perhosveitset

heiromo kusidelomo

Onko perhosveitset laillisia suomessa esim yleisill paikoilla tai kaduilla esim. itse puolustukseen

91

18139

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • butterflyknives

      Kerrohan, oletko monesti ollut tilanteessa jossa olisit tarvinnut veitseä itsepuolustukseksi?
      Oletko ajatelut mitä seurauksia siitä koituisi kun antaisit kadulla jollekkin puukosta?
      Ei siinä kuule enää silloin kannata alkaa selittämään "itsepuolustuksesta", kun joku makaa hengettömänä kylmiössä itsepuolustuksesi takia.
      Ja vastaus kysymykseesi, ovat laillisia Suomessa, muttei ole tarkoitettu todellakaan mihinkään "itsepuolustukseen".

      • bite handle

        Perhosveitsillä vaan satuttaa itsensä?
        Ei, jos osaat käsitellä sitä.
        Laiton se kai on kaduilla ilman hyvää syytä (esim. matkalla kalaan)


      • DonaldTrump

        Perhosveitset on kokonainen kulttuuri itessään ja monet vaan tykkää pyöritellä niitä ja opetella erillaisia trikkejä, aivan kuten jotkut tykkää opettelella käyttämään yoyo:ja ja samalla lailla kuten kaikissa asioissa, mitkä pitää opetella, voi sattua jotain. Jos haluaa tappaa jonkun, nii miks vaivautua, terotettu kynä toimii ihan yhtä hyvin. Suomessa ei kyllä tarvitse puolustaa itteään, ei tää maa oo mikään Detroit.

        Ps. hyvä nimi


      • Moiiiiii

        Mä oon yoyo ja perhosveitsi hullu :3


      • Vastaaja123

        Esim roan laittoon
        Ite käytän sitä ulkona ja niin


      • Tunrematon11223344
        Moiiiiii kirjoitti:

        Mä oon yoyo ja perhosveitsi hullu :3

        Niin oon minäkin.


      • Perhosveitsi-fani

        Onko laillista tilata suomeen eri maasta?
        (Kysyn van ku kiinnostaa oon kylläkin ostaa trainerii joka ei oo terävä)


      • Joutsikkijou
        Perhosveitsi-fani kirjoitti:

        Onko laillista tilata suomeen eri maasta?
        (Kysyn van ku kiinnostaa oon kylläkin ostaa trainerii joka ei oo terävä)

        Tilaaminen on laillista mutta suosittelen hakureissua vaikka tallinnasta jos sellaista kovasti tahdot


      • Pepeperkele
        Joutsikkijou kirjoitti:

        Tilaaminen on laillista mutta suosittelen hakureissua vaikka tallinnasta jos sellaista kovasti tahdot

        Kannattaa tilaa ku sadamarketis maksaa nn.25 ja paskaa laatuu mielummi ebaysta nn.5e kumminki ne ku kuitenki ostaa niit samoi mut voittomarginaali iha helvetin kovaa luokkaa nykyää varmaa wishistäki saa halvimman 2e ja se on siis oikeesti ilmanen maksat vaa toimituskulut
        Btw mielummi ebayst koska wishin tilauksist saa oottaa 1kk


      • Osc
        Perhosveitsi-fani kirjoitti:

        Onko laillista tilata suomeen eri maasta?
        (Kysyn van ku kiinnostaa oon kylläkin ostaa trainerii joka ei oo terävä)

        Osta teräasekeskus.fi tai comista


      • Se.yks

        Tarviiko perhosveitsen ostamiseen lupaa.
        Kysyn ny vaa ku ei mistää muualta saanu tietoo asiasta


      • Lil_DSX

        Perhosveitsi on tehokas ja nopein CQC ase joten kyllä se on tappavan mutta parempi kun ei joudu tilanteisiin missä tarvii ja jos joutuu nii yrittää välttää iskut ja koittaa saada apina jotenkin koska Suomi on paska maa missä ei saa puolustautua fyysisesti mitenkään :/


