Meneekö nuo nimet jotenkin kokoluokkien mukaan noissa Sisu kuorma-autoissa? Missä järjestyksessä? Onko olemassa vielä muita kuin Kontio, Karhu ja Jyry?
Kontio, karhu, jyry sisut?
57
33545
Vastaukset
- Jamppu
Pienin oli pakettiauton kokoinen Nalle-Sisu, sitten tuossa luettelemassasi järjestyksessä: Kontio-Sisu jakeluajoon, paloautoksi jne. Karhu-Sisu auraukseen, siirtolavahommiin jne. Jyry-Sisu rekkaveturiksi ja sorahommiin.
- konsta
Mikä semmoinen ukko-Kontio on ja mikä moni-Sisu?
- Ukko
konsta kirjoitti:
Mikä semmoinen ukko-Kontio on ja mikä moni-Sisu?
Ukko-Kontiossa oli Cumminsin V8 kone, josta tosin lähti ääntä enempi kun tehoa.
- Kontio
Kontio-Sisussa oli Leylandin kone, Karhu-Sisussa Valmet.
- Kiinnostunut
Onko Kärppä sisu millainen? Sotilaskäyttöön suunniteltu ilmeisesti? Olisikohan netissä jossakin kuvaa Kärppä Sisusta ja Sisuista yleensä?
Uudessa Mobilistissa on kuva erikoisesta Sisusta sivulla 21 ja numero on 3/2004. Sisu on todella korkea ja erikoisen näköinen. Onkohan tuo mahdollisesti vielä olemassa ja mihinhän käytöön tuo on tehty? - Janne
...on sen Sisun malli mikä muistaakseni oli suurin Pohjoismaissa rakennettu auto, pitkänokkainen ja erikoiskuljetuksiin tehty 60 tai 70-luvulla?
- Heimo
Ukko kirjoitti:
Ukko-Kontiossa oli Cumminsin V8 kone, josta tosin lähti ääntä enempi kun tehoa.
sisuissa oli Rollsroisen kone ja suora loota. Millä nimellä tälläistä kutsuttiin?
- Joonas
Kontio kirjoitti:
Kontio-Sisussa oli Leylandin kone, Karhu-Sisussa Valmet.
käytti yleisesti Fullerin lootaa, Isomalle vaihdettaessa ei tarvinut edes kytkintä käyttää.
- oli
Kontio kirjoitti:
Kontio-Sisussa oli Leylandin kone, Karhu-Sisussa Valmet.
paskoja valmetin neljä sylinterisiä traktorinkoneita Kontiossakin.
- Jyry
Heimo kirjoitti:
sisuissa oli Rollsroisen kone ja suora loota. Millä nimellä tälläistä kutsuttiin?
Rolssin kone oli Jyry-Sisussa. Jyryissä käytettiin pääasiassa suorahampaista Fullerin vaihteistoa, se on edelleenkin valikoimassa uusissa Sisuissa ja on paras vaihteisto mitä kuorma-autoon voi saada.
Muita Jyryn moottoreita ovat olleet Leyland ja Cummins, joka tuli käyttöön Rolssin jälkeen. - Kontio
oli kirjoitti:
paskoja valmetin neljä sylinterisiä traktorinkoneita Kontiossakin.
... mutta vain armeijan ja joidenkin valtion laitosten käytössä, eipä niitä kukaan yksityinen ostanut. Koneessa sinäsnä ei ollut mitään vikaa, se oli vain väärässä paikassa. Nelilitrainen neloskone oli ylivoimaisen tehtävän edessä kuorma-auton nokalla, vaikkakin siitä oli turbon avulla otettu kaikki mahdollinen teho irti.
- tepa
Jyry kirjoitti:
Rolssin kone oli Jyry-Sisussa. Jyryissä käytettiin pääasiassa suorahampaista Fullerin vaihteistoa, se on edelleenkin valikoimassa uusissa Sisuissa ja on paras vaihteisto mitä kuorma-autoon voi saada.
Muita Jyryn moottoreita ovat olleet Leyland ja Cummins, joka tuli käyttöön Rolssin jälkeen.Ei se ole välttämättä suorahampainen. Synkronoimaton = suorakytkentäinen = voi vaihtaa ilman kytkintä, ei ota kantaa hampaiden muotoon. Suorahampainen voi olla synkronoitu tai ei.
