nutrician nutrilon OMNEO

mama.

ketkä käyttäneet?minkäikäiselle?

ihmetellen luen keskusteluja kun kaikki kehuu, mutta harmikseni tos´tesin ettei se sovi meidän vauvalle. tosin tajusin sen vasta myöhään :( nyt vaihdettiin nutrilonin standarttiin ja näyttäs sopivan!

ihemettelin kovia vatsanväänteitä ja ummetusta!! sitten tajusin ton tärkkelys jutun ja nutrilonilta sanottiin että maito on sakeampaa ja sakeutuu vielä mahassakin. ja tärkkelys peruna ja maissi.

eli ei meijän vauvan masu kestäny "vellimaitoa" no ei nyt sentään velliä mutta kuitenkin :( no om avika kun en tajunnu, luulin vaan et sen takia vatsaoireiselle että maito ns pilkotumpaa siinä! kun ei siinä sakeasta ym puhuttu mitään että se maidon ylösnousua helpottaa tms. siis vatsaoirehan se sekin on mutta ois hyvä että mainittas :(

kokemuksia muilta?

6

14594

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ap.

      nostelen :)

    • juupelis..

      ei hemmetti meillä kans käytössä toi omneo ku vauvalla herkkä masu mut ei kyl ollu mitää tietoo tost tärkkelysjutusta.. aluks se kyl helpotti mut enää ei taida sekää sopii ku ei just vatsa oikee toimi kunnolla joka päivä ja oon yrittäny neuvolast saada reseptii apteekin maidolle mut siinä taas menee oma aikansa... joo olis kyl hyvä et mainittais tollanen juttu pakkauksessa.. hohhoijaa ku taas tuntuu tyhmältä ku ei oo tajunnu :D

      • Anonyymi

        Mitä resepti void saada neuvolasta?


    • O.P

      Hei, meillä auttoi omneo. Myöhemmin todettiin refluksitauti ja tuo maidon paksumpi koostumus helpotti vaivoja. Monilla vauvoilla on itkuisuutta juuri maidon kovan takaisinvirtauksen vuoksi, joten omneo auttaa siihen. Meillä todettiin myöhemmin myös maitoallergia, ilmeisesti omneon pilkottu maitoproteiini hidasti allergian puhkeamista. Näin lienee käynyt myös "juupeliksella", eli ei muuta kuin apteekkiin ostamaan allergiamaitoa (nutrilon pepti on yleisimmim käytetty, saa ilman reseptiä kun pyytää).

      Meillä luultiin itse asiassa ensin, että allergiamaitokaan ei toimi, mutta sitten selvisi allergian lisänä refluksitauti, joten koska pepti on laihempaa kuin omeno, niin pepti piti sakeuttaa maidon sakeuttajalla jotta saatiin toivottu tulos :P Lisäksi refluksilääkitys.

      • juupelis..

        saatiin resepti pepti junioriin mut tajusin just et ku se on paljon laihempaa niin nyt on oksentelu ja pulauttelu pahentunu. milloin saa sit oikeen lähetteen tutkimuksiin siihen refluksiin ku mein neuvolas tuntuu kaikki olevan aina normaalia... :/ huoh


      • Yepu
        juupelis.. kirjoitti:

        saatiin resepti pepti junioriin mut tajusin just et ku se on paljon laihempaa niin nyt on oksentelu ja pulauttelu pahentunu. milloin saa sit oikeen lähetteen tutkimuksiin siihen refluksiin ku mein neuvolas tuntuu kaikki olevan aina normaalia... :/ huoh

        Samoin kävi meilläm eli pepti pahensi oireita. Mutta sitten laitettiin peptiin sakeuttajaa (nutrilon nutriton -apteekista ilman reseptiä) niin sitten kirkastui!! Kokeile siis ihmeessä sinäkin =)

        Ja neuvolassa oli meilläkin kaikki aina ihan normaalia. Mutta tosiaan toi sakeuttaja avasi aika hyvät ovet onneen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      203
      2165
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      134
      1188
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1073
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      23
      827
    5. 58
      806
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      751
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      638
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      584
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      567
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      10
      540
    Aihe