Aisteille siirappia parhaimmillaan.

85

470

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • isoäiti*

• 0ree

Kiitoksia -capt.cöpenick-!
        Tuo kappale kuului joulumusaani,
        mutta olin kadottanut linkin.
        Jotenkin taivaallista musaa!

• Lorena*

• suolaista välillä
    • nautin aina toisten

osaamisesta

olipa ihanaa musiikkia, ja toi lopussa ihanan helppoa ruuanlaittoa, kiitos teille kaikille ihanista linkeistä, itse en osaa linkittää, se mua harmittaa, jospa jaksan opetella, lapsenlapseni osaakyllä opettaa, eriasia jaksanko itse panutua asiaan.

• Lorena*

Kiitos, aamulla koneen avattuani, napautettuani linkin auki sieltä tulikin ihka oma suosikkini capt.c palstalta ja päivä on pelastettu. Tässä lisää tunnelmaa Esko Rahkosen tulkitsemana, näinhän sitä voi joskus käydä ja käy.

http://www.youtube.com/watch?v=4Pe2ZmFbrt0&feature=related

• kiitos puskasta

kaunista,
        pyyhin salaa muutaman kyyneleen silmänurkasta,,,

• *Kukkahame*
    • *Kukkahame*
      • Tässä esityksessä, Silkkitie-musiikkiteemassa on vaikuttavuutta. Tuollaista kuunnellessa mieli lepää.

Säätiedotukset lupailevat lähipäivinä vähemmän lumitöitä. Jopa nykyisellä lumimäärällä 'tultais toimeen'.
        Jos kollikissojen haisunäytteet portin pielissä ovatkin ehkä aikasen kevään merkki?

• texsanell ek

Raikas nuori laulaja, hauska sovitus ja sanat:)

Sainpa lumityöt tehtyä, kyllä sitä tulikin reippaasti,.. nyt kyllä iltapäivä kahvit on tarpeen!

* Lumihiutaleita hiljalleen*
      sataa maahan lumivalkoiseen* hyräilee mennessään,..moi moi

• Lorena*

Olin eilen illalla vaskisoittimien konsertissa, sieltä yksi parhaimmista oli
        Luigi Boccherini:Minuetto vaskisoittimille. Kyllä Minuetto a kuunnellessa rähmät silmistä häviävät:

http://www.youtube.com/watch?v=kSE15tLBdso

• Ramoona*
        Lorena* kirjoitti:

Olin eilen illalla vaskisoittimien konsertissa, sieltä yksi parhaimmista oli
        Luigi Boccherini:Minuetto vaskisoittimille. Kyllä Minuetto a kuunnellessa rähmät silmistä häviävät:

http://www.youtube.com/watch?v=kSE15tLBdso

Vaskisoittimet antoivatkin pirteän aamun avauksen , kaunis kesäinen maalaus näkyy taustalla.
        Annie´s song varsinkin John Denverin laulamana on ikisuosikkejani, monta hienoa huiluversiota olen kuullut livenäkin, kummitytön häissä viimeksi. Tässä Toscanan maisemia taustalla ! Täällä uusi lumituisku on tuloillaan...

http://www.youtube.com/watch?v=2EqCK5K0lLg&feature=related

Pan-huilua lisäksi, ajatukset lentoon...
        El Condor Pasa
        http://www.youtube.com/watch?v=Z1E0nEe8RxM&feature=related

• Lorena*

• .

• Lorena* kirjoitti:

Viime päivinä olen soittanut usein Elokuvasta Dr.Zhivago, Lara´s thema. Ikävä voi haihtua mös musiikin mukana:

http://www.youtube.com/watch?v=ekRW-tdW0E0&feature=related

Tuo kevään kukkaisloisto, jopa hiirenkorvilla olevat koivut pamauttavat kyllä päälle hienoja fiiliksiä. Eikä taustamusiikissakaan ole mitään vikaa. Kiitos Lorena!

