Minä ainakin olen saanut tukea ihan kivasti. Minulla on ollut parhaimmillaan neljä ilmaista työntekijää. Siis ilmaista, ei euroakaan liksaa tarvinnut maksaa.
Olen saanut erään tuotteen kehittämiseen ilmaista rahaa sen mitä viitsin pyytää, mitään takaisinmaksu tai jälkijuttuja ei ollut. Nyt on markkinoilla tuote ja tulot tulee vain mun firmalle.
Nyt lähden kehittämään vientiä eteenpäin tuotteelleni ja monesta paikasta on sanottu, että rahaa saa kyllä viennin aloittamiseen ja asiantuntija apua.
Aloittelemme keväällä kurssitusta, jossa yks koulutuslaitos antaa täsmäkoulutusta viidelle tyypille. Ne on puoli vuotta ilmaiseksi harjottelemassakin meillä (=töissä) sitten niistä kaikki kykenevät tulee meille töihin. Ihan ilmaiseksi saan koulutuksen noille.
Minua kyllä ainakin yhteiskynta tukee, ihan kivasti. Väitän toimintaolosuhteitteni olevan paljon paremmat kaikin puolin kuin kotitilallani veljelläni on, joka saa noita tukia.
En missään tapauksessa vaihtaisi hänen tilanteeseensa, jossa yhteiskunta määräisi tuotteideni hinnan alle tuotanto kustannusten ja sitten saisin tukea, armosta, juuri sen verran, että pysyn nippanappa hengissä.
Sinä voit vaihtaa farmariksi jos katsot siinä olevan paremmat toimintaedellytykset.
Ota kuitenkin huomioon, että maanviljelijänä et saa vähentää verotuksessa tärkeimmän ja kalleimman tuotantovälineesi hankintakulua, maan hinta pitää maksaa verotetuilla tuloilla.
Muista sekin vanha ohje, että jos haluaa kuolla katkerana, kannattaa aloittaa tyytymättömyydellä. Elämä on kaikilta osin itsestä kiinni.
Tukea että hävettää,
12
83
Vastaukset
- -
-
- -
-
- -
-
- -
-
- -
-
- Kallista?
"tärkeimmän ja kalleimman tuotantovälineesi "
Niin onko se maa nyt kallista vai ei? Kun joskus vihjannut että maatalouden kannattavuutta parantaisi huomattavasti jos pellon hinta vastaisi sen tuottoarvoa niin vastauksena ollut että sillä ei ole merkitystä. Onko sillä merkitystä vai ei että ostanko pellon 1.000 euroa hehtaari vai 10.000 euroa hehtaari vaikka tuollaisen 100 hehtaarin verran?- Ei ole merkitystä,
viljelijän kannalta katsoen, yhteiskunta toki hyötyy korkeasta hinnasta..
- kumm
Täälläpäin on ainakin aivan sama mitä pelto maksaa, kin sitä ei ole aariakaan myytävänä.
- -
Ei ole merkitystä, kirjoitti:
viljelijän kannalta katsoen, yhteiskunta toki hyötyy korkeasta hinnasta..
-
- -
-
- -
-
- -
-
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 925961
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h804772Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv953017Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p262800Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska262065Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191496Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3351057Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?851028Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚125960- 48764