KERTOKAA MITEN CHINCHILLAA SAA VAIKUTUKSEN JUOKSUPYÖRÄÄN!

Minka_L

Ostin chinchilloilleni ison puisen juoskupyörän. Sitten harmitti kun chinchillat eivät jusseet siinä eikä tajunnut mitä pitää tehä eikä se suostu menemään sinne.olen riepotellut chinchillaa juoksupyörään mutta se rimpuilee ja menee pois.. Miten saisin chinchillan tajuaamaan että siinä pitää juosta? Kertokaa kokemuksia?

10

175

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • accd

      Onko niiden pakko juosta siinä? Jos chinchilla ei siinä halua juosta, niin ei sitä siihen pakottamallakaan saa. Meillä elukat menivät itse juoksupyörään ja parin yrityksen jälkeen alkoivat siinä juosta normaalisti. Onhan juoksupyörän halkaisija vähintään 30 cm? Chinchillat vaativat sen kokoisen juoksupyörän, jotta niiden selkä ei mene mutkalle juostessa.

      Anna chinchillojen tutkia rauhassa juoksupyörää ja mennä siihen itse juoksemaan niin halutessaan. Jos ne eivät sitä ala esim. kuukauden aikana käyttämään, niin voit vaikka myydä juoksupyörän. Voi olla, että chinchillasi eivät siihen enää halua mennä, jos olet niitä siihen yrittänyt pakottamalla saada.

    • Minkaaaaaaaa

      No voi itku ja juoksu pyörä on noi 30 cm korkea ja leveä... Olisi kiva nähdä kun ne juoksevat siinä.. :( Makso 30 euroo harmi..

    • accd

      Mistä olet hankkinut pyörän ja minkä merkkinen se on? Olen Suomesta löytänyt vain max. 27 cm halkaisijalla olevia pyöriä.

      Esim. tämä 29-senttinen pyörä http://www.zooplus.fi/shop/jyrsijat/hakkitarvikkeet/juoksupyorat/178368 on liian pieni chinchillalle eikä se mahdu juoksemaan siinä hyvässä asennossa. Muistaakseni mittasinkin että tuo on todellisuudessa vain 27 cm halkaisijaltaan.

    • Minkaaaaa

      Ääh... Ostin juuri tuon kokoisen ja tuon merkkisen mutta siinö eti olet tuollaisia reunoja :( Mutta en vi oikein sitä poiskaan antaa enään kun koristelin sen :D Mutta en ostanu zooplussasta sitä.. Se oli kouvolasta. Se oli kaikkein isoin mikä löytyi.. Meinasin ottaa hamsterin pyörän mutta löysin laatikon missä oli iso.

    • accd

      Se on niin ikävää, että eläinkaupoissa myydään kaikenlaista epäsopivaa lemmikeille ja väitetään niiden käyvän juuri sille lajille. =/

      • Misuel

        jep! Mutta mää en luovuta mä lupaan ittelleni että ne siinä juoksee vaikka mulla henki menis.. ;)


    • accd

      Jos chinchilla ei halua/tykkää juosta juoksupyörässä, niin se voi ihan hyvin kuluttaa energiaansa muihin virikkeisiin. Liian pienessä juoksupyörässä chinchilla joutuu juoksemaan huonossa asennossa ja saa paikkansa turhaan kipeäksi.

    • Minkaaaaaaaaaaaaa

      :( yhyy uskon että tykkäisivät jos tietäisivät että mitä siinä pitää tehdä.. Pitää vaan opettaa joka on hyvin vaikeaa.

    • justsomeone

      Mistä tiedät että ne ei juokse siinä ? Kyllähän ne saattaa yöllä juosta, varsinki ku yöaktiivisia eläimiä ovat. Mullaki on cincu ja se juoksee pyörässään öisin :)

    • Minkaaaaaaaaaaaaaaaa

      No kyllä pyölrässä oli papanoita ollut yks aamu.. Mutta minun chinchillat tykkäävät päivällä olla yös liikkeellä en tiedä vinkuvat jo juksemaan noi neljältä :O Mutta kyllä arvaisin että ne eivät vaan tiedä mitä siinä pitää tehdä.. Ja ilmeisesti on liian pieni niin on se aika mahdotonta....
      :(

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5580
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3557
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1672
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      206
      1656
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      78
      1102
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1088
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      907
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      836
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      819
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      818
    Aihe