Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Mikä kissaani vaivaa?

Seko_Kissa

Meillä on n. 3 vuotias leikkaamaton narttu kissa. Mistä johtuu tämän outo käytös jota se ei ole ennen harrastanut? Se yhtäkkiä alkoi kytätä seinää ja hyppiä seiniä vasten, ihan niinkö se olis nähnyt siellä seinällä jotain vaikka siellä ei mitään ollut. Karvat pystyssä hyökkii ja juoksee ja raapii seiniä vessan ovea. Aukaisin sille oven että haluaako se vessaan vaan juoksi pakoon.

Mistä tämä johtuu? Aistiiko se jotain tulevaa jne..? Hullua ja pelottavaa..

33

4715

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näppi 12

      Jospa sun kissalla on jotain kipuja, silloin ainakin hyökkäilee ja juoksentelee yrittäen mennä piiloon. Voitko kysäistä eläinlääkäriltä vaikka soittamalla. Mun kissa juoksee ja hyppii pöydälle, tuolille ja menee saunanlauteitten alle ja mouraa vihaisesti jos siihen sattuu. Noin teki kun oli hampaissa jotain, hammas korjattiin ja eipä ole juoksennellut enää.

    • No hätä

      Kyllä tuo kuulostaa ihan normaalilta kissan käyttäytymiseltä. Etenkin nuoren kissan. Välillä saavat jotain pyrähdyksiä ja juoksukohtauksia. Johtunee varmaan nuoren kissan leikkisyydestä.
      En uskoisi, että on mitään hätää.

      • Kissalan.kuningatar

        Hauska kissa :) kannattaisi leikkauttaa. Jotku sanoo, että kissat etenkin ja koirat myös, "näkee" ne yliluonnolliset asiat, mitä ihminen ei nää. Tiedä, vaikka mauku näkee siellä jonkun "haamun" jota yrittää tavoitella :)
        "Paijauksia kissallesi" :)


      • Kissanomistajatarkur

        Jep, niin meilläkin tapahtuu - juoksukohtauksia voi vähentää leikittämällä esim. ennen kaupungille lähtöä. Ettei sitten takaisin tullessa ala Villishow. Sitäpaitsi Läskin Freddyn kissa sanoo sen parhaiten: "Täytyy seota kerran kuussa, vaikkei siihen olisikaan aihetta" :)


    • kissamainen juttu

      Heijastuksia seinillä, pienenpienet lähes näkymättömät kärpäset, äänen kuuluminen, muuten vain mielikuvitusleikkiä....
      Kissat on ajoittain omissamailmoissaan!

      Meidän kissa tekee ajoittain kovia ryntäilyjä huoneesta toiseen ja raapaii ulko-ovea ja maukuu ja taas ryntää toiseen huoneeseen kuin jahtaisi jotain.
      Päiväpeiton päälle hyppää välillä valppaana ja katselee peiton kaikkia kohoumia liikkuuko ja välillä lyö tassulla kohoumaa ja ryntää taas jonnekkin toisaalle kunnes lopulta rauhottuu kuin mitään ei olisi tapahtunut :D

      Ilmeisemmin yrittää näyttää että on kova pyydystäjä!

      Kissaa on hyvä ajoittain leikittää ihan itse sekä pitää erinäisiä leluhiiriä ja pieniä palloja lattioilla joita saa vakoilla ja hyökkäillä.
      Itse laittelen pieniä leikkihiiriä mattojen reunan alle hyvin vähän näkyville tai joitain jopa aika syvälle maton alle, niin kyllä se illanmittaan ne kaivelee esille samoin päivän aikana jos aamulla piilottelee :D

      Raapimiset voi tarkoittaa myös sitä että haluaisi ulos metsään, niitylle, ties minne seikkailemaan. Vietit on kovat mennä vaikka sisäkissaksi kesyyntyvätkin.

