoina ja hikisinä lumenluojina kuin kesäisinä Sudenkorentoinakin.
        Jimi taisi tehdä siitä kappaleenkin, "Purple Haze" vai olikos se "Slow Hand" ?
        Joku teistä voisi kyllä tehdä aloituksen: Miten tuon HUNKSZ: n saa suuttumaan tai tuntemaan pahaa mieltä, sillee varovaisesti että sitä ei tunnisteta yleisenä politiikkana? :)
        Jäis niinku historiaan eikä ihan heti poistuisi, ennen kuin hukkuisi Sokerisiin huuliin ja Hunajaan.
        H.

• politikos
        eukko. kirjoitti:

Politiikka on yhteisten asioiden hoitamista, ei sen kummempaa salatiedettä. Eri asia on sitten ne tavat, millä niitä asioita hoidetaan. Esimerkkinä voisi olla että jos demari tahtoo että ostetaan työläisille kintaat, niin kokoomuslaiset ovat sitä mieltä että hanskat ovat parempi. Löydettävä on sitten se yhteinen hyvä siitä välimaastosta.

• Kelpaisko
        politikos kirjoitti:

Politiikka on yhteisten asioiden hoitamista, ei sen kummempaa salatiedettä. Eri asia on sitten ne tavat, millä niitä asioita hoidetaan. Esimerkkinä voisi olla että jos demari tahtoo että ostetaan työläisille kintaat, niin kokoomuslaiset ovat sitä mieltä että hanskat ovat parempi. Löydettävä on sitten se yhteinen hyvä siitä välimaastosta.

tuohon sitten jalkarätit ?

Vai mihin se Niinistö meitä viepi töihin ?

• hihiiiiiiiihii

Korppis ja Late Väyrysasialla.

• "hihiiiiiiiihii"

Minä nauran myös.
        Anna lasten tulla...vaikka nyt tykö...
        H.

• Oliskohan älyttömin lapseni jalkaan synnytyssairaalassa pantu tunniste?
      Ja pinsseistä ns "Lenin order". Ostettu Mustamäen kirpparilta kovalla hinnalla, luovutuskirja mukana (tausta kultaa 30 g, Leninin pää platinaa 3 g). En ole uskaltanut Vappuna rintapieleen panna kun ei täällä kommunistit enää marssi.

• jaa jaa, tuo Leninin kunniamerkki on myös yhdellä tutullani, ostanut sen Pietarista.

Omat keräilyharrastukset ovat hyvin kohtuullisia, mitään mainittavaa krääsää ei täältä löydy.

• merkkinimi.

Omituisia otuksia on joskus tullut kerättyä.
      Mutta ei ne mun kyydissä kauaa kestäneet, joten menivät poooiis.

:)

• Työkaluja on !

kerätty niin paljon että olisi jollekin kätevä kätiselle itseni lisäksi.

• Onhan noita keräätyny nurkkiin kaikenlaist.
      Mailmalta keräilin kansallispukuisia nukkeja likalle ja nyt niit on jaettu halukkaille.
      Työkaluja on tietenkin tekevälle kertyny ja rakkaimpia on ne spesiaali kamat jota itte on värkätty johonkin määrättyyn hommaan.

• 1943

Varsinainen keräilijä en ole koskaan ollut. Matkoilta ostin joskus mukeja, en enää. Oikeastaan pitäisi pikkuhiljaa alkaa myydä kirpparilla yhtä sun toista. Meillä on suuri osa kuolinpesän omaisuutta ja olin jo kerran vauhdissa. Lapseni sanoivat ei ei ei. Luultavasti käyvät jäämistöni läpi, jos elämä kulkee normaalisti tuonpuoleiseen poistumisen osalta.

• Ennenkuin menen maate ajattelin kysäistä onko teistä kukaan myynyt tavaraa nettihuutokaupassa ja miten se toimii?

Minulla on mielenkiintoisia esineitä joita olen saanut "lahjaksi" eli esim. mökkinaapurini möi sukunsa hallussa ikändä olleen kesämökkin ja koska ostaja halusi tavarat pois tieltä, ystäväni kutsui meidät naapurimökkiläiset lonihtemaan tavaroitaan.

Sieltä keräsin kaikkea jonka ajattelin olevan jotenkin hyödynnettävissä.

Sain kuusi arabian saviolutmukia. Kun katsoin keräilyhintaa ne olivat 35 ekua kappale. Voisin myydä pois ne ja joitakin muita erikoisuuksia.

• sitroen.

Kokemusta on.
        Ei ensimmäistäkään yhteydenottoa saati tarjousta.
        Minähän olisin voinut jollakin tuntemattomalla tavalla hyötyä siitä, että olisin päässyt tarpeettomista tavaroista eroon, ja SITÄHÄN EI VOI SALLIA !

Mieluummin kaupasta satsella kuin yksityiseltä kympillä.