• capt. cöpenick
      • voi helekatti

ei nuo ole teidän säveltämää musiikkia mikään !
        Kyllä on naurettavaa touhua kilpailla mikä eniten tuota valekapteenia miellyttää.

• Lorena*

Amazing Grace on niin hellyttävää kuunneltavaa, sävelet vievät mukanaan muihin maailmoihin, antaa tilaa uusille ajatuksille.

Tämä supisuomalainen Kauneimmat laulut tuo jokaiselle mieleen nuotiopiirit nuoruudesta tai tästä hetkestä. Hiihtelin eilen jäätä pitkin laavulle jossa monilla oli repussa eväät ja pätkä nuotiomakkaraa. Nuotio lämmitti sopivasti pöllin pätkillä istuessa makkaraa paistessa. Oli siinä makkara maukasta paiston jälkeen, tuli uutta puhtia päivään porukan kanssa tarinoidessa.

http://www.youtube.com/watch?v=i0ALV_s21IQ

• Ihana on yhdistelmä viulun syvän lämpimään sointuun ,huilun kirkkauteen ja polvelevaan moninaisuuteen. Ja säkkipillien taustan antamaa säröisyyttäkin kuuntelee tosi mielellään.

Kiitos capitain,--- sinulle

• Tota...oikeasti tämänkin musiikkiaarteen pyynnöstäni kaivoivat musiikkitiedostoista tämän palstan naiskirjoittajat. Sinäkin Tex yksi heistä.

• Chopinilta löytyy! 0nko muuten totta, että surumarssi, joka tunnetaan Narvan marssina, oli myöskin Chopinin säveltämä?

• Lorena*

• Hieno, rauhoittava vaikutus mieleen tälläkin laatuvideolla!

• Olipa hartaan kaunis ja tunnelmallinen, kiitos Lorena*

• viehättävää :)

• katleija

Ei niinkään siirappia vaan sattumalöydös, Paul Mauriat'n ja Isadora, juutuubesta.

• katleija
    • cc

Hieno musiikkielämys! Voimakas,tuttu, mieleenjäävä silti. Kiittää Katii

• ukko xx

onko tuo kapukin jo huomannut, miten ihana nainen on Katleijja Vuosikaudet olen ihaillut , on muuten vallan nättikin, olen vakoillut.

• Lorena*

Tämä video ei ole tarkoitettu herkkasieluisille tai sitten on. Ensinnäkin esittäjällä on turvaliivit päällä kuten laki sanoo, tarkoittavatko laulun tavoin suojaa elämän tyrskyissä. Elon tyrskyjä tämän ikäisillä on jo ollut riittämiin.

Mustelmat ulkoiset ovat vain mustelmia mutta sisäiset ne ne koskettavat eniten, haavat syvät suolaisetkin ovat joskus parantuvia, kun parantajalla on elämänkokemusta niitä hoitaa. Minulle tämän laulun sanat auvautuivat vasta toisella kuuntelukerralla. Laita silmät kiinni jos pelottaa, todella säväyttävää kuunneltavaa:

http://www.youtube.com/watch?v=jOsW6BHzrD8

• Lorena* kirjoitti:

Tämä video ei ole tarkoitettu herkkasieluisille tai sitten on. Ensinnäkin esittäjällä on turvaliivit päällä kuten laki sanoo, tarkoittavatko laulun tavoin suojaa elämän tyrskyissä. Elon tyrskyjä tämän ikäisillä on jo ollut riittämiin.

Mustelmat ulkoiset ovat vain mustelmia mutta sisäiset ne ne koskettavat eniten, haavat syvät suolaisetkin ovat joskus parantuvia, kun parantajalla on elämänkokemusta niitä hoitaa. Minulle tämän laulun sanat auvautuivat vasta toisella kuuntelukerralla. Laita silmät kiinni jos pelottaa, todella säväyttävää kuunneltavaa:

http://www.youtube.com/watch?v=jOsW6BHzrD8

Radio Iskelmä-Kotka toimi 'hiiriradiona' - niille kun puuvuorattu vanha ok-talo merkitsee käytännössä vapaata pääsyä lämpimämpiin tiloihin.
        Neuvottiin, että laita mökää asumattomiin huoneisiin niin hiiret pysyvät poissa. Niin laitoin matkaradion soimaan.

