Ajuri ulkoiseen kovalevyyn

jehubba

Osaako joku täsmä linkittää sivulle josta saa ajurin seuraavaan ukoiseen kovalevyyn; LACIE MINIMUS 2TB USB3.0

Käyttis XP SP3...

16

1698

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ulkoiset kiintolevyt pitäisi toimia ilman ajureita... Niinhän ne muistitikutkin toimivat....

      • jehubba

        Niin, mutta noin 100 kertaa windows ilmoittaa, ettei USB laitetta tunnisteta. Rupeaa vituttamaan pitemmän päälle. Onko tuolla väliä, että koneen omat on FAT32 ja ulkoinen on NTFS järjestelmä? Juuri tunti sitten sain ulkoisen pyörimään ja nyt on menossa viheiden tarkastus. Miten tuon ulkoisen voi asetella sellaiseksi että se toimii varmasti ja konetta konetta vaihtaen läppäristä PC:hen? molemissa XP.


      • totanoinni----
        jehubba kirjoitti:

        Niin, mutta noin 100 kertaa windows ilmoittaa, ettei USB laitetta tunnisteta. Rupeaa vituttamaan pitemmän päälle. Onko tuolla väliä, että koneen omat on FAT32 ja ulkoinen on NTFS järjestelmä? Juuri tunti sitten sain ulkoisen pyörimään ja nyt on menossa viheiden tarkastus. Miten tuon ulkoisen voi asetella sellaiseksi että se toimii varmasti ja konetta konetta vaihtaen läppäristä PC:hen? molemissa XP.

        Täällä LaCien virallisissa ohjeissa sanotaan:

        1. Kytke virtalähde.
        2. Kytke USB 3.0 -kaapeli tietokoneeseen.
        3. Kytke asemaan virta.
        4. LaCie Setup Assistant -ohjelmiston käynnistys.

        Oletko siis kytkenyt virtalähteen?

        https://www.lacie.com/files/lacie-content/qig/QIG_Minimus.pdf


      • Eiajurinongelmaa

        Voi vittu, ongelma on että se XP ei tajua noin isoa levyä.


    • juk

      onko koneessasi usb 3.0 kortti vai emolevyyn integroitu,ja onko sen ajuri kunnossa.

    • Miksi XP koneen kovalevy on FAT32 formaatissa? Senhän olisi saanut NTFS formaattiin Windowsin asennusvaiheessa... FAT32 on huono formaatti Windows XP käyttiksen kovalevyssä....

      • jehubba

        Eipä nuo tiedostojärjestelmä asiat ollut silloin mielessä kun koneet hommasin. Pöytäkone hommattu kahdeksan vuotta sitten ja läppäri viisi vuotta sitten. Molemmat asennettu kaksi kertaa uudelleen.

        Eniten rassaa se ettei, idiooottivarma ulkoinen levy toimi niin kuin sen pitäisi.


      • juk
        jehubba kirjoitti:

        Eipä nuo tiedostojärjestelmä asiat ollut silloin mielessä kun koneet hommasin. Pöytäkone hommattu kahdeksan vuotta sitten ja läppäri viisi vuotta sitten. Molemmat asennettu kaksi kertaa uudelleen.

        Eniten rassaa se ettei, idiooottivarma ulkoinen levy toimi niin kuin sen pitäisi.

        eikä tuukkaan toimimaan usb 2.0 väylässä niinkun pitää,nopeuskin jo n.10x hitaampi.koneesikin niin vanhoja että usb 3 korttien saanti vaikeaa,pöytäkonees pci väyliä ja läppäris varmaan vain pcmcia väylä.pitäs vähintään olla express väylät että kortit löytys,jos pöytäkone 8v vanha niin menee jo rajoilla että on vain usb 1.1/usb2.0 lisäkortti.


      • jehubba
        juk kirjoitti:

        eikä tuukkaan toimimaan usb 2.0 väylässä niinkun pitää,nopeuskin jo n.10x hitaampi.koneesikin niin vanhoja että usb 3 korttien saanti vaikeaa,pöytäkonees pci väyliä ja läppäris varmaan vain pcmcia väylä.pitäs vähintään olla express väylät että kortit löytys,jos pöytäkone 8v vanha niin menee jo rajoilla että on vain usb 1.1/usb2.0 lisäkortti.

