Hiljaisuusaika, mitä saa tehä ja mitä ei?

hiljaisuus

Olen asunut n. 2 vuotta nykyisessä kerrostaloasunnossa vuokralla ja olen viime aikoina miettinyt, että mitä hiljaisuusajalla saa oikein tehdä?

Minulla on nimettäin paha taipumus unirytmin kääntymiseen lomilla, jolloin saatan yöllä käydä suihkussa, parina kertana tein ruokaa, koska leipä oli loppu ja kauhea nälkäkin oli.
Muuten en metelöi yörytmissä paljon yhtään, esim. jos katson tv:tä, niin on kuulokkeet joilla kuuntelen. Pysyn myös paljon paikoillani, tosin jääkaapilla käyn välillä hakemassa juomista.

Ei minulle ole koskaan valitettu eikä koputettu olemaan hiljempaa, mutta haluaisin vain tietää, että voin hyvällä omalla tunnolla asioita tehdä ja tietää mitä asioita pitäisi sitten välttää.

101

19763

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • j kjnh äkjnm

      Veteen piirretty viiva.

      Normaaliin asumiseen kuuluu, ihmisillä eirilaisia elinrytmejä, töistä tms johtuen. Mun käsittääkseni nyrkkisääntöjä on: vessassa saa käydä, suihkussa saa käydä, ruokaa saa laittaa jne. Mutta imurointi yöaikaan, rokin kuunteleminen täysillä, tai pilettäminen tms metelöinti ei saa tapahtua öisin.

      Loppujen lopuksi ihan järjellä pitäisi pärjätä. Ongelmana tietenkin naapurit, jotka ei ymmärrä yhteisöasumista ja sitä, että ihmisillä tosiaankin on erilaisia elinrytmejä. Vuorotyöläinen on useasti käytännössä ureassa kurkkuaan myöten jossain vuokratalossa kun meteli on aivan kauheaa päivisin. Päivisinkin pitäisi välttää häiritsevää melua, koita nyt kertoa asiasta jollekin lapsiperheelle, jolla mahdollisesti muutama päivähoitolapsikin asunnossaan... Ne on ensimmäisinä narisemassa, jos nyt yöllä käväisee töitten jälkeen kotonaan suihkussa. Samaten naapurikyttäämiseen erikoistuneet eläkeläiset ovat hankalia tapauksia.

      Kuten sanoin, terveellä järjellä pitäisi pärjätä. Kaikilla ei ole tervettä järkeä, valitettavasti.

      • hiljaisuus

        Kiitos vastauksestasi!

        Tosiaan en imuroi, kuuntele musiikkia ilman kuulokkeita tai biletä omassa asunnossani öisin tai muuta vastaavaa melua.
        Suihkussakin yritän käydä ennen yhtätoista (Parhaassa tapauksessa ennen kymmentä.), mutta aina ei onnistu.

        Minun rappukäytävässäni ei onneksi ole lapsiperheitä.
        Tällä hetkellä olen säästynyt naapurikyttääjistä, mutta eihän sitä koskaan tiedä milloin se alkaa.


      • Monta kysymystä

        Suihku hiljaisuuden aikaan ei todellakaan ole asiallista! Mikä estää putsaamasta itseään aikaisemmin? Oma laiskuus, ei mikään muu. Vuorotyötä yli 30 v tehneenä tiedän haitat ja osaan olla tuottamatta niitä naapureille. Yli 20 v olen nukkunut lääkkeillä sen 4-6 tuntia vrk:ssa, sitten pöpinä valvoa möllöttänyt.
        Olisiko tuo liikaa vaadittu, että nyt lähes 2000 yötä työssäni valvoneena saisin nukkua jäljelläolevat yöni rauhassa omassa kodissani? Onko varmasti liikaa vaadittu? Miksi sitten on järjestyssäännöt mielstäsi väsätty? Sinun kiusaksesiko?


      • herkkäkorv4
        Monta kysymystä kirjoitti:

        Suihku hiljaisuuden aikaan ei todellakaan ole asiallista! Mikä estää putsaamasta itseään aikaisemmin? Oma laiskuus, ei mikään muu. Vuorotyötä yli 30 v tehneenä tiedän haitat ja osaan olla tuottamatta niitä naapureille. Yli 20 v olen nukkunut lääkkeillä sen 4-6 tuntia vrk:ssa, sitten pöpinä valvoa möllöttänyt.
        Olisiko tuo liikaa vaadittu, että nyt lähes 2000 yötä työssäni valvoneena saisin nukkua jäljelläolevat yöni rauhassa omassa kodissani? Onko varmasti liikaa vaadittu? Miksi sitten on järjestyssäännöt mielstäsi väsätty? Sinun kiusaksesiko?

        Myrkkyjen sisasta käytä korvatulppia ja/tai kuulosuojaimia. Niin minä teen. Haittapuolena on se, että kuulo entisestään herkistyy, mutta saanpahan sikeät unet ja olen päivällä virkeä.

        Jos olisi kerrostalo, jonka järjestyssäännöt takaisivat ehdottoman hiljaisuuden 24/7, muuttaisin sinne heti. Tai päivisin tietysti asumisen ääniä, mutta musiikkia, kirkumista ja television ja radion pauhaamista ei saisi kuulua koskaan. Ne pitää pitää sellaisissa vomyyleissa, että pysyvät oman asunnon seinien sisällä.


      • herkkäkorv4
        herkkäkorv4 kirjoitti:

        Myrkkyjen sisasta käytä korvatulppia ja/tai kuulosuojaimia. Niin minä teen. Haittapuolena on se, että kuulo entisestään herkistyy, mutta saanpahan sikeät unet ja olen päivällä virkeä.

        Jos olisi kerrostalo, jonka järjestyssäännöt takaisivat ehdottoman hiljaisuuden 24/7, muuttaisin sinne heti. Tai päivisin tietysti asumisen ääniä, mutta musiikkia, kirkumista ja television ja radion pauhaamista ei saisi kuulua koskaan. Ne pitää pitää sellaisissa vomyyleissa, että pysyvät oman asunnon seinien sisällä.

        Voihan vomyyli, kun en osaa kirjoittaa:)


      • Make
        herkkäkorv4 kirjoitti:

        Myrkkyjen sisasta käytä korvatulppia ja/tai kuulosuojaimia. Niin minä teen. Haittapuolena on se, että kuulo entisestään herkistyy, mutta saanpahan sikeät unet ja olen päivällä virkeä.

        Jos olisi kerrostalo, jonka järjestyssäännöt takaisivat ehdottoman hiljaisuuden 24/7, muuttaisin sinne heti. Tai päivisin tietysti asumisen ääniä, mutta musiikkia, kirkumista ja television ja radion pauhaamista ei saisi kuulua koskaan. Ne pitää pitää sellaisissa vomyyleissa, että pysyvät oman asunnon seinien sisällä.

        Tiedätkö saako kerrostalossa soittaa pienoa ? Yläkertaani muutti joku seko, kerran kävin huomauttamassa hantä JATKUVASTA soittamisesta johon hän vastasi : aina kun tullaan valittamaan soitan lujempaa !!! Hän ei noudata hiljaisuus aikoja, aloittaa sen naurettavan pimputuksen lähes joka aamu klo 8.30 ja pimputtelee monta tuntia putkeen !
        Tässä alkaa mennä hermo !!!
        T : M


      • Anonyymi

        Klo 8.30 ei ole hiljaisuusaikojen sisällä.