Siellä eräs soitetuimpia biisejä oli tuo Chisun kappale. Hänessä meillä on pohjolan Edith Piaf, varsinainen menestyjä kevyen musiikin saralla.

• capt.cöpenick kirjoitti:

Radio Iskelmä-Kotka toimi 'hiiriradiona' - niille kun puuvuorattu vanha ok-talo merkitsee käytännössä vapaata pääsyä lämpimämpiin tiloihin.
        Neuvottiin, että laita mökää asumattomiin huoneisiin niin hiiret pysyvät poissa. Niin laitoin matkaradion soimaan.

Siellä eräs soitetuimpia biisejä oli tuo Chisun kappale. Hänessä meillä on pohjolan Edith Piaf, varsinainen menestyjä kevyen musiikin saralla.

On se kummallista kuinka erilailla me koemme musiikin. Katselin tuon vedeon, kuuntelin sanat, jotka Katleija on vielä kirjoittanut.

Koin tuon videoineen * exstream* esityksenä, nuori--melko ohuella äänellä laulava riskinottava tyttönen, jonka sielussa haavoja, joita hän tarvitsi, tunteakseen yleensä mitään enää.

Pettymyksiäkö lie sitten on ollut matkan varrella?
        Nykyajan single'jen elämä ei näyttäydy minulle houkuttelevalta, antaudutaanko liian usein varauksettomasti ihmissuhteisiin, ja menetetäänkö ehkä jotakin samalla?

Ehkä minusta ei ole ymmärtämään tuota sanomaa!

No, vanhemman miehen mukaantulo lihispiirakan kanssa oli sentään lohdullista tytölle :) Inhimillinen loppu sentään!

Minulle musiikki on musiikkia, ei tarinaa, ilman mekodiaa :D

• texsanell kirjoitti:

On se kummallista kuinka erilailla me koemme musiikin. Katselin tuon vedeon, kuuntelin sanat, jotka Katleija on vielä kirjoittanut.

Koin tuon videoineen * exstream* esityksenä, nuori--melko ohuella äänellä laulava riskinottava tyttönen, jonka sielussa haavoja, joita hän tarvitsi, tunteakseen yleensä mitään enää.

Pettymyksiäkö lie sitten on ollut matkan varrella?
        Nykyajan single'jen elämä ei näyttäydy minulle houkuttelevalta, antaudutaanko liian usein varauksettomasti ihmissuhteisiin, ja menetetäänkö ehkä jotakin samalla?

Ehkä minusta ei ole ymmärtämään tuota sanomaa!

No, vanhemman miehen mukaantulo lihispiirakan kanssa oli sentään lohdullista tytölle :) Inhimillinen loppu sentään!

Minulle musiikki on musiikkia, ei tarinaa, ilman mekodiaa :D

Ennen nettimusiikin mukaan tuloa en osannut arvata, miten tärkeää itselle mieluisan musiikin päivittäinen kuuntelu oikeasti on.
        Musiikinharrastajat ja opettajat sen tietenkin tietävät. Kerron pienen tarinan.

Lainasin paikallisesta kirjastosta amerikkalaisten tiedeihmisten kirjoittaman teoksen. Saattoi olla Aivojen Vallankumous. Kirja oli kai tabloidikokoa.
        Sanoin sen lukiessani, että tässä teoksessa on yhtä paljon asiaa kuin muissa kirjaston teoksissa yhteensä.

Valitettavasti kirja oli poistettu ns. kassialennusten yhteydessä. Siinä nimettiin suurten säveltäjien teoksien kuuntelun tärkeyttä aivojen kehitykselle.

