Eemi vai Aamos?

ceecee25

Kumpi kuullostaa teidän mielestänne kivemmalta:)? Aamoksesta mietinnässä myös kirjoitusasu Amos. Sukunimi suomalainen -la loppuinen.

Pidän sekä Eemistä että Aamoksesta/Amoksesta, vähän ehkä mietityttää ovatko ne liian "pehmeitä" nimiä pojalle? Emiliä en esimerkiksi halua, koska se on makuuni liian yleinen...

Mielipiteitä tai ideoita?

11

190

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Täti

Minusta Eemi on kivempi, eikä ole liian pehmeä pojan nimeksi.

Entäs näistä joku?

Elmo, Erno, Asmo, Arno

• ceecee25

Elmo, Erno, Asmo ja Arno ovat makuuni hieman liian "perisuomalaisia" Pidän hieman kansainvälistä kaikua omaavista nimistä (joskaan Eemi nyt sellainen varsinaisesti ole) tai muuten hieman "erilaisista":)

• Pk

Mä pidän A(a)mos-nimestä. Eemi on minun makuuni turhan lempinimimäinen.

• -ada-

Eemi ja Aamos molemmat kivoja, Eemi ehkä hitusen kivempi.

Mitä näistä tykkäät: Aatos, Armas, Eliel, Esaiah, Eliah, Edvard, Magnus, Manuel?

• !!

Aamoksessa on särmää enemmän kuin Eemissä.

• 45+

Eemi minusta liian vauvamainen. Aamos sopii aikuisellekin.

• .

Eemi vai emi ;)? Amos tai Aamos on ehdottomasti parempi. Eemi on liian outo mun makuun ja tuo kummia mielleyhtymiä meemistä raamatun eeli, eeli-juttuihin.

• kouverikauvei

Eemi on pienen söpön pojan nimi, mutta mietippä kun poikasi on 40-kymppinen äijänköriläs? Eli kyllä näistä kahdesta Aamos on parempi, vaikka en kyllä siitäkään pidä.

• ceecee25

Kiitos jo tulleista mielipiteistä!

Itse olen kyllä sitä mieltä, että "nimi kasvaa ihmisen mukana", joten kumpikaan noista nimistä ei tunnu enää vuosikymmenten päästä "vain vauvan nimeltä":)

• +++++

Eemi

• jenna.

Aamos ehdottomasti!:)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      94
      1083
    2. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      55
      742
    3. Huonoja uutisia-nyt lähtee höyrylaivat

https://www.ita-savo.fi/ Konkurssiin meni tämäkin yritys. Raja kiinni ja venäläiset turistit puuttuvat. Täällä menee pe
      Savonlinna
      35
      624
    4. Ei näytä hyvältä

Kyllä nyt Ähtäriä viedään vesikelkalla. Neuvotteliat untuvikkoja kaikki. Mikko tietty tapansa mukaan loikki puheenjohtaj
      Ähtäri
      39
      556
    5. Älä itke rakas.

Tunnen sun kyyneleet silmissäni. Kaikki tulee menemään hyvin. Loppu häämöttää jo...
      Ikävä
      49
      500
    6. Jos vielä toivot...mies...

Saisinpa jonkun merkin sinulta, jos vielä odotat 📝➡️📱 Rohkeus on mennyt jos seurustelet vaikka nykyisin. En halua häi
      Ikävä
      48
      492
    7. On ikävä sua

Muru.
      Ikävä
      31
      469
    8. Ilahtuisin jos laittaisit viestin

Mutta et niin tee 😔 sillä sun mielestä on mun vuoro.
      Ikävä
      34
      447
    9. Olet hurmaava

Olet paras mies, joka on tullut vastaan. Sinussa on jotakin, mitä muissa ei ole. En vaan tiedä, mikä on oikein sinun su
      Ikävä
      14
      441
    10. Minkä haluaisit

Nähdä kaivatultasi
      Ikävä
      38
      434
    Aihe