Kynsisieni ja hiivasienet käy kimppuun - mistä apua?

Mare

Kynsisieni useissa varpaissa ja hiivasieni pyrkii pesimään suolistoon, jos sinne tulee vähänkin ihovaurioita. Toivoisin neuvoja siitä, miten em. vaivoista pääsee eroon.

7

2490

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hth**

      Kynsisieni ja hiivasieni ovat lajeina hyvin, hyvin kaukana toisistaan, eikä niiden esintyminen yhdessä luultavasti johdu samasta asiasta. Heikentynyt immuunivaste voi toki altistaa kaikenlaisille tulehduksille. Silloin tosin sinulla olisi muutenkin paljon tulehduksia.

      Kynsisienestä pääsee eroon vain hyvin huolellisella ja uutteralla hoidolla - se on tarttuvaa ja jos sitä jää pesimään jonnekin, se helposti palaa takaisin. Siis hanki kunnon lääkkeet lääkäriltä, huolehdi säännöllisestä lääkkeiden annostelusta , vaihda tai desinfioi sukat, kengät ja vuodevaatteetkin, pese kylpyhuone ja suihkutilat - kannattaa käyttää ihan vaikka kloriittia tappamaan sieni-itiöt- , vaihda tai desinfioi pesusienet, kynsisakset, viilat ja muut jalkojen kanssa tekemisissä olleet esineet.

      Suolistohiivan olemassaolo on mahdollista, mutta epätodennäköistä. Todennäköisemmin oirehdit allergian tai vääränlaisen ruokavalion takia. Pidä ruokapäiväkirjaa ja vertaa sitä oirehtimisen kanssa, niin saat selville, mitä ruoka-aineita sinun tulisi välttää tai rajoittaa.

      Immuunivasteen heikentyminen voi johtua anemiasta, jota voi parantaa syömällä enemmän lihaa, huolehtimalla b- ja c- vitamiinin riittävästä saannista ja liikkumalla.
      Sokeritauti (myös piilevä) voi altistaa tulehduksille. Liikunta parantaa sokeritasapainoa, samoin kuidun lisääminen ruokavalioon, puhdistettujen jauhojen ja sokerin käytön vähentäminen ja kasvisten lisääminen.

    • Mh-bakteereilla!

      Tällä bakteerilla pääset hiivasta eroon:
      1.(1.)*** Lactobacillus asidophilus. Tärkein probiootti bakteeri.
      Ominaisuus:
      >>>>Elää normaalisti ohutsuolen limakalvoilla * >>>>Kykenee estämään haitallisten bakteereiden ja hiivojen lisääntymistä(!) * Vähentää kolesterolin imeytymistä * Helpottaa maitosokerin imeytymistä * Korjaa suoliston limakalvojen mikrobiflooraa antibiootti-hoidon jälkeen(!).

      nämä käyttöön, niin pääset muistakin vaivoista:
      2.(2.)*** Lactobacillus bulgaricus. Luonnon oma turvallinen antibiootti. Tämä on Bulgarialaisten pitkän iän bakteeri, josta nimikin.
      Ominaisuus:
      Säätelee immuuni-järjestelmän toimintaa * Vaikuttaa rasva-aineen vaihduntaan * Alentaa veren kolesteroli tasoja * Tuottaa luonnollisia atibioottisesti vaikuttavia aineita(!) * Estää haitallisten mikrobien lisääntymistä suolen limakalvoilla.

      3.(7.)*** Bifidobacterium. Ohutsuolen limakalvojen alaosan tärkein bakteeri.
      Ominaisuus:
      Tehostaa ruuansulatus-järjestelmän toimintaa * Säätelee immuunijärjestelmää ja rasva-aineen vaihduntaa * Vähentää kolesterolin imeytymistä * Estää haitallisten bakteereiden kiinnittymistä ja kasvua limakalvoilla(!) * Estää haitallisten amiinien imeytymistä.

      - Joita on yhteensä saatava limakalvoille jatkuvasti päivittäin vähintään 3×1(suositus on 3×2)-miljardia bakteeria/vrk muut Probiootit - joten tee näiden bakteereiden saannista elämäntapa. Se miksi limakalvojen parantaminen on tosi hidasta puuhaa, selviää kun suhteutat nämä kaksi asiaa:
      1. Mikroskooppisen pienillä bakteereilla parannetaan;
      2. Elimistön valtavaa-lievästi tulehtunutta (CRP on alle 12) limakalvo aluetta. Tulehduksen hoitoon juuri tarvitaan 2.(2.)Lactobacillus bulgaricus bakteeria, jolloin olet pitkällä-turvallisella “antibiootti-kuurilla”!
      Prob.tuote saa sisältää muitakin probiootteja.

