Nokia C5-03 käyttäjäkokemukset

Eli tämä topic on jatkoa erittäin suositulle Nokia C5-03 kosketusnäyttöpuhelin keskustelulle. Se saavutti jopa 500 vastausta 20.2.2011 lähtien. Topic on nyt suljettu, koska näemmä Suomi24 maxsimi keskustelun pituus on 500 vastausta.

Tässä alkuperäinen: http://keskustelu.suomi24.fi/node/9679506

59

656

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ,,,,,,,,,,

      Hyvä kun jatkat ketjua, tästä ollut paljon hyötyä. Mulla tässä ei nyt kummempia ongelmia tällä hetkellä, ainoastaan se kumma juttu on tullut nyt esille, että kun oon laittanut muutamalle numerolle eri soittoäänen, niin nyt ne ei aina soikaan niillä äänillä kun pitäis. Vaan esim.kun on valittu se pirinä jollekin numerolle, niin tämä soittaakin nokia tunea. Ei kuitenkaan aina. Ihme juttu.
      Entäs sit tämä, joka ei kyllä liity tähän malliin, vain yhteen vanhempaan luuriin: mikä aiheuttaa sen, että kun puhuu, niin oma puhe ikäänkuin toistuu ja kuuluu omaan korvaan uudelleen? Inhottava juttu tuo.

      • Kun kotona on Samsun

        Kun kotona on Samsung Galaxy S II niin työpuhelimena oleva Nokia C5-03 on todellinen pettymys.


    • En tiedä tarkalleen, mutta jos yhden nimen alla on monta puhelinnumeroa niin voiko toi eri soittoääni juttu jumittua/sekoittua? Jos puhelun saaja pitää kännykkää kaiuttimella niin sinun oma ääni saattaa kaikua. Onko vanhan luurin mikko ja kaiutin kunnossa?

      • ......

        Kiitti! Joo, mulla ei siis ole yhden nimen alla montaa numeroa, vaan esim. Maija Meikäläinen ja vaikka nokia tune. Sit Matti olis vaikka nostalgia.aac....vain esimerkin mainitakseni. Mulla on aina ollut näin, muutama kaverille olen laittanut eri soittoäänen kun tuo varsinainen soittari on, jotta tunnistan heti, kuka soittaa. Ei tällaista "sekoilua" ole vielä ennen ollut. Nyt laitoin vanhasta luurista äänenvoimakkuuden hiukan pienemmälle, ei kaikunut.


    • echelon

      Hei! Mäki oon miettiny ton kyseisen Nokia c5-03, puhelimen ostamista.
      Mun kysymys onkin aika tyhmä, mutta kysympä nyt kuitenkin. Kun tossa puhelimen näytössä, on kuvien mukaan tollasta tekstiä ja sitte tollasia ''neliöitä'', jossa on kuvia henkilöistä joiden puhelinnumerot sulla on tai jtn. Niin saako ne pois? Lähinnä niin, että taustakuvaa vaihdettaessa, taustakuva näkyisi kunnolla?
      Ymmärsikö joku? Jos ymmärsi niin vastausta, please! Thank you!

    • Nokia C5-03 mallia ei kannata enää minun mielestäni ostaa, koska sen käyttis on jo vanha... Melkein samalla hinnalla saa paremman ja tehokkaamman Nokia 500 mallin, jossa on uusi Symbian 3 Anna päivitys. http://hintaseuranta.fi/tuote.aspx/600965

      Ne kuvakkeet saa helposti pois näytöltä.

    • 5230,. (500)

      Saa pois,aloitusnäytön voi muokata kolmella tavalla:osoitekirjapalkki-pikavalintapalkki-perusnäkymä

      osoitekirjapalkissa on nuo neliöt mihin saa minkä vaan kuvan haluat vaikka osoitekirjassa olevan henkilön.

      perusnäkymä on se missä näyttö on melkein tyhjä paitsi ihan alhaalla olevat numerovalitsin/osoitekirja kuvakkeet joista pääsee nopeasti soittamaan/os,kirjaan

      taustakuva jää siis melkein yksinään isoon näyttöön perusnäkymässä,näkyy todella hyvin

      pikavalintapalkissa tulee 4kpl pikavalintoja joihin voit valita sovelluksen tai kirjainmerkki kuvakkeen,pikavalinnat tulee noiden neliöiden tilalle ja alhaalle jää numerovalitsin/os.kirja

      osoitekirjapalkissa on ne neliöt ylhäällä ja alhaalla pikavalinnat,väliin jää tila joko kalenteri merkinnöille tai sähköposti-ilmoitukselle

    • echelon

      Kiitos paljon vastauksista!
      Ja mä ajattelin, et ton sais nyt Gigantista hyvällä hinnalla ja mä en mitää maailman hienointa änypuhelinta kaipaa. Mun vanha puhelin vaan meni rikki ja ajattelin, et toi voi olla iha jees :-)

    • 5230,. (500)
    • echelon

      Kiitti infosta!
      Vois kans tutustuu tohon puhelimeen enemmä. 7€ ei tosiaan ole suuri ero :)

      • ......

