Finnairin B757

30

Tulipa lopultakin vuosien jälkeen matkustettua tuossa paljon palstalla parjatussa "marsuhäkissä" tms mitä muita kutsumanimiä saaneessa lomalentokoneessa.

En kyllä ymmärrä miksi konetta haukutaan. Itse runkonahan B757 on paras kapearunko mitä Boeing on ikinä tuottanut, sisustuksenhan aina suunnittelee lentoyhtiö eikä koneen valmistaja.

Mutta ei se kone minusta sen ahtaampi ollut kuin muutkaan euroopassa lennetyt (AY,LH,SK,BA,AF,KL,DY,KF mitä tässä nyt viime aikoina on ollut), mittanauhaa toki ei ollut mukana joten jos siellä jonkin sentin ero penkkien väleissä oli niin voi voi. Kokeiltua tuli niin keskipenkki kuin käytäväpaikkakin.

Ainoa sääli on, että koska kyseessä on piakkoin poistuva konetyyppi, niin kaikki pikkujuttuja ei enää viitsitä korjata. Esim istuinten verhoilu on jo hiukan virttynyt, IFE:ssä pikku häiritöitä (tosin meillä on aina iPad:t lennolla) jne.

Turhaan haukuttu kone, hyvin toimittaa tehtävänsä lomalentokoneena.

42

3043

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • gerhedjkdrhrjdj

      Teknisiltä ominaisuuksiltaan B757 on kapearunkoisissa vielä toistaiseksi hieman ylivoimainen, mutta mm. A321ER, jota Finnairkin on tilannut, pystyy jo koneen hyvin korvaamaan.

      B757 runko on nimenomaan kapea, mikä minusta ei ainakaan tee siitä mukavampaa. Finnairinkin marsuhäkit on ängetty niin täyteen istuimia, että ylimääräistä tilaa ei juuri ole.

      B757 poistunee Finnairin laivastosta - ainakin osittain - vuonna 2013.

      IFE:stä puhuessasi tarkoitat varmaan näitä katosta roikkuvia ruutuja. Mitään personal IFE:ä jokaiselle matkustajalle Finnairilla ei noissa koneissa ole.

      Onhan tuo lomalentokoneena ihan jees, mutta minun ja monen muun mielestä ei sovi pitkille lennoille, vaikka se niihin kykeneekin.

      Finnairkin on B757:lla lennättänyt turisteja Intian kautta Thaimaaseen, vaikka laivastossa olisi paljon suurempia ja matkustusmukavuudeltaan parempiakin koneita.

      Amerikkalaiset lentoyhtiöt kärräävät normaaleilla reittilennoilla B757:lla ihmisiä Atlantin yli, mikä on mielestäni myös typerää.

      Minä kyllä mielummin maksan enemmän ja lennän tilavammalla ja enemmän matkustusmukavuuksia tarjoavalla koneella, jos vain vaihtoehtoja löytyy.

      Finnair luopuu tästä konetyypistä siksi, että se tähtää enemmän yhden valmistajan laivastoon (Airbus), emppujen tulevaisuus on auki. Lisäksi koneille alkaa kertyä ikää, joka ei sovi Finnairin imagoon.

      Finnair ei myöskään omista yhtään B757:aa, vaan kaikki ovat vuokrattuja ja niiden leasingit päättyvät.

      • ww

        Matkustusmukavuudeltaan kone on kuitenkin mielestäni ihan samaa luokkaa kun yhtiön muutkin kapearunkokoneet. Se on vain kokonaan sisustettu turistiluokkaa varten, mikä on varsin loogista ottaen huomioon koneiden käyttötarkoituksen. Sieltä mm. Puuttuu businessluokan vaatimat kaapit pikkutakeille tms ja yksi tarjoomo, tilalla on penkkejä

        Sinänsä sillä ei mielstäni ole mitään merkitystä onko kone laajarunkoinen vai kapearunkoinen. Samanlaisia ne penkit on molemmissa, toisessa niitä vain on enemmän. Ihan yhtä helppoa tai vaikeaa sen tarjoilukärryn ohittaminen on molemmissa.

