Minua kovasti kiinnostaisi opiskella sairaanhoitajaksi aikuisopiskelijana Metropoliassa, mutta miten se käytännössä onnistuisi vakituisessa päivätyössä?
Olen töissä 8-16, ja olen ollut ymmärtävinäni, että tunteja on aamulla/päivälläkin.
Löytyykö kaikista aineista sekä päivä- että iltatoteutukset?
Olen tällä hetkellä toimistotöissä, ja tarvitsen vähintään 2000 euron kuukausitulot opiskeluaikanakin, jos haluaisin sairaanhoitajan opinnot suorittaa, onko pakko lopettaa vakityö ja haalia tulonsa erilaisista osa-aikatöistä, jotta saisi oppitunnit ujutettua työnteon lomaan?
Sairaanhoidon aikuisopiskelijat Metropoliassa
1
80
Vastaukset
- Onnistuu moniltakin
Älä ihmeessä lopeta työntekoa, jos olet vakituisen työpaikan saanut. Opintoja varten joutuu ottamaan kuukaudessa pari vapaapäivää viikolla ja varaamaan lisäksi viikonloput ja illat opiskelulle. Muut harrastukset voi unohtaa opintojen ajaksi. Jos työsi on sellaista, että ei ole pekkasia eikä vapaita meinaa saada muuten esim. saldoista, niin säästä kesälomapäiviä talveksi. Se ei tunnu kukkarossakaan.
Jos työsi ei ole kovin vaativaa, vaan ihan tavallista 8-16 toimistoduunia, niin luultavasti voit käydä töissä koko opiskelujen ajan. Monet ottavat jonkin verran opintovapaata opintojen loppuvaiheessa opinnäytetyön kirjoittamisen aikaan, koska muuten on vaikea löytää yhtenäistä ajanjaksoa, että voi keskittyä kirjoittamiseen. Opintovapaan ajaksi voi hakea aikuisopintotukea, ja monet ottavat myös työvapaata, jotta voivat siirtyä pikku hiljaa sairaanhoitajan hommiin.
Sairaanhoitajan töitä saa alkaa tekemään opintojen loppuvaiheessa. Aluksi kaikki tekevät vain keikkoja ja lyhytaikaisia sijaisuuksia, ja yleensä sama tyyli jatkuu valmistumisen jälkeenkin. Vakituisen viran saaminen voi kestää vuosia, sillä naisvaltaisella alalla riittää äitiys- ja hoito- ym. vapaitten sijaisuuksia, eikä vakkariksi oteta helposti ennen kuin henkilö tunnetaan. Pk-seudulla on kuitenkin hoitajille töitä niin paljon kuin viitsii tehdä, vaikka vakityöpaikkaa ei siis heti saa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 843232
- 751291
Kalasataman talossa lienee rakennusvirhe
Ei pitäisi olla mahdollista parvekkeen kautta tulipalon kiivetä katolle saakka kuin korkeintaan ylimmästä kerroksesta.1771220Kristillinen Kaste on syntisten kaste, ei itsensä uskoviksi julistaneiden kaste
Raamatun mukaan vain syntisyyden vuoksi kastetut saavat kasteen hyödyn, syntien anteeksisaamisen ja Pyhän Hengen lahjan2401030Kaipaatko nainen
Semmoista tosi hankalaa ja arkaa miestä? Pitäisitkö hänet aina omanasi jos saisit hänet? Miten huomioisit hänen herkkyyd103971Venäjä teki mahtavan iskun Kiovaan?
Miksi Ukraina ei kykene tekemään Moskovaan yhtä mahtavia iskuja.310932- 43849
Milloin ymmärsit
Milloin tunnistit, että sinulle kirjoitetaan ja kuka kirjoittaa? Tarkka päivämäärä ja kellonaika 😉 Önnönnöö, jos ei os78835- 95827
Nojatuoli !
Uutta kehiin, kun edellinen pikavauhtia täyttyi, pitäisikö kiittää näitä asian jouduttaneita? Pilvet leijaa, sadetta en124825