häämatkalle Sisiliaan

eea84

olemme suunnitelleet mieheni(tulevan) kanssa häämatkaa sisiliaan. ajankohta olisi syyskuu 2012. Osaatteko suositella jotain tiettyä kaupunkia Sisiliassa? Itse olemme pallotelleet Taorminan, Cefalun ja Naxoksen välillä.

6

422

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Urhoska

      Mitä loistavin matkakohde! Tosin kaupungeista en valitsisi Taorminaa tai Naxosia. Jos tykkää turistikohteista, niin mikäs siinä, mutta jo Syracusakin olisi parempi, tai vieläkin mieluummin itse menisin Cataniaan. Siellä turisteja ei katukuvasta erota, paikalliset elävät omaa elämäänsä, toki turistit huomioon ottaen. Cataniassa itsessäänkin riittää nähtävää, mutta ei sieltä ole pitkä matka päivän vierailulle vaikka sinne Taorminaankaan. Cataniassa myös hintataso on edullisempi, kuin näissä turistikaupungeissa.

    • Sisilia

      Toukokuussa 2011 kaksi viikkoa Sisiliaa autolla kiertäen voin suositella saarta. Ottakaa auto alle ja kiertelemään. Mitä nähtävää jossaki yhessä turistirysässä on? Noh, tietenkin jokainen oman makunsa mukaan...

      Meillä reitti kulki Palermo - Agrigento (Corleonen kautta tietty!) Siracusa - Catania - Naxos - Cefalu - Palermo. Kaikki meni loistavasti siihen asti kunnes tultiin Naxokseen. Vartti oltiin keritty olla ja jo suomen posmitusta alko kuulumaan. Kaikissa muissa paikoissa sai olla rauhassa vyölaukkukansalta.

      Hotellin valnnoissa oli kaksi kriteeriä, parkkipaikka ja lontoota puhuva respa. Siracusassa meinasi mennä hankalaksi tulopäivänä, koska respassa ei ollut juuri silloin sitä englanninkielen taitoista. Vaikka töissä oli nuoria kavereita, niin melkeimpä ummikkoja englannille. Varatkaa taskusanakirja matkalle jos ette itse puhu italiaa.

      Jos sitten otatte sen auton, niin ei ajella mitään autostradoja pitkin, vaan pienemmille teille. Sieltä se oikea Sisilia tulee näkyviin. Ja vaikka jonkun mutkan takana lehmälauma keskellä tietä, kuten meille kävi. Noh, onneksi niillä serpentiiniteillä ei voi kaahailla.

      Kaiken kaikkiaan erittäin positiivinen reissu ja suosittelen. Nyt suunnitelmissa samantyyppinen kiertoajelu Sardiniaan.

    • Ei enää ikinä sinne

      Jos haluatte tukea Mafiaa niin siitä vain. Muistakaa ottaa mukaan käteistä rahaa (pieninä seteleinä), kortilla ostaminen on vaikeaa, kuittia on turha kysellä. Jopa rautatieasemalla kusetetaan ja myydään liput kaverin kioskista ilman kuittia.

      Itse en häämatkalle Sisiliaan menisi. Jos olisin eroamassa niin voisin ex-muijalle matkan sinne ostaa.

    • Taormina paras

      Ilman muuta TAORMINAAN...........ihanan kaunis paikka!
      Me olemme jo vanha pari, tänä vuonna 40v.yhteiseloa täyteen. Olemme varanneet matkan syyskuulle Taorminaan, niinkuin juhlistaaksemme tätä asiaa.
      Kävimme ko.paikassa jo v.-83,elokuussa (oli muuten kuumaa)ja siitä jäi mieliinpainuvana tämä upea lomapaikka.Ollaan reissattu siellä sun täällä, mutta Taormina on aina mielessämme, oli se niin,niin kaunis,unohtumaton!
      Hotelli oli silloin Ariston ja niin on tulevalla matkallakin.Tasokas,rauhallinen paikka.
      Suosittelemme!
      Onnea häämatkalle!

    • Paras loma ikinä

      Ilmeisesti jollakulla huonoja kokemuksia Sisiliasta. Itselläni vain positiivistä.

      Suuri käteismäärä on vain turha riski, niinkuin kaikkialla muuallaki. Lompakon voi kadottaa missä vain. Toki käteistä pitää olla, mutta sitä saa "seinästä" kuten täällä Suomessakin. Ja jos hedelmiä ostaa kojusta (tori-/kujaostoksissa on hyvä olla käteistä), niin miksi tarvis kuittia. En usko, että sitä saa omassa verotuksessa vähentää ..:-) Hotelleissa, autonvuokrauksessa, taksi jne kuitit kyllä tulee ilman kyselemättä. Kirjoitan omasta kokemuksesta.

      Jos haluaa välttää mafialle maksamista, nin kannattaa surffata "antipizzo". Löytyy ainakin Palermon liikkeistä lista jotka ei maksa pizzoa mafialle. Vastaavanlaisia listoja löytyy muistakin kaupungeista kun vaan hieman surffaa. Tai kysyy suoraan tuolta addiopizzo.org:sta jos ei itse löydä. Varmasti neuvovat.

      Ei ku Sisiliaan. Itse tulen taatusti taas jossaki välissä käymään.

    • troppobella

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      105
      3424
    2. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      84
      3292
    3. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      323
      1976
    4. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      90
      1469
    5. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      6
      1266
    6. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      186
      1165
    7. Olen ollut ikävä, tiedän

      ja myönnän sitten ettei johdu mistään vahvuudesta, vaan siitä, että olen ollut aika loukkaantunut. Voit kerätä siitä pi
      Ikävä
      77
      898
    8. Keski-ikäinen nainen raiskasi miehen

      https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010451173.html Ei olisi varmasti kymmenen vuotta nuorempana tarvinnut pakottaa.
      Sinkut
      132
      850
    9. 46
      793
    10. Olet seksikäs nainen

      Olet seksikäs nainen
      Ikävä
      46
      777
    Aihe