Boeing 737

L**täjä

Kukaan lentäny tommosella koneella tai ylipäätänsä kuullu minkä laisii noi koneet on?

37

1256

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 13+17

      Maailman eniten valmistettu suihkumatkustajakone, eli eiköhän joku ole. Niitä on kolmea eri sukupolvea (neljäs suunnitteilla) ja useila eri pituuksilla. Kaikissa on sama rungon leveys, joka on parikymmentä senttiä kapeampi kuin esimerkiksi Finnairin käyttämässä Airbus 320 sarjassa. Mukavuus riippuu sisustuksesta, käytännössä eroa ei A320-sarjaan huomaa. Ja kun noita on tehty vuosikymmeniä, koneet voivat olla upouusia tai parhaat päivänsä nähneitä. Vanhimman sukupolven edustajiin tuskin enää törmää, mutta 80-luvulta lähtien tehdyt mallit ovat vielä kovassa käytössä.

    • ahfdh

      tuskin tän palstan lukijoista on kovinkaa moni itse henkilökohtaisesti lentänyt (= kapteeni tai peräsmies) ko koneella, matkustajana ollut varmaan monikin.
      lomalennoilla ovat samanlaisii sardiinipurkkeja ku kaikki muutkin

    • kierrän kaukaa

      pienin ja ahtain kone millä vielä lennetään lomalentoja...esim. Kap Verdelle ja välilasku Kanarialla.....kokemus joka ei unohdu ikinä...10 tuntia sillipurkissa ja veritulppa 90% varmuudella....

      • Voi hyvää päivää

        Nyt täytyy kyllä huomauttaa että B737 on lyhyen kantaman alus jolla ei todellakaan lennetä 10h lentoja.. Mutta ei todellakaan sovi yleistää että kaikki 737 olisi samanlaisia " sillipurkkeja". Sisustus ja istuimet & jalkatilat määräytyy yhtiön mukaan.


      • asdfghjytrewvbnmhjyt
        Voi hyvää päivää kirjoitti:

        Nyt täytyy kyllä huomauttaa että B737 on lyhyen kantaman alus jolla ei todellakaan lennetä 10h lentoja.. Mutta ei todellakaan sovi yleistää että kaikki 737 olisi samanlaisia " sillipurkkeja". Sisustus ja istuimet & jalkatilat määräytyy yhtiön mukaan.

        No siinä lukee, että Kap Verdelle ja välilasku Kanarialla.

        Lentoaika jtn 6 3 tuntia ja lisäksi välilasku.


      • Kukko4

        Kukko tietää ,, Airoflotilla on hyvin varustettuja 737 olen lentänyt matkustajana , Nousu on elämystä , lähdetään erittäikovilla tehoilla ,suoraan 8 km painostavat siellä , menee kun Hornetti , nautintoa , venäläinen on hyvä (kapitän)


      • Kukko4
        Voi hyvää päivää kirjoitti:

        Nyt täytyy kyllä huomauttaa että B737 on lyhyen kantaman alus jolla ei todellakaan lennetä 10h lentoja.. Mutta ei todellakaan sovi yleistää että kaikki 737 olisi samanlaisia " sillipurkkeja". Sisustus ja istuimet & jalkatilat määräytyy yhtiön mukaan.

        Kukko tietääääää, 737 on eri varustuksella istuimista alkaen . Olem matkustanut Esim , Airoflotilla siistimmältä koneet, Meno melkein naurattaa , menee rytinällä 8km , jälkeen paineistaavat , ei mikään nuhapyssy,,, sama 767 Ei ole viel liian isokone


    • Perusvehje

      Sellainen peruskone, ihan ok muutaman tunnin lennoille.

    • kvanttas

      No niissä on siivet, ja 2 moottoria. sisällä jakkaroita rivissä missä vot istua.

      • 02:09 unten mailla?

        Helvetin hauskaa ja nokkelaa. Koomikkokoulu käyty?


      • Montonenraitilla
        02:09 unten mailla? kirjoitti:

        Helvetin hauskaa ja nokkelaa. Koomikkokoulu käyty?

        Ei kun tosikkokoulu kuten teikäläinen!


      • Kukko4

        Sinä olet lentämisestä varmaan paljon perillä ,, Paljon oli nyyttoneja per, moottori. Kukkova naurataaaaaaaaa,,,,,


    • bhujn..-
      • en lentäisi

        kuitenkin eniten onnettomuuksia kuin millään muualla konetyypillä.


