Nämä kaksi auttoivat!

Milla1963

Olen nukkunut vuosien ongelmien jälkeen nyt kaksi kuukautta hyvää syvää unta tarpeeksi. Kaksi keinoa auttaneet ratkaisevasti: lääkärini määräsi iholle siveltävää magnesiumvoidetta. Magnesium rauhoittaa hermostoa ja lihaksia, pillereista se ei juuri imeydy, toisin kuin voiteena. Suomesta sitä saa Optimal Performance -firmasta, Topical Mag -nimistä. Laitan kaksi pumppausta yötä vasten tuntia ennen. Toinen mikä auttoi, kävin hypnoosissa ja syvärentoutuksessa luotiin terapeutin kanssa yhdessä sininen unensäätelyhuone, johon käyn ennen nukkumaanmenoa, säädän kahvoja ensin mitkä asiat säädän alas (levottomuus, itsensä tarkkailu, pelkääminen, nukahtamisesta välittäminen) ja sitten mitkä asiat säädän kahvasta ylös (rentous, luottamus, hällä väliä -asenne, välinpitämättömyys....) mikä nyt kellekin on niitä asioita jotka vaikuttaa nukahtamiseen. Hypnoosin lisäksi kehitin itse ihan sama -asenteen, ihan sama vaikka kuolisin unettomuuteen, so what. Ja se tepsi, kun sain itseni uskomaan siihen aivan täysillä.

21

12585

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Onnittelen !

      Toinen yhtä hyvä unilääke, on kunnon lempi.

    • kr

      Mihin kohti kehoa tarkkaan ottaen sivelet magnesium-voidetta ja vielä tärkeämpi kysymys: jos asut pääkaupunkiseudulla, mistä löysit hyvän hypnoterapeutin?! Lähetin tästä asiasta oman kysymyksenkin tänään, mutta ei vielä vastauksia.

      • ap

        Laitan magnesium-voiteen jalkoihin, taipeisiin mutta myös reisien takasivuille. On todella ollut tehokas apu, mutta nimenomaan voiteena. Siitä löytyy myös tieteellisiä tutkimuksia, miten auttaa. Valitettavasti en asu pk-seudulla vaan Kaakkois-Suomessa. Netistä löysin googlettamalla hypnoterapeutin, tieteellinen hypnoosi -sivustoilla heitä ainakin on listattu. Ovat opiskelleet esim. Tampereen yliopistossa kaksi vuotta.


    • kr

      En tiedä liikuskeletko Milla1963 enää palstalla, mutta minä ostin nyt myös magnesium-suihkeen, en sitä topical magia, kun en malttanut odottaa nettilähetyksen saapumista (toive saada unen päästä kiinni ennen sitä :), vaan sellaisen Better you -merkkisen magnesium öljyn /suihkeen luontaistuotekaupasta. Siinä on 180mg magnesiumia 10 pumppauksessa.

      Miten nopeasti unesi alkoi parantua magnesiumin käytön aloittamisen jälkeen? Ja osaatko sanoa, minkälainen määrä magnesiumia levittämässäsi määrässä voidetta suunnilleen on? Onkohan jotain haittaa, jos saa yli päivän tarpeen?

      Mua kiinnostaa nyt erityisesti kaikki unen parantamisen mahdollisimman luonnolliset keinot, koska olen raskaana, enkä voi käyttää mitään troppeja enkä yrttejä. Melatoniin on aiemmin ollut tehokas apu, mutta nyt siis kielletty. Unettomuus ei kyllä missää nimessä johdu raskaudesta, joka on vasta alussa, vaan sillä on jo useamman vuoden historia, valitettavasti.

      • Milla1963

        Hei! Kyllä minä liikuskelen vielä täällä! Eli, Topical Mag -voiteessa yksi pumppaus on 77 mg magnesiumia. Lääkäri määräsi 3 pumppausta eli n. 230 mg. Tietääkseni magnesiumia voi ottaa 400 mg:aakin päivässä, mutta silloin tarkistaisin myös, mitä ravinnosta tulee. Kaksikin pumppausta on auttanut ihan ok, mutta tuolla kolmella teho on vielä parempi.Mistä oikein sait ostettua tuota öljyä, en netistä löytänyt kotimaista kauppaa. Öljy saattaa olla vähän sotkuisempi, sen imeytymistä pitää odottaa kauemmin, mutta ajaa kyllä saman asian. Yötä vasten kannattaa ottaa myös kalsiumia tabletteina, sekin auttaa nukkumaan. Minun lääkärini on erikoistunut myös funktionaaliseen lääketieteeseen, hypnoterapiaan ja akupunktioon, joten oli oikea lottovoitto löytää sellainen täältä "susirajalta"!!