        Ainakin kun olen lennellyt Deltan ja Continentalin kalustolla rapakon yli, niin en oikein tiedä mistä siellä voisi valittaa. Kaikilla matkustajilla on AVOD ja ykkösluokassa lie-flat penkit.


      • yksi kaksi
        ww kirjoitti:

        Matkustusmukavuudeltaan kone on kuitenkin mielestäni ihan samaa luokkaa kun yhtiön muutkin kapearunkokoneet. Se on vain kokonaan sisustettu turistiluokkaa varten, mikä on varsin loogista ottaen huomioon koneiden käyttötarkoituksen. Sieltä mm. Puuttuu businessluokan vaatimat kaapit pikkutakeille tms ja yksi tarjoomo, tilalla on penkkejä

        Sinänsä sillä ei mielstäni ole mitään merkitystä onko kone laajarunkoinen vai kapearunkoinen. Samanlaisia ne penkit on molemmissa, toisessa niitä vain on enemmän. Ihan yhtä helppoa tai vaikeaa sen tarjoilukärryn ohittaminen on molemmissa.

        Ainakin kun olen lennellyt Deltan ja Continentalin kalustolla rapakon yli, niin en oikein tiedä mistä siellä voisi valittaa. Kaikilla matkustajilla on AVOD ja ykkösluokassa lie-flat penkit.

        Yksi tarjoomo? Etu ja takapäässä konetta on trolleja yms varten tilat, sitä en tiedä onko uunit/keittimet kummassakin päässä.


    • Tarjoomot

      Siinä mainitaan yhden tarjoomon puuttuvan...ei niin että koneessa olisi vain yksi kyökki.
      Joillain yhtiöillä on B-757 koneessa kolme köökkiä. FWD-MID-AFT

      • DL

        juuri näin. Reittilentokäytössä olevissa B757 koneissa on usein tarjoomo keskimmäisen sisäänkäynnin kohdalla. Se samalla toimii luonnollisena erottimena business/first ja turistiluokkien välillä


    • sillipurkki

      kyllä tuon 757 vielä ymmärtää mutta sitä en että vielä pienemmällä 737 lennetään Kanarialle, Kreikkaan ja jopa 10 tunnin lento Kap Verdelle....se on jo eläinrääkkäystä se...

      • Matkustaja;

        Kyllä se lentää myös Madeiralle ja Azorille(atlantille).


      • NorwegianRules

        Kreikkaan on Helsingistä about neljän tunnin lento. Juuri optimimatka B737 kalustolle...


    • BWIA

      757 aikansa elänyt romu...

    • Hyvät matkustajat

      Lentokoneen matkustusmukavuus on täysin riippuvainen lentoyhtiöstä ja koneen käyttötarkoituksesta. Se, että lentoyhtiö (matkanjärjestäjien painostuksesta?) suunnittelee koneen sisustuksen ajatellen maksimaalista matkustajakapasiteettiä ei tee itse konetyypistä mitenkään huonoa.

      Wingleteillä varustettu Boeing 757-200 on edelleen ylivertainen konetyyppi luokassaan erityisesti keskipitkillä, kuten Kanarian lennoilla. Kantama riittää reilusti kovassa vastatuulessakin, toisin kuin A320 sarjan koneiden.

      Ohessa esimerkkinä B757 reittikone "kaikilla herkuilla" varustettuna. Kyllä tuossa kelpaa istua rapakon ylikin.
      http://www.delta.com/planning_reservations/plan_flight/aircraft_types_layout/757_200_5600_atl/index.jsp

    • kierrän kaukaa

      757 ei pääse Atlantin yli.....vanha konemalli ja surkean pieni.....

      • lhlkgmkfnfgmgkfjm

        Kyllähän se pääsee, mutta ei se mukavin vaihtoehto ole.

        Lentäähän nuo jenkkiyhtiöt Yhdysvaltain itärannikolta mm. Britteihin ja Ranskaan 757:lla. Finnairkin lentää mm. Torontoon.


