Ollaan lähdössä reissuun lapsen kanssa. Lapsi on matkan aikana 1v3kk vanha. Olen huomannut, että Suomesta on ihan hirveän vaikea löytää lapselle (tai aikuisellekaan) rash vestiä (eli uikkarikangasta olevaa pitkähihaista paitaa, ns. surffipaitaa) ja kunnollisia melko pitkälahkeisia uimasortseja. Minun käsitykseni mukaan aurinkosuojan kemikaalit eivät ole hyväksi lapselle, joten miksi Suomesta ei saa asianmukaista varustusta lapsen auringolta suojaamiseen? Paikan päälle en näiden varusteiden hankkimista haluaisi jättää, sillä silloin etsimisessä menisi lomapäiviä hukkaan. Olisiko kenelläkään tietoa nettikaupasta, josta voisin hankkia asianmukaiset varusteet lapselleni? En halua pelätä koko lomaa, että lapseni palaa tai altistuu hirveästi kemikaaleille. Tietysti ne mitä ei saa vaatteilla peitettyä, on pakko rasvata.
Toiseksi kaipaisin myös vinkkejä noin pienen kanssa matkustamiseen. Miten kauan tuon ikäinen jaksaa olla kuumassa ulkona ilman, että se vaikuttaa terveyteen? Oletteko syöttäneet lapsille paljon sipsejä ym. suolaista, että kehon suolatasapaino on säilynyt? Olemme aloittaneet jo vissyn opettelemisen pojan kanssa, että sillä ainakin saa oloa helpotettua, jos tulee liian kuuma.
Eli siis, vinkkejä kehiin kiitos! :)
Miten suojaatte lapset auringolta?
3
119
Vastaukset
- sunsun
täältä löytyy
http://www.meditex.fi/
http://www.cocome.fi/
ja googlettamalla lisää
neuvolasta voi kysyä ruoka/juoma - tietoja ja suosituksia
ei kyllä noin pienelle tulisi mieleen antaa shipsejä ja vichyä - cvjxfj
Jos haluat vaatteiden olevan vielä hyvännäköisiä, niin tässä linkki http://www.surfdome.com/Baby_Boy_Swimwear-c1442/
- surffilomallelähdöss
Neuvolassa ei osattu sanoa oikein mitään, kun viimeeksi yritin kysellä. Vanha täti oli vain sitä mieltä, ettei lasta pitäisi ottaa edes mukaan ja oli muutenkin nihkeä. Ja kun apua ei tullut, päätin ajatella ihan maalaisjärjellä. Vissystä tuskin on mitään haittaa lapselle, jos siitä väljähdyttää hiilihapot pois. Pakkohan pikkuisen on saada lämmössä menetetyt suolot takaisin elimistöön samalla tavalla kuin aikuisenkin. Toinen vaihtoehto olisi urheilujuomat, mitä me aikuiset juomme, mutta ne nyt ei ainakaan sovi noin pienelle lapselle.
Tuntuu, että suurimmalla osalla suomalaisista ei ole mitään hajua kuumien ilmojen ruokavaliosta tai nesteytyksestä. Niin paljon olen ollut itse kuumissa maissa, että itseni osaan nesteyttää ilman, että tulee nestehukka. Mutta ärsyttää, ettei kukaan osaa auttaa asiassa, kun pyytää neuvoja pienen lapsen nesteytykseen. Täytyy varmaan konsultoida ausseja tai muita, joilla on tietoa tästä.
Mutta hei, kiitos noista linkeistä. Nyt löydämme ainakin paidan pojalle valmiiksi. sortsit varmaan löytyy ihan H&M:ltäkin, kun tuolla ei ollut yksiäkään kivoja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.62453- 1161628
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361366Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1571195- 521105
- 1161101
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051054- 571051
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46929- 60892