Hanoin TOP5 nähtävyydet?

Nohai

Mitkä ovat Hanoin TOP5 nähtävyydet/kulttuurikohteet?

14

1326

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rohkeesti menox...

      Ota/osta kaupungin kiertoajelupaketti esim. majoituspaikasta. Vaihtoehtoja sekä tapoja monia nähtävyyksiin sekä kultuurikohteisiin tutustumisessa.
      Halong Bayn kohdetta suosittelen henkilökohtaisesti. On todella tutustumisen arvoinen kohde maisemallisesti ja näkee samalla pääkaupungin ulkopuolista seutua.

      Päivänreissuna aika tiukka mutta sekin onnistuu. Kelien salliessa myös yöpyminen laivalla (2-3 pv) on hyvä vaihtoehto.
      Jos rohkeus riittää omatoimiseen reissaamiseen niin varmasti on antoisia hetkiä, kuten myös valmispakettimatkalaisilla!

    • Issor

      Omia suosikkejani Hanoissa ovat Kirjallisuuden temppeli, vanhat korttelit ja Sotamuseo. Sotamuseo on oikein hyvä, kun Vietnamin sodan (vietnamilaisittain Amerikan sota) tuntee lähinnä amerikkalaisista elokuvista.

      Päiväretki Halong Bayihin on minusta tuhlausta, ajomatka Hanoista Halong Bayihin kun kestää jo neljä tuntia. Halong Bayssa kannattaa yöpyä edes yksi yö laivalla, se on sen väärtti. Hyviä päiväretki kohteita Hanoista ovat vaikka Tam Coc ja Parfyymipagoda.

      Kaikki retket ja kaupunkikiertoajelut kannattaa ostaa hotellista tai paikallisilta matkanjärjestäjiltä. Vaikka kuinka olisi omatoiminen reppureissaaja (kuten minä olen), valmis retki on niin halpa ja helppo maassa jossa ei aina puhuta vieraita kieliä että se kannattaa (retkillä on mukana englantia puhuva opas). Suomalaisten matkanjärjestäjien retkistä ei ole kokemusta.

    • google "sika-amalia"

      Komppaan muuten kertomustasi, mutta Halong Bayssa EI kannata yöpyä siellä laivalla vaan maissa. Laivalla generaattori jauhaa sähköä koko yön, ihaile siinä moottorin pärinässä sitten tähtitaivasta ja kauniita maisemia. Aamulla viiden - kuuden aikaan pamauttavat pääkoneen käyntiin. Et nuku sen jälkeen.

      Siellä on ollut sen verran näitä laivojen uppoamisia, että viranomaiset kielsivät laivayöpymiset. En tiedä nykytilanteesta.

      http://www.bbc.co.uk/news/world-asia-pacific-12490523

      Nämä paatikkeet yleensä ankkuroivat johonkin lahdelmaan, että porukat voivat käydä uimassa ja hyppiä laivan katolta mereen. Jos olet vähänkin huono uimari, käytä pelastusliiviä. Vuorovesi tuolla alueella on jotain parin metrin luokkaa ja siellä on voimakkaita pohjavirtauksia = vaarallista. Ne paikalliset oppaat eivät tiedä eivätkä välitä varoittaa näistä.

      Ho Chi Minhin -museo on myös hyvä tutustumiskohde. Mausoleumissa en käynyt, oli sellainen parin kilometrin jono keskipäivällä sinne...

      Tuo sotamuseo oli aikoinaan nimeltään "Museum of American War Crimes". Nykyään kai vähän siistitympi versio...

      • Possu-pertti

        Ohhoh, mitä soopaa. Ainakin tänä talvena retkiä tehdään. Yksi laiva ei ole useita uppoamisia eikä laivayöpymisiä ole kielletty.

        Minä ainakin nukuin kuin tukki laivalla, ei häirinnyt agregaatit eivätkä muun matkustajat.

        Uimassa kävin, uin laivan ymäpäri ja sukeltelin, ei ongelmia. Jos on niin huono uimari, että tarvitsee pelastusliiviä, ei pidä mennä uimaan paikasta jossa jalat eivät ylety pohjaan.

        Tietenkään kaikki eivät pidä kaikista paikoista, tosten kokemukset ovat huonoja, toisten hyviä. Minä nautin Halong Bayn risteilystä täpöllä, ikävää ette sinä nauttinut.


      • HooMii3
        Possu-pertti kirjoitti:

        Ohhoh, mitä soopaa. Ainakin tänä talvena retkiä tehdään. Yksi laiva ei ole useita uppoamisia eikä laivayöpymisiä ole kielletty.

        Minä ainakin nukuin kuin tukki laivalla, ei häirinnyt agregaatit eivätkä muun matkustajat.

        Uimassa kävin, uin laivan ymäpäri ja sukeltelin, ei ongelmia. Jos on niin huono uimari, että tarvitsee pelastusliiviä, ei pidä mennä uimaan paikasta jossa jalat eivät ylety pohjaan.

        Tietenkään kaikki eivät pidä kaikista paikoista, tosten kokemukset ovat huonoja, toisten hyviä. Minä nautin Halong Bayn risteilystä täpöllä, ikävää ette sinä nauttinut.

        Ei mitään ongelmaa nukkumisen kans,miksi siellä pitäs kellonkierros nukkua??


    • google "sika-amalia"

      On siellä ollut muitakin onnettomuuksia jos vaivaudut googlettamaan. Tuo nyt vain sattui olemaan pahin tapaus.

      Halong Bay on kyllä hieno paikka, mutta yöpyminen jossain tunkkaisessa paatinröttelössä täyttä ajanhaaskausta.