      • Eilen Tänään
        lhlkgmkfnfgmgkfjm kirjoitti:

        Kyllähän se pääsee, mutta ei se mukavin vaihtoehto ole.

        Lentäähän nuo jenkkiyhtiöt Yhdysvaltain itärannikolta mm. Britteihin ja Ranskaan 757:lla. Finnairkin lentää mm. Torontoon.

        Aiemminhan sillä lennettiin mm. Dominkaaniseen tsv. välilaskun kera, joten ei sen kummoisempi kuin nyt lento vuokra A330llä Meksikoon.


      • pieni oikaisu
        lhlkgmkfnfgmgkfjm kirjoitti:

        Kyllähän se pääsee, mutta ei se mukavin vaihtoehto ole.

        Lentäähän nuo jenkkiyhtiöt Yhdysvaltain itärannikolta mm. Britteihin ja Ranskaan 757:lla. Finnairkin lentää mm. Torontoon.

        Finnair ei lennä Torontoon 757 koneilla...ei todellakaan. Taitaa olla Kanaria pisin minne sillä lennetään ja harvoin sinnekkään enää...onneksi.


      • 31
        pieni oikaisu kirjoitti:

        Finnair ei lennä Torontoon 757 koneilla...ei todellakaan. Taitaa olla Kanaria pisin minne sillä lennetään ja harvoin sinnekkään enää...onneksi.

        Taitaa olla faktasi vinossa.

        Toronto on Finnairilla kesäkohde, ja sinne todellakin lennetään B757 kalustolla. Ei nyt tietenkään talvella...

        Kanarian lisäksi sillä lennetään Dubaihin. Kanarian lennot taitavat olla enimmäkseen juuri B757 kalustolla tehtäviä, ainakin Teneriffa kokonaan ja Gran Canariakin osin.


      • gfhgggh
        pieni oikaisu kirjoitti:

        Finnair ei lennä Torontoon 757 koneilla...ei todellakaan. Taitaa olla Kanaria pisin minne sillä lennetään ja harvoin sinnekkään enää...onneksi.

        Finnair lentää turisteja B757-koneilla muunmuassa Mombasaan ja Kolumbiaan saakka... Viimeeksi mainittu lento kestää yli 15 tuntia Halifaxin tankkausvälilasku mukaanlukien...


    • sijdkljdksjdklsjdklj

      Tässä näkyy taas palstan taso. Jos Finskillä on koneet charter-käytössä 27-28":n istuinvälillä niin kuvitellaan koneen olevan kaikkilla samanlaisia.

      Olihan se TUI:n jumbokin ihan omaa luokkaansa reittijumboihin verrattuna. Vanha ja ahdas. Eikä se silti tee kaikista muista 747:sta vanhoja ja surkeita.....

    • AitoRealisti

      Siis ylipäätään mitä merkitystä on koneen koolla ? Istuinmukavuus ja palvelutaso vaikuttaa matkustusmukavuuteen, mutta ei koneen koko (jos nyt ei kuitenkaan ihan ATR-tasosta puhuta).

      Paljon mieluummin lennän Kanarialle Norwegianin uusissa B737-800 koneissa kuin TUI:n tai Thomsonin vanhoissa täyteen ahdetuissa rohjakkeissa joissa jopa vessoja on minimimäärä.

      Sama juttu Atlantin-ylityksessä. Deltan siihen sisustettu B757 on paljon mieluisampi vaihtoehto kuin esim. Finnairin vanhat MD11 koneet (joista on siis onneksi päästy eroon) tai jopa Lufthansan A340/A330 kalusto.

      B757 kaluston ansiosta Delta, American ja United pystyvät tarjoamaan suoria välilaskuttomia lentoja reiteillä joita ei muuten olisi. Kumpi on parempi, suora lento HAM-JFK B757 kalustolla, vai ei lentoa ollenkaan ?

      • 9+1

        Tuumaakaan en istuintilasta leveämmän rungon takia vaihtaisi, mutta kyllä laajarunkoisessa on mukavampi olo pidemmillä matkoilla. Finnairin kuuluisissa marsuhäkeissä en koskaan ole ollut, mutta parin muun reittilentoyhtiön 757:lla olen yli 5h lentoja lentänyt, ja kyllä se kabiinin pienuus jotenkin tuntui. Mutta ei niin paljoa että sen enempää välttelisin.


