allergiasta huolimatta jyrsijä?

muffe

onko kellään allergiasta huolimatta jyrsijä? mikä? miten olette elänneet sen kanssa? erikois järjestelyjä?

olen itse allerginen mutta tahtoisin jonkun jyrsijän, mieluiten kanin tai chinchillan, mutta saa nyt nähdä. lisäksi olen allerginen heinälle...

20

6221

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Cerise

      Itsekin olen allerginen heinille,mutta koska hamsterit eivät välttämättä tarvitse heinää,niin ostan piakkoin hamsterin.
      Suosittelen sinua jättämään hankinnan väliin,jos olet allerginen eläimille.Riippuu tietenkin siitä,mille eläimille tarkennettuna olet allerginen?
      Jos olisit vain heinille allerginen,suosittelisin hamsteria..

      • muffe

        ...mille jyrsijöille olen allerginen tarkalleen. ainakin koirille, kissoille, hevosille ja jyrsijöistä ainakin marsuille, mutta se on todettu vaan testeissä, en tiedä kuinka allerginen olen sille "oikeasti".


    • gerbiili

      Meidän tyttö on TOSI allerginen kissoille, kaneille ja lisäksi koirille, hevosille... Hän halusi gerbiilin ja kun serkkujen omista ei tullut oireita, meillekin haettiin kaksi gerbiiliä. Eikä tietenkään heiniä pohjalle, vaan eläinkaupasta suosittelivat pellettejä. Homma on toiminut, ei mitään oireita :)

    • Ronja

      Minulla on astma ja kaikki mahdolliset eläinallergiat.

      Meillä on hamsteri ja siitä ei ole ikinä tullut mitään oireita. Vanhemmillani on marsu ja sen lähellä en pysty olemaan kauaa. Myöskään kanien tai rottien kanssa en voisi elää.

      Luulen, että pahinta on se heinä. Eli sen takia marsut tai kanit on pahoja allergikoille.

      Mutta tosiaan, hamsteri sopii ainakin minulle, kunhan vaan ei laita heinää häkkiin.

    • kaninen

      KANI EI OLE JYRSIJÄ..!!KOITTAKAA IHMISET JO YMMÄRTÄÄ!!!!

      • Anonyymi

        Joo joo mut mitä välii et ne sanoo sillee vedätkö tunteisii noi vitu helpol


    • allerginen...

      Olen itse allerginen kaikille muille eläimille (karvaisille) paitsi chinchillalle. Minulla on itselläni yhteensä 8 chinchillaa ja myyn niitä poiskin. eli jos haluat silti otta jonkin eläimen niin kannattaa ottaa chichilla ja milellään minulta.

      • Cicyrus

        Olen ehkä allerginen gerbiileilleni. Käytän mörtti röpöä, joka ei pölise niin paljon kuin tavallinen kuivike.. :)
        Ihan hyvin on tähän asti mennyt, mutta en ole varma, olenko pienjyrsijöille allerginen, mutta kissoille ja koirille olen.. Chinchilla en ota sen takia, sillä en ole varma, voinko hoitaa sitä ne 20-vuotta, jotka ne saattavat elää.


      • *Ninna*

        Jollekin muulle chinchilla taas voi olla se kaikkein allergisoivin. Itse en ainakaan möisi chinchillan pentua ihmiselle, jonka tiedän olevan allerginen muille jyrsijöille. On mahdollista, että hän rupeaisi oireilemaan myös chinchillasta sen pitkän eliniän aikana. Ja chinchillalla on pakko olla heinää, joka myös aiheuttaa allergiaa.


      • chillan omistaja
        *Ninna* kirjoitti:

        Jollekin muulle chinchilla taas voi olla se kaikkein allergisoivin. Itse en ainakaan möisi chinchillan pentua ihmiselle, jonka tiedän olevan allerginen muille jyrsijöille. On mahdollista, että hän rupeaisi oireilemaan myös chinchillasta sen pitkän eliniän aikana. Ja chinchillalla on pakko olla heinää, joka myös aiheuttaa allergiaa.

        Chinchilla ei tarvitse välttämättä heinää, itse omistan 8 eikä kukaan niistä käytä heinää ja hyvin ovat hengissä pysyneet ilman sitäkin.


