Vauvakuumeilijat vol. 4 =D

minskuh1

Heissan kaikille "vanhoille" ja uusille kuumeilijoille! Noissa kahdessa kuumeiluketjussa on jo sen verran viestejä että aattelin josko aloitetaan taas uusi =)

Tervetuloa siis tänne!

Mulla puolisen vuotta yritystä takana, nyt "piinaviikko" edessä kun menkat pitäisi alkaa aikaisintaan 17.1. eli tänään kp 18/25-28. Jonkin sortin tuntemuksia on joista epäilen että saattais olla tärpännyt tällä kertaa mut sen näkee sitten ensi viikolla!

Olen ns. toisella kierroksella, itselleni raskaus olisi jo viides mutta kumppanilleni ensimmäinen ja kovin toivottu. Lisäksi biologinen kello alkaa käydä aikas vähiin joten toivotaan että olisi nyt onnistanut =D

Hurrrrrrrjasti plussatuulia kaikille!

308

5741

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kiitos uudesta ketjusta :) alkoi tuo edellinen olee aika pitkä...
      Täällä piinaviikko menossa, hiukan on nuhaista oloa ja eilen kun otin pari juoksuaskelta,tuntuivat rinnat jotenkin oudolta... Jopa kipeiltä...

Jospa vihdoin :)

Mutta eiköhän se mielikuvitus tee taas kepposet, niinkuin joka kuukaus :(

• Felicia88

Mä Kukkotyttö81 toivon aina, että rinnat kipeytyis, kun tuntuu, että siitä nyt ainakin vois aavitella olevansa raskaana :D mut toisaalta monillahan ne on kipeet ihan normaalistikin kierron aikana. Piinalliset piinaviikot tosiaan!

Mulla nyt 23/24-29. Eipä pahemmin oireita, paitsi rinnoissa olin "näkevinäni" valkoisia pilkkuja, mutta voipi olla, että ne on ollu siinä aina ja nyt vasta huomaan ne :D

Menispä päivät nopeammin!

• kuumeilija28

Täällä kp29, eikä menkat vielä ole alkaneet. Eli ei taida kierto lyhentyä tällä kertaa. Ja jos ei huomenna ala, niin sitten taas pitenee. Koitan loppuviikon katella ihan rauhassa, tuleeko menkat vai ei ja sit vasta testata. Jos se vaan onnistuu :D Ei ole mitään menkkaoireitakaan, tosin aika vähän niitä muutenkaan yleensä tulee. Eilen tosin kiristi pinnaa töissä, mutta niin se tekee joskus muutenkin, jos sattuu sellainen työvuoro kuin eilinen. Näköjään piinaviikko muillakin menossa, toivotaan meille plussatuulia, olis jo sen aikakin.

• Felicia88

Mulla alko menkat sitten jo nyt, kp24, eli kierron pituudeks tuli vaan 23 :/ Outoa..

Mulla syksyllä oli kans kerran 24pv, mutta yleensä kuitenkin 26pv. Ajattelin, että menkat alkais aikasintaan parin päivän kuluttua.

Kurjaa..

Toivottavasti teillä parempi onni tällä kertaa :)

• -MHE-

Täällä mennään kp 28 (25-27) ei ole ollut tässä kierrossa minkäänlaisia oireiluita. Nyt näissä aiemmissa olen tuntenut ties minkälaisia viiltelyjä ja nippailuja, nyt ei edes rinnat ole aristaneet. Kuitenkin jokin pieni fiilis vatsanpohjassa tekee sen että odotan menkkoja alkavaksi hetkenä minä hyvänsä.

(salaa tietty toivon että vihdoin ois tärpännyt...ja kierron ehkä 18. pv tienoilla vessakäynnin yhteydessä huomasin pienen verisen hitusen, sen jälkeen ei mitään. Edellinen vastaava oli keväällä, jolloin mulla oli varhainen km, tosin oli silloin runsaampi ja kesti ehkä yhden vrk)

• Se on kiva että idiootit ovat näköjään löytäneet tännekin :(
      Mutta ei kauheasti hetkauta :)Toivottavasti ei muitakaan kuumeilijoita!!!

Mulla rinnat edelleen kipeinä ja aamulla tuntui muka vähän huonoa oloa... Kuitenkin vessassa käydessä tuli paperiin verta :( joten taitaa mekat alkaa etuajassa, pitäis alkaa vasta maanantaina :( no kyllähän mä sen tiesin, ettei taaskaan tärpännyt, vaik ehdin jo hiukan toivoa...

Plussatuulia kaikille!!!

• kuumeilija28

Palstan vakihäirikkö taas täällä, mut antaa mesota, ei tuo minuakaan jaksa häiritä.
      Täällä kp30 ja menkat pitäisi alkaa tänään, jos on kierto yhtä pitkä kuin viimeksi. Menkkaoireita ei ole ollut, tosin yleensä ei olekkaan, muuta kuin pari tuntia aiemmin jomottaa alavatsaan. Valkovuoto on ollut tällä viikolla varsin runsasta, joten pikkaisen toivo on herännyt, vaikka niitä menkkoja odottelenkin. Huono olo on tälläkin hetkellä, mutta se saattaa johtua jostain muustakin. Voi olla migreeni tuloillaan esimerkiksi. Olkoonkin että harvoin silloin ihan tällainen olo on. Mut ei tässä oikein uskalla liikoja toivoa, ettei sit taas pety niin pahasti. Harmi Felicia88 ja kukkotyttö81, kun ne menkat alkoi, mut uutta yritystä sit vaan parin viikon päästä. Vaikka ei se helppoa olekaan, tiedän sen. Jos menkkoja ei täällä pariin päivään kuulu, niin uskaltaa jo ehkä vähän toivoakin. Kun viimeiset kolme vai neljä kiertoa on lyhentynyt, joten outoa jos se nyt taas pitenisi useamman päivän.

• -MHE-

Mikä lienee ihmisellä vikana kun pitää vauvakuumepalstalla pyörä huutamassa....

NO, tässä odotellaan menkkoja alkavaksi, sellainen olotila vaan vahvistuu et kohta...viime yönä näin ihan kummia uniakin, mm yhdessä kohtaa unta tein positiivisen raskaustestin :D ja olin suhteessa erääseen pomooni täällä työpaikalla. Huh.

Yhdeltä työkaverilta sain just vauvauutisen ja olen tosi iloinen hänen puolestaan. vielä kun itsellä tärppäisi, niin ois ihanaa. Edellinen lapsi syntyi vähän vahingossa liian nuorena väärän miehen kanssa, nyt kun oisi ihana, rakastava puoliso rinnalla, toivottavasti saan vielä toisenkin mahdollisuuden

• Miisua

Kuinka tuo jaksaa täällä huudella aina vaan? No antaa huudella, kun kerran tykkää. Ilonsa kaikilla... Harmi kun ei vieläkään vaan teillä tärppää. Tuntuu ihan pahalta teidän puolesta, kun huomaa kuinka kovasti oikeasti sitä lasta haluatte. Mutta kyllä se sieltä vielä napsahtaa! Jaksaa vaan uskoo ja yrittää liikaa olla murehtimatta. Uskon kyllä, että aika vaikea murehtimatta :/
      Itse täällä jännäilen vielä ihan alkumetreillä. Nyt siis vasta ollaan ehkäisy jätetty pois ja kp 10/?. Jännittää lähinnä tää koko ison askeleen ottaminen. Tuntuu ihan naurettavalta tänne tuskailla, että miten uskaltaa ottaa se askel alkaa edes yrittää lapsen tekoa, kun toiset ovat jo pitkän ajan yrittäneet. Ärsyttää kun olen tällänen stressaaja ja en uskalla mihinkään ryhtyä ilman tätä älytöntä jännitystä. Pitäis vaan uskaltaa kun kuitenkin tiedän, että vauva tulisi toivottuna ja hyvän elämän varmasti saisi.. Onks teillä muilla ollut tällästä jännitystä siinä vaiheessä kun päätitte alkaa yrittämään? Vai oonko vaan ihan naurettava kun tälläi stressaan? :D
      Paljon plussatuulia kaikille ja jaksakaa vaan uskoo, että se oma pieni sieltä vielä tulee! :)

• Heissan teille kaikille ja Felicia olen pahoillani ettei tärpännyt tälläkään kertaa! Tosin vaikka se ei varmaan lohdutakaan niin onneksi tietysti on joka kuukausi aina uusi mahdollisuus joten tsemppiä vaan, kaikille muillekin =)

Mulla nyt on enemmän kuin kertaakaan sellainen olo että olis vihdoin jotain tapahtunut; rintoja aristaa ihan tosissaan, selkää särkee ja alavatsassa tuntuu sellaisia nippailuja ettei oikein vaikuta menkkaoireilta... tosiaan menispä päivät nopeammin!!! Tiistaina vasta kannattaa testailla ekan kerran...

Kukkotyttö, alkoiko menkat vai olisko se kiinnittymisvuotoa...? Entäs Kuumeilija ja MHE, mites teillä?

Ja Miisua, jos se vähän sitä stressiä helpottaisi niin on hyvä että sitä vauvelia täytyy kuitenkin odotella sen 9kk niin kyllä ehtii ajatukseen tottua ja valmistautua; kokemuksesta voin sanoa että loppumetreillä ei enää millään jaksaisi odottaa =)

Toivotaan niitä plussatuulia kuitenkin meille kaikille, ennemmin tai myöhemmin; kyllä se pikkuinen sieltä jossain vaiheessa ilmoittelee olemassaolostaan! =D

• -MHE-

kp 29 eikä menkkoja vielä. Tosin tänä aamuna olo oli niin huono että veikkaan alkavan vuorokauden sisällä. Usein mulla on hämännyt raskauskuvitelmiin just ennen menkkoja tuleva kuvotus. Tai siis koskaan ennen raskaushaaveilua en ole tätä oiretta huomannut, mutta sen jälkeen lähes joka kierrossa kyllä, varmaan joku psykologinen juttu :). Äääh, vaikka tää nyt on eka kerta sitten huhtikuisen keskenmenon kun kuukautiset on myöhässä, en millään jaksa uskoa että oisin tullut raskaaksi. Tai lähinnä en uskalla laittaa pientä toivonkipinääkään siihen, etten taas pettyisi.

• -MHE-+-

oli pakko lähteä ulos toimistosta hakemaan kaupasta juotavaa jugurttia ja banaania, ne syötyäni hieman helpotti. Ihan kauhea olo iski! Edelleenkään en pysty uskomaan raskauteen, mahakin on sekaisin joten varmaan vaan on vatsatauti iskenyt :/. Kun ei ole minkäänlaista oiretta, ei ole rinnat kipeät, mitään. Mahaa on välillä hieman menkkamaisesti jomotellut, muttei muuta.

Testiä en kyllä tee ennen ensi viikkoa, mikäli menkat eivät sitä ennen ala. Koska olen ihan varma että sillä hetkellä kun meen testin ostamaan, ne alkavat. Niin on käynyt muutaman kerran ennenkin :)

• pallomaha |)

En kuulu ketjuun (olen jo raskaana), mutta lupaavalta kyllä kuulostaa MHE. :) Monella (myös mulla) on käynyt juurikin niin päin, että kaikissa kierroissa on muka valtavasti raskausoireita ja sitten kun tärppää, niin on ihan varma, että no nyt mä en AINAKAAN ole raskaana. Mulla oli myös koko ajan sellainen olo, että no niin, menkat alkaa minä hetkenä hyvänsä ja sama olo jatkui vielä ainakin viikon plussaamisen jälkeenkin. Vaan eipä ne koskaan tulleet. Nyt rv24. Tsemppiä, toivottavasti menkkoja ei kuulu sullakaan. :)

• -MHE-
        pallomaha |) kirjoitti:

En kuulu ketjuun (olen jo raskaana), mutta lupaavalta kyllä kuulostaa MHE. :) Monella (myös mulla) on käynyt juurikin niin päin, että kaikissa kierroissa on muka valtavasti raskausoireita ja sitten kun tärppää, niin on ihan varma, että no nyt mä en AINAKAAN ole raskaana. Mulla oli myös koko ajan sellainen olo, että no niin, menkat alkaa minä hetkenä hyvänsä ja sama olo jatkui vielä ainakin viikon plussaamisen jälkeenkin. Vaan eipä ne koskaan tulleet. Nyt rv24. Tsemppiä, toivottavasti menkkoja ei kuulu sullakaan. :)

Kun ei vaan uskalla toivoa!

Viimeiset puoli vuotta kierrot on ollut ennemmin tuossa 26 pv kuin 27, joten kyllähän nää jo myöhässä on, 2-3 pv . Mutta koko ajan on vaan nyt se tunne että menkat alkaa ja karaan vessassa tarkistamassa. Mutta tää aamuinen pahoivointiaaltokin oli ihan käsittämätön, nyt on olo jo ihan suhteellisen hyvä, mut pari tuntia sitten istuin tuskanhiki valuen. Mut olen vaan varma että nyt sain mahataudin, jota täällä tällä viikolla on ollut. Edelleen aion pysyä päätöksessäni etten testaa ennen ensi viikon alkua, ei vaan haluais nähdä sitä negaa taas :/.

• Heissan kaikki!

Miisua: Kyllä itselläkin se päätös jättää pillerit, jännitti!! Kuitenkin se on elämän mullistava päätös :)

Minskuh: Täällä ei siis menkat olekaan alkaneet, rinnat ihan tosi kipeät, en muista et koskaan olis ollut näin kipeä.. eikä pelkästään nännit vaan tuolta niinkuin sivuilta! Ja iltaisin on nyt parina päivänä väsyttänyt tavallista enemmän. Eilen tuntui vähän menkkakipuja, mut muuten ei oikein muita oireita.. Maanantaina testaan jos ei menkat ole alkanut... niin ja sormet on ihan tosi TURVOKSISSA! Mut yritän pitää jalat maassa, kyllä ne menkat kuitenkin alkaa :)

Plussatuulia kaikille!!!

• kuumeilija28

Toivotaan nyt ettei ne menkat alakaan kukkotyttö81 ja -MHE-. Täällä toivotaan samaa, eli ei vielä ole alkaneet. Nyt vähän harmittaa kun ei ovistesteillä tullut tässä kierrossa testattua, ei yhtään tiedä mikä on kierto nyt. Menossa siis kp31. Ärsyttää vaan jos taas kierto pitenee, kun se useamman kuukauden on lyhentynyt. Täälläkin koitetaan olla testaamatta vielä tää viikko, ettei sit tarvi taas pettyä niin pahasti.

Eilinen kuvotus johtui migreenistä, tosin päätä ei juurikaan koskenut. Yleensä migreeni iskee vapaapäivinä tai sitten kun menkat alkaa. Toivotaan nyt, että niiden olisi eilen pitänyt alkaa, mutta ei nyt sitten tuliskaan. Vaan tulis se kauan odotettu plussa. Valkovuoto on taas älytöntä, kyllähän sitä toisinaan tulee runsaammin, mutta nyt on tullut koko viikon, etenkin näin "aamusta" Eihän se enää aamu ole, paitsi minulla, kun oon iltavuoroa nyt tehnyt :D Mut tsemppiä kaikille odotteluun!

• Tuisku-82

Mulla kp 26/26-28... Päätä särkenyt monena päivänä, alaselkä kipee ja sitä kutittaa. Kauhee väsymys ollu tän vkon ja parina päivänä nukkunut jopa päikkärit. Viime yönä olin varma, että menkat alkaa, kun alamahaan sattu pari kertaa tosi paljon. Lämmöt ollut tän vkon laskusuunnassa, mutta tänään mitatessa parikin kertaa olleet 37,2. Normi aamulämpö mulla on 35,8. No mun tuurilla ne menkat alkaa viikonlopun aikana. Ainahan ne alkaa... Puol toista vuotta yritystä takana ja aina pettymys tullut...

• Kaapo

Heips! Täällä tilanne muuttunu aikasemmista kierroista et oireita ei pahemmi oo. Aikasemmi viimeset puoli vuotta 1-2viikkoa enne menkkoja tissit/nännit ollu kipeet, arat ja menkkamaista vihlontaa mahassa. Nyt ei mitää muuta ku tän parin päivän aikana nippaillu mahaa aina välillä ja tissit ei yhtään kipeät ja valkovuotoa jonku verran mahdollisesta oviksesta asti. Hmm.. Nyt kp 27, ens viikon aikana pitäis menkat alkaa.

• Masentaa.... Kas kummaa, menkat alkoivat ja etuajassa, kierto jäi 27 päivään... Jotenkin tuntuu niin toivottomalta :( Jos odotan vuoden että pääsen tutkimuksiin ja sitten hoitoihin menee ties kuin kauan, niin saa kyllä lapsen teko jäädä :(

Kokeilen nyt tässä kierrossa niitä ovulaatio testejä, jos niistä olisi apua...
      Silti masentaa ja itkettää ja harmittaa ja kiukuttaa... :(

Plussatuulia muille, ehkä muilla parempi onni kuin mulla!

• Kukkotyttö, voi kun ikävää =) Mutta älä menetä toivoasi! En ihan varma ole mutta kyllä sinä varmaan jo voisit yrittää selvittää onko siihen joku syy miksi raskaus ei ala? Mut toivotaan että ovistesteistä olis apua ja jospa seuraavalla kerralla sitten, tsemppiä!

Mä olin jo hätäinen ja testasin tänä aamuna (vaikka kp 22/25-28, yleensä ollut aika tarkkaan 28 mut pari viime kiertoa on olleet vähän lyhyemmät) ja negaahan se näytti kuten arvata saattoi =/ Mut jännitystä lievensi sen verran että nyt testaan seuraavan kerran vasta jos/kun menkat ovat myöhässä eli viikon päästä =) On jotenkin niin vahva tunne että olisin raskaana mut tänään on ollut kovin menkkamaisia kipuja joten saa nähdä.

Plussatuulia

• vauvelintuoksua

Heissan! Minäkin taidan liittyä tänne keskusteluun koska tuolla nuoria kuumeilijoita& odottajia keskustelussa ei enää kirjoittele kukaan :/ Muutama "tuttu" täällä näyttää myös olevan :D Itsellä nyt puoli levyä yasminia syöty(kierron tasoittamiseksi). odotan jo kovasti että pääsen eroon noista pillereistä:) Jotenkin niistä tulee tosi outoja oireita. Mm lämpöä, mahassa pistämistä, huono ja etova olo, ja huomasin myöskin viikonlopun aikana että kun join alkoholia niin tuli huono olo. Join siis kaksi paukkua ja yhden breezerin joiden jälkeen mulla oli ihan karsee olo, oksetti ja tuntui että ne tulee ulos vaikka en ollut ees humalassa! Ei todellakaan oo normaalia mulla, sillä pystyn juomaan yleensä tosi paljon ennenku ees tulee sitä huonoa oloa :D Tiä sitte johtuuko pillereistä mutta mistäpä muustakaan näin yhtäkkiä? Myös koko ajan on jotenki herkkä olo.. itkettää esim kaikki vähänkin "surulliset" tv-mainokset :D

• -MHE-

mulla menossa kp. 32 (25-27) ei menkkoja, mut ei raskausoireitakaan. Pohdin tässä että tissit ei edes osoita kipeytymisen merkkejä, ehkä tuntuvat jonkin verran "runsaammilta" mut voi olla että vaan kuvittelen. Maha on ollut jokseenkin sekaisin perjantaista lähtien. Mut mitään raskaustuntemuksia (edes kuviteltuja sellaisia) ei kyllä ole tippaakaan. Pitänee kai kädä hankkimassa muutama halpistesti.

• Miisua

Voi harmi Kukkotyttö :( Mut älä nyt ihan masennu ja menetä toivoos! Jos ei ollenkaan ala kuulumaan niin sit vaan lääkärin juttusille. Ymmärräs kyllä että on tosi turhautunut olo, mutta jaksamisia sinne oikeesti!

• Miisua

Nyt hämmennyin ajatuksistani, kun aloin miettimään.. :D Näyttääks noi Clearbluen testit sen hymynaaman sit kun ovulaatio on jo tapahtunut ja sit siitä kaks hedelmällisintä päivää? Vai jo ennen ovulaatioo? Tänään kun testin tein, tuli taas se pelkkä ympyrä. Laskeskelin, et sillä normaalilla 28 päivän kierrolla, mikä mulla Nuvaringin kanssa oli, ovulaation pitäis olla tänään. Mut saattahan se olla ettei oo koko ovulaatioo heti renkaan lopetuksen jälkeen.. Kauheen selkee taas tää viesti :D

• ovistesteistä

Kannattaa tosiaan tutustua ovulaatiotestien toimintatapaan, jotta osaa sitten tulkita niitä oikein. Ovulaatiotestit mittaavat ovulaatiota edeltävää hormonipiikkiä. Yleensä piikki tapahtuu 1-2 päivää ennen ovulaatiota. Kun ovulaatiotesti on positiivinen, voi ovulaation siis olettaa tapahtuvan parin päivän kuluessa. Nämä pari päivää ovat myös ne parhaat päivät olla yhdynnässä.

Koska olet äskettäin lopettanut hormonaalisen ehkäisyn, ei ehkä vielä ole järkevää käyttää ovulaatiotestejä, koska niihin saa uppoamaan melkoisen määrän rahaa, jos kierto ei heti käynnistykään. Joskus voi mennä kuukausiakin, ennen kuin ensimmäinen ovulaatio sieltä tulee. Sitä paitsi, 28 päivän kierrolla ovulaatio voi olla kp 12, 13, 14, 15 tai 16. Ei se aina ole tasan 14 päivää ennen kuukautisia, vaan yleisimmin 12-16 päivää ennen. Ja tuostakin on vielä poikkeuksia, joskin ne ovat harvinaisia.

• Miisua

Ihan uteliaiuudesta halusin testailla tämän ensimmäisen kierron, että tuleeko koko ovulaatiota. Jää nähtäväksi.. Oletinkin kyllä kierron olevan sekaisin, kun tosi kauan yhteensä oon käyttänyt pillereitä ja rengasta. Mutta kiitos vastauksesta :)

• kuumeilija28

Täällä kp34 ja menkkoja ei kuulu. Tiedä nyt sitten mikä tässä on, kun ei ole vielä alkanut. Eilen testasin ja en tiedä toimiko se halpistesti ihan oikein. Negaksi sen kuitenkin tulkitsin, mutta sen kontrolliviivan lisäksi siinä oli muuallakin sitä punaista, mutta ei viivanmuodossa. Paitsi ihan alareunassa, mut eihän se nyt siellä pitäis näkyä.. Loppuviikosta kai testattava uudestaan jos menkat ei ala. Onneksi on toisen merkkisiäkin testejä, tosin halpista nekin. Alavatsaa juilii aina välillä, mut ei menkkamaisesti. Ärsyttää jos tää kierto taas venyy, kun se on nyt siis lyhentynyt useamman kierron. Pisin on ollut 39 päivää ja lyhin oli viimeksi sen 30 päivää. Ei kyl jaksa raskauteenkaan uskoa, joutuu kuitenkin taas sit pettymään.

• vauvelintuoksia

Täällä odotellaan vaan malttamattomana että saa nuo pillerit syötyä. Toivottavasti tärppäis heti lopettamisen jälkeen:) netistä lukenut että monelle käynyt niin että jopa eka kierrosta raskautunut pillereiden jälkeen! Mutta eipä toivota vielä liikoja:/ On kyllä kumma että tämä vauvakuume on kestänyt näinkin kauan, olin ihan varma että tää menis ohi pian mutta ei, senkun pahentuu vaan :D Niin jo toivon edes tämän vuoden aikana tuntevani pienokaisen potkut masussani

• Kaapo

-MHE- täällä kans sama homma ettei tissit ollu kipeet missää vaiheessa tässä kierrossa toisin ku kaikissa muissa kierroissa pari viikkoa enne menkkoja. Mulla nyt kp 30/n.34. Eile aattelin et alkaako menkat ku kipuja mahassa oli mut se meni parissa tunnissa ohi eikä taas mitää. Valkovuotoa jonkuverran..

• Miisua

Nyt vaan kaikille kovasti tsemppiä, että tärppäisi pian!

• Tervetuloa mukaan kaikki uudet!

Kuumeilija, MHE ja Kaapo, täällä on peukut ja vapaatkin pystyssä teille että olisi nyt onnistanut! =) Jostakin luin että ei kaikille juuri mitään oireita välttämättä tulekaan; ja jos ei normaaleja menkkaoireitakaan tunnu niin aika isolla todennköisyydellä voisi ollakin raskaana. Ja tsemppiä uuteen yritykseen muille, ei luovuta toivosta!

Täällä nyt kp 24/25-28 ja pähkäilen kovasti joko sitä vaikka jo ke- aamuna kuitenkin testailisi jos ei menkkoja huomenna näy? Mulla on Clearbluen testi ja sillähän kai näkyis jo ainakin jotain? Viimeisestä raskaudesta on sen verran aikaa etten muista miltä silloin tuntui mut sellaisia tuntemuksia on ettei vaikuta menkkaoireilta. Kaverikin nauroi mulle että mun käsi menee tuohon vatsan päälle ihan vaistomaisesti joten jospa ne aivot jo tietää että siellä joku pikkuinen tarvii suojelua.... no, hyvin pian se selviää =)

• -MHE-

Ostin eilen pari halpistestiä, ja illalla tehtyyn jäin sen kontrollivivan lisäksi joku epäselvä punertava pieni viivanalku, jonka kyl itse tulkitsin negaksi, mutta mies ei :). Ei se minusta ollut haamu eikä muukaan, mut sellainen ettei ihan selkeäkään kuitenkaan. Aamulla tehty oli ihan selkeä nega. Ja menossa kp 33 (25-27). Oireita ei edelleenkään, paitsi jotenkin turvonnut olo kauttaaltaan, mut sehän nyt voi edeltää kuukautisiakin. Ja vatsaa kipristelee satunnaisesti.

Että jännityksessä ollaan edelleen....seuraavaksi ajattelin testailla loppuviikolla, jos ei menkkoja kuulu.

Onnea muille plussanodottajille!

• vauvelintuoksua

minskuh1: Oot niin oikeessa tosta ettei välttämättä edes tuu mitään oireita kaikille:) Esimerkkinä mun äitini joka on tehnyt 3 lasta ja hällä ei oo kertaakaan raskauksien aikana ollut pahoinvointia ollenkaan! kerto mulle että ei ees tuntenu olevansa raskaana kun vaan siitä että menkat oli myöhässä :D

• - MHE-

täällä edelleen piinaillaan...kp 33, noin viikon verran menkat myöhässä. Eilen olin ihan varma että ne alkavat, sellainen olo oli vatsanpohjassa, mutta ei edelleenkään mitään. Kaksi marketin rfsun halpistestiä tehty ja negaa näyttivät. viikonloppuun asti yritän sinnitellä testaamatta ja sitten katsoa uudelleen jos tässä samassa tilassa ollaan :).Vatsa ollut noin viikon verran enemmän vähemmän sekaisin, siis toiminut monta kertaa päivässä. Mutta siis varsinaisia raskaude epäilyä suuremmin herättäivä oireita ei ole ollut. Joten voihan olla että ovis on ollut myöhemmin tai sitä ei oo ollutkaan ja menkat alkavat vasta myöhemmin

• Kaapo

Mä kans tein eile, kp 32/n.34 predictorilla niin kontrolliviivan ilmestymiseen meni joku 3min ja testiviivaa ei tullu. Ehkä tositosi himmeä viiva jos oikein tarkasti kahto mut oisko se ollu se "viivanpaikka" että nega se tais olla. Tein testin ku päivällä oli lämpöä 37.2 ja mutta laski iltaan mennessä. Mut oliki poskiontelotulehus että tais johua siittä. Menkkaoireita ei oo ollu edelleenkää eikä oo yhtää muutenkaa tuntunu siltä että ois alkamassa. Nipistelyä vaa alamahassa ku makoilee ja "kiristystunnetta". Raskautuneilla ollu samaa? Täytyypä odotella loppuviikko..

• kuumeilija28

Menkat ei ole alkanut täälläkään, kp36 menossa. Pitänee lähipäivinä testailla. Mitään menkkoihin viittaavaakan ei ole ollut, alavatsaan kyllä toisinaan juilii, mut ei menkkamaisesti. Lisäksi muutamana päivänä ollut tosi pahaa turvotusta, töissä pitänyt ajaessa avata housunnappikin, kun kiristää. Ja on kuitenkin aika väljät nuo työhousut. Huimausta on toisinaan ja tietty älytön väsymys. Tosin unetkin on tällä viikolla jäänyt vähille, kun on niin aikaisia aamuja. Ei vaan meinaa uskaltaa testata, jos se on sit nega. Mut pakkohan se on kohta testailla. Mut en sit tiedä mikä on, jos ei ole raskaana. Kun kuitenkin noin paljon nyt kierto venynyt. Tsemppiä kaikille ja plussatuulia!