      • jotain rajaa

        et kai oikeasti vertaa 757 konetta A340/330 koneeseen...nyt lopeta jo sillä puhutaan jo aivan eri asioista....airbussit ovat sentään laajarunkokoneita ja muutenkin tätä päivä...


      • AitoRealisti
        jotain rajaa kirjoitti:

        et kai oikeasti vertaa 757 konetta A340/330 koneeseen...nyt lopeta jo sillä puhutaan jo aivan eri asioista....airbussit ovat sentään laajarunkokoneita ja muutenkin tätä päivä...

        Siis edelleenkään en ymmärrä mitä merkitystä sillä on onko kone laajarunkoinen vai kapearunkoinen.

        Laajarunkokoneen voi ahtaa täyteen epämukavilla penkeillä, ja vastaavasti kapearunkokoneen voi sisustaa väljästi. Kummassa on tällöin mielestäsi mukavampi matkustaa ?

        Oletko lentänyt esim Deltan B757 kalustolla ?


      • 75W
        AitoRealisti kirjoitti:

        Siis edelleenkään en ymmärrä mitä merkitystä sillä on onko kone laajarunkoinen vai kapearunkoinen.

        Laajarunkokoneen voi ahtaa täyteen epämukavilla penkeillä, ja vastaavasti kapearunkokoneen voi sisustaa väljästi. Kummassa on tällöin mielestäsi mukavampi matkustaa ?

        Oletko lentänyt esim Deltan B757 kalustolla ?

        On siinä sellainen ihan käytännön ero, että 757:ssa economyssä on istuimet poikkeuksetta 3 3 muodossa eikä siihen mahdu hirveän leveää istuinta koska käytävälläkin on minimileveys evakuointeja varten. A330/A340:ssä tyypilliseen 2 4 2 järjestykseen mahtuu hieman leveämmät tuolit. Tosin jotkut änkeävät kyseisiin Airbuseihin yhdeksännen istuimen samalle riville 3 3 3 muotoon ja se etu menee siinä. Mikään isompi yhtiö ei taida kuitenkaan tyytyä viiteen rinnakkaiseen paikkaan 757:n economy-luokassa.


      • AitoRealisti
        75W kirjoitti:

        On siinä sellainen ihan käytännön ero, että 757:ssa economyssä on istuimet poikkeuksetta 3 3 muodossa eikä siihen mahdu hirveän leveää istuinta koska käytävälläkin on minimileveys evakuointeja varten. A330/A340:ssä tyypilliseen 2 4 2 järjestykseen mahtuu hieman leveämmät tuolit. Tosin jotkut änkeävät kyseisiin Airbuseihin yhdeksännen istuimen samalle riville 3 3 3 muotoon ja se etu menee siinä. Mikään isompi yhtiö ei taida kuitenkaan tyytyä viiteen rinnakkaiseen paikkaan 757:n economy-luokassa.

        Myönnetään, tuo pitää paikkansa. Itse tosin aina hakeudun käytäväpaikalle joka tapauksessa, joten omalle kohdalla tuokaan ei haittaa.

        Eli yksi ainakin reittilentokäytössä olevissa laajarunkokoneissa oleva etu on, että käytävä on harvoin yli yhden penkin päässä.

        Tosin palataksen vielä tuohon Deltan tapaukseen, siellä on sen verran hyvin jalkatilaa että melko pienellä veryttelyllä sieltä ikkunapaikaltakin pääsee käytävälle...


      • Kulkija Kainuusta.
        AitoRealisti kirjoitti:

        Myönnetään, tuo pitää paikkansa. Itse tosin aina hakeudun käytäväpaikalle joka tapauksessa, joten omalle kohdalla tuokaan ei haittaa.

        Eli yksi ainakin reittilentokäytössä olevissa laajarunkokoneissa oleva etu on, että käytävä on harvoin yli yhden penkin päässä.