      • Anonyymi

        Mikäli tulen iltavuorosta kotiin k. 22.20, niin käyn suihkussa. Jos se häiriitsee naapuria, niin vika on talon rakenteissa...


      • Anonyymi
        Monta kysymystä kirjoitti:

        Suihku hiljaisuuden aikaan ei todellakaan ole asiallista! Mikä estää putsaamasta itseään aikaisemmin? Oma laiskuus, ei mikään muu. Vuorotyötä yli 30 v tehneenä tiedän haitat ja osaan olla tuottamatta niitä naapureille. Yli 20 v olen nukkunut lääkkeillä sen 4-6 tuntia vrk:ssa, sitten pöpinä valvoa möllöttänyt.
        Olisiko tuo liikaa vaadittu, että nyt lähes 2000 yötä työssäni valvoneena saisin nukkua jäljelläolevat yöni rauhassa omassa kodissani? Onko varmasti liikaa vaadittu? Miksi sitten on järjestyssäännöt mielstäsi väsätty? Sinun kiusaksesiko?

        Muuta maalle jos muiden suihkussakäynti haittaa.


      • Anonyymi
        Make kirjoitti:

        Tiedätkö saako kerrostalossa soittaa pienoa ? Yläkertaani muutti joku seko, kerran kävin huomauttamassa hantä JATKUVASTA soittamisesta johon hän vastasi : aina kun tullaan valittamaan soitan lujempaa !!! Hän ei noudata hiljaisuus aikoja, aloittaa sen naurettavan pimputuksen lähes joka aamu klo 8.30 ja pimputtelee monta tuntia putkeen !
        Tässä alkaa mennä hermo !!!
        T : M

        Pienoa soittaessaan voit muistella oikeinkirjoitusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muuta maalle jos muiden suihkussakäynti haittaa.

        Moni muuttaa maalle , mut sekoaaki siellä lintujen aamukonsertista ja peltokoneiden äänistä.


      • Anonyymi
        Monta kysymystä kirjoitti:

        Suihku hiljaisuuden aikaan ei todellakaan ole asiallista! Mikä estää putsaamasta itseään aikaisemmin? Oma laiskuus, ei mikään muu. Vuorotyötä yli 30 v tehneenä tiedän haitat ja osaan olla tuottamatta niitä naapureille. Yli 20 v olen nukkunut lääkkeillä sen 4-6 tuntia vrk:ssa, sitten pöpinä valvoa möllöttänyt.
        Olisiko tuo liikaa vaadittu, että nyt lähes 2000 yötä työssäni valvoneena saisin nukkua jäljelläolevat yöni rauhassa omassa kodissani? Onko varmasti liikaa vaadittu? Miksi sitten on järjestyssäännöt mielstäsi väsätty? Sinun kiusaksesiko?

        Yöllä ei mennä suihkuun huvin vuoksi, mutta jos hyvä syy, niin saa mennä yöllä suihkuun. Esimerkiksi olen käynyt suihkussa yöllä n.klo 3.kun olen tullut töistä. Vessan saa myös vetää yöllä.


      • Anonyymi
        hiljaisuus kirjoitti:

        Kiitos vastauksestasi!

        Tosiaan en imuroi, kuuntele musiikkia ilman kuulokkeita tai biletä omassa asunnossani öisin tai muuta vastaavaa melua.
        Suihkussakin yritän käydä ennen yhtätoista (Parhaassa tapauksessa ennen kymmentä.), mutta aina ei onnistu.

        Minun rappukäytävässäni ei onneksi ole lapsiperheitä.
        Tällä hetkellä olen säästynyt naapurikyttääjistä, mutta eihän sitä koskaan tiedä milloin se alkaa.

        Mulla on tapana piereskellä yöllä.
        Mahtaako Tämä häiritä naapuria?
        Pierut on napakoita ja haisevia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pienoa soittaessaan voit muistella oikeinkirjoitusta.

        Vitun taukki, oikein kirjoitusta kirjoitetaan oikeinkirjoitusta.


      • Anonyymi
        Monta kysymystä kirjoitti:

        Suihku hiljaisuuden aikaan ei todellakaan ole asiallista! Mikä estää putsaamasta itseään aikaisemmin? Oma laiskuus, ei mikään muu. Vuorotyötä yli 30 v tehneenä tiedän haitat ja osaan olla tuottamatta niitä naapureille. Yli 20 v olen nukkunut lääkkeillä sen 4-6 tuntia vrk:ssa, sitten pöpinä valvoa möllöttänyt.
        Olisiko tuo liikaa vaadittu, että nyt lähes 2000 yötä työssäni valvoneena saisin nukkua jäljelläolevat yöni rauhassa omassa kodissani? Onko varmasti liikaa vaadittu? Miksi sitten on järjestyssäännöt mielstäsi väsätty? Sinun kiusaksesiko?

        Mun mielestä suihkussa/vessassa käyminen on ihan sallittua hiljaisuuden aikana koska esim jos on iltavuoroja töistä yms.


      • Anonyymi
        Make kirjoitti:

        Tiedätkö saako kerrostalossa soittaa pienoa ? Yläkertaani muutti joku seko, kerran kävin huomauttamassa hantä JATKUVASTA soittamisesta johon hän vastasi : aina kun tullaan valittamaan soitan lujempaa !!! Hän ei noudata hiljaisuus aikoja, aloittaa sen naurettavan pimputuksen lähes joka aamu klo 8.30 ja pimputtelee monta tuntia putkeen !
        Tässä alkaa mennä hermo !!!
        T : M

        Toi on kyllä ärsyttävää. Mullaki kun asuin 17-vuotiaana kerrostalossa joku "seko" hakkas mun seinää hänen asunnosta. Mulla meni hermot ja muutin pois ja yritin käskeä häntä lopettamaan mutta ei onnistunu ja hän hakasi seinää 2-4 aamuyöllä. Ja mun piti herätä aina arkisin 7 aamulla opiskelun tai töiden takia


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muuta maalle jos muiden suihkussakäynti haittaa.

        Jep😂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Moni muuttaa maalle , mut sekoaaki siellä lintujen aamukonsertista ja peltokoneiden äänistä.

        No muuttaa sitten mettään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla on tapana piereskellä yöllä.
        Mahtaako Tämä häiritä naapuria?
        Pierut on napakoita ja haisevia.

        😂😂😂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yöllä ei mennä suihkuun huvin vuoksi, mutta jos hyvä syy, niin saa mennä yöllä suihkuun. Esimerkiksi olen käynyt suihkussa yöllä n.klo 3.kun olen tullut töistä. Vessan saa myös vetää yöllä.

        Joo. Samaa mieltä


    • Suihkuun vaan

      Työvuoro voi päättyä vaikkapa puolelta öin tai aamuyöstä. Peseytyä voi mihin aikaan vuorokaudesta vaan on tarve kunhan ei ala suihkussa hoilaamaan tai muuten ylenmäärin metelöimään. Tuskinpa kukaan suihkuun menee vain naapureita kiusatakseen - näin tapahtuu vain naaapurikyttääjän kieroutunessa mielessä.