• vauvelintuoksua

Noniin kaikki epäilijät, testatkaa äkkiä! :) Jännään täällä teidän puolesta. PUUUUH, plussatuulia ^^

• Voi sentään, mä nyt jännään vielä että alkaako menkat vai ei, kp nyt 26/25-28! Jotain kiputuntemuksia on mutta erilaiset kuin menkkakivut. Testasin eilen aamulla kuitenkin ja sekin näytti negaa. Tänään tuli jonkin verran verensekaista limaa tai valkovuotoa (yhden kerran) ja mulla ei sellaista ole ollut aikaisemmin ennen menkkoja, useimmiten kun alkaa, tulee sitten kunnolla heti alusta lähtien. Hui kun tää on JÄNNÄÄ, sitä toivoo niin!!!

Mut plussatuulia meille kaikille jotka tällä erää vielä jännätään =)

• - MHE-

kp 35 oisko nyt, en tiedä, jo taitaa mennä laskut sekaisin :). no, edelleenkään ei uutisia. Mies oli käynyt ostamassa eilen raskaustestejä :D, joten pakkohan oli illalla testata, mutt eipä mitään....oli taas tällainen rfsu:n liuskatesti. ETtä pakko kai alkaa sopeutua siihen etten ole raskaana, vaan jotain muuta nyt menossa :/

• vauvelintuoksua

Noniin, tää tilas äsken ovulaatiotestejä valmiiks. Pääsee sitte testaileen ku pillerit loppuu, ens torstaihin viel pitäs jaksaa :D Tilasin raskauskeijusta, oli halpoja ja sai viel kaupanpäälle kaks raskaustestiä:) Ennenki tilannu sieltä raskaustestejä ja tuli jo seuraavana päivänä! Halpojaki vielä, 7 ovistestiä makso 7,40€. Saapa nähä onko niistä mihinkään :) Täällä ollaaan kaikenlisäksi vielä sairaana, hirvee flunssa mutta ei kuumetta? Iltaisin aina nousee lämpö about 37,2:teen. Aamulla taas ei mitään...

• No niin... täällä sitten menkat alkoi kuitenkin kaikista tuntemuksista huolimatta; voi p***a =(((

Täytyy toivoa että pian kuitenkin tärppäisi joten uutta yritystä vaan vaikka mieli onkin vähän maassa nyt! Yrittäminen on mukavaa joka tapauksessa =)

Toivotaan kovasti plussatuulia kaikille!!!

• Miisua

Nyt ette lannistu! Ensi kuussa taas kovasti yrittämään! :) Itellä täällä kp 17 ja eilen viimisen kerran yritin ovista testailla ja negatiivinen oli. Eli kierto ei nyt ihan kohillaan ainaka lähteny tulemaan. En enää jaksa niitä kyllä testaillaka. Rahaa vaan menee ja melkein stressaan vaan enemmän kun mietin sitä ovulaatioo. Tänään on nyt ollu aika runsas valkovuoto ja se on inan rusehtavaa. Et tiiä nyt sit jos tää jotakin olis :)

• kuumeilija28

Eilen testailin ja negahan se oli. Nyt kp38 ja menkkoja ei kuulu. Ei kyl jaksa enää yhtään uskoa raskauden mahdollisuuteen. Sais vaan nyt ne menkat alkaa. Eli ei kovin korkealla tunnelmat täälläkään. Nyt tuskin ihan heti oon testaamassa uudestaan, odotellaan nyt ainakin viikko vielä.

• -MHE-

kuumeilija28, täällä mennään samassa kp:ssä...38. (25-27) eikä edelleenkään mitään. Nännit on ehkä aavistuksen verran kipeytyneet, mutta en jaksa enää sitäkään kuvitella raskausoireeksi. Pari päivää sitten olleet isoimmat menkkaoireet on kadonneet, valkovuotoa on kyl runsaasti ja siksi kuvittelenkin aina välillä että menkat alkaa.

Kävin tänään terkkarilla muusta syystä ja hän sanoi että parin viikon jälkeen menkkojen poissaolosta kannattais vasta testailla, toisilla kun se raskaushormoni nousee niin hitaasti. Tiedä häntä.

• kumma terkka

No terkka tais kyllä olla vähän ulalla... Nykyiset testit on niin herkkiä, että kyllä raskaus niissä aiemmin näkyy, jos siis ovulaatio on ollut ajoissa. Ei se raskaushormoni tosiaankaan niin hitaasti nouse. Mutta voihan olla, että sulla on vain ovis myöhästynyt ja olet silti raskaana, ei vaan näy vielä sen myöhäisen oviksen takia. :)

• -MHE-

Joo, en tiedä :), just ystäväni kansa juttelin ja hällä oli käynyt niin että testit näyttivät plussaa vasta parin viikon kuluttua oletetusta kk alkamispäivästä. Mutta oma epäilys vaan on et menkat on syystä tai toisesta nyt tulossa oletettua myöhemmin, raskauteen en valitettavasti enää usko :(

• kumma terkka

Juu, mutta oliko ystäsi raskaus alkanut oletettuna ovispäivänä, vai tuliko lasketuksi ajaksi vähän myöhempi aika kuin kuukautisista laskettuna olisi tullut? Yleensä kyseessä on noissa tapauksissa myöhästynyt ovis.

• Kaapo
        kumma terkka kirjoitti:

Juu, mutta oliko ystäsi raskaus alkanut oletettuna ovispäivänä, vai tuliko lasketuksi ajaksi vähän myöhempi aika kuin kuukautisista laskettuna olisi tullut? Yleensä kyseessä on noissa tapauksissa myöhästynyt ovis.

Harmi -MHE- ja kuumeilia28 kun plussaa ei tullu :/ Täällä vielä jännäillää kp 35/34.. Torstai iltana poltteli mahaa ja nivusissa nipistelyä, eilen ei mitää. Ei nytkään mitää muuta ku menkat myöhässä :) maanantaina teen testin jos ei oo vielä alkanu.

• kuumeilija28

Täällä tais menkat alkaa. Kierto siis oli nyt sen 39 päivää, sama kuin jokunen kuukausi sitten. Tuhruahan tuo on, mutta eiköhän ne sieltä kunnolla ala. Ihan hyvä vaan, ei tarvii sitä nyt sitten odotella pidempään. Harmittaahan tuo tottakai. Mut ei auta muuta kuin yritellä taas uudestaan. Jos nyt sais jotenkin rennomman asenteen tuohon, niin saattais helpottaa. Mut taatusti sitä kuitenkin oviksen aikoihin miettii, että nyt pitäis tärpätä jne. Mut tsemppiä vaan kaikille uuteen yritykseen, kyl se siitä. Ja kaapolle ja muille jännäilijöille plussatuulia!

• jokojoko

Tulin tuolta syyskuun odottajien puolelta ex.palstalaisena kurkkaamaan tänne, toivottavasti ette pahastu :) Tsemppailen teitä taas, kyllä se tärppää kun aika niin sanoo. Jos ei ennemmin niin myöhemmin! Täällä lykästi loppuviimeksi kuitenkin ennemmin eikä myöhemmin, vaikka miten olin skeptinen. Eka oire taisi olla seksin jälkeinen huimaus :)

Meillä eka neuvola häämöttää, nyt rv8. Ja voi kauhistus tätä viikkoja kestänyttä väsymystä! Että ottakaa kaikki irti ja tehkää kaikkea, nyt vielä jos ette ole plussanneet ja edelleen energiatasot normaalissa ;)

Yrittäen luoda positiivista mieltä,
      jokojoko

• kuumeilija28

Ei ne menkat sitten alkanutkaan. Eilen tosiaan tuli yhdellä vessakäynnillä tuhrua, mut sen jälkeen ei mitään. Ärsyttää kun ei voi kunnolla sit alkaa. Eikä jaksa uskoa mihinkään kiinnittymisvuotoonkaan. Aika myöhäinen ovis olis siinä tapauksessa ollut, vaikka tosin tuossa viikko sitten kovat alavatsakivut olikin. No, odotellaan nyt vielä ens viikko ja katsoa sitten jos lääkäriin soittaisi. Pitäis papakokeessa muutenkin käydä, jos vihdoin muistais ajan sinne soittaa ja samalla vähän kysellä.

• Hei taas täältä masennuksen syövereistä!

Menkat ohi ja ovis kai ens viikon loppupuolella... Tällä hetkellä sellainen olo ettei edes kiinnosta!!!!!! Vallitsee yleinen turhautuminen kaikkeen... Olo vain vahvistunut etten tulekaan raskaaksi ja ehkä se olisi parempikin... En jaksa alkaa tikuttelee ovista, en ainakaan nyt...

Muille postiivista mieltä ja plussatuulia!!!

• -MHE-

Täällä keikutaan edelleen, nännit on kipeät edelleen, ja miehen mukaan ne nipukat jotenkin turvonneet. Itse en kyllä huomaa eroa :D. Nyt on pikkuhiljaa alkaneet rinnat muutenkin tuntua kipeämmiltä ja raskaammilta. Eilen tehty testi edelleen nega, menkat nyt reilu 1,5 viikkoa myöhässä.

Oireita ei oo muutoin, yhden "vatsapiston" koin eilen eli viilsi vasenta puolta alavatsaa kun nousin ylös. Että odottavalla kannalla ollaan edelleen....

Nyt menossa siis tarkistuslaskennan jälkeen kp 39 (25-27)

• kaapo

täällä ei kans menkoista tietoakaa kp 37. Nyt tisseissä selasta kihelmöintiä, ei mitenkää kipeät. Ei valkovuotoakaa.. Testiä en oo tehny vielä :) kuitenki ootan sitä negaa :/

• ama--

Heippa kaikille!Täällä alkoi menkat kp 27,joka oli kylläkin sinänsä ihan positiivistä että jos nyt pillereiden lopetuksen jälkeen kierto pysyttelis noin lyhyenä.ensimmäistä lasta yrittäessä nimittäin melkein vuoden ajan kierto vaihteli 30-45 päivän välillä!Ja yleensä aina yli 40 päivää.Menkat siis nyt jo ohi ja laskureiden mukaan hedelmällisimmät päivät pitäisi olla ihan näinä päivinä :)Jotenkin en kyllä usko edes ovuloineeni viime kierrossa koska ei ollut mitään sellaisia tuntemuksia..mutta en kyllä ole koskaan aikasemminkaan omaa ovulaatiotani tunnistanut,ja ainakin kerran sen on ollut pakko tapahtua kun yksi lapsi on jo siunautunut!Harmi teille joilla ei vielä plussannutkaan :/ muistan kyllä itsekin esikoista "tehdessä" kuinka paljon harmitti joka ikinen kerta kun testiin tuli nega tai menkat alkoi.vaikkei siis tarvinnut onneksi odotella kun se vuosi mutta sekin aika tuntui hurjan pitkältä!Nyt siis kaikki peukut pystyyn sekä itselle että muille että alkais niitä plussia tulemaan ;)

• veuvelintuoksua

Tänään tuli tilaamani ovistestit ja 2 kaupanpäällistä raskaustestiäki! Kumma että tuli vasta nyt kun torstaina tilasin, viimeksi tuli jo seuraavana päivänä. No kuitenki, mulla houkutti testailla ku on ollu taas näitä "ihmeoireita" :D mm. vatsan nipistelyä tuolta sivusta, hirveetä pissahätää ja tissit kipeet välillä, mahaki näyttää hirveen turvonneelta. No käytin sen toisen r-testin ja negahan se oli! Perhana ku en malttanu säästää sitä. Nyt torstaihin pitäs vielä oottaa että pääsee pillereistä eroon, toivottavasti menkat ees alkaa sitten :D Muutamien viikkojen päästä jos pääsis jo tikutteleen sitte, toivotaan kovasti että onnistuu :)

• -MHE-

Nähtävästi menkat alkoi tänään....:(

• kuumeilija28

Menkat edelleen hyvin niukat, ja sellasta rusehtavaa vaan tulee, siteeseen asti hyvin vähän jos ollenkaan. Tiedä nyt sitten mikä on. Kiertopäivääkään ei oikein osaa sanoa, taitaa tän kuun osalta jäädä laskematta. Tekis melkein mieli testailla vielä, kaiken varalta, ens viikonloppuna kun olis yhdet juhlat.. Vaikka turhaa se varmasti on, mut ois sit ainakin varmuus.

• kaapo

Ei meinaakaa menkat alkaa eikä sellasia kipujakaa ollu torstain jälkee. Nipistelyä mahan ja selänpuolella ja nivusissa sillon tällön ja varsinki iltaa kohden. Ja oon huomannu että selkä "väsyy" tietyissä asennoissa. Tissejä edelleen kihelmöi välillä, ei oo kipeät. Tietenki ku oikeen painelee sitte tuntuu. Testi pelottaa tehdä. Tuntuu ihan siltä että oon raskaana mutta kuitenki se nega sieltä tulee. Varmaa menee launtaihi ennen ku pääsen apteekkii ku hankalat työvuorot. Nyt kp 39..kuumeilija testaa ihmeessä!

• kaapo

Ei meinaakaa menkat alkaa eikä sellasia kipujakaa ollu torstain jälkee. Nipistelyä mahan ja selänpuolella ja nivusissa sillon tällön ja varsinki iltaa kohden. Ja oon huomannu että selkä "väsyy" tietyissä asennoissa. Tissejä edelleen kihelmöi välillä, ei oo kipeät. Tietenki ku oikeen painelee sitte tuntuu. Testi pelottaa tehdä. Tuntuu ihan siltä että oon raskaana mutta kuitenki se nega sieltä tulee. Varmaa menee launtaihi ennen ku pääsen apteekkii ku hankalat työvuorot. Nyt kp 39..kuumeilija testaa ihmeessä!

• Hei taas!

Oviksen pitäisi olla suurinpiirtein torstaina, en ole jaksanut tikutella, yritetään vielä pari kk ilman :)

Tsemppiä kaikille ja kuumeilija, testaa jo!!! :)

• charlene

kuinka kauan vuorokaudessa aamulämpö pysyy koholla? onko se nimensä mukaan vain aamuisin vai myös iltapäivällä?
      tuli nyt mieleen kysyä täältä kun täällä niin paljon kuumeilijoita jotka varmaan tietävät asiasta :)
      itselläkin vauveli toiveissa ja kovasti mahassa ihme tuntemuksia, mutta niitä on kyllä (valitettavasti) aina ennen menkkoja... tuntuu vaan niin tyhmältä kun on yli vuoden yrittänyt mutta mikään ei ikinä auta.. silti sitä vaan pitää pientä toivoa aina yllä! :)

• charlene

niin ja ihan siksikin kysyin tuosta aamulämmöstä, kun kuitenkin jo kp22......
        kuitenkin oon varmaan vaan kipeäksi tullut :D

• vauvelintuoksua

Charlene: Mulla ainakin lämpöä on ollu vaan aamuisin. Eli yleensä mulla nousee lämpö sinne 37 vähän yli ja päivällä ei sit oo taas mitään :D Sit viikko tai pari siitä ni yleensä alkaa menkat. Se vaihtelee mulla tosi paljo. Mutta siitä aina tietää että tulossa on:) Luin jostain että jos haluaa oviksen bongaa aamulämmöstä ni pitäis aina samaan aikaan aamulla mitata, heti kun herää, ei sais ees nousta ylös vaan makuuasennossa mitata..

• charlene

okei kiitos :) oon vähän "tyhmä" näitten asioitten kanssa mutta oli silti pakko kysyä! :)

• Heissulivei kaikille!

Nyt on sitten menkat ohi ja uutta yritystä taas... viikon päästä suunnilleen pitäs olla ovis mut vaikea uskoa että tärppäisi tälläkään kertaa =( ehkei sitä vaan enää tällä kropalla raskaaksi tulla ja se on vain hyväksyttävä, mut en minä vielä heitä "kirvestä kaivoon". Positiivinen tulos on sitten iloinen ja toivottu yllätys jos on tullakseen!

Plussatuulia =)

• ama--

Kukkotyttö nyt sit jänskäillään yhdessä seuraavat viikot,täällä kans oviksen pitäis olla tänään tai huomenna :) jos nyt kierto pysyis siinä 27-28 päivässä! :)

• kuumeilija28

Testasin eilen ihan varmuudeksi vielä ja negahan se oli. Tuon jo osasi arvata, mut halusin vielä varmuuden asian, kun tosiaan tänään yhdet pippalot, voi sitten rauhallisin mielin ottaa pari. Eli kroppa muuten vaan vissiin sekoilee, kun ei kunnon menkkoja ole. Oviksesta ei mitään hajua milloin on, pitää vaan pupuilla säännöllisesti. Aikaisintaan varmaan ens viikolla. Loppuis vaan nyt tää tuhruvuoto.

• ccuk

näitä kun oon lueskellu niin tulee itelleki vähä parempi fiilis kun ei oo ainut kenen kroppa sekoilee :D joka kierto on ihan erilainen oireitten kannalta ku jossai kierrossa saattaa olla kaks viikkoo ennen menkkoja-menkkoihin asti jo maha kipee ja rinnat kipeet mut tääki kierto on taas kyl ollu iha ilman mitää oireita! mitä nyt noin vko ennen ku menkat pitäis alkaa ni ollut päivän-kahden maha iha omituine mut sit seki loppui. pää nyt suurimmaks osaks ainoastaa kipee. jotenki ärsyttävää sen kannalta et ikinä ei sit osaa hiukkaakaa ajatella et mikä vois olla raskausoire ja mikä sit taas normaali menkkaoire :D toivottavast täs nyt joku kerta vaa se pikku vaavi onnistuis! ens tiistaina pitäis alkaa sitte taas menkat.. jotenki vaa semmone olo koko aja et sielt ne taas tulee, nii paljon pettymyksii kuitenki takana jo vuos yritystä ja joka kerta on alkanu. noh, ei voi muuta ko silti toivoa :) ja tietty sit aina uutta yritystä kehiin! :) (jos ei muuten nii hoitojen avulla! ;))

• Miisua

Tyhmänä taas kyselen.. Homma on näin, että nyt on kp 25/? ja ovista en oo todennut missään vaiheessa kiertoo, en siis tiedä onko sitä ollutkaan vai enkö vaan ole kropassani mitään huomannu. Ensimmäinen luomukierto vasta siis menossa. Nytpä kyselenkin voisko mahdollinen raskaus näkyä testissä? En oleta, että tärpännyt olisi mutta kyselen vaan kannattaako edes tehdä testiä. Tekisin vaan sen takia kun olisi menoa viihteelle huomenna ja en oikein tiedä kannattaako siellä mitään ottaa. Ollaan koko kuukausi tasaiseen tahtiin pupuiltu niin mahdollisuus siis on olemassa. Mutta tosiaan, voiko vielä näkyä testissä? Ja se vielä, että renkaalla kierto oli sen 28pv mutta nyt kierrosta en tiedä mitään.

• ccuk

MIISUA:
      ei se välttämättä testissä vielä näy kun on (ehkä?) niin aikainen vaihe kierrosta. tottakai voit koittaa silti mutta ei se ole silloin kovin luotettavaa. :)
      normaalistihan tosiaan silloin näkyy kun menkat pitäisi alkaa mutta joskus näyttää jo vähän aiemmin, mutta tuon varmasti itsekin tiesit :) ja sekin mahdollisuus että sulla on nyt tosi pitkä kierto kun sulla on ollut ehkäisy käytössä niin menkat vasta "asettuu" :D ainakin tosi monilla mitä oon kuullu niin eka kierto/kierrot ehkäisyn jälkeen saattaa olla ihan omituisia, ja mulla ainakin sillon joskus kun pillerit lopetin niin eka kierto oli heti tyyliin jotain 44pvä :D mutta renkaasta en siis tiedä.
      tulipa pitkä selostus :D

• Serah

No niinhän se oli, keskenmeno. Viikooja oli 6. Tiistaina alko ja nyt vuodot loppu. Kamalasti toivon, että seuraava ovis olis tossa neljän viikon kuluttua vasta. Kihlattuni tulee sillon viideksi päiväksi tänne Hollantiin. Haluaisin niin kovin, että sillon jo tärppäisi uudelleen. Vaikka kyllä se ajatus uudesta raskaudesta pelottaa, mutta kaipa tää tästä rauhottuu. Onko kenelläkään samanlaisia kokemuksia?

• vauvelintuoksua

Hyi hirveetä, eilen kuulin uutisia että mieheni serkulle oli syntynyt vauva, joka eli 7 minuuttia jonka jälkeen kuoli :( Vauvalla oli joku "reikä" mahassa joka oli huomattu jo ultrassa mutta kuulemma olisi pystynyt korjaamaan leikkauksella. Tuli jotenki iha hirvee olo tuosta kun kuulin, varsinki nyt ku itellä vauvakuume.. En voi edes kuvitella miltä heistä tuntuu! Ja Tää serkkupoika tuli vielä käymään anoppilassa kun oltiin siellä, hänestä näki että hän oli itkenyt varmaan koko yön, silti hän yritti olla kauheen tyyni ja kova. Meinasin purskahtaa itkuun ku näin hänet ja ku en vielä osannut sanoa mitään :( kotona tunteet sitte vaan purkautu, itkuhan siinä tuli. kauheeta tommonen, mutta ikinähän ei tiiä mitä tapahtuu! Ei ollu nyt tarkotus pelotella ketään..
      Täällä muuten viimenen pilleri syötiin torstaina, menkat ei oo vieläkää alkanu:o :(

• Felicia88

Serah: kurjaa, toivottavasti seuraavassa sitten paremmalla onnella. Voihan sulla olla toivoakin sen oviksen ajoittumisen suhteen, jos hormoonit tasoittuu ensin pari ekaa viikkoa :) toivotaan niin!

Vauvelintuoksua: Ihan hirveää. Mun lähipiirissä on myös tapahtunut vuosia sitten niin, että lapsi on ollut kunnossa mahassa, mutta menehtynyt synnytyksessä. Se on kyllä kova paikka perheelle, eikä siihen pysty kukaan valmistautua.
      Ja toivottavasti menkat sullakin pian alkaisi :)

Mä oon nyt yrittäny tässä kuussa olla pois täältä, kun tuntuu, että mun pää pyörii vaan lapsihaaveiden ympärillä, eikä mistään (kuten koulujutuista) tule yhtään mitään :D Niin oon tehny ittelleni vähän vieroitushoitoa.
      Mut nyt kun kuukautisten alkamispäivä lähestyy, niin on taas ollu ihan pakko tulla lueskelemaan! Vaikka suuria toiveita mulla ei tälle kuulle oo, kun meilä on ollut noissa sänkypuuhissa aika pitkiäkin taukoja nytten, kun on ollut niin hirveä stressi ja kiire päällä kokoajan :( vaikka oltiin kuun alussa sovittu, että joka toinen päivä yritettäisiin, niin en itse siihen pystynyt :/
      Nyt siis kp19 !

• vauvelintuoksua

Jepjep, menkat alko eilen illalla :D JEEE! Pitkästä aikaa. Viimeksihän tuli ihan "kunnon" kuukautiset joskus kesäkuussa. Jotenki outo tunne ku on taas maha kipee. Toivottavasti tää alkais tästä tasottuun tää kierto nyt. Paitsi että tässä on nyt se harmi että mies taas alko perumaan vauvantekoa :( Eilen halusin kattoa yht synnytys ohjelmaa niin hän tokaisi että "mitä säki tämmöstä katot ku meille ei tuu lapsia vielä monee vuoteen!" HMPPHH, että olin raivoissani. En nyt tiiä mitä teen ku hällä muuttuu tuo mieli kokoajan :( Musta tuntuu että hän luulee että elämä loppuu sen lapsen tulon jälkeen. Hän on monesti mulle puhunu että ku on omasta mielestä vielä nuori ja haluaa elää sitä nuoruutta. No oon yrittäny sanoa että kyllä sen lapsen syntymisen jälkeenki voi käydä kavereiden kanssa ulkona ja harrastaa ja tehä kaikkee mitä haluaa, ei tietenkää yhtä paljon ku ennen mutta ei se elämä siihen lopu.. Miten saisin hänet tajuumaan.

• menkoista ja muusta

Anteeksi, että sotkeudun ketjuun, johon en kuulu, mutta mun on pakko kommentoida. Siis sinulle, Vauvelintuoksua, on määrätty yhdistelmäehkäisypillerit kierron tasoittamiseen vauvanyritystarkoituksessa?! En todella tiedä, mitä lääkäri on ajatellut, mutta yhdistelmäehkäisypillereillä saadaan vain keinotekoinen tyhjennysvuoto aikaiseksi, eikä mitään kuukautiskiertoa käynnistettyä. Eli ne "menkat", jotka sulla nyt ovat, eivät ole mitkään menkat, vaan keinotekoisesti pillereillä aikaan saatu tyhjennysvuoto, joka valitettavasti saadaan aikaan ihan kenellä tahansa. :( Vasta seuraava vuoto, joka tulee, olisi sitten ne oikeat sinun oman hormonitoimintasi aikaansaamat kuukautiset. Terolut on se lääke, jolla käynnistellään omaa kuukautiskiertoa, tai tasoitetaan sitä, jos menkat ovat kovin epäsäännölliset. Voi olla, että tuo yhdistelmäehkäisy pistää sun kropan entistä enemmän sekaisin, kuin tasoittaa. Suosittelen kyllä konsultoimaan nyt jotain muuta lääkäriä, jos niitä ekoja menkkoja ei sitten ala kuulua pitkään aikaan.

Ja toinen juttu, mihin on ihan pakko sanoa jotain... Jos miehesi ei halua lapsia vielä, niin siitä tulee kyllä ongelmia, jos sinä painostat hänet siihen. :( Valitettavasti miehesi on osittain oikeassa, jos sattuu tulemaan vaikka koliikkivauva, niin ei siinä ensimmäisinä kuukausina paljon mihinkään kavereiden kanssa lähdetä tai harrasteta. Tai sitten siinä käy niin, että miehesi harrastaa ja tapaa kavereitaan ja sinä olet kotona itkevän lapsen kanssa. Jos suinkin maltat, niin anna ihmeessä miehesi vielä kypsytellä ajatusta ja odota, että hän on valmiimpi. En halua siis olla ilkeä enkä lytätä toiveita, vaan vain kehottaa vähän hillitsemään omaa intoa, niin vaikeaa kuin se onkin.

• hoh hohhhh

Pitkää tätä seuranneena, sanoisin myös ihan samaa kuin tuo aikaisempi kirjoittaja. Puhun siis sinulle vauvelintuoksua. Miestäsi ei todellakaan kannata painostaa lapsen tekoon. Sillä lapsella voi olla kaikkea muutakin kuin vain koliikkia. Ja lapsi voi olla kaikin tavoin hankala muutenkin. Jos miehesi menee edes takaisin ei ja kyllä vaihtoehdon kanssa, en minä ainakaan hankkisi lasta siihen tilanteeseen. Kannattaisi enemmänkin nyt ottaa vaikka puoli vuotta koko asiasta pois päin, tasoitella kiertoa sun muuta. Näyttäisi vaan siltä että sä haluat kaikin keinoin tehdä lapsen, kariutui siinä sitten parisuhde tai ei. Koska sen se tulee tekemään jos lapsi tulee tollaseen tilanteeseen että mies ei edes halua vielä lapsia. Ootte varmastikkin vielä melko nuoria, niin miksi niin moinen hätä hankkia lapsia, kun selkeästikkin kroppa aivan sekasin ja mieskään ei ole hommassa mukana. Kummallista touhua vääntää väkisin tahtoaan läpi.

• Nohuhhuhhuhhuh

Niinpä! Nykyajan penikat on vastuuttomia!

• Felicia88

:D No vai niin. Uskaltauduitten nyt sitten kaikki tänne yhdellä kertaa? :D Aika helppoa se on toisten asioihin alkaa huudella :)

Veikkaan, että yhdistelmäpillereitä määrännyt lääkäri ei hakenutkaan hoitoa juuri kuukautiskierron käynnistymiseen, vaan luultavasti juuri tyhjennysvuodon aiheuttamiseksi. Jos kunnollisia kuukautisia ei tule, ongelma voi olla monessa eri tekijässä. Jos vain kohdun "tyhjentyminen" kunnolla noin vaarattomalla jutulla voi auttaa, niin kyllä sitä kannattaa kokeilla. Lääkäri on saattanut ajatella, että niihin vahvempiin tavaroihin ei vielä ole tarvetta lähteä? Tokikaan ei välttämättä toimi, ja totta on, että munasolua ei vauvelintuoksua:lla ole edellisessä kierrossa siis irronnut :) ei siis "oikeat" kuukautiset.

