äänestätkö ?

presidentinvaalit

Onko sinulla aikomusta tai mahdollisuutta äänestää?

Itselläni jää taas kerran tekemättä, kun lähimmälle äänestyspaikalle on yli kaksi tuntia ajomatkaa. Toisaalta, vaikka luen suomalaisia lehtiä päivittäin, on tuo kosketus suomalaiseen politiikkaan aika heterää.

6

167

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sad..

En. Jos olisin syntynyt muutaman kuukauden aikaisemmin pääsisin äännestämään.

• fdfasf rsdf as

Äänestin. Sain vaihtaa pari sanaa suomeksi ja tuli ulkoiltua helteisessä auringonpaisteessa. Persuille meni ääni, vaikkei sillä merkitystä ole, kun hän ei voita varmaankaan.

Olen muuttamassa Suomeen piakkoin, siitä kiinnostus vaaleihin. Aikaisemmin en äänestänyt.

• Puawo

Äänestin, koska tällä kertaa se oli helppoa. Äänestyspaikka sattui olemaan vain 10 minuutin poikkeaman päässä tavanomaiselta reitiltäni. Äänestin Paavo Väyrystä, koska minusta te suomalaiset olette hänet ansainneet, enkä itse ole muutamassa takaksin Suomeen hähähhäää ;D

Toisella kierroksella aion äänestää Niinistön vastaehdokasta, todennäköisesti siis Haavistoa.

Varsin hyviä ehdokkaita ovat melkein kaikki noista. Ainoastaan yksi ruma mörökölli siellä on, jota en viitsisi äänestää.

• Jees...

Sama täällä 2 tuntia yhteen suuntaan autolla ja sit parkki paikan löytö jne...siihen menis melkein koko päivä. Eipä tunnu olevan mun asia enää kuka on pressa suomessa kun en asunut siellä moneen vuoteen. Tietenkin aina luen netti uutiset päivittäin mutta se elämä siellä on tullut vähän tuntemattomaksi kuitenkin.
      Mun mielestä politiikka suomessa on vähän liian nynnyä, ei uskalleta tehdä minkäänlaisia ratkaisuja, kaikkia pitää aina yrittää miellyttää, en sitä enää ymmärrä.

• RouvaUlkosuomi

Jeps, jeps... Kavin aanestamassa, koska meidan kaupungissa on konsulaatti, jossa sai antaa aanensa...
      En ole erityisemmin kiinnostunut Suomen politiikasta. Luen kylla Iltalehden uutisia joskus ja seuraan kavereiden kommentteja Facebookissa, mutta silti ei kiinnosta kovin paljon.
      Mulle toi aanestaminen on "se mun juttu". Ma oon ainoa meidan perheesta, joka saa aanestaa Suomen vaaleissa. Se tuntuu hyvalle.
      Meidan kotimaassa mun ukko saa aanestaa kaikissa vaaleissa ja ma vaan kaupunginvaaleissa!
      Mun aani on mennyt aina Vasemmistolle. Seka taalla etta Suomessa.

• ei ole_

talla kertaa kavin aanestamassa - viimeksi taisin kayda aanestamassa kun Halonen valittiin ekan kerran (ja silloinkin vain siksi etta satuin olemaan Suomessa kaymassa aanestysaikaan). Aanestyspaikalle on 4 tunnin ajomatka kumpaankin suuntaan, mutta yksi kavereista kavi aanestamassa ja kysyi haluaisiko muutkin mukaan samalle reissulle. Muuten en olisi kaynyt aanestamassa talla kertaa.
      Suomen politiikat ei yleensa kiinnosta, ja kun ei ole aikomusta muuttaa sinne takaisin ei ole suurta eroa kuka sitten valitaankaan. Jos Haavisto valitaan, olisin jopa ylpea suomalaisista, jos taas Vayrynen tai Soini, ei varmasti tule mainostettua Suomea tai maata jossa asunut lapsena kenellekaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      4028
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      24
      2891
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2310
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      34
      1311
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      899
    6. 131
      875
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      844
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      811
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      756
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      750
    Aihe