canon 17-85mm ongelma

apua22

eli tilasin 60d:n tuolla 17-85mm objektiivilla. testasin tuota objektiivia ja huomasin että tuo tarkennus rengas pyörii vaikka loputtomiin. kuuluuko se mennä niin? ennen käytin nikonia ja ei niillä objektiiveillä ollut tällaista juttua vaan kun tarkennus oli äärettömässä niin tarkennus rengas ei pyörinyt enempää. mutta tässä rengas vain pyörii ja pyörii
eli onko tuo nyt joku vika vaiko ominaisuus?

6

140

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 11+10

vika. eli takuuseen.

• erkki

Sen kuuluu pyöriä. Tosin jäykemmin etäisyysasteikon ulkopuolisella alueella.

• apua22

kiitos tiedosta erkki! hieman kerkesin jo säikähtää. onko sulla kokemusta tästä objektiivistä?

• Erkki
        apua22 kirjoitti:

kiitos tiedosta erkki! hieman kerkesin jo säikähtää. onko sulla kokemusta tästä objektiivistä?

Kokemusta on muutaman tuhannen kuvan verran. En ole löytänyt siitä valittamista. Edellisessä rungossani oli perusobjektiivinä halvin vakiozoom ja ero on merkittävä. Tosin suoraa johtopäätöstä ei voi vetää, koska runkokin oli vaatimattomampi. Oikeastaan sekään ei haitannut niin pitkään kunnes eräs toveri antoi minulle kuviaan ja ryhdyin vertailemaan niitä. Tuon objektiivin piirto sallii mielestäni rajausta niin paljon, että en ole viitsinyt raahata matkoille raskaampaa kalustoa enkä näe aiheelliseksi vaihtaa sitä L-sarjan objektiiviin . Muistelen lukeneeni taannoin jotain arvosteluja ja niidenkin mukaan siinä saa rahalle hyvin vastinetta. Olen ottanut sillä jonkun verran lähikuvia mutta näyttäisi, että se ei ole kyseisen objektiivin ominta alaa ja kevään aikana tullee hankittavaksi 100 mm makro siihen hommaan.

• Normaalia

Minulla on samanlaisia kokemuksia Sigmasta, eli lienee aivan normaalia.

• kjkkhf

Ominaisuutta kutsutaan jatkuvaksi manuaalitarkennukseksi. Sellaista objektiivia voi tarkentaa manuaalisesti myös AF:n ollessa päällä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      82
      1310
    2. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      44
      938
    3. Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että
      Maailman menoa
      362
      767
    4. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      132
      720
    5. Rakastan häntä

Jumala, rakastan häntä. Haluan olla hänen omansa. Hänen vierellä. Halata häntä.
      Ikävä
      53
      683
    6. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      116
      656
    7. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      648
    8. Naiselle Kuuleppa Tämä

Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä
      Ikävä
      38
      615
    9. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      76
      602
    10. Onko mun toinen

Puoliskoni täällä, huhuuu 😍❤️ Ihanista ihanin 😚😚
      Ikävä
      56