Ja kommentoijalle hoh hohhhh: on aikamoisen kovia ennustuksia nuo "suhde tulee kariutumaan, jos mies ei ole varma" - hommelit. Ei varmaan tän kanavan kautta kuitenkaan ihan täyttä kuvaa toisten elämästä, parisuhteesta ja miehestä saa. Kyllä se lapsen hankkiminen on hurja muutos, ja voi empimistä tulla yhdellä jos toisellakin :) olen kyllä samaa mieltä siitä, että jos mies vastustaa lasta, niin kannattaa varautua lapsen yksin hoitamiseen, mutta pieni empiminen ei sitä mielestäni tarkoita. Ei siihen lapsen saamiseen varmaan kuitenkaan ikinä oo täysin valmis. Ei naiseltakaan voi ikuista joustoa kuitenkaan odottaa, jos ensin luvataan ja sitten taas perutaan. Ei oo nimittäin mikään pikkujuttu!

Kauhee vuodatus :D hurjistuin vain niin näistä yhtäkkisistä "olen seuraannut tätä pitkään ja analysoinut suhteesi" -avautumisista :D

• menkoista ja muusta

Tässä ei ollut mitään uskaltautumista, halusin vain kritisoida tuota lääkärin toimintaa. Sille en voi mitään, että nuo kaksi muuta tulivat paasaamaan...

Mikäli Vauvelintuoksua on maininnut lääkärille vauvahaaveista, on lääkärin toiminta todellakin ollut typerää. Kuukautiskierron epäsäännöllisyyteen ei todellakaan ensisijaisesti määrätä ehkäisypillereitä, jos kerran vauva on toiveissa. Sitä paitsi Terolut ei ole mikään myrkky, vaan ihan yleisesti kierron tasoittamiseen ja käynnistämiseen käytettävä hormoni. Ihan yhtä lailla keinotekoisia hormoneja ovat myös yhdistelmäehkäisypillerit. Siinä on vain se ero, että nuo pillerit saattavat sekoittaa kierron entistä pahemmin, Terolut taas saattaa auttaa sitä käynnistymään.

Mitä tulee noihin miehen ja naisen eriäviin toiveisiin vauvan suhteen, niin siinäkään tarkoitukseni ei ollut masentaa eikä arvostella. Sitä yritin tuossa viestin lopuksi esiin tuodakin. Tottakai monelle voi tulla empimisen, jopa kauhun tunteitakin valtavan muutoksen edessä, mutta jatkuva edestakaisin soutaminen ja huopaaminen ei minun mielestäni ole enää pientä empimistä. Kunhan olin huolissani aiheesta, olen nähnyt ihan riittävän monta tapausta, joissa mies ei ole ollut ihan varma ja vauvan- ja kodinhoito on sitten jäänyt pelkästään naisen vastuulle. Sitä on vauvakuumeessa kovin tunteiden vietävissä, eikä aina tule ajateltua ihan oikeasti käytännön kautta kaikkia asioita.

• Vauvelintuoksua

En tiedä mitä lääkäri on ajatellut mutta tosiaan kerroin hänelle että kuukautisia ei tule ja hän sanoi että kokeile e-pillereillä tasoittaa kierto? Ja mainitsin vauvahaaveesta myös, hän ei sanonut asiaan mitään! Teroluteista tai mistään muusta lääkäri ei maininnu mitään. En tosiaan tiiä sitten mitä varten mulle nuo pillerit määräsi, oon vaan onnellinen että kuukautiset edes alko kun puoli vuotta jo ollut tulematta ja tosiaan kyllähän tässä on jo ehtiny monet kerrat huolestua. Ja tuohon mies asiaan vielä sen verran että en tosiaankaan halua painostaa miestäni:) Mutta hän on kuin tuuliviiri ja mieli saattaa muuttua melkein päivittäin, yhtäkkiä huomenna hän saattaa sanoa mulle että haluaa mun kanssa vauvan heti, viikon päästä taas ei vielä kymmeneen vuoteen. Ja todellakin haluan että myös hän on valmis lapseen, en ole valmis elättämään lasta yksin kuitenkaan enkä tosiaankaan ole valmis heivaamaan miestäni sen takia ettei hän haluaisi vielä lapsia! Enkä oo kyllä sellasta täällä kertaakaan maininnut :D Kiitos kuitenki huolenpidosta kaikille mutta olisi tosi kiva jos tämä asia jäis nyt tähän.

• menkoista ja muusta

No juu, toivotaan, että miehesi muodostaisi pysyvän kannan asiaan. Ja tietenkin lapsensaannin puolesta positiivisen kannan. :)

Joo, niillä e-pillereillä saadaan kyllä se tyhjennysvuoto aikaan kenelle vaan, mutta tosiaan jos olis haluttu sun hormonitoimintaa käynnistää (eli saada sut ovuloimaan), niin niihin niistä ei ole apua. Inhottavaa, jos lääkäri on tuolla tavalla jättänyt vauvahaaveesi huomiotta. Mutta tosiaan, jos kierto ei ala nyt käynnistyä, niin sitten vaan lääkäriltä kysymään sitä Terolut-kuuria, josko se auttaisi. :) Onko sulla ennen hormonaalisen ehkäisyn käyttöä ollut luonnollinen kierto ihan säännöllinen? Jos on, niin sitten on ihan hyvät mahdollisuudet, että se saadaan säännöllistymään nytkin. Tsemppiä!

• joopa jooo :DED

vauvelintuoksua: ''en ole valmis elättämään lasta yksin''

Kannattaisi sitten varmuun vuoksi vaan elää sen miehen kanssa vaan, eikä hankkia niitä lapsia. Ei huh huh

• vauvelintuoksua

Jeps :) kyllä ennen e-pillereitä aikoinaan oli ihan normaali kierto, mut söin sitten puolisen vuotta niitä jonka jälkeen puoli vuotta oottelin tyhjennysvuotoa. Sen jälkee kierto oli suht normaali, kuitenki liian pitkä, 35-45 päivää yleensä. Yhtäkkiä ne sitte taas lakkas tulemasta. Joo tosiaan katotaan nyt miten nuo pillerit vaikutti vai vaikuttiko,mutta tietty meen heti kysymään sitä kuuria sitten jos ei ala säännöllistymään.

Ja hei sinä toinen inisijä, meetkö johonki muulle palstalle kitiseen, tuota jaksa kukkaan kuunnella :) Kiitos. Mä en iha muutenkaa ymmärrä tätä sun pointtia kommentoida joka asiaa.

• kuumeilija28

Täällä nyt sitten taas odotellaan, tuhruvuotokin onneksi loppui. Toivonmukaan ovis on joskus loppuviikon tai ens viikon aikana. Tosin huono homma, kun ens viikko on iltavuoroa. Mut toisaalta ei tästä kierrosta osaa sanoa mitään, kun ei oikein tiedä milloin kierto edes oikeasti alkoi ja mikä päivä nyt on siinä menossa. Ja ärsyttää kun töissä aiheuttavat taas stressiä, ei se mikään ihme ole, jos ei sitten tärppää.

• Miisua

Millonkohan mun edes kannattaa alkaa testaileen kun ei oo mitään tietoo ovulaatiosta eikä sitä kautta siitäkään millon menkkojen pitäis alkaa?

• hehehehehe

paskantuoksua, niinkuin joku joskus kirjoittikin :D sitä sinä olet tyhjää täynnä! Toivottavasti et lapsia saa!

• Serah

Voi luoja... Hehehehehe, mistä teitä pöpipäitä riittää? Ei oo todellista!

• Toffuliini

Siis oikeesti te pilkkaajat, kattokaa peiliin ja antakaa muitten olla rauhassa.. Taitaa teillä oma elämä olla ihan p***tä.. Inhottaa jo lukee tollasii viestei mitä te lähetätte.. En yleensä kiinnitä tollasiin mitään huomiota, mut nyt niit alkaa oleen jo ihan liikaa.. Hankkikaa ELÄMÄ !!!

Mitäs tänne kuumeilijoille kuuluupi ?? :) Muutako nuo ällöttävät pilkkaajat täällä häiriköi..

• Toffuliini

Tarkoitin nyt lähinnä tuota hehehehehe tyyppiä..

• Felicia88
        Toffuliini kirjoitti:

Tarkoitin nyt lähinnä tuota hehehehehe tyyppiä..

Voi ihmisiä :D
        Mulla täällä meneillään kp 22/n.25 :) jännitteen siis viikon verran! Oireita ei niin hirveästi ole ollut, niin toivo ei ole kovin korkealla..
        Ja kun joku kysyi siitä testailusta, niin itse testasin varmaan joskus viiden viikon päästä edellisistä menkoista aikaisintaan, jos kierron pituudesta ei ole tietoa :) on sitten varmemmin jo jotain hormoneja muodostunut.

• Serah

No tässä odotellaan kk alkavaks km jälkeen...

• samanthaa!!

Tänne löysin sitten jostain kumman syystä ? :D

Elikkä ollaan nyt mieheni kanssa suunniteltu lasta. :) Toista kiertoa menossa, ovulaatio kohta puoliin tulossa! Jännittää ihan hirveeesti! :D Nyt Kp 8. Normaali kiertoni on 28 päivää.
      Olen ottanut hirveesti selvää tosta hedelmällisistä päivästi, ja hirveesti sanotaan eri juttuja. Jotkut sanoo että hedelmällisiä päiviä ovat 4-5pvä ennen ovulaatiota ja 2päivää sen jälkeen. Eli yhteensä n Viikon?? :o Jotkut taas sanovat että päivä ennen ovulaatiota ja sitten se ovulaatiopäivä.
      Osaako joku tarkentaa? Itse en nimittäin aio alkaa vielä tikuttelemaan koska ollaan niin nuoria ( 20) ja vähän aikaa yritetty, ja minulla aika selvät limat olleet aina nyt juon greippimehua. :D

Vauvakuume on aivan järkyttävän kova!
      Toiv. tulee plussauksia tänne!

• neuvoa...

Munasolu säilyy hedelmöittymiskykyisenä 12-24 tuntia. Miehen siittiöt taas säilyvät hengissä hyvinkin sen pari päivää naisen sisällä, enemmänkin. Tästä voit päätellä, että parhaat päivät ovat ne pari päivää ennen ovulaatiota, sekä ovulaatiopäivä.

• Felicia88

Moikka Samanthaa! :) mistä oot kattellu noita hedelm. päiviä? Kun mietin, että voisiko noi heitot tulla siitä, että jos vaan päivien mukaan laskee (ei tikuta tai tunnista), niin sitä ei voi ihan tarkkaan arvioida. Eli sillon aina myös muutama päivä aikasemmin kannattaa yritys alottaa. Ja tosiaan ne siittiöt säilyy siel jonkinverran, vaihtelevalla menestyksellä :)

Mua jännää jo hirveesti, kun on kp23, ja viime kierrossa alko jo näihin aikoihin menkat! (tosin yleensä kierto pitempi)

• vauvelintuoksua

Toffuliini: Sanoppa muuta! Ärsyttää ku tulevat tänne palstalle kirjotteleen tommosta ja puuttumaan toisten juttuihin. Ei tee hirveesti mieli enää kirjotella tänne omia juttuja ku tollaset idiootit alkaa kommentoimaan :( Ja meille kuuluu ihan hyvää tänne, menkat melkeen ohi, nyt ootellaan ovista, pääsis kokeilee tikkuja :)

• Samanthaa!!

Felicia88: oon selannut koko netin läpi kun olen tietoa ettinyt :D ! Se on kun kaikkiin tietoihin mitä netistä saa, ei voi luottaa! :) Mutta hyvä että selkisi tämä juttu! Kiitos vastauksista ! :)

Mun miesystävä sanoi mulle eilen kun näki mun surffailevan täällä, että musta on tullut ihan pakkomielteinen koko vauva-asian suhteen! :D Sitten tajusin että tottahan se on. Heti aamulla meen ensimmäisenä lukemaan täältä vastaukset, ja sitten uudestaan kun tuun töistä illalla kotiin! Välillä työmatkoilla huomaan surffaavani jossain tietosivuilla tms! Ei varmaan pitäis miettiä tätä niin paljon, kun sekin kuulema vaikuttaa ovulaatioon!

• Jopeli

Minäkin nyt rohkaistun kirjoittelemaan tänne. Kamala vauvakuume ollut jo pitempään ja heti kun miehen kanssa sovittiin yrittämisestä olin raskaana :) Ennestään on jo kolme lasta ja kaikki raskaudet on alkanut pelkästä ajatuksesta :) Mutta sitten sain keskenmenon ja se tuntui aivan kamalalta. Olin aina ajatellut sitä asiana mikä tapahtuu muille muttei minulle. Nyt keretty muutama kuukausi yrittämään uudestaan ja nyt on kuukautiset taas ohi ja vaikuttaa siltä että kierto on sen 28 päivää. Toivottavasti pian tärppää uudelleen :) Onnea kaikille yrittäjille! Nythän se on paras aika yrittämiseen kun ulkona on niin kylmä ja vällyjen välissä voi lämmitellä :)

• Hei taas!

Tulin hyvästelemään, poistun näiltä palstoilta. Syitä sen enempiä kertomatta...
      Mutta teille jotka yritätte vielä vauvaa, niin oikein paljon tsemppiä ja jaksamista!!! Ja kiitos tuesta jota teiltä sain :)

• Felicia88

Hah, vitsit mulla alkaa mennä tässä kohtaa kiertoa aina vähän yli nää mun "oireiden kuuntelut" :D Huomasin tänään miettiväni, että voisi olla raskausoire, että mulla on kokoajan kylmä... joo voisi varmaan, mutta öö, suomessa _on_nyt kokoajan kylmä :D
      Sama juttu nenän tukkoisuudessa... ei varmaankaan oo syynä toi -20 pakkanen, ehei, vaan täytyyhän senkin olla mitä varmin merkki raskaudesta!
      Eli aikas lailla oireettomana siis mennään täällä, kp24/jotain 25.

• Miisua

Täällä kans kovin koitan jotain oireita tunnustella mut ei kyllä mitään oo. Nyt siis kp 32/? Tylsää kun ei yhtään tiiä miten tää eka kierto oikein menee. Sais ees ne menkat alkaa niin sais jotain tolkkua. Inhottaa kun ei ees tiiä millon testailee mahdollista raskautta, kun ei mitään oireita mistään oo. Tein edellispäivänä malttamattomana testin mut negatiivinenhän se oli niin kun arvelinkin. Nooh, pitäis vaan malttaa..

• öerjleprfjp

Olen uteliaisuudesta seurannut tätä palstaa, vauvakuume siis varmaan :). Poika nyt vuosi 7 kk ja mielessä pyörii toinen. Ajattelin vain kertoa oman tarinani yrittämisestä. Noin vuosi yritettiin ja aloin olemaan epätoivoinen ja itkeskelin aina kun menkat alkoivat. Kävin gynelläkin ja kaikki oli ok. Tikuttelin ja peuhattiin aina joka toinen päivä ovisaikaan.

Sitten kaikesta meni maku. Sovittiin että, pidetään välikuukausi. Harrastettiin seksiä kuukauden aikana kerran ja ns. varmoina päivinä. Siitä aktista on nyt tuo ihana kultakutrinen poika.

Eli, liika yrittäminen ja odottaminen saattaa kostautua, tiedän miltä tuntuu niin kovin haluta vauvaa ja kun ei onnistu niin seuraavaan kiertoon laitetaan taas lisää yritystä.

Rentous rocks!!

• Ei niin kivaa...

Hei, tähän on nyt pakko kommentoida, että jos sinulle olisi joku tullut sanomaan, että "hei otatte rennosti vaan" silloin, kun itku kurkussa toivoit sitä ensimmäistä plussaa, niin ei sinusta varmaan olisi kivalta tuntunut? Lisäksi ihan lapsettomuuslääkärit ovat sitä mieltä, että ei sillä "stressaamisella" voi raskaaksi tulemista vaikeuttaa, vaikka se monasti siltä tuntuukin, että tärppää heti kun ottaa rennosti. Se on helppo sanoa muille, että relatkaa, kyllä se plussa sieltä tulee, mutta ei siitä paljoa apua raskautumista toivovalle ole. Eiköhän jokainen ota just niin rennosti, kuin pystyy.

• efewfwe

Ja voi vittu kun koetin vain tsempata, en aukoa päätä. Haista itse

• Ei niin kivaa

Anteeksi nyt vaan, mutta en minä mitään sinulle haistatellut. Sanoin vain, että tuollaiset "ottakaa rennosti" -viestit ei välttämättä tsemppaa, vaan ainoastaan aiheuttaa lisää stressiä. Mutta kiitos kauniista viestistäsi.

• Miisua

Itse yritän ajatella että tulee kun tulee, mutta koko aika sitä miettii ja päiviä laskeskelee. Ja turhauttavinta on juuri se, ettei tiedä mitään varmojen päivien ajankohtaa eikä sitä milloin menkkojen pitäisi alkaa eikä ylipäänsä yhtään mitään. Vielä tässä on usko korkeella kun niin alussa yrittämisessä ollaan, mutta luulen että kuukausien kuluessa on aina vaan vaikeampi olla luottavaisin mielen. Mutta kovaa luonnetta se vaatii positiivisena pysyä pitkällä tähtäimellä! Paljon vaan peukkua kaikille!

• Toffuliini

Moi Felicia88, mulla oli yks raskausoireista just tuo paleleminen :) Mut tiiä sit johtuuko nyt sulla pakkasista, toivotaan että ei :) Tsemppiä :)

Eiii, kukkotyttö et saa kadota mihkään :(..

Ja olen kyl sammaa mieltä siit et ottaa vaan ihan rennosti vauva asian kans, se tulee kun on tullakseen.. Stressaaminen ei auta yhtään.. Itekki eka ku vauvaa yritimme niin selailin kaikenmaailman laskureita ym, ni ei tärpänny.. Mut sitku jätin nuo laskemis hommat sun muut, ni tärppäs.. Kaikille nyt vain kovasti peukkuja plussaan :)
      Ei viitsitä täällä tapella tollasista, saatikka haistatella kellekkää..

• Serah

Haistattelu on kyl tosi tyhmää!

• Felicia88

Moikka taas! Hei ootteko kukaan käytelly noita ovulaatiotestejä?

Mulla alko taas ylläriylläri menkat, ja tässä epätoivon aallossa kävin miehen kanssa hankkimassa paketin clearbluen ovistestejä :) Ihan vaan kokeilla ajattelin, sen verran kirpas noi hinnat ;D
      Nyt kuitenkin rupes mietityttää noi päivät, millon sitä kannattaa alkaa testata. Mulla kun kierto on keskimäärin 25pv, lyhin kierto on ollut 23pv (viime kuussa), ja pisin jopa 29pv, mutta vain kerra,n 6kk sitten. Muuten pisin 26pv. Eli ilman tota 29pv kierron pituus pysyy 3pv:n vaihtelun sisällä, niin pitäskö jättää ne pois laskuista vai miten huoooh. Kun eihän ne tikut riitä sitten varmaan tarpeeks pitkälle, jos lasken lyhimmän mukaan. (jos pysyis säännöllisyys kolmen päivän vaihtelun sisällä, niin tietääkseni pitäis vaan laskee keskimäärän mukaan.) Ah ylitinköhän nyt osaamiseni tässä hankinnassa :D
      Joo, ei tarvii vastaa jos ei ovulaatiotikut kiinnosta, ajattelin vaan kysellä jos joku on kokeillu :)

Jooh.. mäki "otan rennosti" kuten varmaan huomaatte ;) Noh.. yritetään.

• testaillut

Kannattaa sen lyhimmän mukaan alkaa testaamaan, muuten ovis voi vilahtaa ohi. Jos sulla on vain kerran ollut pidempi kierto, niin en sitä laskisi mukaan. Kannattaa muuten tilailla noita ovistikkuja netistä, ovat paljon halvempia siten. :) Olen itse tilannut osoitteesta www.raskauskeiju.fi. Halvemmatkin kuin Clear Bluet toimii aivan hyvin ja niitä saa pienellä rahalla niin paljon, että tikut ei lopu kesken.

• Felicia88

Kiitos vastauksesta! :) Aloitan varmaan sitten sen lyhimmän mukaan.
      Ja joo, vähän arvelinkin siellä apteekin hyllyllä, että kaikki ei taida niistä ihan 40e maksaa :D mutta kerrankos sitä. Katsoin linkin, ja hyvät valikoimat näytti olevan :) niitä sitten seuraavaks, jos päätän ostaa lisää. Voi sitten ainakin testailla tarpeeksi pitkään, jos tarvitsee.

• kuumeilija28

Pitää toivoa että tuo rennompi asenne tosiaan auttaisi. Tässä kierrossa asia ei ole ollut niin mielessä, tosin vaikea on ovista laskeakaan, milloin olisi. Kun ei ole oikein tietoa kiertopäivästäkään. Ehkä se on jossain lähipäivinä, tai oli jo, ei voi tietää. Ens viikko tottakai iltavuoroa, niin jää pupuilut vähemmälle. Tiistaina sentään on vapaata ja sit lauantaina ehtii kans vielä pupuilla kun lyhyt työvuoro. Varmaan tulee odoteltua tää kuukausi loppuun, ennenkuin testailee. Jos ei siis menkat sitä ennen ala.
      Harmi kun kukkotyttö poistui, aika samoja aikoija ollaan yritelty. Itse en tosin jaksa laskea mones yrityskerta on menossa, ettei masennu.

• Kuumettailmassa

Hei kaikki. Meillä kävi niin että ekalla yrityksellä tärppäs heti ja sain plussan testistä, mutta meni sit kesken ihan alussa viikolla 5. Olin aika surullinen sen viikonlopun, mut se lohdutti että meni heti niin alussa kesken eikä ehtiny viel alkaa intoilee asiasta. Nyt oviksen merkkejä ilmassa ja uutta yritystä. Kovasti toivon että onnistuis :) Mutta toi odottaminen ei oo kyl yhtää kivaa, voin vaa kuvitella miltä tuntuu niistä jotka yrittää vuoden eikä mitää tapahdu :/ Onnea kaikille yritykseen! :)

• vauvelintuoksua

heheh, laskeskelin tossa että mulla ois ovis ystävänpäivänä suunnilleen jos lasketaan normikierron mukaan:) ois aika hyvä tärpätä sillon! vaa saas nähdä tuleeko tää kierto pitkittymään taas monen kuukauden pituseks.. Kaikki on vielä aika epävarmaa, mieskin. En tiiä pitääkö nyt sitte antaa olla vaan ja yrittää pitää tää vauvakuume aisoissa(vaikka vaikeeta se on!) :(

• hippu*

Moikka :) Pongasin tänään ovislimat, ainakin omasta mielestäni. Kiertoni todella epäsäännöllinen pillereiden lopetuksen takia. Onko nyt siis tänään mahdollisuus tulla raskaaksi vai vielä huomennakin mahdollista? Itsellä tänään iltavuoro ja huomenna aikainen aamuvuoro joten pupuilut tältä illalta jää varmasti pois. :/ Minulla on ollut vauvakuume jo pitkään, mutta viimeinen puoli vuotta on ollut yhtä tuskaa. Ajattelen vauvaa monta kertaa päivässä ja itku tulee herkästi kun katsoo vauvaohjelmia. Miks en minäkin jo saisi omaa nyyttiä. :/

• haave pikkuisesta :)

Täälläkin kovasti toivotaan perheenlisäystä. Pillereitä olen syönyt yli 10 vuotta ja nyt vuoden vaihteessa päätettiin jättää ne pois. Menkat (=tyhjennysvuoto) tuli silloin ihan normaalisti ajallaan. Nyt kuitenkin ihmetyttää kun seuraavia menkkoja ei vieläkään näy! R-testin tein lauantaina ja negaa näytti. Nyt on kp 37.
        Onko kuitenkin mahdollista että olisin raskaana? Vai onko kroppa vaan ihan sekaisin pillereiden lopettamisesta. Välillä tuntuu mahassa pientä kipua oikealla puolella ja olen ajatellut josko se olisi merkki että ne menkat alkaisi mutta ei, niitä ei vaan kuulu. Muita oireita ei ole kuin huimasti lisääntynyt valkovuoto ja tällä viikolla on välillä huimannut. Niin ja aamuisin ollut viikon verran maha sekaisin.
        Täytyy varmaan taas viikonloppuna tehdä uusi testi, mutta pelkään pahoin että sekin näyttää negaa :/. Onko muilla ollut vastaavaa, että niitä ensimmäisiä oikeita menkkoja joutuu odottelemaan pillereiden lopettamisen jälkeen?

• eipä hätää
        haave pikkuisesta :) kirjoitti:

Täälläkin kovasti toivotaan perheenlisäystä. Pillereitä olen syönyt yli 10 vuotta ja nyt vuoden vaihteessa päätettiin jättää ne pois. Menkat (=tyhjennysvuoto) tuli silloin ihan normaalisti ajallaan. Nyt kuitenkin ihmetyttää kun seuraavia menkkoja ei vieläkään näy! R-testin tein lauantaina ja negaa näytti. Nyt on kp 37.
        Onko kuitenkin mahdollista että olisin raskaana? Vai onko kroppa vaan ihan sekaisin pillereiden lopettamisesta. Välillä tuntuu mahassa pientä kipua oikealla puolella ja olen ajatellut josko se olisi merkki että ne menkat alkaisi mutta ei, niitä ei vaan kuulu. Muita oireita ei ole kuin huimasti lisääntynyt valkovuoto ja tällä viikolla on välillä huimannut. Niin ja aamuisin ollut viikon verran maha sekaisin.
        Täytyy varmaan taas viikonloppuna tehdä uusi testi, mutta pelkään pahoin että sekin näyttää negaa :/. Onko muilla ollut vastaavaa, että niitä ensimmäisiä oikeita menkkoja joutuu odottelemaan pillereiden lopettamisen jälkeen?

No, se tyhjennysvuotohan tulee tottakai ajallaan, mistä se kroppa voisi tietää aloitatko tyhjennysvuodon jälkeen normaalisti uuden laatan vai et? :) Ja kuulostaa ihan normaalilta, että menkkoja ei kuulu. Siinä voi mennä kuukausiakin, ennen kuin oma kierto käynnistyy, eikä sitä tarvitse säikähtää. Aina välillä voi toki tehdä raskaustestin, jos olisi käynyt niin onnellisesti, että siitä ekasta ovuloinnista olisi tärpännyt. Jos kuitenkaan menkkoja ei kuulu kuukausiin ja testit näyttävät edelleen negaa, kannattaa olla yhteydessä lääkäriin. Kuukautiskierto voidaan sitten käynnistää lääkkeellisesti. Oireesi selittyvät ihan hormonaalisilla tekijöilläkin (siis muilla kuin raskaudella), olethan juuri lopettanut sen hormonaalisen ehkäisyn.

• Miisua

Täällä ihan sama tilanne kun sulla haave pikkuisesta :). Nyt on kp 38 eikä tietookaan menkoista. Välillä kans tuntuu pieniä vihlaisuja milloin kummallakin puolella jsa muutaman päivän oli niin älyttömän turvonnut olo ja tuntui pahenevan iltaa kohti mut muuta ei oikein oo. Kaks testiäkin oon jo tehny ja negaa on näyttäny. Nyt aattelin huomenna taas tehdä, kun ollaan miehen kanssa lähdössä toiseen kaupunkiin iltaa vietteleen niin tsekkaan voiko siinä muutaman siiderin ottaa sit :) Olis kiva kuulla miten sulla nyt jatkossa menee kun ollaan ihan samalla viivalla näköjään :)

• kuumeilija28

Joo se elimistö saattaa olla alkuun aika sekaisin noiden pillereiden lopetuksen jälkeen. Itse söin pillereitä vuoden verran ja ekat ja tokat menkat tuli suht normaalisti, sit venähti kierto just 39 päivään. Ja alavatsakipuja ym. oireita oli kans ekoina kuukausina. Voihan sitä tietenkin välillä testailla jos ei menkkoja kuulu ja sit tosiaan lääkäriin jos kierto menee todella pitkäksi.

Täällä vieläkin lähinnä odotellaan seuraavia menkkoja. Ovulaatiosta en tiedä menikö jo vai miten. Jotain kolmisen viikkoa sit alkoi se tuhruvuoto, eli kaiketi parin viikon sisällä pitäis menkat taas tulla. Kahden viikon päästä olis yhdet häät, joten ehkä silloin testailen, tietää sit uskaltaako ottaa siellä mitään. Odotukset ei kovin korkealla ole kyllä tästä kierrosta.

• Heissan kaikille; minäkin täällä taas pitkästä aikaa =)

Nyt tässä itellä olis jännitettävää viikon verran vielä! Ovis oli viime viikon loppupuolella ja pupuiltiin kyllä mutta en ole ihan varma osuiko ihan kohdalleen. Mitään tuntemuksia ei ole edelliseen verrattuna mutta eipä sen puoleen varsinaisia menkkaoireitakaan vielä. No en jännitä samalla lailla kuin viimeksi, tulee jos on tullakseen =) Sen verran on kiirusta töissäkin nyt ettei oikein ehdi ees ajattelemaan asiaa, onpahan sitten todella positiivinen yllätys jos on tärpännyt tällä kertaa!

