http://yle.fi/vaalikone12/
Eva Biaudet, olisi koneen perusteella minun ehdokkaani. Tuskin?
Oletkos itse uskaltautunut moiseen touhuun?
Kokeilepas, ihan kurillasi!
Arhinmäki seuraava, no, häntä voisin kuvitella äänestävänikin.
Tämä ei siis ole mikään agitaattorien mainos, vain konekuvitelman oikeutuksen kuvitelma.
http://yle.fi/vaalikone12/
73
184
Vastaukset
- Korppis*
Mitäpä tuo hyövää ;(
- eeti
Ilo elättää, ainakin minua. Olipa muksaa katsoa, kuinka väärin vaalikampa minua kampasi.
- Korppis*
eeti kirjoitti:
Ilo elättää, ainakin minua. Olipa muksaa katsoa, kuinka väärin vaalikampa minua kampasi.
Minä en ole vietävissä, huomenna annan ääneni ja kuopus kirjaa en annetuksi ; )
- eeti :))
Korppis* kirjoitti:
Minä en ole vietävissä, huomenna annan ääneni ja kuopus kirjaa en annetuksi ; )
Anna äänekäs äänesi kelle haluat!
Elämän onnen toivoisin rauhoittamaan rakkautta, kaikille, joille sitä on onni on annettu! - Korppis*
eeti :)) kirjoitti:
Anna äänekäs äänesi kelle haluat!
Elämän onnen toivoisin rauhoittamaan rakkautta, kaikille, joille sitä on onni on annettu!Kerroppas Eeti vainaa mikä oli sinun rakkauden tekosi tänään lauantaina 14.1 2011 niin minä kerron mihin rakkaus velvoittaa ja mitä rakkaus oikeesti tarkoittaa ; )
- eeti
Korppis* kirjoitti:
Kerroppas Eeti vainaa mikä oli sinun rakkauden tekosi tänään lauantaina 14.1 2011 niin minä kerron mihin rakkaus velvoittaa ja mitä rakkaus oikeesti tarkoittaa ; )
Annoin puolisoni syödä enimmät savustetut simpukat. ;))
Tietääkseni olen vielä elävien kirjoissa? Vai harhassako hortoilen?
Uskon ja luotan, että tiedät.
Itse en vielä tiedä, ketä äänestän, ja eihän sota yhtä miestä kaipaa.
Minun kalenterissani eletään vuotta 2012? - Korppis*
eeti kirjoitti:
Annoin puolisoni syödä enimmät savustetut simpukat. ;))
Tietääkseni olen vielä elävien kirjoissa? Vai harhassako hortoilen?
Uskon ja luotan, että tiedät.
Itse en vielä tiedä, ketä äänestän, ja eihän sota yhtä miestä kaipaa.
Minun kalenterissani eletään vuotta 2012?Jos savustetutsilakat ovat rakkautta ja elät vuotta 2012 silloin et ole vainaa ; )
- eeti :))
Korppis* kirjoitti:
Jos savustetutsilakat ovat rakkautta ja elät vuotta 2012 silloin et ole vainaa ; )
Eivät ne syödyt olleet silahia, vaan Pirkka - savustettuja simpukoita.
Ostapa, jos haluat nautintoa.
Kiesus, kun ovat hyviä.
Kiva, että olen vielä elävien kirjoissa.
Nipistän itseäni. - Korppis*
eeti :)) kirjoitti:
Eivät ne syödyt olleet silahia, vaan Pirkka - savustettuja simpukoita.
Ostapa, jos haluat nautintoa.
Kiesus, kun ovat hyviä.
Kiva, että olen vielä elävien kirjoissa.
Nipistän itseäni.Olen syönyt savustettuja simpukoita, olivat kovasti makuuni samoin kuin savustetut osterit.
Oma rakkuden tekoni oli 14.1 siivota Petzen taloa yhdessä hänen lastensa kanssa. Yläkerta ja Petzen makuuhuone kiiltää jo puhtauttaan, alakerta jossa on takkahuone, sauna ja lasten makuuhuoneet siivoamme ensi viikolla.
Lopuksi löylyt tervatipoilla höystettynä ja päivä oli putkessa.
- meeriamanda
Tottakai koklaan, aina kun vain mahdollista... no Pekka Haavisto oli minun ehdokkaani.
Eipä väärin mennytkään :))
Sari oli kakkosena.- eeti
Niin tai näin, Pekka Haavistoa taidan minäkin äänestää.
Ihminen, hieno ja osaava.
Sua ny nähä?
Ketuttaa, nämä muut muumiot.
Sari Essayah, hieno ja rauhallinen, ei mikään muumio, vaan ihan ihminen.
- RosaLiiin
Kokeilinpas minäkin...
Ensimmäisenä Sauli Niinistö, tuskin äänestän.
Toisella sijalla tasaprosentein Soini ja Väyrynen, no jaa...