      • Karvapallojen ystävä
        chillan omistaja kirjoitti:

        Chinchilla ei tarvitse välttämättä heinää, itse omistan 8 eikä kukaan niistä käytä heinää ja hyvin ovat hengissä pysyneet ilman sitäkin.

        Heinä on chinchillan ravinnon tärkein osa. Se pitää vatsan hyvässä toiminta kunnossa. Se, että chinchilla voi hyvin, on ihan eri asia kuin se, mitä chillan omistaja tuossa edellisessä viestissä sanoi: "Hyvin ovat hengissä pysyneet ilman sitäkin." Hengissä pysyminen ja hyvin voiminen ovat kaksi eri asiaa.


      • chillan omistaja
        Karvapallojen ystävä kirjoitti:

        Heinä on chinchillan ravinnon tärkein osa. Se pitää vatsan hyvässä toiminta kunnossa. Se, että chinchilla voi hyvin, on ihan eri asia kuin se, mitä chillan omistaja tuossa edellisessä viestissä sanoi: "Hyvin ovat hengissä pysyneet ilman sitäkin." Hengissä pysyminen ja hyvin voiminen ovat kaksi eri asiaa.

        Chichilla ei tarvitse heinää jos sille antaa tuotteita jotka antavat tarvittavan korvaavan energian ja vitamiinit. Eläin kaupasta saa ostaa kapseleita joka sisältää nämä tärkeäy vitamiinit purkin hinta on n.5 euroa ja se kestää noin 2-3kk. Joten minun mielestäni se ei tule paljoa kalliimaksi kuin heinä. Joten kaikki heinä allergiset niitä ostamaan.


      • Karvapallojen ystävä
        chillan omistaja kirjoitti:

        Chichilla ei tarvitse heinää jos sille antaa tuotteita jotka antavat tarvittavan korvaavan energian ja vitamiinit. Eläin kaupasta saa ostaa kapseleita joka sisältää nämä tärkeäy vitamiinit purkin hinta on n.5 euroa ja se kestää noin 2-3kk. Joten minun mielestäni se ei tule paljoa kalliimaksi kuin heinä. Joten kaikki heinä allergiset niitä ostamaan.

        No, mä en kyllä hintaa katso, silloin kun ostan chinchilloilleni ruokaa. Vitaamiinit ym. chinchilla saa pelletistä. Mutta kuitua, joka pitää vatsan hyvässä toiminta kunnossa, taas ei ole kovinkaan paljoa pelletissä. Jonkin verran kyllä, mutta ei kyllä tarpeeksi.


    • ¤eläinrakas¤

      Itselläni on todettu allergia eläimiä kohtaa (kaikkia). Pari vuotta sitten meille otettiin hamsteri, eikä siitä ole tullut mitään oireita. Olen käyttänyt mörtti röpöä, koska se ei pölise. Emme käyneet silloin allergiatesteissä, koska en uskaltanut. Tiedän, että se oli tyhmää, mutta eipä minulle ole mitään tullutkaan. Nyt allergiani on vähentynyt niin, että olen allerginen enää kissoille ja hevosille.
      Jos jollain kaverillasi on hamsteri, kokeile silitellä ja olla sen kanssa jonkin aikaa ja katso, tuleeko oireita (hamsterit eivät välttämättä tarvitse heinää).

      • Huta

        Pojallani on paha astma, mutta testit (tehty 4 kertaa) eivät näytä mitään allergianaiheuttajaa. Silti hän saa oireita monista eläimistä. Puoli vuotta sitten hankimme hamsterin, mutta hänelle siitä ei ole tullut mitään. Ehkä hän sietää juuri tätä yksilöä, mutta voisi olla, että jo toinen eläin aiheuttaisi oireita. Jos on astma tai allergia miettikää tarkkaan että hankitteko karvaista eläintä. Eäimestä luopuminen on aika kamalaa sekä itselle että eläimelle.