Kauniita pakkaspäiviä ja hurjasti plussatuulia kaikille

• haave pikkuisesta :)

Niin arvelinkin että hormonit on vaan niin sekaisin kun ei niitä menkkoja kuulu. Toivottavasti ne pian alkavat ettei tartte huolestua.

Hei Miisua, teitkö testin, mikä oli tulos? Mä ajattelin huomenna heti aamusta tehdä toisen testin, edellisestä kun on nyt se viikko mennyt. En kyllä kauheesti usko että tulos olisi positiivinen, mutta katotaan nyt. Huomenna olisi tiedossa mukavaa illan istumista kavereiden kanssa, joten on hyvä kuitenkin testata varmuuden vuoksi ;).

• Miisua

En tehnytkään testiä. Meinasin et kropassa jotain tunteita olis jos tärpännyt olisi. Varmaan maanantaina käyn hakemassa testin ja katotaan mitä se sit näyttää. Negatiivista kyllä epäilen.. Mut ei stressiä vielä. Pitänee vaan koittaa maltilla edetä hiljalleen :) Kerro sit haave vauvasta mitä testi näytti! Kovasti tsemppiä kaikille!

• Jänkhältä roiskuu mä

Käykää lapinlomalla hyvät tammat, kyllä se kuumeili siitä toeksi muuttuu kun lappalainen hirvas rykäsee.

• Miisua

Miten kauan te odottelitte kuukautisia alkavaksi hormonaalisen ehkäisyn lopetettua, ennen kuin otitte yhteyttä neuvolaan/lääkäriin? Ittella nyt kp47 ja alkaa jo vähän tympimään kun ei ollenkaan menkkoja kuulu. Tuskin tässä nyt mitään ovulaatiotakaan on ollut joten tää yrittäminen tuntuu aika turhaa olevan. Positiivisena ajattelin et kyl se kroppa nopeesti lähtee mukaan tähän vauvahaaveeseen, mut eipä tunnu lähtevän :/

• haave pikkuisesta

Saman minäkin haluaisin tietää. Tänään varasin jo gynen, mutta sain ajan vasta 5vkn päähän. Lauantain testi näytti siis odotetusti negaa. Alkaa jo turhauttaa...

• Miisua

Oho, menipäs pitkälle et pääsee. Toivon mukaan menkatki olis jo tuolloin ollut.. Aattelin tän kaiken ihan liian helpoks. En kuvitellu et näin ressais tää kaikki. Voin vaan kuvitella millainen olo on jos vuoden ja ylikin tuskailee näitten samojen tunteitten kans :/

• vauvelintuoksua

iiks nyt tarviin jonkun ovistesteistä tietävän apua:D Nimittäin tein juuri sellasen, tyhmänä olin nakannu sen ohjelapun vahingossa roskiin sillonku nuo tuli postissa. No tossa pakkauksessa on pieni ohje kuitenkin nekin lukee englanniksi ja en ymmärrä täysin mitä tuo tarkoittaa.Eli siis siihen tuli kaksi viivaa, mutta se alempi on tosi hailakka, eli siis hailakampi mitä yläviiva. No tossa lukee että se on negatiivinen jos on vain yksi viiva tai kaksi mutta alempi on hailakampi(juuri kuin tuossa minun testissä!) . Meinaako tuo siis kuitenki sitä että ovis on tulossa? tai ollut jo? vai onko se viiva siinä ihan muuten vaan ? Apua, oon iha kädetön nyt tässä ku en tiiä :D Toivottavasti ovis ois vasta tuloillaan. testailin ihan vaan sen takia koska eilen tuntu tosi kipeitä vihlasuja vatsassa sivulla ja illalla tuli tissit kipeeksi :)) Ajattelin että voisko se olla nyt niitä ovis oireita.

• Felicia88

Vauvelintuoksua: luulen, että haalea viiva on sama kuin nega. En kyllä oo varma mistä se väri tulee, mutta mulla on tullut jokaisena testauspäivänä nyt haalea viiva. Kai se on jotain taustaa, eli jotain ylimääräistä, joka tulee siinä näkyviin. Lh huippu on kuitenkin suht nopea :) mut jos se viiva alkaa tummeta, niin ehkä sitten vois päätellä jotain..?

• Miisua

En osaa noista ovistesteistä sanoo. Ne Clearbluen on helppoja kun ei tarvii pähkäillä viivojen kans, mut sit taas ihan sika hintasia..
      Soitin tänään neuvolaan ja sieltä täti sano et joka viikko vois nyt raskaustestejä tehdä ja jos ei kuukauden sisällä menkat ala, niin sit pitää ottaa yhteyttä uudestaan sinne päin. Maanantaina meen gynelle siihen ja laitto lähetteen raskaustestistä labraan samalla. Pitäis vaan olla stressaamatta, mut kovin vaikeeta on..

• rauhassa vaan!

Hei, mikä sua stressaa? :) Tämä ei siis ollut pahalla kysytty, vaan ihan lohdutukseksi haluan sanoa, että ei sulla pitäisi olla mitään erityistä huolehdittavaa tuossa vaiheessa. Kuten sanottua, VALTAVAN monella se oma kierto ei käynnisty sormia napsauttamalla ja joutuu odottelemaan monta kuukauttakin. Se, että kierto ei käynnisty heti, ei todellakaan tarkoita, että elimistössäsi tai hormoneissasi olisi mitään vikaa.
        Menetkö siis ihan verestä tehtävään raskaustestiin? En oikein tiedä, miksi sinulle on sellainen määrätty, kun sehän on melkein selvä juttu, että tuo menkkojen "myöhästyminen" johtuu siitä hormonaalisesta ehkäisystä. Jos raskaana olet, niin kyllä se sitten varsin pian näkyy jo virtsatestissäkin. Tosiaan raskaaksi tuleminen ei ole välttämättä yhden, kahden, eikä kuudenkaan kuukauden juttu, vaan asialle kannattaa antaa aikaa. :) Ja ymmärtää myöskin se, että muutamien kuukausien odottelu ei vielä ole pitkään, vaan ihan normaalia. Eli jäitä hattuun, vaikka se onkin helpommin sanottu kuin tehty. Tsemppiä Miisua!

Ovistesteistä: haalea viiva = negatiivinen. Tosiaankin LH-hormonia on monilla kehossa pieniä määriä ympäri kierron, mutta testeillä jahdataan sitä hormonihuippua, joka saattaa olla nopeakin. Siinä vaiheessa, kun viiva on tummempi kuin edellisenä päivänä, kannattaa olla tarkkana ja testata halvoilla liuskatesteillä vaikka parikin kertaa päivässä. Viivan tummuminen pikkuhiljaa kertoo nimittäin siitä, että hormonihuippu lähestyy. Ei se viivojen tulkitseminen mitään hepreaa ole, jos ei viivasta ihan yhtä tummaa tule kuin kontrolliviivasta, mutta viiva on kuitenkin tummentunut edellisistä päivistä, voi ihan hyvin luottaa siihen, että ovis on todennäköisesti kohta. Ei tarvitse tuhlata rahojaan niihin kalliisiin Clear Bluen testeihin. Tai sitten voi tehdä niin, että kun arvelee liuskatestin olevan positiivinen, niin tarkistaa sen yhdellä tuollaisella Clear Bluella.

• Miisua

Olen aina tällänen ylihysteerinen panikoija. Pitäis vaan tosiaan laittaa niitä jäitä hattuun! :D Ymmärsin, että virtsanäytteestä katsovat vaan varmuudeksi siinä tutkimuksen yhteydessä. Eikös labrassa otettu testi ole varmempi kuin kotitesti? Mutta tiedän sen olevan negatiivinen niin eipä sillä niin väliä ole ottavatko ollenkaan.. Tiedän että on turhaa tää stressaaminen ja tuohon kysymykseesi mitä stressaan en osaa edes vastata. Ehkä sekin on iso syy, että tänne vuodatan kun ei ole oikeastaan ketään kenelle puhua. Mies ei jaksa kuunnella loputtomiin ja äidille en halua vielä kertoa. Kavereillekaan en tahdo puhua vielä mitään.. Mutta kyllä se tästä! Lähenpäs juoksulenkille vähän purkamaan! :D

• rauhassa vaan!

Jeps, ulkoillessa turhat huolet helpottaa! :) Labran virtsatestit on itse asiassa ihan niitä samoja testejä, mitä itse voi ostaa apteekista, joten siinä mielessä se ei ole millään lailla varmempi. Toki siitä jää se mahdollisuus pois, että raskauden testaaja kämmäisi jotenkin testin kanssa, mutta aika vaikeahan niitä on kämmätä, kohtuullisen yksinkertaista testaaminen kuitenkin on. :D Toivotaan, että sulla pian kierto käynnistyisi! Ja jos ei käynnisty itsekseen, niin sittenhän se voidaan käynnistää, eli eipä hätää siinäkään tapauksessa. :) Onnea jatkoon!

• vauvelintuoksua

okei kiitos kaikille, asia selkeni:) Mulla on 7 nuita testejä niin jos vaikka huomenna testailis onko se tummempi ku tänään...Toki yritän lämpöjäki seurata mulla se nimittäin nousee ihan sinne lämpöön asti aina (luulisin että oviksen aikaan?)..

• Felicia88

Heippa kaikille! Mä testailen ovista noilla tikuilla nyt, ja luulen, että sain tänään plussan siihen testiin! Testasin noilla liuskoilla. Se toinen viiva tuli paljon tummemmaksi kuin ennen, mutta en ole varma onko se kuitenkaan ihan tarpeeksi tumma plussaksi. Testaan joskus muutaman tunnin kuluttua uudestaan tollasella clearblue -testillä, niin se antaa varmaan selvemmän vastauksen. Mutta luulen, että ovis se on nyt! :) jee, meinas jo usko loppua noihin testeihin, kun oon kohta viikon tikutellu tässä :D
      Kertoilkaa ihmiset kuulumisia :) toivottavasti plussaa kohti mennään kaikki! (siis muihinkin kuin ovisplussiin... ;))

• onnea matkaan!

Kyllä se varmaan plussa on, jos kerran viiva on selkeästi vahvempi kuin aiemmin. Eli 1-2 vuorokauden sisällä melko varmasti ovuloit.

• Felicia88

Jep, kiitti :) Oli se plussa joo, kokeilin varmuudeksi vielä tolla clearbluen digitaalisella. Huomaa kyllä, että ei noi liuskat kyllä ihan niin helppoja oo, kun ohjeessa painotetaan, että vaaleampi viiva ei ole plussa, mutta sitten se onkin.. no kai se on vähän yksilöllistä!

• onnea matkaan!

No joo, olisi ehkä parempi, että ovistestien ohjeissa selitettäisiin vähän paremmin koko juttu. Kun tosiaan kaikki paniikissa kyttää, että onko se testiviiva nyt tasan samanvahvuinen kuin kontrolliviiva. Jos aiemmin viiva ollut vaalea ja sitten jonain päivänä tummunut lähes kontrolliviivan väriseksi ja sen jälkeen taas vaalentunut, niin on se ihan selvä plussa. :) Kai sitä viivan tummuutta painotetaan, ettei kukaan erehtyisi niitä todella haaleita viivoja plussaksi luulemaan.

• vauvelintuoksua

Täällä eilen kans tehtiin liuskalla testi. Näytti edelleenki haaleeta viivaa niinku sillo tiistaina:/ En tiiä onko se ovis nyt tulossa vai ei. Eilen kyllä oli ruumiinlämpö noussu jopa 36,9sään asteeseen. Tiiä sitte onko ovis jo menny vai tulossa vai tuleeko ollenkaan.. Mullahan on kyllä yleensä pitkä kierto että voi olla että oviski ois vasta joskus ens viikon tienoilla, mut testailu jatkuu:)

• Miisua

Mä oon ihan pepulleen laskenu noi kiertopäivät. Nyt on siis vasta kp47 näköjään.. En tiiä mitä nyt kropassa tapahtuu mut eilen ja tänään on ollu nännit tosi arat. Muuten ei oo mitään oireita mut se on sellanen minkä ihan selvästi on huomannu. Onks teillä tollasta aristelua normaalisti missä vaiheessa kiertoo?
      Tsemppiä teille oviksiin! :)

• minä

minulla alkaa rintojen aristus muutamia päiviä ennen menkkoja! ovat alussa niinkin kipeät ettei niihin kärsi edes koskea. :s aikaisemmin kun söin pillereitä niin menkkakipuja ei ollut minkäänlaisia, joten rinnoista nykyään tietää millon ne alkaa :D

• Felicia88

vauvelintuoksua: kannattaa vaan jaksaa testailla, sen aikaa kun testejä riittää :) eiköhän se ovis sieltä tuu, toivottavasti pian! Ruumiinlämpö voi varmaan vaihdella vähän muutenkin? Jos on flunssaa tjsp. Mut voihan se toisaalta mennä ohikin se ovis niiltä tikuilta, niin voihan lämpöjen mukaan vähän varmuuden vuoksi ajoittaa puuhailut :D

Miisua: Mulla on joskus pientä aristelua just ennen menkkojen alkua. Ja vähän ehkä niiden aikanakin... mut ei läheskään jokakierrossa. Ehkä sullakin kierto lähestyy loppuaan :)

Mä kuulin just, että yhdelle kaverilleni on tulossa vauva! Oli kyllä ihana uutinen, ja sai jotenkin omat vauva toiveet entistä kovemmiksi, kun voin vaan kuvitella miltä tuntuu, kun se pikkuinen on oikeasti tulossa :) ihanaa! Ja jos meillä ei onnista lähiaikoina tässä, niin on sitten ainakin vauva jota ihailla!

• Miisua

Ihan kivaa kun tää on nyt ensimmäinen tuntemus kropassa koko ehkäisyn lopettamisen jälkeen mistä nyt sit on jo kuitenkin yli puoltoista kuukautta. Ihanaa kun huomaa et kropassa sittenkin jotain tapahtuu. :)
      Vauvautiset on kyllä ihania.. Siitä saa jotenkin uutta potkua itekin!

• Vauvelintuoksua

Voi että en tiennykkään olevan tämän näin hankalaa! Oviksen bongaaminen siis.. Aamulämpöjä oon mittaillu ja välillä on käyny iha matalalla ja sitte noussu melkeen lämpöön, sillon oon aatellu että ovis vois olla, limoja on jonkunverran ollut ja oon tehny nyt melkein joka toinen päivä niitä halpis testejä(jotaki david merkkisiä).. No sillon viime tiistaina tuli jo se viiva joka oli haalea, oikeestaan kokoajan viiva on ollut samanlainen ja eilenkin tuli sellanen ehkä hieman vahvempi mutta ei vieläkään kontrolliviivaa vahvempi! Mahassa tuntuu välillä juilimista ja tissit oli eilen hieman arat.. Hankala ku ei tiiä yhtään kuinka pitkä kierto on tulossa(se kun vaihtelee aika reilustikki joka kierrossa) niin en tiiä millon testailisin. Laskurin mukaan n.45 päivän kierrolla joka mulla siis on aika normi niin ovis vois olla vasta ensi viikolla. Tiiä sitte tuotaki ku tää keho on niin sekasi ettei tiiä itekkää missä mennään. Mieskään ei tiiä mistään mittään, ei siis ole innostunut vieläkään lapsesta. Vaikka juteltiin kauan ja kysyin häneltä että jos olisin raskaana niin mitä mieltä hän olis asiasta ja hän sanoi vaan että olis tosi onnellinen. Ei muuta. Silti hän sanoo että ei halua vielä edes yrittää, vaikka olen yrittäny sanoa että se yritys voi kestää vuosiakin, että ei se vauva heti ekalla yrittämällä tänne tuu(välttämättä) :) Miks nuo miehet on nii hankalia välillä?! kysympä vaan. Vaikeahan se lapsi tässä yksin on tehdä...

• Ovistestit

Hei, anteeki kun sotkeudun sivusta, annan vain pari vinkkiä. :) Nimittäin oviksen bongailussa ei riitä, että testaa joka toinen päivä, pitää testata joka päivä samaan aikaan. Ja siinä vaiheessa, jos viiva alkaa tummua, kannattaa testata jopa kaksi kertaa päivässä, koska se hormonihuippu on monella niin nopea, että se voi muuten vilahtaa ohi. Ja anteeksi kun kysyn, mutta etkös sinä ollut se, joka söi viime kierron pillereitä tyhjennysvuodon aikaansaamiseksi? Sen takia ei ole mikään ihme, jos kierto venyy pitkäksi, paljon normaaliakin pidemmäksi.

• vauvelintuoksua

Juu kiva vaan että täsmensit asiaa! .Ja kyllä minä söin pillereitä, ja veikkailenkin että kierrosta tulee piiiitkä. Testailin vaan varmuuden vuoksi sillä oli niin outoja tuntemuksia vatsassa :)

• Miisua

Täällä kp52 eikä menkkoja näy.. En tiiä mitä se nännien aristelu oli. Se oli hassua, kun rinnat ei ollut yhtään kipeet, pelkät nännit. No, saa nähä sit hetken päästä olisko se ollu ovis. Hope so... Viimeks maanantaina test tehty ja nega oli.

• Felicia88

Miisua: kurjaa, ettei menkkoja kuulu. Varmaan jossain vaiheessa voi taas ottaa yhteyttä lääkäriin, jos ei ala kuulua? (: Toivottavasti tulis nyt itsestään kuitenkin.

Mulla nyt viikko siitä, kun tikutin oviksen. Ja kp 19 muistaakseni. Menispä tää viikko nopeasti, että sais joko alkaa yrittää uudessa kierrossa taas, tai sitten tietty jos tulis se toivottu plussa :) ! Tuntemuksia ei vielä ole minkäänlaisia, mutta toiveita nyt on, kun tikuilla testailin - niin en malttaisi odottaa!!

• vauvelintuoksua

Täällä kp26.. ei ainakaan oo mitään vielä tapahtunu. Saas nähä tuleeko taas kuin pitkä kierto. Älä Miisua vielä hätäile, mulla oli yhessä vaiheessa joku kp 90? :D Ärsyttävää tällanen oottaminen, voispa vaan nopeuttaa aikaa :) Plussatuulia Felicialle! Toivottavasti ois tärpänny!

• Miisua

Niinpä, ajan nopeuttaminen olis aika hieno juttu! Tuntuu et aika vaan junnaa paikallaan.. Ne nännit oli kipeet sillon viikko sit, mut ei oo enää. Tiiä sit olisko se ovis ollut..? No, ei auta muu kun odotella vaan. Me nyt ollaan niin alkuvaiheessa vielä kun ensimmäistä kiertoo tässä elellään. Toivottavasti vaan ei mikää ihan älyttömän pitkä olis..
      Tsemppiä sinne Felicia88, eihän sitä tiiä vaikka oliski tärpännyt :)

• +tuulia

Tänään on kp 29 ja minulla on kp 19 asti rintoja kivistänyt, tuntuvat pinkeiltä ja kipeiltä. Kuukautiskiertoni on suunnilleen 30. Aamuisin kipu tulee vahvimmin esille. Huomenna aion testata, mutta uskon että rintakipu johtuu kuitenkin vain hormonien heittelystä :/, nega kuitenkin tulee.

• +tuulia

Tein tänäaamuna testin ja näytti haamua. Pieni toivonkipinä siis syttyi :) testailen taas muutaman päivän päästä uudelleen.

• onnittelut!

Raskaustestissä haamu on ihan yhtä plussa kuin vahva plussakin! Onneksi olkoon siis, kyllä sinä raskaana olet!

• Felicia88

tuulia: Onnea haamu plussasta!!! Mahtavaa, eiköhän se siitä vahvistu :)

Mulla tuntu pari yötä sitten sellainen repäisykipu alavatsassa, josta tietenkin sain silloin (keskellä yötä) vahvan tunteen, että se johtui raskaudesta. Nyt kun aikaa on kulunut, niin olen tajunnut, että voihan se olla mikä vaan lihaksen vihlaisu tms. Toivon että johtuisi alkavasta raskaudesta, mutta tietenkin tuntemukset vähän vääristyy varmaan, kun on monesta paikasta lukenut noista alkuraskauden vatsakivuista kaikenlaista.

Miisua: ehkä se sitten oli ovis? Luulis, ettei hormonitoiminta kauheasti heittele ihan miten vaan, ellei jotain kehossa tapahdu/pitäisi tapahtua. Mutta, jos menkat yleensä alkaa 14pv ovulatiosta, ja jos se oli ovulaatio, niin sen näkee sitten viikon päästä. (:

• Miisua

Paljon onnea sinne plussasta! :) Joo, nyt on oikeestaan enää noin viikko et pitäis menkkojen alkaa kun reilu viikko siitä on kun oli niitä tuntemuksia.. Voi kun alkais edes ne menkat...

• Kuumettailmassa

Ääh.. Täällä alko menkat tänään kp 31. Viime kierrosta olin siis raskaana 5 1 kun meni kesken, eli ihan alussa. Ja nyt sit menkat.. Voi p***ka! Jos oisin tienny miten vaikeeta on hankkiutua raskaaks nii oltais voitu alkaa yrittää aikoja sitte. Mutta mä kun halusin oottaa, että oon valmis... No ei voi muutaku yrittää taas uudestaan... Onnea tuulialle plussasta :) Ja muille pidän peukkuja et tulis plussa :)

• Sham-An

Hi
      Oliskohan palstalla tilaa uutukaiselle? En ymmärrä tästä koodikielestä kylläkää mitään. Kp = kiertopäivä? Km = kilometri?? :D Tiedän kyllä aihepiirin perusasiat, kiitos iän tuoman viisauden :P Hahaa! ..mut lyhenteet hämmentää? Tilanne siis sellainen, että ensimmäistä vaavaa tekis mieli, sekä minun että miehen, mutta pillerit vasta jätetty pois. Odotukset ei nyt vielä siis korkealla.. Luomuja ootellessa nyt ensin. Minkäs ikästä kansakuntaa täällä kuumeilee? Alankohan olla jo ehtoopuolen edustaja? Vuosia lähemmäs 30. Hui!!

• Miisua

Tervetuloa Sham-An! Tää koodikieli on varmaan itsekullekin aika sekavaa ens alkuun. Sen verran osaan sanoa, että kp on tosiaan kiertopäivä ja jotkut puhuvat yk:sta, niin se on yrityskierto/kerta. Mutta km? Valistakaa joku muakin :D Kovasti teillekin tsemppiä yritykseen ja täällä on tullut todistettua se asia, ettei se vauva heti tule kun ehkäisyn pois jättää. Itse idioottina niinkin kuvittelin :D Täällä kans luomuja odotellaan edelleen ensimmäistä kertaa tuleviksi. Itse oon 21 vuotias.. Etkä sä mitään ehtoopuolella oo! On niitä paljon vanhempiakin lapsia alkanut tekemään :)

• liipalaa

km on keskenmeno

• Miisua

No niinpä tietysti! Hidas sytytys täällä :D

• vauvelintuoksua

täällä jo kp30 menossa! menkkoja ei näy eikä kuulu vaan voihan tässä vielä tovi vierähtää.. :( Viikonloppuna käytiin ikeassa ja katteltiin miehen kans huvikseen pinnasänkyä, mun äiti sitte tuli siihen että "eikai teillä vaan oo vauvakuume". Kävästiin myös yhessä vaatekaupassa ja halusin näyttää yhet minikokoiset kengät mitkä olin kerran nähny siellä. Mies nähdessään ne tokaisi että "tehäänkö se lapsi? :D" Kauankohan tämäkin vaihe nyt hänellä taas kestää:) toivotaan että pitkään!

• Kuumettailmassa

Toivotaan vauvelintuoksua nyt tosiaan että se mies pysyis nyt tolla kannalla :) Mun mies ei oo viel kertaakaa alkanu epäröimää vaikka oon välillä kysyny, että etkai oo muuttanu mieltäs... Tervetuloa Sham-An! Et oo vanha vielä, iteki oon jo 28 ja ekaa kertaa vauvakuumeessa :) Meillä on vasta toinen yrityskerta takana pillereiden lopettamisen jälkeen. Eli ihan alussa ollaan mekin. Eka kuukaus oli tosi stressaava, ku kaikki ajatukset pyöri vaa saman asian ympärillä. Nyt alkaa jo helpottaa. Vaikka tietysti kokoajan toivoo että seuraavasta kierrosta tärppäis :)

• +tuulia

Kai se pitää sit uskoo, että jotain mahassa tapahtuu, kun sain tänään vielä vahvemman plussan... oon tosi tosi iloinen!! Mielle tulee ehkä vauva! Mietin vain, että toivottavasti kaikki menee hyvin.. mietin tuulimunaa ja rypäleraskautta yms. joo, oon neuroottinen...

Paljon tsemppiä niille, jotka haluaa sen maagisen viivan testiin. Paaaaljon plussatuulia, puuuuuh!

• Felicia88

Tervetuloa Sham-An ! Kivaa saada uusia kuumeilijoita ketjuun :) Ja ethän sinä vanha ole. Itse olen kuitenkin jo 24, ja välillä tuntuu, että olisin kovin nuori yrittäjä :D tai ei niinkään itsestä, mutta kun kavereilla ei vielä oo yhtään muksuja tai yritystä (tietääkseni).
      Vauvelintuoksua: ihanalta kuulostaa :) toivottavasti pysyy. Itsekin olen joskus todennut, että vauvantavaroiden ikkunashoppailu on ihan hyvä tapa saada miehet miettimään vauvanhankintaa positiivisessa valossa :)

Mulla on meneillään kp 23/ 23-26. Mulla oli eilen jo menkkakipuja illalla, mutta ei oo vielä alkanut. Vois alkaa nopeesti, jos on alkaakseen :D Tekis kokoajan mieli testata, mutta yritän pidättäytyä, kun se on ihan turhaa vielä varmaan. Ja mietin kans ovistestillä testaamista, mutta sekin kai on aika epävarmaa, niin yritän olla kokeilematta.

Ihanaa tuulia, että plussa on vahvistunut! Yritä rentoutua asiasta, ei sitä kannata stressailla liikaa :)

• Miisua

Oi oi, onnee tuulia ihan hirveesti!

• vauvelintuoksua

Onnea plussauksesta tuulia ! :) ihanaa että joillakin ees tärppää, saa toivoa vähä itellekki! ehkä meillekki vielä joku päivä:) täällä kp33 ja ei mitään menkkaoireita vielä. Mulla on ollu sellasen viikon verran jotenki huono olo kokoajan.. Pitkin päivää saattaa olla vähä sellanen olo että välillä vähä oksettaa.. Väsyttääkin kokoajan iha hirveesti. Mutta tuo huono olo voi johtua kyllä siitä miten syönki ja väsymystähän tulee kun täällä kotona vaan työttömänä laiskottelee. En ees uskalla ajatella raskautta koska oon ihan varma etten ole raskaana :D Ainakaan ei oo yhtään sellanen tunne, enkä uskalla testata.

• Sham-An

Olipas lämmin vastaanotto :D Ja tietty toivon etten jää riesaksenne pitkäksi aikaa :P Meillä oli sitä itseään päivänä jona elämässä ennen pillereitä olis ollu kovimmat todennäkösyydet, mutta tosiaa uskon tässä vaiheessa olevani "hedelmätön". Elimistö aika sekasin, sain finnejäkin vuosien finnittömän elämän jälkeen. Hui! Onneks tässä on hitosti keskenerästä rojektia menossa. Muuten varmaan ajattelisin mahd raskautta koko ajan. Mulle on vielä tohtori antanu gyn.tarkastuksessa vähän pienenpiä rosentteja todennäkösyyteen. Hedelmällisyyttä ei oo tutkittu, mutta jotain rakenteellista pikkuvikaa, että kotikeinoin ei välttämättä edes tärppää. Mutta jaksan toivoa. Ei jää ainakaa kiinni siitä, etteikö lempeä riittäs ;)

P.S. Onnet Tuulialle

• Hei, me olemme miesystäväni kanssa yrittäneet lasta jo puolitoista vuotta. Gyne totesi että minulla on endometrioosi ja lapsen saaminen voi olla vaikeaa. Kuitenkin pitää vielä puoli vuotta yrittää kun nuoria ollaan(itse olen vasta 20). Alkaa jo todella ahdistamaan kun ei tärppää ja lähipiirissäni jo neljä ihmistä tullut ihan vahingossa raskaaksi. Tietysti olen heidän puolestaan onnellinen ja ainahan uusi elämä on ihana asia. :)
      Helpottaa kuitenkin lukea ettei ole tämän kanssa yksin. Minulla on nyt kp27/33 ja tiedän että menkat tulee. Ainahan ne tulee :D
      Muutenkin elimistö käyttäytyy juuri samalla tavalla kuin se on muinakin kuukausina tehnyt. Enään ei jaksa edes toivoa että olisi raskaana. Eiköhän niin tapahdu jos on tapahtuakseen. Ainahan voi adoptoida!