        Sitten kun toimii, niin silloin kaikki elokuvat ja muut pyörii tosi mainiosti. Eniten kiikastaa tuo ettei windows tunnista USB-laitetta, eli tässä tapauksessa tuota riivatun ulkoista levyä.


      • juk
        jehubba kirjoitti:

        Sitten kun toimii, niin silloin kaikki elokuvat ja muut pyörii tosi mainiosti. Eniten kiikastaa tuo ettei windows tunnista USB-laitetta, eli tässä tapauksessa tuota riivatun ulkoista levyä.

        tuon perusteella on usb2 ja toimii sillä nopeudelle,oletko kokeillut toisissa porteissa kun tuo"windows ei tunnista USB-laitetta" viittaa siihen että portissa ois jotain kosketus vikaa kun kerta ilmeisesti välillä toimii.toimii mahdolliset usb muistitikut porteissa normaalisti.


      • jehubba
        juk kirjoitti:

        tuon perusteella on usb2 ja toimii sillä nopeudelle,oletko kokeillut toisissa porteissa kun tuo"windows ei tunnista USB-laitetta" viittaa siihen että portissa ois jotain kosketus vikaa kun kerta ilmeisesti välillä toimii.toimii mahdolliset usb muistitikut porteissa normaalisti.

        Kyllä on vaihdeltu portista toiseen. Jospa tämä tästä tokenisi.


      • Kuuskyt_luku_rulaa_dorka

        Onko päässä vikaa jos pyydetään winxp ulkoisen kovaleveyn drivereita, niin tulee suvutolkulla mukamas asiantuntijoiden paskaa. Onko noin vaikea antaa linkki ulkoisenlevyaseman drivereille, tai yksin kertaisesti pitään päänsä kiinni. Joo on tiedossa, ettei mikkisofta toimita ko driveria.


    • jehubba

      vanha usb2 molemmissa ja emoissa ovat. Ajuureiden päivityksistä portteihin on paha sanoa tällä kokemuksella.

      heitin juuri pois varmuuskopiointiohjelman jonka asensin ostoiltana. jotain alustushässäköitähän ensin piti tehdä, että levyi löytyi. pari iltaa meni kohtuullisesti, mutta eilen alkoi pätkimään levy itse virtoja. Alustuksen tein, kun levy oli kiinni läppärissä ja pöytäkonekin sen tunnisti. Siirsin pöytäkoneesta vajaa 100 gigaa tavaraa levylle eilen. Tänään pöytäkone piti yhteyttä levyyn noin kaksi minuuttia ja sitten alkoi pätkimään. Läppärin kanssa temutessa alkoi taas toimimaan.

      Ans kattoo mitä virheiden korjaaminen auttaa, vai auttaako..

    • jehubba

      Voiko olla että, homma tökkii koska tuolla ulkoisella tiedostojärjelmänä NTFS ja PC:ssä FAT?

      ... että, ukoisessa on tallennettu jo noin 200 gigaa?

      ... ettei tuo riivatun ulkoinen kovalevy toimi kunnolla USB2.0 ympäristössä, vaikka esitteissä niin hehkutetaan.

    • datapoju

      tiputa kelloi prossust. mul katos kovot kun oli liikaa kelloi eikä jänön nosto auttanut.
      kellot down niin tuli kovot takas ja resot 720p mennään.
      usb kovo ittel ei tunnistunut kun sil vanhemmal leveel 200 pinnisel kaapelilla, uudemmasta sata kaapelista ei tietoakaan.luki hallinassa vain kovon nimi.

    • Bourbonangel

      Googlaa xp does not detect usb device
      siellä on paljon juttuja tästä,
      Klikkaa "Käännä tämä sivu" jos haluut lukea suomeksi, tosin käännös ei ole aina ihan hyvä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1333
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      861
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      683
    4. 50
      577
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      12
      493
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      464
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      441
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      407
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    Aihe