Halvalla Dominikaaniseen??

Sortin poppoo

Moi!
Ollaan lapsiperhe joka matkustaa koko poppoolla ja aiemmin ollaan menty omatoimisesti Intiassa, mutta nyt kiinostaisi Dominikaaninen kohteena (mahdollisesti). Miten pääsee lentäen halvimmalla? Vai kannattaako ottaa matkatoimistosta pakettimatka? Mitä kohdetta suosittelette?

Ollaan pärjätty lasten kanssa Intiassa hyvin ja itse ollaan ajettu autollakin ja moottoripyörillä, onnistuuko tuolla? Millainen liikenne, kokemuksia?

Hintataso on ilmeisesti kalliimpi, kuin Intia tai Thaimaa??

Asiallista vastauksista etukäteen kiittäen!

10

917

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • käynyt.

      Itse kävin joulukuussa Puerto Platassa. Halvimmalla taitaa päästä, kun ottaa pakettimatkan. Autonvuokraa en tuossa kohteessa suosittelisi... liikenne oli melko rajua. Oppaatkin painottivat, ettei omatoimisesti kannata lähteä ajelemaan ja autoa ei kannata vuokrata... jos jotain sattuu on syy aina turistin. Intian ja thaimaan hintatasoa en tunne, joten siihen en osaa sanoa mitään. Meillä oli all inclusive, joten söimme pääsääntöisesti hotellilla. Vaatteet ehkä noin puolet halvempia, kuin suomessa ja tuliaiostosten hinta oli ihan kiinni tinkimistaidoista. Mahtava paikka. Ystävälliset paikalliset ihmiset ja kiireetön tunnelma.

    • Perdone

      Pelkät lennot Aurinkomatkoilta ja perillä kielitaitoiselle onnistuu kämpän löytäminen melko edullisesti, ja voi vaihtaa paikkaa usein matkan aikana. Bussikyydit on halpoja. Kuten myös taksi, mutta on muistettava ettei vaikuta paikallisia rikkaammalta, niin ei pojan klopeille tule rahanhimoa! Turistialueen ulkopuolella olevat ravintolat ovat myös reilusti(esim.1/5) turistikuppiloita halvempia. Bisnesmiehiä (ja naisia) kyllä riittää, mutta jos on Intiassa selvinnyt, niin miksei täälläkin.

      • Sortin poppoo

        Vaikuttaisi ihan mukavalta paikalta. Se on tosiaan opittu, että turistilta otetaan rahat pois herkästi, jos et osaa asettua paikalliseen elintasoon. Intiassakin raha riittää, jos et mene nyljettäväksi turistipaikkaan taikka paikallisten rikkaiden suosimiin paikkoihin.
        Mikä on paras paikka lentää, Puerto Plata vai joku muu?


    • teemukoo

      Niin, no tuosta autoilusta... Minä olen nyt 3kk ajellut täällä Dominikaanisissa jeepillä ja aion ajella vielä kolme kuukautta lisää.. Jos on ajanut Intiassa niin täällä voi aivan hyvin ajaa. Liikennesääntöjä ei ole mutta siinä ei ole mitään ihmeellistä, samaan sekamelskaan vaan soljumaan. Puerto Platassa on kenttä, itse olen lennellyt Santo Domingoon saaren etelä-osaan, Iberia lentelee Madridista suoraan.

    • Sosuassa

      Muutaman kerran käyneenä ja laskelmia suorittaneena on pakettimatka osoittautunut halvimmaksi. Missään tapauksessa en menisi Puerto Platan all-inclusive hotelleihin koska ne sijaitsevat ei missään. Esimerkiksi Sosuassa Club Residencial on todella mahtava huoneistohotelli ja Sosuan alueella olet paikallisten seurassa ja ruokaa saa aivan naurettavilla hinnoilla (kana-ateria alk. 2-4 eur) paikasta riippuen.
      Autoiluhan on jokaisen omassa harkinnassa ja sopeutumiskyvyssä.

      • Sortin poppoo

        Tässähän näitä jo alkaa olemaankin muutamia vinkkejä. Joo, me kun ei oikein ihan turistipaikoista "ei missään" välitetä, kun on liikuttu omin päin monessa paikkaa. Pitänee nyt seurata , jos sopivia pakettimatkoja löytyy Dominikaaniseen näillä vihjeillä.

        Kiitokset kaikille, toki lisääkin kokemuksia saa laittaa.