      • its_that_boi
        Pepeperkele kirjoitti:

        Kannattaa tilaa ku sadamarketis maksaa nn.25 ja paskaa laatuu mielummi ebaysta nn.5e kumminki ne ku kuitenki ostaa niit samoi mut voittomarginaali iha helvetin kovaa luokkaa nykyää varmaa wishistäki saa halvimman 2e ja se on siis oikeesti ilmanen maksat vaa toimituskulut
        Btw mielummi ebayst koska wishin tilauksist saa oottaa 1kk

        käytä cutss on yli hyvä quality ja sa free shipping


      • Anonyymi
        Perhosveitsi-fani kirjoitti:

        Onko laillista tilata suomeen eri maasta?
        (Kysyn van ku kiinnostaa oon kylläkin ostaa trainerii joka ei oo terävä)

        No siitä minun mielestä tulee joku tulli maksu.


      • Anonyymi
        Moiiiiii kirjoitti:

        Mä oon yoyo ja perhosveitsi hullu :3

        pääkii


      • Anonyymi
        Moiiiiii kirjoitti:

        Mä oon yoyo ja perhosveitsi hullu :3

        Same:>


      • Anonyymi
        Moiiiiii kirjoitti:

        Mä oon yoyo ja perhosveitsi hullu :3

        sama mut en käytä yoyoo nii paljoo osaan sil vaa jotai basic juttui ja trapezen
        mut osaan paljo perhosveitsil


    • Balisong

      Hyvät ihmiset ei sitä veistä tarvi ku vähä heilutella (kun osaa) niin alkaa muilla jo polvet tutista, ei itsepuolustuksessa aina tarvi yrittää tappaa toistaa 0.0

      • Zen rollover

        Niin, jos pari pikku heilautusta sillä osaat niin eiköhän muut lähde pupu pöksyissä pinkomaan pakoon.


      • UhkailukinOnLaitonta

        Paras itsepuolustus on sadanmetrin pikajuoksu. Muuten kannattaa katsoa, että tilanne loppuu ensimmäiseen iskuun toinen on jo tuomittavaa 6kk ehdonalaista tai ehdotonta muutama vuosi. Ensikertalaisena selviät puolikkaalla.


      • Anonyymi
        Zen rollover kirjoitti:

        Niin, jos pari pikku heilautusta sillä osaat niin eiköhän muut lähde pupu pöksyissä pinkomaan pakoon.

        Tai sit ne potkasee sua päähän ennen ku kerkeet ees yrittää heilutella sitä puukkoo


      • Anonyymi
        UhkailukinOnLaitonta kirjoitti:

        Paras itsepuolustus on sadanmetrin pikajuoksu. Muuten kannattaa katsoa, että tilanne loppuu ensimmäiseen iskuun toinen on jo tuomittavaa 6kk ehdonalaista tai ehdotonta muutama vuosi. Ensikertalaisena selviät puolikkaalla.

        Parasta itsepuolustusta on harkitseva tilanne ennakointi
        Eli pysyä poissa vaikeuksista ja paikoista jossa voi joutua konfliktiin ei siis kannata liikua epämääräisissä paikoissa ja epäilyttävien tuntemattomien ihmisten parissa ellei ole pakko. Koska on tappeluista on rehti ja reilu peli kaukana nykyään . Se joka lyö takaisin on oikeastaan aloittanut tappelun ja joukolla pärjää paremmin . Oikeus ei ymmärrä itsepuolustus tilanteissa veitsen käyttöä.


    • ttttttt1

      Jaha, ES-Jonne on katsonut sitten salaa vanhemmiltaan jonkun toimintaelokuvan, missä heilutellaan perhosveistä ja nyt kuvitellaan olevansa elokuvan veitsenheiluttelija?

