Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

aseet lähti...

onneton ihminen

Kävi noin kun naapuri teki ilmiannon muka alkoholin vaikutuksen alaisena tapahtuneesta uhkailusta, vaikka ainoa paikka jossa alkoholia olen ottanut viimeisenä kahtena vuotena ovat olleet jahdin keskuudessa kaatoryypyt sekä tyttöystävän kanssa vanhempieni mökillä (olen yli kaksikymppinen, joten ei tarvii kitistä iän puolestakaan). Humalassa olen ollut koko pienen ikäni aikana olen ollut tasan kerran sekin noista tilanteista jälkimmäinen. En ole rikkonut lakia koskaan mitenkään sen suuremmin, ei sakkoja saati kovempia tuomioita, joskus muksuna jotain hölmöilty niin kuin kaikki muutkin. Tyttöystäväkin ihmetteli että miksi aseitani pois halutaan ottaa, ei tuota päätöstä uskonut metsästysseura-kaverini tai sukunikaan. Ajattelin että hakekoot meiltä pyssyni kun sain nuo vaihtoehdot. Lähtiessään poliisi vaati vielä puukkoakin mutta kun naurahdin jäi puukko kotiini. Jo on mielivaltaista! Tein valituksen, joten on minulla vielä mahdollisuus saada toki torrakot takaisin. Positiivinen yllätys. Sain sakotkin, ELÄMÄNI ENSIMMÄISET SAKOT, kun ei ollutkaan radiopuhelimeen lupaa, joten sekin lähti laitokselle. Kyllä vituttaa! Kun kissalanpojat tekivät lähtöään teki mieli kysyä vittuillakseni että miten mahtuukohan mondeon kyytiin vielä se luvaton konekivääri sängyn alta, tosin pidin turpani kiinni. Jos joku miettii miksi uskon naapurini tehneen ilmiannon, on perusteluni seuraava: hän on totaalikieltäytyjä, en tiedä kauan oli vankilassa narttuna, hän paheksuu ei niinkään eläinten tappamista vaan pelkkiä aseita. Kerran se mulkku kehtasi kysyä hirven lihaa vaikka vinkuu jatkuvasti aseharrastuksestani, kun "kuuli" aseideni menetyksestä totesi hän että se on hyvä se.

23

709

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rikollinenko olen?

      Minullakin kävi vähän tuollalailla. isäni oli metsästäjä ja ampuja, hän kuoli äskenttän, sairastettuaan pitkään. No minulle jäi hänen aseensa perinnöksi, mutta en kerinnyt vielä ilmoittaa niistä. Isän poismenosta oli vain 2 kuukautta ja kuolinpesän monet muut asiat veivät huomion aseista. Nyt on todettava minun olevan täysin raitis ja muutenkin lainkuulijainen ihminen, en ole koskaan edes ylinopeussakkoja saanut.
      Naapurini on kovin kaunainen ja muutenkin omituinen tyyppi, joku aika takaperin estin häntä pahoinpitelemästä omaa lastansa. No hän teki perättömän ilmiannon minusta, muka olin juovuspäissäni uhkaillut häntä isävainaan aseilla.
      Poliisit tulivat meille ja takavarikoivat kuolinpesän arsenaalin, minut pidättettiin kolmeksi päiväksi, kuulustelujen ajaksi.
      Nyt odotan miten asiassa käy, aseisiin minulla ei kuulemma tulla myöntämään lupia, mutta voinko saada kaiken päälle vielä jonkun tuomion?

    • fdhtgrfhbtfr

      Juu ei teidän kannata ruveta suomessa harrastamaan sellaisia asejuttuja joihin lupa tarvitaan.

      Muuten jos harrastat metsästystä voit käyttää jousipyssyä niitä saa laillisesti kaupasta ilman lupaa ja ovat todella tehokkaita se on urheilulllisempaakin ja siinä tulee vielä oma jännityksensä kun et hanki metsästyslupaa niin joudut varomaan viranomaisiakin.

    • lentopalloilijako?