No. Nuoret aivot hyötyvät mm. hyvästä musiikista enemmän, mutta hyvä musiikki tekee 'eetvarttia' vielä vanhallekin.

• Lorena*
        capt.cöpenick kirjoitti:

Ennen nettimusiikin mukaan tuloa en osannut arvata, miten tärkeää itselle mieluisan musiikin päivittäinen kuuntelu oikeasti on.
        Musiikinharrastajat ja opettajat sen tietenkin tietävät. Kerron pienen tarinan.

Lainasin paikallisesta kirjastosta amerikkalaisten tiedeihmisten kirjoittaman teoksen. Saattoi olla Aivojen Vallankumous. Kirja oli kai tabloidikokoa.
        Sanoin sen lukiessani, että tässä teoksessa on yhtä paljon asiaa kuin muissa kirjaston teoksissa yhteensä.

Valitettavasti kirja oli poistettu ns. kassialennusten yhteydessä. Siinä nimettiin suurten säveltäjien teoksien kuuntelun tärkeyttä aivojen kehitykselle.

No. Nuoret aivot hyötyvät mm. hyvästä musiikista enemmän, mutta hyvä musiikki tekee 'eetvarttia' vielä vanhallekin.

Kun nyt kaipauksen - niiden sisäisten mustelmien linjoilla ollaan, monien tuntema Kielon jäähyväiset kertoo omalla tavallaan kaipauksesta uuteen kevääseen, uusin unelmin. Valssi on suosittu häävalssina, kaunis tunnelmaa tihkuva se on :

http://www.youtube.com/watch?v=2DcD62a66Vs

Rakkauden kaipuun jokainen tuntee omalla tavallaan. Jo tuolla ylempänä linkitin Esko Rahkosen tulkitsemana, Sydämesi tyhjä huone, joka myös kertoo pettymyksestä kaipuusta uudelleen rakastetun sydämeen pettymyksestä huolimatta.

http://www.youtube.com/watch?v=4Pe2ZmFbrt0

Kuuntelen musiikkia laidasta laitaan, paljon on koskettavia sanoituksia sävelmissä onpa sitten klassista tai iskelmä musiikkia.

• katleija

Chisun lyriikkaa

Jälleen suloinen sabotage
      Mä putosin sun ansaas
      Mä tiesin että enkelit
      On kieroja kuin rinkelit
      Kun pilvellesi pyrähdin

Oon ystävä mustelmien
      Tarpeeksi niistä saa mä en
      Siks vaik sun kanssa leikkimään
      Ei jäisi hai tai härkäkään
      Täs oon taas ilman kypärää

Ja kohta nuolen haavoja
      Syviä ja suolaisia
      Kun mikään ei tunnu miltään
      Kipu korvaa ystävää

On mua viety huoneisiin
      Ja murtauduttu mun tunteisiin
      Nähdäkseen siel ei mitään oo
      Vaik käyttäis kirkkainta valoo
      Siel kaikuu kun huutaa "haloo"

Mä tarvitsen mun haavoja
      Syviä ja suolaisia
      Kipu korvaa ystävää
      Joka ei jätä milloinkaan
      Nöyränä vartoo vuoroaan
      Kipu korvaa ystävää

030-182-xxx hoen mun nimeä
      Mykkiin puhelinvastaajiin
      Et saisin sut viel kerran kii
      Muuttaisit mut viel kerran eläväks
      Kuulevaks sekä näkeväks
      030-182-sabotage hoen sun vastaajaan

Mä tarvitsen mun haavoja
      Syviä ja suolaisia
      Kipu korvaa ystävää
      Joka ei jätä milloinkaan
      Nöyränä vartoo vuoroaan
      Kipu korvaa ystävää

• texsanell ek
    • tex
    • Onkohan sitä synkkää Hitchcok filmien tunnusmelodiaa ladattavana netistä?