      • jkdfsgsjjgjdjgjsdjg
        en lentäisi kirjoitti:

        kuitenkin eniten onnettomuuksia kuin millään muualla konetyypillä.

        On sekin kumma kun toyota corollat on ferrareita useammin osallisena kolareissa. On se kyllä kumma, mistä mahtaa johtua


    • m

      Aijaha kiitoksia!

    • Interflug

      Täysiä paskoja ovat.

      • ässä--

        Hyvin asiantuntevan oloinen kommentti.
        Myös tarkasti perusteltu.


    • hyyyppä

      "kuitenkin eniten onnettomuuksia kuin millään muualla konetyypillä."

      Jos nyt ajatellaan, että 737.aa on valmistettu noin 500 biljoonaa kappaletta, ja sitä käytetään laajalti kaikenlaisissa huoltovapaissa lentoyhtiöissä, en ihmettele yhtään että onnettomuuksia kertyy. Yleisestikin ottaen, Euroopassa, Pohjois-Amerikassa tms lentäessä on todennäköisempää kuolla lennon aikana nuhaan kuin syöksyä maahan.

    • PaavoXX

      Penkkeja on rivissa 3 kaytavan molemmin puolin. Tahan saakka lahdot, lento ja lasku ovat menneet taysin mallikkaasti. Valilla kyyti on tasaisempaa ja valilla pikkusen rytkyttaa. Palvelu vaihtelee yhtion mukaan. Oma kokemukseni on JAL -yhtiosta, eika pahaa sanottavaa loydy.

    • 3+3 tai 2+2

      joillain yhtiöillä penkit 2 2....sisustuksen saa juuri sellaisena kuin haluaa.
      ei sovi yleistää että kaikilla yhtiöillä aina samanlaiset sisätilat samoissa konetyypeissä

      • PaavoXX

        Melkoinen harvinaisuus on kaupallisella lentoyhtiolla 2+2, paitsi busineksessa ja muutamaa rivia economyssa lukuunottamatta. Ja tietysti cargo-koneissa ei ole penkkeja ollenkaan.


      • vickerssi

        Kas kun ei 0 1. Stanan idiootti!


      • BBJ
        PaavoXX kirjoitti:

        Melkoinen harvinaisuus on kaupallisella lentoyhtiolla 2+2, paitsi busineksessa ja muutamaa rivia economyssa lukuunottamatta. Ja tietysti cargo-koneissa ei ole penkkeja ollenkaan.

        Itse olen lentänyt Lufthansalla Dubaihin, kun Boeing B737-koneella, siinä ei ollut kuin Business-luokka. Lennon operoi Privatair.


      • 3+3 aina
        PaavoXX kirjoitti:

        Melkoinen harvinaisuus on kaupallisella lentoyhtiolla 2+2, paitsi busineksessa ja muutamaa rivia economyssa lukuunottamatta. Ja tietysti cargo-koneissa ei ole penkkeja ollenkaan.

        Kuitataan nyt vanhaan stoorin, että en ole yhdessäkään 737 koneessa nähnyt 2 2 penkkejä oli bisnesluokkaa tai ei. Kyllä se normaalitapauksessa on aina 3 3, kun ei huomioida varauloskäyntien kohtia jne.


      • 2+2 löytyy
        3+3 aina kirjoitti:

        Kuitataan nyt vanhaan stoorin, että en ole yhdessäkään 737 koneessa nähnyt 2 2 penkkejä oli bisnesluokkaa tai ei. Kyllä se normaalitapauksessa on aina 3 3, kun ei huomioida varauloskäyntien kohtia jne.

        Eurooppalaiset lentoyhtiöt eivät harrasta nykyään enää lyhyillä reiteillä parempia penkkejä business-luokassa, poikkeuksena Turkish Airlines, jolla on myös 737:ssa muutama ensimmäinen rivi 2 2 ryhmiteltynä vähän isommat istuimet. Perinteisillä jenkkiyhtiöillä on samoin kotimaanlentojen ykkösluokkana. Aasiassa sellaista näkee myös. Mutta niille päästäkseen saa maksaa ihan reippaasti lisää lipusta tai hankkia jollain tavalla upgraden.


      • 2+2 löytyy kirjoitti:

        Eurooppalaiset lentoyhtiöt eivät harrasta nykyään enää lyhyillä reiteillä parempia penkkejä business-luokassa, poikkeuksena Turkish Airlines, jolla on myös 737:ssa muutama ensimmäinen rivi 2 2 ryhmiteltynä vähän isommat istuimet. Perinteisillä jenkkiyhtiöillä on samoin kotimaanlentojen ykkösluokkana. Aasiassa sellaista näkee myös. Mutta niille päästäkseen saa maksaa ihan reippaasti lisää lipusta tai hankkia jollain tavalla upgraden.