• sitroen. kirjoitti:

Kokemusta on.
        Minähän olisin voinut jollakin tuntemattomalla tavalla hyötyä siitä, että olisin päässyt tarpeettomista tavaroista eroon, ja SITÄHÄN EI VOI SALLIA !

Käytän nyt tilaisuutta hyväkseni: Harrastan ulkolaisten elokuvien lopputekteistä etsiä suomalaisia nimiä, joskus onnistaa-kin.
        Olen aina toivonut että joku kysyisi mitä harrastan.

Tämän elämän enkeli kiintiö on täys.

• arabiaa

Olen myynyt kaiken roinan huuto.n kautta,toiminut hyvin.Ostanut tilalle uutta roinaa.On melkein kokoaika hommaa, kuvaa laita ilmoitus postita jne.

• huutonettiin myymään
        sitroen. kirjoitti:

Kokemusta on.

Kyllä huutonetissä menee tavarat hyvin kaupaksi, mutta turha sinne on mennä rikastuakseen myymään.

esim. toimiva tv 50 euroa, toimiva pölyimuri 20 euroa jne. eli en rikastu, mutta nurkat tulee siivottua turhasta.

• arabiaa kirjoitti:

Olen myynyt kaiken roinan huuto.n kautta,toiminut hyvin.Ostanut tilalle uutta roinaa.On melkein kokoaika hommaa, kuvaa laita ilmoitus postita jne.

Onko huutonetin välityksellä mennyt arabiaakin esineiden päivän keräilyhintaan, ne savimukit ovat näet arabian mukeja? No, jos ajattelemme, että ne oli Arabiansivuilla hinnoiteltu 35 ekua/kpl niin jaa miksipä ei menisi. Paavo-muki maksaa 30 ekua/kpl eikä se ole Arabiaa ; ) Vaikka tiedä häntä kuinka kallis se on vipsikymmenten kuluttua ; ).

No, oli niillä Arabian savimukeilla käyttöä jouluaattona, tarjoilin niistä glögiä.

• meeriamanda
        korppis kirjoitti:

Onko huutonetin välityksellä mennyt arabiaakin esineiden päivän keräilyhintaan, ne savimukit ovat näet arabian mukeja? No, jos ajattelemme, että ne oli Arabiansivuilla hinnoiteltu 35 ekua/kpl niin jaa miksipä ei menisi. Paavo-muki maksaa 30 ekua/kpl eikä se ole Arabiaa ; ) Vaikka tiedä häntä kuinka kallis se on vipsikymmenten kuluttua ; ).

No, oli niillä Arabian savimukeilla käyttöä jouluaattona, tarjoilin niistä glögiä.

Joskus -70 luvun loppupuolella keräilin Arabian Krocus - astiastoa, sini-vihreää.
        Kahvikalusto ja ruokakalusto, aina munakuppia myöten. Sai ostella yksittäiskappaleina.
        Olivat ihan jokapäiväisessä käytössä, uusin kun väliin joku rikkoutui jne. Sitten sarjanteko lopetettiin ja aikojenpäästä poikkesin täälä olevassa Arabianmyymälässä kun ikkunassa oli kyltti et täydennä täältä ...

Maitotooppia ja kahtakulhoa olisin hamuillut, no ei ollut vaan kahvikuppipareja oli, voi luoja millä hinnalla. Tulin päätökseen etten tarvi :))

Harvoimpa niitä tarvitsee, jouluna ja joskus harvoin muulloin. Tykkään kun kattaus on yhtenäinen ei kymmeniä erilaisia... uskon et entisajan ´ammattitauti´ :)) vaikuttaa.

• eukko.
        maagikko kirjoitti:

Käytän nyt tilaisuutta hyväkseni: Harrastan ulkolaisten elokuvien lopputekteistä etsiä suomalaisia nimiä, joskus onnistaa-kin.
        Olen aina toivonut että joku kysyisi mitä harrastan.

Tämän elämän enkeli kiintiö on täys.

Joskus olen minäkin lukenut ulkomaisten elokuvien lopputekstejä löytääkseni suomalaisen nimen . Olenpa minäkin onnistunut sellaisen näkemään. Juoksevat vain monesti niin nopeaan, että saa olla tosi tarkkana.

• tiuku111

Myyn silloin tällöin tavaroitani huutonetissä. Mene vain sinne huutonetin sivulle / ilmoita tavara ja seuraa ohjeita. Ihan kivasti siellä kauppa joskus käy. Ostettuakin tulee sieltä "tarpeellista" tavaraa..

• Pirre*

Eipä ole tullut keräiltyä, ja ei tosin paljoa kierreltyäkään ulkomailla, mutten tykkää kerätä krääsääkään, turhia pölynkerääjiä ja tilanviejiä vain.

Joskus ostin jonkun kansallispukuisen nuken, ja jotain muutakin, mutta nyt muutossa laitoin kaikki jo pois.

• Minkalaista vaalikrääsää on toveri Lipposen kampanjankuluja kattamassa?