      • Suihkuun vaan

        Tai siis työt voi myös alkaa kukonlaulun aikaan joten toki suihkussa saa käydä ennen töiden alkuakin.


      • Anonyymi

        Ja töihinkään aamuyöllä lähtiessä ei saisi aamukahvia nikrossa laittaa tietenkään,saati 4 aikaan kävelläbrapyssa,tai sulkea ovia?
        Tai ottaa varastosta kulkupeliä.
        Kymmeneltä alkoi hiljaisuusaika. Eräässä kämpässä on nuoremmilla bileet yhä,kello yli 23.
        Eilenkin oli.
        Kännisiä,huutoa,portaissa alas ylos,ovet pam pam pam,ovikelloa käytetään hartaasti rinkutirinkuti. Kurkkasin käytävään sopivassa vaiheessa. Päästin kirosanan. Hiukan se hiljeni.
        Mutta suututtaa,että metelin takia muutama vanhempikin ihminen kärsii.
        Eikä nämä bilettäjät vissiin osaa lukea järjestyssääntöjä.


      • Anonyymi
        Suihkuun vaan kirjoitti:

        Tai siis työt voi myös alkaa kukonlaulun aikaan joten toki suihkussa saa käydä ennen töiden alkuakin.

        Olen työtön, Saanko käydä suihkussa jälkeen 14.


    • järki jäässä??

      Miksi korostetaan ns. hiljaisuuden aikaa? Ei taloissa voi tolkutonta meteliä pitää mihinkään vuorokaudenaikaan toistuvasti. vai haluatteko naapuriin juoppoporukan, jolla päivä ja yö menevät sekaisin ja välillä nukutaan ja sitten taas juodaan ja huudetaan? Sekö on normaalia, jos se tapahtuu ei-hiljaisuuden aikaan???

      Itse aion käydä suihkussa aamulla neljän jälkeen työpäivinä vastakin.

      • Anonyymi

        Kyllä tuossa totta on. Häirintä on kiellettyä mihin tahansa vuorokaudenaikaan. Yöllä saa käydä suihkussa, jos ei päästä vettä lujalla paineella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä tuossa totta on. Häirintä on kiellettyä mihin tahansa vuorokaudenaikaan. Yöllä saa käydä suihkussa, jos ei päästä vettä lujalla paineella.

        Paljonko saa olla painetta, pitänee asentaa myös painemittari?


    • ei välii.

      Suihkussa käymiset ja ruuanlaittamiset, normaalit tekemiset, eivät mielestäni riko mitään hiljaisuus-taloyhtiölakia.

      Jos ei kukaan ole valittanut, niin eihän sulla mitään hätääkään ole.

      Ja tuo hiljaisuus - no, sinänsä, sitä nyt sovelletaan pärstän mukaan. Itse asuin aikoinani talossa, jossa yläkerran emäntä imuroi keskellä yötä, olivat kai tehneet kaupungin vuokra-asuntoon parannustöitä eli taisi olla puulattia (mitä sitten lienikään, ei kai aitoa parkettia sentään, mutta siis ei muovi- kuten muilla) eli kopina askelista oli sitten sen mukaista. Välillä huusi lapsilleen kurkku suorana "mene huoneesees" suurin piirtein minä vuorokauden aikana tahansa. No, heidän elämäänsä. Mutta jännä sitten se, että kun taloon tuli vauvoja, niin meininki jonkin verran muuttui. Että vauvojen rauhaa ei kyllä sitten oikein niin kuin saanut häiritä mitenkään, jopa vauvaperheen parvekkeen lähistöllä leikkineet muut lapset häädettiin pois kun vauvat olivat unilla. Ja juu, niin, se ei kyllä muuttunut, että talviaikaan kun sisään tultiin yöllä tai päivällä, niin sellainen pauke ja kengänpohjien hakkaaminen ala-aulassa, että ei siihen kukaan voinut kuin herätä, paitsi tietenkin ne vauvat, ne taisivat jatkaa rauhassa uniaan, kun ei suoraan minun makuusoppeni seinän taakse asetetusta itkuhälyttimestä mitään kuulunut. Oli muuten aika roimalla voimakkuudella se hälytin!

      Se siitä. Tulipa taas kerrottua naapureiden asiosta... Kamala juorupukki, ilmankos musta ei kukaan tykkää.

      • taas se alkoi

        Olisit kertonut vain olennaisen ja tiivistänyt tekstiä. Ei keskustelu ole sitä, että kerrotaan että näin ja näin meillä.....


      • ai jaa.
        taas se alkoi kirjoitti:

        Olisit kertonut vain olennaisen ja tiivistänyt tekstiä. Ei keskustelu ole sitä, että kerrotaan että näin ja näin meillä.....

        AI NIIN MIKÄ ALKOI JA TAAS!

        Mutta sinä siis keskustelet tulemalla moittimaan muita? Mitä keskustelua se on, mitä sisältöä sinä annat?
        Niin, mitä sinä halusit kertoa?
        Huomauttaisin myös, että olipa tuosas edelläkin muutama pidempi kommentti...
        Mikä alkaa ja miten niin taas?

        Oletko sinä taas se IP-seurailija, sairasmielinen joka vahtaa ja vainoaa?


      • uunoko se siinä taas
        taas se alkoi kirjoitti:

        Olisit kertonut vain olennaisen ja tiivistänyt tekstiä. Ei keskustelu ole sitä, että kerrotaan että näin ja näin meillä.....

        Sinäkö nyt keskustelet? Siis mikä olikaan sinun asiasi tähän ketjuun?
        Ainoa kommentti tämän päivän aikana, siihen nyt pari vastausta. Välitunnillako pääset pätemään näillä palstoilla, klo 9:55? Missä muualla kävit?
        Minäpä annan sinulle vinkin tästä keskustelusta: jos ei ole asiaan liittyvää asiaa, niin pysypä vaan poissa keskustelusta!

        Että siis antisi tähän ketjuun? Oliko oikein asiaa vai vaan joku tarve päästä ilmaisemaan itseään anonyymisti?
        Perustelepa vähän tarkemmin mikä on alkamassa ja miten niin taas?
        Vai menetkö tekemään ilmoituksen kun sinua, anonyymia, loukataan sanomalla uunoksi? Mitä? No, niin toistetaan taas kysymykset: Mikä alkaa ja taas, ja toinen kysymy: mikä olikaan sinun antisi tähän keskusteluun?
        Mitä olennaista sinä kerroit tiiviissä todennäköisesti yhdella sormella kymmenessä minuutissa kirjoitetussa puolentoista rivin tekstissäsi. Kolme pistettä kuulemma yleensä riittää, siinä teit virheen, kun pistit viisi.
        Niin, mikä olikaan antisi, asiasi, olennainen ja tiivis ydin sinun viestissäsi, liittyykö tuo sinun tekstisi tähän hiljaisuusasiaan millään lailla. Että tenava tulee opettamaan?


    • kohtuus kaikessa

      jos on puoli tuntia suihkussa, se voi häiritä, ainakin elementtitalossa...

    • Ei koiraa mutta kuit

      No taloyhtiössämme eräs kaveri on nyt vaatimassa koirien pitoa kiellettäväksi. Kun kuulemma on sydämentahdistin ja hissin oven kolahduksella voi aiheutua koiran haukahtelua, jolloin vaarana on rytmihäiriö.
      Ihan tosi. Eiköhän olisi parasta kaverin muuttaa ihan muualle, kuin asua keskustan kerrostalossa.