En mie oikein luota moisiin koneisiin, ihan äänestän ketä mie tahon.- eeti
Joopatitrallaa. :))
Eipä vehje antanut minullekaan, kuvitelmieni mukaista, parasta = ehdokasta.
Soini, Haavisto, Arhinmäki. Tässä järjestyksessä. Ei voi olla totta! Soinia en äänestäisi vaikka pyssyllä uhattaisiin.
- eeti
No, en minäkään.
Arhinmäkeä oisin oikeastaan, arvomaailmansa kanssa äänestämässä. Nuoruuden, ja vaikka kuinkakin kokemattomuuden.
Kokemattomuuden kiusatun ja kahlitsettamuuden, päättömättömyyden takia?
Entisen mielenosoittaja, Linnan juhlien ääressä, Arhinmäki?
Se vaatii uskallusta ja omantoivontuntoa. eeti kirjoitti:
No, en minäkään.
Arhinmäkeä oisin oikeastaan, arvomaailmansa kanssa äänestämässä. Nuoruuden, ja vaikka kuinkakin kokemattomuuden.
Kokemattomuuden kiusatun ja kahlitsettamuuden, päättömättömyyden takia?
Entisen mielenosoittaja, Linnan juhlien ääressä, Arhinmäki?
Se vaatii uskallusta ja omantoivontuntoa.On niitä muitakin ollut Linnan juhlissa, jotka ovat olleet aikoinaan mieltään osoittamassa. Esimerkiksi Tuomioja ja Wahlroos.
Arhinmäki olisi mies minun mieleeni, mutta olen siitä ihan varma, että äänet ei toiselle kierrokselle riitä, joten äänestän Haavistoa, jolla on ainakin teoreettiset mahdollisuudet.- eeti
the.-man kirjoitti:
On niitä muitakin ollut Linnan juhlissa, jotka ovat olleet aikoinaan mieltään osoittamassa. Esimerkiksi Tuomioja ja Wahlroos.
Arhinmäki olisi mies minun mieleeni, mutta olen siitä ihan varma, että äänet ei toiselle kierrokselle riitä, joten äänestän Haavistoa, jolla on ainakin teoreettiset mahdollisuudet.Eläkeläisikäisten sijaan minäkin haluaisin maamme johtoon uutta ja nuorta näkevyyttä.
Sikäli, mikäli, vielä toiselle kaudelle äänestettäisiin, että sama meno jatkuisi?
Nyt pitänee vanhan sukeltaa patjalleen. ;)) - Korppis*
the.-man kirjoitti:
On niitä muitakin ollut Linnan juhlissa, jotka ovat olleet aikoinaan mieltään osoittamassa. Esimerkiksi Tuomioja ja Wahlroos.
Arhinmäki olisi mies minun mieleeni, mutta olen siitä ihan varma, että äänet ei toiselle kierrokselle riitä, joten äänestän Haavistoa, jolla on ainakin teoreettiset mahdollisuudet.the-man
Uskot, että äänet eivät riitä.... ei ne riitä jos niin uskoo, vaan jos uskoo, voi olla, että riittää.
Olkaa järkeviä ja äänestäkää sitä, joka on mielestänne paras ei sitä jonka uskotaan voittavan.
Saman tyrkkäs kun kouluskin matikassa sain ,olkoon sitten näin.
- eeti
Tooliako käski äänestää?
eeti kirjoitti:
Tooliako käski äänestää?
No patehan sieltä pöllähti esille, Suomen kiusatuin ja väärin ymmärretyin mies.
- eeti
koti-kiusattu kirjoitti:
No patehan sieltä pöllähti esille, Suomen kiusatuin ja väärin ymmärretyin mies.
Eikös Paavo V. olekin nyt jo kakkosena gallupeissa?
Arhinmäki tuli mulle....
- eeti
Kyll' mie voisin Arhinmäkeä äänestääkin.
Nuori ja fiksunoloinen mies. Tulen tuolta seitsemänkymppisten puolelta ja innostitte minuakin kokeilemaan. Kone ilmoitti sopivimmaksi Arhinmäen ja toiseksi Väyrysen.
Ei hullumpi tulos ainakaan.- eeti
Ruuneperi kirjoitti:
Tulen tuolta seitsemänkymppisten puolelta ja innostitte minuakin kokeilemaan. Kone ilmoitti sopivimmaksi Arhinmäen ja toiseksi Väyrysen.
Ei hullumpi tulos ainakaan.Hienoa, itse olen usein käynyt katselemassa palstaanne.
Ja, usein olen ollut samaa mieltä kanssasi :))
Eipä kai äänestysinnokkuus olla kovinkaan ikäsidonnainen?
Taitaa olla paras vaihtoehto, Haavisto myös hyvä...
- eeti
Katsoitko eilen oli Haavisto kumppaninsa kanssa Maikkarilla haastateltavana.
Fiksu on hänkin, ja edustava. eeti kirjoitti:
Katsoitko eilen oli Haavisto kumppaninsa kanssa Maikkarilla haastateltavana.
