Hintatietoa musteista

säästäkää

Tuli hankittua mustesuihkuvalokuvatulostin, alle 100e, Epson. Kehitys on kehittynyt ja tuonkin hintainen laite pystyy tekemään hämmästyttävän hyviä valokuvia - ei ole varmaankaan merkistä kiinni. Niinpä innostuin tulostelemaan matkakuvia, maisemakuvia yms. A4-kokoon, jotta ei tartte tihrustaa kymppikuvia. Halvat musteet olen tilannut ulkomailta. Rupesin laskemaan mitä lysti maksaa. Hyvälaatuiset valokuvapaperit maksaa 15-20 centiä/kpl. Tulosteita on kertynyt pari sataa!! Musteisiin on mennyt rahaa n. 50 euroa - siis kuvaa kohti n. 25 centtiä. Laskinpa sitten huvikseni kuinka paljon vastaava millilitramäärä Epsonin musteita olisi maksanut. Noin 850 euroa! Onko tuossa hinnoittelussa mitään mieltä? No tietysti on, koska tyhmiä ostajia löytynee riittävästi. Älä ole Sinä heidän joukossaan! Entäpä laatu? Tulostin valokuvia myös alkupeäisillä tulostimen musteilla. Olen sitten tulostanut kokeeksi samoja kuvia myös tarvikemusteilla. Ei mitään eroa ainakaan toistaiseksi. Tietysti lienee vaarana (ainakin tulostinvalmistajan mielestä), että tulostin saattaa jossain vaiheessa tykätä huonoa tarvikemusteista ja tuskin silloin kannattaa kysellä takuitten perään tai korjauttaa. Mutta onhan tulostin jo nyt hintansa haukkunut.

14

2659

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • entä säilyvyys

      >>Ei mitään eroa ainakaan toistaiseksi.

      • säästäkää

        Nyt on testailtu. Useampia a-nelosia on ollut kevätauringolle alttiina useampia kuukausia. Ei mitään silminnähtävää muutosta. Ei myöskään mitään eroa, kun vertaa samoihin kuviin valolta suojattuna. Voisi eppäillä, että kansioissa kuvien säilyvyys lienee riittävää pitkänkin ajan kuluessa. Eikä ole tulostinkaan millään lailla huonoa tykännyt halvoista musteista. Joten säästömahdollisuudet on tosi suuret.


    • todella edullisesti

      Lyijykynät ja toimistopaperi on kans halpaa. Niillä saa paljon halvemmalla kuvia aikaiseksi ja yhden kuvan hinta ei ole käytännössä mitään. Tekstitulosteiden teko on niillä vielä halvempaa. Kuvanlaatu ei välttämättä ole kaikilla tulostajilla kovin häävi, mutta eihän sitä laatua kannata perään huudella kun on halpaa. Sitten jos näihinkään välineisiin ei ole varaa, on parempi jättää tulosteet tekemättä.

    • Numis97

      Tarvikepatruunoita halvemmaksi tulee täyttää ne itse. Minulla on ollut Canon Pixma MG5150 jo pitemmän aikaa. Alkuaikoina hankin heti ensimmäiseksi muutaman sarjan tarvikepatruunoita, jotta on aina tyhjentymisen jälkeen uusi tilalle. Olen niitä sitten ajan kanssa täytellyt jo varmasti useita kymmeniä kertoja, ja hyvin ovat toimineet, kyseisessä laitteessahan on tulostuspää itse printterissä joten patruunat eivät käytännössä ikinä kulu loppuun tai mitään. Täyttö ja sirun nollaus (eBay täynnä, hakusanoja: "tulostimenmalli refill ink", "patruunamalli chip resetter" jne) ja taas kuin uusi. Olen käyttänyt ao. mustetta, joka on kestänyt mainiosti tulosteissa. Alkuperäinen muste on hyvää, mutta mikä tekee halvemmistakaan huonoa?

      http://www.ebay.com/itm/Bulk-refill-ink-kit-for-CANON-PIXMA-MX884-MX885-IP4850-IP4950-IX6550-MG5150-/170744132729?pt=US_Ink_Refills_Kits&hash=item27c124b479#ht_3522wt_813

    • Numis97

      Tuollaisetkin ovat ihan käteviä (ei omassa omistuksessa mutta omakohtaista kokemusta kuitenkin):

      http://www.ebay.com/itm/Refillable-cartridge-kit-CANON-PIXMA-MX884-MX885-IP4850-IP4950-IX6550-MG5150-/180830158910?pt=US_Ink_Cartridges&hash=item2a1a51403e#ht_3202wt_813

      Mikrosiru nollautuu automaattisesti, eli tulostin saati tietokone ei ruikuta tyhjistä patruunoista, pelkkä sirunollainkin maksaa jo tuon verran. Lisäksi siisti käyttää kun ei tarvitse itse mitään reikiä alkaa porailemaan jne, mukana silikonitulppa jolla reiän saa täytön jälkeen tukkoon.

