Oletteko tehneet ulkomaalaisen puolisonne kanssa avioehtosopimuksen naimisiin menon jälkeen? Kannattaako se tehdä jos itse on huomattavasti varakkaampi kuin puoliso?
Avioehtosopimus
9
356
Vastaukset
- Chom chom
Totta ihmeessä kannattaa tehdä avioehto (puolison kansalaisuudesta riippumatta), ainakin, jos on paljon menetettävää. Tietty monissa tapauksissa osituksen sovittelu on myös mahdollista, vaikkei avioehtoa olisikaan.
Me ei olla tehty, ihan siitä syystä, että kummallakaan ei ollut ihmeempää omaisuutta eikä perintöäkään ole odotettavissa. - En tehnyt...
Avioehtoja tekevät ne, jotka eroavat kumminkin. Tee ihmeessä.
- Chom chom
^ Ositus voi tulla eteen muutenkin kuin avioeron kautta, esim. jos puoliso kuolee.
- jotaintähän
Jokainen järkevä naimisiin menevä ihminen tekee avioehton, riippumatta osapuoltenn kansallisuudsta, ihonväristä ja uskonnosta. Tosiasia on että merkittävä osa naimisiinmeniöistä eroaa myöhemmin.
- JK
TOTTA IHMEESÄ KANNATTA
- ejh7
ollaan tehty keskinäinen avioehtosopimus ja laillistettu se. Minulla ei juurikaan omaisuutta ole, mutta todennäköisesti joskus tulee olemaan perinnön muodossa. Pitää olla realistinen ja miettiä etukäteen, että jos jonain päivänä tulevaisuudessa jostain syystä eroaa niin kumpikaan ei hyödy toisesta. Harvoin nainen/mies on samanlainen erotilanteessa kuin naimisiin mennessä!
Jos toinen osapuoli ei suostu avioehtosopimukseen niin minua kummastuttaisi kovasti että onko tarkoitus vain "lypsää" rahaa. Ja myöhemminhän voi tehdä testamentin, jossa esim.kuoleman koittaessa puoliso periikin jotain. Mutta mahdollisessa erotilanteessa ei saa sitä normaalia ½:aan.
eipähän koskaan tarvitse miettiä naiko toinen sinut vain rahojen vuoksi :) - tiettyo
no hei halooooooo!!!!!!!!!! AINA kannattaa tehdä avioehtosopimus, vaikka menis naimisiin ihan supisuomalaisen pers. aukisen kanssa.
Me teimme muutama vuosi sitten kun menimme naimisiin, oli ihan itsestäänselvyys. Olisin tehnyt sen myöskin suomalaisen miehen kanssa. Mulla on jotain pientä varallisuutta, miehelläni ei silloin vielä ollut mitään.
- suomi-kreikka
Meille avioehto oli itsestäänselvyys, mies tulee aikanaan perimään reilusti omaisuutta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12661Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1511228Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491115- 127998
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223964Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?206929Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä13845- 72835
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk296833- 39822