        Tietääkö kukaan onko tähän c5-03 tulossa keväällä mitään päivityksiä?


    • Ei varmaan kovin suurta päivitystä ole tulossa mutta pieniä voi tulla.

    • toistaitoinen

      Ostin eilen 10v. tytölle c5-03 puhelimen. Siihen laitettiin estot, ettei pääse nettiin, mutta entäpä pelit ym. sovellukset? Latasin Ovi-storesta joitain pelejä puhelimeen, mutta eihän ne toiminut kun ei ole nettiyhteyttä, vai enkö vaan osannut?

      Eli kysymys kuuluu, toimiiko ovi-storesta ladatut pelit, jos nettiyjteyttä ei ole?

      Kiitoksia tiedoista.

      • jcjjcjjkcjc

        Riippuu pelistä, osa toimii, osa ei.


      • 5230,. (500)

        monet ilmaispelit ovat mainos rahoitteisia jotka vaativat net yhteyden samoin jotkut ilmais sovellukset joissa mainosten takia vaaditaan nettiyhteys,kandee poistaa se dataesto ja ostaa joku vitosen datapaketti lapsille


    • Aika monessa ilmaisessa pelissä on mukana mainoksia jotka tarvitsevat nettiyhteyden.C5-03 mallissahan on wlan yhteys, joten sitä kannattaa käyttää jos wlan verkko on saatavilla.

    • nimetön1234

      Oon suunitellut ostavani ton, mutta mietin tässä etää kannattaako maksaa 11 enemmän illuvial whitestä vai ostaisko pelkän valkosen. Se vaan on niin nätti se illuvial white. :)

    • Tuota C5-03 mallia ei enää kannata ostaa, koska Nokia 500 maksaa noin 10 euroa enemmän... Ja siinä on Symbian 3 ja nopea suoritin...

    • Nimetön1234

      Selittäkää niin että mäkin ymmärrän, vaikutti ihan hyvältä tuo Nokia 500 mutta kertokaa mikä siinä on niin parempaa kuin Nokia c5-03:ssa, sillä mun pitäis tehdä päätös kumman ostaa.

    • Käyttäjä 5230,. (500) osaa varmaan kertoa paremmin, mutta Nokia 500 eroaa C5-03 mallista siten että siinä on uusi Symbian 3 käyttis ( Jota Nokia päivittää ahkerasti. Päivityksen parantavat käyttöliittymää). Siitä löytyy myös 1 GHz suoritin eli sen on paljon nopeampi kuin C5-03 malli...

    • nimetön1234

      Okei kiitos, kyllä minä tuostakin jo ymmärsin, taidan valita sitten sen Nokia viissatasen.

    • 5230,. (500)

      Joo kannattaa valita se 500 mielummin,anna käyttis, 1ghz prossu, kapasitiivinen kosk.näyttö(sormet ei väsy niinkuin c5-03) on jo sellanen yhdistelmä mistä kannattaa se kymppi ylimääräistä maksaa,. jo symb3 anna käyttis kolmine muokattavine aloitusnäyttöineen on käytettävyydessään ihan eri planeetalta kuin s60 5th ja bellen myötä käyttis vaan paranee, kuusi aloitusnäyttöä ym.mukavaa...vielä muutama kk sitten toi c5-03 oli kova sana halvoissa älykännyissä mutta nyt kun 500 tuli samoihin hintoihin niin valinta on aika helppo,on se niin paljon mukavampi käyttää

      • Ceeviisnollakolme

        Miten tuohon C5-03-luuriin saa kytkettyä bluetooth-kuulokkeen? Puhelimessahan on ilmeisesti Bluetooth ja suht hyvä Jabrakin löytyy, mutta Nokiahan ei löydä Jabraa, ei sitten millään...


    • vapunen

      Onko Jabrasta laitettu bluetooth päälle?