    • on...!

      juu meillä on kans allergiaa...
      mun äidillä ja pikkuveljellä on kauhee astma...
      mut silti meillä on ollu kohta kax vuotta kax hiirtä eikä oo ollu mitään oireita...:)

    • Kaisa

      Mulla on hiiri ja olen ostamassa useampiakin vaikka minulla on astma. Häkkiä puhdistaessa mulla on hengityssuojain ja se on auttanut ettei ole tullut oireita vaikka purut pölisee aika paljon. Käytän myös mörtti-röpö haapahaketta ja se ei pölise ollenkaan. Hiireni on minihiiri ja se ei ole allergisoinut minua ollenkaan. Jokainen ihminen on kuitenkin omalaatuinen yksilö joten kannattaa miettiä tarkaan ennekuin ottaa lemmikkiä varsinkin jos on allerginen.

      • BalleriinaGerbiili

        Meidän perhe on allerginen kaikennäköselle: Isä on allerginen erittäin lievästi koivulle ja lepälle,
        äiti on allerginen kissalle,koiralle,hevoselle,heinälle,koivulle ja lepälle (kaikille lievästi tai keskiverrosti),
        sisko on allerginen koivulle,lepälle ja kissalle (lievästi),
        veli on allerginen koivulle,lepälle,kissalle ja koiralle (puille keskiverrosti, eläimille lievästi)
        Minä olen allerginen koivulle,lepälle ja kissalle (koivulle keskiverrosti, muille lievästi)

        Niin ja tässä mietin että olisiko mahdollista jos ottaisimme pari gerbiiliä jos minimoisimme allergian riskin? Käyttäisimme puruina mörttiröpöä joka eipölise
        Siivoaisimme dunan usein yms.

        Äiti ja isä eivät todennäköisesti hirveästi gerbujen hoitoon osallistuisi. Kukaan ei meistä ole saanut oireita jyrsijöistä. Lisäksi äidillä on lapsuudessa ollut jyrsijöitä esim. hamsuja lemmikkeinä.


    • misery.

      Periaatteessa ei kannata ottaa eläintä, sillä allergia saattaa pahentua ja silloin voi olla lemmikistä luopuminen edessä. Ikävää, mutta totta. Paitsi jos syöt kunnon allergialääkkeitä niin ehkä sitten voi harkita. Varaudu siihen, että joudut kohta syömään vahvempia lääkkeitä..

      Itse olen hyvin allerginen ja käyn kuitenkin hevostalleilla, omistan kolme koiraa ja kaksi marsua. Marsulaa en pysty siivoamaan ilman hengityssuojaimia, mutta itse marsuja pystyn käsittelemään. Eli pahinta on se puru ja heinä. Itse tosin syön vahvoja allergialääkkeitä ja olen tehnyt tietoisen valinnan, että allergiani luultavasti pahenee eläinten myötä. En kuitenkaan suosittele sitä välttämättä muille..

    • Allergikko

      Mulla on allergioita ihan laidasta laitaan. Heiniä, puita, melkein kaikki mausteet, sitrushedelmät, melkein kaikki kalat paitsi 2, siiteppöly ja kaikki karvaset eläimet.. Rotan kävin testauttamassa ja pienenä äitini kanssa ja se oli 0 ja muut eläimet olivat 6-8 hevonen jopa 12 :0.. Eli aika voimakaslaatuinen allergia..
      Nyt on mennyt vuosia eteenpäin ja kävin uudestaan allergiatesteissä ja kaikki eläimet olivat allergia- arvoissaan laskenet kahdella. Saan viikon päästä syyrialaisen hamsterin ja olen varma, ettei mulle tuu siitä mitään, koska tosiaan toi allergiatestit näytti rotasta nolla ja nehän ovat sukulaisia.. Myös mun isällä oli mun ikäisenä mua ehkä pahemmat allergiat ja sille ei hamsuista tullu mitään.. Mun äidillä taas ei ole mitään allergioita paitsi kissa. Sekin testeissä näkyy nollana, mutta todellisuudessä kun on kissan kanssa samassa huoneessa,niin nenä vuotaa ja kutittaa.. Mulle on siis syrkki tulossa viikonpäästä ihanaa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      37
      1555
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1331
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      8
      1267
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1265
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      4
      1243
    6. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1238
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1224
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1200
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1160
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1146
    Aihe