Nikon d3000 ja hinta?

mietteliäs..

Paljonko kannattaa tuosta kamerasta maksaa (runko, 18-55 objektiivi, akku, laturi ja muistikortti) kun se on vuoden vanha? Entä kolme vuotta vanha? Onko 240€ ihan liian paljon? Kertokaa jos tiedätte noiden arvosta. Vaikea tietää kun sitä ei enää paljoo myydä ja sen ainoan minkä löysin on uutena 349€..

7

3476

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Niko N.

      Myyntipakkaukseen kuuluvia halpoja ns. kittiobjektiivejakin (18–55 mm) on kahdenlaisia: vakaajalla varustetuissa kalliimmissa on kirjaimet VR (= Vibration Reduction). Objektiivien ero vaikuttaa hintaan jonkin verran. Esimerkiksi marraskuussa 2011 mallia D3100 myytiin yhdessä liikkeessä kahdella ilman vakaajaa olevalla objektiivilla (18–55 55–200 mm) samaan hintaan kuin kilpailevassa liikkeessä yhdellä 18–55 mm:n VR-objektiivilla.

      Ostin omani yhdellä VR-objektiivilla – mutta olen ehtinyt jo antaa senkin puoli-ilmaiseksi vaihdossa kattavampaan ja parempipiirtoiseen 18–200 mm:n zoomiin. Maksoin uudesta lasista enemmän kuin rungosta ja kittiobiskasta yhteensä. En tiedä, oliko vaihdossa järkeä, mutta tulipahan tehtyä...

      Joka tapauksessa: hintaan vaikuttaa mielestäni se, onko kakkula VR-tyyppinen vai ei.

    • ap

      Ei ole VR ja kyseessö on siis yksityishenkilöiden KÄYTETTYJÄ kameroita. Kannattaako maksaa käytetysta (n. vuoden) nikon d3000 ilman vakaajaa olevalla 15-55 objektiivilla hintaan 240€)???

      • Niko N.

        Vaikka tuo D3000 taitaakin olla jo poistunut / D3100:lla korvautunut malli, niin eiköhän se vielä ihan käyttökelpoinen peli liene! Suurimmat erot uudempaan nähden lienevät kennon resoluutiossa ja videokuvausominaisuuksissa.

        Vähän korkealta tuo hintapyyntö kuitenkin tuntuu. En uskoisi asemassasi tarjoavani kahtasataa enempää lähemmän vertailun jälkeenkään. Mikään asiantuntija en ole.

        Uusittu Citymarket Jumbo Vantaalla myi marraskuun alussa Canon EOS 1100 -kameraa 18–55 mm:n optiikalla avajaistarjoushintaan 199 €. Tuota Canonin mallia pidetään Nikon D3100:n suorana kilpailijana. Tarjous oli tietenkin poikkeuksellisen posketon. Olin mukana tavoittelemassa tuollaista kameraa, mutta myöhästyin muutaman minuutin. Ostin sitten Nikon D3100:n VR-optiikalla hintaan 499 € huomatakseni pian, että halvimmat tarjoukset menevät useamman kympin tuon alle.


    • ap

      Olen saanut tingittyä tuohon hintaan yhdeltä myyjältä, muut haluavat ehdottomasti 300€ tai enemmän! Ostin tuon sitten kun en uudesta halua sitten pulittaa yli 100€ enemmän..

    • Anonyymi

      Noita kittejä myytin loppuvaiheessa uuden mallin jo tultua markkinoille hintaan 299€ useammassakin kodinkoneliikkeessä, eli ei, en maksaisi käytetysta tuota hintaa, alle 200€ jos olisi hintapyyntö, saattaisin harkita. Mutta kyllä tuonkin varmaan joku tuohon hintaan ostaa, suomesta löytyy paljon ihmisiä jotka eivät osaa käyttää Googlea ;)

    • mävaaaaaaa

      itse ostin 2kk vanhan täysin moitteettoman nikon d3100 kameran hintaan 270euroa postikuluineen. D3000 ei ole videokuvasuta ja on 4 pixeliä huonompi kamera, aikas korkea hinta :/

    • Karjalan Timppa

      Vaikea sanoa noista dikitaalisista mitään saatika hinnoista. Minulla on sellainen suurikokoinen laatikkokamera kuvatessa vedän kamerassa olevan hursti eli kankkan niskaani. Salamalaite toimii mangnesiumilla kyllä välähtää! Kulopalo varoituskautena ei ulkokuvia uskalla hämärämmässä tupsautella. Kuvat kehitetään lasinegatiiveille.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5065
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3187
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1827
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1790
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1655
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1511
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1305
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1276
    9. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1267
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1257
    Aihe