eli tilasin 60d:n tuolla 17-85mm objektiivilla. testasin tuota objektiivia ja huomasin että tuo tarkennus rengas pyörii vaikka loputtomiin. kuuluuko se mennä niin? ennen käytin nikonia ja ei niillä objektiiveillä ollut tällaista juttua vaan kun tarkennus oli äärettömässä niin tarkennus rengas ei pyörinyt enempää. mutta tässä rengas vain pyörii ja pyörii
eli onko tuo nyt joku vika vaiko ominaisuus?
canon 17-85mm ongelma
6
136
Vastaukset
- 11+10
vika. eli takuuseen.
- erkki
Sen kuuluu pyöriä. Tosin jäykemmin etäisyysasteikon ulkopuolisella alueella.
- apua22
kiitos tiedosta erkki! hieman kerkesin jo säikähtää. onko sulla kokemusta tästä objektiivistä?
- Erkki
apua22 kirjoitti:
kiitos tiedosta erkki! hieman kerkesin jo säikähtää. onko sulla kokemusta tästä objektiivistä?
Kokemusta on muutaman tuhannen kuvan verran. En ole löytänyt siitä valittamista. Edellisessä rungossani oli perusobjektiivinä halvin vakiozoom ja ero on merkittävä. Tosin suoraa johtopäätöstä ei voi vetää, koska runkokin oli vaatimattomampi. Oikeastaan sekään ei haitannut niin pitkään kunnes eräs toveri antoi minulle kuviaan ja ryhdyin vertailemaan niitä. Tuon objektiivin piirto sallii mielestäni rajausta niin paljon, että en ole viitsinyt raahata matkoille raskaampaa kalustoa enkä näe aiheelliseksi vaihtaa sitä L-sarjan objektiiviin . Muistelen lukeneeni taannoin jotain arvosteluja ja niidenkin mukaan siinä saa rahalle hyvin vastinetta. Olen ottanut sillä jonkun verran lähikuvia mutta näyttäisi, että se ei ole kyseisen objektiivin ominta alaa ja kevään aikana tullee hankittavaksi 100 mm makro siihen hommaan.
- Normaalia
Minulla on samanlaisia kokemuksia Sigmasta, eli lienee aivan normaalia.
- kjkkhf
Ominaisuutta kutsutaan jatkuvaksi manuaalitarkennukseksi. Sellaista objektiivia voi tarkentaa manuaalisesti myös AF:n ollessa päällä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m724164Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o963587Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä363309- 512830
Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu182309- 402248
Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest222042- 201554
UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?
Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami121500Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?
Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?321486