Äsken tuli takavuosien huippuartistimme Dannyn mielestäni hienoin biisi suomeksi esitettynä. Myös se engelskakielinen on erittäin hieno.
      Ym. kappale tuli Yle Suomen Kadonneet levyt ohjelmassa. Lienee käännösversio, mut hyvä iso-D esittämänäkin.

• ??

• cc

• isoäiti*

Captain muistaa varmasti tämän Hatsaturjanin musiikin, sillä soihan se
      monissa televisioissa ympäri maailmaa tietyn sarjan myötä.
      `
      Spartacus on upea balettinakin.

• isoäiti*
    • isoäiti*
    • Ihanan rauhoittavaa on Beethovenin kuutamosävellys toistoineen, hienon hienon variaatioiden tuskin havaittavissa!

Otan illan viimeiseksi vielä Bachia jota kaipasin. Öitä isoäiti*

http://www.youtube.com/watch?v=Oa5HBlU1h9M

• tex

Beethovenia sittenkin :)

• Ramoona*
    • Juslan Harmaa
      • katleija

Voi miten ihanaa sekä silmille että korville, syvävaikutus.
        Kiitos!

• Kriisissä tarpovalle tuollainen musiikki on kuin olisi kovan maan kannakselle, kapealle lehtovyöhykkeelle viimeisillä voimillaan kömpinyt lepäämään.
        Kiitos linkin laittajalle.

• mandi,,,

Mitä pidätte Edith Pafin musiikista,
      hän oli aikoinaan ranskalinen suuri tähti,
      Hänellä on erikoinen ääni ja taito käyttää sitä, musiikki on omallatavallaan kaunista, korvaan kovan kuulosta, musiikki nautintoa häneltäki.
      en ole opetellu linkitystä sori,,,,

• kiitos jos löydät

Ranskalainen mies näyttelijä, kuuluisa filmitähti ( yes mondath ) heh, en tiedä kuinka se kirjotetaan, mutta hänellä on myös kaunista musiikkia,
      muistan usein kuuneleeni aikoinaan hänen musiikkia, en löydä youtubista koska en osaa sitä oikein kirjottaa.
      Oli vastanäyttelijänä Marilyn Monroin kanssa ym kuuluisuuksien.

• kaunista.

• kaunista.

Yön kattaessa taivaan, pimeän aikaan, on lohtua lauluista.
      Jos ulkona on pimeää, voi rakkauden valo valaista mieliämme.

Lapsuudesta tuttu virsi: Ilta on tullut, Luojani, Soile Isokoski

http://www.youtube.com/watch?v=uTM8ctP-RNI

• YvesMontandin fani

Kiitos katleija kun löysit !

Yves Montand on hurmaava lahjakkuus laulajana ja näyttelijänä,
      Les Feuilles suomeksi jotain syksynlehdet, kuten monesa muussaki hänen musikissaan ääni pääsee oikeuksiin.

• *Kukkahame*
    • Ramoona*

Ihanaa musiikkia olette linkittäneet, tuokin edellinen, sopii minunkin mielelleni.Kiitokset !

Laitanpa vaikka ihan vastapainon vuoksi näitä karheampia, tämänkin balladin, joka on monasti selkäpiitä myöten värisyttänyt runonakin. Ohittakaa, jos ette pidä.
      Tyttö ja tanssiva karhu, Marja-Leena Mikkola, laulu Anneli Saaristo

http://www.youtube.com/watch?v=B0YuD1wSEs4

• Tämän lauloi mieheni Jurij häämatkallamme, lasten ollessa mukana vuorkraamallamme Nikolai aluksella. Viimeiseen säkeistöön yhdyin venä
      jäksi minäkin:D Harmaat kiharat liehuen hän kulki edestakaisin laulaessaan, väliin vain lausui sanoja,...

http://www.youtube.com/watch?v=rXc4AXAm7l0&feature=related

• Sitä saa mitä tilaa!