    • Miia111111
      • suosihalpaa

        Ei todellakaan kannata noilta toimittajilta tilata. Mustekasetit on hirveän kalliita heillä. Toki pitäisi suomalaista myyjää suosia, mutta kyllä kohtuus pitää olla kerjätessäkin. Kun tilaa mustekasetteja ebay.com sivuilta Saksasta tai Englannista, niin niitä saa postikuluineen noin 1 euro/kpl ja toimivat mainioisti.


      • Hehaa
        suosihalpaa kirjoitti:

        Ei todellakaan kannata noilta toimittajilta tilata. Mustekasetit on hirveän kalliita heillä. Toki pitäisi suomalaista myyjää suosia, mutta kyllä kohtuus pitää olla kerjätessäkin. Kun tilaa mustekasetteja ebay.com sivuilta Saksasta tai Englannista, niin niitä saa postikuluineen noin 1 euro/kpl ja toimivat mainioisti.

        Katsoin mutta ei hinnat paljon esim. inck clubi hinnoista poikenneet kerroit että jopa 1:llä eurolla saa


      • suosihalpaa
        Hehaa kirjoitti:

        Katsoin mutta ei hinnat paljon esim. inck clubi hinnoista poikenneet kerroit että jopa 1:llä eurolla saa

        Nyt pitää ottaa huomioon, että noita tulostimia tehdään kahdenlaisella tekniikalla. Toisessa ja nykyään yleisemmässä tyypissä tulostuspäät ovat itse mustekasetissa. Ne kasetit ovat kalliita kaikkialla, sillä se on vaativaa teknistä tekemistä, kun tulostuspää on kasetissa. Sellaista tulostinta ei kenenkään kannata ostaa, vaikka kauppiaat aina niitä suositteleekin. Suosittelevat niitä siksi, että niihin ei saa halpoja musteita ja asiakas ostaa sitten niitä kalliita.
        Toinen tekniikka on se, että tulostuspäät ovat koneessa ja kestävät todella kauan ja tulostusjälki on erinomaista. Kaikki "Photo"- tulostimet on tehty tällä tekniikalla ja vain siten saadaan huippuhyviä valokuvia kotioloissa. Näihin tulostimiin mustekasetit maksavat Suomessa n. 10-20 euroa/kpl, mutta Ebaysta tilattuna yleisesti noin 1 euro/kpl. Tulostusjälki silti aivan erinomaista. Tekniikka on sellaista, että mutekasetista musteen tarttee vain valua alaspäin kiinteään tulostuspäähän. Sellaisia kiinalaiset tekevät todella halvalla. TM:n testissä pirullisesti arveltiin, että aamuvuoro tekee linjalla alkuperäisiä musteita ja iltavuoro piraattimusteita. Vain kasettien tarrat vaihdetaan.


    • Mustenenä

      Laitapa linkit Saksaan ja Englantiin.

      • suosihalpaa

        http://www.ebay.com/
        Tuonne hakukenttään se tulostimesi nimi mallinumeroineen ja löytyy kymmenittäin hyviä tarjouksia. Tietysti kannattaa samalla tilata muutama satsi kerralla, niin postikulut yhtä kasettia kohti halpenevat. Myös musteen määrässä kaseteissa voi olla pientä eroa.


    • Musrenenä

      Kiitos tiedosta, tuo ebay jo mainittiinkin aikaisemmin.

      Kunpa vielä tietäisi, mikä tai mitkä noista kymmenistä mustemyyjistä toimittavat laadukasta tavaraa.

      Onko kertoa kokemuksia jostain tietystä myyjästä.

      • suosihalpaa

        Vuosien mittaan olen tilannut useilta myyjiltä sekä Saksasta, että Englannista. Liiankin paljon - kun on halpaa niin tulee surutta tehtyä paljon valokuvia kokoon A4 tai A5. Laatueroja en ole huomannut, hyvää tavaraa on aina tullut. Vain pari kasettia on ollut epäkelpoja, mutta ei se paljon sureta jos euro tai pari mene hukkaan noilla hinnoilla. Valokuvapaperit saa kohtuuhintaan Saksasta, https://www.nierle.com/


    • Mustenenä

      Kiitos taas vastauksesta.

      Pitääpä tilata kokeeksi, hinnat tosiaan edulliset.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      10030
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      412
      4390
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      90
      3016
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2855
    5. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      230
      2668
    6. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2664
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      153
      1855
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      71
      1710
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1620
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1423
    Aihe