      Minulta taas lähti aseet kun olin syksyllä linnunpyynnissä. Metsässä kohtasin muutaman luonnonsuojelijan, jotka sättivät minua muka "murhaajaksi" Minä en provosoitunut vaan toivotin heille paremmat päivän jatkot ja sen he sitten saivatkin.
      Seuraavana päivänä poliisit tulivat hakemaan minulta aseet, koska olin muka uhkailut näitä luonnonsuojelijoita ampumisella. Poliisit kyllä totesivat uskovansa minun olevan syytön, mutta he eivät asialle mitään mahtaneet. Toinen suojelijoista oli kunnanjohtajan poika, hän taas seurustelli poliisipäällikön tyttären kanssa.
      Nyt käyn pelaamassa perselentopallon, koska metsästys ja ampuminen taitaa osaltani olla entisiä harrastuksia.

      • Vai sillä lailla.

        Oliko ne luonnonsuojelijat sinulle tuttuja vai mistä ne tiesi, että kenestä mennä kertoilemaan satuja poliisille? Jotenkin tuntuu uskomattomalta nämä jutut. Itse en metsällä kulkiessa puhu kenellekään muulle kuin toiselle metsästäjälle, muut kulkijat kierrän kaukaa.

        "Nyt käyn pelaamassa perselentopallon, koska metsästys ja ampuminen taitaa osaltani olla entisiä harrastuksia"

        Tämänkään takia nämä jutut ei mene läpi, tuskin moni oikeasti aseensa perättömästä ilmiannosta menettänyt luovuttaa noin vähällä??

        "Toinen suojelijoista oli kunnanjohtajan poika, hän taas seurustelli poliisipäällikön tyttären kanssa"

        Heh hee, ihanko totta, jos totta, niin aivan uskomaton yhteen sattuma??

        Ja vielä sen verran, että pitäähän ilmiantajan pystyä todistamaan väittämänsä, kertomuksen pitää olla uskottava jne, muutenhan ilmianto on perätön ja perätön ilmianto on rikos. Näitä turhia asioita sitten puidaan oikeudessa ja turhat jutut ruuhkauttaa tärkeimpiä oikeuskäsittelyjä. Luulisi poliiseillakin olevan näissä asioissa järjen käytön olevan sallittua ja suotavaa, eikä suin päin menisi hakemaan kenenkään omaisuutta kuulematta ensin molempia osapuolia?


      • laki on .......
        Vai sillä lailla. kirjoitti:

        Oliko ne luonnonsuojelijat sinulle tuttuja vai mistä ne tiesi, että kenestä mennä kertoilemaan satuja poliisille? Jotenkin tuntuu uskomattomalta nämä jutut. Itse en metsällä kulkiessa puhu kenellekään muulle kuin toiselle metsästäjälle, muut kulkijat kierrän kaukaa.

        "Nyt käyn pelaamassa perselentopallon, koska metsästys ja ampuminen taitaa osaltani olla entisiä harrastuksia"

        Tämänkään takia nämä jutut ei mene läpi, tuskin moni oikeasti aseensa perättömästä ilmiannosta menettänyt luovuttaa noin vähällä??

        "Toinen suojelijoista oli kunnanjohtajan poika, hän taas seurustelli poliisipäällikön tyttären kanssa"

        Heh hee, ihanko totta, jos totta, niin aivan uskomaton yhteen sattuma??

        Ja vielä sen verran, että pitäähän ilmiantajan pystyä todistamaan väittämänsä, kertomuksen pitää olla uskottava jne, muutenhan ilmianto on perätön ja perätön ilmianto on rikos. Näitä turhia asioita sitten puidaan oikeudessa ja turhat jutut ruuhkauttaa tärkeimpiä oikeuskäsittelyjä. Luulisi poliiseillakin olevan näissä asioissa järjen käytön olevan sallittua ja suotavaa, eikä suin päin menisi hakemaan kenenkään omaisuutta kuulematta ensin molempia osapuolia?

        Kahden sana on jostain syystä enemmän uskottava kuin yhden...
        Tuossakaan tapauksessa kun tuskin on muita todistajia kummallekkaan osapuolelle.