    • ärsyyntynyt

      Olen joskus miettinyt ihan samaa kun itselläkin saattaa unirytmi olla välillä vähän miten sattuu... Tulee sitten käytyä suihkussa keskellä yötä. Mutta ei se vielä mitään kun alakerran naapuri puhuu ympäri vuorokauden todella, todella kovaäänisesti ja huudattaa musiikkia ja tv:tä öisinkin, porukkaa käy kylässä ja jatkuvasti ravataan edestakas rappukäytävässä ja paiskotaan ovia yms. yms. Että jos häiritsee minun öinen suihkussa käyntini tai se että pesen pyykkiä aikaisin aamulla kun alakerrassa ilmeisesti nukutaan, niin saa häiritä ihan vapaasti, sen verran monta päivää, iltaa ja yötä on mennyt pilalle älyttömän mölinän takia.

      • pistäkää toimeksi

        No jos sinulla on tuommoinen naapuri, se on osittain oma vikasi.

        Mikset tee mitän muuta kuin valitat täällä?????


      • ärsyyntynyt
        pistäkää toimeksi kirjoitti:

        No jos sinulla on tuommoinen naapuri, se on osittain oma vikasi.

        Mikset tee mitän muuta kuin valitat täällä?????

        Miten ihmeessä se voi olla oma vikani? Luuletko, ettei asiasta ole hänelle sanottu? On sanonut moni muukin kuin minä ja vuokrantajalle on valitettu myös. Ei auta. Ei hän häätöä ole saanut enkä nyt toisaalta sitä kyllä haluakaan kun ei se asunnon saaminen kaikille niin helppoa ole. Minullekaan, koska olisin ajat sitten muuttanut pois jos se olisi mahdollista.


      • pistäkää toimeksi
        ärsyyntynyt kirjoitti:

        Miten ihmeessä se voi olla oma vikani? Luuletko, ettei asiasta ole hänelle sanottu? On sanonut moni muukin kuin minä ja vuokrantajalle on valitettu myös. Ei auta. Ei hän häätöä ole saanut enkä nyt toisaalta sitä kyllä haluakaan kun ei se asunnon saaminen kaikille niin helppoa ole. Minullekaan, koska olisin ajat sitten muuttanut pois jos se olisi mahdollista.

        Jos ei muutosta tapahdu, niin tietoa isännöitsijälle ja vuokranantajalle ja poliisit paikalle ja häätö toimeksi. Kyllä se kestää eikä siinä ole mukava hääriä välissä, mutta jäljestäpäin ajatellen se on kannattavaa.


      • Anonyymi
        pistäkää toimeksi kirjoitti:

        Jos ei muutosta tapahdu, niin tietoa isännöitsijälle ja vuokranantajalle ja poliisit paikalle ja häätö toimeksi. Kyllä se kestää eikä siinä ole mukava hääriä välissä, mutta jäljestäpäin ajatellen se on kannattavaa.

        Koskettavan hyvvee hapanleipöö puskeloitsee ihom pintoon!


    • 190/110

      Mitä niistä naapureista stressaamaan? Jos joku valittaa/kitisee, niin menen 10cm päähän valittajan nenästä ja huudan kovaa vihainen ilme naamassa; huolehdi omista asioistasi v*tun kilipää. Vielä kerran tulet mulle itkemään niin revin sun pääs irti! Aina pelästyy oli sitten nainen tai kaljamahainen mies. Toki olen iso mies itsekin muutamalla tatuoinnilla varustettuna ja melkein kalju pää. Tuppaa pelottamaan pahimmat itkijät pois. :) Kenenkään valittamista ei tarvitse sietää. Kukaan ei tulle mulle sanomaan mitä mä saan tehdä mun omassa kämpässä! Se on varma juttu. Huolehtikaa omista asioistanne tai muuttakaa helvettiin, jos ei kestä! Käsiksi ei ole tarvinnut käydä vielä. Mutta Suomessa selviää pienellä sakolla, jos joku rupeaa hankalaksi. Jää nimittäin ensimmäiseksi ja viimeiseksi kerraksi hänelle.

      • Näin siinä käy

        Naapurisi soittaa poliisit paikalle ja jos alat heille elvistelemään laittavat rautoihin ja vievät putkaan. Tulevat ovellesi ja käskevät hiljentää. Jos kuitenkin joutuvat tulemaan toisen kerran paikalle lähdet putkaan halusit tai ei. Paljon isommatkin miehet on saatu kuriin joten turha uhota.


      • Anonyymi
        Näin siinä käy kirjoitti:

        Naapurisi soittaa poliisit paikalle ja jos alat heille elvistelemään laittavat rautoihin ja vievät putkaan. Tulevat ovellesi ja käskevät hiljentää. Jos kuitenkin joutuvat tulemaan toisen kerran paikalle lähdet putkaan halusit tai ei. Paljon isommatkin miehet on saatu kuriin joten turha uhota.

        paskat poliisi enää tule tuollaisen takia, heillä ei ole aikaa....


    • Viesti

      Asun kerrostaloasunnossa, jossa tuntuu olevan aika heikko äänieristys. Kymmenen jälkeen illalla alkaa hiljaisuus, joten sen jälkeen pyrin välttämään kaikkea melua tuottavaa. Kymmenen jälkeen en pese pyykkiä, en katso elokuvia tai kuuntele musiikkia ilman kuulokkeita. Pyrin myös välttämään suihkussa käyntiä ja isompaa ruuan valmistamista. Vessassa kyllä käyn tarpeen vaatiessa ja saatan jopa lämmittää ruokaa mikrossa vaikka tuollaiset äänet kuuluvat omaan asuntooni naapureilta. Olisi mukava joskus päästä sellaiseen kerrostaloasuntoon, jossa ei kuuluisi äänet niin hyvin muista asunnoista.

    • Anonyymi

      Kakallakaan ei saa käydä hiljaisuuden aikana (klo 7.30 - 21.30). Meillä hallituksen PJ hommasi kaikkiin asuntoihin potat ja sorsat. Osakkaat senkin lystin tietysti maksavat vastikkeissa.
      Niitä tulee käyttää hiljaisuuden aikana, ja aamulla klo 7.30 jälkeeen ne saa tyhjentää.

      Meidän talossa joku uskalsi laskea vettä lasiin klo 00.18 viime yönä. Päivystävä asukasyhdistyksen valvoja kuuli ja seuraavalla kerralla häirikkö aiotaan paikallistaa. Isännöitsijä laittaa mielellään varoituksen häirikköasukkaalle.

      • Anonyymi

        Kai se jossain voi olla noinkin hullua. :D


      • Anonyymi

        Hyvä, että siellä on selkeät säännöt ja toimintatavat. Hyvä myös, että valvonta toimii.
        Kuulostaa viihtyisältä talolta, kun ei äänillä saa häiritä naapureita. Periaate Mistään ei saa kuulua mitään on hyvä. Tsemppiä pitäkää kuri tiukkana!
        T:Taloyhtiön johtaja


      • Anonyymi

        Hei onko sulla kivaa. Aika makee kertomus kurjuudestasi. Harmi että joku voi olla tosikko ja ottaa tosissaan. Mutta hyvät naurut sain, kiitos siitä.
        Potat ja sorsat Hih Hih, eikö jo joku ole ihmetellyt että mikä helvetin sorsa.