• Pirre*
        korppis kirjoitti:

Minkalaista vaalikrääsää on toveri Lipposen kampanjankuluja kattamassa?

Korpikselle..eipä kiinosta mikään vaalikampanja, osaan kyllä valita ehdokkaani ihan ilman minkäänlaista mainosta, ja niinkuin sanoin väykkä se ei ole.

• Korppis*
        Pirre* kirjoitti:

Korpikselle..eipä kiinosta mikään vaalikampanja, osaan kyllä valita ehdokkaani ihan ilman minkäänlaista mainosta, ja niinkuin sanoin väykkä se ei ole.

Huomenta Pirre ; )
        Uskon, että seisot Lipposen tai Arhinmäen riveissä, niin tai Sarin. Muut ovat poissuljettuja mikäli uskoa mielipiteitäsi. No, jokainen äänestää ketä tykkää, vaan sitä en ymmärrä, että äänen saaja pitää voittaa ja sen perusteella äänestetään. Kuten eräs jo minulle kirjoitti miksi annat äänesi hukkaan. Minun ääneni ei mene ikinä hukkaan se menee puolueelle ja sen olen jo aijemmin maininnut.

Hän joka kuvittelee, että pressalla ei ole jäsenkirjaa ja sen antamaa vaikuttaa on aikasti houhka.

• Kerroppas
        Korppis* kirjoitti:

Huomenta Pirre ; )
        Uskon, että seisot Lipposen tai Arhinmäen riveissä, niin tai Sarin. Muut ovat poissuljettuja mikäli uskoa mielipiteitäsi. No, jokainen äänestää ketä tykkää, vaan sitä en ymmärrä, että äänen saaja pitää voittaa ja sen perusteella äänestetään. Kuten eräs jo minulle kirjoitti miksi annat äänesi hukkaan. Minun ääneni ei mene ikinä hukkaan se menee puolueelle ja sen olen jo aijemmin maininnut.

Hän joka kuvittelee, että pressalla ei ole jäsenkirjaa ja sen antamaa vaikuttaa on aikasti houhka.

ketä äänestät toisella kierroksella kun sinun puoluejäsen ei ole mukana ?

Kerron että omani on aina, oli sitten kuka tahansa muut. Siis tyhjää en äänestä, sehän nyt on kansalaisvelvollisuus sentään äänestää ja kertoa mielipide, ku nää vaalitkin ovat näin harvoin.
        Saisivat hieman lyhentää tuon pressan toimikautta esim, neljään vuoteen kuten se on muuallakin lännessä.

• Keräilen kahvipannuja, niitä on löytynyt kirppiksiltä. Lisäksi vanhaa lasitavaraa on kertynyt..
      Kirppis on liian lähellä, vain 200m. Siellä tulee usein käytyä
      "tutkimus matkalla".

• Pirre*

Kuparipannut ja käsin taotut on miun keräilykohteeni, tosin nyt niitten haaliminen pitää lopettaa, ne ei mahdu enää mihinkään :), ihan pieniä kys.laisia pannuja vielä etsin.

Mie tykkään myös kerätä lasia, etenkin singneerattuja ja värillisiä..en niinkään välitä kirkkaasat lasista. Mieheni oli aikoinaan itärajan takana töissä ja sieltä tuli niitä ruolapäiväraha kristalleja..niitä on sitten tullut myös pienenä peruna.

• Pirre*
        Pirre* kirjoitti:

Kuparipannut ja käsin taotut on miun keräilykohteeni, tosin nyt niitten haaliminen pitää lopettaa, ne ei mahdu enää mihinkään :), ihan pieniä kys.laisia pannuja vielä etsin.

Mie tykkään myös kerätä lasia, etenkin singneerattuja ja värillisiä..en niinkään välitä kirkkaasat lasista. Mieheni oli aikoinaan itärajan takana töissä ja sieltä tuli niitä ruolapäiväraha kristalleja..niitä on sitten tullut myös pienenä peruna.

..eiku rupla päiväraha..jne..

• maarina1 ejk
        Pirre* kirjoitti:

..eiku rupla päiväraha..jne..

Mulla ei oo kuparipannuja, vaan niitä niklattuja.
        Tytär sanoo, et oon kuin Harakka kirkkaan perään.
        Lisäksi teräspannuja.

• Tiedä nyt onko noi mun keräämät niinkään omituisia. Keräilen meinaan pieniä öljylamppuja sellasia koristeellisia joiden korkeus taitaa olla siin 15-20 cm.
      Pinssejä keräsin aikoinaan, mutta annoin ne likalle.

• piipiloo

Räsynukkeja olen keräillyt,yksi satsi meni yhteen päiväkotiin,kun silloinen miesystäväni vähän naureskeli harrastukselleni.Kirpparilta kaikki.