      • olen 6v

        Mistä nämä "es-jonne" nimitykset on sunkin päähän tullut? Eikai täällä taas ole niitä 12v "jonneja" jotka on niin "swag", urputtamassa kun joku jotain sanoo? Vsi muuten vain retardi/jälkeenjäänyt? ;) ei pahalla.


    • Nyt ihmiset...

      Kyllä mä ainakin lähtisin juoksemaan pakoon jos joku yleisesti ottais puukon esiin... oli se sitten balisong tai ei silti pinkoisin. Ja jos joku nyt sua oikeesti alkaa hakkaamaan ja uhkaamaan omalla puukolla on se parempi että sulla on jotain millä vastata siihen uhkaan kun että toivot ettet kuolis ja odotat poliisia.

    • juubelis1

      Onko siis suomessa perhosveitsi laiton vai ei? Saako sitä kantaa taskussa kaduilla? Ja saako sellasta hallussa pitä normaali ihminen?

      • bfkife

        luulis että ku myydään ni laillista on
        www.teraasekeskus.com/tuotteet.asp?osasto=perhosveitset&offset=all&lan=fin


    • Jappudii

      Suomessa mitään puukkoja/veitsiä ei saa kantaa julkisilla paikoilla ellei ole hyvää syytä esim. Retkeily

    • olenperhonen

      komppaan jappudii....
      tietääks joku jonku hyvän valmistajan joka valmistaa sellasii perinteisii reikäkahvasii hopeita balisongei? ei mitää 30e kamikaze-flipperii....

      • SeOnBm

        Benchmade model 42


      • Pepeper
        SeOnBm kirjoitti:

        Benchmade model 42

        Öö aidot maksaa 350e


    • addictedflipper

      mistä voi ostaa feikin bm42?

      • Kakkakikkura

        Miksi feikki?


      • Köyhät
        Kakkakikkura kirjoitti:

        Miksi feikki?

        Koska halpa


      • PiraattiOnPaskaa

        Teräasekeskus.com myy Benchmaden piraattiversiota. En suosittele ostamaan hajoaa alle tunnissa, laatu täyttä paskaa ja missään tapauksessa ei kannata tukea piraattibisnestä.


      • Anonyymi
        Köyhät kirjoitti:

        Koska halpa

        Miks ei voinu kirjottaa tuota vastausta kunnolla? Koska se on halpa


    • kyllästynytt

      vitun perhosveitset, niihin kyllä vastauksia, mutta ei asekysymyksiin

    • PuukonOmistaja

      Itsellä ollut perhos veitsi muutamia kuukausia. Youtubesta mukava katsella erilaisia opetusvideoita sen pyörityksessä. Mukavaa se pyöritteöy kun siihen ei vaa kyllästy ja kaveritkin ihmettelee että eikö mua pelota että sormet lähtee

      • perhosveitiFANI

        Joo ite pelaan knife gamee sokkona ja heittelen iha nii kaverit et mitä vidduu et eiks se satu ku osuu? No ei se ny juurikaa ku tottunu :D Itekki aattelin ostaa perhosveitsen kaverilt ku myy 10e (ei oo feikki)


      • Anonyymi
        perhosveitiFANI kirjoitti:

        Joo ite pelaan knife gamee sokkona ja heittelen iha nii kaverit et mitä vidduu et eiks se satu ku osuu? No ei se ny juurikaa ku tottunu :D Itekki aattelin ostaa perhosveitsen kaverilt ku myy 10e (ei oo feikki)

        XXXDDDDD


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        XXXDDDDD

        Kuinka sä jaksat lukea näitä kuusi vuotta vanhoja juttuja ja vielä kommentoida niitä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuinka sä jaksat lukea näitä kuusi vuotta vanhoja juttuja ja vielä kommentoida niitä?

        Ihan hyvin, mun pääharrastus on lukea suomi24 vanhoja juttuja ja kommentoida niitä. Se on jännittävää, kun miettii, että mitähän muut siitä ajattelee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan hyvin, mun pääharrastus on lukea suomi24 vanhoja juttuja ja kommentoida niitä. Se on jännittävää, kun miettii, että mitähän muut siitä ajattelee.

