Nikon vs Canon

Mitä vastaan?

Mikä Nikonin malli vastaa Canon EOS 5D Mark II -kameraa?

12

219

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nikon D3X

      D3X

      Nämä ovat Nikonin ja Canonin ns. studiokameroita, eli megapikseleitä löytyy, mutta ei nopeutta.

      Mutta jos et omista studiota, tuskin tulet omistamaan näitäkään - noissa nopeissa kameroissa on sen verran vakuuttavat noi muut ominaisuudet, että varmast ulkona kuvaavalle fiksumpi valinta:

      Nikon D4
      Canon EOS-1D X

      • HaKe

        Mikä niissä nyt niin ihmeellistä on?

        Ominaisuuksia noissa kahdessa on paljon, mutta studion ulkopuolellakin otataan paljon kuvia missä esim. nopealla sarjakuvauksella ei ole merkitystä.


    • Ei valitsemassa

      Siis en ole valitsemassa kameraa, koska itselläni on Canon EOS 5D Mark II, ja se sopii tarkoituksiini.
      Mutta joku tuttu vain kysyi, että mikä Nikonin kameroista on lähinnä vastaava, niin siksi kysyin.

    • Nikon D3X

      Mihin käyttöön tuttus sitten on kameraa ostamassa?

      • 5D mark II ja D700

        No ei se tuttukaan ole kameraa ostamassa, varmaan kysyi sen vuoksi, että tietäisi, onko valokuvausporukkamme Nikonit "parempia" vai "huonompia".

        Hintavastaavuutta tuskin haettiin, vaan lähinnä kameran ominaisuuksien keskiarvoltaan vastaavuutta, toisessa tietenkin yksi ominaisuus on parempi, toisessa jokin toinen.
        Hintavastaavuudeltaan näyttäisivät Canon 5D Mark II ja Nikon D700 olevan suhtkoht samoja. Seuraavat mallit kummaltakin ovat jo sitten neljää viittä tonnia.

        Minulle ei ole merkillä valiä, en ole "henkeen ja vereen" canonilainen, mutta kun on jo 400D:n aikana hankittua EF-optiikkaa, en jaksaisi alkaa objektiivien vaihtorumbaan. Jos nyt alkaisin tyhjästä koota laitteistoa, saattaisin hyvinkin päätyä Nikoniin. Siinä merkissä luultavasti valintani olisi D700, kalliimpaan en pysty.


      • Nikon D3X
        5D mark II ja D700 kirjoitti:

        No ei se tuttukaan ole kameraa ostamassa, varmaan kysyi sen vuoksi, että tietäisi, onko valokuvausporukkamme Nikonit "parempia" vai "huonompia".

        Hintavastaavuutta tuskin haettiin, vaan lähinnä kameran ominaisuuksien keskiarvoltaan vastaavuutta, toisessa tietenkin yksi ominaisuus on parempi, toisessa jokin toinen.
        Hintavastaavuudeltaan näyttäisivät Canon 5D Mark II ja Nikon D700 olevan suhtkoht samoja. Seuraavat mallit kummaltakin ovat jo sitten neljää viittä tonnia.

        Minulle ei ole merkillä valiä, en ole "henkeen ja vereen" canonilainen, mutta kun on jo 400D:n aikana hankittua EF-optiikkaa, en jaksaisi alkaa objektiivien vaihtorumbaan. Jos nyt alkaisin tyhjästä koota laitteistoa, saattaisin hyvinkin päätyä Nikoniin. Siinä merkissä luultavasti valintani olisi D700, kalliimpaan en pysty.

        Oke - Niin kumpaa obiskaa sulla sitten löytyy? EF vai EF-S?


      • EF
        Nikon D3X kirjoitti:

        Oke - Niin kumpaa obiskaa sulla sitten löytyy? EF vai EF-S?

        Jaa mullako? Käyttämättä jäänyt kittilinssi on EF-S, muut EF-optiikkaa. Seuraava hankinta on EF 85mm f/1.8 USM ja pikkuhiljaa jotain studiohärpäkkeitä.


    • D700?
      • 5D

        Tässä sulle toinen testi:
        http://www.brayebrookobservatory.org/BrayObsWebSite/HOMEPAGE/DSLR_CMOS_vs_CCD_SENSOR.html

        Kelaa muutama sivu alaspäin, ja katso yhteenveto kaikista testatuista kameroista.

        All the DSLR's analysed were ranked using the same method and listed in rank order:

        The lower the sensor noise across the ISO range, and particularly at those ISO levels where the full 8bit tonal range is extracted, the higher the ranking.

        Luitko kuin piru raamattua!


    • SamaMallisto

      On Nikonin D3S myös ilmestynyt ja sehän onkin ihan erikamera D3X eli Nikonin
      kohdalla saa eteski D3 sarjalaisten kohdalla olla melkein yhtätarkkana kun Canonin Markkien jot mistä tyyppiversijosta ja "vuosikerrasta" puhutaan, hinta , ominaisuudet ja muut vaihtelee merkittävästi vanhasta päivitetyissä versijoissa..hyvää nimeä vaan
      koitetaan pitätää yllä..etenkin jos entistä mainetta on.

    • Sony DSLR-A900

      Sonyn vastaava malli

      • Älä viitsi naurattaa

        nt


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      113
      1218
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      119
      1062
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      134
      959
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      96
      802
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      299
      763
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      81
      686
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      616
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      579
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      514
    Aihe