    • sinun_valintasi

      Yksinkertaista mutta totta! No mikäs muukaan kun papujen sekä purkkiruokien lisäaineet. Kerääntyvät elimistöön aiheuttaen syöpää, solumutaatioita sekä väsymystä ja muita sairauksia. Kissan ruokavalio: linnut, hiiret, hyönteiset, mutta noita tuskin on kaupungissa saatavilla :D. Itse annan kissalle maitoa, pusseissa olevaa lihamureketta eli lidlin opticattia, ei sisällä väri- eikä säilöntäaineita, tonnikalaa, papusia välipalaksi . Suosittelen että te ihmisetkin koitatte välttää lisäaineita :), mitään hullujen tiedemiesten kehittelemiä lisäaineita vaan kunnon luonnonpuhdasta ruokaa missä ei ole lisäaineita, ei ihminen oo mikään säilöntäaineilla toimiva eliö vaan se tarvitsee luonnontuoretta ruokaa mitä ei ole laboratorio lisäaineilla tehty "säilyvimmiksi" ja "maukkaammaksi" ,mutta myrkyllemmiksi, mässäily ei ole hyväksi ja ahneella ja himoilla on huono loppu. (vähän muutaki tietoutta.)

      • ilrutgpiujp

        Niin no, kissoillehan ei saisi antaa maitoa juuri ollenkaan, koska kissojen elimistö ei oikein pysty pilkkomaan maitosokeria.

        Myöskään ihmisille tarkoitettua tonnikalaa ei kissoille saa antaa - syytä tosin en muista. Olisikohan ollut liian korkea suolapitoisuus tms.

        Ja papuja...? Kissa on lihansyöjä - ei pavunsyöjä. :P

        No, toivottavasti kissasi pysyy terveenä.


      • Anonyymi
        ilrutgpiujp kirjoitti:

        Niin no, kissoillehan ei saisi antaa maitoa juuri ollenkaan, koska kissojen elimistö ei oikein pysty pilkkomaan maitosokeria.

        Myöskään ihmisille tarkoitettua tonnikalaa ei kissoille saa antaa - syytä tosin en muista. Olisikohan ollut liian korkea suolapitoisuus tms.

        Ja papuja...? Kissa on lihansyöjä - ei pavunsyöjä. :P

        No, toivottavasti kissasi pysyy terveenä.

        Tuo maitosokerijuttu on yksilöllistä, kyllä monet kissat pystyvät pilkkomaan maitosokeria.


    • Merja-Elina

      Minun suloinen kotikissani on nyt viisivuotias. AIkaisemmin se sai kaikenlaisia äkillisiä juoksukohtauksia. Se oli yleensä aina vähän ennen kun se meni hiekkalaatikolleen asioimaan - eli vatsa kai kaipaa liikuntaa toimiakseen. Se saattaa myös joskus tuijottaa jotain kohdetta ikäänkuin se näkisi jotain mitä minä en näe. Kissat ovat herkkiä eläimiä ja uskonkin, että ne voivat nähdä "tuonpuoleisia", mutta niihin ei pidä kiinnittää liiaksi huomiota. Särky voi tietenkin olla yksi syy jos kissa menee levottamaksi, hampaat pitää kontrolloida silloin tällöin.

    • 3 kissaa

      Jos kissalla on kipuja, niin tavanomaisesti kehrää normaalia enemmän ja on ennemminkin vaisu kuin villi.

      Meidän 3 kissaa saavat hyvinkin usein hulivilikohtauksia ja tuo seinän tuijottaminen ja hyppääminen "olemattomaan" on myös nähty.

      Johtuneeko kissan huomattavan paremmasta pimeänäöstä jolloin näkee sellaisia varjojakin jota me emme?

      Huomasin "seinähyppelyyn" liittyvän ikkunan molemmissa paikoissa missä kissa hyppi. Ei koskaan eteisessä, jossa ei ole ikkunoita vain keinovalo.

      • Kipuilusta..

        Paha olo tekee kyllä kissasta vaisun, mutta myös aggressiivisen. Se ei kestä koskettelua samalla tavalla kuin ennen. Ja silmissä on sellainen villi katse aina, jos yrittää nostaa syliin.


    • Normaalia

      Kissaa vähän ummettaa niin se irroittelee kakkaansa.

