Ensihoidon taso Kyamkissa

Imppavaan

Olen hakemassa ensihoidon koulutusohjelmaan keväällä 2013 lukiosta. Harrastan liikuntaa ja tokari nyt kasin-ysin tasoa, pitkä matikka jne. Kyamk olisi liikenneyhteyksien vuoksi hyvä vaihtoehto, mutta haluaisin tietää koulutuksen tasosta. Voiko joku Kotkasta valmistunut kertoa, millaista opetuksen taso oli, millainen oli pääsykoe ja onko ala vastannut odotuksia? Metropoliaan en halua hakea, koska haluan varmistaa opiskelupaikan ja pääkaupunkiseutu on kallis opiskelijalle.

5

646

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Johnnyvaan

Vaihda pitkä matikka lyhyeen... jos sinä hoitoalalle haluat, kuten ensihoitoa opiskelemaan, ei lähtöpisteisiin ole vaikutusta sillä onko matematiikan oppimääräsi pitkä vai lyhyt, sama kielissä...
      Itse olen monta vuotta haaveillut alasta ja nyt varmaankin joudun käymään kirjoittelemassa pitkiä aineita uudelleen lyhyinä, jotta edes pääsykokeisiin pääsisin... Kyllä meinaan kaduttaa ja harmittaa, kun piti mennä pitkinä "varalta kirjoittamaan." Ei ollut meinaan meillä kummoista opinto-ohjausta.
      Pelkästään ensihoidon koulutusohjelman pääsykokeisiin pääsy on kohtuu hankalaa kun hakijoita on paljon suhteessa aloituspaikkoihin...

ps: Kyamkissa opetus on hyvää, mitä olen lukenut ja kuullut. Mainitsitkin, että ensisijaisen opiskelupaikan valitseminen on varsinkin kyseisen hakukohteen tapauksessa tärkeää, joten mieti tarkkaan minne ensisijaisesti haet opiskelemaan ensihoitoa.

Toivon sinulle menestystä opiskelupaikan tavoittelussa.

T: Pitkät oppimäärät suorittanut ja eh-amk opiskelupaikkasta pitkään haaveillut.

• laurealainen

Varmaan on ihan hyvä taso Kyamkissakin, koska ensihoitoon on paljon hakijoita ja karsintaa tehdään.

Silti en malta olla sanomatta, että opiskelu Metropoliassa ei tule kalliiksi, koska niillä on edullisia opiskelija-asuntoja, lähes ilmainen joukkoliikenne ja Metropoliassa on ekstratuki ruokailuunkin, joten ruokakaan niille ei maksa paljon mitään. Meillä Laureassa lounas on paljon kalliimpi kuin Metropoliassa.

Monet metropolialaisetkin kuitenkin käyvät töissä opintojen lisäksi, koska työpaikkoja saa helposti ja työkokemuksesta on hyötyä työllistymisessä valmistumisen jälkeen. Ja kun rahan tuloon tottuu, niin elintaso nousee eikä enää halua köyhempää elämää, ja sitten voi sanoa vähän hienostellen että ei pärjää muuten. Mutta oikesti siis pärjäisi, ja moni jopa menettää opintotuet palkkojen takia, eli työtä tekemällä ei välttämättä loppujen lopuksi edes saa paljoa enempää rahaa, vaan nimenomaan vaan työkokemusta ja mainetta työelämässä.

• Niksuvaan

Itse olen KyAmkin ensihoitoon hakenut ja myöhemmin myös Metropoliaan. Kotkan kokeet erosivat kuntotestin olemassaololla, joka oli hyväkuntoisellekkin todella haastava, vaikka muuta olin kuullut. Sisälsi minuutin vatsalihaksia, punnertamista, selkälihaksia ja kyykkyjä. Näiden sarjojen välissä oli minuutin tauko ja liikkeet käytiin läpi kaksi kertaa. Ennen kaikkea siis enemmänkin kardiota, kuin voimaa testaava.

Kirjallisissa oli Kyamkissa matematiikan päässälaskuja ja erosi myös metropoliasta siten ettei etiikkaa tarvinnut lukea ja IFA:sta oli eri alue.

Ehdottomasti kannattaa kirjoittaa matikka ym. lyhyenä. Ainakin niin kauan kun lähtöpisteet riippuu vain tuloksesta.

• KYAMK11

Ensihoidon opetuksen taso erittäin korkealla. Opettajat vaativat itseltään paljon, samoin opiskelijoilta. Opetuksessa katsotaan selkeästi tulevaisuuteen toimintatapojen suhteen ja viimeisimpiin tutkimuksiin ensihoidon kouluttajat ovat perehtyneet. Työelämän edustajat vahvasti mukana opetuksessa. Ensihoidon opetustilat huippuluokkaa. Käytössä mm. pienkerrostalo sekä ambulanssi. Ps. 2 1/2 vuotta tulee kuitenkin opiskella yleisiä sairaanhoitajaopintoja ennen ensihoidonopintoja, jotka kestävät noin 1 1/2 vuotta.

• YAMK2017

Lähihoitaja, Sairaanhoitaja, Ensihoitaja. Siinä paras opintopolku.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Natomaa hyökkäsi Iraniin

Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu
      NATO
      720
      2650
    2. Trump aloitti III maailmansodan tänään.

Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?
      Maailman menoa
      343
      2281
    3. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      26
      2092
    4. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      22
      1973
    5. Rakas tiedät, että toivoisin

Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja
      Ikävä
      58
      1678
    6. Viesti miehelle

Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise
      Ikävä
      12
      1222
    7. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
      Ikävä
      18
      1209
    8. Teit asiat lopulta niin

Ettei meillä ole ikinä mitään mahdollisuuksia toisiimme.
      Ikävä
      55
      1060
    9. Miksi rakastuit

Kaivattuusi?
      Ikävä
      63
      1045
    10. Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?

Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?
      Maailman menoa
      3
      1022
    Aihe