      • Ceeviisnollakolme

        On toki. Se ehti palvella jonkin aikaa 3109:n kanssa, jonka sitten vaihdoin nykyiseen malliin m.m. paremman äänenlaadun toivossa. Paranihan se äänenlaatu, mutta bluetooth vaihtui piuhanappeihin. Lankamallista tulee lähinnä verstaan trasselit mieleen...

        Mutta ilmeisesti C5-03:n kanssa voi käyttää bt-korvakorua? Taitaa olla takuuhuollon paikka.


      • Ceeviisnollakolme
        Ceeviisnollakolme kirjoitti:

        On toki. Se ehti palvella jonkin aikaa 3109:n kanssa, jonka sitten vaihdoin nykyiseen malliin m.m. paremman äänenlaadun toivossa. Paranihan se äänenlaatu, mutta bluetooth vaihtui piuhanappeihin. Lankamallista tulee lähinnä verstaan trasselit mieleen...

        Mutta ilmeisesti C5-03:n kanssa voi käyttää bt-korvakorua? Taitaa olla takuuhuollon paikka.

        Ei tässä sittenkään tarvittane takuuhuoltoa. Kuuloke (Jabra Extreme) toimi suht hyvin muuten teknisesti heikohkon 3109:n kanssa. Kun se ei toiminut C5-03:n kanssa päivitin puhelimen Nokian viissataseen, joka oli yleisen käsityksen mukaan edistyksellinen laite. Viissatasen parittaminen JE:n kanssa ei sekään sitten onnistunut.

        Verkosta löytyy monenlaista tietoa. Eräiden asiantuntijoiden mukaan bluetooth-kuulokken voi parittaa minkä hyvänsä bluetoothia käyttävän kännykän kanssa. Toisten mielestä tämä ei aina onnistu, mutta JE toimisi kyllä C5-03:n parina. Lopulta tarkistin asian Jabran verkkosivuilta. Siellä mainitaan JE-sopiviksi useampi Nokian luuri, m.m. 3109, mutta C5-03 sekä Nokia 500 puuttuvat listalta kokonaan.

        Bluetoothin yhteensopivuus onkin bluetoothia paljon suurempi ja monimutkaisempi asia.


    • 5230,. (500)

      olin näkevinäni c5-03 yhteensopivana

    • Ceeviisnollakolme

      No niin, nyt JE toimii sekä C5-03:n että 500:n parina.

      Ongelma olikin siinä, että eka paritus 3109:n kanssa sujui suoraan, ilman eri toimenpiteitä. Sen jälkeen kuulokkeen liittäminen uuden kännykän pariksi vaati jo perehtymistä käyttöohjeeseen, joka tässä tapauksessa löytyi verkosta.

      Vikaa ei ollut kännykässä eikä kuulokkeessa vaan käyttäjässä.

    • Lektori

      Kuukauden ajan olen omistanut tuon C5-03:n ja kokemukset on olleet myönteisiä. Navigaattori on mainio lisä ja toimii iloisesti halpis-asetuksillakin. Kelpo käyttöpuhelin asiallisilla ekstroilla, sanoisin. Ei sillä puhelin hifistejä kateelliseksi tehdä, mutta mulle se on vain puhelin mukavilla ekstroilla. Sen pätemisen toteutan ihan muilla elämänaloilla..! ;)

    • Shemeikka76

      Ihan hyvältä kännykältä vaikuttaa mutta minulla olisi seuraavanlainen ongelma sähköpostin tarkistuksen kanssa kyseisessä luurissa: En voi valita viikonpäivinä joina haluaisin sähköpostin tarkistettavan. Oletuksena on kaikki päivät. Kun muutan päiviä niin puhelimessa ei ole mitään vaihtoehtoa jolla hyväksyä muutos. Vain peruuta-painike. Osaisiko joku auttaa?

    • Aika omituinen vika... Minulla nimittäin näkyy OK painike jos poistan vaikkapa maanantain kohdalra rastin...

    • mikeone

      mulla itellä ollu toi c5-03 jo aika pitkään ja nyt on ruennu sammuilemaan? näyttö menee ``sumenee`` ja hetken päästä aukeaa takaisin ? missähän voisi olla vika?

      • aqualan81

        sama ongelma oman c5-03 puhelimen kanssa! paheni koko ajan ja nyt on hankittava uusi. Epäilin olisko oma voinut saada kosteutta, mutta onkohan sittenkin tyyppivikaa???Hankin puhelimen viime kesänä.