    • Anonyymi

      Yläkertalainen alaoittaa hyppyjumpan 22.30 jälkeen ja jytinä on alapuolella asuvalla melkoinen. Jymps, jymps!!!!

      • Anonyymi

        Täällä yläkertalainen välillä tömistelee ja kolistelee hiljaisuus ajan jälkeen, on se kumma kun töissä ei käydä ja kämpillä ollaan 24/7 omilla kerrostalo säännöillä. Kannattaa soittaa poliisit itse tein niin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täällä yläkertalainen välillä tömistelee ja kolistelee hiljaisuus ajan jälkeen, on se kumma kun töissä ei käydä ja kämpillä ollaan 24/7 omilla kerrostalo säännöillä. Kannattaa soittaa poliisit itse tein niin

        muuta landelle tiukkapipo


      • Anonyymi

        no ala säkin jumppaamaan yhtä aikaa, tai mee tutustuun naapuriisi ja jumppaatte yhdessä...ihme valittajia!


      • Anonyymi

        Tästä syystä pitäisi olla eri kerrostalot niille, jotka käyvät töissä ja niille jotka eivät käy..


    • Anonyymi

      Kerrostalossa pitää aina noudattaa järjestyssääntöjä. Ja hyvät käytöstavat pitää osata. Klo 22 - 7. Pitää olla hiljaista eli ei siivota, ei käytetä pesukonetta ja eikä popiteta!

      • Anonyymi

        hah vitut


    • Anonyymi

      Kaikki normaalit elämisen äänet saa kuulua vähän milloin vain. Tupakointi on kiellettyä nykyään kaikkialla melkein. Onneksi kansa on valmistunutta.

      • Anonyymi

        jeps. Itekkin imuroin ja siivoan joskus puoleltaöin koska helteessä ei päivällä jaksa kuumuuden takia. Varmana kuuluu alakertaan imurin suuttimen jyrinät ja tuolien siirtelyt mutta so what.


    • Anonyymi

      Yöllä ollaan hyvin hiljaa. Ei meluta saa, poliisi voi tulla oven.

      • Anonyymi

        taa.


    • Anonyymi

      Saa tehdä ihan mitä huvittaa. Jos ei naapureille kelpaa, voivat muuttaa pois. Ihan sama.

      • Anonyymi

        Saako enää 23 jälkeen nussia, Ämmä huutaa kuin sika kun saa orkkuja.
        Voi meinaa tulla pyyntöjä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saako enää 23 jälkeen nussia, Ämmä huutaa kuin sika kun saa orkkuja.
        Voi meinaa tulla pyyntöjä

        Saa ja voin tulla mukaan kun et enää jaksa, jelppaan ämmääsi.


    • Anonyymi

      Kaikkea saa tehdä! Itse kuuntelen stereoista hevimetallia vielä 1 tai 2 yöllä. Volyymi aika reipas koska on Genelecin vehkeet. Vittuako se muille kuuluu? Mä asun asunnossani eikä eloni kuulu kenellekään. Suomalaiset on olleet täysiä lampaita ja nöyristelijöitä mut onneksi uusi sukupolvi ei enää kumarra ketään.

    • Anonyymi

      Kun ajoittaa lähes kaiken elämisen ja kolistelun hiljaisuudenajan ulkopuolelle, et myöskään riko järjesttyssääntöjä. Yksinkertaista. Vessassa ja suihkussa saa käydä aina. Toistuva ääni hiljaisuuden aikaan on mahdollisesti asia, josta voi naapurin kanssa keskustella jos naapurisi on ns. normaali.

      • Anonyymi

        Aivan !. Mutta minun naapurini ei ole normaali. Joka yö on jatkuva meteli päällä. Tai ainakin melkein. Tämän miehen kanssa ei voi neuvotella varmasti mistään asiasta. Hän on kova rokkari ja on sillä asenteella liikkeellä, että "vaihda nyt rokkiin taikka tulee nokkiin".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan !. Mutta minun naapurini ei ole normaali. Joka yö on jatkuva meteli päällä. Tai ainakin melkein. Tämän miehen kanssa ei voi neuvotella varmasti mistään asiasta. Hän on kova rokkari ja on sillä asenteella liikkeellä, että "vaihda nyt rokkiin taikka tulee nokkiin".

        Melu ei ketään oikeesti haittaa, mäkin kuuntelen teeveestä musakanavia yöllä ja vedän bisseä, se on mun koti. Jos ei ääniä kestä muuttaa vaan sinne mummonmökkiin landelle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Melu ei ketään oikeesti haittaa, mäkin kuuntelen teeveestä musakanavia yöllä ja vedän bisseä, se on mun koti. Jos ei ääniä kestä muuttaa vaan sinne mummonmökkiin landelle.

        Isännöitsijä oli kyllä asiasta eri mieltä. Taloyhtiön järjestyssäännöissä sanotaan, ettei naapureita saa kiusata. Yöllä meluaminen on kiusaamista juuri. Mutta minun naapuri ei kuuntele mitään musakanavia yöllä, hän ei ymmärrä musiikista käytännössä yhtään mitään. En tässä tarkemmin halua hänen metelöintiään kuvailla. Olen valmis myös ottamaan kovat otteet käyttöön, siitä voi tulla sitten syyte minulle pahoinpitelystä. Mutta sille ei voi mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Melu ei ketään oikeesti haittaa, mäkin kuuntelen teeveestä musakanavia yöllä ja vedän bisseä, se on mun koti. Jos ei ääniä kestä muuttaa vaan sinne mummonmökkiin landelle.

        Tän on pakko olla provo. Ei kukaan voi olla noin tyhmä. Tai jos noin tyhmä muuttaa mun naapuriin, nin mä vedän sitä kyllä päin näköö kun alkaa riipii.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Melu ei ketään oikeesti haittaa, mäkin kuuntelen teeveestä musakanavia yöllä ja vedän bisseä, se on mun koti. Jos ei ääniä kestä muuttaa vaan sinne mummonmökkiin landelle.

        Jos äänenvoimakkuuden pidät pienellä yöllä, eikä se kuulu naapuriin, niin voi toki kuunnella musiikkia. Yleensä bassotaajuudet kyllä kuuluvat hyvin kaikkialla. Kunnolla jos haluaa kuunnella niin pitäisi käytössä yöllä olla kuulokkeet.

        Vuokralainen saa helposti häädön, jos viettää häiritsevää elämää öisin. Pitää vain aktivoida kaikki muutkin naapurit valittamaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos äänenvoimakkuuden pidät pienellä yöllä, eikä se kuulu naapuriin, niin voi toki kuunnella musiikkia. Yleensä bassotaajuudet kyllä kuuluvat hyvin kaikkialla. Kunnolla jos haluaa kuunnella niin pitäisi käytössä yöllä olla kuulokkeet.

        Vuokralainen saa helposti häädön, jos viettää häiritsevää elämää öisin. Pitää vain aktivoida kaikki muutkin naapurit valittamaan.

