äänestätkö ?

presidentinvaalit

Onko sinulla aikomusta tai mahdollisuutta äänestää?

Itselläni jää taas kerran tekemättä, kun lähimmälle äänestyspaikalle on yli kaksi tuntia ajomatkaa. Toisaalta, vaikka luen suomalaisia lehtiä päivittäin, on tuo kosketus suomalaiseen politiikkaan aika heterää.

6

83

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sad..

      En. Jos olisin syntynyt muutaman kuukauden aikaisemmin pääsisin äännestämään.

    • fdfasf rsdf as

      Äänestin. Sain vaihtaa pari sanaa suomeksi ja tuli ulkoiltua helteisessä auringonpaisteessa. Persuille meni ääni, vaikkei sillä merkitystä ole, kun hän ei voita varmaankaan.

      Olen muuttamassa Suomeen piakkoin, siitä kiinnostus vaaleihin. Aikaisemmin en äänestänyt.

    • Puawo

      Äänestin, koska tällä kertaa se oli helppoa. Äänestyspaikka sattui olemaan vain 10 minuutin poikkeaman päässä tavanomaiselta reitiltäni. Äänestin Paavo Väyrystä, koska minusta te suomalaiset olette hänet ansainneet, enkä itse ole muutamassa takaksin Suomeen hähähhäää ;D

      Toisella kierroksella aion äänestää Niinistön vastaehdokasta, todennäköisesti siis Haavistoa.

      Varsin hyviä ehdokkaita ovat melkein kaikki noista. Ainoastaan yksi ruma mörökölli siellä on, jota en viitsisi äänestää.

    • Jees...

      Sama täällä 2 tuntia yhteen suuntaan autolla ja sit parkki paikan löytö jne...siihen menis melkein koko päivä. Eipä tunnu olevan mun asia enää kuka on pressa suomessa kun en asunut siellä moneen vuoteen. Tietenkin aina luen netti uutiset päivittäin mutta se elämä siellä on tullut vähän tuntemattomaksi kuitenkin.
      Mun mielestä politiikka suomessa on vähän liian nynnyä, ei uskalleta tehdä minkäänlaisia ratkaisuja, kaikkia pitää aina yrittää miellyttää, en sitä enää ymmärrä.

    • RouvaUlkosuomi

      Jeps, jeps... Kavin aanestamassa, koska meidan kaupungissa on konsulaatti, jossa sai antaa aanensa...
      En ole erityisemmin kiinnostunut Suomen politiikasta. Luen kylla Iltalehden uutisia joskus ja seuraan kavereiden kommentteja Facebookissa, mutta silti ei kiinnosta kovin paljon.
      Mulle toi aanestaminen on "se mun juttu". Ma oon ainoa meidan perheesta, joka saa aanestaa Suomen vaaleissa. Se tuntuu hyvalle.
      Meidan kotimaassa mun ukko saa aanestaa kaikissa vaaleissa ja ma vaan kaupunginvaaleissa!
      Mun aani on mennyt aina Vasemmistolle. Seka taalla etta Suomessa.

    • ei ole_

      talla kertaa kavin aanestamassa - viimeksi taisin kayda aanestamassa kun Halonen valittiin ekan kerran (ja silloinkin vain siksi etta satuin olemaan Suomessa kaymassa aanestysaikaan). Aanestyspaikalle on 4 tunnin ajomatka kumpaankin suuntaan, mutta yksi kavereista kavi aanestamassa ja kysyi haluaisiko muutkin mukaan samalle reissulle. Muuten en olisi kaynyt aanestamassa talla kertaa.
      Suomen politiikat ei yleensa kiinnosta, ja kun ei ole aikomusta muuttaa sinne takaisin ei ole suurta eroa kuka sitten valitaankaan. Jos Haavisto valitaan, olisin jopa ylpea suomalaisista, jos taas Vayrynen tai Soini, ei varmasti tule mainostettua Suomea tai maata jossa asunut lapsena kenellekaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      138
      4002
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      121
      1571
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      283
      1392
    4. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      70
      1376
    5. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      18
      1234
    6. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1121
    7. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      47
      1118
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      1076
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      60
      1071
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      60
      1028
    Aihe