    • 8v kissan omistajana ja eläintenhoitajana sanoisin että kissallasi voi olla kipuja tai sitten se on vaan energinen/saalistaja. Itselläni oli yksi kissa joka jäi auton alle ja jonka toinen takajalka meni täysin hajalle kintereen kohtaa sekä häntä muuttui täysin elottomasti elikkäs jossain lantion/hännäntyvessä oli myöskin vauriota, kissa pinkoi kuin salama metsään pakoon vaikka olikin ihan rikki, kuitenkin se eli tämän jälkeen vielä pari päivää ennen kuin pääsi piikille, niin se koitti kävellä rauhllisesti rikkoutuneella jalallaan ja kehräili melko paljon. (Viimeisenä yönä muistan edelleenkin elävästi miten heräsin siihen kun se kehräsi keskellä yötä.) Mutta varmasti muista kivuista/ongelmista kärsivä kissa voi myös käyttäytyä tuolla tavoin, kissojen yleisimpiä ongelmia ovat hammas hommelit (hammas katki/haljennut, hammaskivi, tulehdukset suussa yms), kissoille tulee myös virtsakiviä/kiteitä, mutta ne yleisimmin leikatuilla kissoilla.

      Muut omistamani kissat taas ovat olleet suurin osa kiinnostuneita jahtaamaan kaiken näköisiä lentäviä ja ryömiviä sun muita kiipeileviä ötököitä. Kesäisin lasit ovat tassujen jälkiä täynnä kun kärpäsiä kissa siellä saalistanut ja tämä juniori on anssa kova seurailemaan lenteleviä ötököitä pitkin kämppää juoksennellen ja hyppien ötököiden perään kuten osa muistakin.

      Eli kissasi ei ole ainakaan hullu. Moni kissa haluaa liikuntaa ja se yleensä näkyy energisinä pinkaisuina. Joskus jopa vanhemmatkin kissamme innostuvat juoksemaan ja pinkomaan asunnossa tai leikkimään nuorempien kissojen kanssa tai saalistamaan leluja joilla toista kissaa saatetaan leikityttää. Kaiken A ja O on se että kissallasi olisi virikettä kodissanne, kynsien huolto kannattaa tehdä kerran viikossa tai kahdessa (itse tsekkailen kynsiä miltein joka toinen päivä jaksanko leikata vai en, mutta pitkikti en päästä.) Kiipeilyteline on todella hyvä keksintö ja siinä voi olla myös paljon virikettä kissalle, tosin riippuen minkä tyylinen se on. Osta kissallesi erinäköisiä ja eri materiaaleista tehtyjä leluja ja tutustuta sitä niihin. Tämä nuorimmainen tykkää myös pienistä pehmoleluista ja yksi kissoistamme taas tykkää ihan hirveästi isosta tiikeri pehmolelusta jota se nuolee/imeskelee.

      Täältä kaksiosta löytyy tuolle pikku-kisulle ihan pientä hiirtä lyhyellä karvalla, sitten isompia pitkällä karvalla ja sitten viellä tuollaista pehmo narusta käärittyä hiirtä joista osasa kilisee ja kolisee, myös erilaisia pikku palloja ja välkkyvä noppa, paljon eri kokoisia, muotoisia ja näköisiä pikku pehmoja ja ties mitä kaikkea. Hyvin leikkii itsekseen ja tykkää leikkiä vapalelulla jossa on sulkia ja pienen narun pätkän päässä pikku pehmopallo.
      Äidilläni jolla on loput 4 kissaa onkin sitten kaiken maailman härpäkkeitä vielä noiden samaisten lisäksi, on jotain rapisevaa ja kovaa ja kilisevää, lasten leluja sun muuta joilla kissat itseään viihdyttävät sen lisäksi kun ne ovat vielä ulkokissoja eli ovat myös päivät pitkät ulkona seikkailemassa ja sisällä nukkumassa ja riehumassa. Toistaiseksi yhdelläkään näistä ei ole tuntunut olevan mitään suurempia ongelmia, kaikki syövät kissanruokaa ja juovat vettä, tosin niiden syöntiä rajoitetaan. (Yksi on hirveä läski pallero joka pienempänä putosi ikkunasta x/ Tämä rakastaa tiikeriä ^^)

      Toivottavasti kuitenkin pian tapetit saavat rauhaa kynsiltä. (Leikatut kynnet eivät tunnu aiheuttavan niin paljoa vahinkoa kuin terävät leikkaamattomat.)