Nyt on mies historiaa ja nukkeja on taas kertynyt,joista osa jäi taas toisille myytyäni mökin.
      Mut kukkoja mulla on,niistä en pääse eroon ja sorsia myös olen kerännyt.Koetan hillitä itseäni,ei mahdu enää sillä pienennän olinpaikkojani kaiken aikaa.
      Kukkoja menikin erääseen kahvilaan,näytille hyllyyn.
      Tänään näin taas niin suloisen kukon,ehkä haen sen huomenna,mikäli kukaan ei ole ostanut.Ai niin,sitten on peltirasiat....ja ruusukahvikupit :))))

• Minä ostin kaksi söpöä puista sorsaa mökille lipaston päälle. Sitten muistin, että ikkunan välissä oli myös pienepi puinen sorsa. Jotenkin hellyttäviä kamuja. Kukkamaalle mökille laitan kukkoja ja kanoja.

Mökin kaksoisikkunoiden väliin olen laittanut pieniä posliiniesineitä siellä pn valkoisia kanoja ja kukkoja ne olivat joskus suola- ja pippirisirottimien viroissa, mutta pääsivät eläkkeellä ikkunakoristeeksi ; )

Petzen tytär tekee harrastuksena kaikenlaisia koriste-esineitä. Sain häneltä joululahjaksi pyöreän auringon ja puolikuun. Ne ovat nyt roikkumassa olohuoneen ikkunassa. Jotenkin hieno oivallus sillä vertaan usein poikiani aurinkoon ja kuuhun tai länsituuleen ja itätuuleen.

• piipiloo
        korppis kirjoitti:

Minä ostin kaksi söpöä puista sorsaa mökille lipaston päälle. Sitten muistin, että ikkunan välissä oli myös pienepi puinen sorsa. Jotenkin hellyttäviä kamuja. Kukkamaalle mökille laitan kukkoja ja kanoja.

Mökin kaksoisikkunoiden väliin olen laittanut pieniä posliiniesineitä siellä pn valkoisia kanoja ja kukkoja ne olivat joskus suola- ja pippirisirottimien viroissa, mutta pääsivät eläkkeellä ikkunakoristeeksi ; )

Petzen tytär tekee harrastuksena kaikenlaisia koriste-esineitä. Sain häneltä joululahjaksi pyöreän auringon ja puolikuun. Ne ovat nyt roikkumassa olohuoneen ikkunassa. Jotenkin hieno oivallus sillä vertaan usein poikiani aurinkoon ja kuuhun tai länsituuleen ja itätuuleen.

Hei Korppis! Minäkin löysin kirpparilta hauskan soikean peilin jossa toinen puoli oli naurava puolikuu,maagisesti maalattu se kuu,sininen.Se sopi kuin nakutettu pienen mökkini aamuauringonpuoleiselle kuistin seinälle,siinä se naureskelee :))

Jotenkin erikoisuudet erottaa heti ja täällä pääkaupunkiseudulla on kirppareita mistä valita,tänäänkin lähden hakemaan sen kukon kotiin ja ne ihanat peltirasiat..

• kotivalo30

a) keräily
      b) metsästys
      c)kalastus
      d)maanviljely

on se evoluutio ihme juttu, mutta onko maajussi kaiken huippu ?

• useampi tiu

Munia olen keräillyt jo ihan tei-iästä alkaen. Joka reissulta vähintään yksi. Kokoelmani laajuus on jo aika merkittävä.

• Kerään kahvipannuja, siis vanhoja en kahvinkeittimiä:)
      On vaikka minkälaisia, vievät aika paljon tilaa.
      Todella kauniitakin on joukossa.

• No, meit on si kaks. Tilaa tarvitaan. Onneks keittiökaapien päällä on tilaa. Sekin kyllä kohta lopuu....
        Yks on johdon kanssa toimiva 50-luvulta....

• possukansia

Tuoko outoa? Yksi "keräilykohteistani" on kännykällä otetut valokuvat mielestäni sian kärsää muistuttavista pienistä metallikansista mitä maassa on, en tiedä mitä ne oikeasti on :D siis tämän tyylisiä:

http://i7.aijaa.com/b/00661/9340584.jpg

Siinä sulle outo keräilykohde :)

• possukansia

Niin ja olen myös keräillyt luontoarpojen kansia, niitä löytyy reilu parisataa.

• joutsenhylly
        possukansia kirjoitti:

Olen keräillyt sinisiä lasijoutsenia. Arvokkain on Venetsiasta Muranon lasitehtaalta.

• kalmanlehto yrtsi
        possukansia kirjoitti:

ruumiita

• possukansia kirjoitti:

Onko olut sattumia joukossa?

• ujo piimä

mä korjaan myyn ja kerään vanhoja kannettavia grammareita mukaan savikiekot

• Lands End 1963

Minä olen keräillyt kouluaikaan kahvipaketeista saatavia auton kuvia. Kyllä olikin kova kilpailu, kun kaikki keräsimme niitä ja piti muistaa, koska oli missäkin talossa käynyt.

Keräsimme, tai paremminkin nypimme myös villavaatteista haituvia, joista tuli upeita kirjanmerkkejä. Silloin ei ollut paljon värikkäitä lankoja, joten keräily oli mielenkiintoista.

