Ostin chinchilloilleni ison puisen juoskupyörän. Sitten harmitti kun chinchillat eivät jusseet siinä eikä tajunnut mitä pitää tehä eikä se suostu menemään sinne.olen riepotellut chinchillaa juoksupyörään mutta se rimpuilee ja menee pois.. Miten saisin chinchillan tajuaamaan että siinä pitää juosta? Kertokaa kokemuksia?
KERTOKAA MITEN CHINCHILLAA SAA VAIKUTUKSEN JUOKSUPYÖRÄÄN!
10
231
Vastaukset
- accd
Onko niiden pakko juosta siinä? Jos chinchilla ei siinä halua juosta, niin ei sitä siihen pakottamallakaan saa. Meillä elukat menivät itse juoksupyörään ja parin yrityksen jälkeen alkoivat siinä juosta normaalisti. Onhan juoksupyörän halkaisija vähintään 30 cm? Chinchillat vaativat sen kokoisen juoksupyörän, jotta niiden selkä ei mene mutkalle juostessa.
Anna chinchillojen tutkia rauhassa juoksupyörää ja mennä siihen itse juoksemaan niin halutessaan. Jos ne eivät sitä ala esim. kuukauden aikana käyttämään, niin voit vaikka myydä juoksupyörän. Voi olla, että chinchillasi eivät siihen enää halua mennä, jos olet niitä siihen yrittänyt pakottamalla saada. - Minkaaaaaaaa
No voi itku ja juoksu pyörä on noi 30 cm korkea ja leveä... Olisi kiva nähdä kun ne juoksevat siinä.. :( Makso 30 euroo harmi..
- accd
Mistä olet hankkinut pyörän ja minkä merkkinen se on? Olen Suomesta löytänyt vain max. 27 cm halkaisijalla olevia pyöriä.
Esim. tämä 29-senttinen pyörä http://www.zooplus.fi/shop/jyrsijat/hakkitarvikkeet/juoksupyorat/178368 on liian pieni chinchillalle eikä se mahdu juoksemaan siinä hyvässä asennossa. Muistaakseni mittasinkin että tuo on todellisuudessa vain 27 cm halkaisijaltaan. - Minkaaaaa
Ääh... Ostin juuri tuon kokoisen ja tuon merkkisen mutta siinö eti olet tuollaisia reunoja :( Mutta en vi oikein sitä poiskaan antaa enään kun koristelin sen :D Mutta en ostanu zooplussasta sitä.. Se oli kouvolasta. Se oli kaikkein isoin mikä löytyi.. Meinasin ottaa hamsterin pyörän mutta löysin laatikon missä oli iso.
- accd
Se on niin ikävää, että eläinkaupoissa myydään kaikenlaista epäsopivaa lemmikeille ja väitetään niiden käyvän juuri sille lajille. =/
- Misuel
jep! Mutta mää en luovuta mä lupaan ittelleni että ne siinä juoksee vaikka mulla henki menis.. ;)
- accd
Jos chinchilla ei halua/tykkää juosta juoksupyörässä, niin se voi ihan hyvin kuluttaa energiaansa muihin virikkeisiin. Liian pienessä juoksupyörässä chinchilla joutuu juoksemaan huonossa asennossa ja saa paikkansa turhaan kipeäksi.
- Minkaaaaaaaaaaaaa
:( yhyy uskon että tykkäisivät jos tietäisivät että mitä siinä pitää tehdä.. Pitää vaan opettaa joka on hyvin vaikeaa.
- justsomeone
Mistä tiedät että ne ei juokse siinä ? Kyllähän ne saattaa yöllä juosta, varsinki ku yöaktiivisia eläimiä ovat. Mullaki on cincu ja se juoksee pyörässään öisin :)
- Minkaaaaaaaaaaaaaaaa
No kyllä pyölrässä oli papanoita ollut yks aamu.. Mutta minun chinchillat tykkäävät päivällä olla yös liikkeellä en tiedä vinkuvat jo juksemaan noi neljältä :O Mutta kyllä arvaisin että ne eivät vaan tiedä mitä siinä pitää tehdä.. Ja ilmeisesti on liian pieni niin on se aika mahdotonta....
:(
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1498841Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde492609Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja282397- 432381
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1961823- 971817
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai231693Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä411219Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1091187Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni61126