Outletit

Bubutski

Lukemani perusteella porukalla tuntuu olevan kovin erilaisia mielipiteitä näistä outlet-myymälöistä. Haluaisin tietää, että missä hinnoissa tavara siellä liikkuu? Onko reissu outletiin sen arvoinen että kannattaa käydä? Vai onko asia juuri niin, että nimenomaan hintoihin joutuu pettymään? Lähteekö noista esim. mitään mukaan alle $100?

5

469

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nycnyc

      Woodburyssa kaksi vuotta sitten kävin ja kuukauden päästä uudestaan. Esim. Ralph Laurenin Polo paitoja ostin, 10 t-paitaa ja 2 villapaitaa yht. 120 euroa.. 4 Hilfigerin college paitaa 60 euroa..

    • outletteja

      Outletit ovat halpoja ja yleensä niihin kannattaa mennä. Niiden välillä voi kuitenkin olla merkittäviä eroja siinä, mitä liikkeitä ja millainen valikoima siellä on. Jotkut outletit ovat sellaisia, josta täyttyy laukku hetkessä, toisissa taas ei ole välttämättä niin paljon itselle sopivaa.

      Myös tavarataloissa on usein hyviä alennusmyyntejä ja osittain jopa samaa kamaa. Joskus tavaratalossa voi olla jopa halvempaa, jos sattuu hyvä alennusmyynti kohdalle. Toisaalta joitain merkkejä löydät halvalla vain outleteista. Jos tiedät mitä merkkejä haluat (esim. Burberry), niin outletit voivat olla parempia.

      Outleteissa on liikkeitä (esim. Coach), joissa usein ovella saa lisäalennuskupongin käteensä. Yhdistettynä muutenkin jo annettuihin alennuksiin voi tiettyjen tavaroiden hinnat olla todella halpoja. Olen itse ostanut jopa -80% alella tällä tavoin laatumerkkejä.

      Edellä outleteilla viittaan premium outletteihin, joista yleensä puhutaan. Sen lisäksi on monia muita outletteja, joissa myydään tavarataloista ylijääneitä eriä ja kokoja, esittelykappaleita ym. Niissä laatu ja hinnat vaihtelevat enemmän molempiin suuntiin. Niissä voi tehdä hyvällä tuurilla löytöjä; esimerkiksi itse olen ostanut mm. Pradaa -80% alkuperäisestä hinnasta.

      Myös Ross ja Marshalls ovat halvan tavaran kauppoja, joissa dumpataan tavaraloista ylijäänyttä kamaa markkinoille. Niistä voi löytää vaikka kenkiä, t-paitoja tms. Jotkut ovat merkkikamaa, toiset vähän vähemmän. Kuitenkin esim. Nikea, Pumaa tai Adidasta löytää yleensä niistäkin.

    • Nimi-merkkari

      Itse olen Outletien vankkumaton kannattaja. Eroja tosiaan löytyy, edellisellä L.A:n reissulla (itsekseni kun olin) kävin joutessani 6-7 eri Outletissa sekä L.A:n että Las Vegasin suunnalla. Premium Outletsit ovat minun mielestäni parhaasta päästä koska ne ovat aika standardeja paikasta toiseen, tietää mitä odottaa. Eri outlettien sijainti vaikuttaa myös siihen, minkälainen hintataso on. Esimerkiksi Jersey Gardens ja Niagara Fallsin outleteissa on vähemmän kuponkitarjouksia ja hieman kalliimmat hinnat koska turisteja käy enemmän.

      Outlet-liikkeitäkin on kahta sorttia; on merkkiliikkeitä kuten Nautican ja Calvin Kleinin liikkeet, jossa tuotteet ovat priimaa, hyvässä kunnossa ja tästä huolimatta järkevän hintaisia. Myös eri kokoja löytyy hyvin.

      Sitten on Vanity Fairit, Rossit, Marshalls jne. joissa eri valmistajien tuotteita pistetään koon mukaan vaateripustimiin ja seassa on sekä priimaa että joitain pintaviallisia tuotteita, usein yksittäiskappaleita per koko tai pieniä eriä tiettyä mallia. Marshallseja on joka kaupungissa joten voit niiden valikoimaan tutustua helposti menemättä Outletteihin.