Mutta onnea sinulle tuulia :)

• kuumeilija28

Täällä odotellaan menkkoja, kp jotain 37-39. Eli taas pitkä kierto. Viikko sitten testailin, kun oli yhdet juhlat ja negaa näytti. Ens viikolla kai testattava uudestaan, jos ei menkkoja kuulu. Ärsyttää vaan jos taas kierto pitenee, kun aiemmin ne oli siinä 30-35 päivän tienoilla. Tässä kierrossa ei ole tullut ajateltua juurikaan asioita ja toivotaan että vähempi stressaaminen olis tuottanut tulosta. Kovin korkealla ei kuitenkaan odotukset ole.

• Miisua

Fiilis varmaan pysyy korkealla kun pitää kaikki odotukset alhaalla. Tulee sit mieluummin positiivisia yllätyksiä.. Täällä ei kans mitään. Laskeskelin et sunnuntaina olis 16 päivää siitä kun ne nännit oli kipeet eli jos se ovis oli niin siihen mennessä luulis menkkojen tulevan. Mitään oireita ei vielä oo joten en oikein usko et alkaa, mut kattoo nyt. Varmaan ens viikonloppuna taas testailen, kun olis yhdet kemut tiedossa. Jotenkin se testailu tuntuu vaan turhalta kun mitään oireita ei mistään oo. Maalaisjärjellä aattelen niin et jonkun oireen kroppa antais jos raskaana olisin.
      Tsemppia teille berecca paljon yrityksiin! Toivottavasti se sinnikkyys palkitaan vielä.. :)

• Miisua

Hahaa, menkat alko aamulla! Yllätti kyllä ihan totaalisesti! Jee, onneks ne alko ilman mitään lääkkeitä...

• kuumeilija28

On se hyvä kun on tänne tullut kirjoiteltua. Voi tarkistella noita päivämääriä edellisten kiertojen osalta. Kun ei niitä muuten niin muista tai tule mihinkään ylös laitettua. Eli näyttäisi olevan kp42 nyt, viime kierto oli sen 39 päivää. Mitään oireita menkoista ei ole. Eikä raskaudestakaan sen puoleen. Testasin kun oli kp32 ja varmaan tällä viikolla pitäis testailla taas. Mistään stressistä ei nyt pitäisi kierron pitkittyä, kun lomaakin just oli, eikä tästä vauva-asiastakaan ole tullut stressattua. Mut parempi vaan olla pikkaisen pessimisti, ei sit ainakaan pety niin pahasti.

• vauvelintuoksua

Hui, eilen kun oltiin lähdössä anopille kylään niin tossa pihalla tuli yhtäkkinen sellanen ihan järkyttävä pisto vatsaan. Se tuli pari kertaa ja kesti aina kerrallaan joku 10 sekuntia ja loppu täysin :D Tuli vaan mieleen ku jotkut puhuu että oviksen vois tunnistaa myös vihlaisuna, ja siltä se kyllä just tuntui. Ja aloin miettimään että oon joskus ennenki tunnistanu saman kivun, en oo vaan ajatellut että voisko se olla se ovis sitten. Nyt aamulla(tiiän että ois pitäny tehdä jo eilen) tein ovistestin, se viiva ei edelleen oo kontrolliviivaa vahvempi mutta nyt on kyllä paljonkin vahvempi kuin ne edelliset mitä tein :D kp on ny 38...

• testailija.

Hei, on se ovis voinut hyvin ollakin. Varsinkin jos viiva on testissä ollut kuitenkin vahvempi kuin ennen. Merkkaa nyt ihmeessä päivä muistiin itsellesi ja jos menkat alkaa suunnilleen parin viikon päästä (tai sitten ei ala ;) ), niin voit olla melkoisen varma, että ovis se oli.

• kuumeilija28

Tilailin lisää testejä, toivottavasti ehtisi tällä viikolla vielä tulemaan. Kun ei menkkoja tosiaan kuulu ja jo kp 44. Maanantaina tein huvikseen ovistestin, niitä kun kaapissa on muutama. Aika vahvaa viivaa näytti, mut tiedä noista sitten. Ainahan nuo vähän haamua näyttää, tosin ei noin vahvana ollut joka kerta kun ovista mittailin. Mutta sitten taas oviksen aikana se viiva oli vahvempi. Eli eipä tosiaan sitten tuokaan tuonut lisää valaistusta asiaan. Toivotaan totisesti plussaa, olis jo aikakin! Aiemmat kierrot ollut siinä 32-39 päivää, eli tää on sitten tosi pitkä kierto jos ei raskaana ole. Mitään erikoisempia oireita ei ole. Välillä vähän rintoja juilii ja väsymys on kova tälläkin hetkellä. Tosin sen voi pistää töidenkin piikkiin. Olkoonkin että on iltavuoroa ja lyhyitä päiviä muutenkin ollut. Mutta pari päivää ainakin joutuu vielä jännäilemään, jos ei sit menkat ala. Sitä tässä kokoajan odottelen, kun ei tässä jaksa uskoa raskauden mahdollisuuteenkaan. Sen verran monesti joutunut pettymään.

• Miisua

Voihan se vauvalintuoksua hyvinkin olla et oli ovis. Vihlailu ainakin olis merkki siitä. Mä toivon et olis aina yhtä selkeeti ovulaatiossa nännit kipeet kun viime kierrossa oli. Se oli niin selkeeta ettei voinu olla huomaamatta :) Mulla eka kierto oli nyt siis 61pv. Nyt alkaa jo menkat olemaan lopuillaan ja uutta kiertoo mennään kp5. Mulla on kans vinopino kaapissa niitä ovistestejä mut en oikein ees tiedä et missä vaiheessa kiertoo niitä kannattais alkaa tekemään. Olisko ideoita? Kun ei tästä kierrosta tiiä yhtään mitään..

• Sham-An

Tää täällä vaan odottelis edelleen niitä ekoja luomuja. Vähän alkaa jo epäilyttää, että käynnistyykö tää hormoonitoiminta ollenkaan. 3 viikkoa eläny niin kuivaa kautta, että oksat pois. Ei ole tehny mieli seksiä. Enkä muutenkaa tunne olevani edes nainen. Onks kellää ollu mitää tälläsii outoustiloja sen jälkee ku lopettaa kuukausittaisen hormoonirääkin nimeltään e-pillerit?? Kai se aika minut vielä parantaa.. Hope so..

• Haave pikkuisesta :)

Täällä menossa kp 67, eikä ekoja luomuja näy missään. Gynellä kävin ja käskettiin vielä odottamaan 6vk. Jos ei menkat ala niin sitten koitetaan hormoneilla saada ne käyntiin. Samanlaiset fiilikset on kuin Sham-Anilla, ei tunnu miltään eikä tee mieli mitään.
      Alkaa jo stressaamaan kun kokoajan joku kyselee että milloinkas te niitä lapsia meinaatte tehdä....ihan kuin se niin helppoa olis....kun ei edes kroppa ala toimimaan. (ei olla kenellekään sanottu että nyt olis sen aika).
      Kauhee työstressi ei ainakaan helpota tilannetta. Täytyy vain nyt yrittää olla stressaamatta ja malttaa odottaa.
      Onnea Miisua ekoista menkoista! :)

• Miisua

Kiitos kiitos! Toivotaan nyt et teillä molemmilla ne menkat pian alkais! Mulla oli siinä heti ehkäisyn lopetettua kauhee seksipeto olo. Tiiä sit johtuko siitä et alitajusesti koko aika halus sekstailla kun tiesi et niin se vauva vois tulla. Nyt kyllä taas on halut hiipunu mut voi kyllä johtua ihan vaan elämän tilanteestakin :)
      Täällä kans koitetaan olla turhia miettimättä. Tuntuu et otin tän aluks ihan liian vakavasti. Koitin heti niitä ovistestejä ja kaikkee. Nyt vaan mennään päivä kerrallaan ja rennolla meiningillä :)

• MiuZki

Hei kaikki kuumeilijat! Toivottavasti ketjuun mahtuu yksi kuumeilija lisää. Meillä tilanne tämä: Ollaan vuosi yritetty ja olen syönyt 6kiertoa clomeja ja pari kertaa pistänyt pregnyl-piikin. Mulla on todettu monirakkulaiset munasarjat niin tarvitsen vähän apuja munasolujen kasvattamiseen. Tää alkaa tuntua jo niin turhauttavalta ja raivostuttavalta kun mitään tuloksia ei synny. Joka kuukausi samat toiveet ja haave raskautumisesta. Huoh! Nyt menossa kp26/32 ja vatsassa on tuntunut nippailuja..lähinnä oikealla puolella melkein nivusessa asti. Jotenkin on vaan semmonen tunne et ois raskautunu, mut en usko siihen kuitenkaan. Lisäksi valkovuotoa tulee aika runsaasti. Sais jo testailla, vaikka tiedän et joutuu taas pettymään :/
      Plussatuulia muillekkin!!! :)

• Äiti 2010

Hei vain. Me ollaan yritetty lokakuusta lähtien ja tosiaan tuntuu turhauttavalta, kun ensimmäinen tärppäsi ensimmäisestä kierrosta. Täällä kierto 39/40-43 ( tosi pitkiä kiertoja siis ollut pillereiden lopettamisen jälkeen ). Nyt on ollut ihme nippailuja, valkovuotoa runsaasti, kylmiä väristyksiä. Myös yksi päivä oli kamalat polttelut vatsassa ja seuraavana päivänä tuli kauheasti limaa, vaikka ei siis pitänyt olla ovulaatiota enää silloin. Myös menkkamaisia kipuja on ollut, varsinkin vasemmalla puolella jomotusta ja nivusissa asti tuntuu. Myös vasemmalla puolella alkanut tuntua painetta.Voi että kunpa olisi tärpännyt. Huomenna tai lauantaina pitäisi kuukautisten alkaa. Kertokaahan teidän kokemuksia, onko teillä raskauduttuanne ollut tälläisia tuntemuksia?

• MiuZki

Mulla kans sellaisia menkkamaisia kipuja. Tuntuu että nippailee vieläkin enemmän tuolla oikealla puolella ja valkovuoto tosiaan on minullakin aika runsasta.. Toivottavasti ei olis menkat! Ei ole ennemmin ollut tällaisia tuntemuksia.. raskaana en ole ennemmin ollut.. Plussatuulia myös sinulle Äiti2010:)

• MiuZki

Hei taas.. Nyt tuli aamulla pyyhkiessä veristä vuotoa. Liekö menkat alkamassa. Kiertopäivä 27/32 meneillään...ei ole kyllä ikinä näin varhain alkaneet. Vuoto loppui kyllä tuohon pyyhintään...outoa?! Olisin niin toivonut muuta kuin menkkoja...toivottavasti eivät ala kunnolla!

• vauvelintuoksua

miuzki eihä se ollut sitten kiinnittymisvuotoa? :D Ei kyllä mitään hajua millaista se on tai milloin sitä voi tulla mutta olen kuullut myös sellaisesta.
      Täällä mennään jo kp46 eikä mitään oo tapahtunu. Ajattelin että ees nyt alkais ku monesti kierto ollu siellä 45 tienooilla. Närästäny sillain inhottavasti joinain päivinä nyt parin viikon aikana. Kokoajan tuntuu että on myös huono olo. Johtunee varmaan siitä kun istun vaan sisällä, pitäis lähtee johonki ulkoileen. Päätin nyt että alotan sellasen kuntokuurin ja yritän syödä vähemmän herkkuja ja hiilareita. Salaattia, kasviksia ja hedelmiä ja lihaa tietenki nyt vaan ja tällä viikolla vois alottaa lenkkeilyn. Saa vähän muuta mietittävääki ku vauva-asia ettei ala stressaan liikaa :) Tulee kun on tullakseen, tällä mennään ja ovistestailu saa nyt jäähä pois.

• MiuZki

Oon kans kuullut kiinnittymisvuodosta.. pitää katsoa alkaako kunnolla, jos ei niin sit vasta testailla.... Ajattelin kans ihan samaa et saa kyllä ovistestailut jäädä hetkeksi aikaa.. Tulee vaan liikaa stressiä... Pitäisi kans aloittaa kunnon kuntokuuri:) Ruokavalion olen kanssa muuttanut jo, vielä kun jaksaisi ulkoilla enemmän.. Toivotaan että sunkaan menkat ei ala:)

• Vauvaa kuumeileva

Heip,
      Löysin tämän ketjun ihan googlen haulla, ja yllätyin, kun luulin että tämä on oikeasti vauvakuumeilijoiden, ei yrittävien ketju :D Mutta siis, itse 21v, ja todella paha vauvakuume, mutta ei yritystä. Mies on jo 27v, mutta sanoo ettei vielä.. Itse haluaisin jo, ja olen ehtinyt lukea kaiken vauvoista ja raskaudesta ja synnyttämisestä ja kaikesta :D ARG, voi että tää on rasittavaa, voi kun pääsisi edes yrittämään sitä pienen nupun tekemistä!

• kuumeilija28

Tein tuossa vähän aikaa sitten testin ja sieltä tuli plussa! Ei voi mitenkään uskoa todeksi, niin kauan kuitenkin yritystä takana, tai no ei varmaan joidenkin mielestä, mutta viime kesästä asti siis ollaan yritetty. Vähän ohut viiva on, mutta ihan selkeästi sen kuitenkin huomaa. Nyt sitten saa jännäillä, miten pitkällä sitä on. Viime perjantaina tuli vielä ihan nega, joten ei sen perusteella kovin pitkällä. Tosin silloinkin oli jo kp48, eli joko ovulaatio on ollut todella myöhään tai sitten hormonit noussut todella hitaasti. Nuo testit on kuitenkin herkkiä, 10-asteikolla. Pitänee vielä parin päivän päästä uudestaan testailla ja sit heti ens viikolla varailla neuvola aikaa. Kumpaan pitää muuten soittaa, suoraan neuvolaan, vai terveyskeskukseen? Onko kellään tietoa? Muille kans kovasti plussa tuulia, ei näköjään kannata luopua toivosta, vaikka olisikin pitkä kierto.

• CB petti

Varovaiset onnittelut, mutta itse joskus pettymyksen kokeneena on pakko kysyä, että testasitko ClearBluella ja oliko se viiva kuinka paljon ohuempi kuin kontrolliviiva? Nimittäin ClearBluella tulee sellaisia vääriä positiivisia, joissa se testiviiva on todella ohut, kuin olisi terävällä lyijykynällä vedetty. Muistaakseni ohjeissakin lukee, että viivojen täytyy olla samanpaksuiset, jotta tulos on positiivinen. Tietävät siis itsekin ongeman CB:llä... Jos kuitenkin on kyse eri merkin testistä ja viiva on vain hitusen kontrolliviivaa ohuempi, niin plussahan se silloin on!

• CB petti
        CB petti kirjoitti:

Varovaiset onnittelut, mutta itse joskus pettymyksen kokeneena on pakko kysyä, että testasitko ClearBluella ja oliko se viiva kuinka paljon ohuempi kuin kontrolliviiva? Nimittäin ClearBluella tulee sellaisia vääriä positiivisia, joissa se testiviiva on todella ohut, kuin olisi terävällä lyijykynällä vedetty. Muistaakseni ohjeissakin lukee, että viivojen täytyy olla samanpaksuiset, jotta tulos on positiivinen. Tietävät siis itsekin ongeman CB:llä... Jos kuitenkin on kyse eri merkin testistä ja viiva on vain hitusen kontrolliviivaa ohuempi, niin plussahan se silloin on!

Ai niin, voin vastata tuohon kysymykseesikin. Suoraan neuvolaan soitetaan, ei terveyskeskukseen. :)

• kuumeilija28

Ei ole clearbluen testi, netistä olen titannut nuo. Ja samoja oon käyttänyt aiemminkin ja niihin en koskaan siis mitään viivoja ole saanut. Ja tosiaan ihan hyvin viivan erottaa, vaikka ei yhtä vahva olekaan kuin kontrolliviiva. Mut tosiaan meinasin parin päivän päästä testailla uudestaan, ettei ole sitten esim. kemiallinen raskaus. Ilmankos tässä tällä viikolla on ollut pieniä oireita ilmassa. Välillä rintoja juilii ja eilen töissä en voinut taukohuoneeseen mennä kun joku söi siellä kalakeittoa :D Siis se haju kuvotti, vaikka ei ennen ole tuota tehnyt. Ja vatsassa tuntuu jotenkin oudolta. Toivotaan nyt tosiaan että testi näyttää oikein ja kaikki menis vaan hyvin. Ja ens viikolla sit soitella neuvolaan. Siellähän se sitten varmistuu.

• CB petti

Okei, plussahan se sitten on, hieno juttu, onnea! :)

• Sham-An

Kuumeilija28:lle tuhannesti onnea. Täällä alkoi sitten menkat. Ei olis välttämättä tarvinnu alkaa ;), mutta pääseepähän sitten jatkamaan yrittelyjä, kun tää piina joskus loppuu. Nyt jännätään sitte, että onko toi kierto mitenkää säännöllinen, vai mitä häh? Eihän tässä ookkaa tullu pillereitä syötyä, kun 12 vuotta.

• Miisua

Suuren suuret onnittelut kuumeilija28!! Toivotaan että parin päivän päästä viiva vaan selkenee :) Ja tervetuloa kaikille uusille!
      Tänne ei ihmeempää kuulu.. Vähän riitaa ollut miekkosen kanssa joten petipuuhat on jäänyt vähemmälle. Ens viikoks lähden A-luokan lomalle eli mies jää kotiin, joten saa nähdä osuuko ovis siihen ens viikkoon. Luulen kyllä että ei, kun viime kierto oli niin pitkä niin tuskin nyt heti toinen kierto "normaali" pituisena tulee. Toivon vaan kovasti, et oireet oviksesta olis yhtä selkeet kun viime kierrossa niin tietäis sit taas millon voi kuukautisten olettaa tulevan ja ajoittaa taas testailu niihin aikoihin. :)

• Heissan kaikille kuumeilijoille, tervetuloa kaikki uudet myös sekä hurjasti onnea plussanneille =D

Minäkin täällä pitkästä aikaa kun nyt on aika jännät paikat; tänään on kp 28/25-28 eikä menkoista tietoakaan... ikinä ei ole yli mennyt kuin silloin kun olen sitten ollut raskaana. Ja muutenkin vuoto on alkanut aina aamupäivän aikana joten siihen nähden olis jo "myöhässä" =) Edellisestä kerrasta on sen verran aikaa etten muista miten silloin "oireilin" mutta tuntemukset on olleet jonkin verran erilaiset kuin yleensä ennen menkkoja.

Aamulla aattelin testailla jos ei nyt tän illan tai yön aikana vuoto ala =)

Saa nähdä saako unta ens yönä!

• Kuumettailmassa

Onnittelut kuumeilija28 :) Onko täällä muilla ollu ongelmia hormonien kanssa? Meillä on nyt kolmas yrityskuukausi menossa ja nyt joko mulla alkaa vasta oma hormonitoiminta palautua normaaliks tai sitte oon raskaana. Söin siis pillereitä n. 13 vuotta ennenku alettiin yrittämään. Tällä viikolla on joka ilta ollu ihme itkukohtauksia ja paha mieli kokoajan. Mies saa tietysti kaiken niskoillee ja mä pelkään että sillä menee kohta hermot totaalisesti muhun :( En tajua itekää mistä ne tulee. Sit en haluis yhtää olla yksin vaan nyhjätä kokoajan toisen kainalossa ja suutun jos ei oo mun mielestä tarpeeks aikaa mulle. Kertokaa onko kellään muulla ollu samanlaista....

• tipitii

minä täällä taas.. yritystä jo 6 kuukautta eikä merkkiäkään vauvasta :( rupeaa jo usko loppumaan tähän touhuun ! Kaiken lisäksi kuukautiskiertokin meni sekasi, aikaisemmin tulleet n.40-47 päivän välein, nyt viime menkat 24 päivän päästä edellisistä :o mieluummin nuin lyhytkin kierto ku tuo todella pitkä, mutta tympäseehän se ku ne aina vaan alkaa :/ Saapa nähä milloin ne seuraavat sitte tulee.. Eihän tämän homman pitäs olla niin vaikeeta.. miten se nyt menikään, "vauvanteko homma se on simppeli,siihen tarvitaan vain pimppi ja pippeli" just joo..ei ainakaan meillä :D Tämän kierron vielä ajateltiin yrittää "yrittämällä" eli sen suositellu joka toisen päivän välein, jos tältä kierrolta ei tärppää niin lopetetaan tuo "väkisin" yrittäminen ja annetaan asioiden tapahtua omalla painollaan :)

Onnea hirveästi kuumeilija28! Kiva että joillakin nämä asiat onnistuu

• lääkärille siis...

Jos sulla on noin hirveän pitkä kierto yleensä ja vielä nyt heittelehtii, niin suosittelen, että hakeudut jo melko pian lääkärin tutkimuksiin. Noin pitkä kierto usein (ei tietenkään aina) vaikeuttaa raskaaksi tulemista ja siksi on hyvä selvitellä vähän niitä pitkän kierron syitä.

• tipitii
        lääkärille siis... kirjoitti:

Jos sulla on noin hirveän pitkä kierto yleensä ja vielä nyt heittelehtii, niin suosittelen, että hakeudut jo melko pian lääkärin tutkimuksiin. Noin pitkä kierto usein (ei tietenkään aina) vaikeuttaa raskaaksi tulemista ja siksi on hyvä selvitellä vähän niitä pitkän kierron syitä.

gynegologille aika on jo ensikuulle varattu, ajattelin ottaa asian puheeksi siellä. Mutta luulenpa kyllä että elimistö on vielä sekaisin pillereiden lopetuksesta,söinhän niitä melkein kuusi vuotta.. Sielläpä se sitten selviää onko kaikki kunnossa vaiko ei..

• edellinen.
        tipitii kirjoitti:

gynegologille aika on jo ensikuulle varattu, ajattelin ottaa asian puheeksi siellä. Mutta luulenpa kyllä että elimistö on vielä sekaisin pillereiden lopetuksesta,söinhän niitä melkein kuusi vuotta.. Sielläpä se sitten selviää onko kaikki kunnossa vaiko ei..

Sillä ei sinänsä ole merkitystä, kuinka pitkään on pillereitä syönyt. Joidenkin kroppa vaan herää nopeammin kuin toisten. Toki on mahdollista, että hormonitoimintasi on sekaisin pillereiden takia, mutta ihan hyvä, että olet gynelle menossa, hän osaa varmasti auttaa. :)

• kuumeilija28

Kiitos onnitteluista kaikille. Uuden testin tein lauantaina ja plussa oli jo vahvempi. Eli on kai se uskottava. Tänään sitten soitan neuvolaan. Eli tosiaan ei kannata vielä toivosta kenenkään luopua, meillä yritettiin 9kk ja kroppa oli myös välillä vähän sekaisin. Ja tästä johtuen siis en kovin tarkasti osaa sanoa, kuinka pitkällä raskaus on. Koska edelliset kuukautiset oli melkein tasan 2kk sitten, mutta toisaalta testit näytti negaa aiemmin, paitsi siis viime viikolla plussaa. Ja edelliset menkatkin oli tosi niukat ja erikoiset. En kyllä usko, että silloin olis jo ollut raskaana, koska tuskin niin hitaasti hormonit nousee. Eiköhän se ollut vaan varsin myöhäinen ovis viimeisimmässä kierrossa. Voisin veikata, että nyt suunnilleen viidennellä viikolla olisi. Ja just tää kierto tuli mentyä aika rennolla asenteella, että katotaan milloin ne seuraavat menkat sit tulee, kun tosiaan ne edelliset oli niin oudot. Nyt sitten saakin jännäillä, miten tämä nyt sitten sujuu. Pikkuisen pahaa oloa on toisinaan ja rinnat on vaan entistä kipeämmät. Ja vatsa on kipeä, ei siis kokoajan, mutta jos vähän esim. venyttelee tms tuntuu pientä kipua.
      Muillekin nyt kovasti plussatuulia!

• _Mimmu_`

yksi vauvakuumeileva tapaus lisää ilmoittautuu! :D Ollaan vasta parisen viikkoa yritetty lasta, ja nyt odottelen alkaako seuraavat menkat. Tää on inhottavaa kun on niin kaamee vauvakuume,olo on kärsimätön, ja kokoaika sitä ajattelee vaan et olispa raskaana... tää vauvakuumeilevan elämä kun tuntuu olevan odottelua ja odottelua..
      Onnea kaikille plussanneille! :)

• Kapusha

Oli ihan pakko kirjottaa tänne väliin,kun ennen tähän ketjuun kovastikkin kirjottelin!:) Kun luin noita kirjotuksia pitkistä kierroista niin ihan pakko on väliin tulla sanomaan,et mul oli kierto 40-50vrk ja menin gynelle josta sain keltarauhashormonia. Lopetin pillerit 08/10 ja plussa tuli 11/11 vasta! Mulla kesti melkein 9kk pillereitten lopetuksesta,että kierto tasaantui 33 päivään ja kun kierto tasaantui,tuli sitten plussa!:)

Suosittelen gynelle menoa,jos kierto on huomattavan pitkä. Saa sitten apua ja kierron tasaantumaan :) Itsellä siis ei ollut tuohon n.9kk tod.näk edes ovista,joten raskautuminen ei siis ollut edes mahdollista!:(

Tsemppiä kaikille!:) Nyt itsellä rv24 menossa ja piiiiiiitkän yrityksen tulos :)

• Sham-An

Ekat luomut takana ja niiden jälkeen tuntunu kroppakin taas omalta. Se eka pilleritön kk oli ihan kaamee. Mitään ei tehny mieli, kaikkein vähiten seksiä. Nyt halut on palannu, homma toimii ja peitto heiluu. :D Ja ihan seksin ilosta. Ei oo vielä ollu nimittäin mitään ovisjuttuja, eli ei mitään varsinaista yrittämistä, mutta harjotushan tekee... ..Onneks töissä on ollu kiirettä ja vähän muitakin rojekteja edelleen työn alla. Ei oo ehtiny joka hetki miettimään vauvarojektia.
      Olin ajatellu etten sellasia tikkuja hankkisikaan. Ettei jää niihinki koukkuun. Mutta olisko jollain jotain positiivisia / negatiivisia faktoja aiheesta? Kannattaako luottaa vaan tasasenvarmaan tekemiseen ja omiin fiiliksiin, vai pitäskö kuitenki harkita..? Ja onko kukaa muu lueskellu jo tässä vaiheessa kaikkii kauheita synnytyspelottelujuttuja?

• testien ystävä

No ovulaatiotestit eivät onneksi sisällä huumaavia aineita... :) Mutta en minä nyt heti menisi niitä tilaamaan. Itse tein niin, että kun plussaa ei vielä muutamaan kuukauteen kuulunut, niin tilasin testejä tarkistaakseni, tapahtuuko ovulaatiota ja tapahtuuko se ylipäätään suunnilleen silloin, kun kuvittelen sen tapahtuvan. Toki ihmiset reagovat asioihin eri tavoin, mutta meillä testien käyttäminen ei luonut minkäänlaista lisästressiä. Päinvastoin, kumpikin oli intoa täynnä, kun tiesimme, että nyt on se otollinen aika. Ensimmäisestä testauskierrosta se plussa sitten tulikin, mutta raskaus meni kesken. Odottelin yhdet menkat ja seuraavassa kierrossa testasin ihan huvikseni nähdäkseni, miten kroppa alkaa toimia keskenmenon jälkeen. No, hyvinhän se toimi ja siitä kierrosta tulin taas raskaaksi. Nyt olisi muutama viikko laskettuun, toivottavasti menee loppuun asti hyvin.

Eli tiivistetysti, itse kokeilisin ensin ilman testejä, mutta jos ei plussaa ala kuulua, niin mun mielestä ovistestit ovat hyvä apu, eivät lisästressin luoja, niin kuin moni tuntuu ajattelevan.