Fiksu on hänkin, ja edustava.Kyllä katsoin, erittäin fiksu pari...
- Vieläkö pitäisi
kokeilla jotain konettakin kun on jo äänestänyt ?
Minähän ääneni jo annoin sille kirkkoveneelle.
Enkä aio sitä vaihtaa on noi ehdokkaat sen verran jo tavallista köyhää sortanut, siis kaikki ehdokkaat ! - Vanhusten valtio
Onkos yli kuuskymppiset Suomen poliittisesti aktiivisin ikäryhmä?
Sen kuvan saa palstoja lukaistessa.
Jotain on pielessä jos eläkeläiset ovat, nuoria aktiivisemmin, agitoimassa pressanvaaleissakin.- eeti
Minulle ei tulisi mielen viereenkään agitoida. Luulisi jo tämän ikäisten aivojen kasvaneen täyteen tilavuuteensa, ja kukin osannee äänestää ihan omasta päästään.
Itselleni panee vastaan täälläkin jatkuva jankkaaminen. Ihan kuin täältä joku kävisi oppiaan ottamassa.
Pitäisikö sitten vanhojenkin siirtyä nukkuvien puolueeseen ?
Pöö :)) Monikohan lapsi säikähtää sen nähdessään ja kuullessaan. - Aikansa elänyt
eeti kirjoitti:
Minulle ei tulisi mielen viereenkään agitoida. Luulisi jo tämän ikäisten aivojen kasvaneen täyteen tilavuuteensa, ja kukin osannee äänestää ihan omasta päästään.
Itselleni panee vastaan täälläkin jatkuva jankkaaminen. Ihan kuin täältä joku kävisi oppiaan ottamassa.
Pitäisikö sitten vanhojenkin siirtyä nukkuvien puolueeseen ?
Pöö :)) Monikohan lapsi säikähtää sen nähdessään ja kuullessaan.Et sinä mutta muut. Vanhat politikoivat ihan vanhasta tottumuksesta. Ei siinä mitään pahaa, ovathan sentään syypäitä asiain tämänpäiväiseen tilanteeseen.
Mutta on pateettista tämä politiikka-aloitusten määrä tällä palstalla. - eeti
Aikansa elänyt kirjoitti:
Et sinä mutta muut. Vanhat politikoivat ihan vanhasta tottumuksesta. Ei siinä mitään pahaa, ovathan sentään syypäitä asiain tämänpäiväiseen tilanteeseen.
Mutta on pateettista tämä politiikka-aloitusten määrä tällä palstalla.Erittäin samaa mieltä. Mitä järkeä täällä on agitoida. Minuun ainakin se tekee antimainoksellisen tunteen.
Minun mummonikin politikoi yli 8-kymppisenäkin. Olikin aikaansaseuraava plikka. Toivottavasti minunkin yläpääni toimii yhtä terävästi loppuun saakka.
Nauratti vain, kun kone käski minun äänestää Piudeetä :))
Vaikka, mikäpä siinä, eläväinen, kaunis ja älykäs nainen.
Älykäs, kuten kaikki ehdokkaat, oletan.
- Enhän minä, vaan tytöt. - Arkkivalta
eeti kirjoitti:
Erittäin samaa mieltä. Mitä järkeä täällä on agitoida. Minuun ainakin se tekee antimainoksellisen tunteen.
Minun mummonikin politikoi yli 8-kymppisenäkin. Olikin aikaansaseuraava plikka. Toivottavasti minunkin yläpääni toimii yhtä terävästi loppuun saakka.
Nauratti vain, kun kone käski minun äänestää Piudeetä :))
Vaikka, mikäpä siinä, eläväinen, kaunis ja älykäs nainen.
Älykäs, kuten kaikki ehdokkaat, oletan.
- Enhän minä, vaan tytöt.Mikä heevetin sampo sinun käski äänestää juuri piudeetä?
...hmm...mun mummoni muni mun mammani ja mun mammani muni minut...ja mä munin mun mimmini ja minun tulevan miniäni on mammansa munima myös. Akkavaltaa. - eeti
Arkkivalta kirjoitti:
Mikä heevetin sampo sinun käski äänestää juuri piudeetä?
...hmm...mun mummoni muni mun mammani ja mun mammani muni minut...ja mä munin mun mimmini ja minun tulevan miniäni on mammansa munima myös. Akkavaltaa.Seppo Ilmarisen takoma sampo, vaalikone, mikäpä muu, alussa sanottu.
En saata ymmärtää tulostani?
Tässä kansamme edustaja laulaa, yli 30 vuotta sitten.
Vähän ovat sanat raa'at, tällaiselle kaunosielulle, kuin minulle. ;))
Mikko Alatalo - Mummoni ja moukarinheitto (1981)
http://www.youtube.com/watch?v=hQCF-2AgbRw - Arkkivalta
eeti kirjoitti:
Seppo Ilmarisen takoma sampo, vaalikone, mikäpä muu, alussa sanottu.