      Sinuna vilkaisisin outletin myymälävalikoimaa ennen menoa. Jos se miellyttää niin kannattaa käydä katsomassa. Monille on tärkeää esim. että löytyy Disney Outlet jotta voi ostella synttärien ja seuraavan joulun lelut muksuille pilkkahintaan.

    • Patuvaan

      Näin miehen näkökulmasta outletkaupat ja -kylät ovat hell on earth :D

      Manhattanilla on muutama outletkauppa mistä on aina jotain mukaan tarttunut. Centery 21 taitaa olla se tunnetuin outletkauppa. Laaja valikoima ja hinnat kohillaan.
      TJ Maxx tule testattua viime reissulla. Ei ihan niin laaja valikoima ja ei ihan samanlaisia alennuksia kun C21ssa.
      Jos kenkiä etsii niin DSW on oikee paikka. Kenkä outlet ja muita asusteita löytyy esim laukkuja jne.

      Woodbury outletkylässä on tullut pari kertaa käytyä. Tavaraa on joka kerta tarttunut mukaan ja aina oon tehnyt löytyjä, esim viime kerralla Hilfigerin talvitakki lähti kaupasta noin 60€
      Ja jos oot himoshoppaaja teen niin kun italialaiset ja ota tyhjä laukku mukaan outletkylään niin ei tarvi kantaa kaikkia ostoksia :D

    • vaatteet uusiksi

      Olen käynyt vasta muutaman kerran Nykissä, viikon matkoja. Olen kokenut,että koko Nykki on hyvää outlettiä, eikä sieltä tarvitse lähteä kauemmas ja käyttää aikaa bussimatkaan. Valikoimat ovat upeat. Esim. Macy`ssä on kovat alennukset ja löytyy kaikkea. Viimeksi esim Hilfingerin neuleet 9 dollaria kpl. Siitä vielä vierailija alennus, eli aika edullista on. Nämä samat paidat olivat joulun aikaan Suomessa 120 e. Century21:ssä tekee myös löytöjä, ehkäpä miehet vielä enemmän. Siellä on parhaat näkemäni valikoimat miesten merkkikauluspaitoja ja kravaatteja, samoin miesten alusvaatteita ja edullisesti. Yleensäkin amerikkalaiset merkit ovat nykissä edullisia, esim jos arvostaa Quess-merkkiä, nämä laukut löytyvät sieltä "penkomiskorista" edullisesti. Vaikka matkalaukku tulisi täyteen,ei välttämättä tullirajat ylity.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      572
      15096
    2. Valkeakosken tappo

      "Tyttö löytyi poliisin mukaan kuolleena läheisestä metsästä muutaman sadan metrin päässä kotoaan. Uhrin löysivät hänen k
      Henkirikokset
      43
      11934
    3. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      361
      8932
    4. 15-vuotiaan ruumis valkeakoskella

      Nuoria tyttöjä tappavat miessaalistajat ja toiset nuoret. Miessaalistajille ruumiin kätkeminen tai tuhoaminen ei ole on
      Poliisi
      9
      3791
    5. Kuka oli tekijä?

      Jos tekijä oli suomalainen, onko hänen vanhempiaan jo tavoitettu? Mitä mieltä ovat aikamiespoikansa teosta? Entä puoliso
      Valkeakoski
      36
      3557
    6. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      359
      2647
    7. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      9
      2147
    8. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      95
      1753
    9. Valkeakosken murhaaja-raiskaaja on kantasuomalainen mies tiedottaa poliisi

      Some- ja palstapersut ehtivät jo moneen kertaan julistaa tekijän maahanmuuttajaksi. Miten meni niin kuin omasta mielestä
      Maailman menoa
      129
      1749
    10. Keski-ikäinen nainen raiskasi miehen

      https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010451173.html Ei olisi varmasti kymmenen vuotta nuorempana tarvinnut pakottaa.
      Sinkut
      193
      1622
    Aihe