Kukaan lentäny tommosella koneella tai ylipäätänsä kuullu minkä laisii noi koneet on?
Boeing 737
37
1445
Vastaukset
- 13+17
Maailman eniten valmistettu suihkumatkustajakone, eli eiköhän joku ole. Niitä on kolmea eri sukupolvea (neljäs suunnitteilla) ja useila eri pituuksilla. Kaikissa on sama rungon leveys, joka on parikymmentä senttiä kapeampi kuin esimerkiksi Finnairin käyttämässä Airbus 320 sarjassa. Mukavuus riippuu sisustuksesta, käytännössä eroa ei A320-sarjaan huomaa. Ja kun noita on tehty vuosikymmeniä, koneet voivat olla upouusia tai parhaat päivänsä nähneitä. Vanhimman sukupolven edustajiin tuskin enää törmää, mutta 80-luvulta lähtien tehdyt mallit ovat vielä kovassa käytössä.
- ahfdh
tuskin tän palstan lukijoista on kovinkaa moni itse henkilökohtaisesti lentänyt (= kapteeni tai peräsmies) ko koneella, matkustajana ollut varmaan monikin.
lomalennoilla ovat samanlaisii sardiinipurkkeja ku kaikki muutkin - kierrän kaukaa
pienin ja ahtain kone millä vielä lennetään lomalentoja...esim. Kap Verdelle ja välilasku Kanarialla.....kokemus joka ei unohdu ikinä...10 tuntia sillipurkissa ja veritulppa 90% varmuudella....
- Voi hyvää päivää
Nyt täytyy kyllä huomauttaa että B737 on lyhyen kantaman alus jolla ei todellakaan lennetä 10h lentoja.. Mutta ei todellakaan sovi yleistää että kaikki 737 olisi samanlaisia " sillipurkkeja". Sisustus ja istuimet & jalkatilat määräytyy yhtiön mukaan.
- asdfghjytrewvbnmhjyt
Voi hyvää päivää kirjoitti:
Nyt täytyy kyllä huomauttaa että B737 on lyhyen kantaman alus jolla ei todellakaan lennetä 10h lentoja.. Mutta ei todellakaan sovi yleistää että kaikki 737 olisi samanlaisia " sillipurkkeja". Sisustus ja istuimet & jalkatilat määräytyy yhtiön mukaan.
No siinä lukee, että Kap Verdelle ja välilasku Kanarialla.
Lentoaika jtn 6 3 tuntia ja lisäksi välilasku. - Kukko4
Kukko tietää ,, Airoflotilla on hyvin varustettuja 737 olen lentänyt matkustajana , Nousu on elämystä , lähdetään erittäikovilla tehoilla ,suoraan 8 km painostavat siellä , menee kun Hornetti , nautintoa , venäläinen on hyvä (kapitän)
- Kukko4
Voi hyvää päivää kirjoitti:
Nyt täytyy kyllä huomauttaa että B737 on lyhyen kantaman alus jolla ei todellakaan lennetä 10h lentoja.. Mutta ei todellakaan sovi yleistää että kaikki 737 olisi samanlaisia " sillipurkkeja". Sisustus ja istuimet & jalkatilat määräytyy yhtiön mukaan.
Kukko tietääääää, 737 on eri varustuksella istuimista alkaen . Olem matkustanut Esim , Airoflotilla siistimmältä koneet, Meno melkein naurattaa , menee rytinällä 8km , jälkeen paineistaavat , ei mikään nuhapyssy,,, sama 767 Ei ole viel liian isokone
- Perusvehje
Sellainen peruskone, ihan ok muutaman tunnin lennoille.
- kvanttas
No niissä on siivet, ja 2 moottoria. sisällä jakkaroita rivissä missä vot istua.
- 02:09 unten mailla?
Helvetin hauskaa ja nokkelaa. Koomikkokoulu käyty?
- Montonenraitilla
02:09 unten mailla? kirjoitti:
Helvetin hauskaa ja nokkelaa. Koomikkokoulu käyty?
Ei kun tosikkokoulu kuten teikäläinen!
- Kukko4
Sinä olet lentämisestä varmaan paljon perillä ,, Paljon oli nyyttoneja per, moottori. Kukkova naurataaaaaaaaa,,,,,
- bhujn..-
Siis TODELLA perusvehje ja luotettava.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Boeing_737- en lentäisi
kuitenkin eniten onnettomuuksia kuin millään muualla konetyypillä.
- jkdfsgsjjgjdjgjsdjg
en lentäisi kirjoitti:
kuitenkin eniten onnettomuuksia kuin millään muualla konetyypillä.
On sekin kumma kun toyota corollat on ferrareita useammin osallisena kolareissa. On se kyllä kumma, mistä mahtaa johtua
- m
Aijaha kiitoksia!
- Interflug
Täysiä paskoja ovat.
- ässä--
Hyvin asiantuntevan oloinen kommentti.