        Toivottavasti minun naapuri saa pian häädön. On viettänyt häiritsevää elämää jo hyvin kauan, tulee kapakasta yöllä kotiin ja sitten alkaa meluamaan monella tapaa, basson jyskettä sieltä kuuluu ja sähkörummun pauketta. En ole saanut aktivoitua muita naapureita valituksiin. Tässä asuu muutamia vanhuksia, joilla on selvästi jo muisti heikentynyt, yksi vanhus puhui minulle jo keväällä, että sähkörumpumies oli talossa, mutta ko. mies olisi jo muuttanut pois.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Isännöitsijä oli kyllä asiasta eri mieltä. Taloyhtiön järjestyssäännöissä sanotaan, ettei naapureita saa kiusata. Yöllä meluaminen on kiusaamista juuri. Mutta minun naapuri ei kuuntele mitään musakanavia yöllä, hän ei ymmärrä musiikista käytännössä yhtään mitään. En tässä tarkemmin halua hänen metelöintiään kuvailla. Olen valmis myös ottamaan kovat otteet käyttöön, siitä voi tulla sitten syyte minulle pahoinpitelystä. Mutta sille ei voi mitään.

        vitut ole, mä oon jutellu meidän isännöintipuolen kanssa ja eivät uskalla sanoo vastaan, muuten leegot helisee. mä otan bissee nytki ja tossa soi kovaa ACDC


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        vitut ole, mä oon jutellu meidän isännöintipuolen kanssa ja eivät uskalla sanoo vastaan, muuten leegot helisee. mä otan bissee nytki ja tossa soi kovaa ACDC

        Mikä osoite Sinulla on ?. Ettei vaan ole sama talo, jossa minä asun. Tiedän, että tämän talon isännöitsijä on todella välinpitämätön mies, ottaa itsekin kaljaa alvariinsa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tän on pakko olla provo. Ei kukaan voi olla noin tyhmä. Tai jos noin tyhmä muuttaa mun naapuriin, nin mä vedän sitä kyllä päin näköö kun alkaa riipii.

        He he luulet vaan heippa sut tulee polliisi hakee bye bye


    • Anonyymi

      Koirien haukkuminen on ehdottomasti sallittua yöaikaan jotta koira ei kärsisi....

    • Anonyymi

      Taloyhtiöt ei itsekään noudata hiljasuusaikoja. Tyhjällä parkkipaikalla valot koilottaa, vaikka siellä ei ketään kulje. Valo tulvii makuuhuoneeseen, hankin pimennysrullaverhon ja valo tunkee verhojen sivuilta ja projisoituu sivuseinille. rullan takaa valo projisoituu niin että koko katto kylpee valossa. Siirryin nukkumaan olohuoneeseen, mutta sinne paistoi naapuriyhtiön valot. Voi olla tarve käydä yöllä suihkussa, mutta ei ole tarvetta valaista tyhjää parkkipaikkaa yöllä. Mun puolesta ei haittaa vaikka imuroisitte yöllä, kun vaan sammutatte noi pirun valot.

    • Anonyymi

      Houkutella lapsia vapaa-ajattelijoihin.

    • Anonyymi

      Voit elää normaalia kotielämää myös öisin.Tietenkin niin ettet aiheuta turhaa meteliä esim. imurointi yöaikaan ei ole suositeltavaa.Huomioimme niin päivällä kuin yöllä siitä ettemme aiheuta naapureille häiriötä.Ruoka,-tiskaaminen pyykkihuolto ynnä muu kodin ylläpitohoitoon liittyvä on sallitttua mihin kellonaikaan tahansa.Nämä työtehtävät voi suorittaa erittäin vähän melua aiheuttaen jos omaa taidon toimia niin ettei turhia kilinöitä ja kolinoita synny.

    • Anonyymi

      Meijän kerostallosa ääniä

    • Anonyymi

      Saa tehdä melkein mitä vain, joten ns. hiljaisuusaika on pelkkä vitsi. Hiljaisuusaikanakin saa esimerkiksi imuroida, käydä suihkussa, puhua ja nauraa kovaäänisesti yms. "normaalia". Herää siis kysymys, mihin helvettiin jotain hiljaisuussääntöä sitten edes sovelletaan? Käytännössä siihen, ettei joku tee asuntoremonttia yöaikaan.

      Omassa talossani joku aloittikin sitten aamuvarhain poraamisen, heti kun se oli kellon mukaan sallittua. Vuorotöissä käyvä naapuri veti herneet nenään, kun meinasi mennä nukkumaan yövuoron jälkeen. Ei auttanut. Vuorotyöläinen sai painua takaisin kämppäänsä silmät ristissä ja laittaa laput korville, poraaja sai porata ihan rauhassa.

      Asioihin olisi todella saatava muutos.

      • Anonyymi

        "Saa tehdä melkein mitä vain, joten ns. hiljaisuusaika on pelkkä vitsi. Hiljaisuusaikanakin saa esimerkiksi imuroida, käydä suihkussa, puhua ja nauraa kovaäänisesti yms. "normaalia". Herää siis kysymys, mihin helvettiin jotain hiljaisuussääntöä sitten edes sovelletaan? Käytännössä siihen, ettei joku tee asuntoremonttia yöaikaan.

        Omassa talossani joku aloittikin sitten aamuvarhain poraamisen, heti kun se oli kellon mukaan sallittua. Vuorotöissä käyvä naapuri veti herneet nenään, kun meinasi mennä nukkumaan yövuoron jälkeen. Ei auttanut. Vuorotyöläinen sai painua takaisin kämppäänsä silmät ristissä ja laittaa laput korville, poraaja sai porata ihan rauhassa.

        Asioihin olisi todella saatava muutos."

        Eli olet vuokratalossa asuva tukiloinen? Vai omalla palkallaan ostanut asuntovelallinen?


      • Anonyymi

        Olet kovin väljästi tulkinnut säännöksiä. Yleensä järjestyssäännöissä on kohta, että asunnossa on vältettävä tarpeetonta meluamista ja naapuria ei saa häiritä. On siis ihan suhteellista mikä naapuria häiritsee. Yleisesti öisin ei kuitenkaan kannata imuroida, eikä laittaa pyykkikonetta päälle tai soittaa musiikkiakaan siten, että se naapuriin kuuluisi.

        On totta, ettei remontointia voi oikein kieltääkään kuin öisin ja monasti suositellaan ettei myöskään vapaapäivinä ja viikonloppuisin remontoitaisi. Haitta ei kuitenkaan saa olla kohtuuton.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Saa tehdä melkein mitä vain, joten ns. hiljaisuusaika on pelkkä vitsi. Hiljaisuusaikanakin saa esimerkiksi imuroida, käydä suihkussa, puhua ja nauraa kovaäänisesti yms. "normaalia". Herää siis kysymys, mihin helvettiin jotain hiljaisuussääntöä sitten edes sovelletaan? Käytännössä siihen, ettei joku tee asuntoremonttia yöaikaan.

        Omassa talossani joku aloittikin sitten aamuvarhain poraamisen, heti kun se oli kellon mukaan sallittua. Vuorotöissä käyvä naapuri veti herneet nenään, kun meinasi mennä nukkumaan yövuoron jälkeen. Ei auttanut. Vuorotyöläinen sai painua takaisin kämppäänsä silmät ristissä ja laittaa laput korville, poraaja sai porata ihan rauhassa.