    • kr

      Hei

      Kiva, että satuit palstalle ja vastaamaan. Minä ostin Better you -magnesiumsuihkeen Ruohonjuurikaupasta, mutta suomalaisista nettikaupoista sitä saa tilattua esim Hyvinvoinnin tavaratalosta: https://www.hyvinvoinnin.fi/better-you

      Better you -merkillä on useampi magnesium öljy, vaikka öljy on kyllä harhaanjohtava nimi, koska suihkeessa on magnesiumia ja käsittääkseni vettä (ainakaan liuos ei ole mitenkään tahraava ja imeytyy hyvin nopeasti). Better you -merkin alta löytyy original, sleep ja sport merkit, itse otin tuon originalin, vaikka sitä unettomuuten käytänkin, koska sleep-putilossa on lisäksi eteerisiä öljyjä, jotka eivät välttämättä ole hyviä raskaana olevalle, original purkissa sen sijaan ihan lukee, että sopii myös odottaville.

      Laitan illalla 10 pumppausta, jossa on 180 mg magnesiumia, eli aika paljon vähemmän kuin Topical magissa. Kainalot ja taipeet ovat kuulemma hyviä paikkoja, koska imeytyy tehokkaasti. Paljonko tuo topical mag muuten maksaa? BEtter you on n 25 euroa netistä tilattuna, kaupasta ostettuna 29 euroa.

      Olen nyt käyttänyt kahten iltana peräkkäin ja viime yön nukuin todella paljon paremmin kuin aikoihin! Heräsin vasta klo 5.30, kun normaalisti herään viimeistään klo 3 ja alan valvoa, usein monta kertaa yössäkin.

      Että kiitos ihan valtavasti vinkistä, siitä on ollut todella suuri apu!

      Yhdelle hypnoterapeutillekin ehdin jo kysellä aikaa, mutta ei voi ottaa uusia potilaita. Katsotaan nyt, ehkä uniongelma helpottuu tarpeeksi tämän magnesiumin myötä.

      Kalsiumista muuten: jostain olen lukenut, että kalsium saattaa ainakin suurina määrinä häiritä magnesiumin imeytymistä. En kyllä muista lähdettä. Itse olen ajatellut siirtyä ottamaan kalsiumin aamulla ja magnesiumsuihkeen illalla.

      Mulle on muuten tullut magnesiumsuihkeesta jonkinasteista ihon 'kuumotusta' suihkutuskohtiin, mutta purkissa lukee, että tämä on yleistä käytön alussa, ennen kuin mineraalittaso nousee riittäväksi.

    • kr
      • Milla1963

        Hei taas!
        Topical Mag maksaa postikuluineen vähän yli 30 e, ja pullosta riittää 70 pumppauskertaan, eli jos käyttää 2 illassa niin kuukaudeksi. Katsoin tuota sinun öljyä, 10 pumppausta ilta riittäisi 80 päiväksi, joten on kyllä edullisempaa. Pitää tilata ja testata tuo valmiste. Tai jos käymme Hesassa, piipahdan Ruohonjuurikaupassa. Itse aloin käyttää tuota voidetta marraskuun puolivälissä enkä ajatellut asiaa, miten vaikuttaa, kunnes yhtäkkiä vain huomasin että olen alkanut nukkua syvää, riittävän pitkää unta vuosikausien heräilyjen ja unettomuusjaksojen jälkeen. Alkoi auttaa siis aika pian. Muistan joskus 90-luvulla, että otin yöksi 800 mg kalkkia ja se auttoi myös hyvin.
        Tuo hypnoosi on myös hyvä apu, samoin kehomeditaatio (ohjeet löytyy netistä ja Jon Kabat-Zinnin kirjasta, hän kehittänyt mindfullness-menetelmän) ja progressiivinen lihasrentoutus. Niitä kun tekee joka ilta, keho oppii rauhoittumaan, hermosto myös tyyntyy.


    • kr

      Hei vain

      Unet maistuvat edelelleen todella hyvin, olen niin iloinen tästä. Olen myös huomannut, että kirvely/poltelu, jonka magnesiumsuihke aiheutti ekoina iltoina, alkaa laantua. Purkissahan sanottiinkin, että polttelu on tyypillinen oire alussa, mutta kun magnesiumtaso paranee, se helpottaa.

      Mun uniongelmat on myös olleet tosi pahoja ajoittain ja kestäneet n. 3 vuotta, joten olen ihan hirveän hyvilläni, että niihin on nyt löytynyt apua näin luonnollisella tavalla. Voin lämpimästi suositella ketä tahansa unettomuudesta kärsivää kokeilemaan. Itse olen kokeilut niin monta rohtoa näinä vuosina, etten edes muista kaikkia, mutta ne perinteiset (valeriaana, tryptofaani jne) eivät auttaneet. Melatoniini auttoi, mutta sitä ei tosiaan aina voi ottaa.