Myös tarkasti perusteltu.
- hyyyppä
"kuitenkin eniten onnettomuuksia kuin millään muualla konetyypillä."
Jos nyt ajatellaan, että 737.aa on valmistettu noin 500 biljoonaa kappaletta, ja sitä käytetään laajalti kaikenlaisissa huoltovapaissa lentoyhtiöissä, en ihmettele yhtään että onnettomuuksia kertyy. Yleisestikin ottaen, Euroopassa, Pohjois-Amerikassa tms lentäessä on todennäköisempää kuolla lennon aikana nuhaan kuin syöksyä maahan. - PaavoXX
Penkkeja on rivissa 3 kaytavan molemmin puolin. Tahan saakka lahdot, lento ja lasku ovat menneet taysin mallikkaasti. Valilla kyyti on tasaisempaa ja valilla pikkusen rytkyttaa. Palvelu vaihtelee yhtion mukaan. Oma kokemukseni on JAL -yhtiosta, eika pahaa sanottavaa loydy.
- 3+3 tai 2+2
joillain yhtiöillä penkit 2 2....sisustuksen saa juuri sellaisena kuin haluaa.
ei sovi yleistää että kaikilla yhtiöillä aina samanlaiset sisätilat samoissa konetyypeissä- PaavoXX
Melkoinen harvinaisuus on kaupallisella lentoyhtiolla 2+2, paitsi busineksessa ja muutamaa rivia economyssa lukuunottamatta. Ja tietysti cargo-koneissa ei ole penkkeja ollenkaan.
- vickerssi
Kas kun ei 0 1. Stanan idiootti!
- BBJ
PaavoXX kirjoitti:
Melkoinen harvinaisuus on kaupallisella lentoyhtiolla 2+2, paitsi busineksessa ja muutamaa rivia economyssa lukuunottamatta. Ja tietysti cargo-koneissa ei ole penkkeja ollenkaan.
Itse olen lentänyt Lufthansalla Dubaihin, kun Boeing B737-koneella, siinä ei ollut kuin Business-luokka. Lennon operoi Privatair.
- 3+3 aina
PaavoXX kirjoitti:
Melkoinen harvinaisuus on kaupallisella lentoyhtiolla 2+2, paitsi busineksessa ja muutamaa rivia economyssa lukuunottamatta. Ja tietysti cargo-koneissa ei ole penkkeja ollenkaan.
Kuitataan nyt vanhaan stoorin, että en ole yhdessäkään 737 koneessa nähnyt 2 2 penkkejä oli bisnesluokkaa tai ei. Kyllä se normaalitapauksessa on aina 3 3, kun ei huomioida varauloskäyntien kohtia jne.
- 2+2 löytyy
3+3 aina kirjoitti:
Kuitataan nyt vanhaan stoorin, että en ole yhdessäkään 737 koneessa nähnyt 2 2 penkkejä oli bisnesluokkaa tai ei. Kyllä se normaalitapauksessa on aina 3 3, kun ei huomioida varauloskäyntien kohtia jne.
Eurooppalaiset lentoyhtiöt eivät harrasta nykyään enää lyhyillä reiteillä parempia penkkejä business-luokassa, poikkeuksena Turkish Airlines, jolla on myös 737:ssa muutama ensimmäinen rivi 2 2 ryhmiteltynä vähän isommat istuimet. Perinteisillä jenkkiyhtiöillä on samoin kotimaanlentojen ykkösluokkana. Aasiassa sellaista näkee myös. Mutta niille päästäkseen saa maksaa ihan reippaasti lisää lipusta tai hankkia jollain tavalla upgraden.
2+2 löytyy kirjoitti:
Eurooppalaiset lentoyhtiöt eivät harrasta nykyään enää lyhyillä reiteillä parempia penkkejä business-luokassa, poikkeuksena Turkish Airlines, jolla on myös 737:ssa muutama ensimmäinen rivi 2 2 ryhmiteltynä vähän isommat istuimet. Perinteisillä jenkkiyhtiöillä on samoin kotimaanlentojen ykkösluokkana. Aasiassa sellaista näkee myös. Mutta niille päästäkseen saa maksaa ihan reippaasti lisää lipusta tai hankkia jollain tavalla upgraden.
Näinhän se on. www.seatguru.com näyttää millä yhtioillä vielä se "oikea" ykkös/business-luokka on. 737:ssa.
- redmanf
PaavoXX kirjoitti:
Melkoinen harvinaisuus on kaupallisella lentoyhtiolla 2+2, paitsi busineksessa ja muutamaa rivia economyssa lukuunottamatta. Ja tietysti cargo-koneissa ei ole penkkeja ollenkaan.
737 koneita on aika vähän rahtikäytössä kantamansa takia.
Tuo 737 on yksi maailman yleisimmistä koneista, niitä on laskennallisesti ilmassa yli tuhat koko aika. Luotettava työjuhta.
