Moccamasteristani kuuluu hirveä "murina" kun sen käynnistää, ja koko tiskipöytä tärisee. Oon puhdistanut keitintä mielestäni säännöllisesti, väh. kerran kuukaudessa etikalla ja kaupasta saatavalla kahvikenittimen puhdistusaineella (sitruunahappo). Puhdistuksen jälkeen ääni pysyy ehkä pari keittokertaa poissa, ja sitten taas palaa. Viime aikoina olen puhdistanut keittimen tästä äänestä johtuen melkein joka päivä, mutta siitä ei tunnu olevan apua!
Mitä voin tehdä? Onko kahvinkeitin vain yksinkertaisesti hajoamassa?
Toinen asia mitä olen ihmetellyt on se, että keittimen juoksuputkeen tulee ikään kuin ruostetta, joka ei meinaa lähteä millään pois. Oon pessyt putken kyllä säännöllisesti ja yleensä huutelen sen joka käytön jälkeen. Olen jo kerran juotunut ostamaan uuden juoksuputken, kun vanha "ruostui" niin järkyttävään kuntoon. Nyt on kai taas pian uuden hankinta edessä. En tiedä ketään muuta, jolla olisi juoksuputkelle näin käynyt.
Onkohan meillä vedessä jotain vikaa, vai mistä tällaiset ongelmat voisivat johtua?
Moccamaster tukossa!
6
4832
Vastaukset
- puavo123
taitaa vika olla vedessä,meillä moccamasteri toiminut jo 22v,enkä koskaan ole mitään puhdistusaineita käyttänyt,putsattu vain päällisinpuolin,juoksuputkeakaan ei ole tarvinnut vaihtaa,otappa se vastus irti koneesta ja putsaa se kunnolla,ei noi aineet tehoa jos siellä on kalkkia,tarvitaan vähän järeämiä toimia
- Karpo5
Moccamaster tukossa. Ei mitenkään ole mahdollista. Taidat olla Philipsin edustaja. Moccamaster ei voi mennä tukkoon.
- MaccaMoster
Paavo, Paavo, olet pihalla. Kahvinkeitin tarvitsee juurikin kalkinpoiston aina silloin tällöin, ja aloittajan aineet ovat sinällään ok.
Neuvot vastuksen pois ottamisesta ovat pöyristyttäviä, kahvinkeitinkin on sähkölaite, jonka rassaaminen ei ole kotikutoiselle ranelle sallittua. Eikä vastusta voi sen kummemmin puhdistaa.
Kysyjän keittimen vika voikin olla siinä takaiskuventttiilissä, joka on sellainen "kuula" siellä putkessa. sen tehtävänä on estää lämmitetyn veden virtaus takaisinpäin vesisäiliöön. Jos vesi on erityisen rautapitoista tai jotain, takaiskuventtiiliin on voinut kertyä saostumia, joka haittaa venttiilin toimintaa.
Moccamaster on sen hintainen vekotin, että voisi kysyä asiantuntevasta huollosta, mikä siinä on vikana ja kannattaako korjauttaa.
- ......
Meillä on kohta vuoden vanha moccamaster enkä ole (pakko tunnustaa) puhdistanut sitä etikalla kuin kerran. Pitää ääntä sen verran kun pitää kahvin keiton aikana, mielestäni ei ole mikään mölytoosa. Ei ole tuottanut ruostetta tai kalkkia juoksuputken suulle, normaalisti pyyhin pinnan puhtaaksi keittiörätillä ja samalla siivoan roiskeet. Onkohan teillä vesi rautapitoisempaa kuin muualla? Tuleeko omasta kaivosta vai mistä?
- Rahokka
Puhdistin kahteen kertaan keittimen kalkinpoistoaineella, mutta hörinä vaan jatkui, mutta kun sitten sekoitin ruokasoodaa veden joukkoon ja aloitin homman uudestaan, niin kohta hörinä lakkasi ja vesi juoksi sukkelaan.
- Anonyymi
Tämä oli 'ruokasooda jälkeenpäin'-neuvo oli hyvä, auttoi suureen hörinään, joka alkoi kalkinpuhdistuksesta sitruunahapolla. Pieni hörinä jäi, minkä ratkaisin myöhemmin, eli tärkeää on käyttää lämpimää vettä tuon ruokasoodan kanssa, ja tod.näk. myös sitruunahapon. Loppui kaikki hörinät.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1619404Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde492940Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja402726- 572581
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1971985- 981882
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai241836Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä511382Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1101244- 281231