Paras muistoesine ostos on vuodelta 1963, kun olin Englannissa Lands Endissä. Niiden joku maskotti oli sellainen kai pronssinen noin 3 cm pikku ukko/hirviö, vai mikä lienee, mutta se roikkuu edelleen avainrenkaassa.

• Lands End 1963 kirjoitti:

Minä olen keräillyt kouluaikaan kahvipaketeista saatavia auton kuvia. Kyllä olikin kova kilpailu, kun kaikki keräsimme niitä ja piti muistaa, koska oli missäkin talossa käynyt.

Keräsimme, tai paremminkin nypimme myös villavaatteista haituvia, joista tuli upeita kirjanmerkkejä. Silloin ei ollut paljon värikkäitä lankoja, joten keräily oli mielenkiintoista.

Paras muistoesine ostos on vuodelta 1963, kun olin Englannissa Lands Endissä. Niiden joku maskotti oli sellainen kai pronssinen noin 3 cm pikku ukko/hirviö, vai mikä lienee, mutta se roikkuu edelleen avainrenkaassa.

Muistanpa hyvin nuo kahvipakettiautot. Tulitikkurasioita kerättiin myös ja niiden etiketeistä kokoottiin kansioita. Perunalla liimattiin jos ei ollut liimaa. Tuon villan nyppimisenkin myös muistan ; )

• Onko kallis harrastus?

• korpikirjailija kirjoitti:

Onko kallis harrastus?

ujolle piimälle oli kyssärini grammareitten keräilyn kalleudesta.

• Luxo-Rita

@ ujo piimä.

Eräs minun keräilykohteeni ovat vanhat radiot. Tällä erää vanhin on 1930-luvulta.

• Ruvetaanko laksemaan montako poika/tyttöystävää on elämänvarrella kerätty?

Aika vaikean laskutehtävän pistin itselleni ; )

• keräilijäkö

Kerään vielä euroja, lisää pitäisi löytää vielä.

• Minulla riittää jo. Käärinliinassa ei ole taskuja. Ja se kaikki on puhdasta voittoa, mikä kuollessa on velkaa.

• sitroen kirjoitti:

Minulla riittää jo. Käärinliinassa ei ole taskuja. Ja se kaikki on puhdasta voittoa, mikä kuollessa on velkaa.

Jep sitroen

Sinulla on samat periaatteet kuin minullakin. Se minkä aijon jättää jälkeeni toivottavasti riittää tuhkaukseeni.

• ?
        sitroen kirjoitti:

Minulla riittää jo. Käärinliinassa ei ole taskuja. Ja se kaikki on puhdasta voittoa, mikä kuollessa on velkaa.

Jälkeenjäävien polkua kovin pehmittää käärinliinoihin mahtumattomat varat, oletan.

• ???
        ? kirjoitti:

Jälkeenjäävien polkua kovin pehmittää käärinliinoihin mahtumattomat varat, oletan.

Niin... ja täälläkö pitäisi elää vain tuleva kuolema ajatuksissa.?

• veistoksellista

Olkinuket, rumat posliininuket, kiinalaiset nuket, Korean-nuket. Niita kerasivat mun lapsuuskodissa. Ja rumaa keramiikkaa.Kerran tekivat nuken myos nauriista, puunoksista ja vanhasta viltista, ihan salatiedetta sellainen minulle.

Lapseni toi minulle kolme koiraveistosta pari vuotta sitten.

• aavemaista

Kerran menin vaaraan paikkaan kylaan (kartanlukutaidoton kun olen) ja siella oli myoskin nukkekokoelma kaapissa, suuria muovinukkeja ja rasynukkeja ja olkinukkeja pienia ja isoja, ja kun olin menossa sinne tai tulossa sielta, niin rapun oven vieressa oli valkoinen nukke, narua ymparilla. Olivat kai hyvin erikoista vakea, en tieda. Niita nukkeja siella talon isanta halusi minulle nayttaa.

• vanha kääkkä

Piparkakkumuotteja. n. 200 erilaista tällä hetkellä.

• timango

Mä kerään kylpyankkoja, Sarjaa BUD luxury ducks, Nyt on kasassa vajaa parikymmentä, mut kyllä yksi erilainen kerran kuukaudessa lennähtää mun luo;)

• pullomuori

Hei ! Kerään hajuvesipulloja, vanhin v. 1963 kirjeystävältä saatu. Kerään käyttämättömiä ja tyhjiä pulloja, koska pullot ovat taideteoksia, kauniita ei niitä voi roskiin heittää.
      Pullomuori.

• riekkola

Hei pullomuori. Löytyykös sieltä pullomerestä sellaista eiffeltornin näköistä hajuvesipulloa . Korkeus jotain 10 cm. Sain sellaisen äidiltäni joulu lahjaksi joskus
        70 luvun alussa . Olisikoha ollut 1971. Ensimmäinen hajuveteni . Muistan vieläkin sen tuoksun se oli aivan ihana. Hölmä kun en ole säilyttänyt niitä käyttämäniä pulloja. Toine hajuveteni oli ambra , tilattiin siskoni kanssa anttilan postimyynnistä yhteiseen käyttöön.