        Asioihin olisi todella saatava muutos."

        Eli olet vuokratalossa asuva tukiloinen? Vai omalla palkallaan ostanut asuntovelallinen?

        >> Eli olet vuokratalossa asuva tukiloinen? Vai omalla palkallaan ostanut asuntovelallinen? <<

        Asun vuokralla toisen omistuasunnossa. Vaikuttaako omistussuhde jotain siihen, jos naapuri meluaa...?!

        Herneen nenäänsä vetänyt, vuorotyötä tekevä naapuri oli oman asuntonsa omistaja. Sis oli, koska muutti jo jokunen aika sitten pois. Eikä kukaan ole halunnut ostaa hänen asuntoaan...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet kovin väljästi tulkinnut säännöksiä. Yleensä järjestyssäännöissä on kohta, että asunnossa on vältettävä tarpeetonta meluamista ja naapuria ei saa häiritä. On siis ihan suhteellista mikä naapuria häiritsee. Yleisesti öisin ei kuitenkaan kannata imuroida, eikä laittaa pyykkikonetta päälle tai soittaa musiikkiakaan siten, että se naapuriin kuuluisi.

        On totta, ettei remontointia voi oikein kieltääkään kuin öisin ja monasti suositellaan ettei myöskään vapaapäivinä ja viikonloppuisin remontoitaisi. Haitta ei kuitenkaan saa olla kohtuuton.

        >> suositellaan ettei myöskään vapaapäivinä ja viikonloppuisin remontoitaisi.<<

        Nykyään on ihan hemmetisti vuorotyöntekijöitä, joilla on vapaapäiviä milloin sattuu. Mikään pe-su-välinen hiljaisuus ei siis auta mitään.

        Eikä paljon muukaan auta. Säännöt eivät yksinkertaisesti vastaa tarpeeseen. Hiljaisuussäännöt on tehty aikana, jolloin kuunneltiin vähän sävelratiota kamarin nurkassa, ei ollut kotiteatterilaitteita, ei teholinkouksia pesukoneessa ja kaikkea muuta ääntä pitävää koti täynnä. Ja ihmisetkin osasivat paremmin ennen käyttäytyä.


      • Anonyymi

        Just näin ihmiset niin vitun pellejä että eivät tajuuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >> Eli olet vuokratalossa asuva tukiloinen? Vai omalla palkallaan ostanut asuntovelallinen? <<

        Asun vuokralla toisen omistuasunnossa. Vaikuttaako omistussuhde jotain siihen, jos naapuri meluaa...?!

        Herneen nenäänsä vetänyt, vuorotyötä tekevä naapuri oli oman asuntonsa omistaja. Sis oli, koska muutti jo jokunen aika sitten pois. Eikä kukaan ole halunnut ostaa hänen asuntoaan...

        Mistä tiedät hänen rytmistään ja mitä tekee. Loinen taidat olla itse


    • Anonyymi

      Hiljaisuus aika on todellakin pelkkä vitsi. Ihmiset tosiaan voivat bilettää nykyään läpi yön ja musiikki pauhaa yleensä melko kovalla. Isännöitsijä ei näihin enää halua puuttua. Pitäisi olla monen naapurin yhteisvalitus ja jos sellaista ei saa tehtyä, niin sitten ko. asiaa on melko vaikea viedä mitenkään eteenpäin. On tosiaan paljon työttömiä ja nuoria eläkeläisiäkin, joilla on aikaa valvoa kaiket yöt. Päihteitä käytetään ja myös varsinaisia huumausaineita.

      • Anonyymi

        Riippuu ihan täysin taloyhtiöstä ja hallituksesta millaisen linjan ovat ottaneet. Voi olla, että isännöitsijä voi antaa varoituksen, joka ei johda heti mihinkään. Vuokranantajaa luulisi kiinnostavan millaista elämää asunnossa vietetään ja vuokrasopimuksen voi purkaa.

        Yöllisestä bilettämisestä voi soittaa poliisit paikalle ja jos epäilee asunnossa käytettävän huumeita, kuuluu sekin asia poliisille. Tästä pitää pyytää poliisiraportti isännöitsijälle, koska automaattisesti tästä ei tieto mene eteenpäin aina taloyhtiölle.

        Tietysti vuokratalossa, jossa ei ole lainkaan omistusasumista voi olla tuo asumisrauhan ylläpitö paljon heikompaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Riippuu ihan täysin taloyhtiöstä ja hallituksesta millaisen linjan ovat ottaneet. Voi olla, että isännöitsijä voi antaa varoituksen, joka ei johda heti mihinkään. Vuokranantajaa luulisi kiinnostavan millaista elämää asunnossa vietetään ja vuokrasopimuksen voi purkaa.

        Yöllisestä bilettämisestä voi soittaa poliisit paikalle ja jos epäilee asunnossa käytettävän huumeita, kuuluu sekin asia poliisille. Tästä pitää pyytää poliisiraportti isännöitsijälle, koska automaattisesti tästä ei tieto mene eteenpäin aina taloyhtiölle.

        Tietysti vuokratalossa, jossa ei ole lainkaan omistusasumista voi olla tuo asumisrauhan ylläpitö paljon heikompaa.

        >> vuokratalossa, jossa ei ole lainkaan omistusasumista voi olla tuo asumisrauhan ylläpitö paljon heikompaa. <<

        Minulle kävi ihan päinvastoin. Kun muutin vuokralle osaketaloon, naapurihelvetti repesi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Riippuu ihan täysin taloyhtiöstä ja hallituksesta millaisen linjan ovat ottaneet. Voi olla, että isännöitsijä voi antaa varoituksen, joka ei johda heti mihinkään. Vuokranantajaa luulisi kiinnostavan millaista elämää asunnossa vietetään ja vuokrasopimuksen voi purkaa.

        Yöllisestä bilettämisestä voi soittaa poliisit paikalle ja jos epäilee asunnossa käytettävän huumeita, kuuluu sekin asia poliisille. Tästä pitää pyytää poliisiraportti isännöitsijälle, koska automaattisesti tästä ei tieto mene eteenpäin aina taloyhtiölle.

        Tietysti vuokratalossa, jossa ei ole lainkaan omistusasumista voi olla tuo asumisrauhan ylläpitö paljon heikompaa.

        Kiusaan naapureita pistämällä yöllä rockradion melkein täysille,
        Itse laitan korvatulpat korviin. 😂😂😂😆😆😆😂😂😀


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Riippuu ihan täysin taloyhtiöstä ja hallituksesta millaisen linjan ovat ottaneet. Voi olla, että isännöitsijä voi antaa varoituksen, joka ei johda heti mihinkään. Vuokranantajaa luulisi kiinnostavan millaista elämää asunnossa vietetään ja vuokrasopimuksen voi purkaa.

        Yöllisestä bilettämisestä voi soittaa poliisit paikalle ja jos epäilee asunnossa käytettävän huumeita, kuuluu sekin asia poliisille. Tästä pitää pyytää poliisiraportti isännöitsijälle, koska automaattisesti tästä ei tieto mene eteenpäin aina taloyhtiölle.

        Tietysti vuokratalossa, jossa ei ole lainkaan omistusasumista voi olla tuo asumisrauhan ylläpitö paljon heikompaa.