      • kissan kynnet

        EI KISSAN KYNSIÄ SAA LEIKATA !!!!! kissa raapii itse kyntensä päällä olevan tupen pois ja sen tupen alla on "valmis,terävä" kynsi.katsele paikkoja mihin kissasi on raapinut niin löydät melko varmasti irronneen tupen.jos leikkaat kissan kynsiä ne kasvavat kippuraan eikä kissa PAHIMMASSA tapauksessa pysty vetämään kynsiään tassun sisälle.ystäväni kissa käveli öisin ympyrää kämpässä ja kynnet rapisi aina lattiaan kuuluvasti,saalistaja mikä matolla kävellessä jäi kynsistään mattoon kiinni,omistaja tokaisi vaan "kyl mä leikkaan ne (kippurat/koukut) kun oon selvinpäin.." 1/2v. laski alleen eikä pystynyt nousemaan edes sängylle kun sai sen lopetetuksi,ja silloinkin sen faija viimein haki kissan ja urpo vaan dokasi ja kun sille huomautti asiasta ennen lopetusta oli aina vastaus "joo,kyl mä..." LUE KIRJA: Desmond Morris;"Miksi kissa on kissa." ja etsi sivu 117,siellä sanotaan kynsien leikkauksella vammaututat kissan loppuelämäksi !!!!


      • Kaikkea kanssa!
        kissan kynnet kirjoitti:

        EI KISSAN KYNSIÄ SAA LEIKATA !!!!! kissa raapii itse kyntensä päällä olevan tupen pois ja sen tupen alla on "valmis,terävä" kynsi.katsele paikkoja mihin kissasi on raapinut niin löydät melko varmasti irronneen tupen.jos leikkaat kissan kynsiä ne kasvavat kippuraan eikä kissa PAHIMMASSA tapauksessa pysty vetämään kynsiään tassun sisälle.ystäväni kissa käveli öisin ympyrää kämpässä ja kynnet rapisi aina lattiaan kuuluvasti,saalistaja mikä matolla kävellessä jäi kynsistään mattoon kiinni,omistaja tokaisi vaan "kyl mä leikkaan ne (kippurat/koukut) kun oon selvinpäin.." 1/2v. laski alleen eikä pystynyt nousemaan edes sängylle kun sai sen lopetetuksi,ja silloinkin sen faija viimein haki kissan ja urpo vaan dokasi ja kun sille huomautti asiasta ennen lopetusta oli aina vastaus "joo,kyl mä..." LUE KIRJA: Desmond Morris;"Miksi kissa on kissa." ja etsi sivu 117,siellä sanotaan kynsien leikkauksella vammaututat kissan loppuelämäksi !!!!

        Höpö höpö. Kyllä kissan kynnet pitää leikata, jos ne kasvavat liian pitkiksi. Meillä oli taannoin narttukissa, jonka kynnet kasvoivat aivan järkyttävää vauhtia. Vaikka ulkonakin oli, ei ehtinyt niitä kuluttaa itse. Kasvoivat niin pitkiksi, ettei voinut enää syliin ottaa, kun repi nahan reidestä jyystäessään hirmutassuillaan. Aina, kun kasvoivat liian pitkiksi, nappasin 1mm palan kärjestä pois. Eikä muuten takuulla vammaudu, kun leikkaa ne kynnet OIKEIN. Ei niitä ole tarkoitus juurta myöten leikata.


      • kissan kynnet kirjoitti:

        EI KISSAN KYNSIÄ SAA LEIKATA !!!!! kissa raapii itse kyntensä päällä olevan tupen pois ja sen tupen alla on "valmis,terävä" kynsi.katsele paikkoja mihin kissasi on raapinut niin löydät melko varmasti irronneen tupen.jos leikkaat kissan kynsiä ne kasvavat kippuraan eikä kissa PAHIMMASSA tapauksessa pysty vetämään kynsiään tassun sisälle.ystäväni kissa käveli öisin ympyrää kämpässä ja kynnet rapisi aina lattiaan kuuluvasti,saalistaja mikä matolla kävellessä jäi kynsistään mattoon kiinni,omistaja tokaisi vaan "kyl mä leikkaan ne (kippurat/koukut) kun oon selvinpäin.." 1/2v. laski alleen eikä pystynyt nousemaan edes sängylle kun sai sen lopetetuksi,ja silloinkin sen faija viimein haki kissan ja urpo vaan dokasi ja kun sille huomautti asiasta ennen lopetusta oli aina vastaus "joo,kyl mä..." LUE KIRJA: Desmond Morris;"Miksi kissa on kissa." ja etsi sivu 117,siellä sanotaan kynsien leikkauksella vammaututat kissan loppuelämäksi !!!!