- Jyry
tepa kirjoitti:
Ei se ole välttämättä suorahampainen. Synkronoimaton = suorakytkentäinen = voi vaihtaa ilman kytkintä, ei ota kantaa hampaiden muotoon. Suorahampainen voi olla synkronoitu tai ei.
... niin synkronoimaton se Fullerin laatikko on.
Voi sitä synkronoituakin vaihtaa ilman kytkintä. Synkronoimaton vaatii kaksoispoljentaa ja välikaasua pienemmälle vaihdettaessa ( tai välikaasua jos ei käytä kytkintä) - R-141BPT
Janne kirjoitti:
...on sen Sisun malli mikä muistaakseni oli suurin Pohjoismaissa rakennettu auto, pitkänokkainen ja erikoiskuljetuksiin tehty 60 tai 70-luvulla?
Tarkoittamasi auto on tyyppiä K-50SS. Auto valmistui vuonna 1961, ja toimitettiin Kemijoki Oy:lle. Alunperin näitä piti rakentaa kaksi (toinen vetäisi ja toinen työntäisi lavettia), mutta vain yksi valmistettiin.
Moottori on tässä mallissa Rolls-Roycen teollisuusmoottori, teholtaan 325hv. Auton vetotapa on 6x6, leveys 310cm, korkeus 360cm ja pituus 10 metriä. Auton ns.työpaino 40 tonnia. - Jysky
Jyry kirjoitti:
Rolssin kone oli Jyry-Sisussa. Jyryissä käytettiin pääasiassa suorahampaista Fullerin vaihteistoa, se on edelleenkin valikoimassa uusissa Sisuissa ja on paras vaihteisto mitä kuorma-autoon voi saada.
Muita Jyryn moottoreita ovat olleet Leyland ja Cummins, joka tuli käyttöön Rolssin jälkeen.unohtui ZF?. Moottorit käyttöönotto järjestyksessä Leyland, Rolls-Royce ja Cummins.
- Heimo
Jyry kirjoitti:
Rolssin kone oli Jyry-Sisussa. Jyryissä käytettiin pääasiassa suorahampaista Fullerin vaihteistoa, se on edelleenkin valikoimassa uusissa Sisuissa ja on paras vaihteisto mitä kuorma-autoon voi saada.
Muita Jyryn moottoreita ovat olleet Leyland ja Cummins, joka tuli käyttöön Rolssin jälkeen.oli eräässä vanhassa palokunnan linja-auto korisessa sammutusautossa.Onko niitä saanut myös tavallisiin linja-autoihin?
- Palokuntapoika
konsta kirjoitti:
Mikä semmoinen ukko-Kontio on ja mikä moni-Sisu?
Moni-Sisu oli muistaakseni alusta, jonka päälle rakennettiin esim. sammutusautoja 70-80 -lukujen vaihteessa. Niissä oli tyypillisesti aikalaisiinsa verrattuna iso tuulilasi. Hyvänä tuntomerkkinä on myös jäähdyttimen ilmanoton sijainti auton vasemassa kyljessä - kuten joissain Volvonkin 90-luvun linja-auton alustoissa. Sisussa vaan rivoitus ja tilantarve oli suurempi. Ainakin vielä viime talvena sellainen Moni-Sisu paloauto oli StoraEnson Varkauden tehtaiden tpk:lla. Nykyisin siellä näkyy olevan uudenkarhea 94-Scania, lieköhän Moni-Sisu päässyt eläkepäiville...
- Jantikka
R-141BPT kirjoitti:
Tarkoittamasi auto on tyyppiä K-50SS. Auto valmistui vuonna 1961, ja toimitettiin Kemijoki Oy:lle. Alunperin näitä piti rakentaa kaksi (toinen vetäisi ja toinen työntäisi lavettia), mutta vain yksi valmistettiin.
Moottori on tässä mallissa Rolls-Roycen teollisuusmoottori, teholtaan 325hv. Auton vetotapa on 6x6, leveys 310cm, korkeus 360cm ja pituus 10 metriä. Auton ns.työpaino 40 tonnia.Asuin pikkupoikana Kemijokivarressa, kun sinne rakennettiin Ossauksen voimalaitosta. Muuntajat, generaattorin osat ym painavat kuljetukset hoidettiin tuolla kyseisellä Isolla Sisulla. Sisu veti lavettia ja kaksi "jullea" työnsi perästä. (siis nykykielellä dumppereita). Ajonopeus ei ollut suuri.