    • Mielivalta jyrää

      Nykyään on jopa muotia avo/avioerojen yhteydessä että katkera puoliso uhkailee että jos jätät pilaan harrastuksesi. Jos homma etenee silti eroon asti niin ei muuta kuin perätön ilmianto että "hän uhkaili minua aseillaan" ja luvat ja aseet lähtee valtiolle ilman edes erillistä tutkintaa. JOKAISESTA tällaisesta tapauksesta PITÄÄ nostaa iso juttu koska siinä syrjitään harrastajaa ja pilataan harrastus tarkoituksella! Jos ei niin sama laki kaikille. Perätön ilmianto kenestä vaan ja harrastus välineet valtiolle keräilee hän sitten postimerkkejä tai pelaa vaikka jääkiekkoa mutta sama laki jos ei haluta edes tutkia asiaa!!!

    • Reinold

      Itse en asiasta juurikaan mitään tiedä muttä täällä luettuani tekstejä olen ymmärtänyt että pitäisi valittaa hallinto oikeuteen. Mites jos vaikka vaimo tekee perättömän ilmiannon ja musketit haetaan pois niin voikos tätä vaimoa haastaa oikeuteen esim. kunnian loukkauksesta ja haitan teosta ja näin saada aseet takaisin.

      • 8+20

        Melkeen vois tulla kyseeseen joku perätön ilmianto.


      • Tsemppi-Demppi

        Kyllä, voit tehdä rikosilmoituksen kunnianloukkauksesta.

        Poliisi, jolle rikosilmoituksen teet, tutkii onko tarvetta tutkia asiaa, tarvittaessa kuulustelee osallisia. Tästä poliisi tekee esitutkinnan, jonka joko esittää syyttäjälle tai sitten ei. Jos ei esitä niin juttu loppuu siihen.
        Jos juttu menee syyttäjälle niin tämä lukee poliisin kirjoittaman esitutkinnan läpi ja miettii nostaako asiasta jutun vai ei. Jos ei nosta juttua niin asiaa kutsutaan syyttämättäjättämispäätökseksi (SJP) ja juttu jää siihen. Jos syyttäjä nostaa jutun niin homma menee käräjäoikeuteen.
        Käräjäoikeudessa tuomari (tai tuomari ja lautamiehet) tekevät päätöksen jutun ratkaisusta oman mielensä mukaan. Juttu ei käräjillä ihan mene kuin telkkarissa, on täysin tuomarin päätettävissä ketä kuulee ja miten kuulee.
        Päätös annetaan siinä samassa tai jos tarttee funtsia paljon niin tulee ns. kansliapäätös (eli postitetaan sinulle kotiin).
        Jos tämän härdellin lopputulos on rangaistus niin saattaa tulla sakkoja tms.

        Mutta - tästä ei oikeastaan ole mitään apua siihen jos aseet on viety perättömän ilmiannon seurauksena. Täysin erillään tästä mahdollisesta kunnianloukkausjutusta poliisi tekee oman itsenäisen päätöksen jos aseet viedään väliaikaisesti, pysyvästi vai mitä.

        Jos tuosta poliisin päätöksestä (tai kenen tahansa virkamiehen) valittaa hallinto-oikeuteen niin hallinto-oikeus ei yleensä muuta virkamiehen määräystä vaan ottaa kantaa siihen onko virkamies toiminut oikein.

        Esimerkki - jos poliisi ottaa haltuun aseet ilmiannon takia niin hallinto-oikeus miettii vain sitä, että onko poliisi toiminut oikein eikä siis sitä onko aseet otettu haltuun väärin perustein. Vaikka perustelut aselupien peruuttamiselle olisivat väärät niin poliisi on toiminut ohjeiden mukaan, by-the-book, ja valitus on turha.

