USA -liite

reissun päälle

Olen vuokraamassa auton miamissa huhtikuun alussa viikoksi ja kysyisin ,käykö floridassa usa-liite vai tarvitaanko kansainvälinen ajokortti?

5

1094

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei tarvita..

      Voit hankkia molemmat, mutta kumpaakaan et tarvitse. Olen vuokrannut autoja ympäri Yhdysvaltoja lukemattomia kertoja eri vuokraamoilta ja aina on suomalainen ajokortti riittänyt. Koskaan ei ole kysytty kansainvälistä ajokorttia eikä usa-liitettä.

    • rattiin helposti

      Auton vuokraamisessa ei yleensä tarvita mitään muuta kuin suomalainen ajokortti, sillä autovuokraamoita ei kiinnosta korttisi todellisuudessa pätkääkään - paitsi luottokortti. On täysin omalla vastuullasi ajaa suomalaisella kortilla Yhdysvalloissa. Ongelmia voi tulla lähinnä silloin, jos poliisi pysäyttää sinut ja haluaa nähdä korttisi. Tälläinen tilanne voi tulla vastaan myös jos joudut onnettomuuteen. Silloin voi olla eduksi omata kansainvälinen ajokortti (=virallinen käännös ajokortistasi). Mitä sen jälkeen seuraa on täysin poliisista kiinni. Periaatteessa suomalainen kortti on täysin käypä ajamiseen mikäli omaat sen lisäksi kansainvälisen ajokortin. Käytännössä tässä maassa ei koskaan tiedä mitä tulee eteen, kun viranomaiset eivät tunne oman maansa lakia tai osallistumista kansainvälisiin sopimuksiin aina kovinkaan hyvin. Yhteenvetona vielä: Pääset USA:ssa auton rattiin pelkällä suomalaisella kortilla ja monet ajavat pelkästään sillä, mutta jos haluat turvata selustaasi, niin hanki kansainvälinen ajokortti lisäksi.

      • ei

        Ihan väärää tietoa tämä edellinen. Suomalainen ajokortti kelpaa myös poliisille ja muutenkin henkilöllisyystodistuksena. Eli kansainvälisellä ajokortilla ja USA-liitteellä voit pyyhkiä vaikka persettä.


      • nooooooooooooooo
        ei kirjoitti:

        Ihan väärää tietoa tämä edellinen. Suomalainen ajokortti kelpaa myös poliisille ja muutenkin henkilöllisyystodistuksena. Eli kansainvälisellä ajokortilla ja USA-liitteellä voit pyyhkiä vaikka persettä.

        Kelpaa jos kelpaa. Kuten edellä sanottu, kaikki riippuu viranomaisesta. Olen nähnyt sellaisiakin tapauksia, joissa poliisille on mennyt muitta mutkitta läpi International Drivers License. Vieläpä ainoana ajokorttina. Tiedättehän niitä muovisia kuvallisia läpysköjä, joita huijarit myyvät netissä ja joilla ei ole minkäänlaista laillista statusta. Ei siis International Driving Permit (IDP), joka on se virallinen käännös kansallisesta kortista.

        Ulkomaalaisen, joka haluaa turvata selustansa, kannattaa hankkia IDP ja käyttää henkilöllisyystodistuksena passia. Ne ovat lain mukaisia dokumentteja. Mitä suurimmalla todennäköisyydellä selviää muutoinkin; ainakin niin kauan kuin kaikki asiat rullaavat hyvin. Kyse onkin siitä, että JOS tulee ennakoimattomia ongelmia, kuten onnettomuus tms. Jos esimerkiksi viranomainen ei ymmärrä suomalaisen ajokortin olevan ajokortti, niin silloin ei auta uhoaminen perseen pyyhkimisellä, vaikka kuinka pelkän ajokortin pitäisi riittää.

        http://www.usa.gov/Topics/Foreign-Visitors-Driving.shtml


      • laakimies
        nooooooooooooooo kirjoitti:

        Kelpaa jos kelpaa. Kuten edellä sanottu, kaikki riippuu viranomaisesta. Olen nähnyt sellaisiakin tapauksia, joissa poliisille on mennyt muitta mutkitta läpi International Drivers License. Vieläpä ainoana ajokorttina. Tiedättehän niitä muovisia kuvallisia läpysköjä, joita huijarit myyvät netissä ja joilla ei ole minkäänlaista laillista statusta. Ei siis International Driving Permit (IDP), joka on se virallinen käännös kansallisesta kortista.

        Ulkomaalaisen, joka haluaa turvata selustansa, kannattaa hankkia IDP ja käyttää henkilöllisyystodistuksena passia. Ne ovat lain mukaisia dokumentteja. Mitä suurimmalla todennäköisyydellä selviää muutoinkin; ainakin niin kauan kuin kaikki asiat rullaavat hyvin. Kyse onkin siitä, että JOS tulee ennakoimattomia ongelmia, kuten onnettomuus tms. Jos esimerkiksi viranomainen ei ymmärrä suomalaisen ajokortin olevan ajokortti, niin silloin ei auta uhoaminen perseen pyyhkimisellä, vaikka kuinka pelkän ajokortin pitäisi riittää.

        http://www.usa.gov/Topics/Foreign-Visitors-Driving.shtml

        Jostain syystä jotku suomalaiset juntit kuvittelevat Suomi nimisen maan olevan joku maailman mahtavinpia valtioita maailmassa, joten kyllähän USA:n polisiviranomaisien tulee tunnistaa suomalainen ajokorttikin täysin lailliseksi asiakirjaksi.
        Mutta muistakaa sitten kun vahingossa/epähuomiossa kolarin tuolla liikenteessä aiheutatte ja siinä rytäkässä vastapuolelta joku henkensä menettää, niin silloin saattaa tulla mieleen, että kannattiko se parin kympin säästö olla ottamatta tätä kansainvälistä korttia, kun alkaa oikeuslaitos ja vastapuolen asianajaja tätä kyselemään.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 112
      2244
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      62
      2087
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      1971
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1697
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1618
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1422
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      12
      1364
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1353
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1347
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1272
    Aihe