Asun VVO:n vanhassa todella huonokuntoisessa asunnossa. Onko vuokralaisen todellakin itse tehtävä/teetettävä remontti omilla rahoillaan ? Remontilla tarkotan lattioiden ja lattialistojen, kynnysten ja ovien uusumista ja keittiön täydellinen uusiminen.
Sisäremontti
5
93
Vastaukset
- Muuta pois
Kyllä vuokranantaja varmasti mielissään on jos vuokralainen remontit tekee ja maksaa.Kuka pakottaa asunnossa asumaan ?
- Ole tiukkana, mutta
Asiallinen. Suuremmat puutteet/viat ovat edellisen asukkaan vastuulla. Sen takiahan niissä se takuuvuokrakin on. Ainoastaan ne mitkä voidaan katsoa " asumisen normaaliksi käytön kulumiseksi " on tulevan asukkaan ( sinun ) vastuulla. Näitä voi olla esimerkiksi tahrat seinissä. Kuitenkin myös esimerkiksi loppusiivous on edellisen asukkaan tehtävä. Mutta jos et valita ja alat itse tekemään niin ei siinä enää sen jälkeen kukaan siivoojaa kutsu paikalle. Eli älä tee mitään ennen kuin asunto on tarkastettu! VVO:n remonttipaketti on siis vain pinnalliseen kittaamiseen ja maalaamiseen. Lisäksi siinäkin on säännöt mitä saa maalata.
Kannattaa olla vain tiukka asiassa. Kokemuksesta voin sanoa, ettei vuokranantajat ja varsinkaan isännöitsijät ole kovin järjellä pilattua sakkia. Pyrkivät aina tinkimään kaikesta. Edelliseen kirjoittajaan viitaten kyllä vuokranantaja varmasti on tyytyväinen jos itse kustannat ja remontoit kämpän, mutta vuokra ei siitä kyllä alene etkä jälkeenpäin saa edes kiitosta. Saattaa olla jopa, että vuokranantaja tekee valituksen kun aloit remontoimaan ilman kirjallista lupaa( eikös siihen joku laki tullut juuri ).
Itse tekisin niin, että jos ei vuokranantaja/isännöitsijä/tekninen isännöitsijä tee asialle mitään puheen perusteella tai näkemänsä perusteella, kanattaa etsiä joku virallinen tarkistaja katsomaan asunto ja siten oikeustoimien kautta. Hyvää neuvontapalvelua voit löytää varmasti esimerkiksi täältä: www.vuokralaiset.fi/ Yleensä kuitenkin jo konkreettinen pieni uhkaus riittää isännöitsijää näpäyttämään tekemään asialle jotain. - asukas x
Lähetä sähköpostia pääpaikan toimistoon, sinne mistä asuntoa haetaan ja liitä mukaan jpg-kuvat strategiasista paikoista. Minä tein näin ja tuli henkilö katsomaan remontin tarvetta. Vähän ajan päästä toivottu remontti tehtiin ja olen tyytyväinen.
- kkkkkkkkkkkkkk222
Miksi vuokrasit todella huonokuntoisen asunnon?
Ettein vain jäljiltäsi mennyt huonoksi?
Isännöitsijät tyhmiä kun ei heti ekaa toivetta täytä eki ilmaiseksi paranna asuntoa uudenveroiseksi. Vuokrankorotus mielestäsi olisi varmaan täysin asiatonta samassa yhteydessä!!!!!???????
Sossu ja Kela maksaa, buokralainen tärvelee!
Kivaa elämää....- asukas x
Todella ikävä kommentti. Ekaa toivetta, voi tavatonta.
Jos montakin vuotta saa odottaa, ja ovathan remontit kuitenkin edessä.
Maksavat ne kelan ja sossunkin asiakkaat osan itse.
Häpeäisit.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p455000Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1121570Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "481129- 131063
81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."
Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome17987Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan
Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy75950Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella8947Kulukusuunnat
Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v2852Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti
Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah56751Junan alle
Kuka päätti tai yritti päättää päivänsä jäämällä junan alle ja aiheutti sen takia veturikuskille ja muille traumat..?27713