Bernina saumuri ja Pfaff ompelukone paras ostos

Millenotti

Nyt on pakko kirjoittaa! Olen ommellut vuosikymmeniä ja vaihtanut koneita
moneen kertaan.Sukulaisten ja ystävien, käsityökerhojen ja vaikka millä tavalla olen päässyt kokeilemaan eri koneita.
Kaikkein paras saumuri on ehdottomasti Bernina 800 DL, kotisaumureista kun puhutaan.
Olen ollut aina Bernina fani, mutta kyllä täytyy sanoa, että Pfaff on parempi ompelukoneena.
Minulla Pfaff selection 3 malli ja on kuin unelma.Paksuja kankaita voi ommella tuosta vain eikä mitään ongelmaa.Pfaff on myös siitä parempi että sillä saa ihanan pitkiä tikkejä.

Suosittelen lämpimästi kaikille uuden koneen ostajille!

13

12198

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KaarinaMm

Ostin Berninan saumurin 800 DL mallin 430 eurolla Karnaluksista netin kautta.
      Postitus maksoi 10 euroa ja kesti n 10 vrk.
      Sain suomenkielisen ohjekirjan ja takuutodistuksen.Kone on ollut kovassa käytössä
      ja on tosi kiva ommella, paras koneostoni on mullekin tuo Berninan saumuri!!!

• Anonyymi

Mikä on karnalux. Kone on hakusessa

• kaasua

Bernina saumuri on hyvä hankinta, kun muita ei ole lähelläkään samalla viivalla. Mutta tuo PFAFF. Koneen sukkulan kesiö on hiilikuitua. Eipä kestä lähellekään Saksassa aikoinaan 2000 vuoteen saakka valmistetut koneet. Kiinalainen äijä omistaa tuotemerkin ja käyttää erehdyttävästi Germany Engineer koneen etupaneelissa. Koneen valmistus Kiinassa maksaa noin 50-60e ja täällä kerroin tuolle hinnalle 12-15 kertainen. Ennemmin suosittelen aitoa Bernina ompelukonetta.

• Tuije

Minua kiinnostaisikin, missä maassa ompelukoneita oikeasti valmistetaan. Olen etsimässä hyvää ompelukonetta, jolla voisi ommella myös tilkkutöitä. Tarve olisi voida ommella vapaalla painijalalla tikkausta (mikä se oikea termi olikaan!). Uskaltaako Pfaffia enää ajatellakaan? Olen ollut Pfaff-uskollinen vuosikymmeniä.

• kokemuksella

No kyllä saumureista Juki on vielä paljon parempi kuin Bernina.

• Omepluintoi

Kyllä Pfaff kannattaa ostaa.Ja tottahan Juki on parempi saumuri
      mutta kyllä Berninalla pärjää jollei ole ammattiompelija.

• vahingos isol

jUKIA OLEN KATSELLUT, SAISKOHAN JOSTAIN ULKOMAILTA HALVEMMALLA?ss

• bernina ompelija

Juki ja Bernina saumurit ovat samoja koneita. Ulkokuorret erilaiset, Bernina saumurit tehdään jukin tehtailla japanissa ja kiinassa.
      700d ja 800dl tehdään kiinassa 1150mda ja 1300mdc japanissa.
      Kyllhän paras saumuri on ominnaisuuksiltaan 1150mda

• kikkara655

Meillä oli työväenopiston kurssilla kaikki koneet, saumurit siis, Bernina 1150mda.
        ihanan pehmeitä ajaa, hinta messuilla viime vuonna 800,-e (norm 1050), netissä 950-980,-

• aijamaija

Hmm. ostin Berninan saumurin Karnaluksista ja koneen alla lukee:
      tehty Sveitsissä.........

• PerusÄijä

Olen ostamassa hyvää ompelukonetta. Voi juki kun meni päätöksenteko vaikeaksi, kun on niin erilaisia mielipiteitä koneiden paremmuudesta.
      No, jos pitäisi luottaa vain intuitioon...silloin valinta on metallirunkoinen perus -Pfaff.
      Järki kyllä sanoo, että Bernina on yhtä hyvä.

• Anonyymi

Minulla on 30 v vanha Huskylock saumuri ja nyt kun olen työväenopistolla, siellä on Berbina 1150 mda koneet.
      Uutta alkoi tekemään milei koska ompelen saumurilla todella paljon.
      Itse olen ajatellut joko Berninaa tai Jukia, konehuoltajani suositteli Jukia..
      Onko kenelläkään kokemusta Berninan uudesta 46D mallin saumurista, minkälainen se on?
      Hinta Suomessa yli 1000e, Karnaluksilla satasen halvempi ja Saksasta saa noin 450 mallia 750e... amazonilla ei löytynyt mallia 460 vielä, kyselin kyllä.
      Ompelukoneeni on myös vanha Husqvarna 230, se kelvatkoon kylläkin.
      Onhan uudet koneet hiljaisia ja ihana ajaa...

• Anonyymi

Moi ompelukone hakusessa. Ja sellainen jolla voi ommella paksumpkin kangasta tms. Olisko vinkkiä ompelukone ja saumurista hyvä merkkiä

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!

Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.
      Tunteet
      86
      5327
    2. Kivoimmat asiat elämässäsi?

Ihastuminen? Rakastuminen? Voittaminen? Joku muu?
      Sinkut
      164
      3612
    3. Miksi sinua kiinnostaa mitä täällä lukee?

Käyt täällä ja tiedän sen.
      Ikävä
      53
      3189
    4. Missä Sanna nyt suvaitsevaisuus?

Tekijä on nyt kuitenkin jotain muuta kuin suomalainen niin eikös nyt pitäisi suvaita kulttuuri eroja ja rakastaa tekijä
      Maailman menoa
      203
      2106
    5. Mistä tiedät, että hän on kiinnostunut?

Kiinnostunut sinusta.
      Ikävä
      35
      1921
    6. Et edes ole vanha ja läski

Kunhan halusin loukata.
      Ikävä
      33
      1854
    7. Etkö usko teidän

Koskaan päätyvän yhteen?
      Ikävä
      46
      1813
    8. Voisiko näistä

Painaa kirjan. Montakohan sataa sivua tulisi 🤭 ja mikä sen nimi olisi?
      Ikävä
      57
      1714
    9. Tykkään niin paljon

Ja olen tosi surkeana kun mokasin kerta toisensa jälkeen. 😢
      Ikävä
      19
      1663
    10. Mukavaa perjantaita

Rakkaalle H naiselle...❤️
      Ikävä
      19