• tytteliini84

Oli mukava löytää tällainen keskustelublogi =0). Täällä ollaan vasta siinä vaiheessa, että on vielä pari pilleriä laatassa. Ne meinaan vielä popsia ja sitten pillerimenkat, jonka jälkeen jännityksellä alankin sitten odottamaan luomumenkkoja ja raskautumista. Jänskättää vaan kovasti, et mitenköhän kauan sitä itsellä menee ennen kuin elimistön hormonit tasapainottuu, kun olen syönyt Femoden pillereitä jo 13 v... Kova vauvakuume on meillä molemmilla, mutta stressaavana ihmistyyppinä yritän pitää pääni mahdollisimman kylmänä ettei tulisi tämän asian kanssa kovasti stressailtua, se kun ei asiaa auta. Olen kovin läheltä päässyt seuraamaan lapsettomuus asioiden kanssa painivien elämää ja tämän vuoksi raskaaksi tuleminen on minulle kaikkea muuta kuin itsestään selvyys. Mielessä meinaa pyöriä asiat, mitä jos ja mitä jos. Mutta niinkuin jo kirjoitin edellä, yritän pysyä rauhallisena ja suhtautua tilanteeseemme askel kerrallaan. Ensimmäinen askel on tosiaan nyt se pillerien lopettaminen ja sitten katsotaan eteenpäin.

• Felicia88

Mulla ei oo faktoja ovistikuista, mutta itse koen, että ne tuo pientä mielenrauhaa. Ja plussana myös se, että niinä kuukausina, kun keskittyy liiaksikin lapsen tekoon, niin tikut tuo vähän konkreettista tekemistä kanavoimaan ahdistusta :D
        Mutta itse olen vaan yhdessä kuussa tikuttanut, ja nyt en taas jaksanu, kun on ollut niin paljon kaikkea tekemistä ja stressiä :)

Synnytyskertomuksista yritän vielä pysyä erossa :D muutaman oo. Joskus vuosia sitten lukenut, ja edelleen puistatta, jos jään ajattelemaan niitä :D

• vauvelintuoksua

Kuumettailmassa: On täällä muitakin joilla on hormonien kans onkkelmia :D Täällä edelleen ootellaan niitä menkkoja! täällä vedellään jo kp56:sessa tälläkin hetkellä.. Tosi outoa että tuo kierto meni ihan yhtäkkiä viime kesän jälkeen niin sekasi, oli siis sitä ennen ihan normaali kierto (tai no pitkä se oli mutta kuukautiset silti aina tuli). Yleensä kierto oli sen 40-45 ja sitten yhtäkkiä tuli sellanen 4kk että menkkoja ei tullut ollenkaan.. Sitten käväsin siellä tk:ssa ja otti papan joka oli ok ja määräsi ne pillerit.. Tyhmä sitten menin syömään sen yhden laatan ku lääkäri sanoi että voit niillä pillereillä yrittää tasoittaa kiertoa, ja ajattelin että no jos syön sen paketillisen ni jotenki vois tasottua. No en kuitenkaa halunnu jatkaa niitä ku vauvakuume oli niin kova ja ajattelin että jos menee kierto taas yhtä pitkäks ku sillon ku muutamia vuosia sit söin pillereitä.. Nyt oon ajatellu että jos sitä menis taas sinne lääkäriin kyselemää.. Voiko tk:ssa määrätä jotain millä saa menkat tulemaan(onko semmosia lääkkeitä ees olemassa?). itsellä ei kyllä gynelle ole vara mennä mutta vähän epäilyttää tuo arvauskeskus kun viimeksiki sai niin outoa palvelua..

• terolutit

Terolut on sellainrn lääke, jolla kiertoa yleensä käynnistellään. Terveyskeskuksessa voisaan sitä määrätä ihan samalla tavalla kuin yksityiselläkin. Jännää kyllä, että lääkäri niitä e-pillereitä määräsi kierron tasoittamiseen. Joillain harvoillahan ne niin toimivat, mutta kun sinun tapauksessasi oli jo selvää, että nehän sen kierron ovat sekoittaneetkin. No, joskus se on sellaista arvauskeskuksessa. Tsemppiä, jospa se lääkäri määräisi ne Terot tällä kertaa.

• Sham-An

Outoutta alamahassa. Ei vauvaa. Eihän tässä mikään kiire oo. Mut tottakai sitä miettii, että kuinka kauan jatkuu sama ei vauvaa -peli. Plääh! Kai näitä fiiliksiä käsittelee muutkin. Tottakai. Hmph!

• Jokohan?84

Pitkään sivusta seuranneena tuntuu kohteliaalta esitellä itsensä myös täällä :D Elikkäs ensimmäisestä lapsesta haaveiltaisiin..ikää kohta 28, eli aikahan tuo ois jo ensimmäinen aluilleen saada ;) E-pillereitä söin yhtä mittaa huimat 12 vuotta (huh huh)! Viime heinäkuussa jätin pillerit pois ja mitään "tuloksia" ei vielä aikaan saatu ;) Luomumenkat tuli mulla ihan saman kierron mukaan kuin ennen pillereiden syöntiä, siinä mielessä jo olo tuntuu onnekkaalta kn täältä lukee, että osa odottaa mielettömän pitkään niitä ekoja menkkoja! Pillereiden lopetuksen jälkeen kroppa kävi läpi mielettömän hormoni"shokin", hiuksia lähti tosi paljon, hiukset rasvottui (ikinä ennen ei ole hiukset rasvoittuneet) ja samoin iho rasvottui alussa toooosi paljon! Koskaan ennen en oo tuntenu oviskipuja, paitsi nyt pillereiden lopettamisen jälkeen..kivut välillä pahemmat kuin kuukautiskivut! Alkuun se säikäytti, mutta nyt kun tietää mikä homman nimi niin ei sen väliä. Ovistikkuja en oo käyttäny enkä usko kokeilevanikaan, koitetaan vielä olla asenteelle "tulee kun on tullakseen". Kierto on aika jämptisti 26-29pv, nyt menossa sitten kp 30/26-29!! Monta päivää ollu jo semmoinen olo, että menkat alkaa hetkellä millä hyvänsä, mutta ei vielä. Vatsaa nipistää, valkovuotoa reilusti ja turvottaa ihan pi***ti. Aika satavarma olen, että eiköhän ne menkat nyt yöllä tai viimeistään aamulla ala..

Kauheasti onnea kaikille yrityksiin!

• tipitii

täällä kans kummallisia tuntemuksia enemmän ja vähemmän. Nyt toista viikoa ollu alamahassa semmonen elämä et ei mitään järkeä,tuntunu niinku siellä uis joku :D Pää on ollu kipeä useampana päivänä ( yleensä pää on kipiä kerran kuussa, joskus ei ollenkaan) ruokahaluttomuus kestäny yli viikon, unettomuutta iltaisin, aamulla taas ei jaksa nousta ylös, hieman pahoinvointia muutaman kerran joutunu miettiin pitääkö juosta pöntölle :D tosi outoja tuntemuksia.. välillä huippaa pikkkusen ja yhtenä päivänä siivotessa tuntu alamahassa kummaa painetta,semmosta ei oo koskaa ennen ollu :o Jospa tällä kertaa tulisi tulosta ;)

• Jokohan?84

Täällä odotellaan edelleen alkaako menkat vai ei..just lähti käyntiin kp 32/26-29. Edelleen vatsassa nippailee siihen malliin, että vois olettaa kuukautisten alkavan..mutta tuntemukset siihen suuntaan ei niin vahvat kuin toissapäivänä, nyt peukut pystyyn siis :) Miehelle en ole vielä sanonut menkkojen olevan myöhässä, turhaan innostutaan molemmat vielä tässä vaiheessa..tänään en kyllä sanokkaan, luulee vielä aprillipilaksi :D Vielä kun malttaisi pari päivää odotella ja sitten kipaisis apteekista testin, arghhhhh helpommin sanottu kuin tehty!

• Miisua

Hellurei pitkästä aikaa. Toivotaan nyt et kaikilla teillä keillä oireita on ollut oliskin tärpänny :)
      Täällä ei ihmeempää. Toista luomukiertoo mennään ja nyt kp 30. Se eka kierto oli sen 62pv joten vielä en edes menkkoja odota. Nyt vaan tunnustelen tuntemuksia joskos se ovis sieltä tulisi. Viime kierrossa tosiaan ne nännit oli niin selvästi kipeet joten kuumeisesti toivon et tissit kertois taas oviksen :D On mulla niitä ovistikkujakin tuolla vessan kaapissa odottelemassa, mut en yhtään tiiä millon kannattaa edes alkaa testailee niin taitaa jäädä testailematta. Sit vois koittaa tietty jos tuntemuksia tisseihin tulee :) Piruuttani tota viime kiertoo laskeskelin niin mulla oli siis ovis kp46 ja menkat alko siitä sit 16 päivän päästä. Täytyy nyt toivoo et vähän tää kierto lyhenis..

• vauvelintuoksua

Mulla parina päivänä tullut rusehtavaa vuotoa tooosi vähän. Toissapäivänä huomasin että housuihin oli tippunut, siis ihan pisaran verran. Eilen myös pyyhkiessä tuli paperiin. Nyt ei enää ole tullut. En kyllä usko että menkat on alkamassa koska maha ei ole ollut yhtään kipeä! Yleensä sen tuntee kun maha tulee niin kipeäksi jo pari päivää ennen menkkojen alkamista. Mietiskelin myös olisiko voinut olla kiinnittymisvuotoa! Mutta jos ovis oli silloin kun luulin sen olevan(kun tunsin sen vihlomisen) niin siitä on kyllä jo kolmisen viikkoa että voiskohan tuo olla mahdollistakaan että näin kauan olis menny., Nooh, en jaksa stressata itteeni nyt. odotellaan odotellaan, jos vaikka ne menkat alkaakin kohta. Jos ei niin kaippa se täytyy kipasta apteekkiin :)

• komment...

Kiinnittyminen tapahtuu noin viikon kuluttua ovulaatiosta ja niihin aikoihin voi myös tulla sitä kiinnittymisvuotoa. Kolmen viikon kuluttua tapahtuva kiinnittyminen ei ole mahdollista edes yksilöllisten vaihteluiden puitteissa. Voihan silti olla, että olet tulkinnut oviksen ajankohdan väärin. Tosin kannattaa myös muistaa, että todella pitkässä kierrossa raskautumisen mahdollisuus ei ole kovin hyvä, koska kohdun limakalvo ei välttämättä ole mitenkään optimaalinen alkion kiinnittymiselle, vaikka munasolu hedelmöittyisikin.

• vauvelintuoksua

Juurinäin mietin itsekin että nuo ajankohdat eivät voi pitää paikkaansa.Voihan se olla että miten vaan, ken tietää. Kroppa kun meinaa elää vähän omaa elämäänsä. Siksihän tässä pienoinen stressi onkin ku tuo kierto on niin sekava ja pitäs saaha se tasoittumaan. Onneksi tässä ollaan vielä niin nuoria että ei oo vielä mikään hätä tuossa lapsenhankkimisessa, vaikka vauvakuume meinaa puskea niiin kovasti :)

• Miisua

Stressaavaa kyllä tosiaan kun ei kierrosta tiiä mitään. Sais äkkiä tasottua! Sit vois niitä ovistestejäkin tehdä ja olis vähän todennäköisempää tää raskaaksi tulo. Mutta tosiaan, kiirettä ei täälläkään. Tulee kun tulee :)

• Jokohan?84

Nyt en malttanut odotella enää kauempaa vaan pakko oli testi hakea apteekista..hämmästys ja kummastus oli suuri ja iloinen tietenkin kun oikein selvä plussa tuli!!! Toki tässä vaiheessa ei kovin vielä passaa tuuletella..mitä vain voi sattua, mutta nautitaan nyt tästä hetki kuitenkin :) Uusi testi täytynee tehdä vielä ihan kaiken varalta loppuviikosta tai ensi viikon alusta! Ei voi käsittää..toivottavasti pikkuinen jaksaisi nyt vaan pysyä sisällä! Pidän ajantasalla kuinka tässä käy..

Plussatuulia kaikille kuumeilijoille--> phuuuuh!!

• Miisua

Ihanaa! Paljon onnea plussasta

• tipitii

toivottavasti pikkuinen pysyy matkassa loppuun asti!

• vauvelintuoksua

Onnea plussauksesta! :) ihanaa että täälläkin tapahtuu.. Meilläkin näyttää jo paljon paremmalta. Kyllä ne lapset tekee ihmeitä! ;) Käytiin eilen tapaamassa miehen siskoa ja tämän vajaa vuoden ikäistä tyttöä. Aivan älyttömän sulonen lapsi, kyllä ne kasvaa nopeeta ku viimeksi parin kuukauden ikäsenä nähtiin:) No illalla mies sitten sano että hän haluaa lapsen. Heti kyselin että taasko tämä on jotaki hetkellisiä päähänpistoja ja kohta taas sanot ettet vielä halua niin mies sitten sanos että kyllä hän on nyt ihan tosissaan tässä asiassa. On kuulemma miettiny aikasemminki jo ja nyt sitte tais häneenki iskee iha kunnon vauvakuume :D Telkkarissaki näky vauva niin heti leves iso hymy kasvoille :) Jospa se kunnon yrittäminenki nyt sitte vois pikkuhiljaa alkaa ! Kunhan muuttohässäkän jälkeen vielä sais mentyä sinne lääkäriin että sais kierronki normalisoitumaan.. Toivottavasti jo tämän vuoden aikana mekin saatais se plussa :)

• pipsukka18

Hei!
      Minä ajattelin tulla tänne keskusteluun mukaan kun aiotaan miehen kanssa yrittää vauvaa kunha selviää tästä raskauden keskeytyksestä sikiöpoikkeavuuden vuoksi... Siitä on nyt pari viikkoa.... Ja no sitä toivoo kovasti vauvaa... Semmonen ihana nyytti vieres ois jotain niin mahtavaa :)

• Miisua

Nooni, nyt vaan yrittämään vauvelintuoksua! :) Tervetuloa pipsukka18! Harmi tuollainen keskeytys.. :/ Mutta nyt vaan uutta yritystä :)
      Kattelin äsken Avalta tota Pieniä ihmeitä ohjelmaa. Kuume nousi taas hulluihin lukemiin. Olishan se ihanaa jo pian plussata. Odotan sitä ihanaa tunnetta plussasta ja sitä että saa kertoa! Nyt jo tuntuu ahdistavan kun en halua kenellekään puhua tästä yrittämisestä vaikka mieli tekis. Just äitikin ihmetteli et "kuinka sulle noin paljon on finnejä tullu? ooks sä vaihtanu puhdistusaineita?" Koita siinä sit selitellä et ei kun söin vaan suklaata :D Naama meinaan on vähän räjähtäny kukkaan ehkäisyn lopetettua.. Noh, eiköhän tää tästä :)

• pipsukka18

Joo :) kunhan selvii tiistaisesta kaavinnasta... Vielä tästä sopasta päässyt eroon... Mutta olihan se mun oma pieni poika vaikka se oli melkein 13viikkoa vanha ihmisen alku... Odottaa niitä seuraavia kuukausia sitten kun ne on tullakseen... Kaipaan raskaana oloa... Ja ultraa ku pieni liikku siel.. Toivon että seuraava kerta onnistuis... Minä oon kertonut äidille yrityksestä mutta en varmaan kerro sittene kellekkään muulle että oon raskaana kun vasta sitten ku on ultrassa käyty ja sielt kuuluis että kaikki ois hyvin... Sain foolihappo reseptin että se vois ehkä auttaakin seuraava raskautta paremmin.. Jotenki helpompaa puhua täällä asiasta... Täällä ainakin saa vertaistukea yritykseen ja miksei kipeisiinkin asioihin... Toivotaan että plussataan pian :D ainakin itsekki toivoo niin x) vaikka noist menkoist ei varmaan vähään aikaan oo tietoakaan... Tsemppiä kaikille yritykseen! :)

• vauvelintuoksua

Heh, kiitos kun muistutitkin että mun piti ostaa taas foolihappoa :) Jo edelliset kaks pakettia syöny. Pitäs käydä hakemassa uus satsi, pitäähän sitä kaikkee kokeilla :D Kärkkäisellä oli tosi edullisia! 2,40€/paketti :)
      https://www.karkkainen.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?catalogId=10101&storeId=10551&productId=13947&langId=-11&parent_category_rn=18746&top_category=18740&selectedTopCategory=18636&selectedSecondLevel=18739&selectedThirdLevel=18740&categoryId=18746&searchMethod=

• pipsukka18

Heh.. en tosiaan tiedä paljon mun foolihapot maksaa kun sain lääkäriltä reseptin... No onneksi on viel semmosii monivitamiini tabletteja mis on foolihappoa :) pitäs alottaa syömään niit heti niin seuraavalla pikkuisella ois paremmat mahdollisuudet varmaan olla terve.. Vaikka siihen sikiön poikkeavuuteen ei tiedetä todellista syytä... Noh pitää ajatella positiivisesti... Kyllä se terve lapsi viel omallekkin kohdalle tulee.. Vois ainakin toivoo että ens vuoden puolelle tulisi pieni käärö itselle :)

Btw hyvää pääsiäistä kaikille! :)

• vitamiinipurkki

Vitamiineista vaan sen verran, että raskausmonivitamiinin syömisellä ei kyllä ole mitään tekemistä vakavien kehityshäiriöiden kanssa. Ymmärrän toki, että syytä etsii vaikka mistä, mutta ylimääräisten vitamiinien syömättömyys ei ainakaan se syy ole. Jos syöt normaalisti ja terveellisesti, niin pelkkä foolihappo ja D-vitamiini riittää aivan mainiosti. Monivitamiinit ovat toki iso bisnes ja apteekissa niitä halukkaasti myydään, mutta virallisestikaan ei automaattisesti suositella monivitamiinien syöntiä edes raskaana ollessa tai imettäessä, saati sitten yrittäessä. Onnea sinulle uuteen yritykseen, toivotaan, että onnistutte pian!

• pipsukka18

Totta ei ole varmaa tietoa auttaako se mutta se ehkä 1% ehkäisee riskiä... Perinnöllisyyslääkärikin sanoi että ei voi olla varma mistä se johtuu.. Ehkä perinnöllistä mutta näin vois kkäydä kelle vaan.. Prosentit ovat siihen kovin pienet... Mutta mieluummin minä koitan foolihappo ravintolisällä jos se edes vähän ehkäisisi asiaa...

• vitamiinipurkki

Juu siis foolihappohan ehkäisee kyllä alkion hermostoputken sulkeutumishäiriöitä ja noin muutenkin kehityshäiriöitä. Sori, ymmärsin tuosta ylemmästä viestistäsi, että ajattelit, että pitää niitä monivitamiineja alkaa syömään ehkäistäksesi kehityshäiriöitä. Joka tapauksessa onnea yritykseen. :)

• Miisua

En oo tollasesta foolihaposta ees kuullu? Mitäs se sit tekee? Vois itekin kokeilla :) Täällä saa joo ihan vapaasti avautus. Siks tänne niin kiva on kirjotellakin. Vähän niinkun päiväkirjaa :)
      Kyllä se terve raskaus vielä sinnekin tulee! Harmillisia juttujahan tollaset keskemenot on, mutta positiivisesti ajateltuna parempi on, että raskaus menee kesken kun se, että lapsi syntyisi kehitysvammaisena tms. Näin itse ajattelen.. Mutta kovasti vaan tsemppiä sinnekin ja hyvää pääsiäistä ! :)

• vauvelintuoksua

Foolihappolisän syöntiä suositellaan naisille, jotka suunnittelevat raskautta, koska sen on havaittu vähentävän raskauden aikaisia komplikaatioita. Lisää suositellaan otettavaksi 0,4 mg viimeistään kolme kuukautta ennen suunnitellun raskauden alkamista

-wikipedia :)

• Felicia88

Jep, mä syön foolihappolisää kans aina välillä :) Periaatteessahan foolihappoa saa tarpeeksi ravinnosta, mutta koska nykyisin syödään aika paljon valmisruokia ym. niin saanti jää usein vajaaksi. Varsinkin, kun lasta yrittäessä ja raskaana ollessa sitä pitäis saada vielä vähän enemmän! Foolihappoa saa vitamiinipurkin lisäksi mm. Vihreistä kasviksista, sitrushedelmistä, banaanista, punajuuresta, pavuista, soijasta, kananmunasta ja maksasta.

Mä yritän aina saada vitamiinit ravinnosta, mutta nyt kun lasta on yritetty, niin oon syöny vitamiinilisää aina silloin, kun tuntuu, että en oo päivän ruuista saanut tarpeeksi :) Sitten kyllä kun oon raskaana joskus, niin syön varmuuden vuoksi lisää varmaan jokapäivä!

• Toivoton

Hei! Pakko päästä purkamaan oloaan. Minulla on ollut viimeiset puoli vuotta yhtä tuskaa vauvakuumeeni kanssa. Ajattelen vauvaa päivittäin sekä luen netistä erilaisia juttuja. Mieheni ei ole vielä valmis vauvaan ja se musertaa minua. Seksiä ei juuri enää ole koska jotenkin se ahdistaa, että mies lopuksi vetäsee pois. Mieheni sisko sai tänään vauvan ja minua pelottaa mennä katsomaan heitä koska pelkään etten kestä sitä. Olen todella itkuherkkä ollut viimeaikoina. Miten ihmisellä voi olla näin kova vauvakuume että se vie kohta järjen??

• Miisua

No perkule! Täytyykin käydä jo heti huomenna kipaisemassa foolihappoalisää. Oon nyt vähän syömistö koittanu kattoo, mut olen sellaisessa työssä et on aika epäsäännöllistä päivän ruokailut ja aina ei varmasti kaikkia tarvittavia ravinteita saa.
      Nyt on kierto siinä mallissa, että ajattelin suunnilleen viikon päästä sitä ovista tikutella. Tai niihin aikoihin se oli viime kierrossa, mutta eihän siitä nyt taas tiedä mitään. Mut saanpahan niitä pois tuolta kaapista lojumasta. :)
      Voi sua Toivoton! Eiköhän se mieli miehelläkin ala muuttumaan jossakin vaiheessa. Paljonko teillä on ikää jos saa kysyä? Sekin pitkälti vaikuttaa asiaan ja miehen ajatuksiin varmasti. Koitat nyt iloita uudesta pienestä ihmeestä. Kateus vaan syö sisältä.. Ootko koittanut jutella miehen kanssa asiasta?

• Sham-An

2 pvää myöhässä. Myöhässä ja myöhässä, tiedä tästä kierrosta, eli toiveajattelua. Sattu sitten olemaan testi kädenulottuvilla. Maailman haalein haamu. Mielikuvitusviiva? Mut ennen ei oo ollu ees haamujakaan. Kuinkahan selvästi se tässä vaiheessa näkyis. Testi joku halpis / basic, ei mikää "todella tarkka jo ennen menkkoja" -tyyliin markkinoitu. Kyllä miä luulen, että mielikuvitus. Melkoinen kuume siis taitaa olla.. Plääh!! Taitaa täällä moni jakaa tänki tunteen.. Kärsimystä! :P

• vauvelintuoksua

Sham-an. Eikös haamu yleensä tulkita kuitenkin plussaksi! Jospa siellä on vaan tärpännyt! :) Tee vaikka myöhemmin uusi testi! Toivotaan ettei ollu mielikuvitusta. Täällä ei edelleenkään ole kuulunut menkoista mitään, en edes jaksa laskea mitä se kp olisi, menee jo varmaan kohta satasissa. Monena päivänä/iltana ollut lämpöä. Yleensä 36.9-37.1 astetta :O Eilen illalla oksetti ihan kauheesti ja paleli, ajattelin että joku mahatauti tulossa kun miehen kotona myllää norovirus. Kuitenkin nyt on taas ihan normaali olotila(ei lämpöäkään enää).. Sunnuntai-iltana join kaksi siideriä ja tuli jotenki iha hirveen huono omatunto juomisen jälkeen ku mietin että apua jos oonki raskaana ja juon vaikka tiiän etten varmasti ole.. hyhh, pitäis saaha se testi tehtyä että sais mielenrauhan.. Ei vaan saa aikaseks, pelottaa, haluaisin niiiin kovasti plussan testiin vaan tiiän että taas joutuis pettymään.

• Jokohan?84

Sham-An älä heitä toivoa, haamu saattaa muuttua plussaksi aika piankin! Odotat pari päivää ja teet uuden testin :)

Tänä aamuna tein vielä varmuuden vuoksi toisen raskaustestin, tulos oli sama kuin viikko sitten, eli hyvin selkeä plussa

• pipsukka18

Heippa kaikki!
      Selvisin eilisestä kaavinnasta.. Oli aika järisyttävä kokemus.... Nukutuksessa en ollut koskaan ennen ollut... Ei vaan tajunnu mistään mitään.. Hyvin hämmentävää... Ei ole mitään mahakipuja tai kovaa vuotoa ollenkaan... Paitsi tipan kanssa oli ongelmia tai oikeastaan nukutuslääkkeen laitossa... Oli saatu suoneen se tippa ja puolet nukutuslääkkeestä meni suoneen mutta puolet sitte meni ohi suonen ja tuli semmonen patti käteen sen ansioista.. Nyt hieman turvoksissa käsi ja toosi arka... Toivottavasti se paranis pian... Hmmm mies on kyllä vähän miettiväinen tai sillä tavalla että se ei haluis heti niin tapahtuvan jos se meniski heti pieleen... Että muutama kuukausi odottellaan ja sitten alettas kunnol yrittää... Mun mielestä mukava ratkaisu sekin... Mukava tietää mitä mies ajattelee ja suunnitella yhdessä ja kuunnella mitä toinenkin haluaa... Toivoo vaan että saa terveen lapsen... Vaikka se on silloin yhtä piinaa odottelua ultraan... Ehkä sitten kysäsen naistenklinikalta aikaisempaa ultra aikaa että anenkefalia epäily saataisiin sitten siltä tulevalta lapselta pois.. Sitä kyllä pelkää eikä toivo kenellekkään semmoista niinkuin minulle kävi... Kaikki ajatukset romahti silloin vauvasta ja ensi syksystä... Säilyyhän se oma pieni poika aina muistoissa... En ikinä unohda sitä.. Toivon että täällä raskaudutte pian ja saisitte terveitä pieniä nyyttejä... Oi ihana nähdä joku vauva kun ne on niin ihania... Noh minä olen kuitenkin iloinen että mulla on rakastava mies joka tukee mua :) parempaa ei voisi elämässä toivoa kun joku johon voi turvautua vaikeina hetkinä... Tsemppiä kaikille... Ja anteeksi tämmönen pitkä vuodatus... On se elämä rankkaa välillä... Tai oikeastaan useimmiten... Siltä se on viime aikoina tuntunu....

• Sham-An

Kiitti kaikille tsemppaajille. En vielä viitti testailla, etten saa taas samaa epätietovastausta. Eli muutama päivä vielä. Ei tässä kyllä mitään oireita oo. Olo varsin normaal.
      Jokohan?84: Onnea
      Pipsukka18: Jaksamisia
      Ja mukavata kevättä tietty kaikille muillekki.

• Miisua

Onnee vielä Jokohan?84 hirveesti! Noi on Pipsukka18 rankkoja juttuja, mutta kasvattaa vaan! Enemmän osaa kaikkea arvostaa kun saa vähän paskaa niskaan välillä. Nim. kokemusta on :) Sham-An, pidetään kädet kyynerpäitä myöten ristissä, että sieltä vahvempi plussa tulisi!

• pipsukka18

Totta niinhän se on että kyllä vaikeat asiat kasvattaa ihmisiä... On sitä kyllä tähän asti ollut rankka elämä mutta onhan sitä aina ryömitty eteenpäin... Olen kyllä enemmän kuin tyytyväinen nyt elämääni :) on ihana mies jonka rinnalla olla joka tukee ja rakastaa... Ja kaikki tuntuu olevan omassa elämässä nyt eheää... Vaikka se pieni piste elämästä puuttuu.. Yhteinen lapsi miehen kanssa... Mutta kyllä se viel sieltä tulee vaikka nyt kävi näin... Seuraavalla kerralla parempi onni... :)

onnea kaikille yritykseen! :)

• vauvelintuoksua

Voiskohan raskausoireisiin kuulua tosi runsas valkovuoto? Siis mulla yleensä tulee tosi vähän ennen kuukautisia niin nyt on tullut melkein joka päivä ja tosi paljon. Yön aikana tullut niin että alushousutki märkänä ja kaikenlisäksi se on sellasta litkua. Anteeksi tällanen ällötysjuttu mutta on vaan tosi outoa että sitä tulee niin paljon :D mä ajattelin oottaa ens viikkoon ja tilaan varmaan netistä taas ovis- ja raskaustestejä=) jospa sitä varmuudenvuoksi testailis sitte..