        Tässä on edelleen joka yö meteli päällä. Toissayönä oli kovempaa, nyt tänä yönä vähän hiljempää. Toissayönä joku myös kävi hakkaamassa sen metelimiehen ovea, kun meteli oli kaikkein voimakkaimmillaan. Epäilen, että käytetään myös huumeita tässä talossa tai ainakin pari kovempaa metelimiestä ottaisi viinaa ja amfetamiinia sekaisin; ei tietenkään ole todisteita muuta kuin järjetön käytös ja huuto kuuluu myös välillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Riippuu ihan täysin taloyhtiöstä ja hallituksesta millaisen linjan ovat ottaneet. Voi olla, että isännöitsijä voi antaa varoituksen, joka ei johda heti mihinkään. Vuokranantajaa luulisi kiinnostavan millaista elämää asunnossa vietetään ja vuokrasopimuksen voi purkaa.

        Yöllisestä bilettämisestä voi soittaa poliisit paikalle ja jos epäilee asunnossa käytettävän huumeita, kuuluu sekin asia poliisille. Tästä pitää pyytää poliisiraportti isännöitsijälle, koska automaattisesti tästä ei tieto mene eteenpäin aina taloyhtiölle.

        Tietysti vuokratalossa, jossa ei ole lainkaan omistusasumista voi olla tuo asumisrauhan ylläpitö paljon heikompaa.

        Bilettäminen on jatkunut siis ja sitä on joka yö. Minä kyllä olen muuttamassa tästä pois. En ole soittanut poliisia. Tässä talossa väitetään olevan työssä käyviä normaali-ihmisiä ja sitä ihmettelen, että he eivät ole polisia soittaneet. Taloyhtiön hallituksen jäsen on sanonut minulle, ettei polisia haluta soittaa. Siis minäkään en ole sen takia siihen lähtenyt. Olen kyllä tuossa yöllä käynyt kadulla katsomassa sattuisi poliisiautoa olemaan paikalla jostain syystä, mutta ei ole sattunut olemaan. Siitä olisi helppo pyytää poliisi kyllä tarkistamaan tilanne.


    • Anonyymi

      Mut heitettiin noin 20 vuotta sitten yhdestä vuokraluukusta pihalle kun vietin liian siveetöntä elämää, kesälomalla pokasin baarista 18v teinipillun, naitiin koko yö, seuraavana aamuna kertoi isänsä olevan tämän taloyhtiön puheenjohtaja. Ei isäpäppa tykännyt ja vittuillaakseni toistin saman episodin seuraavan lauantaina, sitten alettiinkin jo puhumaan vuokrasopparin purkamisesta.

    • Anonyymi

      Olen aina hiljainen mutta saan eniten valituksia. Naapurissa ryypätään ja saan valituksia. Tässä talossa ei saa tupakoida ja sain valituksia että tupakoin sisällä vaikka en ole koskaan tupakoinut. No sieltä tuli isännöitsijältä varoitus 2 kertaa joten haastoin oikeuteen kunnianloukkauksesta. Sitten aloin kyttäämään naapureita kuka metelöi ja ryyppää. Se oli alakerrassa kaks ulkomaalaista ja tuossa viereisessä naapurissa pariskunta. Nauhoitin niiden ääniä.

      Oikeudessa isännöitsijä kiven kovaan väitti että tupakan hajut tulee minun asunnosta ja oma avustajani kuulusteli isännöitsijää että miten ne hajut voi tulla minun asunnosta koska en ole koskaan polttanut tupakkaa. Marssitin oikeuteen 11 todistajaa muun muassa veljeni, serkkuni, työkavereita ja joukkuekavereita salibandyssä jotka todisti tten ole koskaan polttanut. Menipä isännöitsijä hiljaiseksi. Voitin jutun ja sain 1500 korvauksia vaikka vaadin 20000.

    • Anonyymi

      18 vuotta sitten jouduin myös oikeuteen koska naapurin nainen teki valituksia minusta. No isännöitsijä antoikin häädön. Kuulemma metelöin ja pidän bileitä. Olin sinä vuonna armeijassa ja en ollut kotona kun muutaman kerran puolen vuoden aikana koska majailin turussa yhden naisen luona jota tapailin. No isännöitsijä oli mennyt avaimella asuntooni ja tyhjentänyt koko asunnon.

      Muun muassa oli hajoittanut 2000 euron kirjahyllyni ja ruokaryhmän joka oli antiikinen. Oli heittänyt kaatikselle ne. Oikeudessa isännöitsijä sai pataan koska avustajani oli hommannut armeijalta todistuksen että olen armeijassa ollut aikoina jolloin talossa oli ollut mekkalaa. Isännöitsijä oli käytännössä hävittänyt omaisuuteni. Sain 28000 euroa korvauksia.

      • Anonyymi

        👍👍👍👍


    • Anonyymi

      saat käydä vessassa ja vetääkin sen, saat käydä suihkussa, on olemassa myös korkeimman oikeuden ratkaisu, jossa on todettu, että myös pyykinpesukonetta saa pitää päällä hiljaisuuden jälkeen. Varmaan sitten astianpesukonettakin saa käyttää.

      • Anonyymi

        Ei ole mitään hiljaisuus aikaa. Ainoa juttu mitä ei suositella on joku asunto remontti. Kaikki muuu on edelleen sallittua. Nämä jotka eivät sitä hyväksy voivat lähteä heippulis.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole mitään hiljaisuus aikaa. Ainoa juttu mitä ei suositella on joku asunto remontti. Kaikki muuu on edelleen sallittua. Nämä jotka eivät sitä hyväksy voivat lähteä heippulis.

        Ei niin. Minäkin käyn suihkussa jos siltä tuntuu ja vedän vessan aina tarvittaessa. Katson telkkua, kuuntelen radioo, mut en kovvoo..
        Pyykkiäkin joskus yöllä pesen (jos pakko) mutta käytän koneen silent toimitaa, kun siinä sellainen ominaisuus on.
        Mut joo.. Tuo kerrostalokämppä on meidän kakkosasunto. En ikimaaimassa voisi kuvitella asuvani siellä vakituisesti, kuten en kerrostalossa ylipäätään.


      • Anonyymi

        Saa kuunnella kristillistä radiokanavaa yöllä, vaikka polisi väitti, ettei saa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saa kuunnella kristillistä radiokanavaa yöllä, vaikka polisi väitti, ettei saa.

        jokainen voi hankkia yöajaksi käyttöön itselleen musiikki kuulokkeet , ja voi niillä sitten vapaasti kuunnella häiritsemättä toisia.


    • Anonyymi

      Kannattaa stetoskoopit liimata kaikkiin seiniin ja laittaa äänitin kuulokeosaan kiinni. Esim. Olympus VN-541PC verkkikseltä. Voit sitten viedä äänitodisteet naapurin yöllisestä pöntön veteen kuseksimisesta.

    • Anonyymi

      Totuus on se että jos asut kerrostalossa missä ei äänieristys ole tämän päivän vaatimusten mukainen. Niin kaikki häiritsee jopa naapurin veden valutus.

    • Anonyymi

      Totuus on se että jos äänieristykset eivät ole tätä päivää niin kaikki häiritsee.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5650
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3587
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      207
      1710
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1702
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      92
      1166
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      28
      1119
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      917
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      846
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      72
      839
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      828
    Aihe