En saata ymmärtää tulostani?
Tässä kansamme edustaja laulaa, yli 30 vuotta sitten.
Vähän ovat sanat raa'at, tällaiselle kaunosielulle, kuin minulle. ;))
Mikko Alatalo - Mummoni ja moukarinheitto (1981)
http://www.youtube.com/watch?v=hQCF-2AgbRwMummolle on sallittua se mikä mammalle on noloa. :)
Vakavasti puhuen...aina ei kaikki ole kultaa mikä kiiltää. Oletkos kuullut Anna Wahlgrenin tytön, Felician, omaelämänkerrasta? - eeti
Arkkivalta kirjoitti:
Mummolle on sallittua se mikä mammalle on noloa. :)
Vakavasti puhuen...aina ei kaikki ole kultaa mikä kiiltää. Oletkos kuullut Anna Wahlgrenin tytön, Felician, omaelämänkerrasta?Enpä ollut kuullut, ennen kuin luin.
Jollain lailla karmeaa, autoa ajaakseen pitää käydä ajokoulu.
Lapsia lataakseen, ei tarvi tehdä muuta, kuin olla.
Ontuva vertaus, myönnän.
Kuinka kamalia asioita tapahtuukaan kodeissa, ja lapsiparat pitänevät niitä luonnollisina?
Itse voin aikoinaan pahoin, kun serkkuni unitti lastaan vyön voimalla.
Aivan kamalaa, olisinpa osannut puuttua asiaan, tosin, itsekin olin silloin vähän päälle 10-vuotias.
http://www.hs.fi/kulttuuri/Kasvatusguru Anna Wahlgrenin tytär syyttää äitiään julmuudesta/a1305553261331 - AV
eeti kirjoitti:
Enpä ollut kuullut, ennen kuin luin.
Jollain lailla karmeaa, autoa ajaakseen pitää käydä ajokoulu.
Lapsia lataakseen, ei tarvi tehdä muuta, kuin olla.
Ontuva vertaus, myönnän.
Kuinka kamalia asioita tapahtuukaan kodeissa, ja lapsiparat pitänevät niitä luonnollisina?
Itse voin aikoinaan pahoin, kun serkkuni unitti lastaan vyön voimalla.
Aivan kamalaa, olisinpa osannut puuttua asiaan, tosin, itsekin olin silloin vähän päälle 10-vuotias.
http://www.hs.fi/kulttuuri/Kasvatusguru Anna Wahlgrenin tytär syyttää äitiään julmuudesta/a1305553261331Ihmisen elämä on kautta aikojen ollut yhtä helvettiä. Useimmiten miehen ansiosta. Joskus nainenkin joutaa ristille.
- eeti
AV kirjoitti:
Ihmisen elämä on kautta aikojen ollut yhtä helvettiä. Useimmiten miehen ansiosta. Joskus nainenkin joutaa ristille.
Usein olen aprikoinut miesten tekemiä hirmutekoja naisen silmin ja korvin.
Kuinka vaimo voikaan latistaa ja litistää miestään koskaan jälkiäjättämillään sanoilla.
Mikä on oikeus ja kohtuus, jos jonkun pinna viritetään pisimmilleen, kun se jopa katkeaa?
Kun mies on kuin puupökkelö, joka saa päälleen sanataiturin sanojen synnit?
Mikään ei edesauta, saati oikeuta pahuuteen, mutta, missä sanojen synnyt sykkivät?
Kuka niiden totuudet avaavat? - AV
eeti kirjoitti:
Usein olen aprikoinut miesten tekemiä hirmutekoja naisen silmin ja korvin.
Kuinka vaimo voikaan latistaa ja litistää miestään koskaan jälkiäjättämillään sanoilla.
Mikä on oikeus ja kohtuus, jos jonkun pinna viritetään pisimmilleen, kun se jopa katkeaa?
Kun mies on kuin puupökkelö, joka saa päälleen sanataiturin sanojen synnit?
Mikään ei edesauta, saati oikeuta pahuuteen, mutta, missä sanojen synnyt sykkivät?
Kuka niiden totuudet avaavat?Me elämme miesten maailmassa, siksipä on hyväksyttävä sääntönsä: ole hiljaa ja miellytä.
Jumalakin on mies! Miksi? - eeti
AV kirjoitti:
Me elämme miesten maailmassa, siksipä on hyväksyttävä sääntönsä: ole hiljaa ja miellytä.
Jumalakin on mies! Miksi?Jees, Jumala on valkopartainen pappa, ja Jeesus on valkoihohkoinen käppäilijä.
Kumpikin lie meidän länsimaisten luoma kuvitelma, jossa ei ole pätkääkään älyä.
Jeesus lieni aikasen tumma mies, ja huonohampainen, kertoipi joskus joku lehtijuttu.