      • Varmaan makuasia toi paatissa yöpyminen. Itse en ainakaan huomannut mitään aggregaattia ja myös minä nukuin kuin tukki. Aamulla herätessä oli hedelmämyyjä valmiina veneensä kanssa hytin ikkunan takana. Suljin tosin verhot, koska en halunnut myyjän järkyttyvän alastomuudestani.
        Mielipiteeni: ehdottomasti kaksi yötä, itse olin vain yhden.


    • Monta hyvää paikkaa on jo ehdotettukin. Itse suosittelen tutustumista vietnamilaiseen arkipäivänkulttuuriin menemällä Hoan Kiem-järvelle aamutuimaan.
      http://youtu.be/bIPtAWYnzhI
      Illalla kannattaa mennä Länsijärvelle (Ho Tay) Oheisen linkin osoittamalla tienpätkällä on paljon ravintoloita, jotka ovat varsinkin nuorison suosiossa. Kalaa en suosittele, koska kuulemani mukaan kalat kalastetaan viereisestä järvestä ;-). Ainakin Ngu Xa:n ja Truc Bachin kulmassa on ravintoloita, joissa myydään tuore kevätrullia, joiden nimitystä en nyt ikävä kyllä muista. Erityisen hyviä.
      http://maps.google.fi/maps?saddr=Ngũ Xã&daddr=Trúc Bạch&hl=fi&ie=UTF8&sll=21.048177,105.838487&sspn=0.010113,0.021136&geocode=FS4kQQEdUgVPBg;FRcwQQEdIPpOBg&gl=fi&mra=mift&mrsp=1&sz=16&t=m&z=16
      Tuliko viesteissä jo mainostettua vesinukketeatteria. Ehdottomasti kannattaa mennä katsomaan, siinä vietnamilaista riisiviljelykulttuuria omimmillaan. Teatteri sijaitsee Hoan Kiem-järven koilliskulmassa.

      • Itä-saksan kameramiehet ovat nähtävyys Hanoissa, päivystävät turisti-ravintoloiden
        ympärillä ja ottelivat kuvia epäilyttävistä !
        Aamutuimaan ei saa kahvia, sillä paikat ovat kiinni lailla.
        Vaikka paikkoja kutsutaan nimellä coffee.
        Tämä oli ainakin Hanoissa.

        Saigonissa en havainnut moista, kävin kyllä ensin Saigonissa ja sitten
        Hanoissa, missä tämä punalippuisuus alkoi näkyä oksettavasti.

        Lennettyäni takaisin Suvanabumiin, totesin selvinneeni ahdistuksesta ja otin heti bissen.
        Tyttöjä ja naisia oli toki tarjolla Hanoissa, jossa mopo-pojat niitä tarjosivat.


    • hessux1

      Miksi paikan pitää olla auki aamulla jos sen nimi on coffee vai viittaatko tällä barbaariseen suomalaistapaan, jossa kahvia ei pidetä nautintoaineena vaan "piristysaineena". Tästä samasta syystä Suomessa juodaan muuten ehdottomasti maailman paskinta kahvia.

      • HooMii3

        Kuppiloissa myös mailman kalleinta,tietenki minusta köyhästä tuntuu..


    • Sinne!

      Hanoin top nähtävyydet:

      - Länkkärituristeja kusettavat taksit ja hotellit
      - Länkkärituristeja kusettavat katukaupustelijat ja yleensä kusetusmentaliteetilla varustetut hanoilaiset. Kommarimentaliteetti imetty jo äidinmaidosta, kaikki länkkärit ovat riistäjäkapitalisteja.

      Hanoista ei muuta hyvää sanottavaa kuin leveät puistokadut ja arkkitehtuuri. Lisäksi lähes joka kadunkulmassa seisovat Kalashnikov-sotilaat luovat tiettyä turvallisuuden tunnelmaa. Oletko nähnyt Hanoissa ainuttakaan valtion virastoa ym. ilman Kalashnikov-ukkoa?

      Saigonissa vastaavia on Amerikan suurlähetystön edustalla ja siinä lähetystökorttelissa sekä Vietcombankin pääkonttorin edessä.

    • ennen matkaa

      Voisitko kertoa millä tavoin hanoilaiset katukauppiatt jne kusettavat? Olisi kiva tietää ennen matkaa

      • 2+7

        Perusvarovaisesti matkaan vaan...

        Hanoilaiset (ja Saigonilaiset) ovat vain oppineet koviksi kapitalisteiksi. Tavarat ja palvelut myydään parhaalla mahdollisellla hinnalla ja voitot maksimoiden. Jos tuo on sitä kommarimenttaliteettia, niin mitä on kapitalismimenttaliteetti? Annetaan tavara ilmaiseksi?

        Varsinaista kusetusta ei Hanoissa paljon esiinny, ruuvattuja taksamittareita pienten taksiyhtiöiden autoissa ehkä. Ihan yhtä palveluhenkisiä kuin Saigonilaiset, Hanoilaiset eivät tunnu olevan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      328
      2786
    2. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      94
      2086
    3. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      120
      1610
    4. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      73
      1144
    5. Hetkeäänkään miettimättä ottaisin sinut

      Mutta mitä mieltä miehesi siitä olisi?
      Ikävä
      71
      1022
    6. Olisi kiva tietää miksi pidät minusta?

      Miehelle kysymys :)
      Ikävä
      61
      983
    7. Voi nainen...

      Kun luovutit meistä liian aikaisin, just kun aloin oppimaan sinua. Jos oisin alussa jo lukenut aiheesta oisin voinut toi
      Ikävä
      41
      940
    8. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      145
      899
    9. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      290
      832
    10. Naiselle kysymys

      Mitä oikein näet minussa?
      Ikävä
      40
      744
    Aihe