Vaikuttava näky siihen aikaan, kun kuorma-autot olivat pääasiassa kaksiakselisia sora-autoja ja tukkirekassa yksiakselinen puoliperävaunu perässä. - sepi
Palokuntapoika kirjoitti:
Moni-Sisu oli muistaakseni alusta, jonka päälle rakennettiin esim. sammutusautoja 70-80 -lukujen vaihteessa. Niissä oli tyypillisesti aikalaisiinsa verrattuna iso tuulilasi. Hyvänä tuntomerkkinä on myös jäähdyttimen ilmanoton sijainti auton vasemassa kyljessä - kuten joissain Volvonkin 90-luvun linja-auton alustoissa. Sisussa vaan rivoitus ja tilantarve oli suurempi. Ainakin vielä viime talvena sellainen Moni-Sisu paloauto oli StoraEnson Varkauden tehtaiden tpk:lla. Nykyisin siellä näkyy olevan uudenkarhea 94-Scania, lieköhän Moni-Sisu päässyt eläkepäiville...
Eräällä kaupan keskusliikkeellä oli läpi lastattavia,niis oli pl-nosturi molemmissa päissä.
- Otso
Ukko kirjoitti:
Ukko-Kontiossa oli Cumminsin V8 kone, josta tosin lähti ääntä enempi kun tehoa.
Muistaakseni teho oli 185 hevosta, oli jonkun verran tehokkaampi tavallista Kontiota.
- ihan
Otso kirjoitti:
Muistaakseni teho oli 185 hevosta, oli jonkun verran tehokkaampi tavallista Kontiota.
väärin muista, oli Kontiosisun tehot -70 luvun alussa joko 135, 150 tai 165 hv. (Luin vanhan paloauton käyttöohjekirjaa pari viikkoa sitten).
- palokuntapoika
sepi kirjoitti:
Eräällä kaupan keskusliikkeellä oli läpi lastattavia,niis oli pl-nosturi molemmissa päissä.
Taisi olla 70-luvulla muistaakseni Volvon B-58 mahurimoottoriselle linja-auton alustalle tehtyjä läpilastattavia jakeluautoja ainakin Imatran keskusvaraston ajoissa. Eli mielestäni ne eivät olleet Sisuja. Onko jollain parempia muistikuvia näistä erinomaisen rumista yksipaikkaista jakokoneista?
- Kiinnostunut
R-141BPT kirjoitti:
Tarkoittamasi auto on tyyppiä K-50SS. Auto valmistui vuonna 1961, ja toimitettiin Kemijoki Oy:lle. Alunperin näitä piti rakentaa kaksi (toinen vetäisi ja toinen työntäisi lavettia), mutta vain yksi valmistettiin.
Moottori on tässä mallissa Rolls-Roycen teollisuusmoottori, teholtaan 325hv. Auton vetotapa on 6x6, leveys 310cm, korkeus 360cm ja pituus 10 metriä. Auton ns.työpaino 40 tonnia.Onko kellään mitään tietoa onko tämä K-50SS sisu enää olemassa?
- paitsi
ihan kirjoitti:
väärin muista, oli Kontiosisun tehot -70 luvun alussa joko 135, 150 tai 165 hv. (Luin vanhan paloauton käyttöohjekirjaa pari viikkoa sitten).
se 185
- Timppa
Kiinnostunut kirjoitti:
Onko kellään mitään tietoa onko tämä K-50SS sisu enää olemassa?
mielestäni joku vuosi taakse Turussa SKAL:n
messuilla. Historiikkiosastolla. - Peki
sepi kirjoitti:
Eräällä kaupan keskusliikkeellä oli läpi lastattavia,niis oli pl-nosturi molemmissa päissä.
Moni Sisu oli nimensä väärtti.
Alusta jonka piti käydä mm,paloauto-,myymäläauto-,kirjastoauto,roskaauto,lentokenttäauto,linja-auto alustaksi jne.Moottori/vaihteistopaketti keskellä alustaa.
Alustan suunittelun lähtökohdat ovat ainakin olleet riittävän haasteelliset.
Ukko-Kontion moottorina oli V-8 Cummins.Paha sunnittelu virhe pilasi kuitenkin auton maineen.Valittu vaihdelaatikko ei käynyt ollenkaan tälläiseen kierroskoneeseen,vaihteiden välityssuhteet olivat aivan poskellaan.
Moottori leimautui turhan takia ongelmaksi vaikka pelottava ääninen se olikin - JK6
Kiinnostunut kirjoitti:
Onko kellään mitään tietoa onko tämä K-50SS sisu enää olemassa?