        Tosin palataksen vielä tuohon Deltan tapaukseen, siellä on sen verran hyvin jalkatilaa että melko pienellä veryttelyllä sieltä ikkunapaikaltakin pääsee käytävälle...

        On perin kummallist, että täällä verrataan lomalentokoneita ja reittikoneta keskenään. Kun pitäisi pääst kauas halvalla ja omaa ison egon, niin väkisin siinä syntyy ristiriita. Asiaa helpottaisi kivasti, jos vähän trimmaisi omaa kehoa kevyemmäksi. Lähden kohta lähes 9000 kilometrin päähän ko.koneella, eikä maksa paljon, joten en valita. Olen mennyt AB 340:n mkuupaikalla Aasiaan, joten vertailukohtana on.


      • Vähän yritystä.
        Kulkija Kainuusta. kirjoitti:

        On perin kummallist, että täällä verrataan lomalentokoneita ja reittikoneta keskenään. Kun pitäisi pääst kauas halvalla ja omaa ison egon, niin väkisin siinä syntyy ristiriita. Asiaa helpottaisi kivasti, jos vähän trimmaisi omaa kehoa kevyemmäksi. Lähden kohta lähes 9000 kilometrin päähän ko.koneella, eikä maksa paljon, joten en valita. Olen mennyt AB 340:n mkuupaikalla Aasiaan, joten vertailukohtana on.

        "Omaa ison egon". Hyi helvetti mitä kieltä. Kohta joku samalta tarkkikselta ynisee, että "eikö pääasia ole että saa kirjoittaa". No ei. Paitsi siellä tarkkiksella.

        Makuupaikka? Ei lentokoneissa ole makuupaikkoja. "Eikö pääasia ole että saa sanottavansa sanottua?" No ei.

        Todellista sähläriporukkaa täällä.


      • Kulkija Kainuusta
        Vähän yritystä. kirjoitti:

        "Omaa ison egon". Hyi helvetti mitä kieltä. Kohta joku samalta tarkkikselta ynisee, että "eikö pääasia ole että saa kirjoittaa". No ei. Paitsi siellä tarkkiksella.

        Makuupaikka? Ei lentokoneissa ole makuupaikkoja. "Eikö pääasia ole että saa sanottavansa sanottua?" No ei.

        Todellista sähläriporukkaa täällä.

        Sinulle "Vähän yritystä". Kyllä Finnairin 340:ssä on tuolit bisnesluokassa jotka kääntyvät täysin makuuasentoon. Se tosin maksaa jonkunverran enemmän kuin matka Kanarialle 757:ssa, mutta eipä väsytä perille päästyä. Ei aihetta enempään.


      • Lunta tupaan
        Kulkija Kainuusta kirjoitti:

        Sinulle "Vähän yritystä". Kyllä Finnairin 340:ssä on tuolit bisnesluokassa jotka kääntyvät täysin makuuasentoon. Se tosin maksaa jonkunverran enemmän kuin matka Kanarialle 757:ssa, mutta eipä väsytä perille päästyä. Ei aihetta enempään.

        http://www2.finnair.com/FI/FI/flights/fleet

        Kertaa tuolta. Täysin makuuasentoon menevät penkit (ei sängyt) löytyvät kolmesta A330-versiosta. Yhdessäkään A340-versiossa ei ole full flat -penkkejä vaan lie flatit jotka eivät mene täysin makuuasentoon.

        Makuupaikkoja löytyy mm. Singapore Airlinesilta sviiteissä, "For the first time ever in air travel, experience the pleasure of sleeping on a distinctively designed, standalone bed; not one converted from a seat."

        Ja nyt ei ole aihetta enempään.


      • Time difference
        Kulkija Kainuusta kirjoitti:

        Sinulle "Vähän yritystä". Kyllä Finnairin 340:ssä on tuolit bisnesluokassa jotka kääntyvät täysin makuuasentoon. Se tosin maksaa jonkunverran enemmän kuin matka Kanarialle 757:ssa, mutta eipä väsytä perille päästyä. Ei aihetta enempään.