Silti uskoani ei se horjuta. - AV
eeti kirjoitti:
Jees, Jumala on valkopartainen pappa, ja Jeesus on valkoihohkoinen käppäilijä.
Kumpikin lie meidän länsimaisten luoma kuvitelma, jossa ei ole pätkääkään älyä.
Jeesus lieni aikasen tumma mies, ja huonohampainen, kertoipi joskus joku lehtijuttu.
Silti uskoani ei se horjuta.Mä en kyllä halua olla mikään huonohampainen kiesus...että mä saan olla hondjävul on ihan nokko. ;)
Hyvää yötä nyt kumminkin ja makeita unia The Manin kyljessä. :) - eeti
AV kirjoitti:
Mä en kyllä halua olla mikään huonohampainen kiesus...että mä saan olla hondjävul on ihan nokko. ;)
Hyvää yötä nyt kumminkin ja makeita unia The Manin kyljessä. :)Jeps, munkin the man kuorsaa makkarin täydeltä.
Ihanaa on rakastaa, ja varsinkin olla rakastettu.
Kuulisitpa, mitä korsauksia laulavat leukaluunsa.
Hyviä ja lemmekkäitä unosia sinnekin päin! ♥
- jo äänestänyt ;D
Turhaan niitä kirkkoveneitä piirrellään. Yhdestä ehdokkaasta kuitenkin tulee presidentti.
Harvemmin siitä kirkkoveneestä kuitenkaan.- eeti
En minäkään koppeile kirkkoveneiden piirtämiseksi.
Lie se jokin protesti, mutta kannattaneeko sen takia vaivautua?
Tuleehan niihin lippulappusiin varmaan taas Aku Ankkaa ja Mikki Hiirtä.
Sinähän olet kunnioitettavan aktiivinen, kun jo kävit ääntämässä. eeti kirjoitti:
En minäkään koppeile kirkkoveneiden piirtämiseksi.
Lie se jokin protesti, mutta kannattaneeko sen takia vaivautua?
Tuleehan niihin lippulappusiin varmaan taas Aku Ankkaa ja Mikki Hiirtä.
Sinähän olet kunnioitettavan aktiivinen, kun jo kävit ääntämässä.Kerran äänestysaamuna ajattelin, että menenpä ensimmäisenä äänestämään kun asuin äänestyspaikan vieressä. No, tosi huvittavaa siellä oli yks pappa jo parkkeerannu ittesä oven eteen.
Hän on aina ollu eka ja tarkastanu uurnan. Voi pyhä yksinkertaisuus. En vaa olis mokomaa halunnut tehdäkkään.
Kunnei kunnolla liikkuun pääsy, joten rollaattorin kanssa tarkastus tapahtui..- eeti
maarina1 kirjoitti:
Kerran äänestysaamuna ajattelin, että menenpä ensimmäisenä äänestämään kun asuin äänestyspaikan vieressä. No, tosi huvittavaa siellä oli yks pappa jo parkkeerannu ittesä oven eteen.
Hän on aina ollu eka ja tarkastanu uurnan. Voi pyhä yksinkertaisuus. En vaa olis mokomaa halunnut tehdäkkään.
Kunnei kunnolla liikkuun pääsy, joten rollaattorin kanssa tarkastus tapahtui..Uutisissa oli kuvaa ennakkoäänestyksestä. Pitkä oli jono, mutta näkemäni perusteella kaikki olivat yli 60 vuotiaita.
Toki ajankohta saattoi vaikuttaa asiaan.
Tiedä, miksi, nuoria ei poliikka ja äänestykset useinkaan innosta. Onko kaikki liian hyvin, vai onko apeus ja neuvottomuus vallannut nuorten mielen?
Tunne siitä, ettei kykene vaikuttamaan, vaikka se kyllä tahtoo vaivata meikäläistäkin?
"Entisaikaan" oli toivo paremmasta, onko nyt pöö-pelko vallannut alaa?
Minua alkoi pelottamaan Lipposen pööäily. Tulipas mieleen, mitä pitää pelätä? eeti kirjoitti:
Uutisissa oli kuvaa ennakkoäänestyksestä. Pitkä oli jono, mutta näkemäni perusteella kaikki olivat yli 60 vuotiaita.
Toki ajankohta saattoi vaikuttaa asiaan.
Tiedä, miksi, nuoria ei poliikka ja äänestykset useinkaan innosta. Onko kaikki liian hyvin, vai onko apeus ja neuvottomuus vallannut nuorten mielen?
Tunne siitä, ettei kykene vaikuttamaan, vaikka se kyllä tahtoo vaivata meikäläistäkin?
"Entisaikaan" oli toivo paremmasta, onko nyt pöö-pelko vallannut alaa?
Minua alkoi pelottamaan Lipposen pööäily. Tulipas mieleen, mitä pitää pelätä?Lipposen tv mainos on kyllä aivan tyhmä. Toivottavasti ei siitä tule pressaa, on jo liian kalkkeutunu. Samoin Väyrynen, väärin ymmärretty. Nuorempaa tarvitaan. Eiköhän noilla oo jo eläkettä tarpeeks.