        Kuules, ammattini opiskelu aikoina minulle ja koko luokalleni opetettiin että ULKOKISSAN kynsiä EI leikata. Minun 8v vanhalla kissalla ei ole todellakaan mitään kynsi ongelmia kuten ei ole meidän muillakaan kissoilla koskaan ollut. En ihmettele jos joku känniääliö ei osaa lemmikkiään hoitaa, onhan noita tapauksia varmaan melko paljonkin jossa ihminen on eläimelleen vahinkoa aiheuttanut laiminlyömällä jollain tapaa lemmikkiään(tai muutoin väärin hoitamalla). Että kyllä pistää ihmetyttämään jos koulussani ei olla millään tavalla sanottu etteikö sisäkissan kynsiä saisi leikata ja vielä koulun hoitolassa sekä klinikalla MOLEMMISSA leikataan sisäkissojen kynsiä! En näe tarvetta lukea jotain kissa kirjaa koska 4v opinnot varmasti kyllä kattavat ihan tarpeeksi tarvittavia asioita. (Jos sisäkissan kynsiä leikkaa sopivissa määrin ja silläkin on raapimispuu, kynnet eivät pääse kasvamaan pitkiksi kuten ulkokissan kynnet, jos alat laiminlyödä kynsien leikkuuta niin varmasti ne kasvavatkin niin pitkiksi että napisee lattiaa vasten..) >x< Sinun ehkä kannattaiusi lukea muitakin kissa kirjoja tai lähteä ihan opiskelemaan eläintenhoitajaksi ettet ihan jokaista puppu puhetta jostain random kirjasta usko. En millään tapaa saa järkevää tolkkua tuosta sinun kenenkä lie faija esimerkistä. Meillä ainoastaan 1 kissa jäänyt kynsistään kiinni patteriin ja kynsiä lisää lyhennettiin ja kas kummaa kun kissa on hyvin onnellinen oloihinsa! Huolehtisit enemmän vaikka punkeista sekä muista loisista, kyyn puremista, mehiläisistä/ampiaisista, kissarutosta, silmätulehduksista. Kissan kynnet saa ja pitääkin sisäkissoilla leikata, ulkokissa tarvitsee pidempiä kynsiä selviytyäkseen luonnossa, pystyäkseen kiivetä puuhun, metsästää saalista yms. Puppua sanon minä sinun ajatuksellesi sisäkissan kynsistä..


      • Kissojen puolesta
        Kaikkea kanssa! kirjoitti:

        Höpö höpö. Kyllä kissan kynnet pitää leikata, jos ne kasvavat liian pitkiksi. Meillä oli taannoin narttukissa, jonka kynnet kasvoivat aivan järkyttävää vauhtia. Vaikka ulkonakin oli, ei ehtinyt niitä kuluttaa itse. Kasvoivat niin pitkiksi, ettei voinut enää syliin ottaa, kun repi nahan reidestä jyystäessään hirmutassuillaan. Aina, kun kasvoivat liian pitkiksi, nappasin 1mm palan kärjestä pois. Eikä muuten takuulla vammaudu, kun leikkaa ne kynnet OIKEIN. Ei niitä ole tarkoitus juurta myöten leikata.

        Oletko kuullut raapimispuusta?


    • sama tilanne

      Mulla on vähän reilu vuoden vanha leikattu poikakissa ja tekee aina välillä tuota ihan samaa. Luulen että se näkee vain jotain pölyhiukkasia tai varjoja, koska säntäilee muutenkin aina kaiken liikkuvan kimpussa.. On aina ollut terve, eikä muuten oireile mistään niin en usko sen olevan ainakaan kivuista johtuvaa.. pikemminkin yrittään hauskuttaa itteensä:)

    • kissamisi
    • Miop

      Ehkei mitään vakavaa. Kannattaa käyttää eläinlääkärissä mikäli mahdollista. En nyt tarkoita tällä mitään vakavaa, mutta kuurot kissat käyttäytyvät joskus noin. Jotain varjoja ja valoja liikkuu. Tuskin syytä hirveään hätään. Itselläni oli aikoinaan sokea koira, jonka kaikki ilmoittivat kärsivän. Eläinlääkärin mukaan ei kärsinyt. Toimin samoin kuin näkevän koiran, koiran muut vaistot korostuivat. Ulkoilutus ja kaikki muukin meni aivan loistavasti.