      Multa löytyy myös Kabat-Zinnin CD, jolta kuuntelen juurikin tuon kehorentoutuksen, nykyään pari kertaa viikossa ennen nukkumaanmenoa. Myös meditoin välillä, tosin viime aikoina vähemmän. Omalla kohdallani tiedän unettomuuden johtuvat juuri mielen kiihtyneisyydestä (tosin tämän magnesiumavun myötä voi epäillä puutostilaakin), ennen kaikkea yöllä valvoessa mieli on tyypillisesti ravannut tuhatta ja sataa ajatuksesta toiseen. Nyt tuntuu sekin rauhoittuneen, herään, käyn vessassa ja nukahdan uudestaan.

      Hypnoosia en taida tähän vaiheesseen tarvita, mutta pidän sen kyllä korvan takana, jos tulevaisuudessa unet jostain syystä taas häiriintyvät. Unettomuustapimus on käsittääkseni myös perinnöllistä, omassa perheessäni sekä äiti, isä, että sisko valvovat, jos jokin painaa mieltä ja isoäiti ei nukkunut kunnolla juuri koskaan. Eli meidän perheessä valvominen on selvästi tapa reagoida stressiin, jota pidempään jatkunut unettomuus luonnolisesti lisää.

      Hyviä unia toivotellen!

      • Bipo

        Voi olla myös kaksisuuntainen mielialahäiriö, jos ajatukset laukkaa yms. Magnesium toimii litiumin tavoin 😉 monet bipot syö vuosia mg jos lääkevastainen tai luomutyyppiä..


    • 'äå¨ä'å

      Itellä paras unilääke on pullo votkaa ja uni tulee niin nätisti ja nukun sen 7-8h muuten se on 2h ja se oli siinä...

      Vuorotöissä vielä kaiken lisäksi tosin vapailla saan nukuttuu välillä ihan hyviäkin yöunia 8-9h kun vetäsee joku yö .Jaksaa taas monta yötä pyörii ..

      • MyösTosiHyväLääke;

        on kunnon lempiminen. Eikä siitä tule krapulaa. Suosittelen.


      • Mitä mieltä?
        MyösTosiHyväLääke; kirjoitti:

        on kunnon lempiminen. Eikä siitä tule krapulaa. Suosittelen.

        Minä tilasin iherbistä tuota life flo mangnesium öljyä, kun huomattavasti halvempaa kuin suomessa. Kun suihkautan 10 suihketta aamuin/illoin niin tarvitseeko käyttää mangnesiumtabletteja -jauhetta erikseen?


      • polle89

        Mitä jos kokeilisit kahta votkapulloa?
        Nukkuisitko tuplasti paremmin vai enemmän va molempia? Mene hyvä ihminen lääkäriin jos et ilman viinaa pysty nukkumaan. Jos et saa lääkäriltä apua, mene toiselle lääkärille.


      • Kaikki tuon tietää.
        polle89 kirjoitti:

        Mitä jos kokeilisit kahta votkapulloa?
        Nukkuisitko tuplasti paremmin vai enemmän va molempia? Mene hyvä ihminen lääkäriin jos et ilman viinaa pysty nukkumaan. Jos et saa lääkäriltä apua, mene toiselle lääkärille.

        Tiraus konjakkia on ollut iän kaiken hyvä unilääke. ei siinä turhaa lääkäriä tarvita...


    • kiitos vinkistä...

      tarttee kokeilla ensi yönä...

    • Nukkumarja

      Farmaseutin mukaan magnesium on tehokkaampaa suun kautta otettuna kuin voiteena tai suihkeena. Sitraattia pitää olla, oksidi ei imeydy. Itsellä ainakin tabletti auttanut levottomiin jalkoihin ja nukkumiseen, voiteesta ei ole kokemusta.

      • Vwhdu

        Yksittäisen ihmisen (tässä tapauksessa farmaseutin) mielipiteellä ei ole mitään merkitystä. Magnesiumin imeytymisestä on kuitenkin lukuisia tutkimuksia, joiden mukaan iholta magnesiumin saa imeytymään paremmin kuin ruuansulatuksen kautta.


    • nukkujaaa11

      halcion ja melatoniini siinä apu. :)

    • Kokemusta tuosta
    • Jjkl

      Käykää koittaa neurosonic hoitoa.. auttaa rentoutumaan

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 155
      4557
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      117
      4165
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      25
      2750
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1901
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1764
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1669
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1660
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      93
      1596
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1573
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1521
    Aihe