kesätöitä 14 vuotiaalle?

vaillarahaaa

mistä 14 vuotias vois saada kesätöitä, ja tietääkö joku jos tallille vois päästä kesätöihin mun ikäsenä, ku hoidan jo siellä yhtä hevosta? mut muute on oikeestaa aivan sama. ja kaikki '' oot liian nuori kesätöihin '' painukaa vittuun täältä ^^

15

896

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 13v tyttö

      Moikka !

      Täytän tänä vuonna 14 vuotta & yritän parhaani mukaan kerätä rahaa kielimatkalle. Ajattelin kesällä mennä kesätöihin esimerkiksi mansikkamaalle mutta niitä ei täältä Vantaalta kamalasti löydy. Lehtiä aion alkaa jakamaan varmaan 2013 keväänä tai 2012 vuoden lopulla. Tällä hetkellä etsin koiran ulkoilutus töitä tai kissan hoitamistöitä :)

      Jos etsit kissallesi hoitajaa tai kokenutta koiratyttöä ulkoiluttamaan koiriasi/koiraasi, laita sähköpostiini viestiä: [email protected] Asun Vantaalla, eli olisi kiva löytää tälläinen työ mieluiten Vantaalta tai Helsingistä.

    • 1+1=?

      Kyllä nuorikin töitä saa, jos vain haluaa ja on itse aktiivinen.
      Talleille harvemmin otetaan palkkatöihin, kun vapaaehtoisia tallityttöjäkin on.
      Käytä suhteita: kysele naapureilta, sukulaisilta, perhetutuilta, vanhempien työkavereilta keikkahommia, esim. apulaisena tutun firmassa, lehtien- ja mainosten jakaminen, lasten tai mummojen hoito, kotieläintenhoito, piha -ja puutarhatyöt, marjanpoiminta, sienestäminen, siivous....jne.
      Ole reipas ja rohkea, mene kysymään suoraan mahdollisesta työnantajalta.
      Muista antaa vanhempiesi tai jonkun luotettavan aikuisen tarkistaa työsopimuksesi. Suomessa ei ole minimipalkkaa, mutta orjaksi älä suostu.

    • vaillarahaaa

      kiitos vastauksista!:) eikun kyselemään :D

    • isabellaonahkera

      mä oon puhelin myyjänä media pex sillä ja oo 14 vuotias täytän vasta 15 heinäkuussa ja pääsin sinne koska annoin tosi hyvän vaikutelman työhaastattelussa vaikka sinne otettas vaan perjaatteessa 15 vuotiaita. palkka ei oo hyvä mut jos tarttee rahaa niin sieltä saa :) oon myos ollu puol vuotta kirkon kerhoja ojaamassa aina yhtenä iltana viikossa, 1-2 luokkalaisille ja sieltä saan palkkaa noin 50 euroa kuussa :DD ett kyll 14 vuotiaskin saa töitä, mull on jo 2 ja kumpaankin jää aikaa ja kavereittenkin kanssa kerkiin olla :)

      • vieras3

        media pexille pääsee kukavaan töihin jopa 12 vuotiaat ja ne vie teiltä puolet palkoista pois. ette te saa ollenkaan palkkaa siellä


    • MansikkaIchigo

      Itse oon ollu mansikkamaalla jo 13 vuotiaana, tosin, palkkaa sain vaan 2e/ 10l mansikoita.

    • Mietin tässä myös ite mistä löytäis töitä oon 14 vuotias tyttö ja haluaisin ens vuodeks ostaa mopoauton. Mulla on kyllä yks työ nyt tässä kun hoidan yhtä pientä lasta kerran viikossa, mutta tiedän ettei se riitä alkuunsakkaan. Viitsisikö mennä kyselemään kaupoista töitä missä on ollu tet- harjottelussa ja on annettu hyvää palautetta ?

    • töttöröö

      Olin itse 14 vuotiaana kaheksan vuotta sitten vammaisten palvelukodilla töissä (äitini oli siellä myös, hänen kauttaan sain paikan). Siellä oli ihan mukavaa, tosin perseiden pyyhkimisen olisin jättänyt ilomielin väliin. Ne ihmiset siellä olivat mukavampia kuin silloiset kaverini.

    • Asun naantalis ;D

      Mee muumimaaha

    • Kesä 2013

      Olen vasta 14 vuotta täyttänyt tyttö ja etsin itselleni kesätöitä kesäksi 2013 :) Jos teillä on mahdollisuus tarjota minulle kesätöitä tai jotain muuta työtä tai voitte vinkata jotain, laittakaa sähköpostiini viestiä [email protected]

    • fäääg

      Monilta lomapaikoilta saa koko kesäksi töitä ja majoituksen ilmaiseksi, kuten aiemmin mainittiin, niin esimerkiksi muumimaahan otetaan todella paljon kesätyöläisiä, kuten myös Serenaan, Linnanmäelle jne.
      Ja jos puhelinmyyntiä aikoo lähteä tekemään niin ite suosittelisin suoramarkkinointi megaa, olin siellä n. puoli vuotta kun lopetin ammattikoulun kesken, ja tuosta firmasta sain erittäin hyvän vaikutelman ja oli hyvä palkka. Muita telemarkkinointifirmoja en ole kokeillut eikä olisi enään aikaakaan koska menin kouluun :)

    • reicleifi

      Voiko 13vuotias saaha isänsä kautta kesätyöpaikan jos täyttää samana kesänä 14vuotta? :)

      • reicleifi1

        Säälittävää, "reicleifi"


    • Kannattaa kysellä vanhemmilta ja kaikilta tutuilta(isovanhemmat,tädit, sedät, yms), jos voisit mennä vaikkapa siivoamaan taloa tai leikkaamaan ruohoa pientä korvausta vastaan. Hyvä aloitus kesätöihin on myös yläasteen TET-paikat. Kannattaa valita paikka, johon voisi päästä kesätöihinkin ja kysyä TET-jakson lopussa, jos voisi saada töitä.

    • elllll

      jakelujunioreihin pääse kai 14 vuotiaana. olen itse auttanut siinä hommassa siskoani, ja voin sanoa että se on aika rankkaa, jos on paljon aluetta jaeltavana, eli mainokset lajitellaan ensin oikeisiin nippuihin ja sitten jaetaan. kyllä saa hyvää liikuntaa ainakin! =D

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 180
      1965
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      52
      1888
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1578
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      140
      1445
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1184
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1175
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1143
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1118
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1109
    Aihe