        Näinhän se on. www.seatguru.com näyttää millä yhtioillä vielä se "oikea" ykkös/business-luokka on. 737:ssa.


      • redmanf
        PaavoXX kirjoitti:

        Melkoinen harvinaisuus on kaupallisella lentoyhtiolla 2+2, paitsi busineksessa ja muutamaa rivia economyssa lukuunottamatta. Ja tietysti cargo-koneissa ei ole penkkeja ollenkaan.

        737 koneita on aika vähän rahtikäytössä kantamansa takia.


    • Tuo 737 on yksi maailman yleisimmistä koneista, niitä on laskennallisesti ilmassa yli tuhat koko aika. Luotettava työjuhta.

      Onnettomuusluvut selittyvät lähinnä suurella määrällä (-> monenlaista vipeltäjään pääsee koneen puikkoihin ympäri maailman, mm. Indonesialaisen Adam Airin kapteeni joka eksyi sumussa ja syöksyi lopulta mereen kun ei osannu ko. koneella suunnistaa ja lentotaito muutenkin enemmän riippuliitimistä), ja sillä että noita vanhoja 737 on kehitysmaat täynnä ja niitä lennetään siellä niin kauan kuin ilmassa pysyvät ilman kalliita huolto-operaatioita.

      Em. syystä koneen luotettavuudesta ja huoltotarpeesta on myös luultavasti enemmän kokemusperäistä tietoa kuin muista konemalleista yhteensä.

    • satutäti

      Hyvä pitkänmatkan tilava kone.

      joku viikko sitten oli lehdessä juttu, kun Bangogista Helsinkiin lähdössä ollut kone hajosi, joten paluulento myöhästyi.
      Muutama päivä tämän jälkeen Helsingistä Thaimaaseen lähtenyt kone palasi vian takia takaisin, jolloin matkatoimiston edustaja kovasti tapahtunutta valitteli, ja totesi, että koneet eivät olleet samanlaisia, vaan Helsinkiin palannut kone oli tyyppiä Boeing 737..

      Sen minäkin haluan nähdä, kun 737 lentää Helsingistä Thaimaaseen. vastatuulen sattuessa kone tankataan kahdesti matkalla..

      • Vanhanmöhkön

        Eihän toimittaja erota 737 ja 767 tai 777 tai 757 .. saati 787, mutta 747 saattaa tunnistaa tai ettei 717 ole sama kuin 737.


      • Kukko4

        Kukko tietää,, varmin kone käytössä 777/ 300erbas ei tarvita käydä ennen lentoa ehtoollisella ,,, otetaan niistä uusimmat mallit , vanhat 777. Olivat 747 jälkeläisiä , iso ero joita on monilla yhtiöillä Lentävät takapainotteisesti ,,


      • Geenivirheet

        Vai 777 747n jälkeläinen..., sukunäkö kuitenkin puuttuu.


    • satutäti

      En nyt löydä linkkiä juttuun, mutta hajonnut kone lienee A330 tai A340. 747, 767, 777 ,787 ei Finnairilla tietääkseni edes ole..

      • Ei.Haittaa

        Finnairilla ei ole 7xx koneita (enää). Pari viikkoa sitten Finnairin Tokion lento joutui palaamaan kentälle (A340).
        Muilla matkojen järjestäjillä on ainakin 767 ja 787 koneita thaikkujen reiteillä Suomesta, tosin niissähän on nyt ollut haasteita venäjän ylilentokiellon takia.


    • eiymmärrä

      "tosin niissähän on nyt ollut haasteita venäjän ylilentokiellon takia."

      -Venäjän ylilentokielto koskee lentoja, joissa koneen rekisteröity kotimaa ei ole sama, kuin lähtömaa.

      Aika koomista katsottavaa, kun katsoo lentoja, joissa esim Thomas Cook lähtee Helsingistä ja lentää suoraan etelään, vaikka päämäärä on Thaimaa..

      Lennetään suoraan etelään, ja Mustameren päällä käännytään kohti lopullista päämäärää.
      No ryssä on ryssä, onhan tähän jo totuttu.

    • imgay

      737 on paska nybs mene töihin

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 169
      4849
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      124
      4413
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      26
      2871
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      29
      1928
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1784
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1699
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1690
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      104
      1675
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1603
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1541
    Aihe