- eeti
maarina1 kirjoitti:
Lipposen tv mainos on kyllä aivan tyhmä. Toivottavasti ei siitä tule pressaa, on jo liian kalkkeutunu. Samoin Väyrynen, väärin ymmärretty. Nuorempaa tarvitaan. Eiköhän noilla oo jo eläkettä tarpeeks.
Minusta se on yhtä "onnistunut", kuin Oiva Lohtanderin näyttelemä SAK:n mainos aikoinaan.
Miksihän pressojen pitää usein olla jo iki-iäkkäitä?
Ei passaa kirjoittaa enemmän, ettei kukaan kuvittele minua agiteeraajaksi. :))
Tulisi jo ne vaalit, saataisiin seesteisempi palsta. - Vieläkö pitäisi
On se yhtä tyhjän kanssa äänestää Haavistoa tai muita kun pelin lopputulos on jo sovittu ainakin kuusi vuotta sitten, ja kun tarpeeksi tulee esim. kirkkoveneitä tai numero sarjaa193, niin päättäjätkin herää huomaamaan että Suomen kansa on viimeinkin viisastunut, ja ei viedä kun pässiä narussa !
Viidellä vaalikoneella kävin ja viisi sanoi että Soini kuvaa minun tavoitteitani parhaiten, Sari Essayah toisena ja Paavo Väyrynen kolmantena. Bidee viimeisenä kaikissa ... Homohaavisto ja Paavo Freuentaalimitaki rinnasta loistaen loppuporukkaa hännysteli vai pitäisikö sanoa: piti loppuporukan perää, kun siellä niihin perähommiin keskittyneitäkin on. Siksipä jo Timpalle äänelle annoin ja toisen äänestysvalinnankaan kanssa kaanei pitäisi proleemia olla.
- eeti
Timppa on oikea suomalainen mies, ihana, kaikin puolin.
Miksihän minulle siunaantui Eva Biaudee?
Herra tietää, vaan ei sano.
Minusta on ihan se ja sama, kuka tekee mitäkin makkarissaan, tasa-arvoisen kumppaninsa kanssa.
Probleemaa ei ole, taas on hanki ja suksitaival, talvemme päällä.
Lienen luonnonoikku, kun Eva Biaudee koneen mukaan on kaverini?
Antaapa olla, fiksu ihminen on hän. - AV
Kokeilinpa minäkin, ihan kurillani.
79% Arhinmäki. Ei ollut mikään yllätys.
Seuraavaksi Haavisto...pieni yllätys. En liene yhtä vihreä.
Kolmantena se sun Biaudet. Ideologiansa on minulle tuntematon.- eeti
Piutee, ainakin kannatan hänen perheyhteisöään. Muistaakseni hänellä on ainakin yksi ottolapsi, mikä hieno taito se onkaan, tässä itsekkäiden ilkiöiden yhteiskunnassa.
Jos en väärin muista.
- eeti
Kiitokset Teille, vastanneille!
Luulin, ettei aloitus ole kenenkään arvostama.
Kiitos ja kunnia, kivoja olette ja viisaita!
Hyvä olla luonanne!
Nyt painutaan pehkuihin, mitähän sekin tarkoittanee?
Heiniin, kuitenkin, kaikitenkin? Hih? - isotäti
Kokeilinpa minäkin vaalikonetta. :))))
Arhinmäki 69%
Lipponen 66%
Haavisto 64%
Olipa mielenkiintoinen tulos.:)D- eeti
Taitaa olla humoristinen tuo vaalikone.
Ainakaan itselleni ei koskaan olisi tullut mieleen äänestää Biaudetia.
Tosin, ei minulla häntä vastaankaan mitään ole.
Jollain lailla vain kovin kaukainen ajatus.
Itseäni tällä hetkellä kiinnostaa, kenet Niinistö saa kilpakaverikseen.
Onneksi asia pian selviää.
Itselleni lopputulos, oli se mikä hyvänsä, on tyydyttävä.
Onneksi elämme demokraattisessa valtiossa.
- äänestänyt
Haavisto tuli ekaksi ja Väyrynen viimeiseksi, joten Haavisto sai ääneni ja olisi kyllä saanut ilman vaalikoneen tulostakin.
Kävinpäs lopuksi itsekin katsomassa kuka vastaa arvojani.
1. Soini
2. Väyrynen
3. Niinistö
Kolmikon piste erot olivat Soini 71 ja Väyrynen 68 Niinistö 64.
Keskustalla ja persuilla on yhteinen alku joten lie arvotkin jokseenki saman suuntaiset. Ei minulta porvariarvojakaan puutu entinen yrittäjä kun olen ; )
Jaa toinen kierros tulee olemaan mielenkiintoinen.- toinen kierros
Miten niin olisi mielenkiintoinen toi toinen kierros ?