        Aikaero tekee tepposet, uni auttaa, mutta jos ei ole uniaika eikä uneta, niin ei siinä penkki auta...


    • haistajo..

      Siis häh! Lentokoneen purkuosista? Mistä mä saan lentokonen purkuosia, niitä ei myydä vissiin joka romiksella. Mikä helvetin vastaus tuo ylipäänsä oli? Mä saatana kysyin asiallisen kysymyksen ja sä vitun pallinaama tuut vittuilee! Mitä helvettiä! Mikä vittu sua vaivaa? Ime sykkivää saatanan molopää...mä lähen biltemaan...

    • haistajo..

      Ai B757 ei ole opelin malli. Älä saatana, Ihan tosi...Vittu varsinainen neropatti. Et oo turhaa kouluja käyny kun erotat auton lentokoneesta. Mistä teitä saatanan älykääpiöitä oikein sikiää.

      • Öpelle äsiää

        Mitä nyt oikein riehut täällä Finnair-palstalla? Etkä sinä ole esittänyt asiallista kysymystä tälle palstalle, olisit nyt nostanyt reippaasti käden ylös että sun moka ja hymähtänyt vitsille, vaikka olisikin eksyneen sun mielestä huono.

        Onko sen sijaan sulla jääny koulut kesken, kun et erota Finnair-palstaa Opel-palstasta... Ja kehtaat vielä rähjätä kaiken jälkeen. "Älykääpiö"? Kerro, kerro kuvastin.


      • että ne

    • Heippa!

      Ei mulla mitään ooppelia oo kunhan kirjoittelin ajankuluks tänne kaikkee paskaa. Ihan sama mitä tänne kirjoittaa niin aina joku vastaa ja opastaa...Kiitos siitä. Sain ainakin tuhlattua maanpäällistä aikaanne muutaman minuutin. Heippa!

    • jph

      757 on finskin varmin kone vieläkin! eräs tekniikan tyyppi pahoitteli kovasti ko tyypin poislähtöä. itse olen mennyt dominikaaniseen tasavaltaan v98 ja kone oli 218 paikkainen silloin. välilasku Bangorissa Bostonin yläpuolella. Oli se ihan hauska tunnin jaloitella matkan välietapissa. v99 Phuketin lennolla olikin jo paikkoja 227.

      • Rahan haaskausta

        Finnairin käytössä olevat B757 koneet on valmistettu v. 97/98 ja niillä on lentovuosia edessä vielä runsaasti. Mitä ideaa talousvaikeuksissa olevan yhtiön laittaa 400 miljoonaa A321ER:iin joiden kantama on mm. yli 2000 km lyhyempi kuin B757:n? Saa niillä aika kauan lentää, että alkaa tulemaan rahassa mitattavia "synenergiaetuja". Miksi ei sen sijaan jatkaa B757 vuokrasoppareita tai ostaa halvalla omaksi. Eivät varmasti maltaita maksaisi. Pari istuinriviä pois ja vähän sisustusta uusiksi, niin kyllä kelpaavat lomalennoille erinomaisesti seuraavat 10 vuotta.


      • taloudellisuutta
        Rahan haaskausta kirjoitti:

        Finnairin käytössä olevat B757 koneet on valmistettu v. 97/98 ja niillä on lentovuosia edessä vielä runsaasti. Mitä ideaa talousvaikeuksissa olevan yhtiön laittaa 400 miljoonaa A321ER:iin joiden kantama on mm. yli 2000 km lyhyempi kuin B757:n? Saa niillä aika kauan lentää, että alkaa tulemaan rahassa mitattavia "synenergiaetuja". Miksi ei sen sijaan jatkaa B757 vuokrasoppareita tai ostaa halvalla omaksi. Eivät varmasti maltaita maksaisi. Pari istuinriviä pois ja vähän sisustusta uusiksi, niin kyllä kelpaavat lomalennoille erinomaisesti seuraavat 10 vuotta.

