CANON EOS1100d - kamera aloittelijalle?

ROOSAAAAA

Olen ehkä hankkimassa Canon eos1100d:n. Hieman mietityttää tuo kamera, kun haluaisin mielummin 500d/550d:n mutta 1100 on halvempi, ja kun opiskelijalla rahat on tiukassa....
Eli onko mitään mielipiteitä tuosta 1100:sta? Mitä hyvää/huonoa?

En ole mikään ammattikuvaaja, enkä sellaiseksi aiokaan, mutta saako tolla hyviä kuvia ulkona/sisällä mm. itsestään ja kavereista?

5

281

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 60 D

Ihan hyvä kamera vasta-alkajalle: sehän on yhdessä Pentax Kr kannssa testivoittaja ( saksal. kameralehti, ei mikään suomal. autolehti tai Digikuva). Ainoa miinus on kai se ettei siinä ole pölynpoistoautomatiikkaa muistaakseni.

• Dol Biong

Kaikki uudet järjestelmäkamerat ovat aloittelijalle takuulla riittävän hyviä.
      Kaikki ns kittiobjektiivit on aloittelijalle surkean huonoja, mutta erittäin edullisia harjoitteluvälineitä. Hyvä objektiivi maksaa yleensä enemmän kuin kamera.

Kuvan laatu ja kameran käyttömahdollisuudet tulee ensisijassa objektiivista.
      Sinun sijassasi valitsisin ensin kuvausharrastuksiini sopivan objektiivin ja sitten siihen niin hyvän rungon kun budjetti sietää.

• ehkä pokkari

>>...mutta saako tolla hyviä kuvia ulkona/sisällä mm. itsestään ja kavereista?

• osta vaan se 1100D ja siitä on varmaan kittipaketti 18-55 is objektiivilla. siinä on alottelijalle oiva kamera tarkoitukseesi. ja tuo objektiivi on ihan helvetin hyvä hintaansa nähden. itse käytän paljon tuota objektiivia.
      tuolla on yksi esimerkki:
      http://www.verkkokauppa.com/fi/product/8726/cxkdh/Canon-EOS-1100D-KIT-18-55-IS-digijarjestelmakamera

jos satut innostumaan kuvailuun niin sitten myöhemmin ostaessasi seuraavaa kameraa, osaat hiukan miettiä mitä ominaisuuksia tarvitset sun muuta.

• Kiitos vinkeistä mut

Joo nyt on tarjouksessa canon eos500d lisäobjektiivi 500e...Olen sen ehkä ostamassa :D

Pokkari minulla on ollut jo ja osottautui huonoksi vaikka hintava oli.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."
      Maailman menoa
      44
      2176
    2. Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille

Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.
      Maailman menoa
      184
      1978
    3. Onko kivaa jättää

elämän suurin rakkaus hiljaisuuteen?
      Ikävä
      116
      1372
    4. En kerro nimeäsi nainen

Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin
      Ikävä
      71
      1170
    5. Mitä haluaisit sanoa hänelle tänään?

Kerro tähän viestisi. 🍭🍡🍦
      Ikävä
      96
      982
    6. Olet kiva ihminen

En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli
      Ikävä
      73
      929
    7. Auta mua mies

Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.
      Ikävä
      78
      879
    8. Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma

Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki
      Kaste
      45
      857
    9. Ja tääkin vielä...

Kukakohan on valittanut, Salmiko itse? https://www.viiskunta.fi/rehtori-valittiin-ahtarissa-ilman-hakumenettelya-o/13479
      Ähtäri
      33
      825
    10. Minkälaisen viestin toivoisit saavasi?

Miehelle.... Helpota vähän.
      Ikävä
      56
      716
    Aihe