Tuohan on tallessa Kemijoki OY:ssä.
Olen itsekin ihailut tuota lavetinvetoautoa,
on ollut näytillä täällä päin.
Jäi mieleen Rollssin 300HV kone ja paineilma starttimoottori muistaakseni erillisellä 2-tahti kompuralla käynnistettävä. - R 142BPT
R-141BPT kirjoitti:
Tarkoittamasi auto on tyyppiä K-50SS. Auto valmistui vuonna 1961, ja toimitettiin Kemijoki Oy:lle. Alunperin näitä piti rakentaa kaksi (toinen vetäisi ja toinen työntäisi lavettia), mutta vain yksi valmistettiin.
Moottori on tässä mallissa Rolls-Roycen teollisuusmoottori, teholtaan 325hv. Auton vetotapa on 6x6, leveys 310cm, korkeus 360cm ja pituus 10 metriä. Auton ns.työpaino 40 tonnia.Onko sinulla tietoa mistä tämä malli merkintä R142 BPT tulee ??
- soimi
Kiinnostunut kirjoitti:
Onko kellään mitään tietoa onko tämä K-50SS sisu enää olemassa?
isosisu seisoo ossauskoskella hallissa.moottori on 300hv rolls royce.
- kärppänä
Peki kirjoitti:
Moni Sisu oli nimensä väärtti.
Alusta jonka piti käydä mm,paloauto-,myymäläauto-,kirjastoauto,roskaauto,lentokenttäauto,linja-auto alustaksi jne.Moottori/vaihteistopaketti keskellä alustaa.
Alustan suunittelun lähtökohdat ovat ainakin olleet riittävän haasteelliset.
Ukko-Kontion moottorina oli V-8 Cummins.Paha sunnittelu virhe pilasi kuitenkin auton maineen.Valittu vaihdelaatikko ei käynyt ollenkaan tälläiseen kierroskoneeseen,vaihteiden välityssuhteet olivat aivan poskellaan.
Moottori leimautui turhan takia ongelmaksi vaikka pelottava ääninen se olikinNiin ja oli moni-sisuakin maitoautona MKT tehtaiden tekemänä.
- kalle
Heimo kirjoitti:
sisuissa oli Rollsroisen kone ja suora loota. Millä nimellä tälläistä kutsuttiin?
joku ferel tai semmonen ferel tais olla ta farel
- tässä vastaus
Heimo kirjoitti:
sisuissa oli Rollsroisen kone ja suora loota. Millä nimellä tälläistä kutsuttiin?
joo fullerin kone,mutta se on synkronoitu ei suora hampainen
- Anonyymi
Kiinnostunut kirjoitti:
Onko kellään mitään tietoa onko tämä K-50SS sisu enää olemassa?
tämä sisu on oulussa automuseossa
- Anonyymi
R-141BPT kirjoitti:
Tarkoittamasi auto on tyyppiä K-50SS. Auto valmistui vuonna 1961, ja toimitettiin Kemijoki Oy:lle. Alunperin näitä piti rakentaa kaksi (toinen vetäisi ja toinen työntäisi lavettia), mutta vain yksi valmistettiin.
Moottori on tässä mallissa Rolls-Roycen teollisuusmoottori, teholtaan 325hv. Auton vetotapa on 6x6, leveys 310cm, korkeus 360cm ja pituus 10 metriä. Auton ns.työpaino 40 tonnia.Tarkoitettu lähinnä muuntajien kuljetuksiin. Rakennettu junanvaunun,tai veturin rungolle.Onpa tullut oltua kyydissäkin,nopeus oli luokkaa 30 km,tunnissa.
Auto on nykyään Oulunsalossa museossa sen Kemijoki Oy,n vanhan paloautofoordin kanssa jota tuli joskus hälytyksiin jopa ajettua. - Anonyymi
Kiinnostunut kirjoitti:
Onko kellään mitään tietoa onko tämä K-50SS sisu enää olemassa?
Oulunsalossa museossa
- Customi
henkilökuljetuksen puolella Ilves-Sisukin!
- Jysky
Ahma-Sisu !
- nyt tuli
Jysky kirjoitti:
Ahma-Sisu !
Onkohan vetotapa 4x2, 4x4, tai peräti nelijalkaa?
