vielä viisumista

muualle lomalle?

Onko joku törttöillyt viisumihakemusten kanssa, vai onko kaikki mennyt hyvin ja oikein heti kerralla? Näyttää tuo kaavake monimutkaistuvan koko ajan, enkä yhtään ihmettele, että esim. Tjärellä näyttää olevan runsaasti matkoja vielä myymättä. Vanhemmat ihmiset ei ainakaan luota kykyihinsä niin paljoa, että pärjäisivät ilman virkailijoita. Omatoimisuutta vaaditaan kohta liikaakin?

41

871

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nimmari puuttui

      Multa puuttui viisumihakemuksesta nimikirjoitus kuvan alapuolelta. En huomannut vaikka kuinka tarkistelin. Ottivat minuun yhteyttä ja lähetin hakemuksen ekan sivun uudelleen. Aika monimutkainen ja sekava on toi Intian viisumihakemus.

      • isoäiti

        Ekaa kertaa Goalle lähdössä ja tuo viisumianomus askarruttaa kovasti. Onko se pelkästään englannin kielellä ja jos, niin voiko mistään saada suomenkielelle käännettyjä ohjeita.


      • ---
        isoäiti kirjoitti:

        Ekaa kertaa Goalle lähdössä ja tuo viisumianomus askarruttaa kovasti. Onko se pelkästään englannin kielellä ja jos, niin voiko mistään saada suomenkielelle käännettyjä ohjeita.

        Tjäreborgin sivuilla on selkeät suomenkieliset ohjeet hakemuksen täyttämiseen.


      • isoäiti
        --- kirjoitti:

        Tjäreborgin sivuilla on selkeät suomenkieliset ohjeet hakemuksen täyttämiseen.

        Paljon kiitoksia vastauksestasi.


    • TJ

      Ehtiikö tuon viisumin nyt saada siinä luvatussa neljässä viikossa?

      • mertsikka

        Tjären kautta hankin oman viisumini ja sanottiin siellä, että kolme viikkoa ennen matkan alkua on toimitettava kaikki asiaankuuluvat paperit heile.
        Luulisi tuon neljä viikkoa riittävän hyvin.


      • TJ
        mertsikka kirjoitti:

        Tjären kautta hankin oman viisumini ja sanottiin siellä, että kolme viikkoa ennen matkan alkua on toimitettava kaikki asiaankuuluvat paperit heile.
        Luulisi tuon neljä viikkoa riittävän hyvin.

        Pitääkö sieltä ostaa myös valmismatka, jotta saa myös viisumin vai saako ilmankin? Olisi mukava tietää kuinka kauan IGCS:ltä menee tuohon prosessiin. Kellään kokemusta lähiajalta?


      • kk
        TJ kirjoitti:

        Pitääkö sieltä ostaa myös valmismatka, jotta saa myös viisumin vai saako ilmankin? Olisi mukava tietää kuinka kauan IGCS:ltä menee tuohon prosessiin. Kellään kokemusta lähiajalta?

        Maanantaina vein viisumihakemukset ja tänään hain valmiit viisumit, eli ei siinä kauaa mene :)


      • kiki
        TJ kirjoitti:

        Pitääkö sieltä ostaa myös valmismatka, jotta saa myös viisumin vai saako ilmankin? Olisi mukava tietää kuinka kauan IGCS:ltä menee tuohon prosessiin. Kellään kokemusta lähiajalta?

        Laitoimme viisumihakemukset IGCS:lle postitse 2.1 ja tänään 13.1 tulivat passit viisumeineen takaisin.


    • räyhäveli

      tietääkö purukat voinko mä täällä suomessa maksaa kaverini matkan visallani matka on bangkokista myarmariin. rahotan kaveriani ku siltä pölliin kortti vietnamissa.

    • Intiaan haaveileva

      Minä ja mieheni laitoimme hakemukset IGCS:lle postitse viikolla 1.. Sieltä tuli vietiä s-postilla 10.1. että puuttuu heidän käsittelymaksu maksu kuitti ja valokuvat olivat väärän kokoiset. Nämä laitoin postitin sitten pikana. Tänään 16.1. tuli s-postilla viesti että hakemuksemme ovat nyt käsiteltävänä. Että kestää joo vähän kauemmin jos ite törttöillee :)

      TJ:lle: IGCS:n englannin kielisellä sivulla ohjeistetaan sillä tavoin että älä varaa matkaa ennen kuin viisumi on myönnetty. Kokemusta ei itellä ole mutta tuosta vois päätellä että viisumin voi hakea ilman varattua matkaa :)

    • Intiassa matkanneet

      Nyt kyllä vähän ihmetyttää tää koko viisumi juttu??? Aiemmin on ollut niin simpeli juttu tuo viisumin hakeminen, on saannut lapset vanhempien viisumiin jne. Nyt haisee rahastus koko touhussa.
      Entä toi lomake, serveri oli niillä epäkunnossa, ei saannut lomaketta tulostettu jne.kaveri kävi just hoitamassa Hitsaajankadulla henk.kohtaisesti ja kuvat liian pieniä ja neljästä hakemuksesta puuttui jotain, turha reissu häneltäkin.
      Miksi piti hyvä systeemi mennä muuttamaan???