        Hyvä hyvä😁😁😁


    • Janne8812412

      Jääkö jos tilaa esim amerikoista terällisen perhosveitsen jääkö se tulliin?

      • Kalastajaukkeli

        Jää tulliin


      • TulliEiOlePaha

        Tulli ei takavarikoi kyseistä tuotetta. Maksa vain kiltisti tulli ja ALV äläkä kanna julkisilla paikoilla.


    • IItsepuolustusONrikos

      Ainoa teräasetyyppi, joka on kriminalisoitu suomessa on päästä aukeava veitsityyppi, jos se aukeaa jousivoimalla tai painovoimalla. Teräaseita saa kantaa vain,jos on "hyväksyttävä" syy esim. rakennustyömaalla tai vastaava tilanne, metsästys/erä-reissulla, keljetus harrastuksiin tai muu vastaava. Oltava suojuksessa ei helposti saatavissa, repussa tai kuljetus laukussa (miekat ym.). Autossa kuljetus ei näkyvillä, pois käden ulottuvilta. Saa käyttää omaa järkeä. Aseellinen itsepuolustus on suomessa lain mukaan rangaistava teko. Jos joudut kyseiseen tilanteeseen, niin sano että ase/veitsi on hyökkääjän ja mahdollinen vamma oli vahinko. Toivottavasti hyökkääjä ei ole tässä vaiheessa enään siinä kunnossa, että voisi toisin todistaa.
      Niin varaudu oikeuskäsittelyyn ja mahdolliseen tuomioon. Aina ota yhteyttä lakimieheen ennenkuin sanot poliisille enempää. Sinun ei tarvitse missään tapauksessa antaa viranomaisille mitään todisteita itseäsi vastaan.

      • oikeavoimankäyttö

        "Aseellinen itsepuolustus on suomessa lain mukaan rangaistava teko."

        Tämä ei pidä paikkaansa. Itseään saa puolustaa sellaisella voimalla, joka on oikeassa suhteessa päällekarkaajan käyttämään voimaan. Hätävarjelutilanteessa saa tarvittaessa tappaa, mikäli muuta keinoa ei ole käytettävissä henkeen kohdistuvaa hyökkäystä vastaan.


    • ristijalinkkuveitsi

      Suomessa kriminalisoitu "stiletti", voi aueta myös sivusta, eli ei pelkästään päästä.
      Riittää että veitsi on saatettavissa vaaralliseksi veitsen omalla voimalla.

      Sinällään ihme laki, perus mora on kuitenkin vaarallisempi. Heittotähti on kielletty, vaarallisempi heittoveitsi sallittu. Joku säätää näitä lakeja ymmärtämättä mistään mitään.

      Veitsi on tarkoitettu vuolemiseen, perkaamiseen, leivän leikkaamiseen, narujen katkomiseen jne. Ei kanneta itsepuolustus tarkoituksessa. Jos tällainen tarve on, niin liikut väärissä porukoissa/paikoissa.

    • ihmetellen_asenteita

      Muuta Jenkkeihin jos sinun täytyy aseistautua itsepuolustuksen vuoksi.

    • K11nostunut

      Onko kenelläkään kokemusta tilata ulko mailta perhosveistä
      Ps.jääkö tuliin

    • kkk123

      ulko mailta?jää tulliin.mikä helvetin fetissi näillä nykyajan nulikoilla on perhosveitsiin.keskity nyt ennemmin koulunkäyntiin ja kotitöihin.ensin oli netti ja pelit,nyt puukkoleikit.

      • puukkomiäs

        miksi jäisi tulliin?

        perhosveitsi on suomessa 100% laillinen myydä, ostaa ja omistaa.

        joku vihervassari siellä elää unelmaansa.. onneksi se ei vielä ole todellisuutta.