Onnettomuusluvut selittyvät lähinnä suurella määrällä (-> monenlaista vipeltäjään pääsee koneen puikkoihin ympäri maailman, mm. Indonesialaisen Adam Airin kapteeni joka eksyi sumussa ja syöksyi lopulta mereen kun ei osannu ko. koneella suunnistaa ja lentotaito muutenkin enemmän riippuliitimistä), ja sillä että noita vanhoja 737 on kehitysmaat täynnä ja niitä lennetään siellä niin kauan kuin ilmassa pysyvät ilman kalliita huolto-operaatioita.
Em. syystä koneen luotettavuudesta ja huoltotarpeesta on myös luultavasti enemmän kokemusperäistä tietoa kuin muista konemalleista yhteensä.- satutäti
Hyvä pitkänmatkan tilava kone.
joku viikko sitten oli lehdessä juttu, kun Bangogista Helsinkiin lähdössä ollut kone hajosi, joten paluulento myöhästyi.
Muutama päivä tämän jälkeen Helsingistä Thaimaaseen lähtenyt kone palasi vian takia takaisin, jolloin matkatoimiston edustaja kovasti tapahtunutta valitteli, ja totesi, että koneet eivät olleet samanlaisia, vaan Helsinkiin palannut kone oli tyyppiä Boeing 737..
Sen minäkin haluan nähdä, kun 737 lentää Helsingistä Thaimaaseen. vastatuulen sattuessa kone tankataan kahdesti matkalla..- Vanhanmöhkön
Eihän toimittaja erota 737 ja 767 tai 777 tai 757 .. saati 787, mutta 747 saattaa tunnistaa tai ettei 717 ole sama kuin 737.
- Kukko4
Kukko tietää,, varmin kone käytössä 777/ 300erbas ei tarvita käydä ennen lentoa ehtoollisella ,,, otetaan niistä uusimmat mallit , vanhat 777. Olivat 747 jälkeläisiä , iso ero joita on monilla yhtiöillä Lentävät takapainotteisesti ,,
- Geenivirheet
Vai 777 747n jälkeläinen..., sukunäkö kuitenkin puuttuu.
- satutäti
En nyt löydä linkkiä juttuun, mutta hajonnut kone lienee A330 tai A340. 747, 767, 777 ,787 ei Finnairilla tietääkseni edes ole..
- Ei.Haittaa
Finnairilla ei ole 7xx koneita (enää). Pari viikkoa sitten Finnairin Tokion lento joutui palaamaan kentälle (A340).
Muilla matkojen järjestäjillä on ainakin 767 ja 787 koneita thaikkujen reiteillä Suomesta, tosin niissähän on nyt ollut haasteita venäjän ylilentokiellon takia.
- eiymmärrä
"tosin niissähän on nyt ollut haasteita venäjän ylilentokiellon takia."
-Venäjän ylilentokielto koskee lentoja, joissa koneen rekisteröity kotimaa ei ole sama, kuin lähtömaa.
Aika koomista katsottavaa, kun katsoo lentoja, joissa esim Thomas Cook lähtee Helsingistä ja lentää suoraan etelään, vaikka päämäärä on Thaimaa..
Lennetään suoraan etelään, ja Mustameren päällä käännytään kohti lopullista päämäärää.
No ryssä on ryssä, onhan tähän jo totuttu. - imgay
737 on paska nybs mene töihin
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hannu Pikkarainen ehdottomaan vankeuteen
KKO tuomitsi 1 v 9 kk. Tämä ei ole Hannulle ilon päivä.3633729Kuka on mystinen heppamies?
Nyt tänne vinkkejä siitä kuka on Martinan seurassa viihtyvä hevosmiljonääri. On tullut jo muutamia nimiä esiin keskustel1091383- 941237
Jäätävä epävarmuus
Mistä tää hirveä epävarmuus molemminpuolin johtuu? Pohjimmiltaan uskon, että molemmat tietää, että tunteita on. Vai onko651024Yksi iso yllätys luvassa The Summit Suomi -finaalijaksossa - Tiesitkö nämä Summit-loppukolmikosta?
The Summit Suomi on tarjoillut yllättäviä pudotuksia ja melkoisen määrän pelkkää kisaajien vaelluksen kuvaamista Norjass13861- 38840
Perjantaita!
Miltä kaivattusi tuoksuu? Tuli mieleen kun täällä usein mainitaan pahasta hajusta. 🤔58837Ei tullut konkurssia, tuli 3 karhua
Olipas hyvä uutinen. Näin sitä vaan tunnetaan. Persut eivät onnistuneet tuhoamaan.. tätäkään60829Voi että! Sergey Hilman paljastaa Race Across the World -kuvauksista: "Tämä oli se paras jekku"
Tykätään! Aikamoinen pari tämä Sergey Hilman ja Sini Sabotage - herättävät varmasti vahvoja tunteita suuntaan sun toise11817- 65811