      • max.

        Päivän sana on verkostoituminen ! Intiakin seuraa ajan henkeä ja ulkoistaa :)


      • bomshiva

        Systeemi muuttui kolmen vuoden takaisen Mumbain terrori-iskun takia, koska etukäteen iskua valmistellut mies saapui Intiaan brittipassilla ja pidätettiin myöhemmin Goassa... Hakemus on sama kaiken maalaisille Intiaan pyrkiville, kaikki merkityt kohdat tulee täyttää, itsellä tosin riitti kun joihinkin kysymyksiin vastasi - tai no. Suomalaisilla hyvä maine maailmalla, ainakin parempi kuin pakistanilaisilla, että silleen.


    • muualle lomalle? EI!

      No nyt on hakemukset vetämässä, saa nähdä miten käy ja kelpaako. Aikaa tosin tuhrautui melkoisesti aikaisempaan versioon verrattuna. Hyvää ja aurinkoista lomaa vaan muillekin Intiaan pyrkiville!

      • vuosim.-54

        Viikon kesti kun itse vietiin hakemukset IGCS:lle. Eli eipä juuri kauempaa kuin enenkään.


      • Rahastusta silti,
        vuosim.-54 kirjoitti:

        Viikon kesti kun itse vietiin hakemukset IGCS:lle. Eli eipä juuri kauempaa kuin enenkään.

        ..meidänkin perheen viisumit maksaa nyt 317,50€ entisen 150€ sijaan, on melkoinen korotus, kun pienillä lapsillakin pitää olla oma viisumi, ei käy enää vanhempien viisumiin. Kuvien koko myös ihmetyttää, meni taas kuvatkin uusiksi ja pari milliä liian pienet kuvat ei kelpaa.
        Ei sillä, ettemmekö jaksa maksaa, vaan periaatteessa...


      • kokkomäki
        Rahastusta silti, kirjoitti:

        ..meidänkin perheen viisumit maksaa nyt 317,50€ entisen 150€ sijaan, on melkoinen korotus, kun pienillä lapsillakin pitää olla oma viisumi, ei käy enää vanhempien viisumiin. Kuvien koko myös ihmetyttää, meni taas kuvatkin uusiksi ja pari milliä liian pienet kuvat ei kelpaa.
        Ei sillä, ettemmekö jaksa maksaa, vaan periaatteessa...

        Intia alkoi tympimään, vaihdoimme muuhun kohteeseen, meitä on isä, äiti ja neljä alaikäistä lasta, ei todellakaan viitsitty maksaa viisumeista, pelkkää rahastusta koko touhu.


      • 666666666
        Rahastusta silti, kirjoitti:

        ..meidänkin perheen viisumit maksaa nyt 317,50€ entisen 150€ sijaan, on melkoinen korotus, kun pienillä lapsillakin pitää olla oma viisumi, ei käy enää vanhempien viisumiin. Kuvien koko myös ihmetyttää, meni taas kuvatkin uusiksi ja pari milliä liian pienet kuvat ei kelpaa.
        Ei sillä, ettemmekö jaksa maksaa, vaan periaatteessa...

        Me vaihdettiin kohdetta, kun laskettiin, että viisumit ja malarianestolääkitys yhteensä olisivat maksaneet reilut 600 e. Meitä on kuusihenkinen perhe, lapset ala-ikäisiä.


      • Jos saa olla utelias
        666666666 kirjoitti:

        Me vaihdettiin kohdetta, kun laskettiin, että viisumit ja malarianestolääkitys yhteensä olisivat maksaneet reilut 600 e. Meitä on kuusihenkinen perhe, lapset ala-ikäisiä.

        ..niin mihin kohteeseen vaihdoitte Intian, joka sopii lapsiperheelle? Meillä kans hieman vaihtoa mielessä (välillä) muualle.


    • intia mielessäin

      Meilläpäin joutui maksamaan 50 euroa kaksista kuvista, entiset passikuvat oli paljon halvempia. Tuo vähän harmitti, kun saman asian olisi luullut pienempienkin ajavan. Saa nähä, tuleeko postia kohta, että joku on pielessä.