    • iteoottymä

      ulko mailta

      Ihmisten tyhmyys on joskus surullista..... Tymät ei leki pelhos veitsillä vaan kälpäslätkillä.

      ps ei jää kun on ihan laillista, jopa Keravalla.

    • perhonen_sveistsi

      On laillisii ja pessaarit myös.

      • Salasanna

        Totta. Hallussapito julkisella paikalla on kuitenkin kiellettyä, paitsi pessaarin.


    • mietisvähän

      kaikki aseet on julkisella paikalla sallittuja,puukot pyssyt ja puntarit.käsittääkseni kaikilla on joku ase mukana.esim koulussa kaikenlaiset veitset on suosittuja.jos on järeempää kannattaa sillä rehvastella vaan välitunnilla,opettajat voi olla niin pikkumaisia että ottavat pois ja saat sen takasin vasta päivän päätyttyä.mitä sä itse luulet?onko ne sallittuja?

    • VähänFaktaa

      Teräaselaki sellaisenaan löytyy http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/1977/19770108

      Eihän sitä kuitenkaan kukaan jaksa lukea, joten Wikipedia sanoo "Teräaseiden hallussapito julkisella paikalla on kielletty. "

      ( https://fi.wikipedia.org/wiki/Teräase )

      Vielä YLEn uutinen aiheesta lain voimaantulon aikoihin: "Laki kieltää pääsääntöisesti puukon tai muun toisen vahingoittamisen mahdollistavan teräaseen hallussapidon yleisellä paikalla." ja vielä "Yhtä lailla kiellettyjä yleisellä paikalla ovat muut vaaralliset, toisen vahingoittamisen mahdollistavat esineet kuten nyrkkirauta tai patukka."

      ( http://yle.fi/uutiset/3-5640611 )

      Joten eiköhän tuo ole selvää: ei ole sallittu.

      • Salasanna

        Kysymys oli laajempi. Ei kysytty vain julkisella paikalla kantamisesta ja itsepuolustustarkoituksesta, vaan ylipäänsä perhosveisten laillisuudesta.

        Perhosveitset itsessään itsessään eivät ole laittomia Suomessa. Niitä ei kuitenkaan saa kantaa yleisellä paikalla, yleisessä kokouksessa tai muussa julkisessa tilaisuudessa. Paitsi esim ostopaikasta tai postista kotiin.


      • Anonyymi

    • mumm

      Kysymyksen laajuudesta en tiedä mutta vastaaja ainakin on normaalia tyhmempi.

    • Kysymyskys

      Onko tollaset terättömät harjotteluperhosveitset sallittuja, ja voiko niitä ostaa esim laillisesti nettikaupasta?

      • Balisong

        Perhospuukot ovat Suomessa laillisia (sekä terillä että ilman) kunhan niitä ei tuo julkisille paikoille. Terä-asekeskuksessa (jolla on sekä nettisivut, että ihan kivijalkaliikekkin täällä Suomessa) on laaja valikoima perhospuukkoja sekä terävänä että tylsänä.


    • perhosveitsenodottaja

      tilasin viime kuussa semmosen terättömän perhosveitsen nii saas nähä jääkö tullii ku ainaki joskus on kiinasta tilatut paketit tullu Ruotsin kautta jossa ne ei ole sallittuja.

    • bääbää

      tietääkseni painovoimalla avattavat veitset olis jossain määrin suomessa laittomia mutta en oo varma jos se on perhosveitsen kohalla jotenkin väistetty, kumminkaan ei vanhemmat anna ostaa kek

    • Perustelumukaan

      Teräaselaki 108/1977
      3§ Vaarallista teräasetta ei saa pitää hallussa yleisellä paikalla tai yleisessä kokouksessa taikka muussa julkisessa tilaisuudessa, ellei hallussa pitämiseen ole hyväksyttävää perustetta.

      • Anonyymi

        Teräaselaki on kumottu jo vuonna 2003! Järjestyslaissa säädellään näistä vaarallisista esineistä nykyisin...