Niin vielä se eiffeltornin näköinen pullo oli aika paksua lasia eikä siinä ollut sivuilla mitään koristeita ja kullan värinen korkki, muistaakseni
        .
        Itse keräilin aikanaan lintuja , nyt sittn ole säilönyt ne varastoon. jätin vain lasi joutsenet ja lasi riekot .

• Korppis*
        riekkola kirjoitti:

Hei pullomuori. Löytyykös sieltä pullomerestä sellaista eiffeltornin näköistä hajuvesipulloa . Korkeus jotain 10 cm. Sain sellaisen äidiltäni joulu lahjaksi joskus
        70 luvun alussa . Olisikoha ollut 1971. Ensimmäinen hajuveteni . Muistan vieläkin sen tuoksun se oli aivan ihana. Hölmä kun en ole säilyttänyt niitä käyttämäniä pulloja. Toine hajuveteni oli ambra , tilattiin siskoni kanssa anttilan postimyynnistä yhteiseen käyttöön.

Niin vielä se eiffeltornin näköinen pullo oli aika paksua lasia eikä siinä ollut sivuilla mitään koristeita ja kullan värinen korkki, muistaakseni
        .
        Itse keräilin aikanaan lintuja , nyt sittn ole säilönyt ne varastoon. jätin vain lasi joutsenet ja lasi riekot .

Minulla on eifeltornipullo, jonka toin kuopukselle Pariisista. Se tosin sisälsi jotain likööriä. Kaunis pullo. En tosin kerää pulloja, mutta joitain erikoisia olen säästänyt.

• virva-tuulia***
        riekkola kirjoitti:

.

Minullakin on ollut sellainen Eiffel tornin näköinen hajuvesipullo. Ruusulle tuoksuvaa hajuvettä siinä ainakin oli. Pullon korkin vieressä oli pieni irrallinen muoviruusu koristeena. Sain sen v. 1966 joululahjaksi.
        Minnekähän lieneekään joutunut? Oli vielä viimemuutossa mukana. n. 20v sitten.
        .

• virva-tuulia*** kirjoitti:

Minullakin on ollut sellainen Eiffel tornin näköinen hajuvesipullo. Ruusulle tuoksuvaa hajuvettä siinä ainakin oli. Pullon korkin vieressä oli pieni irrallinen muoviruusu koristeena. Sain sen v. 1966 joululahjaksi.
        Minnekähän lieneekään joutunut? Oli vielä viimemuutossa mukana. n. 20v sitten.
        .

"virva-tuulia"

Minä kans venytän ketjua.
        Mutsi katseli muinoin Eiffeltornia ja mahdollisuuksia matkustaa Ranskaan.
        Hän sit voitti taas lehtiasiamiesten pääpalkinnon.
        Ja ei ku Ranskaan.
        Minulla on ottamansa valokuvat tallella, skannausta vailla.
        Äiti haisi aina hyvältä, mutta en osaa sanoa miltä.
        Ehkä pullalta.
        H.

• uytrertyu

Vessapaperia yms.

• Mikähän lienee, mutta esikoinen osti minulle sellaisen säästöpakkauksen wc-paperia marraskuun alkupäivinä ja vieläkin niitä riittää ainaski kuun loppuun vaikka joulusesonkikin on jo ohi.

• uytrertyu
        korppis kirjoitti:

Mikähän lienee, mutta esikoinen osti minulle sellaisen säästöpakkauksen wc-paperia marraskuun alkupäivinä ja vieläkin niitä riittää ainaski kuun loppuun vaikka joulusesonkikin on jo ohi.

Kaikkea hyödyllistä. Useita tarvikkeita on vuosiksi. Hyvin mahtuu komeroihin, kun ei ole mitään turhaa. Joku voisi pitää erikoisena keräilynä, mutta ei vara venettä kaada.

• En ole keräilijä mutta en myöskään poisheittälä. Viime vuosina olen ostellut kelloja eri puolilta (siis kelloja joissa on kieli ja jotka soi tai kumisee jollain tapaa) eri materiaalista tehtyjä. Pikkumurut oli hiljakkoin yökylässä ja mormor on aamu-uninen: joka ikisestä kellosta oli kieli poissa.

• o/

Mä tykkään kerätä natsi militariaa

• RoopetheAnkka

Mä kerään rahaa. En siis numeroita pankkitilille vaan ihan kylmää käteistä. Jos saan lahjaksi rahaa, en koskaan käytä sitä vaan pistän jemmaan. Kolikoita varten on possu ja seteleille parikin eri paikkaa. Tykkään laskeskella rahojani vaikka tietäisinkin paljonko sitä on. Näin on ollut jo ihan pienestä pitäen. Sitten kun kasassa on noin tonnin verran, vien kaiken pankkiin ja aloitan alusta. Olen vähän kuin Roope Ankka. On kiva kun on rahaa vaikkei sitä mihinkään käytäkkään.