      Tee näiden bakteereiden saannista elämäntapa! Klikkaa linkki auki:
      http://maitohappobakteeri.nettisivu.org/mhb-kolme-vaikutukseltaan-tarkeinta-probiootti-bakteeria-ovat-immuunipuolustuksen-perusta/mhb-kadonneiden-elamaa-yllapitavien-probiootti-bakteerienmhb-arvoitus-ja-homeiden-antibiootti/

      Jos kysyttävää, niin:
      http://maitohappobakteeri.nettisivu.org/mhb-kolme-vaikutukseltaan-tarkeinta-probiootti-bakteeria-ovat-immuunipuolustuksen-perusta/mhb-usein-kysytty-probiootti-bakteereistamhb/

      Jos et pysty käyttään rasvaisia maitotuotteita, niin sitten on mentävä bakteeripurkille:
      http://maitohappobakteeri.nettisivu.org/mhb-kolme-vaikutukseltaan-tarkeinta-probiootti-bakteeria-ovat-immuunipuolustuksen-perusta/mhb-maitohappobakteeri-jauhe-ja-jauhekapseli-tuotteet-suomioikeat-probiootti-bakteerit/

      • mummeliini63

        terveisiä kaikille kynsisienestä kärsiville..Olen sairastanut ko. tautia jo n. 20v ja syönyt kaksi kertaa VUODEN lääkettäkin siihen... ei ollu apua... pottuvarpaan kynsikin poistetiin.. ei auttanut...kynsi siis kellastui ja alle tuli töhnää joka sitten irrotti kynnen... ihan siis aito sieni...
        lääkäri sanoi että 80% paranee suun kautta otettavilla tapleteille... minä kuuluin siis siihen 20%:N tiin (sori vaa kirotusvirheet...mutta asia on tärkeä..)
        keksin sitten käyttää RELAKSANTTIA sellaista joka sisältää siankärsämöä... käytin sitä vuosia... ja välillä tuntui että sieni voitetaan... asiaa on muuten jonkin verran tutkittukin...mutta minulta se ei parantanut sientä vaan vain pysäytti kasvua...ja "navertaminen" jatkui... käytän tuota sanaa ,,, siis kun sieni etenee ainakin minä tunnen sen ajoittain sellaisena jännänä naveramisena... en muuta sanaa oo keksinyt..
        ja sitten mulle neuvottiin naloxia... siis sitä uutta apteeki tuotetta... kokeilin ja oli ainakin minun tapauksessa huono juttu... sieni eteni taas...
        mutta nyt tammikuusta olen käyttänyt aloe propolista ja jotain alowe geeliä sitä kun muistan (ostin tuubit forever-myyjältä) ... ja uskokoon ken tahtoo kynsi on selvästi parantunut... HIPPIII..
        en tiedä auttaako muille mutta mulle näytää auttavan... olis se ihanaa jos vielä saisin oon mummeli siis 63v...
        laitan aloeta aamuin ja illoin varpaalle ja pesen illalla ennen voiteen laittamistal..joskus kun voudun pitämään koko päivän kenkiä... joissa siis varpailla kuuma... laitan laastarin kevyesti suojaamaan kynttä...
        kirjoitin siksi kun itse olen niiiin monesti yrittänyt hakea apua netistä ym. paikoista... siis jospa jotakuta auttais


    • kurkumaäijä

      Kynsisieneen lekuri määräsi pitkän antibioottikuurin.Kuukauden söin ja lopetin pois.
      Intian reissulla sitten joku paikallinen näki pottuvarpaani tilan ja toi ruskeaa jauhetta,kurkumaa.Kurkuma on siellä ehdoton sienitauteja vastaan.
      Nyt puolessa vuodessa kynsi alkaa olla normaali,pari milliä vielä,niin terve.Ripottelepa kurkumaa vähän kynnen alle päivittäin tai kun muistat ja pyyhkäse valkosipulin kynnelläkin,niin alkaa tokeneen.
      Kurkumaa ruokiin !

    • että näin

      pihkalakka ja voide ovat hyviä

      kynsisieni tarttuu yleisissä pesu- ja saunatiloissa

    • Limakalvojen kolme

      1.L-a(tärkein), 2.L-b ja 3.Bif hyötybakteeria sisäisesti(syöden). Mutta kun sieni-infektio löytyy mm korvakäytävästä niin joutuu ottamaan kaikki konstit käyttöön:
      http://keskustelu.suomi24.fi/node/2142817

    • Kysymys mh-bakt:sta

      Jos maidon lämmittäminen yli 50 C asteeseen tuhoaa mh-bakteerit, niin miten ne
      on selvinneet pastöroinnista, jossa muistaakseni lämpötila on n. 70 C ?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 120
      2523
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      66
      2328
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2031
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1717
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1648
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1452
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      15
      1403
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1393
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1367
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1292
    Aihe