      • omat kuvat

        Meillä otettiin itse kuvat. Rajattiin kuvankäsittelyohjelmalla kantti kertaa kantti kokoon ja sitten tuotiin ne word-tiedostoon. Sitten vaan wordissa kuvan kooksi 2*2 tuumaa ja tulostamaan värilaserilla valokuvapaperille. Hyvin kelpasi.


      • Intian matkaajat
        omat kuvat kirjoitti:

        Meillä otettiin itse kuvat. Rajattiin kuvankäsittelyohjelmalla kantti kertaa kantti kokoon ja sitten tuotiin ne word-tiedostoon. Sitten vaan wordissa kuvan kooksi 2*2 tuumaa ja tulostamaan värilaserilla valokuvapaperille. Hyvin kelpasi.

        Joo, näin täytyy meidänkin tehdä. Viimeksi jouduimme kiireessä otattamaan passikuvat maksavassa paikassa koko perheelle, kun varatut kuvat oli liian pienet. Kallista!
        Kohta taas ajankohtaista alkaa suunnittelemaan näitä viisumeita, jos ja kun mennään Intiaan talvella., ei sieltä oikein voi poiskaan olla :)


    • Tepa*

      Mä tässä just yritän fiksailla itseotetusta kuvasta oikean kokoista. Jänskää nähä et menekö sitten läpi...

      • Goa <3 ,

        Minä otin itse lapsista kuvat ja läpi meni.


    • Santtu

      Hei, muistakaa ottaa tosissaan tuo säännös kuvan koosta: sen todella pitää olla kokoa 5x5 cm, vain naama, ei taustalla mitään kuten ei passikuvassakaan.

      Nimimerkki, "Juuri pikaviisumia (113,50) vääränlaisen kuvan kanssa hakenut"

      • Rahastusta silkkaaaa

        Noita kuvia voi tietty tehdä itsekin kotikoneelta... vaan silti rahastus haisee. Ja sitten tuo "pikaviisumi" , heheeee, se normaalikin tulee sitten kuitenkin samassa ajassa.

        Me jätettiin normaalit viisumianomukset, kun ei viitsitty maksaa sikahintaa pikaviisumeista, niin ne tuli samassa ajassa, käytännössä heti sai viisumit kun kaikki oli kunnossa, kuvat oikean kokoiset, matkavakuutuksista todistukset ja kaavakkeet täytetty huolella.


      • Lol
        Rahastusta silkkaaaa kirjoitti:

        Noita kuvia voi tietty tehdä itsekin kotikoneelta... vaan silti rahastus haisee. Ja sitten tuo "pikaviisumi" , heheeee, se normaalikin tulee sitten kuitenkin samassa ajassa.

        Me jätettiin normaalit viisumianomukset, kun ei viitsitty maksaa sikahintaa pikaviisumeista, niin ne tuli samassa ajassa, käytännössä heti sai viisumit kun kaikki oli kunnossa, kuvat oikean kokoiset, matkavakuutuksista todistukset ja kaavakkeet täytetty huolella.

        Suomalaiset sentä saa noin helposti viisumia Intia toistenpäin se ei todelaka käy näin helposti !!!!


    • Piiiiiii

      Mulla kävi niin, että posti ei suostunut ottamaan viisumihakemusta kirjattuna kirjeenä, kun se sisälsi sen viisumimaksun rahana (x2). Piti laittaa vakuutettuna kirjeenä. Eihän se paljoa enempää maksanut, mutta eipä ole nekään tiedot ihan ajan tasalla ja taitaa olla siinäkin eri variaatioita...

      • hölmö maksaa

        Tarviiko sitä mennä sanoon että kirjeessä on rahaa.


    • Itse oot hölmö!

      No tiesivät tuolla postissa ihan sanomattakin, että niissä kirjeissä sitä usein on. Ja kun se summa oli 127e niin siellä oli myös se kolikko...

    • devika

      Hain itelleni ja tyttärilleni viisumia Intiaan kymmenen päivää sitten. Jätin hakemukset IGCS:n toimistoon. Haen viiden vuoden viisumeita. MInulla on se ollut kahdesti aiemmin. Virkailija sanoi soittavansa samana iltana, että myönnetäänkö viiden vuoden viisumia. Ei soittanut. Olen soittanut heidän toimistoon joka päivä nyt kahdeksana arkipäivänä. Aina lupaus, että selvittävät asiaa. Tänään tuli emailia, että hakemus on toimitettu eteenpäin INtian lähetystöön. Matkustaa pitäisi viiden päivän kuluttua. Soitin varmuudeksi tänään lähetystöön. Sanoivat, ettei heille ole tänään toimitettu hakemusta. Todella huonoa asian hoitamista. Koskaan aiemmin ei ongelmia viisumin kanssa. Ja niitä viisumeita on ollut varmaan jo lähemmäs kymmenen.