- vetotapa vapaa
nyt tuli kirjoitti:
Onkohan vetotapa 4x2, 4x4, tai peräti nelijalkaa?
sisu joka on varustettu ahma akuilla :D
- merkkitsiikaaja
Onko jollain tietoa, miksi esim. kaikissa entisen TVH:n Jyry-Sisuissa ei ole uutena ollut lainkaan nokkamerkkiä? On olemassa valokuvia TVH:n autoista ilman nokkamerkkiä ja eräässä purkupaikassa oli vielä kymmenkunta tällaista konepeittoakin, joihin ei ollut patinoitunut nokkamerkin paikkaa, eikä ollut edes niitä kiinnitysruuvien reikiäkään.
- tma
Mikä on tuo ns. niittikoppi-sisu? Onko kysessä 70-luvun tylppänokka? Mikä okealta mallinimeltään, millä koneilla tehty?
- Mummo
Voisi olla mallimerkinnällä M162 oleva "mummo-Sisu" Koneena Rolssi.
- sisukas
Mummo kirjoitti:
Voisi olla mallimerkinnällä M162 oleva "mummo-Sisu" Koneena Rolssi.
80-luvun alussa niittikoppisisuihin ehti vielä cumminsin moottorikin
- Peki
Jyry Sisua M-sarjaa tehtiin
esim M-161 BPT 4x2 .BPT= leyland 0.690 (11L)moottori
M-161 CZT x 4x2. CZT = Rolls-Royce Eagle 320 (12L)moottori
Aivan 70-luvun lopulla /80-luvun vaihteessa tehtiin kyseistä niittikoppia myös Cumminsin 14 L moottorilla.Sisu linja-autoja tehtiin Cumminssin 12L koneilla joita käytettiin K-autoissa ns S-sarjalaisissa 80...90 luvulla - jussi52
Peki kirjoitti:
Jyry Sisua M-sarjaa tehtiin
esim M-161 BPT 4x2 .BPT= leyland 0.690 (11L)moottori
M-161 CZT x 4x2. CZT = Rolls-Royce Eagle 320 (12L)moottori
Aivan 70-luvun lopulla /80-luvun vaihteessa tehtiin kyseistä niittikoppia myös Cumminsin 14 L moottorilla.Sisu linja-autoja tehtiin Cumminssin 12L koneilla joita käytettiin K-autoissa ns S-sarjalaisissa 80...90 luvullaRymättylän linjalla oli linja-auto Sisu Cummingsin V8 ja automaatti laatikolla vm.n-67 rek ESG-80 muistaakseni,sai äänen perusteella lempinimen vinkuvaunu.
- kärppänä
Niin olihan noita karhu-sisuja palautonakin ties miten monta tehneetkään Valmetin lujalla koneella ja jako vaihteistolla H/L nakkikoppi sisu oli se yks malli tuosta.
- anm
Palstalla tuntuu olevan henkilöitä joilla on tietoa,ostin kontio sisun leulandin konella suora kutonen osaako kukaan sanoo paljonko siinä on hevosvoimia.
- ollu
jotai 170hv
- riippuu
Jo siittä että onko ahdetttu Leyland
vai ahtamaton.CV 401/701/A
Teho hv/rpm140/2600
Vääntömomentti Nm/r/s393/27
Vääntömomentti Kpm/rpm 40/1600
Cvt410/701/A
Teho kw/r/s 110/43
Teho hv/rpm150/2600
vääntömomentti Nm/r/s468/27
Vääntömomentti kpm/rpm48/1600 - anm
riippuu kirjoitti:
Jo siittä että onko ahdetttu Leyland
vai ahtamaton.CV 401/701/A
Teho hv/rpm140/2600
Vääntömomentti Nm/r/s393/27
Vääntömomentti Kpm/rpm 40/1600
Cvt410/701/A
Teho kw/r/s 110/43
Teho hv/rpm150/2600
vääntömomentti Nm/r/s468/27
Vääntömomentti kpm/rpm48/1600Kiitoksia oma koneeni on ahtamaton malli moottorin olen laittanut pyörittämään hakkuria tunne on että varmaankin se 140 hp on oikea tieto
- jj
Oli Pop-niitissä, eli M-sarjassa alkuun tai tilatessa myös leylandin O.680 konetta.
Moni-Sisussa Valmetin 611 kone aiheutti hiusten lähtöä, vedet ja öljyt sekaisin 30tkm välein, pystykoneisessa Karhussa sama mylly suoriutui jopa 60tkm ilman tilkkeiden vaihtoa:)
Palo-autona Moni-SISUa yleensä kutsuttiin sippi-sisuksi, ääliömäinen jäähdytinsijoitus keitti koneita ja jäipä monet palot sammuttamatta, kun palopaikalle päästessä todettiin vesipumpun olevan "palanut" maantienopeuksissa, osassa autoja oli säästetty, pumppu pyöri aina moottorin nopudella ja sama vesi kiehui siellä hetken päästä.