• pipsukka18

Toki voi kuulua runsas valkovuoto raskauteen :)... Itselläni ei kyllä hirveästi silloin valkovuotoa tullut... Oli vaan silloin kauheen menkkamaiset kivut ajoittain ja lähtivät hetkessä pois... Paitsi no oli aavistus että olisin raskaana kun oli ihmeellisiä oireita ollut ennen niitä odotettuja "menkkoja" jotka eivät sitten tulleetkaan... Mulla oli kiinnittymisvuotoa viikko hedelmöitymisestä.. Ja silloin viikko hedelmöitymisestä nautiskelin vähän alkoholia ja siitä tuli hirveen paha olo ja oli vatsaki heti sekasin... Juu u ja seksin jälkeen tuli armottomat alavatsakivut... Tommoisia outoja oireita mulla silloin oli... Jännäilee sitten mimmosia oireita seuraavassa raskaudessa olisi... :) Onhan ne oireet yksilöllisiä mutta ajattelin kertoa omia raskauden oireita varhais vaiheessa... Niitä kun minulla oli.. Jollakin ei oo mitään... Ja ne oireet tulee sitten muille ehkä myöhemmin tai ei sitten ollenkaan... Ja en halua että tosta alkoholi jutusta tulee mitään juttua niin minä en silloin suunnitellut ollenkaan raskautta... Se oli semmoinen iloinen yllätys... Mutta nyt sitten ajateltiin tän tapahtuman jälkeen yrittää uudestaan vauvaa :)

• tytteliini84

Olin tänään gynellä ja kerroin vauvasuunnitelmista. Hän kehoitti heti alkaa syömään foolihappoa, sanoi ettei pahitteeksi olisi jos mieskin söisi foolihappoa. Itse olin jo valveutuneena ostanut kotiin molemmille vitamiinia, itse syön raskaus & imetys multivitamiinia ja miehellä on foolihappoa. Eli ainakin minun gyneni suosittelee foolihappoa kaikille yrittäville. Täällä jännityksellä odotellaan, että alkaakohan seuraavat luomumenkat milloin, vai alkaako ollenkaan... Vauvakuumetta lievittääkseni olen katsellut netistä vauvojen vaatteita ja tarvikkeita, lueskellut erilaisia juttuja. Toisaalta se voi osittain lisätä kuumetta, mutta toisaalta tarvitsen jotain lievitykseen. Tuntuu, että päivät matelee todella hitaasti kun odottaa...

• foolihaposta

Hei, se foolihappo on tosiaan suositeltavaa ihan kaikille vauvan yrittäjille, ei siitä ole mitään epäselvyyttä, etteikö se olisi hyödyllistä. Eli sitä ei tarvitse pohtia, onko se jonkun yksittäisen gynen suositus, koska ei ole. Suositus on ihan yleinen, harmillisen moni ei vain tiedä sitä.

• Nainen91

Itsellenäkin meinaa olla vauvakuumetta ja olen paljon lukenut palstoja täälä,mutta eipä ne tähän ole auttaneet. En tiedä pitäiskö ,vielä odottaa,kun saa nuo e-pillerit syötyä loppuun. Heinäkuussa loppuisi. Pitäisi vain,vielä jotenkin saada miehelle puhuttua asiasta :)

• Sham-An

En haluis mitenkään pahottaa kenenkään "kauan yrittäneen mieltä", mutta ilokseni ilmotan, että hiukkasen rakenteellisvikasesta kalustosta huolimatta muutaman päivän takanen haamu on nyt vahvistunu. Täytyy vaan toivoa, että tää pysyis tuolla mahassa ja jaksais kasvaa oikeeksi ihmiseksi..
      Toivon tuhannesti miljoonasti plussatuulia kaikille!! Ihmeitä oikeesti tapahtuu..
      P.S. Kaupasta saa muuten sellasta vitamiinivalmistejuttua. Sen nimi oli jotain ja Mama, oisko ollu joku Vita Mama tms. Tarkotettu yrittäville, odottaville ja imettäville. Siinä on foolit ja muut hyvät. Mä popsin sitä yritysaikana..

• Miisua

En täällä kenenkään mieltä pahoitella! Tottakai omasta plussasta saa ja pitää iloita sydämensä pohjasta! Onnea Sham-An! Nyt vaan peukut pystyyn tyyppi jaksaa hengailla masussa.. :)

• tytteliini84

Onnea Sham-an! Hieno uutinen, nyt peukut pystyssä. Kyllä sitä vaan on niin iloinen toisten puolesta kun lukee näitä ilouutisia =0). Kenenkään ei pidä olla pahoillaan siitä! Eilen mulla varmaankin oli oviskipuja, täällä vasta opettelen niitä tunnistamaan. Tuntui äkillinen vihlaisu alavatsassa ja sen jälkeen tuli ihan samanlainen tunne ku silloin ku menkat alkaneet. Menin vessaan ku ajattelin, et alkoko muka nyt et onks kroppa niin sekasin pillereiden lopettamisesta et nyt alkaa ihan ennen aikojaan. Mut eipä mitään tapahtunut. Ehkäpä siis ovisjuttuja...

• Miisua

Hämäänä tää naisen kroppa. Mä kans koko aika elättelen toiveita oviksesta, mut ei vielä kyllä mitään ihmeempiä oireita oo. Nännien kipeytymistä taas odotellessa :D Salaa vähän toivoin et olis tää toinen luomukierto jo vähän lyhyempi kun ensimmäinen mut eipä näillä näkymin lyhene. Toivon vaan ettei nyt hirveesti siitä 62kp:stä pitene. Saa nähdä :)

• Haavemama

Heippa tänne taas pitkästä aikaa,
      tulin lueskelemaan, että löytyykö palstalta vielä samoja tyyppejä joita oli viime marraskuussa kun itse pillereitä lopettelin ja vauvakuumetta tänne kirjoittelin/purin. Onko kellään tietoa mikä tilanne kukkotytöllä?
      Shan-Am: Onneksi olkoon sinulle. Taidetaan mennä melkein samassa tahdissa? Itse tein plussan viikko sitten sunnuntaina, edelliset menkat alkoi 9.3. Eli nyt olis menossa ilmeisesti rv 6? Itsekin täällä kovasti toivon, että pysyisi sisällä , yhden keskenmenon nimittäin kokeneena. Saanko udella alun raskausoireitasi (toki muutkin lukijat saavat vastailla ketkä ovat samoilla viikoilla suurinpiirtein), pakkohan ei ole vastata, mutta olis kiva jos jonku kans vois jakaa ajatuksia.
      Aivan neuroottisena itse, kun ei ole juuri mitään - välillä nipsuilee masua just niinku menkat ois alkamassa ja pikkuisen välillä rintoja aristaa/nipsii. Siinäpä ne, välillä miettii jo että liekö edes lähtenyt kehittyyn.

• Jokohan?84

Hurjan paljon onnea Sham-an!! Nyt peukut pystyyn, että siellä kans menis raskaus niinkuin pitääkin!

Haavemama, aika samoilla viikoilla ollaan menossa! Mulla nyt rv 6 3. Mulla oli ennen plussausta toooosi runsasta valkovuotoa monta päivää! Yleensä ei valkovuotoa ole juuri koskaan ja jos onkaan niin hyvin niukasti. Alavatsaa nipisteli aikamoisesti parin päivän ajan juuri silloin kun kuukautisten olisi pitänyt alkaa, se nipistely loppui sitten ku seinään. Nyt oikeastaan mitään suurempia oireita ei ole! Rinnat on tosi arat ja turvonneet sekä aamuisin on aiempaa suurempi nälkä. Väsymys ajoittain jotain ihan uskomatonta..päikkärit tullut tutuksi joka työpäivän jälkeen :) Mutta siinäpä ne sitten onkin, minkäänlaista pahoinvointia tai heikotusta ei ole! Tuntuukin välillä, että onkos siellä massussa nyt ketään??! Pakkohan se on uskoa, että siellä joku majailee :) Eiköhän se mahdollinen pahoinvointikin sieltä vielä tule..

• Sham-An

Heip Haavemama!
      Mulla oli aiemmin, varmaan joskus kiinnittymisen aikaan tai mikä vaihe nyt sitten olikaan 3-4 pvää sellasia outoa nipistyksiä mahassa ja kun ne meni ohi ni ei mitään. Tai ihan toisinaan tunnen sellasen nipistyksen vieläkin, mut ei mitään muita oireita ja sehän tässä vähä ihmetyttää..

• Haavemama

Jokohan?84 ja Shan-Am: Kuulostaa kyllä sille, että teillä taitaa olaa yhtä oireetonta kuin mullaki? Itse täällä en taida olla ainoa joka ymmällään oireettomuudesta. Tosin en kyllä edes tiedä milloin kunnon oireet esim pahoinvointi yleensä pukkaa päälle. Ensimmäistä kun odottelemme. Entäs teillä? Ikää näyttäs olevan ainakin saman verran kuin jokohanilla (oletan että 84 on syntymävuotesi)? Saako udella missä päin Suomea asustaa samsassa veneessä olevat?
      Oletteko jo tilanneet enuvola-ajan? Itse sain vasta viikolle 10. Tai se on kuulemma täällä käytäntö. Nyt sitten pähkäilen, että pitäskö mennä yksityiselle varhaisultraan - meinaattekos te mennä?
      Yleisesti pähkäilen, että haittaakohan muita vauvakuumeilijoita kun täällä näitä odottavien asioita pähkäillään, että pitäisköhän meidän siirtyä näissä asioissa jonnekin odotus-palstalle?

• onnea kaikille

Onnea kaikille plussanneille! Halusin vain tuoda vähän mielenrauhaa teille kertomalla, että aika harvalla ihan ensimmäiainä raskausviikkoina plussaamisen jälkeen on mitenkään roppakaupalla oireita. Raskaushormoniarvot ovat vielä sen verran matalat, ettei oireita juuri ole. :) Pahoinvointikin alkaa tyypillisimmin vasta siellä rv 7-8 tienoilla, kun hormonitasot ovat huipussaan. Toki on joitakin, joilla sitä on alusta asti, mutta ei se niin yleistä ole. Lisäksi kaikillehan ei sitä pahoinvointia tai muitakaan oireita tule ja raskaus menee silti aivan normaalisti ja turvallisesti alusta loppuun. Ei siis kannata siitä oireettomuudesta paineita ottaa, kyllä se raskaus sitten konkretisoituu myöhemmin, oli oireita tai ei. :)

• tytteliini84

Haavemama : Vaikkakin olen vasta näitä juuri aloittamaan yrittäneitä niin haluan sanoa oman mielipiteeni tuohon varhaisultrajuttuun. Kun oli tällä viikolla gynellä yksityisellä niin hän kertoi mulle tästä neuvolan tekemästä ultrasta ja sitten yksityisen puolen tekemästä varhaisultrasta ja jo siinä vaiheessa tiesin että sitten aikanaan (joka toivottavasti olisi pian =0) ) haluan ehdottomasti käydä yksityisellä varhaisultrassa. Gyne kertoi, että kun on testannut olevansa raskaana olisi hyvä käydä varhaisultrassa, jossa varmistuu, että siellä on todella asukki jäänyt majailemaan. Kertoi tapauksista, joissa raskaustesti ollut plussaa ja sitten kun mennyt neuvolan ultraan onkin todettu olevan tuulimunaraskaus ja nainen ehtinyt jo täysillä iloita raskaudesta ja luullut olevansa raskaana. Tällainen ois ihan kauheeta, joten aion kyllä käyttää kaikki mahdolliset tutkimukset aikanaan varmistamaan et kaikki ok. Mutta tää siis vaan mun oma hlökohtainen mielipide, mutta halusin tän jakaa. Ja sitten mielestäni ei teidän alkuraskausaikaa olevien tarvitse palstaa vaihtaa. On kiva lukea täällä samassa palstassa näitä juttuja, jos vaikka itsellä jossain vaiheessa sama tilanne edessä. Tietysti varmaan pidemmällä raskaana oleville on ihan oma palstansa antoisampi. Mutta jälleen kerran tämäkin vain mun mielipide =0). Joka tapauksessa hirmuisesti onnea!!

• pipsukka18

Hei taas!
      Ajattelin kanssa itse vastata tuohon varhaisultra juttuun.. Minähän en silloinn käynyt varhaisultrassa ollenkaan kun vasta 12viiikolla ja siellähän ei ollut sitten kaikki hyvin... Minä ainakin seuraavalla kerralla aion aiemmin käydä ultrassa että siellä todella olisi sitten kaikki hyvin... Tai ettei anenkefalia epäilystä olisi seuraavassa... Se oli kyllä tosi rankkaa ja nyt vasta tuntuu että on päässyt asian yli jollain tasolla ja se on mahtavaa.. On uudelle raskaudelle sitten tilaa.. Noh aiemmin mietin tosta varhaisultrasta niin että en menis jos se meneekin kesken sitten myöhemmin mutta kyllä suosittelisin kaikille... AInakin saisi mielenrauhan.. Ja vaikka se menisi kesken niin sitten uudestaan yrittämään... Kyllä se terve pieni sieltä tulee jossain vaiheessa... Ei ainakaan minua haittaa vaikka jotkut puhuu raskauden jutuista täällä.. Ja jep kun minulla oli silloin viikkoja ton verran niin ei mulla ollut pahoinvointia ollenkaan.. Rinnat olivat arat ja alavatsakipuj mutta muuta ei.. Sitten vasta 7 viikolla tuli pahoinvointi ja muitakin oireita.. Ja tottahan se on ettei kaikille tule ollenkaan oireita raskausaikana... Mutta jokainenhan odotttava äiti miettii että onkohan siellä kaikki hyvin... Mutta hyvällä mielellä meette... Vaikka varmasti välillä vaikeaa kun ajatuksistaan ei välillä pääse millään eroon.... Toivon itsellekkin plussaa pian.. Ja ai niin on jo melkein viikko kaavinnasta ja ei oo vuotoo oikeen yhtään...Tai ei ollenkaan.. Jes alkaa keho normaalisoitua... Ihanaa... Pääsee kohta jännäilee tänne teidän kanssa samoihin tilanteisiin :) Onnea kaikille plussanneille! Olen onnellinen teidän puolesta! Ja toivotaan että kaikki menee hyviin loppuun asti!

• kuumeilija28

Onnea plussista täältäkin, välillä tulee täällä vierailtua, itselläkin kun vielä sen verran alussa tää raskaus, nyt siis 8 1. Viikko sitten kävin ultrassa, oli ihan julkisella, kun edellisten menkkojen perusteella tuo aika sinne annettiin. Itse kyllä tiesin, että ei se vielä 12 viikolla todellakaan ole, kun niin myöhään sain plussan testiinkin. Mutta syke pikkuiselta löytyi ja kaikki muutenkin niinkuin pitää. 3 viikon päästä sitten uusi ultra. Pahoinvointia ollut nyt pari viikkoa, etenkin iltaisin. Töissäkään en ole voinut olla ja ainakin vielä tää viikko saikkua. Onneksi en ole oksentanut kuin yhtenä iltana, mutta muuten on vaan sitten niin kuvottava olo toisinaan. Väsymys ollut myös etenkin viimeisen viikon aikana riesana.
      Toivotaan, että pikkuiset meillä nyt kaikilla mukana kestää ja muille myös kovasti plussatuulia!

• Äiti 2010

Minä usein vain lueskelen tätä palstaa, mutta käyn aina silloin tällöin myös kirjoittelemassa kuulumisia. Sen verran taustaa, että yritetty ollaan lokakuusta lähtien. Nyt siis kierto 27/44-47 ja ovulaatin pongasin tuossa 10.4 ja tietekin se käytettiin hy väksi. ;) Nyt oireena vihlaisut mahassa, raudan maku suussa ja hiivatulehdus. Ennen ei ole tälläisia oireita ollut. Toki mahan vihlaisut saattaa johtua ihan muusta ja raudan maku suussa voi johtua verta vuotavista ikenistä ja hiivatulehdus pelkkää sattumaa. Olen vain lukenut, että raudan maku ja hiivatulehdus olisi selviä raskauden oireita, en sitten tosin tiedä voiko ne tulla jo näin aikaisin. Mutta toivoa on tietenkin hyvä pitää yllä koko ajan, eikä vain? Kertokaahan kommenttia.

• haave pikkuisesta

Onnea kaikille plussanneille! En olekaan täällä vähään aikaan käynyt kun ei ole ollut mitään kerrottavaa :/.
      Luomumenkkoja ei edelleenkään kuulu, pillerit lopetin vuoden vaihteessa. Eli reilu 4kk jo mennyt. Gynellä kävin 6 vk sitten ja se kertoi että kroppa on totaalisen unessa. Käski odottaa 6 viikkoa ja aloittamaan sitten Divina -kuurin. Tänään sitten hain nuo apteekista ja siellä vähän ihmeteltiin miten näin nuori (28v) saa tuollaiset lääkkeet. Ostin ne nyt kuitenkin ja pakkausselosteesta luin että ne on jotkun hemmetin vaihdevuosilääkkeet!! Onko kukaan kuullut että joku olisi syönyt Divinaa jotta saisi menkat alkamaan ja kropan toimimaan?? Jotenkin vaan epäilyttää...
      Muutenkin on jo niin epätoivoinen olo...miten voin ikinä tulla raskaaksi jos ei päästä edes yrittämään? Ainoat muutokset mitä kropassa on tapahtunut on hiusten ja naaman rasvoittuminen, eikä rinnat ole enää sellaiset kiinteät kuin ennen. Muutenkin on oma kroppa alkanut ällöttämään, enkä ole ollut kyllä yhtään ennen tällainen. Seksiäkään ei tee mieli. Kauhea paapatus, sori, mutta en ole kenellekkään sanonut että haluaisimme vauvaa joten johonkin tätä ahdistusta pitää purkaa.

• Miisua

Voi että haave pikkuisesta :( Inhottava juttu. Mehän samaan aikaan lopetettiin ehkäisy ja mulla on ne yhdet menkat tullu. Toivotaan nyt kovin et sullakin hyöty löytyis lääkkeistä sit ainakin. En osaa ite sanoo yhtään noista lääkkeistä, en tiiä niistä mitään. Mut täällä ollaan hengessä mukana toivomassa et kaikki kääntyy hyväks :)
      Mä tossa aamulla testailin ovista eikä ollut. Viime kierrossa oli just tänään ovis eli nyt taitaa tää kierto taas vähän pidentyä. Ja mä niin toivoin et olis jo vähän lyhentynyt.. No, ei auta itku markkinoilla! Jotenkin masentaa tää ankee ilmakin. Ei tunnu oikein toi seksikään maittavan. Eilen sit väkisin touhuiltiin, pienenä erotiikan tappajana sanoin miehelle et nyt on pakko kun ovis lähenee! :D Vähän väkisin vääntämistä mut homma hoitu :)

• Jokohan?84

Hui kauhistus..olin ihan varmasti päättänyt, että ultraan en yksityiselle mene vaan maltan odottaa sinne rv 12-13 ja mennä neuvolan kautta..mutta mutta nyt kyllä alan kauhusta kankeana muuttamaan hieman mieltäni näitä juttuja lukiessa! Kääk!! Täytyy ottaa asia puheeksi ja kysyä ensi viikon neuvolakäynnillä, ensi to on rv 8 ja silloin sopivasti ensimmäinen aika neuvolaan :)

kauhean vaikeaa pitää tämä salaisuus omana tietonaan, mieli tekis kertoa tuleville isovanhemmille ja ystäville! Järki kuitenkin sanoo, että aika varpaillaan pitää näin alussa vielä olla ja pitkän aikaa..missä vaiheessa te jo lapsia saaneet kerroitte asiasta muille??

• tytteliini84

Täällä taas muiden riesana ihmettelemässä oman kropan touhuja... Mä kun tässä vasta tutustun oman elimistön toimintaan ilman ulkopuolisia hormonivalmisteita. Siis eka pilleritön kierto menossa. Alunperin laskeskelin, että jos menkat alkais samalla kierrolla kun pillereidenkin kanssa (mikä ei nyt todellakaan välttämättä pidä paikkaansa), niin koskahan suurin piirtein ovikseni mahtaisi olla. Silloin kun tämän laskun mukaan oletin oviksen olevan niin ei ollut mitään oireita. Sen sijaan siitä arvioidusta oviksestani noin 4-5 vrk tuli sellainen olo, et nyt alkaa menkat. Vihlasi mahasta ja kramppas ja meninkin heti vessaan ku oli ihan totaalisesti sama tunne ku menkat alkanu. Mitään ei kuitenkaan kuulunut ja seuraavana aamuna tuli mitattua lämpö, joka oli 37. Peittoa heiluttelimme tuon viikonlopun tienoilla. Oletin siis, että ehkäpä ne nyt sitten oli oviskipuja. Tiedä sitten siitä yhtään mitään, mutta pakko tässä nyt on näitä tuntojaan vähän purkaa. Eilen tästä ovisjutusta tuli aikaa 6 vrk. Mahassa alkoi taas tuntua hassulta, vaikea oikeastaan kuvailla miltä, kun ennen ei ole ollut ihan tällaista tuntemusta. Se ei ole varsinainen kipu, mutta sellanen epämiellyttävä tunne. Vessassa pyyhittäessä paperiin tuli sellainen hyvin haalea ruskean, vaal.punaisen sekainen "limatahra". Ajattelin taas kerran, et no nyt sitten menkat alkaa. Jos siis alkais niinkuin pillereiden syönninkin aikaan niin pitäis ens ma olla se alkupäivä eli siis eilisestä ois siihen sitten 4 vrk. Tänään aamulla odottelin sitten et nytkös alkais, mutta sama homma jatkuu. Taas tuli hyvin, hyvin pieni ruskea tuhru. Ja nyt tuntuu taas se hassu tunne mahassa. Jos ne viikko sitten olleet menkkamaiset kivut oli ovisjuttuja niin siihen nähdenhän mun menkkojen ei pitäisi sitten alkaakkaan vielä maanantaina, mut nyt nämä ennenkokemattomat vatsaoireet ja tuhrut taas lupailevat, jotenkin niitä menkkoja. Ennen mulla on alkanu menkat melkein tasan tarkkaan samalla kellonlyömällä ja on menneet niin, että kun tunnen vihlaisun ja menen vessaan niin samassa sitten tulee kyllä jo kirkasta verta ettei mitään tuhrutteluja ja sen kummempia ennakko-oireita ole ollut. Siksi täällä nyt ihmettelen oman kropan toimintaa. Pohdin tässä, että jos menkat ei ala maanantaina niin onko mitään järkeä vielä tehdä raskaustestiä? Kun jos se ovis on tosiaan ollut vasta silloin viikko sitten niin eihän niiden pitäis alkaa sit vielä ma, mut jos laskee vanhan pillerikierron mukaan ni sitten pitäis. Ja kuinkas usein te olette sitten niitä testejä tehneet, kun menkkoja ei ole kuulunut? Mietin tässä jo sitäkin, että jos menkkoja ei kuulu ja raskaustestit näyttää kerta toisensa negaa niin missä vaiheessa ois sitten syytä hakeutua lääkäriin? Pyytelen jo anteeksi jos on sekavaa tekstiä, mutta olisi kiva kuulla vähän toisten ajatuksia et mitä ajatella. Itsellä kun on ajatukset niin sekaisin, kun on luullutu tuntevansa oman kroppansa ja jälleen se vaan onnistuu yllättämään. Toivottavasti nämä ei ainakaan ole vaan mitä hormonimyrkyn tekemiä tepposia, et oireilee ilman syytä...

• tipitii

itse tein testejä useamman ensimmäisillä luomukierroilla :D Minäkin luulin tuleeni raskaaksi siittä ku rinnat kipeyty ennen ensimmäisiä luomuja, ku ei ennen ollut mitään oireita pillereiden takia. Itsellä kiero meni todella sekaisin, saattoi olla kietoväli 47 päivää, nyt kierto muuttui helmikuussa sillain että kierto väli oli 24 päivää ja nyt menkkoja ei näy eikä kuulu :s et minulla on mennyt jo melko kauan eikä elimistö ole normalisoitunut. Itse kävin vasta lääkärissä tarkistuksessa,mutta lääkäri ei kummemmin ottanut kantaa asioihin koska en ole ollut ilman pillereitä kovin kauaa (tai sitten ei ymmärtänyt kertomaani koska oli ulkomaalainen) Minulla on ollut kans tuommosta että tulee muka nuita raskausoireita,vaikken koskaan raskaana ole ollutkaan... omalla kohdalla varmaan kuvittelun tulosta on koska vauvakuume on todella kova :D

• Felicia88

Moikka kaikki pitkästä aikaa!
      Mä vähän veikkaisin, että kropan oireisiin heti pillerien lopetuksen jälkeen ei kannattais niin hirveesti kiinnittää huomiota, kun voi tulla vaan stressiä ja on ihan normaalia, että tasoittuminen vie aikaa. R-testiä voi tietenkin tehdä välillä, jos epäilee, että olisi jo raskaana, mutta tosiaan voi hetki mennä, että ovulaatiot käynnistyy :)

Minulle ei kuulu tällä rintamalla mitään uutta. Ei raskautta vielä ei. Alkaa jo vähän mieli olla maassa, mutta yritän parhaani pysyä positiivisena. Onnaakohan kuinka suurella prosentilla yrittäjistä ihan luomuna puolenvuoden yrityksen jälkeen? tuntuu vaan niiiin pitkältä ajalta. Vaikka kai se vuosi on se normaali aika. Puolet mennyt. Kävin tänään ostamassa vehnänalkioöljyä jääkaappiin, ja aijon popsia sitä koko seuraavan kierron. Ja testata ovulaatiota taas pikku tauon jälkeen :) Toiveet korkealla!

Tsemppiä kaikille kuumeilijoille ja plussanneille!

• Nainen 21

Vielä,kun itse jaksaisi odottaa muutaman kuukauden niin pillerit loppuu,niin miehen kanssa koitetaan yrittämään lasta. Rauhallisesti otetaan ja ei haittaa,vaikka siinä menee aikaa monia kuukausia tai jopa vuosia ennen,kun raskaaksi tullaan :)

• Miisua

Voi jessus, kuuntelen just Soul Captainin Vauvantekohommaa. "se on simppelii, siihen tarvitaan vaan pimppi ja pippeli. kun mä sanon uuh, sä sanot aah, siitä tulee vauva" KUN EI TUU! :D

• Hei. Haluaisin tiedustella koska voi hakeutua lääkärin puheille? Olen nyt päälle parikymppinen ja ollut peräkkäin kolmessa 2v suhteessa ilman ehkäisyä aina. Silti en koskaan ole tullut raskaaksi, ja papat ym. otettu ovat kunnossa. Nyt yritetty lasta mieheni kanssa n. vuoden käyttäen apuna ovis tikutusta, ovis näkyy kauniisti mutta kertaakaan ei ole tärpännyt. Joten nyt siis mietin koska uskallan mennä lääkärin puheille ilman että nauretaan pihalle? Olisin oikein kiitollinen vastauksista ja plussatuulia kaikille! :)

• lääkäriin vaan

Hei, lääkäristä ei ketään naureta pihalle. Sinun historiallasi on aivan aiheellista hakeutua jo tutkimuksiin, vaikka nuori oletkin. Ylipäätään vuoden yrittämisen jälkeen voi hakeutua tutkimuksiin, se on ihan yleinen ohje.

• vauvelintuoksua

Heippa taas tännekkin pitkästä aikaa.. Tosiaan minäkin uskaltauduin tekemään sen testin viime perjantaina. Ihan kaupasta ostin pregcheck merkkisen testin ja negahan se oli :( Niinkuin arvelinkin. Mutta sainpa mielenrauhan. Ja tiiättekö musta tuntuu että mun keho on taas liikaa miettiny raskautta kun kaikki "oireet" loppu kun seinään kun se nega tuli, ja vielä kaiken kukkuraksi samana iltana alkoi ruskea vuoto :D Tosin vuotoa on tullut nyt 2 päivää ja menkat ei siis ole alkaneet. Tiiä nyt sitten onko nämä taas ne kuukautiset muka, viimeksikään ei tullut verta vaan pelkkää ruskeaa tuhrua... Vaikeeta tietää että mitä tää nyt on ja voinkohan tällä hetkellä edes raskaaksi tulla. Mutta koitetaampa nyt stressata tämä muutto ensin pois alta ja sit ku on asetuttu niin aletaan miettimään tätä vauvahommaa vähän paremmin :) Ihanaa kun kesä tulee, ulkona jo lämmintä ja aurinko paistaa!