      • Ravali

        Voisitko kertoa tällä palstalla onnistuiko viisumin saaminen viideksi vuodeksi ja onko siihen lyöty leima että Intiassa saa oleilla yhtäjaksoisesti vain 90 päivää. Pakkaspakolaisena haluamme olla pidempään eli alle 180 päivää eli noin kuusi kuukautta. Sen salli aikaisemmin ainakin puolen vuoden viisumi.


    • Pakkaspakolainen

      Moi
      Kyllä sen pitäisi onnistua, ellei ole "mustalla listalla" eli töppäillyt aiemmilla käynneillä. Tuskin kuitenkaan näin on käynyt.

      Itsellä passi ja samalla viiisumi menossa uusiksi seuraavan reissun jälkeen, silloin molemmat max ajalle = 5v.

      Mun ens talven reissu 180 päivää, itse asiassa 190 päivää. Tuo ylitys vaatii vain rekisteröitymisen maahan tullessa ja kaiken varalta mulla myös varasuunnitelma...
      Eli kyllä normaali viisumilla voi olla yli 180 päivää, vaatii vaan rekisteröitymisen.

      • Ravali

        Meillä menee 5v viisumit vanhaksi lokakuussa kun passikin vanhenee. Viisumeissamme ei ole ollut tuota 90 p. leimaa toisin kuin monilla ystävillämme. Rekisteröiyimme v. 2009 ja vietimme silloin Intiassa n. 8 kuukautta. Rekisteröituminen vanheni samalla kun viisumi vanhenee ja palatessamme keväällä kenttävirkailija otti itselleen ko. paperit sanoen että ette enää tarvitse näitä. Ystävämme jolla on tuo 90 p. leima yritti rekistetöityä mutta se ei onnistunut tuon leiman takia.

        Siis tämä on Intia!


    • Goa <3

      Minä laitoin juuri tällä viikolla kyselyä tuonne IGCS:n toimistoon ja kysyin, että onko viiden vuoden viisumin hakemisessa mitään erityistä huomioon otettavaa.
      Vastaus minulle oli, että viiden vuoden viisumia on erittäin vaikea saada ja sen myöntäminen edellyttää sukulaisen asumista Intiassa.
      Miten minusta nyt alkaa kuulostaa, että onko se ihan puutaheinää?!?
      Kehotettiin hakea vuoden viisumia, se kuulemma todennäköisesti myönnetään, jos passista ilmenee, että matkustaa Intiaan usein. Maksusta sanottiin myös, että tässä tapauksessa tulee odottaa ennakkopäätös ennen maksun suorittamista.

    • anteeks tyhmä kyssär

      Hei se kuva 5cm x 5cm, onko kuva siis saksittu neliön malliseksi vai pitääkö naaman olla 5x5. Jos kuva 5x5 niin minkä kokoinen pää ? Onko väliä onko se naama koko 5x5 kokoinen vai saako olla pienempi naama isommissa raameissa ?

    • Himachal

      Kuvan koko se 5x5cm, ja kuvan suhde sama mitä tavallisessa passikuvassakin. http://www.igcsvisa.fi/form/Photo-Spec-FINAL.pdf , tuosta löytyy sitten ihan tarkka ohjekkin jos haluat itsekkin varmistua. Eli naaman ei kannata olla se 5x5cm kuvassa, muuten varmaankin joudut vielä uuden kuvan toimittamaan :)

    • kiiitos

      Kiitos asiallisesta vastauksesta valokuva-asiaan. Jo selkis =).

    • 5+18

      Viisumit tuli viikossa, kirjattuna kirjeenä edestakaisin.

      Meillä oli myös re-entry visa hakemus mukana, koska aiomme käydä Nepalissa samalla reissulla ja palata Intiaan.

      Valokuvat maksoivat kuvaamossa 17 €. Maksukuitti visasta ja re-entryvisasta oli hakemuksen mukana.

      • Kävin

        paikanpäällä perjantaina jättämässä viisumihakemuksen. Ei minkäänlaista jonoa IGCS:n toimistossa. Käsittelymaksun olin maksanut nettipankissa samana päivänä, joten rahat näkyivät tiillä vasta seuraavan viikon tiistaina.

        Tiistaina sain ap ilmoituksen s-postiin, että viisumihakemus on käsittelyssä, ja kaksi tuntia myöhemmin uusi s-posti, joka kertoi, että viisumi on noudettavissa.

        Kuvista maksoin 14,00.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 127
      3467
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      94
      3189
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2378
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1831
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1688
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1559
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1534
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1476
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1441
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      84
      1390
    Aihe