    • Kilpparikissa

      Hei
      Minun kissastani tuli "hullu".. se hyppi seinille myös, näki näkyjä, hyökkäili olemattomien kimppuun ja taisteli varjoaan vastaan... Aika ajopin sai rajujakin säpinäkohtauksia, söi valtavasti, mutta laihtui. Syynä oli kilpirauhasen liikatoiminta. Se on ollut helposti hoidettavissa lääkkeillä ja katti voinut monta vuotta ihan hyvin. Tämä alkoi kissan ollessa noin 9 vuotta vanha. Käsittääkseni sairaus voi tulla myös nuoremmille kateille. Näin meillä!

    • kevättä kohti

      Mun kissa istuu eteisen kaapinpäällä ja katsoo "kaukaisuuteen". On alkaunt marmattaa ihan oudosti yleensä hiljanen kolli : ) Olenkin tullut siihen tulokseen, että kissapoika potee kaamosmasennusta : ) Muuten ihan ok nukkuu ja syö käy
      ulkona. Joskus reissu kestää useamman tunnin satoi tai paistoi. En ole osannut
      huolestua. Keväällä mennään lääkäriin rutiini tarkastukseen.

    • kissafanitar

      Hei! Tod. näk. tapetin alla on jotain liikkuvaa. Mun kissa teki samaa, tuijotti tapettia, hyppi seinille ja raapi tapettia kunnes se oli rikki. Tapetti oli vanha, liisteri kuivunut ja tapetti osittain irronnut seinästä. Tapetin alla huomasin myös jotain sokeritoukkia tai jotai ötököitä, joita on usein vanhoissa taloissa. Niistä lähti siis rapinaa jonka kissa herkillä korvillaan kuuli. Ei sen kummempaa :)

    • rapukoira58

      meill on tod edull ja edelleen hyvä lelu -
      - kaupankuitti -palloksi kämmenten välissä ja nakkaa sen Hänelle ja on taas kaveri..
      edelliset voi vaikk imuroida ja uusia -
      - käytetty paperikassi - mielellään vaikk paperinker laatikosta nostettu -hajuja hyvä
      -hanki kissakaveri - verraton etu.
      -ikkunoiusta tuleva "prisma "seinällä, hedelmäkärpänen,
      mun kissat spurttailee - ruokailun alkuvaih -ja sitten kuuluukin wc -stä puuhasteluääniä.
      Kissa on yöeläin alkujaan, mutta sillä tulee olla unenrauha - jos ei ruoansulatus!
      Laitan 17.- 18n.. aik - kastikeruokapussillisen ( 100g) lautaselle kuivamuonaa vapaasti ja raikasta vettä.. hyvin näyttää riittävän -
      asumme kerrostalo1 - juttelemme.. solmuton lahjanyöri 1,5m - on aivan pistämätön - Kissa ei ole kahjo -

    • Ei enää kissaa ikinä

      Kissasi on hullu,suosittelen eläinlääkärille ja lopetuspiikitystä ennen kuin tapahtuu mitään vakavampaa...oma kissani (1v) repi aikoinaan myös koirani silmän puhki ja vein kissan piikitettäväksi,valitettavasti myös kissoissa on mielisairaita yksilöitä.

    • Normaalia

      Meidän kissa teki aikoinaan ihan samaa, mutta se touhu loppui sitten itsestään. Oli muuten leikattu narttu, että ei se leikkauttaminen ainakaan sen kohdalla noihin sekokohtauksiin vaikuttanut. Mutta hauskaa sitä oli katsella. Hyökkäilyjensä jälkeen se vaan asettui sohvalle pötkölleen.

    • Entäpä jos se kisu on lemmenkipeä?

    • moka333

      Höpsistä, kisu vain tahtoo leikkiä. Minunkin tyttökissani - nyt jo 15,5 v - välillä menee hurjana pitkin huoneita. Häntä on puolipystyssä eli "leikkihäntä". Pitäähän sitä välillä energiaa purkaa. Ja sekä pojukissa että tämä tyttö välillä tuijottelee seiniä - en tiä mitä näkevät, mutta ihan ovat normaalin tuntuisia kisuja - syövät ja juovat ok, ja muutenkin ovat o.k.

