Olen ehkä hankkimassa Canon eos1100d:n. Hieman mietityttää tuo kamera, kun haluaisin mielummin 500d/550d:n mutta 1100 on halvempi, ja kun opiskelijalla rahat on tiukassa....
Eli onko mitään mielipiteitä tuosta 1100:sta? Mitä hyvää/huonoa?
En ole mikään ammattikuvaaja, enkä sellaiseksi aiokaan, mutta saako tolla hyviä kuvia ulkona/sisällä mm. itsestään ja kavereista?
CANON EOS1100d - kamera aloittelijalle?
5
295
Vastaukset
- 60 D
Ihan hyvä kamera vasta-alkajalle: sehän on yhdessä Pentax Kr kannssa testivoittaja ( saksal. kameralehti, ei mikään suomal. autolehti tai Digikuva). Ainoa miinus on kai se ettei siinä ole pölynpoistoautomatiikkaa muistaakseni.
- Dol Biong
Kaikki uudet järjestelmäkamerat ovat aloittelijalle takuulla riittävän hyviä.
Kaikki ns kittiobjektiivit on aloittelijalle surkean huonoja, mutta erittäin edullisia harjoitteluvälineitä. Hyvä objektiivi maksaa yleensä enemmän kuin kamera.
Kuvan laatu ja kameran käyttömahdollisuudet tulee ensisijassa objektiivista.
Sinun sijassasi valitsisin ensin kuvausharrastuksiini sopivan objektiivin ja sitten siihen niin hyvän rungon kun budjetti sietää. - ehkä pokkari
>>...mutta saako tolla hyviä kuvia ulkona/sisällä mm. itsestään ja kavereista?
osta vaan se 1100D ja siitä on varmaan kittipaketti 18-55 is objektiivilla. siinä on alottelijalle oiva kamera tarkoitukseesi. ja tuo objektiivi on ihan helvetin hyvä hintaansa nähden. itse käytän paljon tuota objektiivia.
tuolla on yksi esimerkki:
http://www.verkkokauppa.com/fi/product/8726/cxkdh/Canon-EOS-1100D-KIT-18-55-IS-digijarjestelmakamera
jos satut innostumaan kuvailuun niin sitten myöhemmin ostaessasi seuraavaa kameraa, osaat hiukan miettiä mitä ominaisuuksia tarvitset sun muuta.- Kiitos vinkeistä mut
Joo nyt on tarjouksessa canon eos500d lisäobjektiivi 500e...Olen sen ehkä ostamassa :D
Pokkari minulla on ollut jo ja osottautui huonoksi vaikka hintava oli.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1861850
- 1121016
- 97912
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa20717- 52684
ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42578Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m174536Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä28534Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45518Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;199473