        Noin yleensä kansalaisilla ja medialla on vähän infantiili käsitys siitä miten oikeuslaitos ja sitä tukeva poliisi toimii. Homma menee kuin juna eteenpäin, eikä siinä ole kovin paljon mahdollisuuksia rypistellä vastaan. Kyse ei ole siitä onko joku oikeassa tai väärässä, kuka valehtelee ja miksi (vrt. vaikka telkkarin rikossarjat) vaan kyse on siitä, että homma saadaan mapitettua ja seuraava juttu käsiteltyä.

        Yksittäiselle ihmispololle virkamiesjyrä voi olla melkoinen shokki. Vilpitön vinkki on, että valittaa totta kai kannattaa mutta ei kannata uhrata elämää tähän sotaan. Suomessa virkamies on kunkku!


      • muka onneton
        Tsemppi-Demppi kirjoitti:

        Kyllä, voit tehdä rikosilmoituksen kunnianloukkauksesta.

        Poliisi, jolle rikosilmoituksen teet, tutkii onko tarvetta tutkia asiaa, tarvittaessa kuulustelee osallisia. Tästä poliisi tekee esitutkinnan, jonka joko esittää syyttäjälle tai sitten ei. Jos ei esitä niin juttu loppuu siihen.
        Jos juttu menee syyttäjälle niin tämä lukee poliisin kirjoittaman esitutkinnan läpi ja miettii nostaako asiasta jutun vai ei. Jos ei nosta juttua niin asiaa kutsutaan syyttämättäjättämispäätökseksi (SJP) ja juttu jää siihen. Jos syyttäjä nostaa jutun niin homma menee käräjäoikeuteen.
        Käräjäoikeudessa tuomari (tai tuomari ja lautamiehet) tekevät päätöksen jutun ratkaisusta oman mielensä mukaan. Juttu ei käräjillä ihan mene kuin telkkarissa, on täysin tuomarin päätettävissä ketä kuulee ja miten kuulee.
        Päätös annetaan siinä samassa tai jos tarttee funtsia paljon niin tulee ns. kansliapäätös (eli postitetaan sinulle kotiin).
        Jos tämän härdellin lopputulos on rangaistus niin saattaa tulla sakkoja tms.

        Mutta - tästä ei oikeastaan ole mitään apua siihen jos aseet on viety perättömän ilmiannon seurauksena. Täysin erillään tästä mahdollisesta kunnianloukkausjutusta poliisi tekee oman itsenäisen päätöksen jos aseet viedään väliaikaisesti, pysyvästi vai mitä.

        Jos tuosta poliisin päätöksestä (tai kenen tahansa virkamiehen) valittaa hallinto-oikeuteen niin hallinto-oikeus ei yleensä muuta virkamiehen määräystä vaan ottaa kantaa siihen onko virkamies toiminut oikein.

        Esimerkki - jos poliisi ottaa haltuun aseet ilmiannon takia niin hallinto-oikeus miettii vain sitä, että onko poliisi toiminut oikein eikä siis sitä onko aseet otettu haltuun väärin perustein. Vaikka perustelut aselupien peruuttamiselle olisivat väärät niin poliisi on toiminut ohjeiden mukaan, by-the-book, ja valitus on turha.

        Noin yleensä kansalaisilla ja medialla on vähän infantiili käsitys siitä miten oikeuslaitos ja sitä tukeva poliisi toimii. Homma menee kuin juna eteenpäin, eikä siinä ole kovin paljon mahdollisuuksia rypistellä vastaan. Kyse ei ole siitä onko joku oikeassa tai väärässä, kuka valehtelee ja miksi (vrt. vaikka telkkarin rikossarjat) vaan kyse on siitä, että homma saadaan mapitettua ja seuraava juttu käsiteltyä.

        Yksittäiselle ihmispololle virkamiesjyrä voi olla melkoinen shokki. Vilpitön vinkki on, että valittaa totta kai kannattaa mutta ei kannata uhrata elämää tähän sotaan. Suomessa virkamies on kunkku!

        Mutta kun tämä juttu aseiden viennistä oli vain omaksi ja teidän huviksi keksitty, niin ei syytä vatuloida enempää.