    • matkaaja 000

      Meillä myös tulossa matka Puerto Plataan, meillä on majoitus paikan päällä, joten lähinnä olemme katselleen mistä saa halvimmat lennot ja halvimmalla lähtee supersaverilla. Paikallista syödään (itse tehdään) ja auto vuokrataan. Aurinkomatkojen pelkät lennot olivat kalliit, lapsesta joutuu maksamaan saman kuin aikuisesta. Jos tarkoitus on siis viipyä se perinteinen 2vk niin meillä maksoi aikoinaan pakettimatka n.1750/aikuinen lapsi all inc.hotelli. Ja Lennot nyt 2 aikuista 3 lasta n. 4000 euroa ruoka paikanpäällä. Kuukausi ollaan.
      Dommareissa syö paikallisissa kuppiloissa halvimmillaan 100 pesoa, eli olisko joku 2 euroa??? Viisaammat voi korjata. Toki sitten ketjuruokaloissa oli jokunen vuosi vielä hinnat n 500 pesoa, silloin n10 euroa. Että mihin sitä rahaa sitten haluaa tahkoa.
      Hinnat vaihtelevat paikan päällä tosi paljon, turistialueen ulkopuolella on halvempaa. Esim. ostin ison pullon paikallista rommia, hinta 175 pesoa, ei turistialueelta. Kun taas silloin Punta Canassa paikallinen jeppe yritti myydä huomattavasti pienempää pulloa hintaan 1000 pesoa, sitten 500 ja sitten 400 pesoa, tosin ei olis antanut 500 peson setelistä takaisin mitään, me kun olimme hänen mielestään sopineet hinnaksi 500 pesoa.
      Minä olen huristellut aina mototakseilla, jokainen tietysti itse arvioi uskaltaako mennä mopedin kyytiin ja ilman kypärää, aika pahoja vammoja kyllä on tullut nähtyä. Joka paikkaan mennään autolla, jos semmonen löytyy, tiet keskustoissa ahtaita ja liikenne jumittaa. Humalassa ajaminen ihan normaalia, että varoa saa. Itse vuokrasin auton, jonka joku lommotti pääkaupungissa yöllä. Ei tullut ongelmia.
      Sisämaassa ihan suht ok tiet, ajavat kuin hullut ja miten huvittaa..

    • päkpak

      Air American lennot Hki-Santo Domingo 790 euroa. Hotelleita löytyy 20 ->

    • Perdone

      Kyllä kallista polttoaineesta huolimatta näkyy olevan lentoja hintaan 714 euroa!
      Sehän on vain sen muutaman kympin enemmän kuin ollaan maksettu aiemmin sekä ominpäin että Aurinkomatkojen kaksiviikkoisesta lennosta. Ollaan siellä oltu kiertelemässä kuukausiakin noilla omilla konsteilla. Jos ottaa pelkän lennon, on vapaus majoittua mihin milloinkin huvittaa pysähtyä. Majapaikkoja löytyy 4 eurosta ylöspäin/kämppä, eli kahdelle hengelle. Me ainakin on siten majoituttu paikallisten pitämiin majataloihin noin kymmenellä paikkakunnalla. Ne turistipaikkakunnat mukaanlukien.

    • Perdone

      Äkkiä meni halvat paikat! Enää ei alle 800€ juuri taida löytyä ensi talveksi lentoa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Selänteiden kommentit

      Se on kesä taas. On alkanut Selänteen rouvakin antamaan lausuntoja ja ohjeita meille. Ei voi olla totta. Yksi Selännekki
      Kotimaiset julkkisjuorut
      501
      5213
    2. Miehen lapsettomuus keski-ikäisten deittailussa

      Tällä palstalla esitetään usein ajatus, jonka mukaan lapsia saanut nainen olisi parisuhdemarkkinoilla huonommassa asemas
      Sinkut
      246
      2133
    3. Nyt kun pride on ohi on siks

      Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että homoseksuaalisuuden harjoittaminen on syntiä (1. Moos. 19:1-13; 3. Moos. 18:22;
      Luterilaisuus
      415
      1950
    4. Olisit saanut minut naisen

      Jos olisit oikeasti halunnut. Mutta et halunnut. Annoit paaaaljon epämääräisiä signaaleja, annoit jutun edetä todella hi
      Ikävä
      58
      1401
    5. Miehelle naiselta

      Jos haluat anna jokin vinkki, niin saan varmuutta ottaa yhteyttä. Tai onko niin että otat yhteyttä itse, jos haluat pitä
      Ikävä
      92
      1327
    6. Kunpa voisin halata sinua

      ja sanoa sinulle miten onnellinen olen siitä, että olet elämässäni. Mutta et ole halausetäisyydellä... etkä elämässäni.
      Ikävä
      44
      1083
    7. Kaipaan sinua...

      J-mies. Surullinen olo kaikesta.
      Ikävä
      86
      1049
    8. Muut yrittää seata meidän välejä

      Nainen, oot varmaan sen myös huomannut. Ihan irl oon sen huomannut jo hyvän aikaa. Eihän anneta sen häiritä.
      Ikävä
      100
      1013
    9. Tulethan sitten

      loppukesästä katsomaan minua? Nyt sinulla on mahdollisuus ”kostaa” ja herpaannuttaa minun keskittymiseni. Jos yhtä inten
      Ikävä
      38
      992
    10. Mikä oli se hetki

      kun tajusit rakastuneesi?
      Ikävä
      74
      980
    Aihe