• tipitii

Tänään pamahti ovulaatio testin 2 viivaa, molemmat jopa silmin nähden saman vahvusia! Ensimmäinen kerta ku saan mihinkään testiin kaksi viivaa! :) Kumma miten sitä voiki olla näin onnellinen muutamasta viivasta :D Nyt vaan peitto heilumaan ja toivotaan sitä toivottua tulosta! :) Hyvää kevättä ja tuulia kaikille! :)

• vauvelintuoksua

Jee, varmasti kiva tunne saada kaksi viivaa :D ite kun sais ees ovistestiin niin johan sitä ois ihmeissään. Oih, yks kaveri sai tossa pari päivää sitten vauvan

• Miisua

Voi harmi vauvelintuoksua.. Uutta putkeen vaan! :D Ja hieno homma tipitii! Peitto tosiaan heilumaan ja kunnolla!
      Mä ite kans tein noita ovistestejä tossa viime viikolla eikä niihin mitään plussaa tullu. Tai mulla on niitä Clearbluen niin tässä tapauksessa hymyviivaa. Ja alko niin ketuttaa etten ees tehny sitä koko pakettii loppuun. Nyt siis kierto venyy taas kivasti. Jos kierto pysyis samoissa niin menkkojen pitäis alkaa 3.5 ja oviksen olis pitäny olla jo viime sunnuntaina aikalailla viimeistään. Ja oon kyllä varma ettei oo ollu. Viimeks oli niin selkeet tuntemukset ja nyt ei oo ollu mitään. Tänään on vähän tuntunut sellasta "kipua" oikean puolen munasarjoissa tai jossain siellä mut enpä usko et on mitään. Plaah sanon minä! Vauvakuume kasvaa päivä päivältä ja alkaa ottaa jo päähän kun 4 kk tätä yritystä jo takana. No, eipä tää oo vielä mitään kun toiset koittaa monta vuotta. Mun kans täytyy foolihappoja hakee, greippimehua jo kaapissa on :)

• tipitii

täällä kans muutama ystävä on saanut vauvoja ihan tässä parin kuukauden sisällä niin omaki kuume kasvaa kasvamistaan! Minä kans tilasin itselle foolihappoa, D-vitamiinia jos nuista jotaki apua olis :D Laihdutus hommatki on lähteny ihan hyvin käyntiin, parissa viikossa -4 kiloa :) Ylipainoa on hieman että jos laihtuminenki auttaisi asiaa =) Mikä vaikutus tuolla greippimehulla on? Onko se ihan normi greippimehua vai verigreippi? :o ajaako molemmat saman asian? :o

• vauvelintuoksua

hmm, tossa olis jonkunlainen vastaus kysymykseen, netistä löyty.

Ravinto

- Terveellinen ja monipuolinen ravinto on eduksi molemmille.
      - Naisilla joilla ei erity tyypillistä hedelmällistä limaa ovulaation aikaan tai sitä on hyvin vähän, saattaa auttaa greippimehun juominen kuukautisten ja ovulaation välisenä aikana.
      - Punaviinin sanotaan lisäävän kohdun verenkiertoa ja näin lisäävän alkion kiinnittymismahdollisuuksia. Pieniä määriä punaviiniä voi siis nauttia luteaalivaiheen aikana.
      - Naisen tulisi juoda riittävästi vettä.
      - Papaija saattaa olla raskautta toivovalle naiselle pahasta. (Käytetään ehkäisykeinona jossain päin Etelä-Amerikkaa.)

Ite en oo ennen kuullu tuosta punaviinistä :D harmi ku se on niin pahaa etten kyllä voi sitä juua! Mutta greippimehu siis ilmeisesti paksuntaa sitä ovislimaa että se on helpommin tunnistettavissa?. Ei saa liikaa juoda, olikohan että joku 2-2,5dl päivässä :)

• tipitii

ahaa niin justiinsa.. Itse oon kyllä kuullu ton punaviini jutun,mutta sitä nyt ei juo ku korkeintaan hirveessä humalassa :D Juu,ilmeisesti se siis vaikuttaa jotenki nuihin limajuttuihin,vois kokeilla enskierrolla ellei nyt tapahu mittää :) Onko tuo greippimehu jostain luontaistuote kaupasta vai saako ihan normi marketeista? (en oo koskaa tullu huomanneeksi kaupassa tuommosta mehua,siksi tyhmä kysymys :D)

• Jokohan?84

Heipä hei taas kaikille.
      Voi kun kovasti toivoin, että tänne palstalle ei tarvisi enää palata..tätä toki EN tarkoita mitenkään pahalla ketään kohtaan, mutta no joo ymmärrätte varmaan..Eilen RV 8 ja varhaisultrassa käytiin varmistamassa, että pikkuisela kaikki hyvin. Perseelleenhän se sitten meni! Eilen gyne kertoi, että kyseessä rypäleraskaus ja passitti sairaalaan jatkohoitoon. Tänään sitten sairaalassa tutkimuksissa selvisi kyseessä olevan tuulimuna, huomenna ois sitten kaavintaan meno. Sanat ei riitä kertomaan kuinka paskalta voikaan tuntua!!! Eilen vielä onnesta leijunut ajatuksesta, että meille tulee oma pieni vauva joulukuun alussa ja huomenna sitten kaavintaan, tuntuu äärettömän epäreilulta, pahalta ja kaikkea muuta paskaa! Itketty on yhdessä ja erikseen eilisestä uutisesta lähtien, pakko vaan uskoa että kyllä tämä tästä. Toivottavasti raskautuminen uudestaan tapahtuisi aika piakoin. Onko kenelläkään kokemusta raskautumisesta kaavinnan jälkeen? Kuukautisia kaavinnan jälkeen saa odottaa sen 3-6 viikkoa ja saas nähdä miten kierrolle sitten käy..sitä nyt ei jaksa vielä murehtia, mutta toivotaan nyt, että kaikki alkais rullaaman ihan normaalisti pian!

Huh huh, tulipas vuodatus..

• Miisua

Voi ei Jokohan?84.. Koitat nyt vaan jollain tavalla saada taas arjen jatkumaan. Harmittaa kyllä niin paljon sun puolesta :( Voimia nyt hirmuisesti sinne!

• Miisua

Oon ihan satavarma et nyt on taas ovis. Nännit tuli täs alkuillasta taas kipeiks. Jännää kyllä kun tää on näin selkee.. Eilen olin varma ettei mitään ovista oo eikä tuu mut nyt oon varma et menkat alkaa 12-16 päivän päästä. Tietty toivon ettei alakaan ;) Mies tulee kohta suihkusta, taidankin mennä vähän sitä tonne viettelemään :D
      Vois jestas, tässä tuntee ittensä ihan hulluks jo! :D

• -MHE-

Täällä pitästä aikaa...nyt on tilanne se, että ollaan aloitettu lapsettomuuden tutkimukset, miehellä tutkittu sperma ja minä olin nyt tällä viikolla ensimmäisessä sisätutkimuksessa. Aiemmin tehty labrat ja yksi lääkärikäynti.

Miehellä jonkin verran jotain heikentymää? , mulla nyt kp 11 ei vielä merkkejä oviksesta. Nyt clomit ja keltarauhashormonia sekä edessä vielä munasarjojen? aukiolotutkimus. Mitään suoranaista vikaa ei ole löytynyt, mutta mun ikäni vuoksi, kohta 39 v, varmaan tässä nyt suht nopsaan edetään...

• veuvelintuoksua

Jokohan84:lle voimia ja toivottavasti teitä onnistaa uudestaan mahdollisimman nopeasti :( puhallan sinne plussatuulia hirveästi!!! Me ollaan saatu nyt muutettua, huh yks stressinaihe vähemmän.. Ei menkkoja täällä vieläkään. Siitä ruskeasta niukasta vuodosta on nyt noin 13 päivää ja eilen oli maha ihan tajuttoman kipeä koko päivän... Maha tuntuu myös välillä tosi kovalta.. Pupuiltiin vielä illanpäälle ekan kerran uudessa kodissa ;) hihi. Vielä en oo ehtiny hankkia omegaa ja foolihappoa mutta ajattelin tällä viikolla käydä ostamassa nimittäin samassa kaupassa myytiin myös sitä vehnänalkioöljyä, että jospas sitäkin uskaltautuisi maistamaan :)

• Äiti 2010

Täällä saatu vahva plussa viime lauantaina eli raudan maku suussa, vihlaisut mahassa ja hiivatulehdus eivät ehkä sittenkään johtuneet muusta kuin raskaudesta. :) Nyt onkin sitten jomotellut mahaa oikein kunnolla ja rinnat tulleet kipeisi. Ensi viikolla jo neuvola, koska kierrot olleet niin pitkiä niin saadaan varmistettua oikeat viikot, vaikka luulen todella, että 10.4 ovulaatiosta tärpännyt.
      Toivotaan nyt että pikku matkalainen pysyy matkassa mukana. :)
      Plussatuulia teille kaikille ja mukavaa tulevaa kesää.

• tipitii

Täällä vielä odotellaan tapahtuuko mitään, taas on mahdollisia raskausoireita ilmaantunut.. Alamahassa tuntuu kuplintaa ja pieniä vihlaisuja silloin kun vaihtaa äkillisesti asentoa, muutamina iltoina on ollut selkä ja jalat todella kipeät, pitäny ottaa ihan lääkettäkin muuten ei voi nukkua ja eilen illalla alkoi kauhea palelu :s rinnatki on tullut kipeäksi.. tuo on yleensä ollu merkki mekoista, yleensä viikkoa ennen ku menkat alkaa rinnat tulee kipeäksi.. Ärsytystä on myös ollut muutamana päivänä.. Olo ei kyllä ole semmoinen että menkat alkais mutta asennoidun niin että ne alkaa viimeistään ensiviikolla,koska se on taas niin iso pettymys sittenkun ne alkaakin ja on kerenny toivoa ettei ne ala :/ Miten se muuten on,kuinka monta foolihappo pilleriä pitäis ottaa ku yhestä saa sen 400mikrogrammaa.. riittääkö tuo yks vai? :o Miten teillä muilla menee? =)

• Felicia88

Yksi pilleri riittää!
        Mulla meni ovulaatio tossa alkuviikosta, ja nyt sitten taas vaan odotellaan tuloksia :D yritän olla liikaa miettimättä, nyt se vielä onnistuu, mutta katsotaan loppukierrosta taas :D!!

Onnea plussasta!!!

• Jokohan?84

Onnea plussista kaikille niitä saaneille!

Kaavinnasta on nyt aikaa viikko, vuotoa edelleen on koko ajan mutta se nyt lääkärin kertomana saattaa kestää sen 2 viikkoa! Sen jälkeen sitten siirrytään odottelemaan niitä menkkoja, hassua kuinka viimeisen vajaan vuoden koko ajan toivonut ettei menkkoja tulis ja nyt niitä odottaa ku kuuta nousevaa! Mulla on kaikki raskausoireet kadonnut, rintojen kipu ja turvotus, pahaolo ja turvotus muutoinkin. Tämä toivottavasti kielii siitä, että kaavinta onnistunut ja raskaushormonit alkanut poistumaan elimistöstä, toivotaan niin. Sais nyt pöydän "putsattua" kokonaan tästä kaameasta kokemuksesta ja pääsis yrittämään uudestaan! Mieliala itsellä oikeastaan aika hyvä, pakko oli vaan takoa omaan päähänsä, että tämä oli vaan huonoa tuuria eikä kenenkään syytä,piste,asia käsitelty ja eteenpäin! Toki se uusi raskautuminen olisi varmaan parasta "lääkettä" tähän sydänsuruun, toivotaan ettei kauaa tarvitse odottaa ;)

• Miisua

Onnea sinne plussasta! Mä kans käväsin foolihappopillerit hakemassa, saapa nähä onko niistäkään mitään hyötyä. Niitä oli kahta lajia niin otin ne vahvemmat mitä raskaana olevalle kai suositellaan, jospa vois sit samaa purkkia jatkaa jos tässä joskus raskaaksi tulee. Ja tuskinpa niistä hirveetä apua ees on kun nää kierrot on tätä luokkaa, nyt siis odotellaan vasta toisia luomumenkkoja ja nyt on jo kierto jotain 70 päivää kai, en ees jaksa laskee. Tosi kivaa jos se vielä tästäkin pitenee! Mun järkeni mukaan (jos pongasin oviksen tuntemuksistani oikein) menkkojen pitäis alkaa perjantaihin mennessä. Toivon sormet ristissä ettei ne ala mut epäilen kyllä vahvasti että alkaa kun ei edes siinä oviksen (jos se nyt se oli) aikoihin kauheesti edes ehditty touhuileen.. Tunteen on kyl niin sekavat. Kauheen ihanaa kun on kevät ja aurinko paistaa mut ottaa vaan aivoon ihan hulluna! Mitään muuta oiretta ei oo koko yrittämisen aikana kun järjetön kukinta naamassa!

• tipitii

Täällä saa taas alottaa yrittämiset uudellee, aamulla tein negatiivisen testin. :( Menkat alkaa luultavasti ensviikkoon mennessä.. :s viimesistä menkoista onki semmoset öö..50 päivää :o toisaalta ihan hyvä kun alkavat ja toisaalta taas ei koska joutuu taas yli kuukauden oottaan tärppääkö vieläkään.. Jospa nuista foolihapoista olis apua! parasta olis. Rupiaa niin ottaan päähän tämä homma. Suututtaa.

• tipitii

siis mitä ihmettä? En oo enää kartalla kyllä ollenkaan...eilen iltapäivällä huomasin vessassa käydessäni että pyyhkiessä paperiin tuli ihan vähäsen ruskeaa limaista vuotoa,sitä tuli vaan kerran päivän aikana..sen jälkeen tuntu alamahassa kunnon menkkakipuja jokka kesti hetken.nyt aamullakaan ei oo tullu minkäänlaista vuotoa vaikka aattelin että menkat alkaa yön aikana :o koska niin on yleensä ollu. Voiko olla mahdollista että oon tehny raskaustestin liian aikasin ja siksi se näyttää negatiivistä,koska tikutuksen mukaan se ovulaatio on ollu 25.4 muttei enään 26 eli se ovulaatio on ollu 24-25 päivä? Kaikki tissikivut on kadonnu ja menkkoja edeltävä turvotuski.. Millon se raskaushormooni alkaa erittyä,sitte ku alkio on kiinnittyny vai? :o voi olla että ne menkat kumminki alkaa ja oon jo liian hätänen ku ei tämmöstä oo ikkää ollu :D mahtavaa joudun kännykällä kirjottaan ku tietokone valittaa että mun viestien julkaisu on estetty keskusteluissa :o

• ohimennen

Vastaan tässä sivustalukijana kun odottajan aika voi olla pitkä :) Mutta joo.. eli kyseessähän voi olla kiinnittymisvuoto? Kiinnittymisvuoto tulee tosin yleensä n. 7 päivää ovulaation jälkeen. Olisiko mahdollista, että olisitkin ovuloinut myöhemmin? Kehohan tekeee välillä temppuja ja ns. rakentaa kehoa ovulaatiota varten, mutta sitten varsinaista ovulaatiota ei tapahdukkaan. Käsittääkseni tällainen tilanne ei tosin tarkoita sitä, etteikö ovulaatiota kierrossa tapahdu. Kiinnittymisvuodon yhteydessä voi myös tuntua menkkamaista kipua kun munasolu "porautuu" kohdun seinämään.

Tosiaalta tämä ei tue raskausoireita sillä raskausoireet alkavat yleensä vasta kiinnittymisen jälkeen. Sinuna testailisin vielä uudestaan ehkä tänään ja sitten parin päivän päästä jos kuukautiset ei nyt ala kunnolla. Onhan olemassa myös myöhäisiä plussia kun jostakin syystä hormonia ei erity tarpeeksi.

• tipitii

tässä minun elimistössä kaikki on mahdollista..voi olla että ovulaatio on ollu myöhemmin mitä luulen koska kuukautiskiertokaan ei oo mitenkään säännöllinen.. Sen eilisen jälkeen ei oo ollu minkäänlaisia menkkakipuja,ei yhtää mitään.. Pitää varmaan odottaa perjantaihin ja testailla uudelleen silloin jos menkat ei ole alkanut.

• vauvelintuoksua

voi ihanaa että täällä on plussailtu, onnea teille kaikille! :) Täällä edelleen odotellaan ja yritellään. Kp nyt laskujen mukaan jo yli sadassa en jaksa ees pysyä laskuissa (jos ei siis niitä ruskeita vuotoja lasketa)... Omega 3 ostettu ja alettu syömään jokapäivä vitamiinejä kans! Greippimehu on ollu kovassa käytössä mutta foolihappoja en saanut, ne oli loppu kaupasta josta niitä menin hakemaan.. Ensi viikolla alkaa kuntokuuri eli kunnon urheilu, aluksi lenkkeily ja myöhemmin kuntosali siihen ohelle. Sekä terveellisempi ruokavalio ja mm. enemmän proteiiniä ja vähemmän hiilareita. En siis oo mikään ylipainonen vaan haluan vaan elää terveellisemmin ja ei tuu mietittyä niin paljo vauva-asioitakaa ku on jotaki muuta hommaa :) Meinaan musta on tullu nykyään vaan tällanen sohvaperuna ja herkkusuu että nyt pitää jo asialle tehä jotaki :D

• Miisua

Tää naisen kroppa on kyl sen verran kummallinen laitos ettei näistä oireista kai oikein kukaan ota selvää :D Toivotaan nyt tipitii et sais jotain selkeyttä jos alkais menkat tai sit tietenkin mieluummin tulis se plussa testiin. Ja vauvelintuoksua, ehkä se rentouttaa vähän mieltä kun saa tosiaan muuta mietittävää ja ties vaikka sit just tärppäis kun ei koko aika mieti asiaa.
      Täällä kuumeisesti odotellaan taas menkkojen alkua.. Tai tietty toivon ettei ne ala mut varmasti ne alkaa! Sais sit taas alottaa uuden kierron ja odottaa ovista et sais kunnolla touhuta sit niihin aikoihin ja toivoo tärppiä. Harmittaa kyllä taa touhu, nyt jo se 4,5kk takana. Onkohan mitään luomukeinoja saada kiertoa lyhenemään? Lääkkeitä en millään haluais..

• tipitii

teinpä taas liian hätäsiä päätöksiä.. Eiköhän se vuoto sitte alkanu.. :/ nooh täähä on jo tuttua hommaa meikäläiselle.. Nyt vaan ootellaan taas muutama päivä että menkat loppuu ja sit taas tosi toimiin.. Toivotaan parempaa onnea seuraavalle kierrolle. Tuosta luomukierron lyhentämisestä mistä miisua puhu niin luin netistä tuollasesta luontaistuotteesta ku vitamore total,se on tarkoitettu tasoittamaan hormoonitoimintoa kaiken ikäisille naisille. Joitakin nettikeskusteluja luin ja joillekkin se on auttanut(?) raskautumisessa,mutta eihän sitä oikeasti voi tietää. Itse tilasin kyseisen pakkauksen,niitä söin jonku päivän ja alkoi menkat. En tiedä onko niistä oikeasti sen kummempaa hyötyä, luultavasti hyöty on korvien välissä :D mut samahan se on kaikki konstit kokeilla,eihä siinä mittään menetä.. :D

• Miisua

Kovaa yritystä vaan taas uuteen kierrokseen! Tätähän tää on.. :/ Kiitos vinkistä! En oo tollasesta kuullukaan, voisin käydä vähän luontaistuotekaupassa kyselemässä. Mieluusti koittaisin ainakin tollasa ennen mitään lääkevalmisteita. Ja kun ne menkat sentään tulee, sais vaan se kierto puolella lyhentyä.

• tipitii

joo niinhän tämä valitettavasti on :/ voit ittekkin ettiä googlesta nuita keskusteluja ku laitat vaan ton tuotteen nimen ja käyttö kokemukset,tosi paljon on hyviä kokemuksia ihmisillä..joillakin on tasoittunut kierrotki ton avulla :) myös semmonen tuote ku gelee royale on luontaistuote jonka sanotaan auttavan raskaaksi tulemisessa,ajattelin itse nuita tilata myös kunhan saan aikaseksi :D

• *ninnu*

Hei
      Aloitin tuossa uuden keskustelun vauva haaveissa 2013, tulkaa tekin sinne keskustelemaan ja jännäämään kun tämä ketju on jo niin valtavan pitkä :)

ninnu

• Miisua

Kävin tänään luontaistuote kaupasta kyselemässä ja se ehdotti juuri tota gelee royalia. Ostin se ja sit se kans suositteli E vitamiinia niin sekin tarttui mukaan. Näitä testataan! :)

• tipitii

mitä muuten se luontaiskaupan myyjä sanoi tästä gelee royalesta sinulle? Mitä vaikutuksia e-vitamiinilla on? :)

• vauvelintuoksua

Minäkin olisin kiinnostunut kokeilemaan tuota vitamorea tai gelee royalia:) En kyllä luota siihen että se mulla auttais. Voi että mua harmittaa tosi paljo ku menin syömään sen kuukauden niitä pillereitä:/ Jos en ois syöny niin kyllä mulla varmaan menkat tulis mutta kierto olis varmaan edelleen pitkä niinkuin ennen sitä niiden syömistä.. Ähh, mutta turhapa sitä on jossitella, sais vaan nyt kierron sillain inhimilliseksi, teen mitä vaan mutta haluaisin ensin kokeilla tollasia luontaistuotteita ennenku lääkärille menen.. Luin tosi mielenkiinnolla tosta vitamoresta juttua, että taitaapa olla että ensiviikolla lähtee tilaukseen sellanen paketti.

• Miisua

Olin hakemassa sieltä sitä vitamorea mutta se suositteli enemmän sitä gelee royalea. En oikein tiiä mistä syystä mut piti sitä vaan parempana vaihtoehtona. Siitä E vitamiinista se vaan sano, et se on naisille tosi tärkee ja varsinkin jos raskautta suunnittelee. Monet kuulemma kärsii sen puutteesta niin etteu edes tiedä. En edes tiiä mitä se sen ihmeemmin tekee mut pakko oli ottaa kun se suositteli. Kaikki konstit käyttöön!

• Miisua

Tää ei voi olla totta! Aamulla piruuttani tein testin ja SIIHEN TULI KAKS VIIVAA! Toinen oli vähän haaleampi mut tosi selkee silti. Ja nyt kävin apteekista hakemassa Clearbluen testin ja kappas, se näyttää 2-3 viikkoa raskaana. Mä en kestä! Ehkä maailman ihanin äitienpäivä lahja mulle, jos tää vaan on totta ja tuolla joku tyyppi oikeesti on :D

• vauvelintuoksua

Onnea Miisualle! kävin ite kans ostamassa gelee royalia luostaistuotekaupasta.. En löytänyt vitamorea ja myyjät oli kaikki kiireisiä joten nappasin sitten vaan sen gelee purkin. Olihan tuo tyyristä ku 20€ purkki mutta toivottavasti tosta ois jotaki apua ;) en vaan oikeen ymmärrä tuota annostusta kun purkissa lukee 1-2 kapselia päivässä, no mä oon nyt ottanu vaan sen yhden.. Kaippa se riittää? Pitänee varmaan myös tilata netistä sitä vitamorea jos se auttais niitä menkkoja tulemaan.. Mutta näillä mennään nyt hetkinen, greippimehua pitäis vielä hakea taas kaupasta:) Oon muuten huomannu että ihan hedelmänä greippi on paljon parempaa kuin greippimehu :)

• helmi

Heipsan olen uusi tällä palstalla ja ajattelin liittyä seuraamme.Paljon olen teidän juttuja lukenut,mutta en ole saanut aikaiseks kirjottaa...johtuu osittain siitä että koneemme on rikki ja joudun kännykän kautta käydä näillä sivuilla:) mutta asiaan...ollaan yritetty raskautta noin 5kk ja ehkäisy jätetty pois 10/11 kova vaavikuume päällä ja ovislaskuriakin on käytetty. Itse aloitin kans tällä kortilla tuon g.mehun ja tilaukseen oon pistänyt gelee royalen sekä e-vitamiinit. Haluaisin teiltä kirjoittajilta kysyä kauanko käytitte ehkäisyä esim.pillereitä tms...kun harvassa tekstissä lukee. Ja minkä vahvuista foolihappoa e-vitamiinia syöttä? Kiitos jo etukäteen vastauksista ja plussaonnea kaikille :)

• Huh, moikka vaan kaikille ja toooosi paljon onnea plussanneille!! :)
      Luin tässä illan mittaan kaikki viestit putkeen ja olen todella onnellinen plussaajien puolesta ja muille tsemppiä yritykseen! :)

Itse vasta haaveilen täällä, olen ollut suhteessa vasta niin vähän aikaa, ettei vauvan hankkiminen ainakaan poikaystävän mielestä ole vielä ajankohtaista :( tai niinhän se onkin.. Mutta ihana oli lukea teidän kirjoituksia ja innostumisia täällä :)
      Itselläni on hirrrrrmu kova vauvakuume ollut jo jonkin aikaa, toivottavasti hellittää edes vähän, kun menkkojen aiheuttamien hormoonimyrskyjen aikana tulee melkein itku kun tietää, ettei sitä omaa pikku nyyttiä saa vielä pitkään aikaan..

Tässä puolivuotta sitten olin satavarma raskaudesta, koska oltiin pupuiltu ilman ehkäsyä ja oireet sen mukaiset ja menkat myöhässä, sitten tuli todella kova alavatsakipu ja lääkäri määräsi ultraan, sieltä löytyikin 6,5cm kokoinen kysta/joku ihme möykky, joka katosi omia aikojaan ,ennenkuin leikkaukseen piti mennä. Ja nyt jotenkin pelottaa, että mitäs jos se olikin joku vakavempi juttu, kun sitä ei sen kummemmin tutkittu, jos en tulekkaan niin helposti raskaaksi :/
      Tai varmaan turha tietenkin huolehtia, mutta kun äitiys on mulle niiiin tärkee asia. :/

Mutta tosiaan, onnea yritykseen teille! :)

• Miisua

Vauvelintuoksua: mulle se myyjä sano sitä gelee royalista että 2 pilleriä päivässä voi ottaa. Eipä se purkki kyllä sitä rataa kauaa kestä.. Ehdin pari kolme päivää siis syömään niitä sen 2 päivässä :D Ja sulle helmi: ehkäisyä oon käyttänyt yhteensä 7vuotta, ensin pillereita noin 4-5 ja sit ehkäisyrengasta 2-3vuotta. Ja nyt toisesta luomukierrosta sit raskauduin :) Foolihapot mulla oli niitä 800 mutta nyt neuvolassa sanottiin et suositellaan 400 niin olen sit puolittanut ne. E vitamiini oli joku ihan perus, en edes muista minkä vahvuinen mut sitä ei nyt enää suositella ollenkaan.
      Kaikille hirmusesti tsemppiä yrityksiin! Kyllä se vielä tärppää. Ite olin varma ettei tästä tuu mitään ja kas kummaa, ens viikolla nään pienen ekan kerran toivottavasti kuvassa :)

• vauvelintuoksua

Okei=) Mä oon nyt syöny sen yhen, kannattaiskohan mun alkaa ottaan se kaks päivässä, hmmh. En tiiä johtuneeko Gelee Royalista mutta nyt oon siis viikonverran syöny ja musta tuntuu että oon paljon energisempi ja ilosempi ollu kokoajan:) Itse syön myös monivitamiinia(tosin äsken juuri popsin viimesen) joten en sitä e-vitamiiniä viiti erikseen ostaa. Niin ja katoin kyllä gelee royale purkista niin kyllä sekin sisältää e-vitamiiniä, ainakin jonkun verran. Varmasti ihanaa Miisua päästä näkemään pikkunen siellä köllimässä, voi että odotan itekki tota hetkeä, ekaa ultraa^^ Toivotaan että kaikki on siellä hyvin :)

• Miisua

Ota vaan se kaks, ei siitä ainakaan haittaa oo :) Voihan se gelee royalkin noin vaikuttaa. Onhan siinä vaikka mitä hyviä juttuja! Toivotaan vaan et mun pienellä on kaikki hyvin! Nyt vaan kaikki peukut pystyyn!

• +1

Saako tulla kuumeilemaan vaikka yritystä ei vielä olekaan? Tänään sanoin ukolle, et kun esikoiselle pitäis varaa heinäkuuksi neuvola-aika, et voisin samalla sanoa sille terkkarille että ottais ton kierukan pois, vois olla aika pienokaisen tulla. Ei se sanonut siihen juuta eikä jaata. Yleensä on kyllä sanonut heti jos ei käy päinsä, että aika toiveikkaana tässä olen. :) Oon haaveillut kolmosesta jo kolmisen vuotta, että olis kyllä ihan kiva jos vois ton ehkäisyn jättää pois... Kauhee se tunne, kun ei voi mitään muuta ajatella kuin että sais oman pienen ihanan nyytin ja sitten tietää että ei toivoakaan vielä aikoihin. Nyt on sentään toivonkipinä syttynyt. :) Foolihappoa vois itsekin ostaa. Aikasemmissa raskauksissa en syönyt mitään vitamiineja, mut nyt en tiiä miten toi kierukka on sekottanut mun kropan, ja muutenkin, ei siitä ainakaan haittaakaan ole. Paljon onnea jo plussanneille ja plussatuulia muille! :)

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      205
      3181
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1610
    3. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      95
      1472
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      92
      1379
    5. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1334
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      156
      1246
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1178
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      123
      1009
    9. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      922
    10. Tuntuu liian hankalalta

Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      44
      803
    Aihe