ähly pitseria huijasi!

huijauksen uhri

Jokunen kuukausi sitten näin erään ulkomaalais pitserian ilmoituksen mollin sivuilla he etsivät tarjoilijaa joka työskentelee myös kassalla.
Soitin firmaan ja pyysivät käymään paikan päällä.
(minulla ravintola alan koulutus ja työkokemusta)
Tämä paikan pomo ilmeisesti turkkilainen kuitenkin ulkomaalainen haastatteli minua. Ja otti minut heti töihin. Kuitenkin hän ei suostunut kirjottamaan virallista työasopimusta sanoi vain "tule seuraavana päivänä töihin" työskentelin kuukaden pitseriassa kassalla ja tarjoilian hommissa.
Koko aikana ei kirjoitettu työsopimusta.
Minua myös ihmetytti miksi sain heti työpaikan.
Luulisi ,että tämä pomo haastattelisi monia muitakin työpaikkaan ja soittaisi jälkeenpäin,että sinut on valittu.
Otin sitten kuukauden töissä oltuani loparit koska työsopimusta ei kirjoitettu enkä saanut koskaan palkkaani! arvaa vituttiko käydä ilmaiseksi töissä.

3

617

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • työniloakaikki

Stupid is as stupid does

• melkein huijattu

Ja nyt otat heti yhteyttä liittoon/palkkaturvaan, jos vaikka saisit vielä rahasi jälkeenpäin. Ja vaikka et itse saisi palkkaasi enää, niin ilmoita edes sen takia että tieto vedätyksestä menee eteenpäin. Jos et ilmoita mihinkään niin tekevät saman ties kuinka monelle kokemattomalle nuorelle jotka eivät osaa pitää oikeuksistaan kiinni! Ja kyllähän näitä tapauksia on suomalaisissakin työnantajissa, ettei tehdä työsopparia eikä makseta työnantajalle kuuluvia maksuja tai palkkaa, mutta niistä pitää ilmoittaa viranomaisille!!!

Jos hakija vaikuttaa pomon mielestä hyvältä tyypiltä eikä työ ole erikoisosaamista vaativaa niin siinä nyt ei ole mitään ihmeellistä, että joku palkkaa ensimmäisen hakijan ja että työt alkavat heti...

• Ilmoita!

Ehdottomasti heti yhteyttä liittoon! Tollasissa palkanmaksujutuissa (tai maksamattomuus) on työntekijä poikkeuksetta voittajana, jos oikeuteen joutuisi menemään. Ja yritykset tietävät tämän, joten eivät mene. Kyllä he maksavat, kun vaan vaadit kaikki rahat, jotka sinulle kuuluu!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persut eivät ole kertoneet euronkaan edestä säästökohteita

Mutta änkyttävät kysellä niistä muilta jatkuvasti. Vaikuttaa ettei persuilla ole kykyä omaan ajatteluun ja päätöksenteko
      Maailman menoa
      259
      3151
    2. Marinin hallituskaudella Suomen BKT sentään kasvoi

Tämä ns. kauhukabinetti ei ole saanut aikaan kuin vahinkoa. Otti ennätysvelat rikkaiden veroalennuksiin ja sai työttömyy
      Maailman menoa
      78
      2598
    3. Loppuiko MTV3 näkymästä? Vinkki, miten näet mm. Salatut elämät jatkossa

MTV:n maksuttomien tv-kanavien (MTV3, MTV Sub, MTV Ava) näkyvyys Elisan palveluissa päättyi 12.5.2026. Tämä aiheutti har
      MTV3
      28
      1745
    4. Oho! Martina Aitolehti teki radikaalin hiusmuutoksen - Uskaltaisitko itse?

Martina Aitolehti on menestyvä yrittäjä. Nyt hän on mukana Erikoisjoukot-realityssä. Erikoisjoukoissa Aitolehti nähdään
      Kotimaiset julkkisjuorut
      70
      1655
    5. Drone-epäily Uudellamaalla

Ihmisiä kehotetaan siirtymään sisätiloihin. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012008358.html
      Maailman menoa
      185
      1603
    6. Muistatko? Pete Parkkonen kohahdutti intiimillä videolla - Katso se tästä!

Pete Parkkonen sai kohujulkisuutta Kohta sataa -videolla. Nyt Parkkonen voi kohahduttaa Euroviisuissa ainakin silloin, j
      Kotimaiset julkkisjuorut
      18
      1280
    7. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      69
      1191
    8. 66
      1143
    9. 95
      1043
    10. Kullannuput kaahas Stopintakaa ja kolari...

Tätä se mun uneni tiesi...
      Ilmajoki
      24
      909
    Aihe