Nii, keräilen mä sitten kissajuttujakin, kuvia, paitoja, keittiö- ja kylypyyhkeitä sekä koriste-esineitä. Onneksi mies on allerginen oikeille kissoille, muuten keräilisin varmaan niitäkin.

• ?nakrattaa?

Omituisuuksien keräys?

Paavo/Vuokko-mukin voisin ostaa entisen hammasmukini tilalle.

Mitä ihmeen omituisuuksia ovat vaikkapa kahvipannujen keräilyt????

• Mulle on ruvennut kerääntymään piparkakkumuotteja. Ostan vaan sellaisia joista tykkään, en pelkän keräilyn vuoksi. Piparimuotit on pienikokoisia kerätä ja kauniita vaikka lasipurkissa koristeena.

• Muorix5

Ei kait niinkään outo keräilykohde, mutta muumimukeja olen keräillyt 90-luvulta alkaen. Nyt en enää osta 'hulluna', vaan vain jos on nätti muki. UUdet mukit eivät aina miellytä näet silmääni. Lasten vauvapeittoja, neuvolakortteja, tunnistekortteja ja rannekkeita sairaalasta, irronneita napatynkiä, lasten joitain leluja, lasten ekat aapiset ja vihkot, piirustuksia yms löytyy. Ei kait sekään ole outoa, että äiti tämmöisiä säilyttää??

• Korppis*

En sanoisi kerääväni vauvamuistoja itselleni vaan säilöin vauva-aarteet poikiani varten. Nyt merkkipäivinä anna niitä lahjaksi heille kuten esim. pienen taulun kuopukselle. Siinä ultrakuvassa hän kellui vatsassani kymmenen viikon ikäisenä.

Vauvahiukset ja vauvahampaat, vauvatossut jne. odottavat vielä ottajiaan kuten vauvakirjatkin.

• :))
        Korppis* kirjoitti:

En sanoisi kerääväni vauvamuistoja itselleni vaan säilöin vauva-aarteet poikiani varten. Nyt merkkipäivinä anna niitä lahjaksi heille kuten esim. pienen taulun kuopukselle. Siinä ultrakuvassa hän kellui vatsassani kymmenen viikon ikäisenä.

Vauvahiukset ja vauvahampaat, vauvatossut jne. odottavat vielä ottajiaan kuten vauvakirjatkin.

Minulla on iki-ihanan Raamatun välissä isäni ja setäni vauvakiehkurat. En kerää niitä.

• eglkh

Puisia voiveitsiä, mutta ne ovat käyttöesineitä. Aina niitä vaan kaikilta toreilta, ruokamarkkinoilta ja myyjäisistä mukaan tarttuu.

• lapsenlaps

Mummoni kerää tuttujen kuolinilmoituksia vihkoon... onpa iloinen harrastus! :(

• -,,-

Miulla on niitä myös aimo kasa. Alkaen mummoni äidin ilmoituksesta. Hän oli syntynyt 1800-luvun puolivälissä.

• meeriamanda
        -,,- kirjoitti:

Miulla on niitä myös aimo kasa. Alkaen mummoni äidin ilmoituksesta. Hän oli syntynyt 1800-luvun puolivälissä.

Tiedän useita jotka noin tekevät, mut myös niin et leikkovat vain ne värssyt talteen.
        Eräällä ikäihmisellä oli itse tehty paksu vihko sanomalehdestä tehtynä, ja perunalla hän niihin värssyjä liimaili.

Piti toisessa vihkossaan ensimmäisen rivin alun, ja niitä oli paljon... kertoi et muistaa heti jos hänellä joku on jo...;0 olematonta hattua nostin tuotoksensa nähtyäni.

• Lucario

Minä kerään Pokemon-figuureja, vaikka olen jo aikuinen. :D

• Korppis*

Ehtoota taas!

Palasin juuri kotiin. Saunoimme Petzen kanssa tervatippoja oli löylyvedessä levittämässä keholle terveyttä.

Poikani ovat keränneet omat action man ja transformlelut leluvarastoon odottamaan uusia leikkijöitä ; )

Muistan kuinka kalliita ne lelut olivat, mutta niiden hyvä laatu takaa lelut useammalle sukupolvelle.

• meeriamanda
        Korppis* kirjoitti:

Ehtoota taas!

Palasin juuri kotiin. Saunoimme Petzen kanssa tervatippoja oli löylyvedessä levittämässä keholle terveyttä.

Poikani ovat keränneet omat action man ja transformlelut leluvarastoon odottamaan uusia leikkijöitä ; )

Muistan kuinka kalliita ne lelut olivat, mutta niiden hyvä laatu takaa lelut useammalle sukupolvelle.