    • Mette 56

      Minulla oli 7 vuotias leikattu uroskissa. Jouduin sen viemään piikille pari kuukautta sitten, sen jatkuvan pissimisen takia, se pissasi jatkuvasti sohvaan. Tästä tuijotuksesta, kissani alkoi pari vuotta sitten tuijottaa minua, saattoi tuijottaa tuntikaupalla, se oli jotenkin kans pelottavankin tuntuista, koska kissani oli ihan musta.Luulen, että sille oli edellisessä paikassa sattunut jotain ikävää, päättelin sen käytöksestä, esim: otttaessani sen syliin, niin se oli jäykkää poikaa kynnet esillä, mutta ei vihainen, luonteeltaan kiltti.Vaikuttaa, että sinun kissa on leikkisä, tämä toinen kissani tekee joskus samoin, ihme kyttäys heh alkaa yht äkkiä johonkin kohtaan seinässä, ja sen jälkeen mahtava ravi ympäri kämppää. Mutta on yks toinenkin juttu, nimittäin kissa alkaa yht äkkiä juosta lujaa asunnossa, ja se on varmin merkki siitä, että se joko on käyny kakilla, tai sitten se on pian lähtö vatille. Sulle hauskaa talven jatkoa, seuraa kisun touhuja. Saisit ehkä kameralla mahtavia kuvia.

    • KisKis OMG

      Tuo on aivan normaali hassua kissan käytöstä :D kissat tekee niiiin paljon muitakin outoja juttuja aina että välillä sitä oikeasti alkaa miettimään että olisiko kissalla oikeasti jokin vika tai hätä... Mutta ei.. Kissat näkevät ja kuulevat niin paljon paremmin kuin me ihmiset ja siksi seinillä menee varmasti kaikkea "näkymöttömiä päästäisiä" joita me emme nää. Minulla on yksi kissa joka on AIVAN HULLUNA varjoihin, yhdessä vaiheessa kissa oli TÄYSIN hullu kun hyökki ja hyppi varjojen "kimppuun" itseäni teki oikein pahaa kävellä kotona kun tuli varjoja ja kissa juoksee karvat pörröllä perässä seinillä :D

      Ne on niitä kissojen juttuja :D

    • Siltä näyttää.

      Kissallasi ei ole riittävästi aktiviteettia. Asutko kerros/rivariasunnossa?. Ulkoiluta kissaasi ja hanki sille leluja ja raapimispuu. Seinille hyppiminen ja eteen tuijottaminen on merkki aktiviteettien puutteesta. Kissa kannattaa myös leikkauttaa, hormonit voivat villitä sitä mutta muista ettei se ole ainoa asia jonka joudut kissasi eteen tekemään. Se tarvitsee myös aktiviteetteja.

    • Taitaa olla tylsää kissaisi elämä? Onko virikkeitä, toista kissaa jne.

    • Anonyymi

      Olevaa se sieltä kuulee, eikä huomista. Rapinaa ja muuta? Onko kotona mahdollisesti seinärakenteissa myyriä, hiiriä? Muita eläviä?
      Tai naapurissa juoksee lemmikkigerbiili tai hamsteri? Tai vesivuoto, että kuulee sen äänen, kun lirittää.
      Torakoita?
      Mitä tahansa oikeasti olevaa se sieltä seinästä tai seinän takaa kuulee.
      Aikoinaan kissa kyttäsi usein tiskikoneen alaosaa. Kauankin päivysti aina, ja kuunteli. Tiesin kyllä... Mutta hiirtä ei koskaan nähty.
      Kerran sitten purettiin tiskikoneen alalevy, kun piti vaihtaa yksi osa. Tiskikoneen eristeistä oli tehty koneen sisälle hieno, kuppimainen hiiren nukkumapesä. (kotihiiri).
      Pesää ei poistettu, osa vaihdettiin. Kissan ruokintapaikka oli tiskikoneesta vajaan metrin päässä: siellähän sekin kävi syömässä milloin kissa oli ulkojutuillaan (maaseutu).
      Eräänä talviyönä sitten mieheni kanssa saimme herätyksen. Meille tuotiin ylpeästi ruokaa, eli se hiiri, pulska oli. Kissa suorastaan tyrkytti monesti tätä vielä elävää hiirtä meille.
      Sitten siirsimme kissan ja hiiren tuvan puolelle. Söi itse, eipä ollut enää sitä kytättävää sillä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      83
      2122
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1808
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      31
      1781
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1530
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      67
      1496
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      76
      1402
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      20
      1364
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1322
    9. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1284
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      72
      1271
    Aihe