      • Jabbathepoop
        muka onneton kirjoitti:

        Mutta kun tämä juttu aseiden viennistä oli vain omaksi ja teidän huviksi keksitty, niin ei syytä vatuloida enempää.

        Vaikka on/olisi keksitty niin sehän ei poista tosiasiaa, että Suomessa on viimeisen muutaman vuoden aikana peruttu pysyvästi yli 4 000 harrastajan luvat ja aseet takavarikoitu. Viimeisintä tietoa ei ole edes saatavilla mutta voi olla vaikka tuplat.

        Merkittävää tässä on se, että takavarikoilla ja peruutuksilla ei ole ollut mitään merkitystä yleiseen (tai yksittäiseen) turvallisuuteen. Vuosittain tapahtuu edelleen, aivan kuten aina, about alle 10 ampuma-aseilla tehtyä surmaa per vuosi.

        Mitä ihmeen hyötyä näistä lukuisista takavarikoista on ollut? Tai mitä hyötyä on aselain kiristyksestä? Mitä? Vastaus: ei mitään. Pelkkää haittaa.


      • 345654335
        Jabbathepoop kirjoitti:

        Vaikka on/olisi keksitty niin sehän ei poista tosiasiaa, että Suomessa on viimeisen muutaman vuoden aikana peruttu pysyvästi yli 4 000 harrastajan luvat ja aseet takavarikoitu. Viimeisintä tietoa ei ole edes saatavilla mutta voi olla vaikka tuplat.

        Merkittävää tässä on se, että takavarikoilla ja peruutuksilla ei ole ollut mitään merkitystä yleiseen (tai yksittäiseen) turvallisuuteen. Vuosittain tapahtuu edelleen, aivan kuten aina, about alle 10 ampuma-aseilla tehtyä surmaa per vuosi.

        Mitä ihmeen hyötyä näistä lukuisista takavarikoista on ollut? Tai mitä hyötyä on aselain kiristyksestä? Mitä? Vastaus: ei mitään. Pelkkää haittaa.

        Liki jokainen aseen takavarikko on tehty aiheesta.

        Kyllä Suomesta 4000 kahelia löytyy, joille ei ole sopivaa antaa aseita kotiin.


    • hei haloota vaan

      Näistä jutuista, piruuttani katsoin kuinka herkkäuskoista porukkaa täällä onkaan.
      Läpi menee vaikka mikä, ihmiset näyttää HALUAVAN uskoa että meitä aseharrastajilta viedään aseet vääryydellä.
      Vaikka mitä roskaa kirjoittaa, niin porukka komppaa ja uskoo, ei helkatti ole kuulkaa montaa´kaan tapausta, jossa aseet viedään noin vain. Tuo katkera puolisi näyttää olevan tosi helppo uskoa, kerran niitä tapauksia on oikeastikin ollut muutamia, mutta muut tapaukset voisi laittaa mappiin "kaupunkilegendat"
      Ottakaa nyt vähän kriittisempi ote näihin juttuihin mitä täällä kirjotetaan, kaikki nämä ei ole minun näppiksestä tulleita, mutta todenperäisyys aivan samaa tasoa.

    • aseet lähti...

      Minulla tais käydä tuuri, kun kysyin poliiseilta voiko oma tyttöystäväni hakea noille menetetyille aseilleni lupaa, on kuullemma mahdollista! Nyt kaikki aseensa menettäneet, pistetään omaa sukua/kavereita apuun pyytämään. Elkää antako huutokaupata vaan luovuttakaa ne jollekkin joka lähtee kanssanne radalle tai metsälle.

    • jytjy

      Jos joku osaa valita vaimonsa niin huonosti että tekee perättömän ilmiannon minun mielestä ehkä joutaakin menettämään aselupansa. Kertoo erittäin huonosta harkinta kyvystä elämän yhdestä suurinmista ja tärkeimmistä päätöksistä.

    • 30ja risat mettämies

      Aloittaja älä suostu moiseen vaan mene oikeuteen asti. Sinä olet syytön! Mene niin pitkälle kuin vain voi oikeutta hakea. Onhan sinulla oikeusturva vakuutus kotivakuutuksessa, kait se korvaa tuollaisen? Kannattaa selvittää asia.