    • Banaanikeittosopassa

      Kaikki puukot ja teräaseet kaduilla on laittomia jos ne on näkysällä mutta ne saa olla täysi-ikäisellä repussa

    • Kukakummaihmeämmä

      Kyllä perjosveitsiä käytetään esimerkiksi retkeily ohjelmassa oli televisiossa, jossa perhosveitsi näkyi selvästi. Oli muuten metsässä ja retkeilyohjelma.

    • perhosveitsijonne

      tiiän että tää on vanha keskustelu mutta itellä on niitä 4 ja suomessa laittomia ovat esm kun kahvan sisällä on terä ja sen saa ulos esm jousen tai paineen voimalla eli stiletit ja sanoisin et jos haluu perhosveitten pitää sen vaa kotona

      • Ovat_laillisia

        Teräaselaki


        Vaarallisella teräaseella tarkoitetaan tässä laissa tikaria, stilettiä ja pistintä.
        Tämän lain säännöksiä vaarallisesta teräaseesta on sovellettava myös jousipatukkaan ja nyrkkirautaan.


        Vaarallisen teräaseen maahantuonti ja valmistus myyntiä varten sekä kauppa on kielletty.
        Asetuksella voidaan säätää historiallisesti tai taiteellisesti arvokkaita teräaseita koskevia poikkeuksia 1 momentin kielloista.

        **************'
        Eli eivät ole laittomia ja niitä saa säilyttää yksityisesti. Ainoastaan maahantuonti, valmistus myyntiä varten sekä kauppa on kiellettyä.


    • Anonyymi

      Joku väitti täällä,että "kaikki teräaseet on julkisilla paikoilla laittomia,mutta repussa niitä saa kantaa" ni tämä ei muuten pidä paikkansa. Itse olen saanut nuorena naisena 108€ sakon poliisilta,koska tuolloin kannoin veistä käsilaukussani. Epäilivät minun varastaneet kaupasta,vartija tutki laukun ja soitti poliisit paikalle = sain 108€ rikesakon ja se oli tuosta veitsestä,ei varkaudesta,koska en varastanut mitään... Veitset,kuula aseet,jouset yms ei ole laittomia (myydänhän niitä esim teräasekeskuksessa),mutta esim tietynlainen kaasu on,koska se luokitellaan aseeksi. Toki aseita tai niiksi luokiteltavia saa olla sulla kotona,jos on aseenkantolupa. Sulla saa olla
      myös vaikka mitä veitsiä kotona ilman aseenkatolupaa (itselläni on mm katana),mutta ei niitä saa julkisella paikalla kantaa. Ainoa syy kantaa niitä on, jos työn puolesta tarvitsee veistä tai retkeilee/kalastaa/harrastaa yms. Jos jotain tuikkat hätävarjelutilanteessa puukolla,niin sinuun on pitänyt sitä ennen kohdistaa todella rankkaa väkivaltaa,että se hätävarjeluna menee ...

      • Anonyymi

        Hätävarjelutilannekin on ongelmallinen aseen kanssa. Mistä sait aseen? Jos se oli sinulla mukana ilman syytä, niin tilanne ei ole hätävarjelua sill olit varautunut johonkin aseella. Jos taas haet aseen jostain, niin samalla olisit sitten voinut poistua tilanteesta. Eli veitsen mukana kantaminen ilman syytä tuo sitä kaytettäessä aina vähintään pahoinpitelytuomion ja pahimmillaan olet murhamies.

        Eli veitset pituudesta riippumatta pois taskuista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hätävarjelutilannekin on ongelmallinen aseen kanssa. Mistä sait aseen? Jos se oli sinulla mukana ilman syytä, niin tilanne ei ole hätävarjelua sill olit varautunut johonkin aseella. Jos taas haet aseen jostain, niin samalla olisit sitten voinut poistua tilanteesta. Eli veitsen mukana kantaminen ilman syytä tuo sitä kaytettäessä aina vähintään pahoinpitelytuomion ja pahimmillaan olet murhamies.

