Mihin unohtui tasa-arvoinen avioliittolaki?
-keskustelutilaisuus seksuaalivähemmistöjen oikeudesta tasa-arvoiseen avioliittoon
ma 13.2.2012 kello 18-20
Työväenmuseo Werstaan auditorio,
Väinö Linnan aukio 8, Tampere
Maanantaina 13.2. kokoonnumme homohistorian koonneen Työväenmuseo Werstaan auditorioon keskustelemaan tasa-arvoisen avioliittolain mahdollisuuksista toteutua vielä tällä hallituskaudella. Edustettuina ovat sekä asiaa vahvasti ajaneet kansanedustajat, eri kansalaisjärjestöt kuten Seksuaalinen tasavertaisuus ry että kirkko.
Keskusteluun osallistuvat:
-kansanedustaja, ent. oikeusministeri Tuija Brax
-kansanedustaja Oras Tynkkynen
-rovasti ja kirjailija Hilkka Olkinuora
-SETA ry:n puheenjohtaja Outi Hannula
Tasa-arvoinen avioliittolaki pudotettiin hallitusneuvottelujen ulkopuolelle uutta hallitusta koottaessa. Kysymystä on edistetty eri valiokunnissa kansanedustajien tekemän aloitteen pohjalta. Myös useat kansalaisjärjestöt ovat ottaneet kantaa tasa-arvoisen avioliittolain puolesta. Seksuaalivähemmistöjen oikeudet ovat olleet julkisessa keskustelussa voimakkaasti esillä vuodesta 2002 lähtien, jolloin samaa sukupuolta olevien olimahdollista ensimmäistä kertaa rekisteröidä
parisuhteensa."Suuren homokeskustelun" aiheuttaman kohun jälkeen on aika keskustella rakentavasti lain valmisteluvaiheesta ja pohtia, miten asiaa etenemiseen voidaan vaikuttaa sekä hallituksessa, kansalaisjärjestöissä että esimerkiksi kirkon sisällä.
Tervetuloa!
Lisätietoa: Päivi Sinkkonen, [email protected]
Järjestäjänä yhteistyössä Tampereen Seudun Vihreät Naiset, Tampereen Vihreät ja Pirkanmaan Seta
Mihin unohtui tasa-arvoinen avioliittolaki? -keskustelu 13.2.
annepanda
0
54
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 204774
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni831722Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ2871586Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä741544Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2561428Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121170Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1351167Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä1041099- 931054
Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi651053