Ostin ebaysta tavaraa, joka ei ole vielä saapunut. Myyjä lähettänyt tuotteen noin kk sitten (odottelen vielä jos saapuisi). Maksettu paypalilla. Kuinkas tässä sitten jos tavara ei koskaan saavukkaan, saanko rahoja takaisin? Eikös paypalilla maksaessa ollut jokin turva?
Ebaysta ostettu tavara ei ole saapunut
9
511
Vastaukset
- hehe?
hieno palstavalinta, harkitsitko kauankin?
huutokaupoille, kuluttajansuojalle ja lakiasioille on omat palstansa. - käytössä2
eBayssä nykyään paljon huijareita, ei sieltä mitään kannata tilata.
Tuskin saat rahojasi takasin.
Tää on luotettava kauppa.
http://www.dealextreme.com?r=34774240
Tosin DX:lläkin joskus venyy toimitukset.
Nyt kiinalailla vaihtuu kuunvaihteessa vuosi jolloin kaikki kohta lomilla - 1qw2er3ty4ui5op
Jaa, että jos ostat huijarilta niin saat rahat takaisin? Taitaa koskea vaan luottokorttiostoksia, käteiset ja tiliveloitukset ja Paypalit saa kokea itse menetyksenä. Omat ostokset on tullut jenkkilästä 2-3 viikossa joko postilootaan tai noudettavaksi milloin mistäkin. Lisäksi kannattaa ottaa huomioon joulunpyhien aika myös ulkomailta toimituksissa, pidentää 1-3 viikkoa varmasti toimitusaikoja etanapostissa. Riippuu tietty mitä ostit, isot rahtitavarat tulee laivoilla eikä ne niin nopeita ole kuin luulis :D
- ...
paypalilla on varsin vahvat ja sitovat käyttöehdot/sopimukset. paypalilla on kyllä keinoja huijareiden vastuuseen saamiseen.
- kusetettugringo
Mulle laitettiin sieltä paska kamera ja sitten vielä piti lähettää takasin mutta eipä kuulunut uutta tilalle? sähköpostissa kaikenlaisia lupauksia että:sorry laitamme noopeeta uuden? heh nyt kamerakauppaa vetkutettu 3kk.......jos ei ensviikolla tule annan pahat palautteet ebayn huijarimyyjälle!
Sinulla on 45 vrk. aikaa ostoksen maksupäivästä tehdä reklamaatio Ebaylle tai PayPalille, rahasi saat 100% varmuudella takaisin,kannattaisi hyvissä ajoin tutustua aiheeseen vaikka PayPalin sivuilla, käytä vaikka jotain käännöskonetta apuna jos eglanti ei ole hallussa.
- pissgringo
Tollasella vetkutuksellahan noitten myyjien ei tarvitse rahoja takaisin antaakkaan kun nytkin mennyt jo 90vrk kaupasta? taidan julkistaa mokoman myyjän huijariksi......
- tripleT
http://keskustelu.suomi24.fi/node/10387109:
Tässä tietoa teille, jotka olette tilanneet netin kautta tavaraa:
Jos tilaatte esim. EBAY paypal yhdistelmällä tai maksatte jossain muualla paypalin kautta, voi saapumattomasta tavarasta reklamoida PAYPALIN KAUTTA 45 päivän sisällä maksupäivästä.
Tuo aika on todella lyhyt, sillä esim. jokin tilaustuote voi helpostikin ottaa pari kuukautta esim. USA:sta Suomeen.
Jos 45 päivän raja ylittyy, reklamaatio on edelleen mahdollinen, mutta se täytyy tehdä suoraan luottokuntaan:
http://www.luottokunta.fi/fi/liikkeellelaskupalvelut/korttiturvallisuuspalvelut
Ilmoituksen saatuaan (kannattaa laittaa tilausvahvistus, kuitti tms. sekä esim. sähköpostikeskustelun tuloste liitteiksi) luottokunta käsittelee oikaisuvaatimuksen ja pidättää myyjältä maksun. Tämä näkyy sitten verkkopankissa miinusmerkkisenä summana "hyvitys selvityksen ajaksi".
Yleensä tässä vaiheessa ns. "alkaa tapahtua" eli myyjä kuin myyjä ottaa pikaisesti yhteyttä ja homma alkaa hoitua.
Olen itse joutunut reklamoimaan kahdesti. Ensimmäisen kerran tuotteesta joka oli alunperin tilattu yli puoli vuotta takaperin, mutta joka meni huollettavaksi, eikä enää saapunutkaan takaisin. Toinen reklamaatio viime viikoilta, kun myyjästä ei kuulunut mitään. Näiden lisäksi olen ostanut jo 500 kertaa netin kautta viimeisen 10 vuoden aikana ja ainoastaan kerran on tavara hukkunut ja silloinkin myyjä palautti rahat.
Eli siis verkosta ostaminen on turvallista, nopeaa ja helppoa ja se on todella hyvin turvattu KUNHAN EI LÄHETÄ KÄTEISTÄ. Ja tsekkaa hieman, millainen myyjä on kyseessä (ebay tähdet tai verkkokeskustelut).
Toivottavasti tästä on apua mahdollisimman monelle!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 683031
- 922845
- 492067
Mietin että
Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin201535- 151329
Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon
Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..51308Aaamu on täällä taas!
Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa131291Tajusin vaan...
Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein131243Noin ulkonäkö-jutut ei multa
Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin241212- 181210