      Tässä esimerkki, että virkamieskin voi hävitä ja oikeuskin voi joskus voittaa.

      Minulla estyi luvan anto 2vuodeksi seuraavan takia. Otin turpiini, enkä vastustellut ollenkaan vaikka ravintolan suuri hormoni järjestysmies kävi kimppuuni. Suuttui takaisin vitt:sta niin kovaa että kävi kiduksille. Sitten puhui poliiseille, että olin lyönyt häntä ja vastustellut. Puhalsin muuten 0,2 promillea, että pahoin en ollut juovuspäissäni. Mentiin oikeuteen, tosin jonotus 2 vuotta ja uusien lupien antaminen oli tältä ajalta mahdotonta, että sen jouduin kärsimään. Onneksi oli ulkopuolinen toditaja, joku tuntematon ihminen. Tietysti järkällä oli näitä omia ammattinsa kavereita todistajana.

      Lopuksi kävikin, niin että palkkasin liki Suomen kalleimman ja parhaimmista asianajajista. Hänet tuomittiin pahoinpitelystä, minulle ei tuomioita tai sakkoja. Hänelle suuret sakot, oikeudenkäynti ja asianajajan kuluja, ja on nyt siis luullakseni tuomion johdosta ammatiltaan entinen järjestysmies, toivottavasti. Lisäksi maksaa kohtuu korvaukset minulle pahoinpitelystä. Omat asianajajan kuluni olivat yli 5000 euroa, mikä tule minun maksettavakseni. Hän ei uskaltanut valittaa tuomiostaan. Nyt hän kieltäytyi maksamasta korvaukset. Noh, laitan perintään niin meneen häneltä luottotiedotkin. Yritti pilata minun elämäni, mutta pilalle menikin hänen oma elämänsä.

      Kävi sananlasku toteen, se joka toiselle kuoppaa kaivaa...

      • 30ja risat mettämies

        Puuttuu edellisestä ei sana. Piti olla, että; ( Mikä EI tule minun maksettavakseni.)


    • Priiffi

      Tuosta kunnianloukkauksesta sen verran että kunnianloukkaus (rikoslaki 9 § ja 10 § ) on asianomistajarikos joten syyttäjä ei voi asettaa syytettä vaan tämä harkinta jää asianomistajan hartioille.

    • Mielipiteeni.

      Itse vaikka Deaktivoin aseeni, mutta valtiolle ei mitään jätetä.

    • kaikkea uskoko

      Minä kyllä laitoin jutun täysin provoksi, katsoakseni mitenkä menee täällä läpi, niinkuin tuossa ylempänä jo sanoinkin.

    • toivoton

      Kirjoituksessasi taitaa olla merkkejä vihapuheesta naapuriasi kohtaan. Tähdet kirjoituksessasi kertovat vihasta ja katkeruudesta. Oletko sittenkään oikea henkilö pitämään hallussasi aseita?

    • onneton ihminen

      Jos tuo "kaikkea uskoko" yritti esiintyä minuna, ketjun oikeana aloittajana ei hän tainnut tajuta parin viikon kirjoitustauon merkinneen minun poistumistani tältä foorumilta vaan sitä että olin oikeusasioita järkkäämässä oikeinpäin kunnan käräjäoikeudessa.

      • huumor miehii

        Olit sitten se oikea "onneton" tai et ja oliko "kaikkea uskoko" se alkuperäinen sittenkin, niin täällä 24:lla tulee suodatettua suurin osa jutuista ihan huumori osastoon....
        Pitäähän provoillekkin olla joku paikka leikkiä, kun oikeassa elämässä niillä kavereilla pyyhitään lattiaa kouluissa ja työpaikoilla!
        :D


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      81
      2067
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      22
      1782
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1654
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1470
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      64
      1404
    6. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      20
      1344
    7. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      76
      1328
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1292
    9. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1274
    10. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      11
      1245
    Aihe