        Nykyään kun korot ovat alhaalla ja öljyn hinta korkealla, kannattaa lentää mielummin kalliilla pieniruokaisella, kuin halvalla kerosiinisyöpöllä. A321ER hoitaa ihan hyvin Euroopan ja Lähi-Idän lomakohteet, mukaanlukien Kanarian, toisaalta B757 noiden lisäksi ei pääse muualle kuin juuri ja juuri P-Amerikan itärannikolle. Tulevaisuudessa korot voivat kyllä noustakin, mutta öljyn merkittävään halpenemiseen harva uskoo.


      • 75W
        taloudellisuutta kirjoitti:

        Nykyään kun korot ovat alhaalla ja öljyn hinta korkealla, kannattaa lentää mielummin kalliilla pieniruokaisella, kuin halvalla kerosiinisyöpöllä. A321ER hoitaa ihan hyvin Euroopan ja Lähi-Idän lomakohteet, mukaanlukien Kanarian, toisaalta B757 noiden lisäksi ei pääse muualle kuin juuri ja juuri P-Amerikan itärannikolle. Tulevaisuudessa korot voivat kyllä noustakin, mutta öljyn merkittävään halpenemiseen harva uskoo.

        Ei niitä Boeing 757-200 koneita kyllä kerosiiinisyöpöiksi voi sanoa. Wingleteillä varustettuna ovat varsin taloudellisia ja B757 on Kanarian lennoille aikalailla optimaalinen konetyyppi; myös kantama riittää loistavasti kaikissa olosuhteissa, eikä tarvitse hätäillä maksimikuorman ylittymisen kanssa. Ei se täyteenahdattu ja extratankkeja myöten tankattu A321:kaan aivan liitämällä kulje. Toki pienemmällä menee, kun on keveämpi (pienempi) kone. Lisäksi A321er:n lyhyempi kantama jättää joitain kohteita toimintasäteen ulkopuolelle, tai niistä tulee välilaskullisia reittejä.


    • jeesf

      Kyllä tulee 757 ikävä kun on paska keli ja pitkä matka, ei oo airbussissa voimaa..

    • 13+18

      Boeing on paljon parempi kuin Airbus koneet. Olisin vaikka voinut lentää New Yorkiin tuolla B752. Jalkatila on hyvä, ainoastaan itsepalvelu baari puuttuu.
      Kyllä mielummin 787 matkustaa kuin tuulipuku A334 mallilla. Lisäksi siihen saa varaosia jo nyt purettavista A319 malleista. Eihän Finnair muuten olisi ottanut Boeingia jos se ei olisi ollut parempi.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kerro kiva muisto

      Kaivatustasi
      Ikävä
      93
      1738
    2. Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen

      Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa
      Sinkut
      358
      1159
    3. Susanna Laine, 43, pohtii tätä muutosta itsessään iän karttuessa: "En tiedä, onko se vähän ikäjuttu"

      Susanna Laine on kyllä nainen paikallaan Farmi-juontajana ja myös Tähdet, tähdet -juontajana, eikös vaan! Lue Susanna
      Suomalaiset julkkikset
      18
      1158
    4. Mikä on horoskooppisi?

      Entä tiedätkö kaivattusi?
      Ikävä
      94
      1019
    5. Onks se väärin jos

      Tutustuttaisiin edes vähän enemmän?
      Ikävä
      62
      813
    6. Vanhemmalle naiselle

      Kirjoitan tällä vanhalla otsikolla vaikka se joku toinen anonyymi naisen kaipaaja innostuukin tästä ja käyttää taas sam
      Ikävä
      34
      773
    7. Hyvää yötä

      Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani
      Tunteet
      5
      716
    8. Mitä meidän välillä

      Tulee tapahtumaan? Sinusta paljon kiinni
      Ikävä
      46
      696
    9. En vaan ymmärrä

      Sinulla on hyvä puoliso, perhe, periaatteessa kaikki palikat kohdillaan. En ymmärrä, miksi haluat vaarantaa sen. Minulla
      Ikävä
      42
      670
    10. Mitä saat naiselta mies kun

      Otat ohjat? Saat feminiinistä pehmeyttä, lämpöä ja rauhaa. Kun nainen on tässä moodissa hän auttaa miestä lepäämään ja p
      Ikävä
      113
      666
    Aihe