Oli pitkiä aikoja, kun toivottiin, että SISUn saisi ostaa ilman moottoria! Karhuihin eksyi M.A.N 6,9 L koneita, kun tiivisteongelmien ratkonta kesti vuosia!
Sisun linjureita parjattiin syystäkin, tosin kestävää BT-69CR mallia vietiin Sveitsiin, koska oli maailman parhailla jarruilla varustettu linjuri! Sekä AEC:n onnistunut AH-760 kone oli mäkimaastossa vääntävä, Volvon koneilla ei alpeilla tehnyt mitään.
Beeteessä oli aika usein SCG:n puoliautomaatit, joita suomalaiset idiootit osanneet käyttää.
Linjuriin tuli valitettavasti Leylandin "päätön ihme"-headless wonder, 8,2L, kiinteäkansi, ei käyttöhihnoja, jopa laturi ja vesipumppu pyörivät rattailla jakopäästä!
Leylandin O.400 moottoreista tuli musta rauta kyljestä läpi, sylinterit vetivät soikeiksi ym. - Sisu on pop
http://www.kuukuna.net Sieltä kun etsii Sisun sivut. On valtavasti kuvia ja vakiojäsenet tuntevat lähes jokaisen auton. Ilta vierähtää äkkiä, kun hienoja Sisuja katselee..
- Anonyymi
jj kirjoitti:
Oli Pop-niitissä, eli M-sarjassa alkuun tai tilatessa myös leylandin O.680 konetta.
Moni-Sisussa Valmetin 611 kone aiheutti hiusten lähtöä, vedet ja öljyt sekaisin 30tkm välein, pystykoneisessa Karhussa sama mylly suoriutui jopa 60tkm ilman tilkkeiden vaihtoa:)
Palo-autona Moni-SISUa yleensä kutsuttiin sippi-sisuksi, ääliömäinen jäähdytinsijoitus keitti koneita ja jäipä monet palot sammuttamatta, kun palopaikalle päästessä todettiin vesipumpun olevan "palanut" maantienopeuksissa, osassa autoja oli säästetty, pumppu pyöri aina moottorin nopudella ja sama vesi kiehui siellä hetken päästä.
Oli pitkiä aikoja, kun toivottiin, että SISUn saisi ostaa ilman moottoria! Karhuihin eksyi M.A.N 6,9 L koneita, kun tiivisteongelmien ratkonta kesti vuosia!
Sisun linjureita parjattiin syystäkin, tosin kestävää BT-69CR mallia vietiin Sveitsiin, koska oli maailman parhailla jarruilla varustettu linjuri! Sekä AEC:n onnistunut AH-760 kone oli mäkimaastossa vääntävä, Volvon koneilla ei alpeilla tehnyt mitään.
Beeteessä oli aika usein SCG:n puoliautomaatit, joita suomalaiset idiootit osanneet käyttää.
Linjuriin tuli valitettavasti Leylandin "päätön ihme"-headless wonder, 8,2L, kiinteäkansi, ei käyttöhihnoja, jopa laturi ja vesipumppu pyörivät rattailla jakopäästä!
Leylandin O.400 moottoreista tuli musta rauta kyljestä läpi, sylinterit vetivät soikeiksi ym.Miten "päätö ihme
" oli valitettava? Luja moottori HKL:n käytössä, korjaaminen oma lukunsa.
AEC AH760 oli herkkä vauriolle,katkoi kampiakseleitaan.
- hölmö
kun sisulla ajaa niin ei huolen häivää. olispa mullaki sisu.
- hölmö
kun autotta elää niin ihmisyyttä kuolee.
- Anonyymi
Kontio Sisu oli vanhempi malli, Karhu Sisu korvasi kontion sama auto mutta uudempi malli oli Karhu Sisu, Karhua ei valmistettu kuin pari vuotta muistelen sitten tuli jo buldog mallit, Jyry sisu oli isoin malli nokallisena.
Ajoin armeijassa vuonna 76 Kontiolla, oli hyvä auto ajaa, kaupungin ajossa noita oli paljon.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1105875Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631453833Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503285Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4652691Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2681720- 871396
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde321383Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito151346- 771268
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1541255