      • jkla
        aqualan81 kirjoitti:

        sama ongelma oman c5-03 puhelimen kanssa! paheni koko ajan ja nyt on hankittava uusi. Epäilin olisko oma voinut saada kosteutta, mutta onkohan sittenkin tyyppivikaa???Hankin puhelimen viime kesänä.

        samaa vikaa on vähän kaikissa noksuis..puhelimen ajantasalla pitäminen, päivitykset kuntoon siis,buuttaukset,asetusten palaukset ym.pitää puh toiminnan kunnossa


    • Oletko kokeillut ohjelmistopäivitystä Nokia Suite ohjelmalla? Se voi korjata sammuilemis ongelmia. Myös akun irroitusta kannattaa kokeilla.

    • apujakaipaaja

      En ymmärrä, mikä on vialla tässä kännykässä. Yritin muutama päivä sitten ladata yhtä sovellusta, sen jälkeen koko kännykkä sekosi. Alkoi valittamaan "Levyvirhe - kirjoittamista ei voitu suorittaa loppuun. Yritä uudelleen tai tiedot häviävät." Sammutin koko kännykän pariksi päiväksi ja tänään avasin sen uudestaan ja resetoin sen - edelleen sama vika. Mikä tähän voisi auttaa...?

    • 5230,. (500)

      voipi olla viallinen muistikortti

    • Jos sovellukset asentuvat automaattisesti muistikortilla, niin silloin vika on muistikortissa. Kokeile ladata se sovellus ilman muistikorttia. Jos virhe tulee edelleen niin vika on varmaankin puhelimessa.

    • 11+6

      Poistin pari ottamaani videota puhelimen Galleriasta. Miten voin kuitenkin varmistua, että kyseiset videot ovat todellakin poistuneet niin puhelimesta kuin Sim-kortiltakin, eikä niitä poistettuja enää myöhemmin ilmesty mistään?

    • Tarkoitat varmaan muistikorttia? Sim-kortille ei voi tallentaa videoita. Muistikortin voi ainakin ylikirjoittaa tietokoneella Ccleaner ohjelmalla jolloin kukaan ei saa kaivettua poistettuja tiedostoje esiin. http://www.piriform.com/ccleaner

      Puhelimen omaa muistia ei voi ylikirjoittaa ja luulen että videot ovat menneet pelkästään muistikortille.

      • Lakka53

        Miten C5-03 saa hymiöt? Ja onko jotain päivityksiä tullut? Nopeaa vastausta, kiitos.


      • Hilla53hilla

        Oon ladannu jo kaks ohjelmistopäivitystä. Mutta pitäskö niitten tallentua jonnekin puhelimeen? Minne? Ja pitääkö ne vielä asentaa erikseen?


      • hilla53hilla
        Hilla53hilla kirjoitti:

        Oon ladannu jo kaks ohjelmistopäivitystä. Mutta pitäskö niitten tallentua jonnekin puhelimeen? Minne? Ja pitääkö ne vielä asentaa erikseen?

        Maksaako tuo opera mobile mini? Jos on muutenkin nettiliittymä? Ja viel tuosta ohjelmistopäivityksestä, nii mikä pitää ladata? Nopeaa vastausta kiitos!


      • 5230,. (500)
        hilla53hilla kirjoitti:

        Maksaako tuo opera mobile mini? Jos on muutenkin nettiliittymä? Ja viel tuosta ohjelmistopäivityksestä, nii mikä pitää ladata? Nopeaa vastausta kiitos!

        ei maksa,mene kännykällä suoraan lataus sivulle m.opera.com sieltä voit ladata myös minin


    • Jos Nokia Suite löytää puhelimeesi päivityksiä niin kaikki kannattaa asentaa.

      • Hilla53hilla

        Kiitti vastauksista! Opera on parempi, ku tullee pystysuunnasa qwerty. mutta suitesta löydän 8 päivitystä,joista muutama on kartalle ja muut tietokoneelle... Mistä tiedän päivitykset, joita puhelin tarttee?


      • Hilla53hilla

        Kiitti vastauksista! Opera on parempi, ku tullee pystysuunnasa qwerty. mutta suitesta löydän 8 päivitystä,joista muutama on kartalle ja muut tietokoneelle... Mistä tiedän päivitykset, joita puhelin tarttee?


    • Voisitko listata ne 8 päivitystä tänne niin voisin/voisimme kertoa että mitkä niistä ovat tarpeellisia?

    • nimim.