Voi kuule, sinullapa ei ole ollut tyttöä... iloitse siitä :) ikinäkään et usko miten paljon Berbi kokonaisuudessaan tuli maksamaan? Ei puhettakaan et vain yksi, niitä piti olla useita... sit tuli Ken... tuli lelut, jopa isohkoa leluautoa myöten. Vaatteet maksoi tosipaljon jne...
        Niin, minä ostin... joku toinen ehkei,

• Korppis*
        meeriamanda kirjoitti:

Voi kuule, sinullapa ei ole ollut tyttöä... iloitse siitä :) ikinäkään et usko miten paljon Berbi kokonaisuudessaan tuli maksamaan? Ei puhettakaan et vain yksi, niitä piti olla useita... sit tuli Ken... tuli lelut, jopa isohkoa leluautoa myöten. Vaatteet maksoi tosipaljon jne...
        Niin, minä ostin... joku toinen ehkei,

No, tiedän about barbien hinnat sillä action manille ostin morsiamia ihan omaksi ilokseni. Molemmille sekä action maneille ja barbille ostin ja tein vaatteita. Action manien maastoautot, ferrarit ja polkupyörät, vuoristokiipeilyvälineet yms rekvisiitta lienee samaa hintaluokkaa kuin barbien autot ja hömpsötykset ; )

• Korppis*
        Korppis* kirjoitti:

No, tiedän about barbien hinnat sillä action manille ostin morsiamia ihan omaksi ilokseni. Molemmille sekä action maneille ja barbille ostin ja tein vaatteita. Action manien maastoautot, ferrarit ja polkupyörät, vuoristokiipeilyvälineet yms rekvisiitta lienee samaa hintaluokkaa kuin barbien autot ja hömpsötykset ; )

Unohdin mainita, että nyt kun pojat ovat isoja he ostavat minulle nukkekotiini ihania uniikkeja huonekaluja. Näin kiertää hyvä olo ; )

• :)
        Korppis* kirjoitti:

Unohdin mainita, että nyt kun pojat ovat isoja he ostavat minulle nukkekotiini ihania uniikkeja huonekaluja. Näin kiertää hyvä olo ; )

Ikivanhan oman nukkekotini lamppuihin yritin laittaa keltaista paperia.
        Matoiksi leikoin lehdestä maton kaltaista paperia.
        Sängyiksi loihdin tulitikkulaatikoita.
        Verhot tein muutamista neuloisperkaantumista.

Arvaapa, kuinka se ilahdutti minua, pientä, sairaalassa.

• meeriamanda
        Korppis* kirjoitti:

Upeeta et saat rakentaa nukkekotiasi, tiedän myös ettei ole alehintoja niissä kalusteissa :)
        Juu pruukasi joskus kalliiksikin tulla, vaan elettyä ja mennyttähän tuo on. Tuskin satsaus huonokaan. Tyttöni pukeutuu hyvinkin naisellisesti, ... liekö jotenkin sieltä Barbi ajalta... itse kun olen aina ollut sporttinen ja kavahdan rimpsuja ja krumeluureja.

• eeti.

Niin, nukkekoti on meidän monienkin aikuisten ihanuus.
      Kovin kova, jos on ollut koti, voi nukkekoti pehmittää, minunkin elämää.

Kovin, kovin kokevaisuuksien minäkin yritän rakentaa nukkekotiani.
      Lamppuiheni, keltaisiin lamppuihin ei koskaan valo valaistunut.

Hyvästi!

• Korppis*

Omituinen on viestisi Eeti. Siitä saa käsityksen, että lapsuutesi oli kova. Etkö saanut leikkia lapsena?

Minä sain ja hymysuun viestiä mukaillen muistan kuinka teimme serkkutytön kanssa pahvilaatikoista nukketalon. Kotiliesilehdestä leikkasimme asukkaan. Tulitikkurasioista teimme huonekaluja ja kangaspaloista mattoja ja liinavaatteita.

Nukketalo oli serkkuni kodin yläkerrassa, jota ei vielä silloin oli keskeneräinen. Siellä sahanpurujen päälle asetetuilla matoilla kyykkien leikimme ja rakensimme unelmia.: )

Korppis* kirjoitti:

Omituinen on viestisi Eeti. Siitä saa käsityksen, että lapsuutesi oli kova. Etkö saanut leikkia lapsena?

Minä sain ja hymysuun viestiä mukaillen muistan kuinka teimme serkkutytön kanssa pahvilaatikoista nukketalon. Kotiliesilehdestä leikkasimme asukkaan. Tulitikkurasioista teimme huonekaluja ja kangaspaloista mattoja ja liinavaatteita.

Nukketalo oli serkkuni kodin yläkerrassa, jota ei vielä silloin oli keskeneräinen. Siellä sahanpurujen päälle asetetuilla matoilla kyykkien leikimme ja rakensimme unelmia.: )

Jotensakin kuulostaa tutulta tuo leikki.

Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      120
      1777
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1588
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      48
      1109
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      44
      1000
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      929
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      856
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      44
      822
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      790
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      778
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      760
    Aihe