Jo toinen talopalo riidan päätteeksi - nyt meni autokin
      Julkaistu: 11.02.2012 17:02

Miehen epäillään sytyttäneen suutuksissa ja humalassapäissään naisystävänsä talon palamaan Puumalassa Ristiinantiellä varhain lauantaiaamuna.
      Etelä-Savon hätäkeskus sai hieman kello kahdeksan jälkeen tiedon, että Ristiinantiellä palaa asuintalo ja pihassa oleva henkilöauto.

Sivullisen ohikulkijan ilmoituksen mukaan vielä kello seitsemältä aamulla paikalla ei ollut mitään merkkejä tulipalosta.

Poliisi käynnisti asiasta esitutkinnan, sillä paloja oli syytä epäilllä tahallaan sytytetyiksi.

Päivän aikana suoritetussa esitutkinnassa on käynyt ilmi, että talon omistavalla, vuonna 1952 syntyneellä naisella ja hänen vuonna 1950 syntyneellä miesystävällään oli ollut riitaa aamuyöllä.

Tämän riidan seurauksena mies oli sytyttänyt aamulla talon ja auton palamaan.

Alkoholilla on ollut osuutta asiaan.

• hohoijjaaa

Olihan siirappia jonkun höhlän mielestä. Mitä tänne työnnät uutisia??? kaikki olemme lukutaitoisia itsekin!

• kertokaa kaikki

muutkin, mitä miehenne lauloi teidän häissä !
      Minun mies oli kylläkin ujo vaaleetukkainen 21 vuotias ja laulusta oli kansakoulussa 5.

• Lorena*
    • Kielitaidottomana en osaa etsiä alkuperäiskielillä vanhoi hyvii mieleenjääneitä klassikkosävellyksiä.
      Hieno filmiteemasävel Kauriinmetsästäjistä ehkä löytyisi. Mut vanha amerikkalainen kotini Kentycyssä tuskin.

• Lorena*

Tässä virkaveljesi Captain Trapp pesueensa kanssa Amerikan matereella jonne hän pakeni Marian ja 7 lapsensa kanssa aikoinaan Itävallasta. Pesue lisääntyi USA:ssa vauvalla jota isä Captain tässä hoitelee muiden musisoidessa.
        Muistamme elokuvankin Laulava Trapp´in perhe - tositarina,. Perhe eli laulaen koko perheen voimin.

http://www.youtube.com/watch?v=EB68QF1NZsk&feature=related

Tässä linkki, My old kentucky home. Sivulla on paljon muitakin esityksiä joista voit valita mieleisesi.
        http://www.youtube.com/watch?v=DI_dBarT6UY
        Hyvää Yötä!

• mennyt hätä

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      137
      1140
    2. Rakastan sinua

Enkä halua enkä aio sinua satuttaa. Satuttaisin samalla itseäni. Olet ihana mies ja olen pahoillani kuinka sinua kohteli
      Ikävä
      37
      957
    3. Kun viimeksi tapasit kaivattusi

Kasvokkain ( ei netti, varmuudeksi vielä tarkennan), jännittikö? Jos, miten se ilmeni? Huomasitko jännittikö kaivattuasi
      Ikävä
      47
      849
    4. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      73
      830
    5. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      167
      825
    6. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      34
      774
    7. Jos lähestyisin

näyttäisitkö ovea vai vihreää valoa?
      Ikävä
      54
      741
    8. Ootko sä oikeasti sinkku?

Kun oot aina yksin tuol kylil, kyl mä susta naisen ottasin jos saisin luvan😳😘🔥
      Ikävä
      42
      696
    9. Leppäskän tarratoimikunta kävi Suviseuroussa haastamassa riitaa!

Voiko enää törkeämmin häiritä uskovien juhlia? https://www.kirkkojakaupunki.fi/-/tarratoimikunnan-aktivistit-kokivat-sy
      Luterilaisuus
      188
      693
    10. Mitä Raamattu opettaa samaa sukupuolta olevien avioliitosta 4.0

Edelliset kolme ketjua tuli täyteen joten jatketaan keskustelua. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että homoseksuaali
      Luterilaisuus
      137
      689
    Aihe