TS: Hitas-kämpillä keinotellaan

ok-vuorineuvos

http://www.taloussanomat.fi/asuminen/2012/01/11/keinottelua-hitas-asunnoilla-jopa-joka-viides-vuokralla/201220733/139

Taloussanomat kertoo, kuinka hitas-asunnoissa harrastetaan tuplatuhnuttelua. Kaikkihan tietävät, ettei hitas-kämppä ole mikään oma asunto, vaan siinä ikään kuin tuhnutellaan vuokralla kun on saatu ensin jostain hankittua kynnysraha.

Sitten kun tällainen tuhnu vuokraa läävän tuhnulle joka muuttaa siihen asumaan, on vuokralainen ikäänkuin hankkinut alivuokralaisen tai ainakin tekee muuta vilunkia joka ei alunperin ollut tarkoitus. No tämähän sopii hyvin kuvaan, sillä tunnetusti tuhnujen joukossa harrastetaan jos jonkin sortin vilppiä, koska niissä piireissä on tapana elää kädestä suuhun.

Onko muuten palstalla muita vauraita ok-keisareita? Mitä ajattelette tästä touhusta? Mitä pitäisi ajatella näistä eteenpäin vuokraajista? Ollaanko tässä meidän omistusasujien eli veronmaksajain kukkarolla?

4

212

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Laupias.

Helsingin kaupungin edustajan mukaan ilmiö on tuttu ja siinä ei varsinaisesti ole mitään rikollista. Hitas -asuntoja ei toki ollut alunperin tarkoitettu sijoittajille.

Nykyään ovat muuttaneet sääntöjä että 1 henkilö voi omistaa vain 1 huoneiston, mutta ainahan sitä voi vaikka perheenjäsenilleen ostaa halvalla ja vuokrata edelleen.

• ok-vuorineuvos

Tässä sen näkee, että jos vilunkia voi tehdä niin sitä sitten tehdään. Kun itse asuin kasarmilla (omistusasunto), autopaikkoja vuokrattiin edelleen. Eli autottomat jonottivat paikan itselleen ja tekivät sitten tiliä vieden tarvitsevilta paikan.

Ei nuo kommuunihommat toimi ikinä.

• todellinen valtioneu
        ok-vuorineuvos kirjoitti:

Tässä sen näkee, että jos vilunkia voi tehdä niin sitä sitten tehdään. Kun itse asuin kasarmilla (omistusasunto), autopaikkoja vuokrattiin edelleen. Eli autottomat jonottivat paikan itselleen ja tekivät sitten tiliä vieden tarvitsevilta paikan.

Ei nuo kommuunihommat toimi ikinä.

Hitas järjestelmä on jäänne 70-luvun sosialismista. Lenin-Setä ei asu enää Stadissa, joten hitas tulsi purkaa ja säilöä Lenin-museoon Tampereelle.
        Helsingin kaupunki ei myy rakennusmaata, vaan riistää jäseniään hävyttömän korkeilla tonttivuokrilla.

• Härski keinottelija

Olen ajatellut ostaa hitas-asunnon Ruoholahdesta:
      http://www.hitaskoti.fi/asunto/902
      Joku vastaava. Hinta 170 000, yhtiövastike 280. Vuokraa voi pyytää kevyesti 1000 kuussa ja enemänkin jos hyväksyy sen että vuokralainen vaihtuu silloin tällöin. Vuokratuotto 5% miinus korko laskettuna 100% velkavivulla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa

Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m
      Maailman menoa
      72
      4294
    2. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      100
      3740
    3. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      36
      3429
    4. Eräs on taas viettänyt kokoyön täällä!!

Etkö sä nuku koskaan??
      Ikävä
      51
      3010
    5. Kohdataanko me

Enää?
      Ikävä
      40
      2498
    6. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
      Ikävä
      18
      2429
    7. Rakkaalle miehelle

Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest
      Ikävä
      22
      2202
    8. Olipa turha tämä

Rakkaustarinamme
      Ikävä
      23
      1836
    9. UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?

Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami
      Euroviisut
      14
      1625
    10. Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?

Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?
      Maailman menoa
      33
      1612
    Aihe