Avioehtosopimus

avioehto

Oletteko tehneet ulkomaalaisen puolisonne kanssa avioehtosopimuksen naimisiin menon jälkeen? Kannattaako se tehdä jos itse on huomattavasti varakkaampi kuin puoliso?

9

410

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Chom chom

Totta ihmeessä kannattaa tehdä avioehto (puolison kansalaisuudesta riippumatta), ainakin, jos on paljon menetettävää. Tietty monissa tapauksissa osituksen sovittelu on myös mahdollista, vaikkei avioehtoa olisikaan.

Me ei olla tehty, ihan siitä syystä, että kummallakaan ei ollut ihmeempää omaisuutta eikä perintöäkään ole odotettavissa.

• En tehnyt...

Avioehtoja tekevät ne, jotka eroavat kumminkin. Tee ihmeessä.

• Chom chom

^ Ositus voi tulla eteen muutenkin kuin avioeron kautta, esim. jos puoliso kuolee.

• jotaintähän

Jokainen järkevä naimisiin menevä ihminen tekee avioehton, riippumatta osapuoltenn kansallisuudsta, ihonväristä ja uskonnosta. Tosiasia on että merkittävä osa naimisiinmeniöistä eroaa myöhemmin.

• JK

TOTTA IHMEESÄ KANNATTA

• ejh7

ollaan tehty keskinäinen avioehtosopimus ja laillistettu se. Minulla ei juurikaan omaisuutta ole, mutta todennäköisesti joskus tulee olemaan perinnön muodossa. Pitää olla realistinen ja miettiä etukäteen, että jos jonain päivänä tulevaisuudessa jostain syystä eroaa niin kumpikaan ei hyödy toisesta. Harvoin nainen/mies on samanlainen erotilanteessa kuin naimisiin mennessä!
      Jos toinen osapuoli ei suostu avioehtosopimukseen niin minua kummastuttaisi kovasti että onko tarkoitus vain "lypsää" rahaa. Ja myöhemminhän voi tehdä testamentin, jossa esim.kuoleman koittaessa puoliso periikin jotain. Mutta mahdollisessa erotilanteessa ei saa sitä normaalia ½:aan.
      eipähän koskaan tarvitse miettiä naiko toinen sinut vain rahojen vuoksi :)

• tiettyo

no hei halooooooo!!!!!!!!!! AINA kannattaa tehdä avioehtosopimus, vaikka menis naimisiin ihan supisuomalaisen pers. aukisen kanssa.

• Me teimme muutama vuosi sitten kun menimme naimisiin, oli ihan itsestäänselvyys. Olisin tehnyt sen myöskin suomalaisen miehen kanssa. Mulla on jotain pientä varallisuutta, miehelläni ei silloin vielä ollut mitään.

• suomi-kreikka

Meille avioehto oli itsestäänselvyys, mies tulee aikanaan perimään reilusti omaisuutta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin

Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http
      Maailman menoa
      244
      4268
    2. Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi

se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?
      Maailman menoa
      120
      2724
    3. Miten löydän sinut

Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit
      Ikävä
      41
      2482
    4. Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla

Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?
      Heinola
      84
      1519
    5. Vaikea tilanne

Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te
      Ikävä
      116
      1466
    6. Milloin kaivatullasi

.. on nimipäivä?
      Ikävä
      48
      1199
    7. Kehtaisitko näyttäytyä

kaivattusi seurassa?
      Ikävä
      78
      1117
    8. Missä kunnassa kaivattusi asuu

Kuinka tarkkaa uskalla sanoa?
      Ikävä
      45
      986
    9. Ne viimeiset kerrat

Kun katsoit minua niin lämpimästi. En unohda sitä ❤️
      Ikävä
      59
      983
    10. Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!

Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En
      Maailman menoa
      173
      965
    Aihe