Siellähän ovat Niinistö ja Haavisto vastakkain, jos et sitä vielä tiedä.
Tämä peli kun on jo sovittu aikoja sitten. toinen kierros kirjoitti:
Tämä peli kun on jo sovittu aikoja sitten.Poliittisia kannanottoja lukiessani olen ymmärtänyt suomalaisten ajatusmaailmojen maantieteelliset eroat.
Esimerkiksi vanhoillisesti ajattelevat ja uusmieliset asustavat erillään toisistaan viivan voisi vetää Etelä Suomen ja Pohjois Suomemen välille. Suomineidon uuma vinosti pohjanmaalta koillismaalle on konservatiivien valtakuntaa ja sen alapuolella asustavat lukeutuvat uusmielisiin kaiken suvaitseviin.
Mikään ei ole vielä varmaa, varmaa on vain, että presitentti valitaan henkilöstä, joka saa eniten ääniä.
Minä hyväksyn lopputuloksen olipa se mikä hyvänsä ; )- toinen kierros
korpikirjailija kirjoitti:
Poliittisia kannanottoja lukiessani olen ymmärtänyt suomalaisten ajatusmaailmojen maantieteelliset eroat.
Esimerkiksi vanhoillisesti ajattelevat ja uusmieliset asustavat erillään toisistaan viivan voisi vetää Etelä Suomen ja Pohjois Suomemen välille. Suomineidon uuma vinosti pohjanmaalta koillismaalle on konservatiivien valtakuntaa ja sen alapuolella asustavat lukeutuvat uusmielisiin kaiken suvaitseviin.
Mikään ei ole vielä varmaa, varmaa on vain, että presitentti valitaan henkilöstä, joka saa eniten ääniä.
Minä hyväksyn lopputuloksen olipa se mikä hyvänsä ; )Tuossa asiassa että Pohjois-Suomesta tehdään oma valtio olen het mukana.
En tosi pidä noita etelä-suomalaisia mitenkään erityisen "uusmielisenä",
ne on minusta kuin iso pässilauma jotka kulkevat toisten perässä kuin köyhäntalon porsaat.
Joku sanoo jotain, niin kaikki nyökyttelee vain niskoja ?
Tosi outoa seurakuntaa.
Siksi se Haavisto on toisella kierroksella mukana... jatkoa tulee demeterille - eeti
Jollain lailla puoluerajat eivät, minulle, enää ole kovinkaan tärkeitä nykyisissä vaaleissa.
Tosin, ovathan puolueetkin lähentyneet kovin toisiaan.
Usein tuntuukin, että erot ovat yhden puolueen sisällä suuremmat, kuin koko puoluekentässä.
Nuoruudessani ei ikinä olisi äänestänyt ehdokasta, jolle kai nyt annan ainoani.
Toista kierrosta itsekin odotan, ja, minäkin toki tyydyn, kenet sitten valitaankin. - eeti
toinen kierros kirjoitti:
Tämä peli kun on jo sovittu aikoja sitten.@ toinen kierros
Missä ja ketkä ovat pelin sopineet? toinen kierros kirjoitti:
Tuossa asiassa että Pohjois-Suomesta tehdään oma valtio olen het mukana.
En tosi pidä noita etelä-suomalaisia mitenkään erityisen "uusmielisenä",
ne on minusta kuin iso pässilauma jotka kulkevat toisten perässä kuin köyhäntalon porsaat.
Joku sanoo jotain, niin kaikki nyökyttelee vain niskoja ?
Tosi outoa seurakuntaa.
Siksi se Haavisto on toisella kierroksella mukana... jatkoa tulee demeterilleNiinhän ne tekee rajaviivan alapuolella, kulkevat kuin Jukolan luteet peräkkäin hokien suvaitsevuutta.
Ilmastonmuutosta ei Haaviston sanomisilla muuteta, ne asiat ovat sen luokan jutskoja.
Huolehditaan omistamme Suomen rajojen sisällä se lienee tärkein sanoma, jota kunnioitan.- toinen kierros
eeti kirjoitti:
@ toinen kierros
Missä ja ketkä ovat pelin sopineet?No nyt kun tuo ensimmäinen kierros on mennyt osapuilleen kuten ennustin.
Niin tietenkin näytelmä jatkuu, tässä tietyt ryhmät sooloilevat ja yrittävät keräillä äänestäjien irtopisteittä ties millä kepuli konstilla jo seuraavin vaaleihin jotka ovat lokakuussa.
Tuossa hyvä esimerkki. "Demarinuoret Haaviston tueksi"
Eivät meinaa näemmä sossu nuoret pysyä enää housuissaan kun hätä on kova heillä. Samanlaista sooloiluahan on persuillakin eikä ihme, kato käy, ja vieläpä kova Nytky on tulossa.
http://www.ksml.fi/uutiset/presidentinvaalit/demarinuoret-haaviston-tueksi/988432
- demeter
Heh,heh. Mulle tuli Soini ! Haavisto kakkoseksi ja hän on jo saanutkin ääneni.
Soinin ilmastopoliittiset kannanotot ovat sellaisia, ettei meikä voi niitä hyväksyä.- toinen kierros
Niin sinä et hyväksynyt Lipposta, ja siksi sossut ja kokkarit äänestää Haaviston toiselle kierrokselle, koska se on vähemmän vaarallinen vastus Niinistölle.
Näin yksinkertaista tämä politiikka on. - demeter
toinen kierros kirjoitti:
Niin sinä et hyväksynyt Lipposta, ja siksi sossut ja kokkarit äänestää Haaviston toiselle kierrokselle, koska se on vähemmän vaarallinen vastus Niinistölle.
Näin yksinkertaista tämä politiikka on.No tuo taas kuulostaa tosi monimutkaiselta mulle (toinen kierros).
Miten se Lipponen nyt vois olla vaarallinen vastus Niinistölle. Eikös nämä ole henkilövaalit, vaikka moni on todistellut muuta ?
- toinen kierros
Ei se ole monimutkaista, koska vain joka kuudet SDP:läinen tulee äänestämän Lipposta, ja he eivät anna ääntään Lipposelle, he eivät liioin äänestä PS;lle tai Kepulle.
Joten ääni menee joko Niinistölle tai Haavistolle. Ja tämän tietävät myös kokkarit joten voivat aivan hyvin pelata muut ehdokkaat ulos näistä karkeloista.Kuviosi on jotenkin ymmärrettävä, mutta onko tosiaan niin, että SDP:läiset eivät seiso omansa takana? Uskomatonta jos näin on silloin sellainen käytös vie mielestäni puolueelta uskottavuuden. No, tiedä häntä PS:läiset ovat vahvasti Soinin takana, joten ei pidä tuudittautua galluppeihin siellä voi olla Soinikin toisella kierroksella. Itse tietty toivon Väyrysen Niinistön rinnalle kilpalaulantaan.
Onneksi tiedän, että Haavistosta ei ikuna tule pressaa, ei suomalaiset ole vielä valmiita homopresitenttiin vaikka kuinka olisi fiksu ja filmaattinen.
Minua etoi kun kysyivät Haavistolta ovatko he Antonion kanssa harkinneet hankkia lapsia. Antonio kuuluu olevan kovinkin lapsirakas, ei ja voi ; (
- toinen kierros
Eiköhän tavallinen SDP:läinen ole saanut jo tarpeeksi Lipposesta, niin ainakin kallupit kertovat. Ja siellä on paljon ääniä kokkareille..
Tuossa tämän päivän IL:n pääkirjoituksessa yrittää kauppalehtikonsernin toimittaja jopa Niinistöä taas suoran pressaksi, mutta eipä onnistu se vedätys.
http://www.iltalehti.fi/paakirjoitus/2012011815089726_pk.shtml
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
SDP on vastuunkantaja, ja siksi suosituin kansan keskuudessa
Kiusaamiseenkin SDP puuttuu heti sellaisen tultua ilmi. Esimerkiksi persut lakaisevat nämä maton alle ja pahentavat site1436334Punavihreät puolueet haluavat Suomeen satoja tuhansia kehitysmaalaisia
SDP, vihreät ja vassarit haluavat nostaa esim. pakolaiskiintiötä todella paljon. Orpon hallituksen aikana maahanmuutto725261Miksei Korhonen (pers) vastaa Kokon (sd) esittämiin kysymyksiin?
Hyviin käytöstapoihin kuuluu kysymyksiin vastaaminen, eikä alkaa syyttelemään kysymyksen esittäjää. Mikä vaivaa Korhost143695Häirintäkohun keskellä olevalta kansanedustajalta Jani Kokolta (sd) rajua tekstiä somessa.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011772322.html Ajaakohan tämä SDP:n kansanedustaja Jani Kokko oikein täysillä valoi1213300Nyt tuli Suomen somaleista todella ikävää faktaa
sillä osa somalivanhemmista lähettää lapsiaan kotimaahansa kurinpitolaitoksiin, joissa heitä pahoinpidellään. Illan MOT1222491Kähmijä puolueen kannatus romahtamassa
Erityisesti naiset ovat suuttuneet SDP:lle kertoo asiantuntijat712286Kommentti: oikeuslaitos korvattava SDP:n johdolla
Näkisin että Suomessa tuomiovalta pitäisi olla demareiden johtoportaalla. Koska porvarimedia säestettynä persujen kirku12048Persut pettävät ja valehtelevat aina
Petoksistahan jää kiinni kuten olemme persujen kannatusromahduksesta nähneet, mutta siitä huolimatta persut jatkavat val271628Sinä et halunnut sitoutua
Samalla tavalla kyin minä ja koen vihdoinkin että se on ihan ok. Sitoutuminen merkitsi meille erilaisia asioita, eikä ne191396- 811208