      Hei! Hyvä puhelin muuten, mutta minun luuri omaa erikoisen ongelman (nolonkin ehkä). Kun joku soittaa minulle en ole löytänyt mistään valikoista valintaa hiljennä. Voin siis antaa puhelimen soida, lyödä luurit tai vastata puheluun (tämä ongelma siis kun joku outo numero soittaa työaikana, en voi pitää äänettömällä)

    • 5230,. (500)

      Siinä ehkä pitäisi olla sama systeemi kuin 5230:ssa eli jos näppäimistö ei ole lukittu kun soitto tulee näytössä pitäis näkyä "Vastaa" ja "Hiljennä",paina hiljennä niin soittoääni mykistyy mutta se ei vastaa eikä katkase sitä ts. soittaja ei kuule mitään että hiljensit puhelimen...mikäli näppäimistö on lukittu ja puhelu tulee tällöin pyyhkäset sinistä "Avaa" pyyhkäsypalkkia vasemmalle eli se avaa vain näppäimistön eikä vastaa puheluun mutta tällön se myös mykistää hälytys äänen automaattisesti,voit siis kurkata kuka siellä soittaa vastaamatta puheluun pyyhkäsemällä "Avaa" kun näppäimistö on lukittuna ja taas lukita sen samantien ilman että puhelu katkeaa tai siihen vastataan eikä soittaja tiedä yhtään mitään mitä puuhaat,aika kätevää

      • Hilla53hilla

        1. laitteen käyttöohje
        2. iSyne-sovellus Mac-koneisiin
        3. map loader sovellus Mac-käyttöjärjestelmiin
        4 ja 5 kartat
        6 ja 7 multimedia Transfer Mac-koneisiin
        8. suite
        latasin suiten ja taitaa toimia, kunhan kone toimi...


    • Jos sinulla on MAC kone niin voit asentaa noi kaikki kohdat.

      • Hilla53hilla

        Varmistan viell, ku aikasemmasa keskustelussa puhuttiin operan datamaksuista. ni tuleeko niitä? ovikaupasa puhuttii jostai kymmenesosasta...
        toinen asia, voiko tota symbian 3 ladata tälle puhelimelle?


    • Jos sinulla on datapaketti/nettiliittymä puhelimessa niin Operan käyttö ei maksa sen enempää kuin normaali nettisurffailu kännykällä.. Symbian 3 käyttistä ei voi asentaa vanhempiin Nokian malleihin.

      • hilla53hilla

        osaisko joku auttaa? eli kun täsä puhelimessa valitsee langattoman yhteyden ja painaa aloita selaaminen, niin se menee nokian asettamalle netille. voisiko sen muuttaa.jotenkin, että se menisi tälle opera minille? tai voiko mitenkään saada sitä vanhempaa nettiä tähän sillä se oli helppikäyttöisempi


    • 5230,. (500)

      En ole ihan saletti toimiiko 5230 systeemi siinä wlan puhelimessasi, oletus selaimen voi vaihtaa mutta vain Opera Mobilen tai Nokian eli oman selaimen välillä,eli miniä ei saa oletus selaimeksi ainakaan 5230:ssa joten ala käyttämään Mobilea siinäkin jos ei onnistu
      Asetukset>Puhelin>Sovell.asetukset>Oletussovellukset>Internetin selailu>WEB/Opera Mobile

    • evkki

      Ihan naurettava idea, että puhelimella pitäisi pystyä lukemaan viestejä kun sen laittaa päälle. Tietenkään puhelimen viestimuisti ei voi olla valmis kun virran laittaa päälle. Älkää edes selittäkö s_a_a_t_a_n_a_n nokian inssit ja muut valopäät vaan BUUTATKAA heti kun joku hieman KRITISOI teitä neitejä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      250
      2359
    2. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      71
      1772
    3. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      162
      1487
    4. Hallitus korottaa yleisen arvonlisäveron 25,5 prosenttiin

      Yleisen arvonlisäveron kiristäminen 1,5 prosenttiyksiköllä on hallituksen järein toimi kehysriihessä. Se voi tuoda valti
      Perussuomalaiset
      328
      1483
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      41
      1035
    6. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      79
      879
    7. Oho! Niko Saarinen saa melko persoonattomaan kotiinsa luksus faceliftin - Katso ennen-jälkeen kuvat!

      Niko Saarinen ja aika näyttävä face lift! Palkitun radiojuontajan koti sai aivan uutta lämpöä ja hehkua tv-ohjelmassa.
      Suomalaiset julkkikset
      5
      785
    8. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      172
      755
    9. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      203
      702
    10. Ettet vaan pety niin

      Varoitan etukäteen kaiken kokemamme jälkeen että en tule laittamaan viestiä enää (ensin) enkä lähestymään (ensin) enää.
      Ikävä
      50
      700
    Aihe