Kävelyllä Ajatuksissa

kipeä nuhiseva possu

Sain juuri hetki sitten hieman kipeänä tässä ollessani luettua kirjan Kävelyllä ajatuksissa. Seikkailukertomus ja ilmeisesti esikoisteos kyseessä, joten kokonaisrakenteessa oli heti toivomisen varaa. Mutta aivan uskomattoman hienosti kirjoitettua tunnepitoista tekstiä ja kuvausta. Hyvin persoonallinen kertomus ja tyyli tällä Petteri Kylätsurilla (kaiketi oma nimi(?).

Tarinassa mies lähtee kävelymatkalle kohti pohjoista lappia veljenpoikansa kanssa ja matkalla sattuu jos jonkinlaista. Ajatuksia herättävä kertomus ja näkemys koko maailmaa ja elämää kohtaan. Se sai ainakin itseni pitkästä oikein itkemäänkin tämä kirja. Niin ei usein pääse käymäänkään... mutta se varmaan kertookin paljon juuri tuosta hyvin avoimesta ja tunteilta rikkaasta kuvaksesta tässä teoksessa. Suosittelen hyvin lämpimästi kaikkille :)
Odotan jo seuraavaa kirjaa tältä tekijältä. Sen verran erilainen ja valtavirrasta irtoava kieli on kaverilla. ja seuraavassa kirjassa varmasti jo paremmin tuo kokonaisuuskin kasassa. Tosin tässä kirjassa oli joitakin ilmeisiä uniskeenarioita myös, jotka selkeesti tarkoituksellisesti sekoittivat hommaa. Tähtiä jos pitäisi jaella niin antaisin 3 tähteä viidestä mahdollisesta tälle esikoiselle

Hauska ja samaan aikaan liikuttava paketti kansien välissä. Muutamat kirjan keskustelut saivat lähinnä ääneen höröttelemään ainakin minu.t. Persoonallista ja myös vanhat kultaiset ajat mieleen palauttavaa tarinaa

8

478

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jerimiah85

Ollapa myös lukenut jo aikaa sitten :)
      Sanotaanko lyhyesti ja ytimekkäästi et hyvänmielen lukemista joka saa siis hyvälle tuulelle :) Vaikka tarinaan mahtuukin kyl vaikkas mitä....

• etsijä-

Mistä tällainen kirja löytyy? Kuka on kustantaja? Mikä on ISBN?

Ei löydy kirjastosta, ei kirjakaupasta, ei googlesta muualta kuin tekijänsä sivuilta.

• Kyseessä on Petteri Kylä-Utsuri. Kirjaa "Kävelyllä ajatuksissa" myy Suomalainen kirjakauppa.

• 94+4
        Sologdin kirjoitti:

Kyseessä on Petteri Kylä-Utsuri. Kirjaa "Kävelyllä ajatuksissa" myy Suomalainen kirjakauppa.

suomalainen.com sanoo: Tuote ei ole ostettavissa tällä hetkellä.

• 4+4

Jaa-a, enpä löytänyt minäkään. Näkyy olevan siis tyypillinen omakustanne.

• goyri

Täytyy tutustua joskus.
      Nyt on pinnallinen kausi menossa, mutta toisinaan kaipaa tällaista, joksi luulen sen.

• milfred78

Pitkän aikaahan tätä suomalaisista oli ainakin saanut.. mutta ei enää sitten vaiko

• mamma1975

Kyseiseltä kirjailijalta on vissiin tulossa pian uusi kirja, joka onkin vähän synkempi tarina tällä kertaa. Taisin nähdä tänään sivusilmällä kaupassa, että olisi kirjajulkkaritkin tällä viikolla. Voisin mielenkiinnosta käydä katsomassa, sen verran hyvä oli se edellinenkin kirja.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies kateissa Lapualla

Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla
      Lapua
      114
      5925
    2. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      32
      4037
    3. Olenko joka hetki

Ajatuksissasi?
      Ikävä
      82
      3342
    4. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      18
      2976
    5. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      252
      2034
    6. Joo nyt mä sen tajuan

Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?
      Ikävä
      88
      1994
    7. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      143
      1775
    8. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      42
      1763
    9. Olipa ihana rakas

❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau
      Ikävä
      8
      1686
    10. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      88
      1559
    Aihe