        Eli veitset pituudesta riippumatta pois taskuista.

        Ja tämä on juuri se ongelma Suomen epäoikeuslaitoksessa.


    • Anonyymi

      veitsi on aina hyökkäysase. Itsepuolustukseksi on turhan hidasta kaivaa veistä esiin. Siis veitsestä ei ole yhtään enempää itsepuolustukseen kuin haulikosta.

    • Anonyymi

      Kyll on luvallista pitää mukana.

    • Anonyymi

      Ollessani itärintamalla SS Wiking joukoissa minulla oli usein mukana perhosmiekka. Muistan kun Hitlerin kanssa annettiin kyytiä paikallisille, oli se aika epeli.

    • Anonyymi

      On

    • Anonyymi

      On, ja ne välkehtii hienosti taivaan terältä.

    • Anonyymi

      Minä olen perhospoika

      • Anonyymi

        Saako perhosveitselä auki namupussin.Onko luvallista yleisen naisen seurassa.39 pistin on on iso ja kömpelö,poliisitkan ei tykkää..😁😁😁


    • Anonyymi

      Jos nyt joke perkeleen tahvo luulee että puukko saa pitää julkisella paikalla niin ei saa. Ellet ole esim raksa ukko ja työmaalla..

      • Anonyymi

        Jos luit tätä vanhaa ketjua lainkaan, niin tuo asia on kerrottu jo moneen kertaan vuosien varrella. Ei samaa asiaa ole syytä tahvoille toistella kun eivät asiaa kumminkaan ymmärrä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos luit tätä vanhaa ketjua lainkaan, niin tuo asia on kerrottu jo moneen kertaan vuosien varrella. Ei samaa asiaa ole syytä tahvoille toistella kun eivät asiaa kumminkaan ymmärrä.

        Kävin tänään Salossa,paljon näkyi potentiaalisia väkivallan tekijöitä.Peloitti,onneksi oli hilpari mukana.😁😁😁


    • Anonyymi

      Ei ole mutta tyhmät lait on tehty rikottavaksi

      • Anonyymi

        Tyhmä laki? Kuka määrittelee lain olevan tyhmä? Sinä vai enemmistö?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tyhmä laki? Kuka määrittelee lain olevan tyhmä? Sinä vai enemmistö?

        Se on aivan järjenvastaista ettei tässä maassa saa kantaa mukana veistä tai puolustaa itseään ja omaisuuttaan. Jos väität muuta olet joko poliisi tai vaan tyhmä.


    • Anonyymi

      Itse pyörittele perhosveistä ja on jo yli 200€ arvoisia kaapissa, tuohon lakiin niin kyllä kotona saa pitää laillisesti eikä tarvi lupia, MUTTA julkiset paikat ovat laittomia pitää. Ja itsepuolustukseen en suosittele. Traineri on mahdollista tilata ulkomailta ja on vissiin myös oikeateräinen jos on oikea ja luotettava firma kuten Squid Indrusties joka on todella luotettava koska minulla on kolme sen merkkistä veistä. Hyviä balisong myyjiä ovat Lamnia, Bladehq ja glidr. Joista Lamnia on suomalainen.

    • Anonyymi

      Moikka kaikille! Onko tällä hetkellä mitään rajoituksia? Olen tilannut perhosveitsen eu:n ulkopuolelta ja posti on pyytänyt tullata pakettini. Nyt minua vähän tämä kysymys kiinnostaa...
      Kiitos nopeista vastauksista

      • Anonyymi

        Eikö kannattaisi kiinnostus asiasta ennen kuin tilaat mitään? Tässä vaiheessa on vähän myöhäistä pohtia asiaa.

        Vastaus kysymykseesi löytyy aikaisemmista viesteistä, joten lukaise ne reippaasti läpi. Voit myös tutkia suomen lakikokoelmasta vaarallisen teräaseen määritelmää.


      • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      16
      1429
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1285
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1192
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1072
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1026
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1015
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1003
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe